מחפש את היחידות היותר מעניינות בצה"ל - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש את היחידות היותר מעניינות בצה"ל


J0n1

Recommended Posts

תודה לכולם על ההתיחסות.

אני באמת עוד לא סגור על מה אני רוצה לעשות משום שאני רוצה קודם להכיר את רוב התפקידים שנמצאים בצה"ל (בכלליות, אני לא מדבר על מי יושב מאחורי כל דלת בבסיס), וזה יעזור לי להחליט.

בנוסף, אני מחפש שירות שיצא לי מזה משהו, לא לשבת במחסום 3 שנים (ואני בכלל לא מזלזל באלו שעושים את זה, אני פשוט לא בנוי לדברים האלה) ולצאת בלי שום השכלה ושום כלום, אבל מצד שני אני גם לא רוצה שירות משעמם שלא יהיה שונה מהלימודים בתיכון/אונ' (כל העתודה למינהם) ולא להרגיש אמיתי.

אני מחפש משהו שישלב את שני הקצוות האלו, ובמידה ואי אפשר אז אני רוצה לדעת אילו יחידות בכל קצה טובות מספיק כדי שאוכל לוותר על הקצה השני.

אני יודע שזה לא אפשרי לסמן במנילה "רוצה לבנות כור אטומי" ולמקומות כאלו קשה להתקבל, וגם אי אפשר למצוא מידע.

לכן ביקשתי שאם אפשר לפחות לכתוב תפקיד כללי, כמו "חליבת פרות ביוניות" ומשם אני כבר אסתדר.

עד הגיוס נשאר לי עוד שנה, אבל אני לא חושב שזה מוקדם מדי, אני אמור בקרוב לקבל זימונים לצוות אוויר ואני גם רוצה להכנס לכושר ולדעת נגד מה אני צריך להתמודד.

אני לא רואה את עצמי בסיירות כמו אגוז, דובדבן, מטכ"ל וכדומה, אני אפילו לא קרוב כדי להיות מתאים לשם, אבל מצד שני אני לא רוצה להכנס לאיזו יחידה ולהתבאס מה"פשטות שלה", ולראות שבשביל זה עזבתי ג'וב פוטנציאלי מיד אחרי .

לגבי טיס,

ממה שהבנתי בטיס יוצאים בסוף השירות לתואר במה שרוצים, ואפשר גם לקחת ישר הנדסה.

בנוסף אני מאמין שטייסי קרב שמשתחררים הם מספיק מסודרים...

ולסיום,

רציתי לדעת איך אני מתמקצע במשהו מסויים במהלך השירות, אין לי דוגמא מהצד ה"מודיעיני/מחקרי/ג'ובניקי" אבל לדוגמא בן אדם רוצה להיות צלף, או לחילופין חולב פרות ביוניות, איך הוא מגיע לשם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אם אתה מחפש שילוב, תלפיות זה מקום טוב. זהו מסלול שבו אתה משלב לימודים לתואר במתמטיקה-פיזיקה-מדעי המחשב, יחד עם הרבה צבא - נוסף על הטירונות הקרבית וקורס הקצינים, אתה עובר במהלך המסלול בכל החילות בצבא ולומד להכיר אותן בצורה מעמיקה. כשאתה בחיל השריון, אתה לומד על הטנק, לומד על אופן הפעולה של מחלקת/פלוגת שריון, אתה יורה בטנקים, נוהג בטנקים וכו'... ככה בכל חיל וחיל, כאשר ישנו דגש על יחידות מו"פ (לשם ההכוונה בסופו של דבר) ועל חילות טכנולוגיים יותר (חה"א, מודיעין). במהלך המסלול מקבלים ראייה רחבה על הצבא בכלל ועל המו"פ הבטחוני בפרט.

בנוגע ליחידות קרביות - בגדול זה מתחלק ליחידות מיוחדות, פלס"רים למינהם וחי"רניקים פשוטים. יחידות מיוחדות בדר"כ מתמחות בתחום יותר ספציפי ומשתמשים בהן כמו בפינצטה. לא סתם אמרתי קודם שהכושר שלהן פחות טוב, כי אחרי המסלול (שהוא אכן יותר קשה ממסלול בפלס"ר) הן עושות פחות (בדר"כ) כי השימוש בהן הוא לא שוטף. אתה לא רוצה לשחוק את היכולת המיוחדת שלך. הן מאוד מוכוונות מטרה. פלסרים למינהם בדר"כ יותר מבצעיים, ויש יותר פעילות בשוטף. עכשיו בגדול, להיות חירניק בצנחנים זה כמו להיות חירניק בגבעתי ובגולני, אין הבדל. כנ"ל לגבי הפלסרים השונים. לגבי היחידות המיוחדות, זה כבר טיפה אחרת - כי לכל אחת התמחות שונה (אחרת לא הייתה הצדקה לקיום נפרד שלהן). אתה מוזמן לחפש בוויקיפדיה עוד מידע עליהן.

רוב הדברים בצבא עובדים לפי מיון ואז קורס. יש דברים שאתה מתמיין אליהם בתואר מלש"ב (מועמד לשירות בטחוני) ויש דברים שאתה מתמיין אליהם בתור חייל. אם אתה עובר את המיונים, אתה נכנס לקורס, בקורס אתה מתמקצע ולאחר מכן משובץ במקום כלשהו בצבא (תלוי בקורס שאתה עושה). אני מציע לך להתמיין למה שאתה יכול. בסופו של דבר אין לך ידע מספיק על הצבא. גם לא יכול להיות לך. הצבא הוא מערכת מאוד מסובכת, ממודרת ומסווגת. גם עם הסיווג המתאים והמידור המתאים, לוקח המון זמן להבין איך הדבר הזה עובד ומה התפקידים והמשימות השונות. תתמיין לכל מה שאתה יכול. תתעקש לקבל מיונים לדברים שאתה רוצה (תגיד בצו הראשון שאתה מחפש מו"פ/קרבי/חולב פרות ביוניות) ואם הצבא מוצא אותך כמתאים, הוא ישלח לך מיונים.

אם הוא לא ישלח לך, אז אתה יכול ללחוץ עליו, כאשר אני מציע לך לבחון את: תלפיות, חבצלות (תכנית דומה לתלפיות, רק מתמקדת יותר בתחום המודיעין), שחקים, גאמא. ולהשתדל לקבל זימון למיונים לקורסים האלה.

שוב, שיהיה בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה לי כבר צו ראשון, בינתיים אני אמור לקבל זימונים לצוות אוויר (כך כתוב באתר)

אני לא יכול ללכת לתלפיות/חבצלות כי לא נרשמתי לפסיכומטרי :\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני אוהב דיונים כאלה, במיוחד כשמזיינים בהם במוח

אחי, dori ידידי

עשה לעצמך טובה, תעשה מה שאתה רוצה

אבל כמו שנאמר, לא ליהיות סתם מטורף מוטיביציה

ולאלה שזיינו תשכל על סיירת מטכ"ל ושייטת, כל האנשים עם האף למעלה נמצאים שם

אבל בתכלס, מי שנכנס לשם, זוכה לאחלה של תנאים, ממגלן לדוגמא יוצאים חמשושים, אני חושב שגם הם

ואם אתה רוצה לשמוע עצה, תתאמץ מאוד ללכת למגלן במידה ואתה רוצה קרבי, אני יודע עליהם, פחות על אחרות, סיירות בד"כ זה תנאים הכי טובים

טוחנים את כל השאר

אם לא קרבי, לך לאיזה משהו שאנשים ימליצו לך

אל תאכל חארטות שכתובות במנילה, מהמנילה אתה עוד תצא תצפיתן

וזהו, תקשיב לאנשים שהיו , לא לחרטטנים או לחרטטנות של האינטרנט

יש פה בפורום כמה מביני עניין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולאלה שזיינו תשכל על סיירת מטכ"ל ושייטת, כל האנשים עם האף למעלה נמצאים שם

הם לא כולם חארות וסנובים יש לי כמה חברים שמה + יצא לי לעשות אימוני לוט"ר עם צוות שלהם והם היו חברה סבבה

אז נא לא לזיין תשכל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם לא כולם חארות וסנובים יש לי כמה חברים שמה + יצא לי לעשות אימוני לוט"ר עם צוות שלהם והם היו חברה סבבה

אז נא לא לזיין תשכל

טוב קבל תיקון, הרוב

והם עדיין עם האף למעלה, מהיכרות, לפחות חלק ניכר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאשר שיש לפחות חלק שהם בסדר גמור ואפילו קצת סטלנים.

יש לי חבר קרוב בשייטת13 ועוד שתיים במגלן והם באמת אחלה חברה וממש לא משתחצנים כמו שאתם מתארים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...