הסוחוי T-50, התגובה החדשה של רוסיה! - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הסוחוי T-50, התגובה החדשה של רוסיה!


Born2Kill

Recommended Posts

אתה צודק, אני תמיד צוחק על זה שהחל בשנות ה-2000 הרוסים פתאום התחילו להכניס מסכי LCD לקוקפיטים של המטוסים שלהם.

אני זוכר שכשה-F22 הושק ככה נראה הקוקפיט שלו:

f22_cockpit.jpg

===============================================================================

ככה נראה קוקפיט של סוחוי 27 בשנות ה-90 :'(

su27-fcp-large-660x439.jpg

2999.jpg

הקוקפיט הזה הוא של SU-27K (1984) הינה לך דוגמא של קוקפיט של SU-27SK משנות ה-90 (1991)

su27sk-9.jpg

במיג 29 הייתה תכונה של "מבט דכי להרוג " - כלומר כינון מערכת לפי מבט הטייס,

דבר שגם אלביט משווקת כיום, שמא זה רפאל ואולי שניהם.

קוראים לזה כוונת קסדה (היא הופיע לראשונה בMIG-29) הטיל ננעל על המטרה שהטייס מסתכל עליה בימינו יש את זה כמאת לכול מטוס מתקדם (כולל F16 BLOCK 52) במטוסים מערביים התחילו לשים את המארכות הללו אחרי התפרקות ברית המועצות כשהם הצליחו להניח את ידיהם על כמה מיגים שנמצאו בגרמניה גילו שזה נותן היתרון ענק בקרבות מטווח ראיה (40 ק"מ-) ושמו כאלו על המטוסים של עצמם.

כלי משוערים:

9 טילי R-77, הדור הבא של טילי אוויר אוויר רוסיים

או

שתי פצצות מונחות נגד ספינות, כל אחת שוקלת טונה וחצי (לדעתי נשק מצויין נגד נושאות אמריקאיות)

או

שני טילים מונחים אוויר-אוויר לטווח "מאוד-רחוק" בעלי טווח של 400 ק"מ כל אחד. יתתכן ומדובר בפרוייקט K-100

http://en.wikipedia.org/wiki/KS-172

טעויות מאוד גדולות יש שני תאי ולהם ארבע דלתות כלומר מס הטילים חייב להיות זוגי עדיין לא ברור כמה טילים אפשר לשים (דגם R-77 כבר מיושן יחסית על המטוס יותקנו דגמים משופרים של RVV-AE בעלי כנפונים מתקפלים המסוגלים להגיע לטווח של 170 ק"מ) אבל לפי ניתוח מאת PARALAY מדובר בין 12-8 טילים בתאים הפנימיים (התא הקדמי יכול לאחסן 5\6 טילים האחורי 5\6\4 טילים)

לגבי טילים לטווח רחוק מדובר בשיפור של הR-37 אולי יגיעו לטווח של 400 ק"מ אבל לפי דעתי זה מספר זרוק ולא הגיוני בכלל

בצידי הכונסים יש שני תאים לטילים לטווח קצר כרגע מדובר בשיפור של R-73 שהוא RVV-SD\SV המסוגל להגיע לטווח 40 ק"מ ובעל תמרון מצויין

בסה"כ: 12-8 טילי RVV-AE או 4 טילי R-37 \ שש טילי RVV-AE ושני R-37 + שני RVV-SD\SV

הכן? שני העיגולים התחתונים מסתירים תאי נשק

כן עיגולים אלו הם 100% תאי יש עוד שני בליטות בצידי הכונסים שגם הם תאי נשק

מה ש"דפק " את התמונה הכוללת, זה האלקטרוניקה, קרי עדיפות מערבית בכל

נושא מכ"מ / שיבוש / חימוש.

אולי לכם זה נראה ככה הם כול הפרופגנדות והמקורות האמריקאים אך לא הרבה יודעים שה לMIG-29SMT יש מכ"ם שבטווחו קולט מתרות ב70-50 ק"מ רחוק יותר מן הF-16 BLOCK 52 ושניהם פותחו באותה תקופה ולאותן מתרות כך גם לגבי הטילים הMIG-29SMT יכל כבר אז בתשעים לשאת טילי RVV-AE שיכולים להגיע לטווח של 170 ק"מ כשה הF-16 נשא טילי AIM-120C או דגמים יותר מתקדמים (רק בשנות ה2000) שהגיעו לטווח מקסימלי של 120 ק"מ בלבד, ככה גם הם הטילים קצרי הטווח לR-73 היה טווח של 30-40 ק"מ +כושר תמרון מצוין והיגוי וקטורי, לAIM-9 היה טווח של 15 ק"מ ללא היגוי וקטורי..

לגבי האלקטרוניקה אז כאן אני מודה שאתה צודק האלקטרוניקה הרוסית תמיד הייתה פחות טובה אבל היי למה אתה חושב המטוסים הרוסים כבדים כול כך? בגלל שני סיבות האחת המבנה שלהם תמיד היה עמיד יותר עבה יותר וחזק יותר השנייה היא שבגלל שהאלקטרוניקה הרוסית הייתה פחות טובה הרוסים היו צריכים לשים מארכות גדולות וכבדות כדי שלא יפלו מן האלו של האמריקאים... אך זה היה בתקופה של מסך הברזל בימינו חלק מהאלקטרוניקה נעשת בשטוף הם מדינות אחרות וכול האלקטרוניקה הכבדה וגדולה הוחלפה באלקטרוניקה יותר קטנה ונוחה מה שמאפשר הוספת אלקטרוניקה ותכונות נוספות ללא כול מיני פדים שהורסים את התכונות של המטוס לדוגמא כך את הF-16 BLOCK 52 וMIG-29SMT במיג האלקטרוניקה הוחלפה ונוספה חדשה, בF-16 היא הוחלפה אך עדיין לא היה מקום לאלקטרוניקה חדשה התוצאה שני הבליטות האלו בצידי המטוס שהורסות את כול תכונותיו למען יכולתו להתמודד מול המתחרה הרוסי

f0060489_4a2531b439ca4.jpg

AIR_F-16Ds_Greece_Break_lg.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 101
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הבליטות האלה בצידי ה F-16 הן תאי דלק.

לגבי הנשק, אתה לא באמת מצפה שיהיו עליו רק הטילים שאמרת. זה לא מטוס יירוט בלבד.

לגבי השאר, כן. הרוסים מצטיינים ב"לדבר על זה" בעוד שהאמריקאים עושים את זה בפועל עקב תעדוף גרוע שעכשיו פוטין שינה (מה שכתבתי אחרי התמונות בתגובתי הקודמת)

מה שכן, אחרי שהם מתעשתים, הרוסים מייצרים דברים מדהימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר נוסף, אתה משווה בין מיג 29 ל-F16, שהם שונים בתכלית - האמריקאי הוא קטן, זריז וקל שנועד למטרות יירוט ותקיפה, בעוד שהרוסי הוא גדול וכבד, ונועד להשגת עליונות אוירית - בדומה ל-F15.

אגב, מי יגיד לי מה הקשר הישראלי בתמונה של ה-F16 ש-bay פרסם?

אגב 2, כוונות הראש הלא-סובייטיות הראשונות (תחילת שנות ה-90) פותחו ע"י חברה קטנה שנקראת אלביט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר נוסף, אתה משווה בין מיג 29 ל-F16, שהם שונים בתכלית - האמריקאי הוא קטן, זריז וקל שנועד למטרות יירוט ותקיפה, בעוד שהרוסי הוא גדול וכבד, ונועד להשגת עליונות אוירית - בדומה ל-F15.

המיג-29 הוא האח של הF16 :kopfpatsch: הוא האויב שאמור להתחרות בו בנוי לאותן מתרות אפילו דומה לו בחיצוניות במקצת הSU-27 הועד לעליונות אווירית

הבליטות האלה בצידי ה F-16 הן תאי דלק.

ולמה אתה חושב שהם שמו תאי דלק?? בגלל שהיו צריכים להוריד חלק מתאי הדלק הפנימיים בשביל אלקטרונירקה.

כך את הMIG-29SMT גם לו יש בליטה שהיא גיבנת לא גדולה מאחורי הקוקפיט כשה לF-16 52 יש שני תאים ענקיים בשני צידיו למרות זאת הטווח בF16 52 שופר רק ב500 ק"מ כשה בMIG-29SMT הוא שופר במלוא ה750 ק"מ

לגבי הנשק, אתה לא באמת מצפה שיהיו עליו רק הטילים שאמרת. זה לא מטוס יירוט בלבד.

אני דיברתי על טילי אויר אויר כי הבנתי שזה הנושא ואני יגיד לכם ככה אין לי שום מושג בחימוש קרקע חוץ מכמה טילים תחת השמות X (ידוע באנגלית כKHA או HA)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמע לגבי ה F-16 אתה לא צודק. לא "עשו מיכלים חיצוניים, כי לא היה מקום לאלקטרוניקה". הוסיפו אותם לדרישת חיל האוויר הישראלי למעשה כזכור לי בדגם ה-I להגדלת הטווח ללא תדלוק אווירי (תקיפה באיראן לדוגמה). היו על זה כתבות בכל מקום לפני שהם נחתו בישראל דאז.

את הגיבנת לאלקטרוניקה עשו כבר בF-16 D עם מערכות הל"א בגיבנת מאחורי החופה. אניזוכר עוד הייתי בונה דגמים בשנות ה-90 וביררתי מה זה.

*ייתכן ויש שם עוד מערכות, איני מומחה בתחום. אני רק כותב ממה שאני קורא במקורות מוסמכים יחסית.

מה זה כל הטילים שהזכרת, בכל מקום מדברים רק על K33 ועל K37 (הגרסה למטוסים החדשים) או פרוייקט K-100 ואילו אתה הזכרת טילים אחרים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולמה אתה חושב שהם שמו תאי דלק?? בגלל שהיו צריכים להוריד חלק מתאי הדלק הפנימיים בשביל אלקטרונירקה.

כך את הMIG-29SMT גם לו יש בליטה שהיא גיבנת לא גדולה מאחורי הקוקפיט כשה לF-16 52 יש שני תאים ענקיים בשני צידיו למרות זאת הטווח בF16 52 שופר רק ב500 ק"מ כשה בMIG-29SMT הוא שופר במלוא ה750 ק"מ

אתה מסטול מהתחת.... ה "בליטות" האלו נקראות בידונים, מיכלי דלק נתיקים שאפשר להלביש על רוב מטוסי הקרב בשביל משימות שדורשות טווח גדול במיוחד.

ממריאים איתם, משתמשים בדלק שבהם, ובאמצע הטיסה מנתקים אותם ומפילים אותם. (למרות שהיום אלא אם מדובר במקרה חירום, נהוג לשמור אותם בגלל שהנזק האווירודינמי שהם גורמים למטוס לא גדול במיוחד, הגרר לא עולה באופן משמעותי מדי)

הטווח המבצעי של F16 על מיכל דלק פנימי הוא 550-600 ק"מ, תלוי בדגם.

הטווח של מיג 29 הוא 700 ק"מ. הבדל קטן מאוד.

למיג29 יש HARDPOINT אחד שאפשר לתקוע עליו בידון, שמעלה את הטווח ל 2100 ק"מ, ל F16 יש 2, והטווח שלו עולה למעל 4000 ק"מ.

ולגבי ייעוד המיג 29- "האח של ה F16"? מיועד לאותן מטרות?

מיג29 מיועד לעליונות אווירית, F16 מיועד להיות מטוס multirole קל, זריז, וורסיטלי.

אני לא חושב שתמצא מטוס דו מנועי שלא נועד לעליונות אווירית או להיות מפציץ כבד. מטוס דו מנועי נוגד את כל הנקודה של יצירת מטוס קל וזריז.

היחיד שאני יכול לחשוב עליו שיוצא דופן זה ה F18. (ומצד שני, המנועים שלו קטנים יחסית וממוקמים כמעט צמוד אחד לשני)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מיתכוון להיכנס פה לוויכוח הזה שלכם ,אבל יש לי לומר רק משהו אחד ,הסיבה שהpak fa דומה כל כך לf22 היא שזה עיצוב חמקנות קלאסי ,אין פה שום העתקה ,פשוט דרך מחקר הם הגיעו למסקנה שהעיצוב הזה הכי מתאים לצרכים שלהם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

F-16 יכול לשאת 3 בידונים ("מיכלי הדלק האלו").

בתצורה הזאת כמו של הF-15I בתמונה. מתחת לכנפיים ומתחת לגוף. בF-16I, שמו שני מיכלים ליד הגוף העליון כי במקרה של תקיפה צריך מקום לפצצות...:

22687569.jpg

אם לרוסיה הייתה האפשרות להשקיע סכומי כסף בפיתוח אמצעי

לחימה כמו שיש למערב בכלל ולארה"ב בפרט

עזוב, רוסיה וארה"ב יכולות לשחק בצעצועים כמה שבא להן. אני מודה לאלוהים (ולמוסד) שארצות ערב לא משיגות את כלי הנשק הללו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אילך לדעת שהmig25 הוא אחד המטוסים המעניינים ביותר בעולם ,בנוסף מטוס הקרב המהיר ביותר שהוכנס לשירות אי פעם (עם כי זה מוזר לדעתי ,כי היחס דחף\משקל שלו לא משהו ),מהירות מירבית זו נמדדה מעל סיני .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מישהו עדיין נמצא בשירות ח"א הוא יכול לראות מספיק F16C\DE (ברקים) מוסבים לF16i

מה שכן,אותם ה"מיכלים"\"בידונים" שאתם מתווכחים עליהם הרבה מתחלקים ל2 תצורות :

A - בידונים תצורתיים

B - אלקטרוניקה (ECM וכדומה)

בכדי לא להכנס יותר מידי לפרטים האוויוניקה שכה חיונית למטוס השתפרה בכ28% מה שמעניק לו יחס של נעילה*עקיבה\שניה

מהיר יותר.

אהבתי מאוד את התכנון של הT-50,תכנון נכון וכמובן קו מחשבה הגיוני ליצירת חמקן ALL AROUND (הכול כלול)

סטיה קטנה מהנושא

Sukhoi Su-37 "Terminator" \ SAAB JAS 39 Gripen

אלו מטוסים!

su37_schem_01.gif

saab_gripen.gif

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מזכיר את הגריפן בלי להזכיר את הראפאל? ברצינות...

Dassault-rafale-.jpg

הוא זריז, הוא עושה הכל, הוא מסתדר מעולה עם מסלולים קצרים, ביצועיסט לא קטן (קנארד אקטיבי, לא מקובע), עמיד, ובעל טווח גדול אפילו על מיכל הדלק הפנימי.

חבל שלישראל אין אפשרות לקנות מאירופה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני לא טועה ,לדיי הרבה מדינות של מוסלמים יש יחסית מיתקדמים (כמה דגמים של מיגים חדשים יחסית ,וגם מטוסי f16 )לכן לדעתי זה עיניין של זמן.

המטוסים האמריקאים שהם מקבלים הם די מסורסים, מעבר לכך שהם לא מקבלים ומפתחים חימוש אויר אויר ברמה שלנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כהערת צד:

=================================================================

הנשיא פוטין השקיע לא מזמן בתוכנית חומש חדשה סכום של 200 מיליארד דולר על מנת להחזיר לצבא האדום את זוהרו ולפתח:

התוכנית נועדה על מנת לפתח דור חדש של:

- נושאות מטוסים

- צוללות גרעיניות

- מטוסים

- טילים בין יבשתיים

- קרבי משוריין (טנקים ונגמ"שים)

=================================================================

זה בדיוק מה שמדאיג אותי ,

עכשיו הם רק צריכים לדאוג שתהיה להם דרישה ,דהיינו לארגן מלחמות בעולם ,דבר שהם תמיד הצטיינו בו.

מבחינתם שלום זה רע לעסקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...