שלילה ל3 חודשים ומעלה כרוכה בהוצאת רישיון מחדש - ביזיון? - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שלילה ל3 חודשים ומעלה כרוכה בהוצאת רישיון מחדש - ביזיון?


totah

Recommended Posts

אי אפשר להאשים את תנאי הדרך זה גם נכנס לגורם אנושי אם התנאים גרועים אז צריך להוריד מהירות ופה נכנס שיקול דעת

אני לא מכיר כביש מהיר או אוטוסטרדה עם בור באמצע הכביש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

בגרמניה כמעט כל כביש בין עירוני autobahn

מהירות ההגבלה 100 לאא,המהירות לא מוגבלת ומה במדינה הזאת מספר תאונות דרכים לא כזה גבוה, הרבה תלוי גם מהתשתית עצמה והכבישים.

וכשה היתי שם נסענו על אודי 220 ופורשים עקפו אותנו בכיף ומה הכל בסדר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים שבכבישים כמו בגרמניה אפשר ואפילו מומלץ לנסוע מהר

אבל אתה היית נוסע במהירות כזאת בכביש בארץ ואני לא מדבר על חד פעמי לבדוק לכמה האוטו מגיע אלא על בסיס קבוע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צר לי, לא מצליח לראות לאן אתה חותר.

עשו "ניסויים" כאלו בעבר:

בשבדיה הורידו את המהירות המותרת מ110 ל90 ושיעור התאונות הקטלניות ירד בכ 20%

באוסטרליה העלאה של המהירות המירבית מ100 ל110 גרמה לעליה של 25% בתאונות עם נפגעים

אחרי כמה שנים חזרו למהירות הקודמת ומספר התאונות עם נפגעים ירד ב20%.

גם בשוויץ ואנגליה יש נתונים דומים.

ברור שהגורם הראשי (אחרי הגורם האנושי) לתאונות זה תנאי הדרך, בגלל זה יכול להיות כביש קטלני הרבה יותר מכביש שמהרות הנסיעה הממוצעת בו כפולה.

אני אשמח לראות קצת סימוכין למחקרים האלה. כי אני שמעתי על דברים אחרים לגמרי.

התשתיות ומשרד התחבורה בארץ הן מחדל.

אני יכול לתת אינספור דוגמאות לתאונות שנגרמו בגלל המשטרה והתשתיות.

מחקר שהמשטרה ערכה לפני כמה שנים הראה שכ-10% מתאונות הדרכים הן בגלל מהירות מופרזת. באותה תקופה 90%(!!!) מתקציב האכיפה של המשטרה הלך על אכיפת מהירות. אחלה יחס :xyxthumbs:

אבל כמובן שהבעיה היא לא רק תשתיות - אנשים בארץ לא יודעים לנהוג. ועם כל הכבוד למשטרה, הרתעה זה טפשי - נגיד להגדיל את העונש על חציה באור אדום, נשמע טוב לא? הבעיה שמי שחוצה באור אדום (בלי להיות שיכור וכו') באופן מודע, יסתכל על הכביש לפני, כי כמה שהוא מפגר למות הוא לא רוצה.

אבל מי שלא ישים לב, יגביר את הרדיו, יסתכל הצידה וכו', ואז יעבור בטעות הוא זה שיגרום לתאונה הקטלנית באמת - ושם הרתעה לא תעזור שם.

צריך ללמד אנשים לנהוג, ואז אולי יהיה אפשר לבוא אליהם בטענות כשהם עושים טעויות. בארץ לעבור טסט זה בדיחה, אין שום הכשרה טכנית לגבי נהיגה, אנשים פשוט גרועים בזה. כשהייתי בן 17 היינו לוקחים את המכוניות של ההורים לשדות ונוסעים עליהם,עושים צלחות וכו', כל ה'שטויות' המסוכנות לכאורה - כמובן שלא קרה כלום כי עשינו את זה בזהירות באור יום מלא, בכביש נטוש עם אנשים שלנו בכניסה שמוודאים שלא נכנס פתאום איזה לאזור.

אני יודע שזה נשמע מגוחך, אבל לקחת את הרכב שלך למגבלות מלמד אותך לשלוט בו הרבה יותר - השטויות האלה שעשיתי בגיל 17 הצילו אותי מתאונה בגיל 20.

החלקתי על כתם שמן, האוטו הסתובב במקום, היה די זוועה, ואז עשיתי משהו מנוגד לגמרי לאינסטינקטים כדי להחזיר את האוטו לשליטה - נתתי גז.

בלי לקרוא הרבה על פיסיקה של מכוניות ולעשות את זה בעצמי בחולות המון פעמים, לא הייתי מצליח והייתי מסיים בנתיב הנגדי על 100 קמ"ש - בלי ללמוד אי אפשר לדעת את זה.

ברגע שילמדו אנשים לנהוג, ומבחן טכני יהיה חלק מהטסט אז אין ספק שכמות התאונות תפחת. אבל זה לא מספיק.

נגיד אספלט -במערב אירופה פחתחו אספלט יותר שקט עם מקדם חיכוך גבוה משמעות (=אחיזה גבוהה הרבה יותר=פחות תאונות). כשעיתונאים שאלו את מנכ"ל מעצ למה לא משתמשים באספלט הזה, הוא ענה שמעצ משתמשמת באספלט מפיתוח ישראלי, יותר זול ויותר טוב, כך לטענתו. מעניין שהאספלט שלנו הכי טוב והכי זול אבל אף אחד לא משתמש בו בעולם...

עוד דוגמה זה מעקה בטחון - באירופה נהוגה מסגרת מתכת רכה שמחברת את המעקה לעמודים. זה סופג אנרגיה ומפחית מהפגיעה ברכב (כלומר, באנשים). בארץ משתמשים בפלטת מתכת קשיחה לחיבור - התוצאה: גדר שדורשת תחזוקה נמוכה, אבל מפרקת לרכב (כלומר, לאנשים) את הצורה, כי כל האנרגיה של התאונה נכנסת באוטו. התשובה של מעצ - פחות תחזוקה אומר פחות עובדים של מעצ על הכביש, שזה מאד מסוכן, ובעצם חוסכים בסכנה כי יש פחות עובדים על הכביש. זאת הייתה התשובה הרשמית של מנכ"ל מעצ ככשאלו אותו על זה!

מישהו פה מכיר את מחלף אשדוד (הקודם, לא כל השיפוצים שעכשיו)? יש בו סיבוב ברדיוס שקטן במהלך הסיבוב. זה דגל שחור בהנדסת כבישים, ומעוגן בתקנות באירופה - אסור לעשות את זה בכביש! רוכב אופנוע נהרג שם פחות משעה אחרי שפתחו את המחלף. והיו עוד המון תאונות מאז. בארץ אין הנדסת כבישים. הנושא הזה בכלל לא קיים...

זוכרים את התאונה של האוטובוס עם התיירים לפני כמה חודשים - שם לא הייתה עבירת תנועה - הנהג עקף במקום מותר, ולא עבר את המהירות המותרת אפילו - אבל איפה המפגר שצבע את הכביש?!? כי הוא אשם - איך שלא מסתכלים על זה צריך היה להיות שם פס הפרדה רצוף כי זה אזור מסוכן לעקיפה (עכשיו יש שם קו רצוף אגב) - מישהו מעניש אותו? מישהו בכלל שוקל לתבוע את המהנדסים של מעצ על שיקול הדעת המפגר שגרם להם לשים שם קו מקווקו? חלילה!

מיסוי מטורף על רכבים - בארץ גיל מכונית ממוצע גבוה בהרבה מאירופה וארה"ב - מה הקשר לתאונות? קודם כל מכוניות מודרניות הרבה יותר בטוחות אקטיבית. הן בנויות להמנע מתאונות - בלמים עדיפים פי כמה, צמיגים איכותיים יותר, מערכות בלימה ובקרה נגד החלקה (ABS, EBD, ESP ועוד) - הסיכוי של מכונית חדשה לעשות תאונה פשוט הרבה יותר נמוך. אבל אין פה כסף למכוניות חדשות ואנשים נוסעים בכלובי מוות מתפרקים משנות ה-80.

כמובן שכשכבר יש תאונה, הסיכוי לפגיעה (חמורה יותר או פחות) יורד משמעותית ברכב חדש (חומרים מרוכבים, הנדסת פגיעה, קורות סופגות אנרגיה ועוד).

אם גיל המכוניות בארץ יירד, כך גם יירדו מספר התאונות ועוד יותר יירד מספר הנפגעים.

יש עבירות תנועה שדורשות עונש מקסימלי - עקיפה בפס לבן, פרסה במקום אסור ובעיקר נסיעה תחת השפעת אלכוהול ועוד - אלו דברים שאי אפשר לעשות בטעות, והם מסוכנים מכל בחינה. אבל רוב התאונות נגרמות באופן רשמי מ'סטיה מנתיב' - שזה חוסר תשומת או הרדמות בד"כ. איך תמנע את זה בדיוק? איזה עונש ימנע ממישהו גמור להרדם על ההגה?

הרתעה זה טוב ויפה, אבל יש כ"כ הרבה דברים שצריך לעשות קודם כדי להפסיק את התאונות.

חינוך לנהיגה נכונה כולל הכשרה טכנית, שדרוג התשתיות לרמה נורמלית - משם צריך להתחיל.

אגב, עוד נקודה למחשבה - שיתחילו להחליף את כל הקנסות וההחרמות בלילה או שניים במעצר - כרגע כל העונשים מכוונים לכיס, ומה לעשות, מי שיש לו כיס עמוק לא מעניין אותו בכלל הקנס. גם החרמה לחודש - מישהו עם כסף שוכר אוטו לחודש בלי למצמץ, מה אכפת לו..

ברגע שהעונשים לא יעשו הבחנה בין עניים לעשירים גם יהיה קצת יותר שוויון וגם לא תהיה אוכלוסיה שלמה של אנשים עם כסף שהעונשים לא מעניינים אותם בשיט (ולכן גם לא משפיעה עליהם ההרתעה).

/wall of text

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נשמע כמו קשקוש.

גם אם המספרים האלה נכונים (הוכחות?), מדובר במקריות בלבד.

זה מפגר לחלוטין לטעון אחרת, הגבלת מהירות בין 100 ל-110 היא זניחה לחלוטין. בהשוואה לארץ, זה כמו שישנו את ההגבלה הכללית של 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש. זה לא באמת ישנה שום דבר, במילא כולם ימשיכו לנסוע בפועל באותה מהירות ממוצעת (בערך 120-130) שהם נסעו בה עד עכשיו.

הסיבה היחידה שאין למדינה שום אינטרס לשנות את הגבלת המהירות המגוחכת הזאת היא כי זה יפגע לה בהכנסות הכספיות. נקודה.

In an Australian context, Sliogeris (1992) analysed a change of speed limits on Melbourne's rural and outer freeway network. On 1 June 1987, the speed limit on these roads was raised from 100 km/h to 110 km/h and in September 1989 the limit was lowered again to 100 km/h. Analysis of crash data showed an increase in injury accident rate per kilometre travelled of 24.6 per cent in the 'before 110' to 'during 110' period and a decrease of 19.3 per cent in the 'during 110' to 'after 110' period in comparison with a control group.

http://casr.adelaide.edu.au/speed/vol-1.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסלחו לי על הביטוי אבל אנשים בארץ נוהגים כמו ערבים! כאילו אין מחר וזה היום האחרון שהם אלי אדמות.

אבל את הבעיה הזאת אי אפשר לתקן כי זה חלק מהמנטליות בארץ של אין מחר ושכולם יז#@$ חוץ ממני.

הרי אתם באמת חושבים שאכפת לחבורה של ארסים שיכורים אם שוטר יראה אותם וישלול להם תרשיון לכמה חודשים..? יש להם מספקים חברים שינהגו בשבילם (שיכורים) עד שגם הם יאבדו את הרשיון (ועד אז לחבר שלו כבר יחזור הרשיון שלו משלילה).

ככה זה אין כבוד והבנה, ובדרך כלל לא קורה יותר מידי מזה (חוץ מזה שכולם דופקים אחד את השני) אבל על הכביש רואים תוצאות ממשיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין את הטעות של "להעלות את המהירות המותרת" חוץ מגרמניה באיזה מדינה מותר לסוע במהירויות שאנשים מדברים אליהם (120-130)?

מילא אם הייתה מדינה ענקית שהיה לוקח כמה ימים לחצות אבל ראבק, נגיד ועכשיו מותר לסוע 130, כמה זה כבר יעזור לרוב האנשים מבחינת יעול זמנים? כלום

חיסכון של 10 דקות לא שווה אפילו את הסיכון שזה ישפיע על נתוני תאונות הדרכים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין את הטעות של "להעלות את המהירות המותרת" חוץ מגרמניה באיזה מדינה מותר לסוע במהירויות שאנשים מדברים אליהם (120-130)?

מילא אם הייתה מדינה ענקית שהיה לוקח כמה ימים לחצות אבל ראבק, נגיד ועכשיו מותר לסוע 130, כמה זה כבר יעזור לרוב האנשים מבחינת יעול זמנים? כלום

חיסכון של 10 דקות לא שווה אפילו את הסיכון שזה ישפיע על נתוני תאונות הדרכים

אתה צודק. אם יעלו את מהירות הנסיעה המותרת ל-120-130 קמ"ש זה באמת לא יחסוך לאף אחד שום דבר.

אבל אתה יודע למה? כי כולם במילא כבר נוסעים במהירות הזאת בכל מקרה!

הדבר היחיד שיהיה שונה הוא שקופת המדינה תצטמצם, וארנק האזרחים ישמור על עצמו סגור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אשמח לשמוע איך העבר התעבורתי שלכם אבל לא רק קנסות של משטרה אלא גם היו תאונות שלא ערבו משטרה וכמה זמן יש לכם רישיון

יש לי רשיון מסוף שנת 97.

פעמיים עצרו אותי על מהירות - פעם אחת קיבלתי משפט וקיבלתי קנס ונקודות ופעם אחת אזהרה.

עשיתי שתי תאונות: פעם אחת נכנס בי מישהו מאחורה על כביש גהה. היה לי וויפ-לאש והייתי מאושפז (במתקן צבאי!) יומיים.

פעם אחת פניתי שמאלה מהנתיב הימני בירושלים (מקום שבו זה מותר). הגברת שנהגה מנתיב השמאלי החליטה שהיא צריכה דווקא להמשיך ישר (מן הסתם, היה לה אסור) ונכנסה בי מהצד.

מה שכן, אני אספר על התאונה של אשתי (לפני שהכרתי אותה).

היא ישבה במושב ליד הנהג כשלנהג נפלה הסיגריה בתוך האוטו. הוא ניסה להרים אותה, איבד שליטה על האוטו ונכנס בהם מהצד. היא שברה את הרגל, היד, לסת, שיניים והייתה שלושה חודשים בקומה עם פגיעת ראש, ואחרי זה שיקום ארוך בבית לווינשטיין. היא היום נכה ולא התאוששה לגמרי עד היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בואו אני אספר לכם על התאונה שלי:

לפני חצי שנה סיימתי את המשמרת בעבודה והייתי בדרך הביתה כשטנדר טויוטה עקף משאית ממולי בסיבוב ,כשראיתי אותו ירדתי לשוליים אבל זה היה מאוחר מידי

הוא פגע בי עם התחת שלו בפנס השמאלי\קדמי סובב אותי ימינה והרכב מאחורי(סופה) שלא שמר מרחק נכנס בי והעיף אותי לתעלה.(כל זה מהתיאור של החוקר ועד ראייה, כי אני לא זוכר)

אני נפצעתי קשה- כתף שבור, סדק בלסת וסדק בגולגולת עם דימום מוחי

יש לי רק שבחים לרופאים ברמב"ם אני נדהם על העבודה שהם עשו במיוחד במצב שלי (וגם שהם החליטו בסוף לא לקדוח חור עגול בגולגולת)

אני גם הייתי מאושפז בבית לוינשטיין ושיחררו אותו קצת לפני הזמן כי נמאס לי להיות שם (משעמם רצח) וכל שאר הצעירים שהיו מאושפזים איתי כבר השתחררוץ

למרות שבסוף חזרתי ואני כרגע באשפוז יום שמה.

עד מתי נוב' 08!!! :screwy: עוד לא רואה את הסוף

שתבינו מזה קשה

Diffuse axonal injury (DAI) is one of the most common and devastating types of traumatic brain injury,[1], meaning that damage occurs over a more widespread area than in focal brain injury. DAI, which refers to extensive lesions in white matter tracts, is one of the major causes of unconsciousness and persistent vegetative state after head trauma.[2] It occurs in about half of all cases of severe head trauma and also occurs in moderate and mild brain injury.[3]

The outcome is frequently coma, with over 90% of patients with severe DAI never regaining consciousness.[2] Those who do wake up often remain significantly impaired.[4]

זה אחד מהאבחונים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק. אם יעלו את מהירות הנסיעה המותרת ל-120-130 קמ"ש זה באמת לא יחסוך לאף אחד שום דבר.

אבל אתה יודע למה? כי כולם במילא כבר נוסעים במהירות הזאת בכל מקרה!

הדבר היחיד שיהיה שונה הוא שקופת המדינה תצטמצם, וארנק האזרחים ישמור על עצמו סגור.

אם כולם נוסעים 120-130 זה לא הופך את הדבר לבטוח. ובוא אני אספר לך עוד משהו - אם כולם עוברים על החוק, הפתרון הוא לא להכנע אלא לאכוף את החוק יותר טוב. אני מסכים איתך שבחלק מהכבישים שבהם מותר 90 אפשר בשקט להעלות ל-120, ושבכביש 6 אפשר בלי להרגיש להגיע ל-130 (כי הוא אחד מהשניים וחצי כבישים בארץ הזאתי שבאמת בנוי ברמה אירופאית), אבל גם אם אתה לא מרוצה מהחוק (והלוואי שאלו היו החוקים הבעייתיים או הלא הגיוניים היחידים במדינה הזאת), אתה צריך לציית לו, ובלא מעט מהכבישים שבהם מותר 90, זה הרבה יותר ממה שהם באמת מאפשרים, והרבה פעמים יש שיקולים שאתה לא רואה מול העיניים שלך. פעם חשבת, למשל, למה כביש 2 הוא לא כביש מהיר?). אגב, בכבישים כאלה, בד"כ המצלמות/לייזרים מכוונים על יותר מ-15 קמ"ש מהמהירות המותרת, לפעמים גם יותר מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...