הסוחוי T-50, התגובה החדשה של רוסיה! - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הסוחוי T-50, התגובה החדשה של רוסיה!


Born2Kill

Recommended Posts

  • תגובות 101
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ה25 זכה לזמן קצר לתואר "מגביה ואינו נפגע" בדיוק לכמה חודשים עד שF15 ישראלי הפיל אותו

ושבר את הסטטוס והמיתוסים של המטוס הזה.

(הפלה ראשונה של מיג 25 בעולם נעשתה ע"י F15 ישראלי)

:xyxthumbs:

לא זכור לי שה25 היה מבצעי לאחר ההפלה הזאת והמטוס יצא מהסד"כ הסורי לאחר מכן לחלוטין.

הF4 בגרסת הצילום היה היחידי שהגיע לסיג רום של ה25 אבל ללא חימוש מתאים להפילו.

מילה קטנה לגבי הF4 לזמנו כמה שהתייחסו אליו בבוז בגלל גודלו של הגוף ו"חוסר קווים אווירודינמים"

כאשר האוייב פגש במטוס הזה ציפתה לו הפתעה גדולה ופטאלית:

מכ"ם שנחשב עד להיום לבין הטובים בעולם

גוף קשיח ועמיד בנזקים

נשיאת חימוש גדולה (לזמנו) של 10 טון חימוש

ורסיטליות שהתאימה אותו לחיסול מטרות קרקע ומטרות אוויר בצורה מעולה.

כינון חימוש מתקדם

מהירות Mach 2.2 ב62,250 רגל

בחיל האוויר כינו את המטוס הזה בכמה שמות :

"שרמן מעופף"

"בלטה עם כנפיים"

"רגינה"

לזוג קראו "הפטיש והסדן"

ובגליץ קטן לנושא המטוס המהיר בעולם (לא מאויש) הוא הX-43 שהגיע למהירות של 9.6~9.8 MACH

בגובה 100,000 רגל.

המטוס המאויש המהיר ביותר הוא X15 שעדיין נחשב למטוס המאוייש המהיר בעולם

מהירות 6.70 mach בגובה 354,000 רגל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שנתיים לאחר מכן בהפקת לקחים טס הYF-12 הראשון, הדגם שהפך מאוחר יותר לSR-71. היה צריך לפתח מטוס שלעולם לא ייפול בשבי.

מנוע ה YF-12 הוחלף במנוע הרבה יותר חזק לאחר מכן כחלק מאותה הפקת לקחים

המנוע ב SR-71 הוא אותו מנוע של ה YF-12 בדיוק. ה J58 של PWE, הייבריד של turbojet/ramjet

המהירות המקסימלית של 2 המטוסים גם קרובה מאוד.

תפסיק להזות על מאך 6 אלכס.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסדר גמור, אני אפרט רק כי אכפת לי שתחשבו על זה טיפה יותר לעומק.

אני יודע שזה נשמע כמו שזה נשמע לא אמין במיוחד כי אני אף פעם לא חופר הסברים בשום נושא כדי להמית עד מוות אבל לא אמרתי את זה משום אינטרס ולכן מי שלא מאמין, רצוי גם שלא יאמין ומי שכן אז כן.

בשנת 1960 הופל ע"י טיל SA-2 מטוס הריגול היחידי (תחת ה-CIA לייעוד זה) שהיה אז לארה"ב (ה-U-2) וטייסו גארי פאוורס נשבה בשבי הסובייטי. זו הייתה מפלה פסיכולוגית ובושה רצינית עבור האמריקאים והלחץ ליצור ולהחליף את ה-U2 היה רב במיוחד כי ניקיטה חרושצ'וב, נשיא ברית המועצות דאז השמש בזה לצורכי תעמולה פוליטיים לנגח את ארה"ב על המעשה הנפשע בוועידה ענקית.

שנתיים לאחר מכן בהפקת לקחים טס הYF-12 הראשון, הדגם שהפך מאוחר יותר לSR-71. היה צריך לפתח מטוס שלעולם לא ייפול בשבי.

מנוע ה YF-12 הוחלף במנוע הרבה יותר חזק לאחר מכן כחלק מאותה הפקת לקחים ומאז קרה מה שקרה והציפור השחורה היא אחד ממטוסי הרגיול המצליחים ביותר בהיסטוריה האמריקאית שמעולם לא נפל בשבי או הופל ע"י מטוס קרב אחר (כדוגמת המיג-25 או המיג-31).

*הרעיון הוא שמהירות-על נקרא לזה, הופעלה לפני כניסה לאתר צילום, הצילום בוצע במהירות רגילה והופעלה שוב בעת היציאה מהאתר.

המטוס שב למהירות "שגרתית" מהירה ברגע שיצא מהאזור המאויים.

המטוס לא הופל לא רק כי השתמש בטכניקה זו, הוא נשא מערכת ל"א מסווגת חזקה שעזרה להתמודד עם הטילים וכך השילוב של מהירות-על,רום טיסה ול"א עזרו לו לבצע משימות מסווגות בהצלחה במשך כ-40 שנה(!).

נכון להיום ישנו מטוס פעיל אחר שכבר ב1998 כתב עליו כתבה מעניינת בטאון חיל האוויר בעברית ואני ממליץ לקרוא:

http://www.iaf.org.il/Templates/Journal/Journal.IN.aspx?lang=HE&lobbyID=50&folderID=477&subfolderID=479&docfolderID=482&docID=18785

הYF-12 היה מטוס יירוט לטווח ארוך שיועד ליירט מבני מפציצים אסטרטגיים סובייטיים, הוא והSR-71 פותחו על בסיס הA-12 שפותח ע"י LM בזמנו לטובת הCIA.

הSR-71 לא יועד להיות המחליף של הU2, הU2 עדיין נמצא בשרות פעיל בח"א האמריקאי, בעוד שהSR-71 מעלה אבק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:xyxthumbs:

נשיאת חימוש גדולה (לזמנו) של 10 טון חימוש

הפנטום נשא 8 טון חימוש ,נתון שגם היום נחשב ליוצא דופן (אם אני לא טועה רק ה F15I נושא יותר)

בעירה פולסיבית(פיצוץ הדלק כמו במנוע של רגיל ולא שריפתו כמו במנועי סילון רגילים)

תיקון קטן, דלק לא מתפוצץ במנוע אלא נשרף, אם הוא מתפוצץ משהו לא תקין במנוע ,לתופעה קוראים דטונציה או צלצולים בשפת "העם"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק, התבלבלתי בין YF לA. דגם אחד הפך שמה לדגם אחר במקרים מסויימים עקב תאונות וA12 נהיה SR-71 או YF-12 וSR71 הפך לA-12.

הSR71 כן היה תחליף ל-U-2, זה מצויין בערך בכל היסטוריה של המטוס. הU2 בסה"כ נתן מענה למטוס מתחמק באיומים ע"י טיסה בגובה רב.

הציפור השחורה נתנה מענה לאיום הטילים הסובייטיים ע"י מהירות.

אחרי זה באו הלויינים שהחליפו את הU-2 ולכן הוא הפסיק לטוס מעל כאשר ניקסון חתם על חוזה שהם לא ייכנסו לתחומה בשנות ה-60 אם איני טועה.

לדעתי האמריקאים שמרו על הSR71 כתחליף לU2 ואת הU-2 כגיבוי ל SR71 כאשר בכל מקרה לויינים לא מסוגלים להחליף מטוסי ריגול כי הם לא עד כדי כך.

הציפור השחורה פשוט הוחלפה ע"י מטוס מהיר יותר שכרגע הוא סודי ולכן יצאה משירות (כמו שרמזו בכירים אמריקאיים) ואילו הU-2 הוא תחליף זול יותר שיוחלף ע"י מל"ט הגלובאלהוק.

http://en.wikipedia.org/wiki/RQ-4_Global_Hawk

למרות שייתכן ואני לא מדייק והשקיולים שלהם אחרים לחלוטין ככה שלך תדע.

המחליף של הציפור השחורה ?

images%3Fq%3Drussian%2Bspy%2Bplane%26ndsp%3D18%26hl%3Diw%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN%26start%3D54%26um%3D1

הכי מצחיק שלרוסיה אין שום מטוס ריגול סודי עד היום. היה את ה- Myasishchev M-55 אבל הוא הוצא משירות ומשמש כמטוס מחקר.

0930001.jpg

1005276.jpg

או אנטנה מעופפת :smile1:

http://mobhappy.com/blog1/2007/11/05/forget-the-blimps-well-use-soviet-spy-planes-to-offer-wireless-service/

בכלל רוסיה שאין לה מושג במטוסי ריגול קונה עכשיו מישראל בשביל ולפי הציטוט "להראות לחיל האוויר איך נראה מטוס ריגול"...

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090412_1077785

שמע חתיכת כשרון יש לך שהוא הכחשה.... מציבים לך פו חוקים והוכחות בסיסיות ואתה פשוט מכחיש אותם כמו ילד בכיתה ו' שרב על זה שסון גוקי הכי חזק בדרגון גול

לגבי מטוסי ריגול אז לרוסיה יש ארבע דגמים הזה שצינתה עוד TU-22MR וTU-24MR וMIG-25RBF לגבי אין מושג.. לא נראה לי הם להתחשב בעובדה שכמה פעמים MIG-25 טסו מעל תל אביב חופשי.

אהה ועוד דבר.

http://zala.aero/en/uav/

במזלטים קטני מימדים דוסיה היא בין המובילות בעולם אלא אולי אף המובילה בעולם, לשם השוואה המתחרה הישראלי הישיר לZALA 421-04M הוא הSKYLARK למרות שהSKYLARK גדול פי 2 ושוקל פי 2 יותר הSKYLARK יכול לשאת פוד יחיד הם (רגילה או טרמית) הZALA נושא רגילה ומצלמה טרמית באותו הזמן למרות שהמצלמה הטרמית לא משתווה לזאת שבSKYLARK הוא עדיין נושא את שניהן ביחד גם כן יש לו רגילה של OLYMPUS המופנת למטה ומצלמת ריגול הנתונים היבשים של שני הדגמים בארך משתווים אך יש הבדל אחד גדול מחירו של הZALA הוא כ20000 שקלים מחירו של הSKYLARK הוא כ160000 שקלים (מזל"ט כולל מרכז שליטה).

הסיבה למה רוסיה קונה מזלטים מישראל זה בגלל שלZALA וAEROKON (שני חברות המזלטים המובילות ברוסיה) אין מושג במזלטים גדולים ורוב החלקים במזלטים שלהם נקנו בשוק הטיסנים או השוק ברגיל (למשל ב ZALA לשליטה משתמשים בגויסטיק PS3 של LOGITECH) כשה החברות שיודעות לבנות מזלטים גדולים או מלטים פשוט מסריחות ומסוף שנות ה80 לא ממש הציגו שום חידוש אז רוסיה צריכה את המזלטים של כדי לחקור אותם וצבור ידע בתחום בעיקר בשביל שני החברות AEROKON וZALA

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא קשור להתכה בלבד, טמפ' ההתכה של טיטניום קרובה ל1700 מעלות, מה שכן מדובר במנוע, תחשוב מה קורה למייסבים כאשר כל החלקים שלהם מתרחבים מהחום, בדיוק מה שקורה למנוע של שמתחמם יותר מידי הוא מפסיק לעבוד ולא בגלל שהוא מתקרב לטמפ' ההתכה של הפלדה או וואט אבר שהוא בנוי ממנה, אלא בגלל שהוא פשוט נתקע ונחנק...

הבעיה במהירויות האלה שפשוט כמעט בלתי אפשרי לקרר מנוע הקיבלות הטרמית של האוויר שגם ככה נמוכה הופכת כמעט לאפסית, ובשל המהירות שבה האוויר נדחף אל ומחוץ למנוע(מעבר לבעירה כונסי אוויר לקירור המנוע) אין מספיק זמן בשביל העברת החום מהמנוע לאוויר, מה שקורה שבמהירויות גבוהות ובלתי הגיוניות כמו MACH 7 התכנון של המנוע שונה לגמרי.

מנוע ללא חלקים זזים כמעט, מנוע ללא דוחסי אוויר(שבמהירויות הללו רק מפריעים), בעירה פולסיבית(פיצוץ הדלק כמו במנוע של רגיל ולא שריפתו כמו במנועי סילון רגילים) בעיקר(למרות שלא כל הscramjet הוא Pulse jets היום), מערכת הזרקת דלק שונה לגמרי(במהירויות האלה הזרקת הדלק וערבובו עם האוויר צריכה להיות סופר יעילה ומהירה אחרת פשוט הדלק לא יספיק להשרף)....

ויש עוד 10001 גורמים, אני לא מהנדס אווירודינמיקה, ואני לא מיימר להיות אחד, אבל בחייאת רבעק אם כבר מניחים דברים ללא שום גיבוי שהם יהיו איפשהו בתחום ההגיון הבריא והפיזיבליות....

טיטניום מיועד לעבוד עד 400 מעלות. ב-600 הוא מקבל גוון יפה של סגול-תכלת (קורוזיה), ב-800 מעלות הוא עובר למבנה גבישי אחר ופריך כמו קרקר.

אבל זה לא העניין...

במנועים כבר עשרות שנים משמשים בנתכי על שעמידים גם ל1100 מעלות...

ודבר קטן לגבי ההפלה של המיג 25- זה היה די בפוקס... חודשים ניסו לתפוס אותו לפני שבמיקרה היה מטוס בסביבה שהצליח לנעול עליו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע חתיכת כשרון יש לך שהוא הכחשה.... מציבים לך פו חוקים והוכחות בסיסיות ואתה פשוט מכחיש אותם כמו ילד בכיתה ו' שרב על זה שסון גוקי הכי חזק בדרגון גול

לגבי מטוסי ריגול אז לרוסיה יש ארבע דגמים הזה שצינתה עוד TU-22MR וTU-24MR וMIG-25RBF לגבי אין מושג.. לא נראה לי הם להתחשב בעובדה שכמה פעמים MIG-25 טסו מעל תל אביב חופשי.

אהה ועוד דבר.

http://zala.aero/en/uav/

במזלטים קטני מימדים דוסיה היא בין המובילות בעולם אלא אולי אף המובילה בעולם, לשם השוואה המתחרה הישראלי הישיר לZALA 421-04M הוא הSKYLARK למרות שהSKYLARK גדול פי 2 ושוקל פי 2 יותר הSKYLARK יכול לשאת פוד יחיד הם מצלמה (רגילה או טרמית) הZALA נושא מצלמה רגילה ומצלמה טרמית באותו הזמן למרות שהמצלמה הטרמית לא משתווה לזאת שבSKYLARK הוא עדיין נושא את שניהן ביחד גם כן יש לו מצלמה רגילה של OLYMPUS המופנת למטה ומצלמת תמונות ריגול הנתונים היבשים של שני הדגמים בארך משתווים אך יש הבדל אחד גדול מחירו של הZALA הוא כ20000 שקלים מחירו של הSKYLARK הוא כ160000 שקלים (מזל"ט כולל מרכז שליטה).

הסיבה למה רוסיה קונה מזלטים מישראל זה בגלל שלZALA וAEROKON (שני חברות המזלטים המובילות ברוסיה) אין מושג במזלטים גדולים ורוב החלקים במזלטים שלהם נקנו בשוק הטיסנים או השוק ברגיל (למשל ב ZALA לשליטה משתמשים בגויסטיק PS3 של LOGITECH) כשה החברות שיודעות לבנות מזלטים גדולים או מלטים פשוט מסריחות ומסוף שנות ה80 לא ממש הציגו שום חידוש אז רוסיה צריכה את המזלטים של כדי לחקור אותם וצבור ידע בתחום בעיקר בשביל שני החברות AEROKON וZALA

א. מל"ט = מטוס ללא טייס. מזל"ט = מטוס זעיר ללא טייס. אין דבר כזה מזל"ט גדול...

ב. המל"טים שרוסיה קנו מאיתנו הם די קטנים:

- ה-bird eye 400 הוא מטוס של 4 ק"ג שלוקחים על הגב עם יחידת שליטה שהיא בעצם לפטופ עם אנטנה וג'ויסטיק.

- ה-eye view הוא כלי כבר יותר גדול, אבל עדיין מדובר על כלי של 160 ק"ג, לא משהו שנחשב גדול במיוחד (היום יש מל"טים של כמה טונות עם מוטת כנף באותו גודל של מוטת הכנף של בואינג 737 - כ-30 מטר).

- השלישי הוא כבר כלי קצת יותר רציני, אבל עדיין לא גדול במיוחד.

ג. המקביל לזאלה הזה מבחינת מימדים זה בכלל ה-eye view.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. מל"ט = מטוס ללא טייס. מזל"ט = מטוס זעיר ללא טייס. אין דבר כזה מזל"ט גדול...

ב. המל"טים שרוסיה קנו מאיתנו הם די קטנים:

- ה-bird eye 400 הוא מטוס של 4 ק"ג שלוקחים על הגב עם יחידת שליטה שהיא בעצם לפטופ עם אנטנה וג'ויסטיק.

- ה-eye view הוא כלי כבר יותר גדול, אבל עדיין מדובר על כלי של 160 ק"ג, לא משהו שנחשב גדול במיוחד (היום יש מל"טים של כמה טונות עם מוטת כנף באותו גודל של מוטת הכנף של בואינג 737 - כ-30 מטר).

- השלישי הוא כבר כלי קצת יותר רציני, אבל עדיין לא גדול במיוחד.

ג. המקביל לזאלה הזה מבחינת מימדים זה בכלל ה-eye view.

כן יודע שאין דבר כזה מזל"ט קטן או גדול אבל זה צויין רק בשביל תאור והשימוש בו די נכון מהסיבה הפשוטה שכלים במשקל 160 ק"ג או 16 טונות עדיין נקראים מלטים למרות שהם שונים מאוד

הBIRD EYE מאוד דומה לZALA תאמת לא מובנת לי סיבת הקנייה של המכשיר מכיוון שהZALA יותר מתקדם ברוב הדברים (מכיוון שהוא נוצר תחת הבדל של 4 שנים) תאמת קניית הBIRD EYE נראת לי כמו הסחה....

כול שאר הכלים הם מלטים שלחברות הרוסיות אין מושג ביצורם ויש צורך לחקור אותם, לקבלת ניסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...