הזמנתי חומרה ועכשיו יש בעיה במלאי מה עושים ? - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הזמנתי חומרה ועכשיו יש בעיה במלאי מה עושים ?


mzlbat

Recommended Posts

  • תגובות 85
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לדנדן,

הדיון הפך להעלאת נושאי צרכנות לאו דווקא תשובה לפותח השרשור. להערתך על התשובה שקיבל פותח השרשור (שדעתי הכללית על פנייתו די דמוה לשלך אלא שהיא מעבר למצויין במפורש בהודעתו) :

איש מהמגיבים - כולל שנינו - לא יודעים מה נאמר לו ומה לא נאמר לו, לכן גם הנזיפות בו מלכתחילה בענין 14 יום לא לענין, מצד כל אלו שנזפו בו על כך. אין לשנינו אלא את אשר נגד עינינו והוא עצמו כתב מפורשות דבר אחר. אין בכך כמובן להביע עמדה על הדיוק בדבריו.

ההבדל במינוח אינו היטפלות לענינים זניחים, עורכי דין רבים בנו בתים והתעשרו על הבדלים במינוח. בהמצאת מינוח או צירופי מילים אין עדיין ביסוס משמעות למילים אלו. במיוחד כאשר מצטטים לשון החוק צריך גם להקפיד על המינוח המתאים. על כן אן זו התנצחות לשם ההתנצחות אלא העמדת דברים על דיוקם, לשם ההקפדה על המהות לעומת ה"חפיף" השלילי הנהוג במקומותינו. מינוח יאות ושימוש ראוי במושג "מלאי" מייתר את הצורך בניחוש "כוונה".

כך גם להבדל בין מה שמוגדר בחוק לבין מה שמקובל בציבור כהוגן, שאינם בהכרח חד הוא, וכבר עמד על כך שופט ידוע בציינו כי מקום התנהלות המשפט נקרא בית דין ולא בית צדק.

(במאמר מוסגר: כמי שלמד לוגיסטיקה וניהול החומר ועסק בכך, ופעיל בעניני צרכנות בהנחית משפטנית שהתמחותה בכך, שמחתי לראות כי לא אפסו נושאי הלפיד וגם אחרים כמוך מעיינים בחוקים אלו ומשתדלים לנהוג לפיהם. )

למילטון:

כנראה יש לך בעיה בקריאת יותר משני משפטים ברצף, במיוחד כאשר משתדלים לדייק או לחילופין להביא היבט עקרוני שלעיתים רחב מהשאלה המקורית, אך נובע ממנה. מכאן ועד לשימוש בכינויים המקובלים בלשון העם כלשון נאצה בלתי ראויה, עדיין יש מרחק והנטיה שלך לעבור אותו בקלות הדעת היא פוגענית, בלתי ראויה, ובמיוחד אינה צריכה כלל להעשות על ידי בעל תפקיד או עמדה במוקם בו נעשתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הערה קטנה לנושא בתי משפט

"תביעה קטנה" נבנתה לתת מענה לסוג כזה של עסקות, עניין של חודשים (נראה לי)

חצי שנה במקרה הטוב. במשפט הנציג של החנות יגיע עם איזה תקנון מכוסה אבק ויוציא אותך אידיוט. ככה זה עובד. צאו מהסרט שלכם לתבוע. ראיתם יותר מידי סדרות עורכי דין אמריקאיות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זכותם. גם אני הייתי עושה את זה. אל תהיה תמים. זה עסק ועסק צריך להרוויח כסף. זה לא ארגון סיוע של האו"ם. חוץ מזה גם חנויות "גיימרים" דוחפים חלקים עם אחוז רווח יותר גבוה דרך הגרון.

עובדה שהרבה חנויות לא עושות את זה... IVORY וKSP בעיקר, יתנו לך מחשב מפוצץ עם ספק עלוב, כי הם יודעים שהוא ישרף מתישהו ואז תצטרך לקנות עוד אחד.

וברגע שעובדים מרוויחים שם מינימום וחיים על בונוסים של מכירות, הם ינסו לדחוף ללקוח כל דבר אפשרי, בלי להתחשב בלקוח. וזה שירות שלא שווה אפילו שקל.

אני יכול להביא עשרות מקרים על היבואן של שלא טיפל טוב בבעיה וגם על מפעיל או . זה מה שיש. מניסיוני 90% מהתקלות הן באשמת הלקוח.

בדוגמא שנתתי לך, לקוח של IVORY הכניס את המחשב הנייד למעבדה בשביל לשדרג את הזכרון שלו, וכשהרכיבו לו את המחשב מחדש, איכשהו ניתקו את המתח ללדים, וכשהלקוח שם לב לזה, האשימו אותו בזה.

הוא בא להתייעץ כאן בשביל איך לממש את האחריות בצורה נורמלית.

דוגמא אחרת, חבר שלי קנה גם מחשב של , והמחשב נכנס כבר 3 פעמים למעבדה רק בשביל להחליף את המאוורר, כי כל פעם אומרים לו שהחליפו, והבעיה שהייתה בו לא נפתרת... אחלה של שירות.

מצויין! אני מקבל את אותו המוצר במחיר הכי זול עם אחריות של יבואן רשמי. אז למה לא לקנות באייבורי?

אתה בכלל קורא לפני שאתה מגיב???

במידה והאחריות הייתה באמת מהיבואן, לא הייתה בעייה לקנות שם, וגם אני ממליץ מידי פעם לקנות לפטופים משם ומKSP

אבל מתברר שלמרות שהם מצהירים שהאחריות היא של יבואן רישמי, פתאום מתברר שחלק מהדברים שאמורים להיות באחריות, מטופלים רק דרכם. וזה עלול לקחת המון זמן כמו במקרה שהבאתי לך.

סבבה, גבר. לך תתבע. לך, לך. נתראה בבית משפט בשנת 2034.

תביעות קטנות ממש לא לוקחות הרבה זמן, לא מדובר כאן על תביעה פלילית או תביעות מתמשכות.

במידה ויש לך עילה לתביעה, אין סיבה לא לתבוע.

אני מאחל לך שתקנה מחשב שלם בשווי אלפי שקלים, ואז שתדפק איתו ולא תוכל לתבוע את החנות שממנה תקנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך את היעוץ שלהם. לא צריך את השירות שלהם. אני מגיע עם רשימה מסודרת ודורש את החלקים. אם אין אני הולך לחנות אחרת. אם לקוח מגיע בלי ידע מוקדם מגיע לו שדיפקו אותו. זה נכון לגבי כל עסק / בעל מקצוע. קדימה, לך לאטליז ותגיד שאתה לא מבין שום דבר בבשר. הוא ידחוף לך כאלה שאריות שלא הייתי נותן לכלב שלי לאכול. מה לעשות. יש עודפים וצריך להיפטר מהם. הגינות תחפש בכוכב אחר.

חוץ מזה אתה לא מבין שחנות היא בסך הכל נקודת מכירה. כמו סוכנות רכב. השירות תלוי ביבואן. אם היבואן מחורבן השירות של כל חנות שעובד איתם מחורבן. אתה חושב שאם תביא לוח אם שרוף לפנדה מישהו יתקן אותו? צא מהסרט שלך. אורזים את הלוח ושולחים למעבדה של היבואן. אם היבואן עובד לאט זו בעיה שלך. החנות אומרת לך "חביבי, מה אתה רוצה? שלחנו".

נגיד אני מוכר עכבר של MICROSOFT ואחרי חודש הלקוח חוזר. אני בודק את העכבר. אם הוא באמת תקול הוא במקום מקבל חדש מהאריזה. השירות מעולה כי אמטל, היבואן הרשמי של MICROSOFT, מרשה להחליף מוצר במקום. הלקוח חושב "וואו! איזה שירות בן זונה!". לעומת זאת אם לקוח רוכש PS3 ואחרי יום יש בעיה אני אומר לו "ידידי, סע לנקודת שירות של ישפאר". הלקוח מתחיל לצעוק "אני לא מכיר את ישפאר! קניתי פה!" אני אומר לו אין מה לעשות. תזדיין מפה. אז הוא חושב שהשירות שלי מחורבן. מה הוא רוצה? אני אשם במשהו? למה שאני אפתח חדש ואספוג בכיס 3,000 שקלים? ישפאר רוצים לראות את המוצר במעבדה שלהם. אין מה לעשות. זה המוצר שלהם.

קח לדוגמא את IQPC. לפני איזה חודש גולש התלונן שהוא שלח כרטיס מסך של לתיקון והוא עדיין לא חזר אחרי חודשים. IQPC הגיבו ואמרו שלייף, היבואן הרשמי, נסגר ואין מה לעשות. תחכה בסבלנות עד שיהיה יבואן חדש. מה הם יכולים לעשות. אז מה זה משנה אם קניתי ב-IQPC או באייבורי? הייתי מקבל את אותה התשובה בדיוק. ההבדל הוא שבאייבורי הייתי משלם פחות על אותו החלק.

לסיכום:

- שירות - תלוי ביבואן

- אחריות - תלוי ביבואן

- מקצועיות - שידחפו אותה לתחת. אני יודע בדיוק מה אני רוצה.

למה לשלם 20% בחנות גיימרים? כדי לקבל חיוך מאיזה אידיוט? קדימה, תנו לי את החלקים ואל תזיינו בשכל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שאתה לא יודע לקרוא...

ולמען האמת אין לי כח להמשיך להגיב אליך, כי אתה חופר בדברים שלא קשורים במיוחד.

דבר ראשון, את ה20% שתחסוך על הפרצופים, אתה בסופו של דבר לפי השיטה שלך, כן תשלם אותם, ובנוסף תשלם גם על הדלק או שיחות הטלפון עד שתמצא את כל הפריטים ברשימה שלך.

דבר שני

לא חסר מקרים, שIVORY טענו שהאחריות מגיעה מהיבואן, במקרה הזה אני מדבר על EEE, וכשהלקוח היה צריך לממש אחריות, אמרו לו שהחלפת הספק מתבצעת רק דרך IVORY, ובגלל זה הלקוח חיכה חודש שלום בשביל זה. (אם תרצה אני אתן לך לינק גם לזה).

ואל תשכח, שחוץ ממוצרי , ומי יודע איזה עוד מוצרים הם מייבאים לעצמם, (SAMSUNG אני יודע שהם מייבאים בעצמם), הם עובדים מול היבואנים כמו שאר החנויות.

קשה לך לקרוא את המשפט הזה?

אמרתי לך לקרוא שוב את המשפט.

IVORY טענו שהאחריות מגיעה מהיבואן, והיבואן לא הסכים לטפל בנושא, זה נראה לך דבר תקין? זה שקר בפנים.

ואם אני לא טועה, חנות נורמלית עם מעבדה תקינה, בודקים את המוצר לפני השליחה ליבואן, במידה והמוצר תקול, מחליפים אותו מהמלאי בחנות, ואת המוצר התקול שולחים ליבואן על מנת להחליף אותו.

אם תבוא עכשיו בטענות, שזה לא הגיוני כי לא יחליפו ללקוח מוצר תקול למוצר חדש מהקופסא, אז אני אוכל לומר לך שאני מסכים עם זה, ולכן כנראה שיש מוצרים גם שנמצאים בסוג של סבב תיקונים/החלפות, ולכן זה כן מתאפשר.

אז במקום להמשיך לזבל את השכל שלי עכשיו, תתחיל לקרוא את מה שכותבים לך, ותבין שיש מקומות שאתה קונה בהם, ואפילו את האחריות של היבואן אתה לא בהכרח תקבל, וזו בדיוק הבעיה כאן.

על שירות הלקוחות כל אחד ודעתו, אני לא מסכים עם השיטה של לדחוף זבל לכל לקוח שאינו מבין בחומרה, ואני מכיר מקומות שזה לא עובד בהם ככה.

אני אישית כשלקחתי את המסך שלי מפנדה, ראיתי איך מוכר שם לא מסכים למכור ללקוח 4830 כי הלקוח לא ידע איזה ספק יש לו.

לך תמצא בגרות ואחריות כזו מצד עובדים במקומות כמו KSP וIVORY, שיגידו לך תקנה, ואז שתרצה להחזיר את המוצר, לא בטוח שהם יקחו אותו בחזרה, ואז תצטרך כמובן לקנות גם ספק, בהנחה שלא יהיה נזק נוסף למחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. אין בארץ אחריות. לא של יבואן ולא של אף אחד.

ב. אחרי הסקנו את זה אין טעם לשלם יותר בחנות שמתיימרת להיות איכותית כי האחריות גם ככה מגיע מהיבואן. יבואנים לא נותנים אחריות = חנות לא נותנת אחריות. למה לשלם יותר בחנות גיימרים?

ג. המקרה הנ"ל שהצגת הוא לא דוגמא למקצועיות, זו דוגמא קלאסית לכיסוי תחת. או כיסוי תחת + הגדלת מכירה. תלוי איך מסתכלים על זה. פנדה סירבו למכור את המוצר לא כי הם כאלה מקצועים ואמינים, אלה בגלל שהרווח העלוב שהם מקבלים על הכרטיס הזה לא שווה את הכאב ראש שהם יקבלו מהלקוח. אני עושה את זה על בסיס יומיומי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש אחריות בארץ ומימשתי אותה כבר כמה פעמים, אז תפסיק לזבל ת'שכל בנוגע לזה.

אבל יש חנויות שמשקרות, והאחריות שתקבל מהן לא אחריות ששווה משהו

תקנה איפה שאתה רוצה, תדפק כמה שאתה רוצה, רק תפסיק להמציא שטויות כאן ולשקר לאנשים.

אין סיבה שאנשים ידפקו רק בגלל שהם הקשיבו לעצות הדפוקות שלך.

והדוגמא היא כן מקצועיות נטו, כי כשמדובר על מוכר, שכל ההכנסה שלו היא רק מרווחים, לא יעניין אותו איזה ספק יש ללקוח, שהלקוח יתעסק עם זה, במיוחד כפי שאמרת, מי שלא יודע, פרייאר וידפקו אותו.

תגיד לנו איפה אתה עובד, ככה נדע לא לבוא לשם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי היום הלכתי לחנות ולקחתי את הכרטיס מסך

ואת הספק הזמנתי מנעה מחשבים ( יותר 20 שקל אבל לי משתלם ) והמוכר היה מאוד אידה ומקצוען והסביר לי איך העניינים מתנהלים וחסך עליי כמה שאלות

( למשל הסביר שיחייב תהכרטיס אשראי רק שהמוצר יגיע לחנות ועוד כמה דברים )

את הקנייה שלי מפנדה הייתה ראשונה ולמען האמת המוכרים אדיבים והמחיר סבבה לכרטיס כזה אבל את העניין של הזיכוי קצת העלה לי תהלחץ דם

וגם לא אהבתי את המונח " מלאי מיידי " כי לקח 5 ימים עסקיים עד שהמוצר הגיע לסניף ( למען האמת 4 ימים אבל ידעתי אתמול רק בשעה 2-3 בצהריים )

ותודה ל החתול הגדול ויישר כוח כי הוא מאוד אובייקטיבי ולא חיפש מכשולים וטריקים והטעיות כמו אחרים ( כמו אלה שהסיקו מסקנות שמדובר בקטין , לא מבין כלום , מנותק מהציאות , לא יכול להיות , ולא יודע מה )

מבחינתי אתם יכולים לסגור תהדיון

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית כשלקחתי את המסך שלי מפנדה, ראיתי איך מוכר שם לא מסכים למכור ללקוח 4830 כי הלקוח לא ידע איזה ספק יש לו.

לך תמצא בגרות ואחריות כזו מצד עובדים במקומות כמו KSP וIVORY, שיגידו לך תקנה, ואז שתרצה להחזיר את המוצר, לא בטוח שהם יקחו אותו בחזרה, ואז תצטרך כמובן לקנות גם ספק, בהנחה שלא יהיה נזק נוסף למחשב.

ככל שדעתי שווה משהו בעיניך, מחזק את דבריך ומצטרף להערכתך את התנהגות המוכר שתיארת כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, את ה20% שתחסוך על הפרצופים, אתה בסופו של דבר לפי השיטה שלך, כן תשלם אותם, ובנוסף תשלם גם על הדלק או שיחות הטלפון עד שתמצא את כל הפריטים ברשימה שלך.

.

על שירות הלקוחות כל אחד ודעתו, אני לא מסכים עם השיטה של לדחוף זבל לכל לקוח שאינו מבין בחומרה, ואני מכיר מקומות שזה לא עובד בהם ככה.

אני אישית כשלקחתי את המסך שלי מפנדה, ראיתי איך מוכר שם לא מסכים למכור ללקוח 4830 כי הלקוח לא ידע איזה ספק יש לו.לך תמצא בגרות ואחריות כזו מצד עובדים במקומות כמו KSP וIVORY, שיגידו לך תקנה, ואז שתרצה להחזיר את המוצר, לא בטוח שהם יקחו אותו בחזרה, ואז תצטרך כמובן לקנות גם ספק, בהנחה שלא יהיה נזק נוסף למחשב.

אתה המניפולטור הכי ... שראיתי כאן

גם אני שלמתי נסיעות פעמיים בגלל המונח " מלאי מיידי "

היום התקשרתי לKSP והמוכר כמעט לא הסכים לת לי ספק מסוים כי זה מאוד גבולי למערכת שלי .. אז מה ?

מאייבורי קניתי לחבר שלי ראווטר וכרטיס , והם נתנו לו תמיכה טכנית , אמרו לו שיחליף את הראווטר אם הוא רוצה ( למרות שהם דעו שהוא בסדר ) , בחנות בדקו אותו , הסבירו לו מה יעשה , ועוד פעם נתנו לו תמיכה טכנית ( וחזר עם אותו ראווטר וכרטיס -יענו אין מה לדבר על חומרה דפוקה )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה המניפולטור הכי ... שראיתי כאן

גם אני שלמתי נסיעות פעמיים בגלל המונח " מלאי מיידי "

היום התקשרתי לKSP והמוכר כמעט לא הסכים לת לי ספק מסוים כי זה מאוד גבולי למערכת שלי .. אז מה ?

מאייבורי קניתי לחבר שלי ראווטר וכרטיס , והם נתנו לו תמיכה טכנית , אמרו לו שיחליף את הראווטר אם הוא רוצה ( למרות שהם דעו שהוא בסדר ) , בחנות בדקו אותו , הסבירו לו מה יעשה , ועוד פעם נתנו לו תמיכה טכנית ( וחזר עם אותו ראווטר וכרטיס -יענו אין מה לדבר על חומרה דפוקה )

אם היית קורא את מה שכתבתי, אמרתי שהוא ישלם על דלק ושיחות טלפון יותר, בגלל שהוא אמר שהוא מכין רשימה, ואם אין את כל הפריטים במלאי של אותה חנות, הוא לא יקנה שם והוא יקנה במקום אחר.

אז איפה כן מניפולטור? אם כן יש את כל המלאי, אז הוא הרוויח, אם אין אז הוא צריך לנסוע לחנויות שונות עד שימצא הכל, והחנויות לא בהכרח קרובות, במיוחד אם הוא רוצה להשיג מחירים זולים, ואם הוא מעדיף לא לנסוע לחנויות, הוא יכול להתקשר לחנויות, ובמקרה הזה השיחות יכולות לקחת הרבה זמן, או שיחזרו אליו אחרי תקופה מסויימת, במקרים האלה הוא ישלם הרבה כסף על נסיעות/שיחות.

בנוגע למקרה שלך בKSP, אתה רצית לקנות בעצמך ספק, אז ברור שאם המצב גבולי הוא יציע לך לקחת ספק חזק יותר שעולה גם יותר...

אני מדבר איתך על לקוח שרצה לקנות כרטיס מסך, בלי קשר לספק, ולא הסכימו למכור לו בגלל הספק...

יש הבדל מוחלט בין הדוגמא שלך לדוגמא שלי.

בנוגע לתמיכה של הראוטר, יפה מאוד, ולא חסר חנויות נוספות שעוזרות בצורה הזאת ללקוח...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך שהשיטה הזאת לא הכי הגיונית, אבל לך תמצא מקום שזה לא מתבצע ככה...

בתי העסק מחייבים, כי הם מצפים שהם כן יוכלו לתת את המוצר, ואין להם טעם לחכות עם החיוב. (במיוחד אם מדובר על מוצרים שלא בהכרח נמצאים במלאי מיידי באותו הרגע)

למה הכוונה עסקת זיכוי? זיכוי לרכישת מוצר מסויים בחנות, או החזר כספי?

בכל מקרה, בית עסק לא יכול סתם ככה להקטין חיוב, תחשוב נגיד על תשלומים, שיש עמלות עליהם, אם בית העסק יחליט שהוא מקטין את החיוב, ובסוף כן מביא את המוצר השני, אז הוא צריך לחייב מחדש, ואז הלקוח יפסיד פי 2 עמלות על הרכישה...

ראשית כל תציין:

1. שאתה "חושב" שאין חנות כזאת.

2.בית עסק יכול ועוד איך לבצע החזרת תשלום באותה צורת חיוב של הלקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית כל תציין:

1. שאתה "חושב" שאין חנות כזאת.

2.בית עסק יכול ועוד איך לבצע החזרת תשלום באותה צורת חיוב של הלקוח.

בכלל קראת את מה שכתבתי?

כתבתי במפורשות שאפשר לעשות הקטנת חיוב. ואז נתתי במקביל את האופציה שבסוף כן נותנים ללקוח את המוצר עצמו, ואז צריך לחייב מחדש, ובעקבות זה יש עמלות כפולות.

את חברת האשראי לא מעניין אם הרכישה הייתה שייכת לעסקה הראשונית במידה והחיוב הוקטן...

ותקרא גם את כל הדיון לפני שאתה מגיב, כי נציג של פנדה הסביר בסופו של דבר את נושא החיוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...