איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט? - עמוד 15 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה גיר אתם מעדיפים? ידני או אוטומט?


Fighter

Recommended Posts

  • תגובות 255
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מהצד השני תחשוב על זה שלקנות משומש אוטומט כמעט חסר סיכון

לעומת זאת אחד עם גיר רגיל יכול לשחוט את הרכב.

אני מדבר על המשפט הזה.

איך בדיוק הגעת למסכנה הזאת?

ועם כל הכבוד אמירה כזאת מראה כמה אתה מבין בתיבות הילוכים....

יש גיר ידני שבו אתה מחליט איך להעביר הילוכים - (נכון אפשר לשים הילוך 2 ב100 קמ"ש ולאמץ קצת את המנוע)

ויש גיר אוטומטי שמנחש איך להעביר לפי מצב דוושת הגז ומשתנים אחרים - אם תלחץ עד הסוף הוא יוריד כמה הילוכים שצריך ויאמץ את המנוע באותה צורה בדיוק.

עכשיו תסביר לי איך לקנות אוטומטי משומש זה חסר סיכון וגיר ידני זה מסוכן.

לא רק שאתה טועה - זה בדיוק ההפך, כדי שגיר ידני יהרס צריך להתעלל בו בצורה שאי אפשר לעשות את זה בטעות, ממש להכניס הילוך ראשון או רוורס בנסיעה מהירה כמה פעמים וחזק ובכוח, אז אולי תצליח לפרק גיר ידני. וכמובן קלאץ' שצריך להחליף כל 100-200 אלף ק"מ אבל זה זול ובלאי טבעי.

בגיר אוטומטי לעומת זאת, יש סיכוי לא רע בכלל שהגיר ילך ואז התיקון יעלה לך 5000 שקל. ככה זה גירים אוטומטיים, בלאי טבעי, הם לא מחזיקים מעמד הרבה בגלל הצורה שבה הם בנויים. אם תקנה אוטו אוטומטי ישן עם יותר מ100 אלף ק"מ אז אתה צריך להיות מוכן נפשית לשיפוץ גיר שיכול ליפול עליך בכל יום.

רובוטיים בפוטנציה יכולים להיות אמינים כמו ידני, אבל מכיוון שהם הרבה יותר מורכבים ומשוכללים יש שמה הרבה יותר אלקטרוניקה ומכניק שיכולים להתקלקל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא דיברתי על ההרס לגיר אלא על ההרס הכללי

באוטומט יש מוח שמסדר לך החלפות טובות ומתאימות למצב

אין מצבים של בלימה פראית או האצה עד למנתק ההצתה

אמנם כתוצאה מזה אתה שוחק יותר את הברקסים (לא נכנסים בשני לסיבוב) אבל ברקסים זה כלום.

בנוסף נעלמו המצבים של נהגים שנוסעים בהילוך לא נכון וגם כאלה שאין להם שום תחושה, לא כולם נהגים פרפקט.

זוכר את הסרט "דוגמה".. זה לא היה קורה באוטומט.

אם דיברת על הרס לגיר אז חבר שלי משך למהירות מעל 100 עם השלישי והוריד לשני בטעות, לא נורא תיקון 300$.

אני לעומת זאת הורדתי פעם בטעות בכביש החוף מ-D ל-2 ואתה יודע מה, לא קרה כלום, הידית ירדה אבל הגיר האוטומט זיהה טעות ולא החליף הילוך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל גם אם תסע על המנתק חצי שעה לא יקרה כלום

גם אם תשים הילוך שני ב100 קמ"ש לא צריך לקרוא שום דבר, מקסימום יעלה לאיזה 5000 סל"ד, אפילו לא מזיז למנוע.

המנוע תוכנן לעבוד בכל סל"ד שיש עד המנתק, אם היה נגרם נזק קודם אז המנתק היה נמצא קודם.

בדיזל המנתק נמצא יותר נמוך כי יש צורך למשל...

בלימה חזקה עם הגיר לא הורסת שום דבר, זה רק מעלה את הסל"ד, שוב לא גורם לשום בעיה.

וזה היתרון, במקום להכנס לסיבוב בהילוך 4 ואז להאט והגיר יעשה טובה ויוריד ל3 ושתצא מהפניה תהיה על 1500 סל"ד והאוטו לא ממש יאיץ ככה,

אז בידני אתה מוריד לפני הפניה להילוך 3, הסלד עולה מ3k ל4k, נוסע קצת ובנתיים הסלד יורד ל3, שאתה ממש קרוב מוריד להילוך 2, נוסע את הסיבוב בסל"ד שבו המנוע עדיין יעיל אבל במהירות של 30-40 (אתה מגביל את עצמך לפי הרעש של הסל"ד בהילוך 2 וככה לא צריך להסתכל הלוח שעונים - או כמו שנהגים חדשים באוטומט נוטים לעשות - לעבור ב80 קמ"ש) ואז ביציאה מהפניה מכניס קצת את הגז, עולה ל4k סל"ד עובר להילוך 3 ועוקף את כולם אפילו שלך יש מנוע 1000 סמ"ק בפיאט אונו ולהם יש מאזדה לאנטיס 1800 אוטומטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועוקף את כולם אפילו שלך יש מנוע 1000 סמ"ק בפיאט אונו ולהם יש מאזדה לאנטיס 1800 אוטומטית.

ואז כל אלה שבמאזדה לנטיס 1800 אוטומטית מסתכלים עליך, חושבים רגע כמה אתה עלוב, וממשיכים להנות מהנסיעה בלי לשחק עם מוט ההילוכים כמו חמור, כדי לעקוף מישהו בסיבוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לעשות בלימת מנוע עם גיר אוטומטי ואפשר גם להוריד הילוך באופן יזום לפני כניסה לפנייה או בשיפוע משמעותי.

מצד שני, קשה מאוד "להרוס" גיר ידני על ידי הורדה מוטעת של הילוך, אלא אם אתה חמור גדול או מתעלל במכונית בכוונה.

בגיר אוטומטי לעומת זאת, יש סיכוי לא רע בכלל שהגיר ילך ואז התיקון יעלה לך 5000 שקל. ככה זה גירים אוטומטיים, בלאי טבעי, הם לא מחזיקים מעמד הרבה בגלל הצורה שבה הם בנויים. אם תקנה אוטו אוטומטי ישן עם יותר מ100 אלף ק"מ אז אתה צריך להיות מוכן נפשית לשיפוץ גיר שיכול ליפול עליך בכל יום.

נו באמת, זה תלוי באיכות הבניה ונכון לכל רכיב ברכב.

מקרים קלאסיים הם המרצדס של שנות ה-70 וה-80 (האוטומטיות, מרצדס ידניות הן פחות מוצלחות באופן מסורתי ד"א) שיכלו לסוע כמעט חצי מיליון ק"מ לפני שיפוץ רציני. ראה גם את ה-"מוסלקות" - אותן מרצדס 230, 280 ו-300 חבוטות שהועמס עליהן מאות ק"ג של שיריון והן ננהגו ללא רחם - עם המכלולים המקוריים - לאורך עשרות אלפי ק"מ לפני שהן שבקו חיים (או עלו על מטען).

יש לי טויוטה קורולה (מאלו שעוד יוצרו ביפן בתקופה האמינה שלהם) אוטומטית עם יותר מ-300K ועדיין ללא שיפוץ גיר (טפו-טפו-טפו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואז כל אלה שבמאזדה לנטיס 1800 אוטומטית מסתכלים עליך, חושבים רגע כמה אתה עלוב, וממשיכים להנות מהנסיעה בלי לשחק עם מוט ההילוכים כמו חמור, כדי לעקוף מישהו בסיבוב.

מצד שני פיאט פנדה 1.2 ידנית מספקת ביצועים של מאזדה לנטיס 1.8 אוטומט ברבע מעלויות האחזקה. הגבר גבר במאזדה עם "מגנזיום" תוצרת צ'אנג צ'ונג טיוואן יכול להמשיך לחשוב מה שהוא רוצה. אגב, אולי זה ישמע מטורף (במיוחד בארץ) אבל יש אנשים שאוהבים לנהוג ולהתעסק עם מוט הילוכים. לא כולם מתייחסים לרכב כמו לפחית אפורה שכל מטרתה לעביר את הנוסע מנקודה א' לנקודה ב'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל השעשוע החלטתי לבדוק כמה באמת אני מתאמץ עם ההילוכים בדרך לעבודה הבוקר.

מדובר על הפקק על באיילון מיוספטל צפונה עד השלום - לקח רבע שעה.

לחצתי על הקלאצ' 5 פעמים בכל הפקק, ואחת מהם הייתה כי איזה מפגרת חתכה אותי בטירוף והייתי חייב לבלום במקום.

כל פעם כמובן מדובר על לחיצה רגעית להעברת הילוך -במצטבר הקלאץ' היה לחוץ אולי 15 שניות לאורך הפקק.

והאמת, לא ממש ניסיתי להמנע מזה. אם מקפידים קצת יותר על המהירות עם הגז אפשר לקזז איזה העברת הילוך או שתיים.

סתם קצת חומר למחשבה למי שמפחד מהשילובידני+פקקים. ממש ממש לא נורא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתכוון לחצת 5 פעמים בדקה, לא?

מצחייייק אתה!! באמת! לך תעשה מזה קריירה. אני מעדיף אותך עושה סטנד אפ באיזה חור רחוק ממני, ושלא חלילה תעלה על הכביש עם ההבנה שיש לך בנהיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחייייק אתה!! באמת! לך תעשה מזה קריירה. אני מעדיף אותך עושה סטנד אפ באיזה חור רחוק ממני, ושלא חלילה תעלה על הכביש עם ההבנה שיש לך בנהיגה.

מילא אם לא היה לי גיר רגיל אולי הייתי מאמין אבל את האחרונה, פונטו 95 ידנית, מכרתי לפני חצי שנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יללה נו כל אחד מה שעושה לו טוב

רק מי שנוהג באוטומט תעשו טובה ועל תנהגו מעצבן..

מהירות של 40קמש זה בערך המהירות שמעבירים ל3.. ואז זה מתסכל להיות בהילוך 2 או 3

2 זה יאכל יותר דלק, 3 ברגע שיורדים מ40 ישר צריך להוריד הילוך..

בקיצור אנשי אוטומט סעו 30 -50- 70..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...