מסך 23/24 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסך 23/24


yonatanph

Recommended Posts

אני חושב לקנות מסך חדש בגודל של 23-24 ורציתי לדעת האם יש מסך כיום שנחשב כבחירה הרצויה?

לפני כשנה+ הDELL22 היה הבחירה האוטומטית לכל מי שחיפש מסך חדש 22'. זאת הייתה ההמלצה שחזרה על עצמה אינספור פעמים בפורומים.

רציתי לדעת האם יש כיום מסך בתחום ה23-24 שהוא היורש הרוחני? מסך שעליו אפשר להמליץ ללא היסוס וללא מתחרים?

(בכוונה לא ציינתי תקציב, כי השיקול שלי הוא לא שיקול תקציבי אלה שיקול עלות/תמורה ואיכות המסך -- אני מוכן לשלם יותר אם זה שווה את זה).

אין לי בעיה לחכות חודשיים שלושה אם יש דגם שאמור לצאת בקרוב שצפויי להיות משכמו ומעלה.

השימוש יהיה למשחקים וגלישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל שאלה של צרכים ותקציב.

בעקרון המסכים נבדלים ביניהם בראש ובראשונה בסוג הפאנל, המסכים הזולים יותר (בכל קטגוריה) הם מבוססי פאנל TN על כל חסרונותיו (זוויות צפייה מוגבלות בעיקר) ובדרך כלל חסרי תכונות ארגונומיות, היקרים יותר מבוססי פאנלים מסוג VA או IPS שמספקים זוויות צפייה רחבות יותר, מכלול צבע מלא יותר ובדרך כלל מגיעים עם מערכת תכונות ארגונומיות מלאה.

זאת הסיבה אגב שבזמנו (וכנראה שאף עדיין) הדגם 2209EWA היה משתלם מאוד ביחס למחירו תמורתו קיבלת מסך ארגונומי עם פאנל איכותי.

מצד שני, היום מסכי ה-TN החדשים הם כבר פחות בעייתיים מקודמיהם ואם השימוש הוא בעיקר משחקים ופחות קריאת טקסטים, או אם לחדד, קריאת טקסטים כאשר אתה יושב מול המסך ולא מסתכל עליו בזוויות, אפשר לשקול גם קניית מסך כזה. אם אתה מחפש מסך עם פאנל איכותי יותר יש את ה- U2410, WFP2408 ואת 240PW9EB (ואם שכחתי כרגע מסך מסוים, אוסיף אותו ברגע שאזכר), אין כאן מנצח ברור כולם איכותיים פחות או יותר באותה מידה.

לי באופן אישי חשובה קודם כל ארגונומיה מלאה (פריט שרבים נוטים לא ליחס לו חשיבות אם כי מבחינת המשתמש הממוצע יש לכך השפעה רבה יותר מאשר מכלול צבע מלא קצת יותר או פחות) ופאנל איכותי יותר מ-TN (יש לי ניסיון עם גם עם פאנל TN ולמרות שהוא מאפשר לבצע כל מטלה בצורה טובה, עדיין אני באופן אישי מרגיש בהבדלים במעבר מפאנל PVA ל-TN), אך כאמור, מסך TN יאפשר לך לעשות כל מה שאתה צריך, הטקסט לא נראה בו "מטושטש" והתמונה לא פחות חדה, פשוט המגבלות שלו מפריעות יותר לחלק מהאנשים ופחות לאחרים. בסטיקי של הפורום יש מידע רב על הפאנלים, תקרא את זה (אם עוד לא קראת) וזה עשוי לעזור לך לצמצם את הבחירה.

אתה צריך להחליט קודם לאיזו קטגוריה אתה מכוון ולבחון מסכים הכלולים בה. לאחר מכן זה עניין של קריאת ביקורות (לאיתור בעיות ו/או יתרונות טיפוסיים) והשוואה למחיר המסך העדכני בשוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראוי לציין ש:

ה2209WA יקר ממסך TN באותו גודל, ככל שהגודל עולה, המסך מבוסס הפאנל האיכותי יותר יעלה יותר.

יש את התחנה הקטנה של F2380 של SAMSUNG ב23", אבל במחירים של מסכי 24" אם TN פשוט יעלה כ1100 ש"ח המחירים של מסכי ו/או משהו ממשפחת הVAים הם כפולים וצפונה.

אני שדרגתי לאחרונה ממסף M-PVA למסך cPVA או בדגמים מX95F של סוני לF2380 של , איכות התצוגה בשני המקרים מצויינת. למרות שיחסית לצגי הTN עם הנתונים המנופחים כפי שהגדיר About:blank הנתונים שלהם מחווירים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני משדרג מסך בתדירות דיי נמוכה אבל מוודא שאני רוכש מסך איכותי.

לדעתי המסך הוא לא הרכיב שתורם הכי הרבה להנאה מהמחשב אבל הוא הרכיב שיכול לגרוע הכי הרבה מההנאה. מסך מדהים לא בהכרח ישפר את החוויה על פני מסך טוב אבל מסך גרוע יהרוס לך את כל חווית המחשב. לכן במסכים אני בד"כ לא חוסך. מצד שני אני גם לא נוהג לזרוק כסף מהחלון ולכן אני טורח לעשות סקר שוק ומחקרים. כיום אני הברה פחות מקושר בתחום כמו שהייתי פעם - ולכן קיויתי לקבל פה המלצות שיכוונו אותי בכיוון הנכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב חוזרים לנקודה הבסיסית שהיא הגדרת איכות. יש כאלה שמבחינתם פאנל TN הוא מספיק איכותי ואחרים רק מזה שידעו שמדובר בפאנל TN ישר ימצאו בעיות (בין אם קיימות או לא). שמעתי אנשים שמתלוננים על טקסט לא חד וטוענים שזה בטח כי הפנאל TN למרות שאין שום קשר וכו' ושמעתי אנשים שמתעקשים שהם לא רואים שום הבדל בין פאנל TN ו-PVA. זאת שאלה שכנראה רק אתה יכול לענות עליה, אבל אם ננסה להכווין:

1) עד כמה חשובות לך זוויות צפייה רחבות יותר ומכלול צבע מלא יותר?

2) תאר את השימושים קצת יותר בפירוט, האם תראה תוכן ווידיאו? האם קיים סיכוי שתשב בחלק מהזמן לא בדיוק ישירות מול המחשב אלא בזווית (לדוגמה כששני אנשים משחקים או רואים סרט ביחד)?

3) עד כמה חשובה לך ארגונומיה?

4) מהי מסגרת התקציב? הבנתי שאתה לא ממש יודע כרגע ולא רוצה להגביל סתם, אבל מצד שני אתה אומר שאתה לא אוהב לזרוק כסף סתם כך שבטח יש לך איזה שהוא סכום שהוא מחבחינתך סכום מרבי.

מסכי 24" שהזכרתי עולים בין 2300- 3000 ש"ח (למיטב ידעתי אני לא כל כך בקיא בשוק המחירים הזה באופן רציף ולכן כדאי לבדוק את מה שאני אומר. ויש גם יקרים יותר אני פשוט נותן פה טווח מחירים לדגמים שבטוח יספקו אותך). אם אתה מעוניין להוציא פחות ה- F2380 אותו הזכיר ובו משתמש yz101 יכול להיות בחירה מצוינת מכל הבחינות במחיר משתלם מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1) עד כמה חשובות לך זוויות צפייה רחבות יותר ומכלול צבע מלא יותר?

זווית צפייה רחבה לא חשובה. מכלול צבעים יהיה נחמד מאוד אבל הרבה יותר חשוב לי איכות/חדות טקסט (טקסט מטושטש משגע אותי).

2) תאר את השימושים קצת יותר בפירוט, האם תראה תוכן ווידיאו? האם קיים סיכוי שתשב בחלק מהזמן לא בדיוק ישירות מול המחשב אלא בזווית (לדוגמה כששני אנשים משחקים או רואים סרט ביחד)?

רואה ווידיאו (אבל לא HD). אני יושב תמיד ישירות. משחקים וטקסט זה השימוש העיקרי שלי.

3) עד כמה חשובה לך ארגונומיה?

חשוב, אבל לא קריטי.

4) מהי מסגרת התקציב? הבנתי שאתה לא ממש יודע כרגע ולא רוצה להגביל סתם, אבל מצד שני אתה אומר שאתה לא אוהב לזרוק כסף סתם כך שבטח יש לך איזה שהוא סכום שהוא מחבחינתך סכום מרבי.

תקציב של 2500שח' נראה לי סביר, כאשר אני מוכן לחריגה אם זה ממש שווה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחדות הטקסט אין שום קשר לסוג הפאנל. גם במסך בעל פאנל TN כאשר יושבים מולו הטקסט נראה חד לא פחות מכל מסך אחר. מה שמשפיע על חדות הטקסט היא הרזולוציה. כדי להשיג את חדות התמונה המרבית יש לעבוד ברזולוציה המרבית של המסך. הבעיה פה היא שלחלק מהאנשים הטקסט נראה קטן מדי ברזולוציות של 1920x1080 ומעלה ולכן הם לא עובדים ברזולוציה המרבית במטרה להגדיל את הטקסט ופה טמונה הבעיה שכבר לא קשורה לסוג הפאנל. לא צריך לפסול פאנל TN בגלל סוגיות של חדות תמונה וטקסט.

מהתיאורים שלך נשמע שגם מסך בעל פאנל TN די יספק אותך, אך לי באופן אישי קשה להמליץ לבחור במסך כזה שגם חסר ארגונומיה, במיוחד כאשר אתה מקציב לעניין סכום די מכובד. אני הייתי ממליץ על אחד ממסכי ה-24" שציינתי באחת ההודעות הקודמות (כאשר אני באופן אישי הייתי הולך על אחד מהמסכים של בגלל שפע החיבורים שהם מגיעים איתו -- משהו שלעולם לא מזיק). ה-U2410 אמור לעלות באזור ה-2,400 (אם לא השתנה). כל המסכים הללו הם ברזולוציה של 1920x1200 ויחס תמונה 16:10 מה שמצד אחד נותן לך עוד שטח עבודה ומצד שני יש כאלה שזה מפריע להם, בייחוד כאלה שצופים בתכני ווידיאו ומשחקים במשחקים (תלוי ברזולוציה בה אתה משחק).

אפשרות נוספת ואולי אפילו העדיפה ביותר היא ה- F2380 עליו המליץ yz101. זאת בחירה מצוינת מכל הבחינות (לא הייתי מודע למחירו עד עכשיו) -- פאנל איכותי, ארגונומיה מלאה ומחיר שלא יקר בהרבה מזה של מסכי TN, ובהחלט נכנס למסגרת התקציב שלך.

אני חושב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...