המלצה אם כדאי לשדרג את המעבד או לקנות מחשב חדש - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה אם כדאי לשדרג את המעבד או לקנות מחשב חדש


rsx

Recommended Posts

הלוח אם שלי הוא gigabyte 945gzm s2 socket 775

המעבד שלי הוא intel pentium d 925 3.0ghz dual socket 775

ספק כוח ג'נרי

זכרון 1 של 2gb ועוד חריץ אחד פנוי

וכרטיס מסך 9500

דיסק קשיח sumsung 500gb

בעקרון המטרה שלי היא לשדרג את הכרטיס מסך ולאחר שהבנתי שזה לא אפשרי מכיוון שהמעבד אצלי חלש מאוד והוא יחנק אז יש לי שתי אפשרויות או לשדרג את המעבד ואז גם את הכרטיס מסך ומן הסתם גם את הספק כוח.

או שכדי בכלל לרכוש מחשב חדש לגמרי.

אשמח את תתנו המלצה לשדרוג המעבד באם זה מתאפשר. תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשרויות שדרוג המעבד שמציע הלוח שברשותך לא קוסמות כל כך ולדעתי עדיף לעבור לפלטפורמה חדשה מאשר לקנות מעבד "זמני" ואז בעוד שנה-שנה וחצי (בקירוב, אולי קצת יותר) שוב לעמוד פחות או יותר בנקודה הנוכחית בה אתה נמצא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין הבעיה שמבחינת תקציב אני לא חושב שכדאי לי לקנות מערכת חדשה לגמרי חשבתי אולי עדיף לי להשאיר את המארז את הדיסק הקשיח והזכרון ולהחליף רק את המעבד הכרטיס מסך והספק יש לי תקציב לזה גג שבגג 2500 ואני לא חושב שבתקציב הזה אני אוכל לקנות מערכת חדשה עדיף אולי לשדרג עכשיו ובעוד שנה שנה וחצי כמו שאתה אומר לרכוש מערכת חדשה ואולי אז יהיה לי תקציב יותר גבוה. אז עם תוכל בבקשה להמליץ לי על מעבד אני אשמח וכך הלאה אני אמשיך לפורומים של וספקים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם התקציב שלך הוא 2500 ש"ח אתה בהחלט יכול לקנות פלטפורמה חדשה של מעבד, לוח אם, , כרטיס מסך וספק (את הכונן הקשיח והאופטי תוכל להעביר פשוט והמארז הנוכחי יכול לשמש אותך במערכת הבאה -- אפילו אם תחליף אותו במועד מאוחר יותר). האפשרות להחלפת מערכת תלויה כמובן בשימושים ובדרישות שלך.

כדי לתת המלצות מתאימות בנוגע לזיכרון, ומעבד חסרים קצת פרטים.

תפרט בבקשה מה השימושים במחשב (ככל שתרחיב יותר טוב). אם מדובר במשחקים (ואני מבין שכן) אז תציין באיזה סוגי משחקים ורזולוציות אתה משחק. אם יש דרישות מיוחדות מלוח האם (סוג חיבור מסוים, כמות חיבורים מסוימת, האם מתוכנן OC) תציין גם אותן בבקשה. אם אתה כבר יודע לאיזה כרטיס מסך אתה מתכנן לשדרג, תציין זאת גם (כולל מחיר אם אפשר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משחק במשחקים כמו crysis כמובן לא בהגדרות גבוהות וניסיתי לשחק במשחק gtx iv ללא הצלחה מכיוון שהוא קרטע ואני משחק bad company 2

השאיפה היא לשחק בהגדרות גבוהות הרזלוציה במסך שלי היא 1920x1080. ואני מתכוון לקנות את המשחק starcraft 2 אז כמובן שגם במשחק הזה אני ארצה לשחק ברזולוציות גבוהות. לא מתוכנן oc ואין לי בקשות חיבורים מיוחדים ממש. בגדול אני בסיסי. הייתי רוצה לשדרג ל gtx 460 1gb שהמחיר שלו הוא בין 1100 ל1400, אבל לא חובה אפשרי מבחינתי לרכוש גם כרטיס מדור קודם gtx 260 ב990 שח וכמובן שיש את האפשרות לרכוש כרטיס מסך יד שניה עם זה משתלם ודרך אגב מאוורר למעבד אני לא צריך אז אפשר ללכת על מעבד tray שהוא יותר זול אם אינני טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיימות שתי אפשרויות.

1. המערכת תתבסס על המעבד ATHLON II X3 440.

2. מכיוון שאין לך צרכים מיוחדים מהלוח ניתן לקנות לוח אם פשוט יחסית בתושבת AM3. ה"מגבלה" פה היא שהלוח תומכך בעד ל-8GB זיכרון בלבד. אבל לדעתי זה לא משמעותי.

3. האפשרות החליפית היא לקנות לוח אם מעט עשיר יותר, מה שמייקר את המחיר הסופי.

4. גם בנוגע לזכרונות קיימות שתי אפשרויות. הראשונה היא לקנות בהתחלה 2GB של זיכרון DDR3 ולהוסיף 2GB נוספים בהמשך לאחר שתחסוך לכך קצת כסף והשנייה היא לקנות כבר עכשיו 4GB אבל לדעתי זה יגרום לחריגה משמעותית מהתקציב.

המחיר כמובן תלוי בחנות ממנה אתה קונה ובהיצע המוצרים שבה (אגב, אם יש לך חנות מועדפת תגיד מה היא ויהיה אפשר לבנות משם מפרט מדויק יותר), אבל בעקרון שלושת הרכיבים הללו אמורים לעלות בין 1000-1200 ש"ח.

בנוגע לספק כוח כדאי להתייעץ בפורום ספקים כי אני לא בטוח לגמרי בנוגע לצריכת האנרגיה של הכרטיס, אבל לדעתי ספק 520W עשוי להספיק - מחירם נע באזור ה-400 ש"ח. מה שמשאיר לך פחות או יותר את התקציב לכרטיס. במקרה הכי "גרוע" אפשר לרדת במעבד ל-Athlon II x2 ולחסוך עוד כמה עשרות שקלים מכיוון שברזולוציות גבוהות גם ככה כרטיס המסך משפיע יותר ובעתיד לשדרגו למעבד חזק יותר אם יהיה צורך, אבל לדעתי מבחינת יחס עלות תועלת זה לא משתלם כל כך. על פי מה שנדמה עכשיו המעבדים החדשים של שצפויים לצאת בתחילת שנה הבאה ובמהלכה יתמכו לאחור בלוחות אם בתושבת AM3 כך שתעמוד בפנייך אפשרות שדרוג.

בנוגע למעבד Tray ההפרשים במחיר לא משמעותיים ברוב המקרים. איזה גוף למעבד יש לך (כי לא בטוח שיתאים לתושבת החדשה)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכיוון שאני מחדרה אז נראה לי האפשרות הכי טובה זה ksp. אין אפשרות לשדרג את המעבד למשהו יותר טוב שיתאים ללוח אם הקיים אצלי ? וכך אני יחסוך לוח אם.

תראה אני פתוח להרבה אפשרויות אז אם תוכל לעשות לי סדר ולתת לי המלצות לשתי אפשרויות. הקירור שלי הא coolermaster hyper tx3

1. זה שדרוג המעבד בלוח אם הנוכחי שיש לי ואז נותר רק הספק והכרטיס מסך.

2. כמו שרשמת מעבד מבוסס וכמובן וזכרונות ואז נותר ספק וכרטיס מסך.

המטרה שלי שהמחשב יחזיק משהו כמו שנה שנה וחצי אפילו פחות לא בהגדרות מקסימליות. ואז אם יהיה תקציב גבוה יותר אני יקנה מערכת חדשה לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המעבד הכי חדש שהלוח שלך תומך בו הוא ה- 2 Duo E6600 שהוא עצמו כבר מעבד בן 4 שנים בערך ובנוסף יוגבל על ידי הלוח שלך לעבודה בתדר FSB של 800Mhz. שנית, לא בטוח אם בכלל ניתן להשיג מעבד חדש כזה ואם כן מה מחירו. כנראה שתוכל למצוא כזה יד שנייה, ב-Tradezone פה, או בכל מקום אחר, אבל אני כלל לא בטוח שהמעבד הזה בעצמו לא מתחיל כבר להיות צוואר בקבוק למשחקים מסוימים ובשילוב עם כרטיסים מסוימים, וגם OC לא תוכל לעשות לו במיוחד.

ונקודה אחרונה. חריץ ההרחבה מסוג PCI-E בלוח שלך עובד במהירות של x4 מה שאומר שביצועי כרטיס המסך שלך יהיו גם הם מוגבלים על ידי הלוח. עד כמה זה משפיע בפועל אני לא יודע לענות לך מכיוון שכרטיסי מסך הם לא הצד החזק שלי. לדעתי זה יאפשר משחק ברזולוציה והגדרות בינוניות.

מכל הסיבות הללו אמרתי שהאפשרות הזאת לדעתי לא ממש משתלמת.

האפשרות השנייה של החלפת פלטפורמה היא זאת שפרטתי בהודעה הקודמת. אם אתה מחליף פלטפורמה המחשב אמור "להחזיק" יותר משנה-שנה וחצי, במהלך תקופת הזמן הזאת תוכל להוסיף עוד 2GB אם יהיה בכך צורך ובנוסף תעמוד לרשותך אפשרות לשדרוג מעבד (למרות שאני לא חושב שיהיה בזה צורך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת תודה רבה לך על הזמן שאתה מקדיש ועל התשובות.

לאחר כל זה תוכל לבנות לי מפרט בתקציב שהגדרתי מהחנות ksp אן שאני צריך לעבור למדור מפרטים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין בעד מה.

המעבד לוח האם והזיכרון שנכנסים בתקציב בהתחשב ברכיבים הנוספים שאתה רוצה לקנות הם:

Athlon II x3 Triple 440 3.0Ghz Socket AM3 Box - 410

Asus M4N68T-M - 279

Kingston 1333 MHz 2GB - 290

סה"כ: 979 ש"ח.

זאת האפשרות של לוח האם ה"פשוט" יותר שבמסגרת התקציב הוא כנראה המשתלם ביותר.

שוב לאור מסגרת התקציב כדאי לקנות בהתחלה רק 2GB זיכרון ולהוסיף 2GB נוספים בהמשך.

אם התקציב יגדל באופן כללי או כתוצאה מקניית כרטיס מסך זול יותר מהמתוכנן, יהיה אפשר לבחור בלוח עשיר יותר בתכונות או להכניס במסגרת התקציב עוד 2GB של זיכרון .

כדאי לפתוח דיון בפורום 'מפרטי מחשב' עם ציון הרכיבים הללו ולהתייעץ שם לגבי הספק וכרטיס המסך המשתלמים ביותר. מה שישפיע בעיקר על גודל ההספק הנדרש מספק הכוח הוא כרטיס המסך, כי הבסיס הנ"ל הוא חסכוני למדי בצריכת האנרגיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...