לאחר תחקיר על UPS נשארתי עם שאלות - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לאחר תחקיר על UPS נשארתי עם שאלות


eli_singer

Recommended Posts

ובכן, הגיע הזמן להתחיל לדאוג למחשב ולנתונים שלי באופן אחראי.

כדי להקדים תרופה לחורף שיגיע עוד חודשיים או קצת יותר החלטתי לרכוש סוף סוף אל פסק, דבר שלא עשיתי עד עכשיו כי תמיד מצאתי דברים יותר כיפיים לעשות עם הכסף...

אחרי שהתעמקתי בנושא, ביררתי מה הצריכה של כל רכיב שיש לי במחשב ושל המכשירים ההיקפיים, השתמשתי במחשבוני צריכה למיניהם ושאר מרעין בישין מצאתי שאני צריך אל פסק של 1000VA לפחות.

קצת מוזר, אבל זה מה שיצא.

המחשב ישן ויעבור שדרוג ואני לוקח זאת בחשבון מבחינת ההספקים.

המפרט הנוכחי הוא:

ספק כוח: Corsair HX620W

לוח אם: MSI MS-7255 P4M890

מעבד: Intel Core 2 Duo E6600 2.4Ghz

זכרונות: Corsair CM2X2048-6400 C5 XMS2 שני מודולים של 2GB, סה"כ 4GB

כרטיס PCI עם חיבורי Firewire

כרטיס מסך: GeForce 7600GT

צורב: LG GH22NP20 22x IDE

כונן קשיח: Samsung 103UJ 1TB

כונן קשיח: Seagate ST3500320AS Barracuda 7200.11 500GB

מאוורר מעבד: Freezer 7 Pro

מאוורר 120 מ"מ: Scythe SFF21E 1200RPM

מאוורר 92 מ"מ: Nexus Real Silent DF1209SL-3 1500RPM

עכבר: MX400

מקלדת: Digital Media Pro Keyboard

רמקולים : M-Audio AV40

מצלמת אינטרנט פשוטה של TEAC

סורק: Canon Lide 100

נתב: Rotal RTA 1025W

מפצל USB + קורא כרטיסים: Dtech UFO

מסך: 1200NF 22" CRT

מסך: 900NF 19" CRT

מדפסת: Brothe HL-2030

בעקרון אני מעדיף לחבר את הכל למעט המדפסת שצורכת 450W בזמן הדפסה והיא לא קריטית למערך.

העניין המרכזי שאני רוצה לפתור הוא פגיעה ברכיבי המחשב בזמן קפיצות מתח קטנות ומרגיזות ובזמן נפילות ונחשולי מתח רציניים הכוללים ברקים, הפסקות חשמל, ושאר מרעין בישין.

נושא העבודה בזמן הפסקת חשמל פחות קריטי לי כך שאיו לי צורך במערך שיחזיק לי שעה על בטריה.

ע"פ מה שאני מבין ישנן שתי תצורות של אל פסק.

1. Line Interactive

2. Online

התצורה הראשונה מעבירה את החשמל ישירות מהקיר אל המחשב אלא אם כן יש קפיצה או נפילה ואז המערכת נכנסת לפעולה ועוברת לעבוד על הבטריה שמעבירה זרם מיוצב אל המחשב.

התצורה השניה מעבירה מתח מיוצב וקבוע למחשב ישירות מהבטריה שנטענת כל הזמן.

העניין הוא שאל פסק online ב-1000VA עולה הון, יותר מ-2000 ש"ח, ואילו אל פסק אינטראקטיב באותה קיבולת עולה כ-1000.

אני מעוניין בקבלת מתח יציב וקבוע למחשב, ובהגנה מפני ברקים וכו'.

אני מבין שאינטראקטיב לא מספק מתח יציב וקבוע, ואונליין כן, אז השאלה היא האם אל פסק אונליין מגן מפני קפיצות ונפילות קיצוניות כמו ברקים?

ושאלה נוספת, האם עדיף אולי לפתור את הבעיה ע"י שילוב של מייצב מתח כמו ה- Advice AVR PRO 1200N שעולה 200 ש"ח ולהוסיף אל פסק אינטראקטיב שעולה 1000 ש"ח וכך לקבל מתח מיוצב וקבוע + הגנה מפני ברקים + בטריה לעבודה בזמן הפסקת חשמל?

האם יש יתרון לאל פסק אונליין על פני שימוש במייצב + אל פסק אינטראקטיב? כי יש פה חסכון ניכר בכסף...

ושאלה נוספת קצת מהצד, כמה רעש הדברים האלה עושים והאם יש דרך להשתיק אותם? לא בא לי רעש של גנרטור או מאוורר מאוד רועש בתוך החדר... האם גם למייצב יש מאוורר רועש כמו לאל פסק?

אשמח להחכים מנסיונכם ומידיעותיכם...

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למשתמש הביתי על שלוחותיו (גיימרים, עורכים, וכו') ממש אין צורך במערכת ON LINE, משתמשים אלו יכולים בהחלט להסתפק ב-INTERACTIVE.

ההבדלים הם שבראשון הגיבוי מתבצע רק כאשר יש כשל בחשמל ע"פ הגדרות ותקנים שונים ואילו בשני, הגל יוצא מהאל פסק ומסופק בצורה נקיה כל הזמן. האל פסק השני משמש בעיקר צרכנים עם ציוד מדויק ו/או מתוחכם הרגיש לכל שינוי ואפילו הקטן ביותר (ציוד חדרי ניתוח, מעבדות מחקר עם ציוד מתוחכם, מערכות רגישות של משהב"ט וכו').

עד לנפילת זמן של 1/120 שניות ע"פ תקנים האל פסק יתן לך תשובה מעולה. בעת בחירת האל פסק מאוד כדאי לקחת אל פסק שיתן לך מספיק V/A בהתאם לצרכנים שלך ע"מ שהוא יוכל להחזיק את המחשב ולא יקרוס לך גם בהפעלת המחשב לאחר כיבוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה ADIA, מה שכתבת אני כבר די הבנתי בעצמי.

השאלות עליהם אין לי תשובה הן האם מגן אינטראקטיב מגן מפני ברקים וקפיצות רציניות, האם השילוב בין אל פסק אינטראקטיב ומייצב ייתן לי בעצם מה שנותן לי אל פסק אונליין בתוספת הגנה מברקים ובחצי מהמחיר לפחות, ומה לגבי עניין הרעש...

אם יש לך או למישהו תשובות בעניין, אשמח לשמוע.

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי,

ספק כח אינטאקטיב מכיל בתוכו את ה- AVR שבא לפצות על קפיצות מתח או יותר נכון על מתח גבוה או נמוך במתח הזינה.

הדבר מתבצע על ידי קפיצה לכריכה אחרת בשנאי המבוא שכן שינוי יחס הליפופים בין הסנף הראשוני למשני משנה את רמת המתח המושרית.

רוצה לומר שבמצב עבודה של כניסת מתח רגיל מחובר המתח לשנאי בסנף אמצעי וכאשר יש שינוי מתח של כ- 10% לרוב באמצעות ממסר מתחבר מקור מתח הכניסה לסנף המפצה את שינוי המתח כך שבמשני נשאר מתח קבוע לערך.

כל מכשירי האל-פסק כמו גם ספק הכח מצויידים ברכיבים הבאים להגן על הציוד המחובר לרשת החשמל בפני נחשולי מתח.

כל עוד ההספק של הנחשול נמוך, רכיבי ההגנה מסוגלים ל'בלוע' ולמעשה להאריק את נחשול המתח להארקה.

במקרה של נחשול מתח גבוה מאוד בעל הספק גבוה רכיבי ההגנה ישרפו.

רעש מאוורר הינו דבר אינדוידואלי בתלות במכשיר האל-פסק, גדל המאוורר, מעגל הפיקוד על מהירות הסיבוב ועוד.

עד לגדל של כ- 1000VA היצרנים אינם מציידים את הציוד במאווררים. בהספקים גבוהים יותר יש צורך במאוורר, בעיקר כדי למנוע טמפרטורת סביבה על המצבר וזאת משום שכל עלייה של כ- 8 מעלות בטמפרטורה מקצרת את ארך חיי המצבר בחצי.

מכאן גם ההמלצה עבור כל מכשיר אל-פסק להשאירו בסביבה מאווררת ולא לתקוע אותו במקום לא מאווררר.

שבת שלום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרכיב ה AVR של interactive יש יכולת הגנה מוגבלת מאוד. אבל ברוב המקרים הבעיה היא לא מגל מתח פתאומי של פגיעת ברקים בקווי חשמל (הנזק העיקרי מברקים הוא בקווי תקשורת) אלא מ 'מתח חוזר' או אינטרמיטנטיות של החשמל במתח הרגיל שלו שקורים אחריי שהחשמל כבר נפל. נגד דברים אלה עוזר כל מגן ברקים שמכיל מעגל השהייה שקופץ בכל פעם שיש נפילה או אי יציבות מתח - אם התחלה של הפסקת החשמל הוא קופץ ואחריי שהחשמל חוזר הוא מחכה קצת לראות שהמתח יציב לפניי שהוא נדלק מחדש

בחלק מה UPSים interactive יש מעגל השהייה כזה מובנה ובחלק לא. בכל מקרה מגן ברקים פשוט של 150 שקל + UPS interactive נותנים הגנה דיי טובה נגד הדברים האלה (לא נגד מכות מתח באמת)

חוצ מזה קיימים מסנני ישנים שבנויים אל שנאי וקבל. מסננים כאלה כן נותנים הגנה נגד מכות מתח - השנאי סופג את המכה ולא נותן לה לעבור הלאה. היום הם כמעט לא קיימים. גם שילוב של כזה אם UPS interactive נותן הגנה טובה מאוד

ההגנה הגבוהה ביותר מתקבלת מ UPS online

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה צביקה, והמומחה בעל השם הבינארי :)

צביקה, למה הכוונה לנחשול מתח גבוה מאוד? ומדוע רכיב מייצב כמו זה שהזכרתי בהודעה המקורית לא ימנע פגיעה במחשב במקרה של נחשול חזק?

לגבי שאלת הרעש, היא עלתה מכיוון שבמפרטים מצויין לרוב על עוצמת דציבלים שנמוכה מ-40db מה שגרם לי להבין שיש שם משהו שמרעיש ברמה של 40db, אם זה לא המאוורר, אז מה זה?

אני משתדל לשמור על סביבת עבודה שקטה באזור 21db ורעש של 40db יכול להיות מציק משהו...

למומחה הבינארי, האם אני מבין נכון מדבריך שפתרון של מייצב כמו האדוויס avr pro 1200N שהוא גם מגן ברקים להבנתי, מכיל מערכת AVR טובה יותר מזו המובנית במרבית האינטראקטיבים?

מה זו מכת מתח באמת? האם מייצב כמו זה שהזכרתי נותן מענה למקרה כזה? האם אל פסק אונליין נותן מענה לזה?

מה בעצם ההבדל מבחינת ההגנה מפני מכות מתח חזקות?

והאם עבודת הייצוב של המייצב שהזכרתי נותנת פתרון טוב יותר מאינטראקטיב וקרוב יותר לאונליין?

ושאלה אחרונה, במערך שכזה, האם סדר חיבור הרכיבים הוא המייצב\מגן ברקים, ואז אל פסק אינטראקטיב, ואז המחשב? כך אומר ההגיון שלי, אספקת מתח מיוצב והגנה מפני ברקים עוד לפני שהמתח מגיע אל האל-פסק, וממנו הלאה למחשב...

ותודה רבה לכם על התשובות המחכימות! :)

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רכיב ה AVR / MOV שיש ב UPS הוא רכיב אלקטרוני שמחובר במקביל למחשב. נחשול מתח מגיע במקביל ל AVR ולמחשב

ה AVR בנוי כך שבמתח רגיל הוא מנותק ולא עושה כלום. כשמגיע מתח גבוה יותר הוא נפרץ מהר יותר מהמחשב ועושה קצר שמקצר את האנרגיה של הנחשול (בדרך כלל הקצר נוצר מ N ל L ולא לאדמה) וכך הוא חוטף את רוב האנרגיה

בנחשול קטן ה AVR מספיק לחטוף את כל או רוב הנחשול לפניי שהספק של המחשב מספיק להיפרץ

ה AVR הוא רכיב קטן מאוד והוא מתחמם חזק מאוד ובמהירות בזמן שהוא עושה את הקצר. אם הנחשול גבוה הוא ישרוף מייד את ה AVR וכל יתר האנרגיה שלו תגיע למחשב בלבד. אם הנחשול נמשך לאורך כמה זמן (כמה מחזורים של ה AC) המחשב יספיק להיפרץ במקביל ל AVR (וגם במקרה הזה ה AVR יכול להספיק להישרף)

מגן ברקים אם שנאי וUPS online מבודדים את כניסת המתח מהיציאה דרך שלב נוסף. נחשול המתח חייב לעבור לגמרי את השלב הזה לפניי שהוא מגיע למחשב ולא מגיע לשתיהם בו זמנית כמו AVR

השלב הנוסף שהחשמל עובד נמצא כל הזמן אם המון אנרגיה - מצבר טעון ב UPS וגוש ברזל גדול ממוגנט בשנאי. גם נחשול מתח שנחשב ענקי מביא כמות אנרגיה קטנה יחסית לכמות אנרגיה שיש ממילא בשלב הזה - המטען של המצבר או השדה המגנטי של השנאי כמעט לא ישתנו מהתוספת של הנחשול

הרעש של UPS יכול להיות ממאוורר או משנאי. ב online משתמשים בדרך כלל אם שנאי איכותי שקט. ב interactive השנאי עובד מהממיר (זה המצב שבו הוא יוצר רעש) רק בזמן הפסקת חשמל - לא נראה לי שאכפת לך מזה

העלינו כאן 3 דרכים להגנה ממכות מתח

רכיב AVR - סופג את המכה במקביל למחשב ומנסה לקחת כמה שיותר אל עצמו. ההבדל בין AVRים שונים הוא בכמות האנרגיה שהם יכולים לקבל לפניי שהם נשרפים (כשהם נשרפים יתר האנרגיה של הנחשול מגיעה למחשב)

שלב הגנה נוסף - UPS online או שנאי הגנה - נותן הגנה שניתן להחשיב כמוחלטת ב 99 % מהמקרים

מעגל השהייה - מבוסס אל זה שבחלק גדול מהמקרים יש התראה לפניי שמגיע נחשול מתח. ברגע שהמעגל מזהה ירידה מהירה במתח או התחלה של הפסקת חשמל הוא מנתק את המחשב ומחכה שהמתח יחזור. לאחר שהמתח חזר ועבר כמה זמן בלי שהגיע נחשול מתח המעגל מחבר את המחשב בחזרה. מעגל כזה מגן מנחשולים מסויימים שמגיעים אם התראה (כמו נחשול מתח שנוצר כשמסתיימת הפסקת חשמל) ולא פתאומיים (כמו פגיעה ישירה של ברק בכבל חשמל באזור)

הסדר שבו מחברים את ההגנות הוא כמו שאמרת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהבנתי.

בכל מקרה באינטרקאקטיב אין את מעגל ההגנה שדיברת עליו של השנאי, אלא רק באונליין נכון?

האם מוצר כמו Adive AR PRO 2000N מספק הגנה מפני ברקים, או שהוא בעצם רק AVR ואם יגיע נחשול חזק מעל 2000VA שאר הזרם יעבור למחשב?

מה סדר גודל של נחשול שכזה?

אני בעצם מחפש את ההגנה הטובה ביותר עבור הכסף. כרגע, אונליין נראה לי יקר מדי. השאלה היא מה בדיוק נותן לי ה-AVR לבדו, ומה נותנת לי תוספת של אל פסק אניטראקטיב לAVR מעבר לבטריה שיש באלפסק?

אתה יכול להפנת אותי למוצר שהגדרת כמגן ברקים עם שנאי? האם המוצר שהבאתי הוא כזה?

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השנאי הוא מערכת הגנה מהתקופה שמחשבים היו בגודל של חדר (הגודל של השנאי עצמו הוא בערך כמו גודל של UPS). היום משתמשים איתם רק בכמה מקומות בתעשייה אז הם דיי נדירים. הוא לא UPS אלא רק מגן מנחשולי מתח - גם חזקים כאלה ש AVR לא מתמודד איתם. כנראה זול משמעותית מ on line UPS. יעילות לא גבוהה - הוא מבזבז יותר חשמל מ UPS כשהוא עובד ויש לו שדה מגנטי חזק

ב UPS interactive הסוללה היא לא שלב הגנה מנחשולי מתח - לא כמו online. בנוסף לסוללה יכולים להיות או לא להיות AVR ומעגל השהייה מובנים בתוך ה UPS

במקרה שתחבר מגן ברקים של 150 שקל (שבדרך כלל מכיל מעגל השהייה ו AVR לא גדול) ואחריו UPS תקבל את ההגנות הבאות

- אם קיימת התראה לנחשול מתח (הירידה שלפניי) מעגל ההשהייה מנתק את החשמל מהכניסה ובכך נותן הגנה. בזמן שיש השהייה המחשב ממשיך לעבוד מ UPS

- נחשול מתח קטן ללא התראה ה AVR יחסום אותו (ה AVR בעצמו יכול להישרף)

- נחשול מתח גדול ללא התראה יגיע ל UPS ולמחשב ויכול לשרוף את שתיהם

בסך הכול ההגנה שתקבל תגן אליך ברוב המוחלט של המקרים. שים לב ש UPS גנרי יכול לייצר בעצמו מתח לא תקין שידפוק את המחשב - גם אם אתה שם UPS interactive תיקח אחד שמייצר גל איכותי modified wave ולא square wave

אתה יכול לחפש UPS online ביד שניה במחיר זול יותר. אם הסוללות טובות / אם אתה מחליף את הסוללות הוא יעבוד כמו חדש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעצם עיקר ההגנה ע"פ דבריך היא מערכת ה-AVR ולא ה-UPS נכון?

האם ה-AVR שהבאתי מכיל מעגל השהיה? אני שואל מכיוון שנראה לי שעדיף להשקיע עוד 100-150 ש"ח ולקבל AVR עם יכולת הכלה של 2000VA מאשר לקנות מגן ברקים פשוט עם AVR קטן. אני צודק?

בנוסף, ה-AVR הנ"ל מתיימר להוציא גל מיוצב ונקי למחשב, בניגוד למגן ברקים שלא עושה את זה.

מה שאני מרוויח בעצם מהוספת UPS זה יכולת עבודה בזמן השהיה. כלומר בעצם, בטריה...

כלומר, אם אני מבין נכון, AVR איכותי שמייצב את הזרם פותר למעשה במחיר מאוד זול יחסית את רוב הבעיות של המשתמש הממוצע!

UPS אינטראקטיב שעולה פי 3 לפחות לא נותן בד"כ את ההגנה שמספק AVR עם מעגל השהיה, והיתרון היחיד שלו הוא עבודה בזמן הפסקת חשמל, אבל הגנה מנחשולים ושאר הדברים שהסברת, תתקבל באופן איכותי יותר וזול הרבה יותר ממערכת AVR עם הגנת ברקים, אם זה נכון, אני חושב שמדובר בחידוש שרוב המשתמשים לא מודעים אליו, כי נדמה לי שהרוב נוהים אחר מערכות אל פסק מתוך מחשבה שהן מספקות הגנה עדיפה, ולא כך! אלא אם כן מדובר באל פסק אונליין יקר מאוד שרחוק מהישג ידם של רוב המשתמשים...

לגבי הלינק לאל פסק של רוזטק, רשום שם שהוא מנפק גל בתצורה של step wave. מה זה אומר?

ובאמת, בהפסקים האלה, ראיתי מערכות אל פסק שעולות פי שתיים בערך, מה אני לא רואה פה?

כל ההמלצות שהצלחתי למצוא כאן בפורום מתייחסות רק למוצרים של אדוויס. אני יודע שגם גאמאטרוניקס ואיתן הנדסה מספקים מוצרים איכותיים. האם יש למישהו המלצות על דגמים? האם המומחה הבינארי שלנו יודע אילו דגמים או סדרות מכילות AVR ומעגלי השהיה ובאילו הספקים?

בקיצור, האם אני בכלל צריך UPS אם לא חשובה לי עבודה בזמן הפסקת חשמל, או שאני יכול להסתפק ב-AVR של 2000VA עם מעגל השהיה? (בהנחה שהמוצר הזה של אדוויס באמת מכיל מעגל השהיה, ואם לא, אשמח לשמוע על דגם שכן מכיל את זה)

ושוב תודה רבה על התשובות הענייניות והמועילות!

אלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק online UPS מוציא גל מיוצב ונקי לגמרי

שנאי הגנה מוציא גל יותר מיוצב ויותר נקי מהכניסה אבל לא לגמרי

הגנות כמו AVR רק קופצות במקרה של מכת מתח גבוה

לספק כוח של מחשב אין צורך בגל מיוצב ונקי. הוא צריך הגנה ממכות מתח יתר ומירידות מתח מושכות או קצרות שחוזרות אל אצמן במהירות

ב UPS interactive האיכותיים יותר יש בפנים מערכת הגנת AVR והשהייה כל שהם לא צריכים הגנות נוספות מבחוץ

בחלק מהם - ברוב המוחלט לא - השנאי של הממיר מחובר בצורה דומה לשנאי הגנה. הוא לא נותן הגנה כמו שנאי הגנה אמיתי אבל קצת עוזר

UPS interactive מעביר את גל הכניסה (סינוס) בדיוק כמו שהוא כשיש חשמל. כל ה step wave אומר רק מה הגל שה UPS מייצר בהפסקת חשמל

הבדל במחיר יכול להיות הבדל באיכות - ברוב ה UPSים הזולים שמים רכיבים קטנים שלא יכולים להתמודד באמת אם ההספקים שכתובים אל המדבקה. כמו ספק גנרי רק יותר גרוע - הסוללה מספיקה לכמה דקות אז הם מתכננים בידיוק שהיא תיגמר לפני שהמעגל מספיק להישרף. ביותר איכותיים המעגל בנוי ומתוכנן באמת להחזיק את מה שכתוב

יכולים להיות הבדלים כמו צורת גל / כמות סוללות / אפשרויות תקשורת אם המחשב וכו

מאלה שראיתי

איתן interctive 500 - גנרי נחות ביותר

אדוויס offline 300 - גנרי קצת יותר טוב מהאיתן

גמאטרוניק online 1000VA - איכותי מאוד אבל קצת חלשה (לא נותנת זמן ארוך)

לכל חברה יכול להיות שיש גם כאלה איכותיים וגם כאלה גנריים - הסוגים השונים יכולים להיות באיכות שונה

רוב המגיני ברקים שראיתי כמו GPT ב 150 שקל וכאלה כן מכילים מעגל השהייה

אני משתמש אם מעגל השהייה שפירקתי מתוך שקע של מזגן - יש לו תגובות איטיות מה שלא הכי מתאים למחשב אבל נותן הגנה בסיסית ואין לי תקציב ליותר מזה. אין לי AVR או UPS

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...