הזמנתי חומרה ועכשיו יש בעיה במלאי מה עושים ? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הזמנתי חומרה ועכשיו יש בעיה במלאי מה עושים ?


mzlbat

Recommended Posts

  • תגובות 85
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מה שאמרת נכון

אבל מגיעה החוצפה ואמרים בסדר לא רוצה מוצר מחברה אחרת אז לא עושים לך החזר , וכשאני אומר שאני רוצה החזר כי רוצה לקנות ממקום אחר אומרים כך זיכוי

מה זה חנות ירקות שאני יקנה בכסף עגבניות ומלפפונים ...?

אבל הם חושבים תעצם חכמים ואומרים למה שנמכור מוצר על שלושה שנים אחריות למה שלא נתן במקומו מוצר עם שנה אחת אחרית וכך שעוברת לה שנה כבר איפש להחזיר או להלחליף אם תהיה איזה תקלה ......

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה רק אני, או שאתה לא מבין מה קרה שם?

אתה הזמנת מוצר שהצפי שלו הוא עד 14 ימי עסקים, הציעו לך מוצר אחר על מנת שתקבל משהו בצפי קצר יותר ולא רצית, עדיין יש לך אופציה לקבל את המוצר שהזמנת בזמן שהם הבטיחו...

ולפי החוק, אם אתה מבטל הזמנה של מוצר לא בעקבות אי קבלת מוצר או פגם, אתה מחוייב לשלם סכום כלשהו על הביטול, וכנראה בגלל זה הציעו זיכוי, על מנת שלא תפסיד כסף.

גם יכול להיות שהמוכר שהציע לך את ההחלפה, לא שם לב בנוגע לאחריות או משהו בסגנון, ובגלל זה הציע ספק אחר במחיר דומה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה, נאה וראויה להערכה עצם הנכונות להגיב ולהסביר. הדבר מעיד על אוזן קשובה לגדולים וקטנים, לרוכש בסכומים הגדולים כמו גם רק בכמה מאות ממעותיו.

מן הראוי ומן הנכון כי עסקים יגיבו ענינית לתלונות ובכך אולי נזכה כולנו לשיפור מערכתי ואולי אף נגביר רכישותינו בכלל ושם בפרט.

ולתגובה ולהירהורים שהיא מעלה, בלא שיהיה בכך יותר מאשר הירהורים בעלמא ושאלות תם שאינם מתקרבים אפילו לכלל הטלת דופי וכל רעיון שכזה מדמיון המעלה אותו נובע (שהרי המגיב מציין היותו עו"ד ואני מכסה את החלק עליו אני יושב :D).

........אחד במלאי מיידי - מוצר שיש עליו ביקוש רב ואנו היחידים בארץ שהצענו

Gainward Bliss GTX260 896MB 216SP Golden Sample

ובנוסף TOP POWER 500

זמן האספקה הוא 14 ימי עסקים אך מכיוון שיש במלאי שפע של ספקי 500 וואט באותו מחיר, הצענו ללקוח ספק אחר

והדגש הוא על הצענו.

לפי מה שנכתב, ואין לעיני הקורא אלא את אשר נכתב על ידי הכותב, התקשרו אליו לאחר יומיים וטענו שאין במלאי.

האם לא חייב עסק להציע רק מה שיש לו במלאי או וודאות ברורה להיותו במלאי בעת לקיחת כספו של המזמין (חיוב הכרטיס)? האם אין בביצוע חיוב כרטיס האשראי בעבור מוצר שאין במלאי, במועד אשר ברור בו כי אין את המוצר במלאי, לפחות לכאורה ועל פניו כנחזה להדיוטות, משום עבירה על חוקים ותקנות וצווים העוסקים בהגנת הצרכן ובחוזים?

בעיה אתית יש בכך לעניות דעת אותן ההדיוטות המצפים כי יוצע למכירה רק מה שיש בפועל במלאי.

מר מוחסן התעצבן נורא כי לא חזרו אליו תוך 3 שעות - והוא כתב לי מייל שמנוסח בצורה לא מכובדת.

............במידה ולקוח מזמין מוצר ואנו לא מסוגלים לספק מכל סיבה שהיא בוודאי שהוא יקבל זיכוי כספי ולא זיכוי בחנות.

לפי מה שנכתב, ואין לעיני הקורא אלא את אשר נכתב על ידי הכותב, הוא התרגז קודם כל כי אמרו לו שלא יקבל את כספו חזרה למרות שגבו ממנו בעבור מה שאין כלל במלאי (ומכאן שלכאורה הגובה היה אמור לדעת שלא יוכל לספק). אז הכיצד מצין המגיב כי כספם של לקוחות יוחזר אם לא יסופק המוצר כמובטח? או שמא אולי הדברים תלויים בהלך רוחו של מי שמשיב לפונה באותו רגע?

ועוד יצויין ויובהר למגיב למען הדגשת ההבדל בתובנה של הדיוטות מן הישוב לעומת המעורים בהלכי מסחר: זיכוי כספי אינו החזרת הכסף אלא נחשב כזכות למימוש כספו באותה חנות, החזרת הכסף באופן שיתפרש כהוגן אינו זיכוי אלא החזר הכסף באופן בו נלקח ובאותה מהירות.

הוא התרגז גם בגלל שאמרו לו שיחזרו אליו, וניתן להניח כי הלקוח הסביר, שאינו בקי בהבלי ההתפתלויות המשפטפטניות והתחכמויות העיסקיות, מצפה באופן טבעי כי זה יקרה במהלך שעה עד שעה וחצי אלא אם אמרו לו אחרת במפורש. כך שלא גחמת אגו יש כאן אלא אכזבה מציפיות שניטעו בו (גם אם שלא מתכוון) ושלא נתקיימו.

האם אין כאן אלא שרשרת של שיח ושיג בסגנון של זה טוען בתפוזים וזה עונה בעגבניות?

כל שאר התשובה אינה בעיני אלא ניצול תלונה כדי למנף מחמאות עצמיות (גם אם מוצדקות בחלקן), ומוטב לה שלא נכתבה משנכתבה.

גילוי נאות: הכותב רכש בעבר מפנדה, רכישה שהותירה בו טעם של "לא עוד". לא בגלל הסחורה הנאה אלא בגלל השירות ורמתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

שוב פעם אני מציין, כי נאמר שהמוצר יסופק תוך 14 ימי עסקים, לא נאמר כי המוצר אינו במלאי ולא יהיה במלאי, אלא אמרו כי המוצר אינו במלאי מיידי והציעו מוצר אחר...

לחנות עצמה יש 14 ימי עסקים מרגע הרכישה להזמין מהיבואן שלה את הספק עצמו.

מבחינת החיוב לפני קבלת המוצר, זה דבר שקורה בכל חנות כיום בארץ שלא נותנת את המוצר באותו הרגע...

אנשים, כל כך קשה לכם לקרוא ולהבין?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי לא ראוי שמחייבים לקוח לפני ששולחים / או מוודאים שהמוצר במלאי

בעבר רכשתי מפנדה מספר מוצרים .

התקשרו אלי ואמרו ששולחים את ההזמנה למעט מוצר אחד שלא הצליחו להשיג.

אלא מה, כבר חוייבתי.. לכן פנדה ביצעו עסקת זיכוי ובסה"כ לא שילמתי יותר.

לא אהבתי את השיטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך שהשיטה הזאת לא הכי הגיונית, אבל לך תמצא מקום שזה לא מתבצע ככה...

בתי העסק מחייבים, כי הם מצפים שהם כן יוכלו לתת את המוצר, ואין להם טעם לחכות עם החיוב. (במיוחד אם מדובר על מוצרים שלא בהכרח נמצאים במלאי מיידי באותו הרגע)

למה הכוונה עסקת זיכוי? זיכוי לרכישת מוצר מסויים בחנות, או החזר כספי?

בכל מקרה, בית עסק לא יכול סתם ככה להקטין חיוב, תחשוב נגיד על תשלומים, שיש עמלות עליהם, אם בית העסק יחליט שהוא מקטין את החיוב, ובסוף כן מביא את המוצר השני, אז הוא צריך לחייב מחדש, ואז הלקוח יפסיד פי 2 עמלות על הרכישה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי בישראל התרגלנו לשיטה הקלוקלת הזו אך בחו"ל קיימות חנויות רבות שמחייבות אותך רק ברגע שהמוצר נשלח אלייך, חבל מאוד שחנויות בארץ (ואני מדבר באופן כללי ולא ספציפית על פנדה) אינן מסוגלות להעניק שירות כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי למה כולם מתלוננים על נושא המלאי.

הרוב המוחלט של המוצרים המוצעים ע"י החנות (כל חנות) לא נמצא במלאי. הוא נמצא אצל היבואן, ובמידה ולקוח מזמין אותו - הוא מוזמן מיידית מהיבואן לחנות. בדרך כלל מדובר במשלוח של next day, כלומר אם הזמנת בשעות העבודה של החנות (לפעמים זה מוגבל עד שעה מסויימת בבוקר/צהריים) ההזמנה מהיבואן תתבצע באותו יום וכבר למחרת המוצר יגיע אליה.

ככה זה. מלאי בחנות מחזיקים רק על מוצרים ש"עפים" בכמויות, וזה לגיטימי לחלוטין כי מוצר שיושב על המדף מעבד מערכו בכל יום שעובר, והחנות (שקנתה אותו במחיר של יומו הראשון על המדף) מפסידה עליו כסף.

לגבי זה שהחיוב מתבצע מיידית, זה גם מובן לחלוטין.

החיוב מתבצע מיידית כי אף חנות לא תזמין מוצר, תשלם עליו ליבואן, ורק אחרי זה תגלה שכרטיס האשראי של הלקוח בכלל לא בתוקף.

לא הבנתי על מה המהומה.

זאת לא מסעדה, שאתם קודם אוכלים ואז בסוף אם אתם פתאום מגלים שאין עליכם בכלל ארנק אז.. באסה.

קודם משלמים, אחר כך מקבלים. נו מה לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לפנדה אפשר להכנס ולקנות מוצרים שיש במלאי - בדיוק כמו IVORY או KSP ואולי טובים יותר וזולים יותר.

ולגבי מה שכותב INFERno הוא כמובן טועה ומטעה ורואים לפי ניסוח דבריו שהאיש לא תרבותי.

במידה ולקוח מזמין מוצר ואנו לא מסוגלים לספק מכל סיבה שהיא בוודאי שהוא יקבל זיכוי כספי ולא זיכוי בחנות.

איזו סיבה שבעולם יש לי להטעות מישהו ? הרי לא המלצתי על חנות X או חנות Y

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עדיין לא קראתי את כל התגובות אבל זה היה פשוט כך

מישהו הזמין כרטיס מסך וספק כוח מסוים , מתקשרים אליו ואומרים לו אין את הספק כוח שהזמנת מה דעתך לקחת משהו אחר , הלקוח אומר לא תודה

תעשו לי החזר על הספק כי הוא קונה אותו ספק ממקום אחר ...

הנציג אומר לו מצטער אנחנו נותנים לך זיכוי אם תרצה לקנות משהו אחר ...........

לא חשבתם שאולי הלקוח הזה יש לו רק כסף לכרטיס מסך וספק ו..ולא יכול לקחת את הזיכוי ולקנות דברים אחרים כי לא ישאר לו כסף לקנות את הספק ממקום אחר ?

מטרת הדיון הייתה אחת ויחידה והיא האם החנות יש לה זכות לא לעשות החזר כספי או לא .......?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

שוב פעם אני מציין, כי נאמר שהמוצר יסופק תוך 14 ימי עסקים, לא נאמר כי המוצר אינו במלאי ולא יהיה במלאי, אלא אמרו כי המוצר אינו במלאי מיידי והציעו מוצר אחר...

לחנות עצמה יש 14 ימי עסקים מרגע הרכישה להזמין מהיבואן שלה את הספק עצמו.

מבחינת החיוב לפני קבלת המוצר, זה דבר שקורה בכל חנות כיום בארץ שלא נותנת את המוצר באותו הרגע...

אנשים, כל כך קשה לכם לקרוא ולהבין?

פותח ההודעה ציין במפורש שנאמר לו שאין במלאי. נקודה. כל כך קשה לקרוא ולהבין?

הוא מעולם לא ציין חצי דבר על אספקה תוך 14 ימי עסקים. מן הסתם אם היו אומרים לו שהמוצר

יסופק תוך 14 ימי עבודה כל ההודעה שלו לא היתה נכתבת, מה עוד שזה נתון שנמסר באתר שלהם עוד בטרם הזמנה.

רק זה שהודיעו שאין והוא יכול לקבל זיכוי לקניה אצלהם של משהו אחר.

דרך אגב, מועד אספקה הוא תנאי עיקרי שחייבים להודיע עליו מראש בטרם הזמנה ואי עמידה בו היא אי קיום חוזה ולכאורה בניגוד לחוק.

מה זה "מלאי מיידי"? המצאה חדשה בתורת הלוגיסטיקה?

או שיש במלאי או שאין במלאי. יכול להיות שיש הסכם עם היבואן ואולי אפילו עם היצרן או דילר גדול בחו"ל על משלוח מיידי לפי דרישה. אז מוכרים על סמך הערכה או התחיבות נגדית לאספקה לפי דרישה. בטכניקה כזו מעבירים לספק דרישה פעמיים בשבוע או אפילו כל יום, והוא שולח במשלוח אוירי מיד. אבל כל זה צריך להיות מתואם עם הלקוח וחיוב צריך להיות בעת המשלוח ללקוח הסופי. אם הספק מודיע שאינו יכול לספק אז צריך מיד להחזיר הכסף ללקוח באותה מהירות בה חייבו אותו - זה כאשר כבר עושים מה שלא ראוי ונמחייבים לפני ששלחו לו את הסחורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית כל תרשו לי לציין את העובדה שאף חנות מחשבים מכוונת לא יכולה להחזיק את כל המוצרים אותם היא מפרסמת במלאי

לא היה ולא יהיה מצב כזה בעולם !! בדרך כלל המוצרים מוזמנים אך ורק לפי דרישת הלקוח ופה אני מצדיק את יאיר מפנדה !

אך הבעיה פה שלפעמים קשה לחנויות לדעת אם המוצר אכן במלאי אצל הספק ואסור לה לחייב את העסקה עד שאין ווידוי שהמוצר אכן זמין

פה הכשל היחידי של פנדה מחשבים , אך עדיין אין זו סיבה להגיד שפנדה חנות לא טובה ! כולנו בענף הזה בני אדם וכולנו טועים ואין לשפוט חנות לפי טעות כזאת

ולגבי החכמים שאומרים שהכי טוב לקנות באייבורי וKSP ..... אתם יודעים משהו , אפילו לא כדאי להגיב על זה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...