זה סופי -הPS3 "פתח רגלים" לאקרים - עמוד 4 - קונסולות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זה סופי -הPS3 "פתח רגלים" לאקרים


stone cold

Recommended Posts

אם הם לא עושים מהמשחקיםהאלה רווח זה לא שווה ליצר אותם :s07:

המחיר שכתבתי הוא לעלות הראשוית של המשחק, לפני פרסום/תוכן נוסף/החזקת שרתים. ב WOW הוציאו על הגירסה הראשונה בסביבות ה 100M דולר. זה ש EA מוציאים יותר זה כי הם מבזבזים הרבה יותר כסף על פרסום, תמיד הם עבדו בצורה הזו.

מודל P2P לא כזה בעייתי, בליזארד מסתדרים איתו מצויין, מי שלא מקבל תוצאה טובה ב P2P יכול לחזור להורדה רגילה ומשחקים שאין להם דרישה יכולים להשאר במודל הרגיל. בנוסף אם במקרה הטורנט לא חי מספיק באיזור שלך VALVE יכולים לדאוג שיהיה משתמש שלהם שיעלה ויתן עדיפות לטורנטים חלשים. בקשר לזה ש STEAM מחולק לאיזורים, בפועל המשחק הוא אותו משחק אז אין בעיה שמשתמשים יורידו אחד מהשני גם אם הם לא מאותו איזור. כל השאר ישאר בדיוק אותו דבר, מי שיכול להוריד יראה את הדף של המשחק באתר של ומי שלא לא יראה.

כמובן שיש עם הדרך הזו בעיות אבל כמו שראינו אצל בליזארד, זה מקל על השרתים שלהם וברוב המקרים אנשים יעברו ל P2P כי שם המהירות יציבה יותר ומהירה יותר, מי שיש לו ISP חרא ישאר במצב הרגיל :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

דובי, אם כבר, בדוגמאות שהבאת של MMO, הוכחת רווחים עצומים למפתחים.

Word of Warcraft = בסוף 2009 - 11.5 מליון מנויים X 13$ (לפחות) בחודש כ"א = 156 מיליון דולר הכנסות ברוטו בחודש אחד. אפילו אם נניח שמאז יציאת המשחק בסוף 2004 היו בממוצע 70 מיליון דולר הכנסות בחודש, עדיין מדובר בסכום עצום של 4.6 מיליארד דולר, ב 5.5 שנים. וזה לא כולל את הרווח הראשוני ממכירת עותקי המשחק.

נכון, WOW שולטים על 62% מהשוק, ולא כל משחק מתקרב לכמות כזאת של מנויים. אבל אפילו משחק שמחזיק 5% אחוז משוק זה (930 אלף מנויים), מכניס 12-13 מיליון בחודש, או 144-156 מיליון דולר בשנה + 30-40 מיליון מהמכירה הראשונית.

אגב, Starcraft 2 מכר כבר 3 מיליון עותקים בחודשיים. 140 מיליון דולר הכנסות, מול 100 מיליון הוצאות הפיתוח, והיד עוד נטויה.

אוקיי בקשר לWOW אתה יודע כמה כסף עולה להחזיק את השרתים, ואתה מודע לזה שיש יותר מ5 אלף עובדים באירלנד וצרפת שעוסקים בזה? מה עם מס הכנסה? ושוב תפריד בין משחק שמפותח ומפוץ ע"י אותה חברה מה שכמעט לא קורה היום למשחקים אחרים, היום מפתחת מקבלת בין 5 ל10 מיליון דולר עבור פיתוח של משחק AAA לIP מאוד פופולארי, כל שאר הכסף הולך למפיצה, המפיצות הם היום שממנות משחקים, אם אחוז הרווח הפוטנציאלי שלהם היה נמוך יותר הם לא היו מפתחות שום דבר חוץ מCOD, העלות של הקמת IP חדש היא עצומה, תקח למשל את AC, שנכון למשחק השני עדיין לא רווחי במיוחד למרות שהוא מכר, כי עלות הפרסום בשביל להכניס IP חזש לתודעת השחקנים היא עצומה. יש סיבה למה כל המפיצות מחפשות את הדרך הנכונה לעבור למודל הכנסה שונה, כלומר Micro-transaction/Subscription, מה לעשות שאחרי שהרווחת X כסף על המכירה הראשונית למשחקים מצפים תחזוקה ותמיכה היום במשך שנה-שנתיים, כן יש חברות שתומכות במשך עשור ויותר אבל שוב זה נדיר ואלה הן חברות שיכולות להרשות לעצמן לעשות זאת. אל תחשוב ששרות ברמה של ה-BattleNet החדש היה יכול להיות אפשרי ללא תשלום חודשי אם לא היה את WOW. ותסתכל על קוריא, אתה יודע שSC2 עולה שמה תשלום חודשי\פר שעת משחק אלא אם יש לך כבר חשבון WOW(שעלותו שמה היא כ40 דולר לחודש), וגם רוב המשחקים האחרים שיוצאים בקוריאה למשל הם בפורמט שלPay 2 Play, ואף אחד לא בוכה על זה שמה. זה עניין של חינוך ותודע, משחקים הם מותרות אף אחד לא מחייב אותך לקנות 10 משחקים בחודש. משחק כמו SC2 שנותן אלפי שעות משחק לבדו יותר משווה את ההשקעה של ה60 דולר. אם לדעתך המשחק לא שווה את ההשקעה אל תקנה, אף אחד לא מחייב אותך לעשות כלום. כבר כ5 שנים שהפסקתי "להוריד" ולשחק במשחקים כל היום, והדבר היחידי שאני יכול להגיד שאני נהנה הרבה יותר מכל משחק שאני משחק, ולא בגלל שאני קונה אותו אלא שאני כבר לא מוצף בהם כמו לפני 5-6 שנים שהייתי מוריד 3-2 משחקים בשבוע, והמשחקים שאני משחק בהם הם אייכותיים. אני קונה כ10 משחקים בשנה בלחץ, חלק לא קטן מהם בSTEAM מבצעי המכירות ונהנה מרובם(מודה שבחלק לא שיחקתי). יש לי 67 משחקים בחשבון STEAM שלי, ועוד כ10 משחקים בEA STORE וכמובן שכל סדרת המשחקים של BLIZZ(שרובה נקנתה שוב במחיר מגוכך בחנות הדיגיטאלית שלהם).

ושוב בקשר לאזורים זה לא אם אפשר להוריד או אסור, אתה יודע שבעקרון P2P "מסחרי" בעייתי, כיוון שאסור להעביר תוכן אינטלקטואלי בין גבולות מדינה שאין בינהם הסכמים מפורשים לסחר פתוח בעניין הזה? ומה עם מפיצות אזוריות? יש המון מגבלות לשימוש בזה, ושוב זה עדיין לא כלכלי כי רוב האנשים רוצים עותק קשיח. וד"א P2P ממש לא מהיר, אני מוריד על כ25MBIT מהשרתים של STEAM באמצע היום, להוריד את WOW בשלמותו מהקליינט של Blizz יקח לי משהו כמו שבועיים, אף אחד כמעט לא משתמש בו ומעבר לseed שלהם שנותן 150kbit אתה לא מקבל כלום.

דובי, אם כבר, בדוגמאות שהבאת של MMO, הוכחת רווחים עצומים למפתחים.

Word of Warcraft = בסוף 2009 - 11.5 מליון מנויים X 13$ (לפחות) בחודש כ"א = 156 מיליון דולר הכנסות ברוטו בחודש אחד. אפילו אם נניח שמאז יציאת המשחק בסוף 2004 היו בממוצע 70 מיליון דולר הכנסות בחודש, עדיין מדובר בסכום עצום של 4.6 מיליארד דולר, ב 5.5 שנים. וזה לא כולל את הרווח הראשוני ממכירת עותקי המשחק.

נכון, WOW שולטים על 62% מהשוק, ולא כל משחק מתקרב לכמות כזאת של מנויים. אבל אפילו משחק שמחזיק 5% אחוז משוק זה (930 אלף מנויים), מכניס 12-13 מיליון בחודש, או 144-156 מיליון דולר בשנה + 30-40 מיליון מהמכירה הראשונית.

אגב, Starcraft 2 מכר כבר 3 מיליון עותקים בחודשיים. 140 מיליון דולר הכנסות, מול 100 מיליון הוצאות הפיתוח, והיד עוד נטויה.

מפתחים לא מקבלים כסף על רווח, המפיצה כן. והרווח ממשחקים פופולארים הוא מה שמאפשר פיתוח שכל כל המשחקים החדשים, והאלה שגם מנסים לגוון. אל תיהיה בטוח שהיית מקבל אם אחוזי הרווח על כל כותר פופולארי היו 10-20% בלבד, המפיצות פשוט בחיים לא היו מוכנות להסתכן במשהו חדש שלא יצליח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבתי הכנסות ברוטו, וגם זה בסכום סולידי יחסית, שסביר להניח שהוא גבוה יותר. (13$ לחודש הוא הסכום לאחר הנחה לרכישה של חצי-שנה מראש. ולא ידעתי כלל על המחיר בקוריאה) ברור שישנם גם הוצאות. (שלא קל להעריכם מבחוץ)

כן, ישנם משכורות, הוצאות תקשורת/חשמל/ציוד שרתים, ולא לשכוח את הקפה והסוכר למטבחי העובדים. אבל גם בחישוב גס ומוגזם של ההוצאות הראשוניות והשוטפות, עדיין WOW הכניס למפתחיו, (ובטוח חלק מזה למישהו אחר, זה לא משנה) רווח נטו מצטבר של אלפי אחוזים.

זה דוגמא טובה למשחק שניתן להוזילו לצרכן לחצי מחיר (בחודש), ועדיין יהיה ריווחי בענק. (ואולי אף יגיעו/יחזרו עוד מנויים) אבל מדוע להם? הם שולטים על למעלה מחצי השוק, ולא ניתן לפורצו ולשחק ללא תשלום.

הנקודה שלי, לפעמים למחיר אין קשר לעלויות. והמחיר הוא מאוד גבוה, מכיוון שהם פשוט יכולים, ורוצים למקסם רווחים.

כן, זה זכותם. יקר לך, אל תקנה. אבל באותה מידה, אין מה "לרחם" עליהם, ולנסות להצדיק את המחירים. גם תעשיית הקולונע בוכה בלי סוף על הפיראטיות, אבל עדיין עושה המון כסף על חדשים ומוצלחים יחסית. גם בשורה התחתונה לאחר חישוב הפסדים על הפקות כושלות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כתבתי הכנסות ברוטו, וגם זה בסכום סולידי יחסית, שסביר להניח שהוא גבוה יותר. (13$ לחודש הוא הסכום לאחר הנחה לרכישה של חצי-שנה מראש. ולא ידעתי כלל על המחיר בקוריאה) ברור שישנם גם הוצאות. (שלא קל להעריכם מבחוץ)

כן, ישנם משכורות, הוצאות תקשורת/חשמל/ציוד שרתים, ולא לשכוח את הקפה והסוכר למטבחי העובדים. אבל גם בחישוב גס ומוגזם של ההוצאות הראשוניות והשוטפות, עדיין WOW הכניס למפתחיו, (ובטוח חלק מזה למישהו אחר, זה לא משנה) רווח נטו מצטבר של אלפי אחוזים.

זה דוגמא טובה למשחק שניתן להוזילו לצרכן לחצי מחיר (בחודש), ועדיין יהיה ריווחי בענק. (ואולי אף יגיעו/יחזרו עוד מנויים) אבל מדוע להם? הם שולטים על למעלה מחצי השוק, ולא ניתן לפורצו ולשחק ללא תשלום.

הנקודה שלי, לפעמים למחיר אין קשר לעלויות. והמחיר הוא מאוד גבוה, מכיוון שהם פשוט יכולים, ורוצים למקסם רווחים.

כן, זה זכותם. יקר לך, אל תקנה. אבל באותה מידה, אין מה "לרחם" עליהם, ולנסות להצדיק את המחירים. גם תעשיית הקולונע בוכה בלי סוף על הפיראטיות, אבל עדיין עושה המון כסף על חדשים ומוצלחים יחסית. גם בשורה התחתונה לאחר חישוב הפסדים על הפקות כושלות.

סוני עדיין לא הוזילה מחיר כמעט לEQ1, המנוי זה עניין כספי, הרווח הוא גבוה אבל לא אלפי אחוזים תצא מהסרט, ורק שתדע רוב הסרטים שמופקים יוצאים או בהפסדים או בהחזר הוצאות ללא רווח כמעט. התעשיה חיה על שוברי קופות, שמכסים הרבה כשלונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא דיברתי על EQ1 אלא על WOW.

ואני עומד מאחורי המילים "אלפי אחוזים" לגביי WOW - תעשה חישוב מהיר.

ואני עומד מאחורי המילים שאתה מדבר מהתחת..

Activision למרות המכירות, לא הרוויחו כלכך "הרבה", ובנטו כמעט יצאו בהפסד.

ואם נקח את בליזארד לדוגמא מ 1.19 מילארד דולר הכנסות, יש להם 555 מיליון דולר של הכנסות לאחר הוצאות תפעוליות, כלומר יותר מ 650 מיליון דולר עלה להם לתחזק את החברה, אם נוציא אפילו 100 מיליון(שזה יותר מידי לשנה 1 בלבד) לפיתוח של D3 וSC2(שאני מעריך שהסכום האמיתי היה אולי 20 מיליון לשנה, וגם זה בנדיבות) זה אומר שעלות התחזוקה של WOW לשנה היא מעל לחצי מילארד דולר מה שאומר עם 7 מיליון משתמשים פעילים שמשלמים 15 דולר בחודש בשנה(זה יוצא 1.2~ מילארד דולר) יש להם סה"כ 100% רווח תפעולי, מWOW אז לא לא אלפי אחוזים.

תפסיד לחשוב שכל העולם עושק אותך כי הוא מנסה להרוויח עליך הון, הא ותפסיק לדבר בנושאים שאתה לא טורח אפילו לבדוק את הרקע מאוחריהם.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התפתח פה דיון חנוניאדה רציני, כדי שנקים הופעות כמו התימניאדה באילת....

בחייאת את מי זה מעניין עכשיו הרווחים של אקטיביזיון מדברים על הפריצה לPS3 שזה קצת יותר מעניין... (אם כי קצת יותר מעצבן ואיטי לקנות דיסק BR במלא כסף ולצררוב עליו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...