סקר האם אתם בעד או נגד לשחרר מחבלים תמורת החייל החטוף גלעד שליט ( או אחרים ) - עמוד 18 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סקר האם אתם בעד או נגד לשחרר מחבלים תמורת החייל החטוף גלעד שליט ( או אחרים )


עכביש בכביש

האם אנחנו יכולים לשלם את מחיר שיחרור החייל החטוף גלעד שליט ?  

1951 הצבעות

  1. 1. האם אנחנו יכולים לשלם את מחיר שיחרור החייל החטוף גלעד שליט ?

    • לשחרר מחבלים ולקבל את החייל
    • לא לשחרר מחבלים


Recommended Posts

  • תגובות 314
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

כן ?

אז למי שיש כסף הוא מעל לחוק ? - ככה סתם בתור פירוש של בעל המאה הוא בעל הדעה ? - יואב יש דברים שהם מעל לכסף ' date=' וסחיטה ריגשית של עם שלם והפעלת לחץ על ניבחרי ציבור שלא באמצעות בחירות ומניפולציות שילטוניות הם דברים שעדיין לטעמי ניתנים לתהיה ולתיקון מחדש ואינם מפורשים במושגים שלי לדמוקרטיה - זה שייך יותר ל"אריסטוקרטיה " ושמאלני כמוך צריך לדעת זאת .

[/quote']

אני לא מבין איך הגעת מ"בעל המאה הוא בעל הדעה" לכך שמי שעשיר הוא מעל החוק. אני לא אשקר ואומר שרבים מהם בהחלט מצפצפים על חוקים רבים, ומשחדים אנשים רבים (כולל חברי כנסת וממשלה), אבל חלקם הגדול נתפס ונשפט בסופו של דבר - ככה שהם לא ממש מעל החוק. עכשיו, במקום להוציא דברים מהקשרם, תנסה לחשוב בהיגיון. אדם עשיר כנראה מקושר יותר ממני וממך. כלומר, יש סיכוי סביר שהוא מכיר מספיק אנשים שיכולים ללחוץ על, נאמר, שר מסוים בדרכים חוקיות ולגיטימיות (או שלא, אבל נניח במקרה הזה שמדובר בדרכים חוקיות), או במילים אחרות, הוא יות רמשפיע ממני וממך. צר לי, ככה זה עובד. אם זה צריך להיות ככה? לא, זה לא צריך. אם ניתן למנוע את זה? לא, לא ניתן (ולא, זו לא גישה תבוסתנית, זו גישה ריאליסטית).

ציניות ' date=' אתה יודע מה אני אסגור איתך ועם כל הליצנים המתנשאים חשבון בנושא של ציניות בתרדים , לא שומעים את הצליל של הטון דיבור ! איך אפשר לדעת שהבן אדם ה"ציני" הוא רק ציני ולא אידיוט כמו שהדברים שהוא כותב מוכיחים :bash: אז לבוא ולהגיד שזה היה בציניות לא מגונן על הטיפשות של להיות "ציני" במדיה שאיננה משדרת גליי קול וצלילים ואסור לבן אדם לטעון לצניות אלא אם הוא מאיר שלו לפחות ובטח לא כאשר סיגנון הכתיבה שלו לקוי וזה בלשון המעטה .

וואוו, טוב שלא כתבת ספר על שורה שבמקור היית צריך להתעלם ממנה. אני רק ארמוז לך ששימוש באמצעי פיסוק מסוימים בהקשר מסוים (נומר, 3 נקודות), וסמיילים (נניח, כאלה שמוציאים לשון), בד"כ מרמזים על ציניות. רק אל תגיד לי שסופר לא יכול להיות ציני, כי אתה הרי לא שומע את מה שהוא כותב, נכון?

ועוד בקשה קטנה. אתה לא מכיר אותי. כמו שאני לא קורא לך אידיוט, אתה אל תקרא לי אידיוט. יכלתי לעשות מטעמים מהדברים שאתה כותב, אבל אני משתדל לא לעשות את זה, תכבד את הבקשה הזאת.

אבל עזוב, זו באמת טחינת מים.

וכן התשקורת שמאלנית והקמפיין מממן ע"י בעל אינטרס ואוייב העם ולו רק בגלל טיפשותו ו / או רצונו לשים את החלטת הבוחר לחוכא ואיטלולה מה שמתאים לשמאלנים ( שאני אישית מכיר הרבה יותר טוב ממך - בהיותי כזה לשעבר ) שהם ליכאורה סובלנים אך הם קיצוניים יותר מימני הכי קיצוני ושואפים להפוך את העם לעדר בהמות ( מישהו אמר קומוניזם ? )

אתה מוזמן לפתוח ערוץ טלויזיה ולשדר בו איזה תכנים שאתה רוצה. לצנזר תכנים לגיטימיים (אני מאוד מצטער לאכזב אותך, מדובר בתכנים לגיטימיים לחלוטין. מה הדבר הבא שתבקש, לא לפרסם פרשת שחיתות בממשלה כי זה פוגע בתפקודה וכתוצאה מכך, בין היתר, בבטחון המדינה?), ועל אחת כמה וכמה בערוץ פרטי (שכן ערוץ ממשלתי, כנראה יהיה יותר מגמתי אם כי גם הוא מחויב לכללים השונים של העיתונאות), זה לא דברים שעושים בדמוקרטיה.

על שאר מה שכתבת, זה נשמע כמו גיבוב של שטויות (קומוניזם? בתור שמאלני לשעבר אתה אמור לדעת שמפלגות השמאל מעדיפות מדיניות של סוציאל דמוקרטיה, מודל שמצליח מאוד במערב אירופה. שמאלני בהכרח יותר קיצוני מימני קיצוני? כן, וברוך מרזל ואיתמר בן גביר פשוט מלאכים. תעשה לי טובה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעל הדעה , משם היגעתי .

בדיוק ערוץ 2 הוא ערוץ ציבורי ולא ערוץ פרטי .

ואתה יואב אתה אפילו לא שמאלני , אתה גחמתי ( אחד שנוטה אחר הגחמות שלך ) וחוץ מיזה לא קראתי לך אידיוט והשלוש נקודות רק אומרות שיש המשך שהמבין יבין ואת דעתך כבר מבינים רק מה , יש שלושה דברים שאין להם סוף שניים מהם זה אלוהים והיקום והשלישי זה הטיפשות .

והאמת אני לא ממש קורא תמיד את כל התגובות שלך ( אני רוצה להזדהות איתך )

אבל יואבי , אל תהיה כזה כבד איתי טוב ( אני לא כבד איתך :) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלא יהיה ספק - אני מתנגד נחרצות לשיחרור המרצחים , אבל עדיין אני יודע שהריבון במדינה הוא הכנסת ( לפחות כך זה צריך להיות ) - אז אם הייתי נשאל על כך אני הייתי אומר להם שזהו רצון הריבון הניבחר ע"י העם ( ובלי שום ספק זו צריכה להיות הצבעה גלויה - כדי שהניבחרים הבוחרים יתנו את הדין הציבורי על הצבעתם )

אני מבטיח לך שאם תהיה הצבעה חשאית יש סיכוי שלא ייתנו לשחרר רוצחים.

אבל - אם תהיה הצבעה גלוייה - תכלס את חברי הכנסת יותר מעניין מה נכתב עליהם בתקשורת (או שיותר נכון להגיד התשקורת), ולכן הרוב יצביע בעד ההחזרה של שליט תמורת כל מה שהחמאס דורש.

אם הייתי חמאסניק הייתי דורש 4000 אסירים, למה לא? אה, בעצם הם משאירים כמה אסירים בכלא, כדי שיהיה את מי לשחרר אחרי החטיפה הבאה, ישר אחרי שגלעד שליט ישתחרר...

אני חושב שהכנסת איבדה כבר מזמן את אמון העם, טובת המדינה מעניינת לחברי הכנסת והשרים את ה~~~, ובעצם מה שמעניין אותם זה הכסא, המשכורת והמאזדה 6 שלהם.

דרך אגב, שירתתי פעם אחת במילואים בכלא קציעות, וחזרתי מזועזע ממה שהולך שם. האסירים עושים מה שהם רוצים ואפילו לא סופרים את הסוהרים. לדוגמא, אם מתכוונים להכנס לאזור המחייה שלהם צריך לקרוא לכוחות פריצה מיוחדים, כי הם מאיימים בפרעות בכל פעם שמשהו לא מוצא חן בעיניהם. או במלים אחרות - זה פשוט ביזיון, הם מסתכלים עלינו וצוחקים לנו בפרצוף גם כשהם ב"כלא". אני כבר לא מדבר על הטלוויזיות, הקנטינות ושאר התנאים שיש להם, זה עוד איכשהו נסבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן ידוע [br]פורסם בתאריך: 12.03.2009 בשעה 11:02:48


מניפולציית שליט

התקשורת משרתת את מאבקה של משפחת שליט אבל לא את האינטרס הציבורי. כשהיא מעדיפה לרגש ונמנעת מלהביא מידע, היא מועלת בתפקידה

ירון דקל

פורסם: 12.03.09, 11:26

אי אפשר שלא להתפעל מאביבה ונועם שליט. המשפחה המאופקת שלא בקלות פתחה בקמפיין האגרסיבי לשחרור בנה השבוי. הקושי ניכר על פניהם, בחיתוך דיבורם ובאמירות אגביות שקולטים פה ושם המיקרופונים. לא היה להם פשוט להתחיל במסע אגרסיבי נגד ראש הממשלה ולשתף את כל עם בתחושות. בכל פעם שצופים בהם ושומעים אותם אי אפשר שלא להעריך את בני המשפחה האצילה הזו.

למזלם הרב, העיתונות הישראלית חיכתה לשלב הנוכחי במאבק והסתערה עליו כמוצאת שלל רב. התקשורת בישראל כבר החליטה: יש לשחרר את גלעד, ובכל מחיר. ויפה שעה אחת קודם. היא התמסרה לקמפיין המשפחה, תוך שהיא מעדיפה לשכוח שהסיפור יותר מורכב ופחות פשטני מכפי שהיא רוצה להציגו.

לזכותה של העיתונות אפשר לומר שהיא עקבית. גם במסע להשבת גופות חללי צה"ל רגב וגולדווסר ז"ל, לא עמדה התקשורת מנגד. היא לחצה על ראש הממשלה והשרים עד שהעיסקה יצאה לפועל. היא מיאנה להבליט את העובדה שהיתה ידועה לה זה זמן: שמדובר בגופות, ולא בחיילים חיים. אמנם פה ושם הופיעו דיווחים על כך, אבל הם נשטפו בזרם האדיר ששטף את הארץ. לא היה בכוחם למנוע את ההפתעה הלאומית שהתחוללה כשנחשפו שני הארונות השחורים. בחודשים שקדמו לעסקה, ידעה התקשורת את האמת. ידעה, ושתקה. הרי ברי לכל, שלו רק ידובר על חללים, יקטן הסיפור. למותר לציין שפרסום מלא של העובדות עשוי היה לשנות את תוצאות העסקה ההיא.

כמו אז כך עתה. עיניו של גלעד ניבטות בכותרת ראשית של העיתון וכותרות אחרות זועקות: "הורי קורבנות הטרור קוראים: לשחרר את גלעד". אבל התקשורת מועלת בתפקידה כשהיא מציגה רק צד אחד של הסיפור הכואב את הצד של משפחת שליט. היא משתתפת ברצון בלחץ על בלוטות הדמע של כולנו.

תמונותיו של גלעד כשהיה ילד, הבלטת דבריהן של תמי ויובל ארד, כמו גם של קרנית גולדווסר מעצימה ומבליטה את הדרמה, וגם את הרייטינג. מתנגדי העסקה זוכים לאיזכורים שוליים ביחס לפסטיבל התקשורתי והשידורים החיים ממאהל משפחת שליט. מה הפלא שלאוהל מיהרו פוליטיקאים פופוליסטיים וחפצי תהילה בת דקה? ברייטינג הם דווקא מבינים.

את הקורבנות שכחו, והמאהל הנגדי, של מתנגדי העסקה קופל תוך 24 שעות. גם דיווחים על משמעויות העסקה לא פשוט למצוא. לא רק בשאלות מה יכולים לעשות המחבלים לאחר שישוחררו, אלא גם על דיון רחב יותר: איזו השפעה תהיה לעסקה הזו על פעולות צה"ל בעתיד, על תורת הלחימה והמאמץ שלא ליפול בשבי אלא להקריב את החיים, ועד סוגיית לכידת מחבלים חיים על מנת להעמידם למשפט בישראל, בידיעה שפסק הדין הוא זמני, עד לחטיפה הבאה .

התקשורת בחרה לשרת את משפחת שליט ולא את האינטרס הציבורי. אך עיתונות טובה נבחנת בשעות הקשות, ולא בימים קלים. היא נבחנת ביכולתה לעורר דיון, להתריס, לעורר ויכוח וליצור ספקות סדקים בדעת קהל מונוליטית. כך בשעות מלחמה, כך בשעות שלום. לעיתונות תפקיד מכריע בחברה דמוקרטית. אין תפקידה לרגש.

באווירה התקשורתית היום, מקבל החלטות שיעז לצאת נגד הזרם מסתכן באובדן פופולריות לזמן רב. כבר בפיגוע הראשון של אחד המשוחררים, יהיו מי שיגלגלו עיניים לשמים ויאמרו: אנחנו הרי התרענו.

זכותה של התקשורת ללחוץ על מקבלי ההכרעות להחליט. זכותה להביא סיפורים אנושיים. אבל חובתה להביא לידיעת הציבור את הצדדים המורכבים של הסיפור, ולא להסתפק בצד אחד שלו.

זה לא סיקור, זהו קמפיין.

אפשר להיות בעד העסקה או להתנגד לה בתוקף, אבל תקשורת שנמנעת מלהביא מידע ומעדיפה לרגש היא פופוליסטית, שטחית, ובעיקר מועלת בתפקידה.

ירון דקל, הפרשן הפוליטי של ערוץ 1, מגיש "הכל דיבורים" בקול ישראל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להפגנה הגיעו גם הורים שכולים שאיבדו את יקיריהם, ותומכים בשחרור רוצחים בתמורה לגלעד. רוני הירשזון, שאיבד את בנו אמיר בפיגוע ההתאבדות בבית ליד: "אני מוכן לשחרר את מחבלים ששלחו את הרוצחים לרצוח את בני. צריך לשלם כל מחיר כדי להביא את הילד הביתה. גם מבחינה מוסרית וגם מבחינה ערכית. המחיר שאותו מבקש החמאס הוא זיל הזול לעומת מחיר של חייל חי. הסכסוך והמלחמה האחרונה מייצרים רוצחים פוטנציאליים כל הזמן. כל יום שאנו לא משיבים את גלעד פועל לרעתנו".

יובל רוט, אחיו של אהוד רוט, שנרצח על-ידי חמאס באוקטובר 93, אמר ל-ynet: "אנחנו שייכים לפורום של משפחות שכולות, המאגד בתוכו ישראלים ופלסטינים. אנחנו מעבירים מסר של פיוס - שאסור לעשות דברים בכוח אלא כל פיתרון צריך להיות בדיבור. אנחנו בעד שחרור מחבלים פלסטינים וחושבים רק על החייל שנמצא בשבי. רק על גלעד".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל זו האמת... ואומרים אותה גם אנשים שנפגעו וכל הכבוד להם שהם לא חושבים רק על עצמם.

יש לך חובה להחזיר חייל ששלחת, ככה זה, הוא שווה הרבה יותר מאלף רוצחים חלאות אדם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור

אבל כמה שווים האנשים שעמלו על הבאת המחבלים וכמה שווה מערכת המשפט ששפטה אותם וכמה שווים החיים של אלו שטרם נירצחו בידיי המחבלים הרוצחים וכמה שווים החיים של החיילים שיהרגו כתוצאה מחיזוק החמאס ע"י פעולה שכזו ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך חובה להחזיר חייל ששלחת, ככה זה, הוא שווה הרבה יותר מאלף רוצחים חלאות אדם...

תגיד לי השתגעת? בדיוק שיחרורים כאלה מדרבנים את חמאס לחטוף עוד חיילים. תחשוב על זה - הם רוצים להרוג אותך ולגרום לך סבל, וכשהם רואים הפגנה של 30-40 אלף איש זה מעלה להם חיוך על הפה וגורם להם לחשוב שצריכים לחטוף עוד חיילים. מה קורה כשזה קורה? נכנסים למירוץ עכברים שבו תקבל התקפות של אלפי מחבלים שמשתחררים תוך שנה כי כל פעם חמאס מצליחה לחטוף חייל אחד?

אין מה לעשות פה. המצב דפוק, אבל במלחמה יש קורבנות והתרפסות של מדינה שלמה בשביל חייל אחד זו טעות קטסטרופית. ברור שכולם רוצים שהוא יחזור הביתה, אבל לא כשזה מלמד את חמאס שצריך לחטוף עוד חיילים כי זה מועיל להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שלא

אני מניח שהוא בחיים ,

אני רק לא תקוע לי במוח השם גלעד , אני שומע את השמות של אלו שעוד לא מתו , ( מעניין שאת הכישרון הזה אינכם מפתחים ומסוגלים רק לשמוע שם אחד שעדיין ליכאורה לא מת - ולך אין הוכחות שהוא לא מת - יש לך הקלטה מילפני שנה וחצי - זהו )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך חובה להחזיר חייל ששלחת, ככה זה, הוא שווה הרבה יותר מאלף רוצחים חלאות אדם...

לא בדיוק מסכים עם דבריך,

איפה במשוואה שהצגת נכנס הפקטור של הקורבנות העתידים מהעסקה שאתה מציע? (פצועים, הרוגים וחטופים) או שהם לא רלוונטים בעינייך?

מתוך סקרנות, כמה רחוק אתה מוכן ללכת כדי להחזיר את השבויים שלך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...