עבור לתוכן

הסוחוי T-50, התגובה החדשה של רוסיה!

Featured Replies

פורסם

המנועים שלו לא כאלו חזקים, פחות חזקים ממנועים של ה F15 הממוצע.

הוא מהיר כי המטוס כבד ובעל הרבה אינרציה, פחות מושפע מהתנגדות הרוח, הכנפיים שלו לא מייצרות יותר מדי עילוי שבמהירויות גבוהות עלול לקרוע את המטוס לגזרים, עיצוב "נקי" מאוד אווירודינמית כמו ש Guardian angel ציין, ובד"כ הוא לא ממש נשא עליו מטען חיצוני (שקצת מחרבש את האווירודינמיקה)

אבל יש לזה הרבה tradeoffs- הוא דרוש מסלולים ארוכים מאוד בשביל להמריא/לנחות, קצב הנסיקה שלו איטי, ויכולת התמרון שלו עלובה למדי.

alexbmw, אין יותר מדי קשר בין יחס הדחף/משקל של מטוס למהירות הסופית שלו.

זה משפיע בעיקר על קצב הנסיקה ועל יכולת התמרון-

מטוס עם יחס דחף/משקל גבוה מ 1 יוכל להאיץ בטיסה אנכית לחלוטין.

  • תגובות 101
  • צפיות 19.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

יואב,הפרויקט לא בוטל היכנשהו ב2008?

לא הבנתי אם אתה מדבר על הכפיר או על המטוס הזול החדש, אבל נכון ללפני חודש פס הייצור בתעשייה אוירית היה מלא כפירים מפורקים לחתיכות, ובמצגת שלהם דיברו על מטוס חדש בשלבי תכנון ראשוני ושהם מחפשים שותף לנושא, אז אני מניח שהפרויקט עדיין חי.

פורסם

על המטוס הזול החדש

אם המשיכו בתוכנית הרי שאמור להיות מטוס ALL AROUND? או "כפיר חדש"?

פורסם

אני לא עד כדי בקיא בפרטים :)

פורסם

אז בעצם המיג25 הוא פשוט גוש מתכת כבד עם שניי מנועים שבסופו של דבר מגיעה למהירות ?

עדיין מדהים אותי איך מטוס כזה הצליח בכלל להיתקרב למהירות של הsr 71 .

פורסם

כן. בסופו של דבר גם הפאנטום הוא כזה, אגב...

פורסם

אתה מדבר על הf4 ?

פורסם

*****

פורסם

^^^

יש המון מגבלות פיזיות. למשל, המיג 25 יכל להגיע למאך 3 ואפילו יותר אבל הוגבל ל-2.8 אאל"ט והיה מאוד מומלץ לא לעבור את המאך 2.5 כי המנועים לא עמדו בעומס והתפרקו. במהירויות על קוליות (במיוחד כאלה שרחוקות ממהירות הקול) הכוחות וההתנהגות האוירודינמית שונה ולכן יכול להיות שהוא כן הוגבל ל-3.5 מאך כדי שהוא לא יתפרק.

אתה מדבר על הf4 ?

אכן כן.

פורסם

אה . . . שכחתי את החמקן החדש שנחשף לאחרונה

זה לא מטוס אמיתי ,זה מטוס מאיזה סרט בשם Stealth (סרט כושל יש לומר ,עם כי מוצגות שם טכנולוגיות רבות שלא כל כך רחוקות מישום ).

פורסם

*****

פורסם

הוא פשוט טס הרבה מעבר למהירויות שמותר לדבר עליהן בהקשר שלו. מהירות טיסה, גובה טיסה ומערכות לוחמה אלקטרונית לא אפשרו לשום טיל להתקרב.

גובה טיסה ומהירות טיסה הן לא המגבלות של שום טיל נגד המטוס הזה (אלה אם אתה רומז שהציפור השחורה עוברת את ה4 מאך ) ,לוחמה אלקטרונית אולי ,אבל חייבים לזכור שזה מטוס משנות ה70 .

נ.ב : בלטה פרוסקי :lol:

פורסם

אלכס- זה לא רק העניין של המבנה האווירודינמי, המנועים של ה SR71 זה משהו די מטורף.

חוץ מהעובדה שאלו מפלצות שיכולות לפעול עם אפטרברנר באופן קבוע, המנוע של ה SR71 יודע לתפקד כ RAMJET במהירויות גבוהות (מנוע שבו הדחיסה של האוויר שנכנס למנוע מתרחשת מעצמה בגלל המהירות הגבוהה, ולא בעזרת מדחס כמו מנוע סילון סטנדרטי), במהירויות גבוהות מנועים כאלו יעילים יותר ממנועי סילון/מניפה רגילים, והפלט שלהם מאפשר להם להגיע (בתיאוריה) עד למאך 6.

אני לרגע לא רומז שה SR71 מסוגל לטוס במהירות כזו, אבל המנוע שלו על גוף מתאים- יכול להגיע קרוב.

פורסם

*****

פורסם

מזה אורורה? זה לא במקרה החמקן המפיץ F117?

אם לא אני ישמח לנתונים עליו ולכמה תמונות :)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים