מסתבר שיש תלמידים עם מצפון אחרי הכל - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מסתבר שיש תלמידים עם מצפון אחרי הכל


lev-27

Recommended Posts

כל שנה?

אני לא שמעתי שמתלוננים כל שנה על מתמטיקה

לא יודע מה אתה שמעת אבל הפעם זה רציני

בכל 5 השנים האחרונות (מאז הבגרות שלי וכולל - לפני כן לא עקבתי), פרט אולי לפעם אחת, כל שנה מתפרסמת ב-YNET כתבה המלאה בתלונות שהשנה הבגרות במתמטיקה הייתה קשה מהרגיל.

אני גם לא מצליח להבין למה מתלוננים על הבחינה ב-5 יחידות. זו בחינה שאמורה להיות קשה (לא שהיא הייתה כזו), ואפילו קשה מאוד. מי שלומד 5 יחידות, לא עושה זאת כדי לתלות את התעודה על הקיר ולהשוויץ בפני השכנים, אלא כדי להמשיך ללימודים גבוהים בהנדסה/מדעים מדוייקים. היות והרמה הנדרשת במתמטיקה במקצועות מעין אלו, גבוהה משמעותית מהנדרש בבגרות, לעניות דעתי יש להעלות את הרמה של הבגרות ב-5 יחידות - מי שלא מתאים לו שיעשה 4, אין בכך שום בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 121
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
היות והרמה הנדרשת במתמטיקה במקצועות מעין אלו, גבוהה משמעותית מהנדרש בבגרות, לעניות דעתי יש להעלות את הרמה של הבגרות ב-5 יחידות - מי שלא מתאים לו שיעשה 4, אין בכך שום בעיה.

אין כמעט קשר בין מתמטיקה שמשתמשים בה בהנדסה לבין מה שלומדים לבגרות. אני עשיתי בזמנו בגרות של 4 יחידות, וזה לא מפריע לי ללמוד בטכניון...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עשית רק 4? איזה מין רוסי אתה? :s05:

בנימה רצינית יותר, אכן לא כל בנאדם חייב לעשות 5 יח' בגרות בכל דבר.

מה לעשות, בני האדם שונים, אחד טוב בספורט, השני במתמטיקה, השלישי בנגינה והרביעי בכלום :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם ישנה עלייה ברמה כל הכבוד למשרד החינוך. השלב הבא מועד ב' יותר קשה והציון האחרון קובע. בנוגע לבגרות ב-4 יחידות חלפו מספר שנים מאז שניגשתי לשאלון 004, אבל לא ראיתי בו שום דבר קשה. לא נתנו שרטוט. אפשר לחשוב. כתבו משולש חד זווית חסום במעגל. איזה עוד שרטוט אתה צריך? קח סרגל ושרטט משולש חד זווית. שאלה 3 לא קשה בכלל. סעיף א' בדיחה "הבע באמצעות K את תחום הגדרה של הפונקציות". במקום מספר תשתמש ב-K ותעשה את הפעולות כאילו מדובר במספר. הכי קל. לא צריך לחשב כלום. אפילו לא צריך מחשבון. לסעיף ב' קיבלתם את התשובה בגוף השאלון. הצב K=2. כלומר אם בסעיף הקודם לא קיבלת K=2 טעית. גם אם התלמיד בשיא השוק ולא הבחין בתשובה הוא עדיין יכול לענות על 50% מהתרגיל.

אגב, זה שאתם בניתם על חסדים של משרד החינוך ולא למדתם נושאים קשים כי לפי המיקוד "אמור" להופיע תרגיל קל בגידול ודעיכה זו בעיה שלכם בלבד. משרד החינוך לא אשם.

כשאומרים לך נתון לגבי צלע במשולש חד זוית שחסום במעגל ומזה אתה אמור למצוא את הזוית...זה יכול להיות קצת בעייתי בלי שאתה יודע לאיזה זוית הם מתכוונים(ויש לך רק אותיות).

אמנם אפשר להבין, אבל זה דיי תלוי בצורת החשיבה...אני למשל קשה לי להבין ככה רק מהנתונים, וגם אי אפשר ממש לעשות שירטוט כשאתה לא יודע בכלל איך בערך אמור להראות המשולש(מהי הזוית החדשה וכל זה).

כמו שלא כולם לומדים למבחנים באותה דררך בגלל צורות חשיבה שונות, ככה אולי לך זה קל להבין את זה...אבל לאחרים זה יכול להיות מאוד מבלבל ולקחת הרבה זמן. מילא אם היו כותבים למשל "(B זוית חדה)" אחרי הנתון כמו שיש בדרך כלל..זה היה הרבה פחות מבלבל.

ובעיה שלנו שבנינו על "חסדים" של משרד החינוך?

משרד החינוך אמר שתיהיה בחירה. וזכותו של התלמיד להחליט ללמוד פחות או אפילו לא ללמוד בכלל על נושא מסויים אם הוא יודע שהוא יוכל לבחור שאלה אחרת בנושא שיותר קל לו.

במקצועות אחרים למשל(תנך, היסטוריה, אזרחות וכו') יש בחירה בין נושאים שונים ואפילו בתי הספר בוחרים בשביל התלמידים ולא מלמדים הכל על מנת להספיק וללמד טוב כדי שהתלמידים יעברו בגרות.

אם הם היו מפרסמים במיקוד שהבחירה תיהיה בין שאלות באותו נושא אז מילא(אולי כשהיה מתפרסם המיקוד היו אומרים שהמיקוד קצת קשה אבל לא היה שום רעש על זה), אבל כשהם מטעים ככה...אז זה כן הם אשמים.

אם הם אומרים איזה סוג של תרגילים יהיה במבחן אז הם צריכים לעשות מבחן כמו מה שהם אמרו. לעמוד במילה שלהם זה לא "חסד".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניגשת בתחילת היום לשאלון 005 ואתה לא יודע איך נראה משולש חד זווית? אף אחד לא אמר שרטט במדוייק עד דיוק 0.001 מעלות. בסך הכל מבקשים שרטוט כללי של משולש חד זווית. אין שרטוט זהו מאבדים עשתונות בורחים בדמעות מהכיתה. תלמידים בישראל בשנת 2010.

תלמיד חייב ללמוד הכל. אתם מקבלים מיקוד מספר חודשים לפני הבחינה. זו הנחה הכי גדולה שיש. בבחינה עצמה קיבלתם בחירה שאלה 2 מתוך 3. מה עוד אתם רוצים? הימרתם, לא למדתם נושאים אחרים מורכבים יותר בגלל גידול ודעיכה ואכלתם אותה בבחינה. אם בית הספר לא מלמד מראש נושא מסויים זו בעיה קשה מאד, אבל משרד החינוך אינו אשם. מורים עצלנים וחסרי כישורים משחקים עם העתיד שלכם. בכלל, כל מורה בכתבה שאמר שזו "בחינה בלתי פתירה" או לא הצליח לפתור תרגילים צריך לפטר אותו בלי פיצויים ושלוח אותה לעבוד במפעל. שם לא צריך לחשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

lev-27

תפסיק כבר עם ההתנשאות הזאת

משרד החינוך חיבר בחינה בחיפזון בלי בדיקה מספקת שכל התלמידים והמורים היו בשוק ממנה

אי אפשר פשוט לעצום עיניים ולהגיד "הכל היה בסדר" "כל העולם אשם"

התלונות מגיעות מתלמידים מצטיינים של 5 יח"ל שהשקיעו ועבדו קשה כל השנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה התנשאות? עשיתי 4 יחידות לפני מספר שנים. אם אני מסוגל לפתור 2 תרגילים למה תלמיד שלמד לבחינה לא יצליח? בסך הכל קצת הבנת הנקרא והיגיון. מה הבעיה לשרטט משולש חד זווית? מה הבעיה למצוא תחום הגדרה לפונקציות הכי טריוויאליות שיש? אם תפתח את הספר של בני הגורן פונקציות ברמה שקיבלתם בבגרות תוכל למצוא בתרגילים הראשונים. פשוט לקחו את הפונקציות הכי בסיסיות שיש. בסך הכל שינו קצת את הפורמט של השאלות. תלמידים ציפו לראות את התבנית הבנאלית פונקציה => תחום הגדרה => לגזור => חקירה וסקיצה. נתנו להם תרגיל יותר קל בניסוח קצת שונה זהו טראגדיה לאומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה התנשאות? עשיתי 4 יחידות לפני מספר שנים. אם אני מסוגל לפתור 2 תרגילים למה תלמיד שלמד לבחינה לא יצליח? בסך הכל קצת הבנת הנקרא והיגיון. מה הבעיה לשרטט משולש חד זווית? מה הבעיה למצוא תחום הגדרה לפונקציות הכי טריוויאליות שיש? אם תפתח את הספר של בני הגורן פונקציות ברמה שקיבלתם בבגרות תוכל למצוא בתרגילים הראשונים. פשוט לקחו את הפונקציות הכי בסיסיות שיש. בסך הכל שינו קצת את הפורמט של השאלות. תלמידים ציפו לראות את התבנית הבנאלית פונקציה => תחום הגדרה => לגזור => חקירה וסקיצה. נתנו להם תרגיל יותר קל בניסוח קצת שונה זהו טראגדיה לאומית.

אני עושה 5 יח"ל לא 4 אז אני לא יודע על מה אתה מדבר

אני מדבר על שאלון 007

גם אני הצלחתי חלק מהשאלות

שאלה 5 הצלחתי במלואה, שאלה 1 הצלחתי רק לא הוחכתי שזאת היפרבולה, שאלה 2 עשיתי סעיף אחד ועוד אחד ניסיתי

נו אז מה?

זה לא עוזר לי, זה לא ציון שאני מרוצה ממנו, זה לא ציון שתואם ליכולת שהפגנתי במשך כל השנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניגשת בתחילת היום לשאלון 005 ואתה לא יודע איך נראה משולש חד זווית? אף אחד לא אמר שרטט במדוייק עד דיוק 0.001 מעלות. בסך הכל מבקשים שרטוט כללי של משולש חד זווית. אין שרטוט זהו מאבדים עשתונות בורחים בדמעות מהכיתה. תלמידים בישראל בשנת 2010.

תלמיד חייב ללמוד הכל. אתם מקבלים מיקוד מספר חודשים לפני הבחינה. זו הנחה הכי גדולה שיש. בבחינה עצמה קיבלתם בחירה שאלה 2 מתוך 3. מה עוד אתם רוצים? הימרתם, לא למדתם נושאים אחרים מורכבים יותר בגלל גידול ודעיכה ואכלתם אותה בבחינה. אם בית הספר לא מלמד מראש נושא מסויים זו בעיה קשה מאד, אבל משרד החינוך אינו אשם. מורים עצלנים וחסרי כישורים משחקים עם העתיד שלכם. בכלל, כל מורה בכתבה שאמר שזו "בחינה בלתי פתירה" או לא הצליח לפתור תרגילים צריך לפטר אותו בלי פיצויים ושלוח אותה לעבוד במפעל. שם לא צריך לחשוב.

אני יודע איך נראה משולש חד זוית, אבל עדיין קשה להבין גם את הצורה הכללית שלו ולאיזה זויות וצלעות הם מתכוונים..

ברור שעשיתי בעצמי שירטוט ובסופו של דבר הסתדרתי, אבל זה לקח זמן והיה מאוד מבלבל. כמו שאמרתי, לך כנראה יש צורת חשיבה שונה משלי, כך שאתה לא תוכל באמת להבין את הקושי(ואני בטוח שיש גם דברים הפוכים שיכולים להוות קושי רציני עבורך ובשבילי הם יהיו מאוד משוטים ואני לא אוכל להבין את הקושי...הכל עניין של צורת חשיבה).

ולגבי הבחירה

מה שאמרתי שבמקצועות אחרים מורים לא מלמדים הכל זה במקצועות שבהם יש דברים שונים לגמרי שבאופן קבוע יש בחירה בינהם. ואין מה לעשות, שעות הלימוד לא מאפשרות ללמד הכל, ואם ינסו - התוצאה תיהיה כישלונות רבים וממוצע ארצי נכשל. מה שגם שזה מיותר ולא עוזר לעבור את הבחינה(ואני מדבר פה על מקצועות אחרים כמו היסטוריה תנך וכו'. יכול להיות שגם זה על פי הוראה של משרד החינוך שהבצפר צריך לבחור...אין לי מושג לגבי זה).

ובמתמטיקה מן הסתם למדנו את כל הנושאים, אבל לאחר שמתפרסם המיקוד ורואים את הבחירה זו זכותו של התלמיד להחליט שהוא פשוט ילמד או אפילו לא ילמד בכלל(חוץ מבשיעורים,למרות שבתכלס קצת אחרי שמתפרסם המיקוד השיעורים כבר משמשים רק לתירגול ובעיות שתלמידים נתקלו בהן כי את החומר סיימנו ללמוד).

לפי מה שאתה אומר היו יכולים גם לפרסם שבתאריך הזה הבחינה היא בכלל במקצוע אחר ורק כשנגיע לעשות את הבגרות יגלו לנו שזה במתמטיקה...הרי היינו אמורים לדעת כבר מתמטיקה, לא?

ובתשובה שלך דלג על הקטע של "זה לא קשור למה שאמרתי" ובמקום זה תסביר איך זה שונה...

כי בכל מקרה מה שיצא זה שאמרו לנו שאנחנו הולכים להיבחן על X ונבחנו על Y. אמנם ידענו גם את Y, אבל ברמה פחות טובה כי לא תירגלנו את זה לפני הבגרות בגלל מה שמשרד החינוך אמרו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קורה לי הרבה, אבל כאן אני מסכים לחלוטין עם לב-27.

גם אם התלמידים לא "אשמים", הם היו צריכים לשים לב שהמורים מנסים ללמד אותם איך לפתור תרגילים ספציפיים במקום להסביר את החומר, או "מהמרים" על הנושאים הקלים יותר ומתמקדים רק בהם. תלמיד שרוצה ציון גבוה (בטח שאם מדובר ב5 יח"ל) לא אמור להסתפק בזה, ואז להיות בבעיה כשנוסח השאלות שונה או כשהנושא הכי קל לא מופיע בבחינה בכלל.

מר amitdavidi, אם מבחינתך ההבדל בין בחינה "טיפוסית" לטעמכם לבין זו שקיבלתם זהה להבדל בין בחינה במתמטיקה לבחינה בספרות, אין לי אלא להצר על שיטת הלמידה שאתה דוגל בה. "לא תרגלנו את Y בגלל מה שמשרד החינוך אמרו"? למה, מה הם אמרו? הם התחייבו לנוסח ה"רגיל"? הם התחייבו לנושאים ה"קלים"? הדבר היחיד שהם התחייבו אליו זה המיקוד, ולפי הבנתי התחייבות זו לא הופרה.

בפועל מה שיוצא זה שבמקום לבחון אותכם ביכולת לשנן שיטות פיתרון ספציפיות מישהו במשרד החינוך החליט לבחון אותכם בהבנה מתמטית, ועכשיו כולם בוכים כי"זה לא מה שציפינו". רבותי, באתם להבחן במתמטיקה. זהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם התחייבו לנושאים ה"קלים"?

כן.

זה בדיוק מה שאני מנסה להגיד פה...

על פי המיקוד הייתה אמורה להיות שאלה בגידול ודעיכה.

כל שנה קורה בחלק מהמקצועות שיש פתאום במיקוד נושאים קשים. על זה אף אחד לא מתלונן.

אבל במקרה הזה, הייתה פשוט הטעייה.

אם משרד החינוך היה מפרסם במיקוד שלאתיהיה בחירה, או אפילו לא מפרסם בכלל מיקוד(ומודיע על זה בתחילת השנה), המצב היה הרבה יותר טוב.

ואני לא מדבר פה עכשיו בכלל על זה שהבחינה הייתה קשה יותר מתמיד(חוץ משאלה 3), אני כרגע מדבר רק על הקטע שמשרד החינוך אמר שיהיה נושא מסויים, תלמידים הסתמכו עליו, ואז בבחינה פתאום גילינו שלא היה הנושא הזה.

ומה שכתבתי לlev-27 מופנה גם אליך...תסביר איך זה בדיוק שונה מלהגיד שזה בחינה במקצוע אחר ורק כשמגיעים לבגרות להגיד שזה מתמטיקה.

אף אחד לא אמר שצריך שהבחינה תיהיה לפי בקשת התלמידים, אבל היא בהחלט צריכה להיות לפי מה שמשרד החינוך מפרסם כדי שיוכלו לתרגל את הנושאים הנכונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר?

תוציא את המוט מהרקטום, תעשה לי טובה.

צחקתי איתו בסה"כ, על סמך הסטיגמה הרווחת שרוסים טובים במתמטיקה ועושים 5 יח"ל מינימום(למרות שאני את שלי השלמתי תוך כדי שירות צבאי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קורה לי הרבה, אבל כאן אני מסכים לחלוטין עם לב-27.

גם אם התלמידים לא "אשמים", הם היו צריכים לשים לב שהמורים מנסים ללמד אותם איך לפתור תרגילים ספציפיים במקום להסביר את החומר, או "מהמרים" על הנושאים הקלים יותר ומתמקדים רק בהם. תלמיד שרוצה ציון גבוה (בטח שאם מדובר ב5 יח"ל) לא אמור להסתפק בזה, ואז להיות בבעיה כשנוסח השאלות שונה או כשהנושא הכי קל לא מופיע בבחינה בכלל.

מר amitdavidi, אם מבחינתך ההבדל בין בחינה "טיפוסית" לטעמכם לבין זו שקיבלתם זהה להבדל בין בחינה במתמטיקה לבחינה בספרות, אין לי אלא להצר על שיטת הלמידה שאתה דוגל בה. "לא תרגלנו את Y בגלל מה שמשרד החינוך אמרו"? למה, מה הם אמרו? הם התחייבו לנוסח ה"רגיל"? הם התחייבו לנושאים ה"קלים"? הדבר היחיד שהם התחייבו אליו זה המיקוד, ולפי הבנתי התחייבות זו לא הופרה.

בפועל מה שיוצא זה שבמקום לבחון אותכם ביכולת לשנן שיטות פיתרון ספציפיות מישהו במשרד החינוך החליט לבחון אותכם בהבנה מתמטית, ועכשיו כולם בוכים כי"זה לא מה שציפינו". רבותי, באתם להבחן במתמטיקה. זהו.

גם אם התלמידים אמורים לדעת הכל ברמה גבוהה יש סטנדרט מסוים, אם הסטנדרט נמוך (והוא לא) אי אפשר להקפיץ אותו בבת אחת בלי התראה מוקדמת.

זה כמו שהמשטרה תתחיל פתאום לאכוף חוק שאף אחד לא דיבר עליו מאז תקופת המנדט ולא תזהיר מראש.

מה זאת אומרת שנאשים את המורים?! המורים הם משרד החינוך! המורים הם נציגיו ושלוחיו של משרד החינוך!

ושוב, לא מדובר רק בקושי הבחינה אלא גם בקושי הבחינה, זו לא היתה הבעיה היחידה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...