החתול טעם מהחמין, החייל בכלא כי בישל בשבת - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החתול טעם מהחמין, החייל בכלא כי בישל בשבת


qwerty1987

Recommended Posts

אנא לחברה הרציניים -תמיד טוב לקרוא בעיון כל דבר.

לשאר כמובן אין לי להתיחס -מדובר בחברה שרק מטרתם לזלזל [אין להם מה להשיב].

נאמר "לא ראינו תלמדי חכמים הרוצחים אפיקורסים" . פושט ההפך הגמור תמיד החכמים היו צריכים להסתרר שמא יהרגו אותם.

קצת היסטוריה.

המשך לעמוד הקודם לדברים הספציפי שהביא.

רמבם:

פרק ג', הלכה א-ג "מי שאינו מודה בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי זה בכלל האפיקורוסין. מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה מורידין אותו ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין, שכל אלו אינם בכלל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול".

1. השקר הראשון: הלכה זו לא מתירה לרצוח. הרמב"ם בפירוש לא התיר בהלכה זו לרצוח במזיד את אפיקורסים. שים לב שהרמב"ם כותב "מורידים ולא מעלים" וכן נאמר "כל ההורג" ולא נאמר "כל הרוצח". כוונתו של הרמב"ם במילים "מורידים ולא מעלים" הוא שלא מצילים אותם ממוות, כי הם מזיקים לעולם. בגמרא המילים "מורידים ולא מעלים" פירושו נוגע לאפיקורס שנפל לבור, ואין עוזרים לו לצאת. לכן אומר הרמב"ם "כל ההורג" שפירושו מי שלא הציל, כדי שנדע שאינו עובר על הפסוק "לא תעמוד על דם רעך".

מה אינך מבין, לפי מה שנאמר אם הרגת בשוגג אז לא תועמד לדין. ומזה לא עוזרים לו לצאת? אי מניעת מעשה זה דומה לעשייה, ואפילו במדינת יש חוק המחייב לעזור לאדם במצוקה.

2. השקר השני: הלכה זו לא מתירה להרוג אפיקורסים בכלל. בהלכה זו, שסולפה במכוון, הרמב"ם בכלל התכוון לקראים שבתקופתו [והוא גם כתב בפירוש: "מי שאינו מודה בתורה שבעל פה"]. וכך הוא כתב שם בהלכה ג': "במה דברים אמורים? באיש שכפר בתורה שבעל פה במחשבתו ובדברים שנראו לו, והלך אחר דעתו הקלה ואחר שרירות לבו, וכופר בתורה שבעל פה, תחילה כצדוק ובייתוס וכן כל התועים אחריו". כך שלמעשה גם היה אסור לפגוע בקהילה הגדולה של הקראים במצרים, כי לפי הרמב"ם כל אלה היו "בני קראים" שנחשבים "תינוקות שנשבו" ואינם אשמים במצבם הלוואי שאותו יחס היו נותנים הקראים ליהודים לאורך הדורות.

הרמב"ם מסביר מפורשות שהלכה זו נאמרה רק על הקראים בתקופתו. ולמה? בשביל זה צריך ללמוד קצת היסטוריה. מסתבר שהקראים בתקופה זו היו מזיקים ליהודים בגולה, הם היו מלשינים עליהם לשלטונות של הגויים, ובגללם היו רוצחים יהודים. לכן הגאונים הראשונים ראו בהם "מוסרים" ו"רודפים" שיש להלחם בהם. הרמב"ם אמנם לא מתיר לרצוח אותם בכוונת תחילה, אך הוא קובע שאין להציל את חייהם. בהלכה ג' עושה הרמב"ם אף יותר, ומסביר שאת בניהם אסור להרוג [כלומר לא להציל] כי הם עצמם אינם אשמים במעשי הוריהם. שוב יש לך ראיה מפורשת מדברי הרמב"ם שכל כוונתו היתה לקראים בדורו [כפי שהוא כתב בעצמו - "כצדוק ובייתוס" שהיו קראים, וכך כותב הרמב"ם במפורש בסוף הלכה ג' על בני הקראים: "הרי הוא כאנוס, שהרי גדלוהו על טעותם, כך אלו שאמרנו האוחזים בדרכי אבותם הקראים שטעו. לפיכך, ראוי להחזירן בתשובה ולמשכם בדברי שלום עד שיחזרו לאיתן התורה".

מכיוון שדינו של הרמב"ם לא נוגע לבניהם של הכופרים, אותם צריך להציל כי הם "תינוקות שנשבו" שלא גדלו על ברכי היהדות, אז ודאי שצריך להציל גם חילונים ולא לשנוא אותם ולא לפגוע בהם. כל זה לפי הרמב"ם והשולחן ערוך!

כך שגם מי שרוצה להבין את הרמב"ם בדרך אחרת, יהיה חייב עדיין להודות שכל ההלכה הזאת לא מדברת על חילונים שנולדו להורים חילוניים, אך באמת הההלכה של הרמב"ם לא מתירה להרוג אפיקורסים בשום דור, אלא דיברה על אפיקורסים מסויימים בדור מסויים [הקראים] שהיו מסוכנים לעם והיו רודפי נפשות.

כך שהלכה זו

.1 אינה מדברת על כל אפיקורס מכל דור,

2. היא לא מדברת על אפיקורס שאינו מסוכן ליהודים,

3. היא לא מדברת על אפיקורס מסכן שלא גדל על ברכי היהדות,

.4 והיא אינה מתירה בכלל ללכת ולרצוח אפיקורסים בכוונת תחילה.

יפה אמרתה את הסיכום ואני ילמד הפוך:

1. היא מדברת על אפיקורסים מדור מסויים.

2. היא מדברת על אפיקורס שמסוכן ליהודים.

3. היא מדברת על אפיקורס שמודע לעצמו.

4. אם הרגת אפיקורס בטעות, אז סבבה פחות אחד יותר נחמד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 273
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

טוב צריך קצת לעבוד...

לא משנה שאתה עדיין מסלף, אתה קורא לעצמך אדם אמיתי ? אתה מצטט דברים מאדם שקורא לעצמו רב לשעבר? שזה שקר.

תקבל הסבר [יותר נכון התעוררות על מה שנאמר] שאחזור.

גם בנושא מעמד האישה וגוי [כל מה שאתה רוצה] אביא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטט מהספרים שלכם, אמרתי אתה יכול לקום ולבדוק.

לא מעניין אותי אם הוא היה רב ולא מעניין אותי מי הוא או מהו. שוב אני לא מצטט ממנו אני מצטט מהספרים שלכם!

שוב אני יודע שלכל דבר שאני יגיד תהיה לך תשובה. זה לא מספק.

אשה פסולה לעדות כן או לא? אשה פטורה ממצוות שהזמן גרמא כן או לא? האם לאישה ולגבר יש מעמד דומה? האם גוי = ליהודי?

תבין לא מעניין אותי הסיבות והפילוסופיה של הדברים.

אני אומר דברים חלקים וברורים.

יש מצב בהווה בעבר או בעתיד בו מותר להרוג אדם בשוגג או במזיד ולא לתת את הדין?! (לפי החוק הבינלאומי לצורך העניין)

ושוב זה לא להוכיח אם יש אלוהים או לא, אם הוא כתב את התורה או לא.

זה כדי להוכיח שיש אפליה רצח/הריגה וגזענות בחוקי התורה המשנה וההלכה.

אם אתה מתכחש לזה זו בעיה שלך.

שוב, זה לא חייב להיות דברים שמתרחשים היום!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רמב"ם:

פרק ג', הלכה א-ג "מי שאינו מודה בתורה שבעל פה אינו זקן ממרא האמור בתורה, אלא הרי זה בכלל האפיקורוסין. מאחר שנתפרסם שהוא כופר בתורה שבעל פה מורידין אותו ולא מעלין והרי הוא כשאר כל האפיקורוסין והאומרין אין תורה מן השמים והמוסרין והמומרין, שכל אלו אינם בכלל ישראל ואין צריך לא לעדים ולא התראה ולא דיינים אלא כל ההורג אחד מהן עשה מצוה גדולה והסיר המכשול".

1. השקר הראשון: הלכה זו לא מתירה לרצוח. הרמב"ם בפירוש לא התיר בהלכה זו לרצוח במזיד את אפיקורסים. שים לב שהרמב"ם כותב "מורידים ולא מעלים" וכן נאמר "כל ההורג" ולא נאמר "כל הרוצח". כוונתו של הרמב"ם במילים "מורידים ולא מעלים" הוא שלא מצילים אותם ממוות, כי הם מזיקים לעולם. בגמרא המילים "מורידים ולא מעלים" פירושו נוגע לאפיקורס שנפל לבור, ואין עוזרים לו לצאת. לכן אומר הרמב"ם "כל ההורג" שפירושו מי שלא הציל, כדי שנדע שאינו עובר על הפסוק "לא תעמוד על דם רעך".

זה לא נכון, מורידין ולא מעלין תקף גם לפעולה שתגרום למוות ודאי של אפיקורוס ולא רק לאי הצלה שלו,

אם אפיקורוס יורד לבור עם סולם ע"פ ההלכה יש לגנוב את סולמו באיזשהיא תוענה ולהניח לו למות - זה נקרא לרצוח.

או לסגור את פתח הבור בעזרת אבן גדולה, בתוענה שהעדר שלך עובר במקום ואתה פוחד שאחדין מהם יפלו פנימה, כמובן, שזה גוזר דין מוות על האדם בתוך הבור.

גם בימים ההם הם ידעו שהם מתעסקים עם נושא בעייתי, ולא דרך התלמוד לכתוב בריש גלי, מי שמבין את הטרמינולוגיה התלמודית, אין פה כ"כ ספק, דם אפיקורוס מותר.

ולא מורידין, אבל המינין [28] והמסורות [29] והמומרים - מורידין ולא מעלין.

אמר ליה: אני שונה '(דברים כב ג) [וכן תעשה לחמרו וכן תעשה לשמלתו וכן תעשה] לכל אבידת אחיך [אשר תאבד ממנו ומצאתה לא תוכל להתעלם] - לרבות את המומר' ואת אמרת 'מורידין'?

סמי מכאן מומר;

ולישני ליה 'כאן במומר אוכל נבילות לתיאבון [30], כאן במומר אוכל נבילות להכעיס'?

קסבר אוכל נבילות להכעיס - מין הוא [31].

איתמר: מומר: פליגי רב אחא ורבינא: חד אמר לתיאבון מומר להכעיס 'מין' הוי, וחד אמר: אפילו להכעיס נמי מומר, אלא איזהו 'מין'? - זה העובד עבודה זרה.

מיתיבי: 'אכל פרעוש אחד או יתוש אחד הרי זה מומר'; והא הכא דלהכעיס הוא [32], וקתני 'מומר'?

התם בעי למיטעם טעמא דאיסורא [33].

אמר מר 'מורידין אבל לא מעלין' השתא אחותי מחתינן - אסוקי מיבעי?

אמר רב יוסף בר חמא אמר רב ששת: לא, נצרכא שאם היתה מעלה בבור [34] – מגררה [35], דנקיט ליה עילא [36], ואמר [37]: "לא תיחות חיותא עלויה [38]"!

רבה ורב יוסף, דאמרי תרוייהו: לא, נצרכא שאם היתה אבן על פי הבאר – מכסה, אמר "[39] לעבורי חיותא עילויה [40]".

רבינא אמר: שאם היה סולם – מסלקו, אמר: בעינא לאחותי ברי מאיגרא

http://he.wikisource.org/wiki/%D7%91%D7%99%D7%90%D7%95%D7%A8:%D7%91%D7%91%D7%9C%D7%99_%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94_%D7%96%D7%A8%D7%94_%D7%93%D7%A3_%D7%9B%D7%95

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב כמובן רוני הופך כל דיון לשעור משעמם , רוני העצלנות שלך לחשוב מעייפת אחרים , אין הבדל בינך לבין מניע חיפוש מסוג ד' , תפסיק עם זה , אישית אני הייתי נותן לך באן מיזמן על זיבול הרשת , אבל נזוב זה .

אלמוני ,

אני מבין אתה לא צריך לצעוק , בוא תנסה לישם את המצב שבו אתה לא מבין ותראה אם יש התקדמות כי אתה חוזר על אותה מנטרה אך אני מנסה להראות לך שהיא עובדת משתי הכיוונים , כלומר לא להכניס את הדת לצבא משמעו גם לא לפרש את הפקודות לפי קודים דתיים וזה מה שאתם עושים , יש פקודה ? צריך לבצע ! כן , גם אם איזה טרולרוני מסכים לזה וגם אם עשרה דוסים אומרים אחרי הפקודה הזו אמן ,אתה רוצה אזרחי , בבקשה , אז תפסיק לפרש פקודות בצורה הדתית , אתם לא רוצים דתי והינה אתם עושים אותו דתי - חבל שאתם לא מבינים או אולי בעצם למי איכפת - חחח .

אתה לא רוצה תדת בצבא ? אל תכניס אותו ! החייל הסורר הפר פקודה ותקעו לו - קורא כל הזמן !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכביש :

אני רואה שאני ואתה עומדים כמו שני חמורים. זה מה אני רואה.

דיינו. אתה, מתייחס בפשטות מועטה מידיי לנושא. מקטין ראש מה שנקרא. -> פקודה או נוהל -> ביצוע.

חרטא וברטא.

יש פקודה צבאית לגיטימית שעברה עליה אכן גוררת עונש, קל או כבד.

יש פקודה צבאית שזרה לשיקול הצבאי ולא צריכה להיות בצבא ונענשים עליה כי היא כפייה חיצונית לצבא ולשיקולי הגנה וביטחון.

נו, כל הזין לחילוניים, שיזדיינו בסבלנות 3 שנים כי זה ופקודות ונהלים זה טאבו.

כמו שאמרתי, מעניין אותי מה דעתך אם מתקבל חוק בכנסת ובמטכ"ל שמי שמחוייל הולך עם ציציות ומגדל פיאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אכנס לפילצוף של אם אני אשאר בארץ כזו ( אולי כן ואולי לא )

שאלה ישירה מגיע לה תשובה ישירה , אז לתשובתך : כן !

והתשובה שלי עומדת ביחס לזמן הזה עכשיו , כלומר אם התהליך לא יהיה כשר אני אלך להפגין וכו' אבל בהנחה שאנחנו מבודדים את התהליך מההחלטה ונסכם את התהליך כתקין אז כן בהחלט , על כל חייל יהיה ללבוש ציצית וזקן ,

אני חושב שאהוד ברק היהמתנגד כי הוא מעדיף ביגדיי נשים - חחח

גם חיילי דובדבן והמסתערבים היו מתנגדים כי הם מעדיפים כאפיה והחיילות מעדיפות גם חצאיות וכו'

אתה מבין אלמוני , אתה סגור בראש , קח הפסקה מהמחשבה - רק תרוויח :xyxthumbs: ותזכור מי אמר לך את זה ראשון - העכביש - חחח[br]פורסם בתאריך: 3.12.2009 בשעה 18:20:26


נתראה לי שצה"ל אמור לתעדף חיילים חושבים, לא חיילים מצייתים.

כמובן שאתה טועה

צה"ל מתעדף חיילים חיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא אכנס לפילצוף של אם אני אשאר בארץ כזו ( אולי כן ואולי לא )

שאלה ישירה מגיע לה תשובה ישירה , אז לתשובתך : כן !

והתשובה שלי עומדת ביחס לזמן הזה עכשיו , כלומר אם התהליך לא יהיה כשר אני אלך להפגין וכו' אבל בהנחה שאנחנו מבודדים את התהליך מההחלטה ונסכם את התהליך כתקין אז כן בהחלט , על כל חייל יהיה ללבוש ציצית וזקן ,

אני חושב שאהוד ברק היהמתנגד כי הוא מעדיף ביגדיי נשים - חחח

גם חיילי דובדבן והמסתערבים היו מתנגדים כי הם מעדיפים כאפיה והחיילות מעדיפות גם חצאיות וכו'

אתה מבין אלמוני , אתה סגור בראש , קח הפסקה מהמחשבה - רק תרוויח :xyxthumbs: ותזכור מי אמר לך את זה ראשון - העכביש - חחח[br]פורסם בתאריך: 3.12.2009 בשעה 18:20:26


כמובן שאתה טועה

צה"ל מתעדף חיילים חיים

כל כך הרבה רשמת אבל אין שום תוכן.

תנסה להבין את משמעות החוק. אל תהיה ראש קטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור !

הינה קצר :

פקודה , לבצע !

מי שמחרטט כאן זה אתם , גש לתחילת הדיון ותראה שזה מה שאמרתי כל הזמן , מי שמכניס דת זה אתם , אתם מתלהמים כי לדעתכם הפקודה היא דתית ובזו הטענה , הכנסתם את הדת :bash: .

צה"ל מתעדף חיילים חיים והחייל הזה לא היה מת מאכילה של קבנוס או ( מלוף אולי - חחח ) מפתיחה של קופסת שימורים !

החייל היה חייל בעייתי והפעילו לו תנאי - הכתב רצה הד ולכן הכתבה נוסה כך ואתם נפלתם למלכודת - פפפפחחחח .

כי הרי מה חדש בהודעה כזו ?: חייל על תנאי הפר פקודה ונשלח למחבוש ? - לא כי זו האמת :bash:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור !

הינה קצר :

פקודה , לבצע !

מי שמחרטט כאן זה אתם , גש לתחילת הדיון ותראה שזה מה שאמרתי כל הזמן , מי שמכניס דת זה אתם , אתם מתלהמים כי לדעתכם הפקודה היא דתית ובזו הטענה , הכנסתם את הדת :bash: .

צה"ל מתעדף חיילים חיים והחייל הזה לא היה מת מאכילה של קבנוס או ( מלוף אולי - חחח ) מפתיחה של קופסת שימורים !

החייל היה חייל בעייתי והפעילו לו תנאי - הכתב רצה הד ולכן הכתבה נוסה כך ואתם נפלתם למלכודת - פפפפחחחח .

כי הרי מה חדש בהודעה כזו ?: חייל על תנאי הפר פקודה ונשלח למחבוש ? - לא כי זו האמת :bash:

אתה רוצה להגיד לי שצה"ל מעדיף חייל רעב או חולה במחלות המועברות ע"י חתולים, מה שגורם לחוסר תפקוד, מאשר שיאכל כמו בן אדם ויתפקד כמו חייל טוב? עזוב שזה מה שבפועל קורה בהרבה מקרים בגלל שהצבא מטומטם (לא ספציפית עניין השבת או עניין דתי אחר), אני מדבר על המצב התאורטי.

תסביר לי בשורה אחת: למה יש חוק בצבא שאוסר על בישול אוכל בשבת? למה יש את האיסור ולמה דווקא בשבת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...