ציוד עזר למצלמת סוני A300 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ציוד עזר למצלמת סוני A300


Melkor

Recommended Posts

שלום לכולם,

אשמח אם תוכלו לעזור לי בנושא.

לאחר כשנה שיש לי את המצלמה (סוני A300) החלטתי לשדרג את הציוד שיש לי עבורה. כרגע יש לי שתי עדשות קיט (18-70, 55-200) עדשת טמרון 70-300 (שכרגע קצת ניזוקה), פלטרים UV ומקטב, חצובה ופלאש 42AM של .

רציתי לשמוע המלצה עבור פילטרים נוספים (ND לדוגמא),שלט וכו'.

אני משתמש כרגע במצלמה לצילום כל דבר שמעניין אותי (נופים, אנשים סיטואציות, לילה, מקרו וכו') כלומר אין כיוון ברור ל"למה אני צריך את העזרים?".

אשמח אם תוכלו לעזור לי בסוג האביזר, דגם (ואולי גם מחיר ממוצע עבורו) ושימוש עבור האביזר.

אני יודע שזה קצת כולל אבל... מה לעשות? :)

תודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תחסוך לעדשת פריים מהירה, ראשית מדובר בשדרוג עצום לעומת עדשות הקיט של מבחינת איכות התמונה (שהן, אם נגיד בעדינות, לא הכי חדות שיש) ושנית פותח לך עולם חדש של שליטה ב-DOF ויותר יכולות צילום ב-available light.

אם כבר יש לך חצובה , שלט ממש לא יזיק (כמה גרושים באיביי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנתיים לא נתקלתי ביותר מדי בעיות מעדשות הקיט, הן מתפקדות יותר טוב מהרבה עדשות גנריות (טמרון וסיגמה) שניסיתי בטווחים האלה.

על איזו עדשת פריים היית ממליץ?

כמו שאמרתי אני רוצה שלט אבל לא יודע איזה דגם כדאי לקנות.

אגב עשיתי בתנסות במצלמה שלי עם עדשת ה- SAL70400G 70-400mm f/4-5.6 G SSM והתוצאה הייתה מדהימה! אבל אין ביכולתי לבזבז 2000$ לעדשה עבור שעולה פי שתיים פחות מזה. אני גם חושב לעבור עוד כשנה למצלמה אחרת (ניקון/קנון) ואז העדשות של הסוני לא יהיו שמישות אז חבל לבזבז כזה סכום.

הייתי רוצה למצא עדשה בטווח ה- 200-600$.

אה ו... סליחה על הבורות אבל מה זה DOF?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Dori לא הבנת אותי! כשאמרתי שהעדשות של הסוני לא יהיו שמישות אז התכוונתי לכל עדשה שאני ארכוש עבור מצלמת הסוני שלי (אלא אם כן אני אשאיר אותה אצלי בתור שניה) ולכן אני לא רוצה לקנות עדשה במחיר גבוה מדי! זאת הסיבה שאמרתי שהייתי רוצה רוצה עדשת פריים במחיר 200-600$

לגבי DOF אני יודע מה זה עומק שדה, הכוונה שלי הייתה מה ה"עולם חדש של שליטה ב-DOF" אומר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungiman אוקיי, עכשיו הבנתי, אתה מדבר על שליטה מדוייקת ו"יפה" יותר בעומק שדה. תודה :)

tzilber שכחתי לציין כי יש בידי טבעת הערכה אחת (אני שוקל לקנות עוד אחת או שתיים).

מה לגבי השאר?

1. סוג שלט.

2. פילטרים.

3. עדשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלט הכי זול שמוכרים באיביי, שלט זה שלט.

פילטר ND יכול להיות נחמד.

לדעתי אם אתה מתכנן לעבור מערכת תעשה את זה כבר עכשיו ואל תקנה עדשות, אתה סתם תפסיד עליהן כסף, במיוחד שתנסה למכור ציוד יד2 של בישראל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Dori 'קודם כל אני כרגע לא בישראל (דרוא"פ) ושנית אתה לא יכול להשוות מחיר של קניית מערכת חדשה לגמרי (סביבות ה-4000$) לקניית עדשה נוספת וכמה פילטרים (700$). כרגע אני מרגיש שלא מיציתי את המצלמה הזת ואני עדיין בשלב הלימוד, ברגע שאני אמצה את שלב מצלמות הכניסה אני אעבור לשלב גבוה יותר, אין לי שום כוונה לקנות מצלמת כניסה נוספת ואני אשאר בתחום הכניסה עוד לפחות כשנה (כלומר ההשקעה היא עבור שנה שזה לא מספיק בשביל להצדיק השקעה בינונית)

ואת מי שרודף כל הזמן אחרי חידושים אני יכול להפנות למאמר מצויין שקראתי לאחרונה במגזין קומפוזיציה (http://www.composition.co.il) גליון 2. הכתבה נקראת "אנלוגי בעידן דיגיטלי" והיא נכתבה ע"י פליקס לופה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואת מי שרודף כל הזמן אחרי חידושים אני יכול להפנות למאמר מצויין שקראתי לאחרונה במגזין קומפוזיציה (http://www.composition.co.il) גליון 2. הכתבה נקראת "אנלוגי בעידן דיגיטלי" והיא נכתבה ע"י פליקס לופה.

המאמר ההוא מוגזם. אדם צריך למצוא שנוחה לו ונותנת איכות תמונה טובה מספיק, אבל עם כל הכבוד - הפילם (לפחות בפורמט 35 מ"מ) די מת ונקבר עם שאר טכנולוגיות מיושנות. שימוש בפילם היום שקול למשלוח הודעות במברק, זה אולי רומנטי, אבל לא פרקטי לעומת האלטרנטיבה המודרנית.

לגבי מחלת השדרגת - קניתי את ה-K20D מס' שבועות לפני ההכרזה על ה-K-7 החדשה והנוצצת והיום זאת כבר שנחשבת "מיושנת" למרות שהיא כולה בת שנה. זה לא מזיז לי משום שמדובר במצלמה נהדרת ואיכותית (שלא לדבר שהיא עולה מעט על יורשתה בתחום ה-IQ), אני מאמין שאני אשדרג אותה רק בעוד שנתיים-שלוש לכל הפחות. אני מכיר צלמים שעדיין עושים נפלאות עם מצלמות "מיושנות" כמו ה-D80, D200 של ניקון או הקנון 30D ו-40D (שלא לדבר על ה-5D הוותיקה).

בעדשות בכלל אין מה לדבר על חידושים ושדרוגים, הטכנולוגיה בתחום מתקדמת לאיטה ודגמים מתחלפים פעם בעשור בקירוב. יש לי כמה עדשות בנות 30 שנה שעושות עבודה נהדרת (התמונות בהודעה קודמת שלי צולמו כולן עם עדשות כאלו - 35/2.0 ו-50/1.4 שיוצרו לפני יותר מ-30 שנה). מה שעושה את התמונות - זה קודם כל הצלם, אחר כך העדשה ורק בסוף הגוף. אם ה-A300 מתאימה לך, אתה תוכל להוציא ממנה נפלאות, יש לה חיישן לא רע ומערכת AF ומד אור סבירים פלוס. תוספת של עדשת פריים סבירה כגון ה-50/1.8 הנוכחית או מינולטה 50/1.7 (או 50/1.4) מיד שניה יהיו מכפיל עוצמה משמעותי למערכת שלך. שימוש בעדשה איכותית ומהירה יותר עשויים להיות תגלית, אם אתה מוכן לוותר על הזום (אתה עדיין יכול לעשות זום עם הרגליים, כמו שעשו פעם) אתה תגלה שעדשה קלה וקומפקטית במחיר סביר פותחת לך אפשרויות צילום חדשות - או במילים אחרות, תתן לך יותר יכולות לבטא את עצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

fungimam כמובן שהמאמר מוגזם, זאת הגזמה לצורך הדגשה :)

תודה על העצה לעדשות הפריים, אני אשקול זאת ברצינות, האם איביי למשל זה מקום טוב לקנות בו את הציוד?

אני אכן מרגיש שה-300 מתאימה לי כרגע, כמו שאמרת הצלם הוא זה שעושה את התמונה ולא הציוד. אני כבר ראיתי עבודות מדהימות של צלמים מוצלחים מאד שצולמו עם מצלמות קומפקטיות. :)

אני לא אשדרג את המצלמה עד שאני לא ארגיש שמיציתי אותה ואת השלב הזה של מצלמות :)

האם יש גם עדשת זום בנוסף לעדשת 50מ"מ שהיית ממליץ עליה?

כבר ראיתי כמה פילטרים שאני הולך לרכוש ובנוסף אני רוצה לרכוש מתאם לפלאש החיצוני שברשותי (42AM) בכשי לתת יותר מקום לתאורה בתמונות. כמו כן אני גם הולך לרכוש שלט עבור פתיחת התריס ומשהו קטן - דפיוזר.

עד היום צילמתי את רוב התמונות שלי במצב אוטומט בכדי ללמוד טכניקות של בניית תצלום וכעת התחלתי עם מצב ידני והתוצאות ממש מוצאות חן בעיניי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הערות -

הפילם, אולי גוסס, אבל בהחלט לא מת. רוב האנשים שאני מכיר שמצלמים בפילם עושים זאת טוב יותר ממקביליהם הדיגיטלים.

איביי זה מקום טוב לקנות בו ציוד בתנאי שיש לך איך לממש אחריות במידה והוא תקול, או שהוא זול מספיק כך שלא יהיה לך אכפת.

אני לא מבין כל כך את הגישה שלך, שמזכירה לי אוגר.

במקום לחפש איזה ציוד לקנות, אולי תשאל את עצמך מה אתה צריך ? צילמת שקיעה והתבעסת שהחשיפה לא מוצלחת ? ND GRADIENTיעזור.

רוצה לשחק עם כיווני תאורה במקום פלאש קדמי ? משדר לפלאש, או צלון של .

חשיפות ארוכות ? חצובה ושלט.

תאורה דלה במקום סגור ? פריים 35 מהירה.

פורטרטים ? 85 מהירה.

אין לזה ממש סוף. תעשה סדר עדיפויות ותראה מה חסר, אם חסר לך בכלל... לא צריך הרבה ציוד בשביל להתקדם.

ולפני שאתה מחליט על פריים, תסתובב איזה שבוע בלי לגעת בזום באורך מוקד שלה. זה אינדיקציה נהדרת לאיזה אורך מוקד אתה רוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפילם' date=' אולי גוסס, אבל בהחלט לא מת. רוב האנשים שאני מכיר שמצלמים בפילם עושים זאת טוב יותר ממקביליהם הדיגיטלים.

[/quote']

נשאר מקום לפילם בתחום הפורמט הבינוני והגדול. בודדים עובדים עם פילם 35 מ"מ היום. אלו שנשארו עם פילם הם צלמים מאוד וותיקים שמכירים את הפורמט היטב או טיפוסים אומנותיים שרוצים עדיין את התחושה האנלוגית או עושים שימוש אומנותי בתכונות של הפילם ותהליך הפיתוח שלו - לכן סביר שהם יצלמו יותר טוב מהצלם הממוצע (הסטטיסטיקה שלך מוטה).

הפילם הודח על ידי החיישן הדיגיטלית, כמו שהמוזיקה הדיגיטלית חיסלה למעשה את התקליט. כמו שנשארו עדיין מעט חובבי תקליטים, יהיו גם צלמים שיטענו שהפילם נראה טוב יותר, אבל הם מיעוט קטן.

מבחינת נוחות עבודה ועלויות שוטפות, בכלל אין מה לדבר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...