עבור לתוכן

מכונית: אוטומטית או ידנית?

Featured Replies

פורסם

כמובן שידני יותר חסכוני! ידני גם יותר חזק. כל מכונית אפילו 2009 ידנית תהיה חזקה הרבה יותר מ2009 (אותו דגם) אוטומטית.

עריכה: אוטומט לוקח יותר דלק בלי קשר להרגלי הנהיגה. יש ממיר מומנט שלוקח בין 10 ל 20% כח מהמנוע ולכן גורם לצריכת דלק מוגברת.

  • תגובות 244
  • צפיות 25.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

רוצה שאני יפרט מה זה תיבה רובוטית ?

לך על זה.. אוליי אני ילמד משהו...

פורסם

לפותח הת'רד, אם אתה נהנה לנהוג לך על ידני. אם אתה סתם נוהג כדי להגיע ממקום למקום לך על אוטומת.

ההבדלי הוצאות לא ממש קיימים.

פורסם

רוצה שאני יפרט מה זה תיבה רובוטית ?

מה כבר יש לפרט, זאת תיבה ידנית "בלי קלאץ" מבחינת הנהג כי הקלאץ' פנימי ונלחץ פשוטו כמשמעו ע"י רובוט...

תיאור מפורט יותר של כל התיבה כבר תלוי במימוש של הדגם הספציפי (למשל DSG של VW עם שני קלאצ'ים, SMG של BMW, וכו').

פורסם

לך על זה.. אוליי אני ילמד משהו...

סבבה

בעיקרון זו תיבה הילוכים ידנית לכל דבר רק שהעברת ההילוכים נעשית על ידי מחשב הרכב ועל ידי מכונה אשר מורידה את הצורך ללחוץ על הקלאץ.

פורסם

לפותח הת'רד, אם אתה נהנה לנהוג לך על ידני. אם אתה סתם נוהג כדי להגיע ממקום למקום לך על אוטומת.

ההבדלי הוצאות לא ממש קיימים.

הבדלי הוצאות קיימים! בתיבה הרובוטית למשל, צריכת דלק מעולה! תשווה צריכת דלק של הקורולה הרובוטית והאוטומטית ותראה שיש הבדל של יותר מ10% בדלק!

פורסם

כן אבל יחסי האבולוציה הם: ידנית, אוטומטית, רובוטית.

ברור שרובוטית תהיה טובה יותר, אחרת לא היה לה זכות קיום..

השאלה של פותח הת'רד היא בין ידנית לאוטומטית, שם רק אנשים עם שריטה (שחושבים שנהיגה בחיים האמיתיים זה Need for Speed: Porsche Unleashed) יעדיפו (ממש יעדיפו) ידנית.

פורסם

יש פה כמה אנשים שכנראה חיים רק בבועה בישראל ובחיים לא היו באירופה, שמה 90% מהמכוניות החדשות בערך הם ידניות (ודיזל, אבל זה כבר עניין אחר), וברוב המקרים היצרניות קודם כל מוציאות את הרכב בדגם ידני ורק אחרי כמה זמן אם בכלל גם באוטומט. וגם אז זה איזה תיבה אוטומטית מעפנה למדיי...

רק בארץ ובאמריקה שכפי שאתם בטח יודעים לא בדיוק מצליחים עם השיטה שלהם כרגע, מעדיפים אוטומט.

בקשר לצריכת דלק, אוטומט, גם חדש לחלוטין צורך יותר דלק מידני רגיל (בהשוואה באותו האוטו). העקרון של האוטומט לא ממש השתנה...

יש גם סוג תיבה שלישי - רובוטי, הוא כבר צורך דלק כמו ידני. יש כזה בטויוטה קורלה החדשה ואנשים לא סובלים את התיבה הזאת ומעדיפים להעביר למצב ידני...

אם כי משתמשים של תיבה רובוטית בפולקסוואגן ובפיאט בכלל לא מתלוננים ואפילו מרוצים. אז אולי זה בעייה רק בתיבה של טויוטה.

לפי דעתי אם אתה יודע לנהוג על ידני ולא סובל מהעניין אז שווה לך לקנות כזה. זה יחסוך לך כסף בדלק ותיקונים.

אבל מי שממש לא מתחבר לרעיון כבר עדיף שיקנה אוטומטי, מי שקונה אוטו חדש צריך להיות מרוצה ממנו, אם אוטומט זה מה שעושה לו טוב...

אני אישית לא מתכוון לקנות מכונית אוטומטית אף פעם, אני לא רוצה שאיזה מחשב יחליט לי מתי להוריד הילוך ומתי להעלות. אני אוהב לנצל את ההילוכים כדי להגביר מהירות או כדי להאט/לשמור על המהירות. אחרי כמה זמן שנוהגים על ידני כמו שצריך (לא שיעורי נהיגה..) קולטים את זה.

מתי שיהיו מכוניות חשמליות שלא צריכות תיבת הילוכים בכלל, אז "אוטומט" יהיה טוב.

פורסם

השאלה של פותח הת'רד היא בין ידנית לאוטומטית, שם רק אנשים עם שריטה (שחושבים שנהיגה בחיים האמיתיים זה Need for Speed: Porsche Unleashed) יעדיפו (ממש יעדיפו) ידנית.

חחח :lol: האמת אני עצרתי ב underground 2 אבל זה לא משנה .

פורסם

השאלה של פותח הת'רד היא בין ידנית לאוטומטית, שם רק אנשים עם שריטה (שחושבים שנהיגה בחיים האמיתיים זה Need for Speed: Porsche Unleashed) יעדיפו (ממש יעדיפו) ידנית.

תתפלא, אבל יש אנשים שנהנים מהנהיגה שלהם. אפילו עושים קורסי נהיגה מתקדמת וכאלו.

פורסם

אוקיי נגע בכמה דברים.

רכב אוטומט חדש עם תיבות אוטומטיות (לא רובוטיות או כפולות מצמדים) חסכוניות בצורה מדהימה, הן הרבה יותר טובות מדורות קודמים, למשל הרכב שלי, ניסאן אלמרה 2004 עושהמ חוץ לעיר בנהיגה רגוע כמעט 15.5 לק"מ. מה אתם אומרים על זה? מנוע 1800 גיר 4 הילוכים ותיבה אוטומטית פשוטה.

תיבות אוטומטיות אחרות כגון: טיפטרוניק 5 הילוכים מצליחות להביא נתונים מעולים גם כן ותפעולן מעולה, תיבת טיפטרוניק הינה תיבה מעולה אשר מתפקדת מעולה וגם יודעת להוריד הילוכים בצורה מדהימה ותמיד שואפת להילוך גבוה על מנת לחסוך בדלק.

פשוט אנשים מדבירם לאוויר כל האלו שיאן להם עדיין רכב, בטוח אני כי כי לחלק מהכותבים אין רכב ויש להורים רק ועל סמך זה הם מבססים תשובות (לא כולם רק לחלק קטן אני אומר שמגיבים סתם).

עכישו, בנוגע לדורות חדשים של תיבות, תיבות כפולות מצמד, הן ה- תיבות, כגון ה- DSG ו תיבות של מיצובישי גם כן וכן הלאה, רק לידע כללי, התיבות הללו מהירות יותר מידני, וחסכוניות באוהת המידה ואף יותר מידני, בקשר לתאוצה? ידני מפסידה בגדול לתיבות הללו, יש השוואות רבות של חברות מקצועיות וביפן ממש תוכניות טלוייזיה שהזמינו 2 רכבים זהים חלוטין אותו דגם והכל, אחת ידנית והשנייה DSG, של פולקסווגאן היו הרכבים כמובן, הכניסו 2 נהגי מירוץ מקצועיים כמובן, היפנים הללו תאמינו לי בסטרון רואים החלפת הילוך ידנית בכזאת מהירות... שספק אפ מישהו איי פעם יצליח בחיו.

נחשו מה? הנהג עם תיבת כפולת המצמד, פשוטל חץ עד הסוף... וזהו בקלילות וזריזות לאל חבטות או סיבוכים או אי נוחות פתח תידני.

רוצים הוכחות? כנסו ליו טיוב, YOUTUBE, תכתבו DSG VS MANUAL וכל מיני ביטויים כאלו או רק DSG, תלמדו מזה.

העיקרון פשוט, הכנת הילוך הבא בזמן שהינך נמצא בהילוך הנוכחי ואז ההחלפה מתבצעת במהירות אדירה ללא כל חבטה אופיינית בדרך כלל לאוטומט (אפילו חבטות קלילות שאופייני לאוטומט רגיל כמו AL4).

עוד עניין, כל רכב המנהלים, יוקרה וכל רכב פנאי, אוטומט.

כי באמת, האוטומט מקל על הנהיגה, הרבה יותר נוח וגם בעיר, לי יותרנ וח להרגע... ללחוץ על הדוושה ופשוט לנסוע, ללא סיבוך עם הילוכים. לא שזה קשה אבל די מציק כשאתה עצבני, או ממהר או כל דבר אחר או פשוט רוצה לנוח קצת.

נראה מה כל אלו שתומכים נמרצות בידני יגידו על נהיגה בעיר עם תיבת טיפטרוניק 5 הילוכים לעומת תיבה ידנית. במאת שאין מה להשוות, חוץ מכאלו שיש להם מהל הוציא מהאוטו.

*** עוד עניין, כל אלו שחושבים שיש להורים שלהם אוטו 1.6 ויש להם ידני שזה אוטו מירוץ ופותח אחד אחד, צאו מהחלום, תיבת אוטומטית מול ידנית באוטו רכב 1.6 ההבדל יהיה אך ורק בתאוצה ההתחלתית לאחר מכן, למי אכפת? מי עושהי ותר מהר מ- 0 ל 50 קמ"ש עד לרמזור הבא? בחייכם. מילא היה לכם V6 2.5 ליטר שהיה מה להוציא ממנו.

***** גם כן, בסופו של דבר, מחוץ לעיר שמים הילוך אחרון, ונוהגים זה הכל, מה ההבדל בין ידני לאוטומט? יחס ההילוכים הסופי (FINAL RATIO) זהה, לכן, כל טענה כי אוטומט מחוץ לעיר לא זהה כמו ידני, טועה ובגדול.

אז.. אם הנהיגה היא פחות עירונית ויותר מחוץ לעיר, אוטומט, מהי ש להסתבך להוריד הילו ך לעקיפה או כאשר יש בלימה חזקה פתאום להתעסק עם הילוכים.

[br]פורסם בתאריך: 14.03.2009 בשעה 17:12:23


תתפלא, אבל יש אנשים שנהנים מהנהיגה שלהם. אפילו עושים קורסי נהיגה מתקדמת וכאלו.

אוקיי נהנים, מה הקשR? נהיגה מתקדמות ושלל הקורסים הם על מנת ללמוד את הרכב, מה מגבלותיו ולשפר את שליטתך ברכב והלקנות לך בטחון במצבי חירום וללמד אותך מצבי חירום שונים, מה חשבת, הופכים אותם לשומאכרים? בחייך.. רואים שאינך מכיר את העולם הזה.

פורסם

יש פה כמה אנשים שכנראה חיים רק בבועה בישראל ובחיים לא היו באירופה, שמה 90% מהמכוניות החדשות בערך הם ידניות (ודיזל, אבל זה כבר עניין אחר), וברוב המקרים היצרניות קודם כל מוציאות את הרכב בדגם ידני ורק אחרי כמה זמן אם בכלל גם באוטומט. וגם אז זה איזה תיבה אוטומטית מעפנה למדיי...

רק בארץ ובאמריקה שכפי שאתם בטח יודעים לא בדיוק מצליחים עם השיטה שלהם כרגע, מעדיפים אוטומט.

בקשר לצריכת דלק, אוטומט, גם חדש לחלוטין צורך יותר דלק מידני רגיל (בהשוואה באותו האוטו). העקרון של האוטומט לא ממש השתנה...

יש גם סוג תיבה שלישי - רובוטי, הוא כבר צורך דלק כמו ידני. יש כזה בטויוטה קורלה החדשה ואנשים לא סובלים את התיבה הזאת ומעדיפים להעביר למצב ידני...

אם כי משתמשים של תיבה רובוטית בפולקסוואגן ובפיאט בכלל לא מתלוננים ואפילו מרוצים. אז אולי זה בעייה רק בתיבה של טויוטה.

לפי דעתי אם אתה יודע לנהוג על ידני ולא סובל מהעניין אז שווה לך לקנות כזה. זה יחסוך לך כסף בדלק ותיקונים.

אבל מי שממש לא מתחבר לרעיון כבר עדיף שיקנה אוטומטי, מי שקונה אוטו חדש צריך להיות מרוצה ממנו, אם אוטומט זה מה שעושה לו טוב...

אני אישית לא מתכוון לקנות מכונית אוטומטית אף פעם, אני לא רוצה שאיזה מחשב יחליט לי מתי להוריד הילוך ומתי להעלות. אני אוהב לנצל את ההילוכים כדי להגביר מהירות או כדי להאט/לשמור על המהירות. אחרי כמה זמן שנוהגים על ידני כמו שצריך (לא שיעורי נהיגה..) קולטים את זה.

מתי שיהיו מכוניות חשמליות שלא צריכות תיבת הילוכים בכלל, אז "אוטומט" יהיה טוב.

הנה בחור לעניין מסכים עם כל מילה! :)

ורציתי לחדד לכם את הקטע של הצריכת דלק אין הבדל בצריכת דלק בין מנוע עם גיר ידני לאוטומט שניהם שותים אותה כמות דלק

פשוט לגיר אוטומט יש ממיר מומנט שהוא לא מעביר תמיד 100% מהתנועה שיוצאת מהמנוע לגלגלים ובגלל זה יש הפסדים יותר גדולים בעיקר בתחילת נסיעה וסל"ד נמוך

וצריכת הדלק היא היחס בין ק"מ לליטר דלק בגלל ההפסדים של הגיר האוטומט המנוע עובד יותר ושותה יותר!

פורסם

בוא נגיד ככה

אוטומאטי זה נהיגה נטו,אין לך את כל העיניין של קלאץ' ברקס ראשון וכו',יש לך כולה גז וברקס ואתה מכניס לD ומסתכל על החלון כל זמן הנסיעה.זה חוסך את כל העיניין של הילוכים וכו' וחוסך גם זמן

ידני זה פשוט נהיגה אבל נהיגה כייפית שאתה ממש מרגיש את הנהיגה,אתה מחליט על ההילוכים ועל המהירויות והכל.לדעתי אם אתה בן אדם צעיר,ואוהב לעשות פוזות וכו' אז לך על ידני

פורסם

נו, אני שמח שלפחות סיכמנו שכל מי שדוגל בידני עושה את זה מטעמי פוזה בלבד :)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים