מה זה אמפר ? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה זה אמפר ?


mzlbat

Recommended Posts

היי

לא למדתי חשמל ואלקטרוניקה ורציתי לדעת מה זה ומה ההבדל בינו לביו הוולט ? ואיך שאני רואה מטעני פלאפון למשל עם אותו וולט אבל עם אמפר משתנה ?

מישהו הסביר על הבדלים כך

אם נניח שיש לך מנוע חשמלי קטן הוולט נותן לו להסתובב , וככל שיש לך יותר וולטים זה יסתובב יותר מהר ( זה תאורטי תשכחו קצת שזה ישרף או לא יודע מה )

והאמפר זה יעשה אותו חזק שיהיה קשה לתפוס או לעצור אותו ביד ........ יענו מנוע על 12 וולט 1 אמפר יסתובב כמו על 12 וולט ו 2 אמפר , אבל עם ה2 יהיה יותר חזק קשה לתפוס אותו ביד = חזק יותר

מה דעתכם חרטה הרטה או שיש משהו בדברים שלו .......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9E%D7%A4%D7%A8

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%98

מה שכתבת לא בהכרח נכון אתה יכול לחבר מנוע חשמלי לספק שיספק לך עד 30 אמפר אבל עדיין המנוע לא יהיה חזק יותר ולא יהיה לו יותר מומנט הוא יצרוך את הזרם (אמפר זו יחידת זרם) הנומינלי שלו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי על ויקפדיה תביא דוגמאות מעשיות בבקשה .....

למשל אני זוכר שהייתי קטן שחקתי עם מצבר של מכונית ושמתי חוט נחושבת בין הקטבים וזה עשה לי כוויה באצבע , ופעם ניסיתי את זה עם מטען רגיל שהוא גם 12 וולט ( כמו של מצבר מכונית ) וזה לא עשה את זה , אז אולי האמפר היותר גדול ( אני מניח ) של מצבר הרכב שעשה את חוט הנחושת חם , יענו יותר חוזק ............

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתח הוא פוטנציאל (יכולת) לעשות עבודה. זרם, זה כמות ה"חשמל" שעובר בעומס המחובר למתח בזמן פעולה.

את הזרם בעומס המחובר למתח קובע העומס בלבד, ולא מקור המתח.

הדוגמא שלך עם המנוע לא ברורה, כי היא פשוט לא נכונה.

דוגמא להבדלים; שוקר חשמלי מופעל ע"י סוללת 9 וולט שמסוגלת לספק אולי רבע אמפר. השוקר מוציא פולסים של 30000 וולט, אך עוצמת הזרם תהייה במקסימום 0.00006 אמפר, ולכן הוא לא יכול להרוג (בד"כ) . אדם יהרג אם יעברו בגופו 0.03 אמפר של זרם חילופין, אבל בגלל התנגדות הגוף, מתחים נמוכים לא יכולים להעביר בו אפילו זרם שמתקרב לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיחקת עם מצבר וקיבלת כוויה, ואז ניסית אותו דבר עם מטען מבלי הבנה לגבי מה שיקרה? (למזלך - לא יקרה) :kopfpatsch:

באשר לשאלתך, תחשוב על 2 נקודות הנמצאות בגבהים שונים, ומים נופלים מהנקודה הגבוהה לנמוכה. בתחתית ישנה משאבה שלוקחת את המים מלמטה חזרה למעלה. באנלוגיה לחשמל - המשאבה היא היא הסוללה/מצבר/מטען שלך, שיש לה 2 פרמטרים - הפרש הגבהים בהם היא מסוגלת להעלות את המים - זהו המתח, וכמות המים שהיא יכולה להזרים ליחידת זמן - זהו הזרם.

מצבר נותן רק 12V (מתח), אך יכול לתת זרם של 80A. היות וזה סדר הגודל של הזרם שעבר בחוט הנחושת, הוא התחמם וגרם לך כוויה.

מטענים נותנים זרם של פחות מ-1A (לא ניתן לטעון תאי בזרמים גבוהים יותר). המתח הנדרש לטעינה הוא קבוע, אך ככל שתגדיל את הזרם הטעינה תהיה מהירה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לקוח מתוך דיון בסטייקי על אלקטרוניקה:

כל מה שרציתם לדעת על אלקטרוניקה והעזתם לשאול!

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=59725.0

חלק א' - הגדרות בסיסיות וחוק אוהם :

חשמל - מסביבנו כל הזמן, כמעט בכל דבר בו אנו משתמשים - בואו ננסה להבין אותו קצת יותר - ממה הוא מורכב?

בדומה למים גם בהקשר של חשמל אנו משתמשים במילים זורם, זרם וכד' ואכן יש לא מעט דמיון בין זרימת מים לחשמל ולבעלי ההבנה הבסיסית בפיסיקה ובכבידה מביניכם יהיה קל להבין את העקרונות.

מתח : כמו שלמדנו כולנו בגיאוגרפיה מים זורמים תמיד ממקום גבוה לנמוך יותר - אותו עקרון חל גם בחשמל, אלקטרונים, שהם חלקיקים אטומים קטנים וטעונים שלילית נעים ממקום בעל פוטנציאל גבוה למקום בעל פוטנציאל נמוך. כאשר טיפות מים (שוות ערך לאלקטרונים באנלוגיה הנ"ל) נעות ביחד ממקום גבוה למקום נמוך אנו קוראים לזה זרם מים כאן נקרא לתנועת האלקטרונים מפוטנציאל גבוה לפוטנציאל נמוך זרם חשמל. :o

(הסבר מפורט יותר לגבי אופי פוטנציאלים ומשמעותם יתווסף בהמשך)

למעשה המתח הוא הרכיב אשר גורם לקיום הזרם ולכן הוא הרכיב הראשון אשר מעניין אותנו, ללא מקור מתח, לדוגמא - ספק המחשב, , תא פוטואלקטרי, חברת חשמל וכד' אין אלקטרוניקה :(

את גודל ההפרש בין הפוטנציאלים או במלים אחרות - גודל מקור המתח נמדוד ביחידה שנקראת וולט (לא לבלבל עם וואט - בהמשך) ותסומן באות V ובמקומות מסוימים בעולם תפגשו את הסימון U - שהוא פוטנציאל - לדוגמא ההפרש בין שני הפוטנציאלים שבקוטבי סוללת AA רגילה הוא בד"כ 1.5V

זרם : אם כך - תנועת האלקטרונים בין שני הפרשי פוטנציאלים (מקור מתח) נקראת הזרם, כאשר הפרש הגבהים בנהר יותר גדול הוא זורם יותר מהר, אותו דבר בחשמל - כאשר הפרש הפוטנציאלים גדול יותר הזרם חזק יותר. את הזרם נמדוד ביחידה שנקראת אמפר ותסומן באות A (שימו לב שמדובר כאן ביחידות בהן נמדד הזרם, בנוסחאות הוא יסומן באות I כשם שמהירות מסומנת בנוסחאת התנועה ע"י האות V אך נמדדת בישראל בקמ"ש - KPH).

* פתאום ראיתי שרשמת ששיחקת במצבר של ככה שקיצרת בין הקטבים, אז תודה לאל שאתה חי... זה מסוכן בטירוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שיחקת עם מצבר וקיבלת כוויה, ואז ניסית אותו דבר עם מטען מבלי הבנה לגבי מה שיקרה? (למזלך - לא יקרה) :kopfpatsch:

באשר לשאלתך, תחשוב על 2 נקודות הנמצאות בגבהים שונים, ומים נופלים מהנקודה הגבוהה לנמוכה. בתחתית ישנה משאבה שלוקחת את המים מלמטה חזרה למעלה. באנלוגיה לחשמל - המשאבה היא היא הסוללה/מצבר/מטען שלך, שיש לה 2 פרמטרים - הפרש הגבהים בהם היא מסוגלת להעלות את המים - זהו המתח, וכמות המים שהיא יכולה להזרים ליחידת זמן - זהו הזרם.

מצבר נותן רק 12V (מתח), אך יכול לתת זרם של 80A. היות וזה סדר הגודל של הזרם שעבר בחוט הנחושת, הוא התחמם וגרם לך כוויה.

מטענים נותנים זרם של פחות מ-1A (לא ניתן לטעון תאי בזרמים גבוהים יותר). המתח הנדרש לטעינה הוא קבוע, אך ככל שתגדיל את הזרם הטעינה תהיה מהירה יותר.

00.03 יכול להרוג בנאדם ואני שיחתי בצבר שיכול לספק 80 אמפר ( אתה בטוח 80 ) חחחחחחחחח זה מצחיק אותי עכשיו עד דמעות

עכשיו הבנתי למה בסרטים מענים אנשים במצבר מכונית , ואני הייתי חושב שאפש להתניע על ידי 11 בטרייה AA

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע מה יקרה אם תשים יד אחת שלך על ההדק החיובי ויש אחת על ההדק השלילי במצבר של האוטו.

לא יקרה כלום!

כי ההתנגדות של הגוף שלך היא כמה מאות קילו אומים.. מה שיגרום לזרם אפסי ביותר לעבור דרך הגוף..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OMG

אל תביאי לו רעיונות :P

ומה אם היד תהיה רטובה ההתנגדות נופלת מיד ויהיה מופע זיקוקים.

אני אישית נוגע במצבר רק עם כפפות, ומנתק את ההדק השלילי אם אני צריך להתעסק עם הקווי מתח שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשמל בכבלים זה כמו מים בצינור , הצינור "מוליך " מים עכשיו ...

מהירות המים זה הלחץ שזה האמפר והכמות זה הוולט .........

עכשיו הכמות ( הוולט ) יכול להיות אותו דבר 100 לטר ( או וולט )בשני צינורות ( כבלים ) אחד גדול שכל שנייה מזרים למיכל 100 ליטר בצינור גדול אז לא יהיה לחץ ( אמפר ) ואם שמים את הצינור על בנאדם לא יעשה לו נזק

וגם יש לנו צינור שהקוטר שלו יותר קטן אבל גם מזרים 100 ליטר ( וולט ) למיכל בכל שנייה , אבל בגלל שהקוטר יותר קטן לחץ המים ( אמפר ) יהיה הרבה יותר גדול

ואם שמים על בנאדם יעשה לו נזק אחושרמוטה

אם הדוגמה נכונה אז הבנתי מה זה וולט ואמפר ואם לא אז לא הבנתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת בלבלת את הדברים אז שוב...

הכמות היא הזרם שנמדדת באמפר.

המתח הוא ההפרש הפוטנציאלי, הכח הטמון בו, שנמדד ביחידות של וולט. זה יותר מתאים אל המילה לחץ למרות שגם זה לא מדוייק.

אם למדת פיזיקה בחטיבה אז למדת על המנוח אנרגיה פוטנציאלית, שאם נניח כדור על ראש של גבעה תהיה לו אנרגיה פוטנציאלית - משמע יש לו כח שימשוך אותו למטה (בגלל כח המשיכה במקרה הזה).

ככה גם לאלקטרונים בסוללה יש כח שפועל עליהם לעבור למקום עם הפרש פוטנציאלי נמוך יותר.

יותר הפרש פוטנציאלי ביניהם משמע יותר קל להם לעבור את התווך= יותר זרם באותו פרק זמן. ככה שיש קשר ישיר בין זרם למתח.

לפי הקושי שיהיה להם לעבור, נניח צינור קטן או צינור גדול יגדל הזרם בהתאמה.

עכשיו לדוגמא הסוללה של הרכב- היא מוציאה 12v. אבל יש לה את היכולת לתת 60A ומעלה כי ככה היא מיוצרת. (כמה היא תתן זה תלוי בתווך שיחובר אליו)

אם תשים פלסטיק בין ההדקים של הפלוס והמינוס, אז לא תהיה הולכה... ככה שלא יעבור זרם כלל.

אם תשים בן-אדם אז זה תלוי בהולכה של אותו גוף, יש כאלו שמבודדים יותר יש כאלו פחות. אם תחבר את הגוף שלהם עם מוליך לאדמה אז ההתנגדות תרד דרסטית.

אם תחבר תיל נחושת אז המצבר יעביר את כל הזרם שהוא יכול במהירות, אם הכבל יהיה דק מידי אז מרוב שעוברים כל כך הרבה אלקטרונים בשטח כזה קטן יווצר חום.

אם משהו לא ברור פשוט תבציע איפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצחיק שאתם מדברים, כי הרגע חטפתי מכת חשמל של 400V מUPS. אמנם ניתקתי לו גם את החשמל וגם את המצברים, אבל אחד הקבלים האכזריים העביר בין שתי אצבעות את רוב מה שהיה בו. וכן, יש גם כוויה :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחחחחחחחחחח

איזה פקק יצאת...

הייתה צריך לפרוק אותו לפני שהתחלת לפרק...

לפותח הדיון:

בוא ננסה ככה:

נעזוב צינורות מים ושטויות.

ניקח את הדוגמה שלך עם המנוע והסוללה של המכונית על שלט.

נניח שהסוללה היא 12V 4A(וולט=12 4=אמפר שעה) האמפרז' זה הקיבולת של הסוללה הנ"ל.

כלומר אם אתה מחבר לו רכיב\מכשיר שצורך 12V ו4 אמפר לשעה אז במצב שבו הסוללה טעונה במלואה היא תיגמר תוך שעה.

אבל מנוע במכונית על שלט "אוכל" מקסימום אני מעריך 0.4A לשעה. (או 400 מיליאמפר איך שנוח לך להבין).

מה שאומר שיקח למנוע הזה לפרוק את הסוללה משו כמו 10 שעות +-.

אז מזה אמפר בעצם? זה כמה זמן יוכל המנוע לפעול עד שהסוללה תמות.

וולטאז' באיזה מתח הסוללה תפעל.

מובן? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפעם הראשונה פרקתי. אבל כשמנסים לתקן משהו, פותחים וסוגרים אותו הרבה פעמים, מספיק כדי לשכוח.

הוא שווה את הכאב ראש?? =\

עדיף היית קונה חדש.. הם לא יקרים היום..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...