מערכת החינוך(הופרד מ: "עד תוצאות האמת- יאללה מדגמים") - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת החינוך(הופרד מ: "עד תוצאות האמת- יאללה מדגמים")


Judas Iscariot

Recommended Posts

זה הרבה יותר מזה. תן למנהל את הכוח - ואתה מקבל מקור לשחיתות. עזוב את זה שככה אתה מונע את אחת הזכויות הבסיסיות בדמוקרטיה - הזכות להתאגד, אתה יוצר מצב שמנהל יוכל לקדם מקורבים אליו. מנהל יוכל להפחית בשכר למישהו שהוא לא "אוהב" ולקדם מישהו שהוא כן. ואני יכול להמשיך...

אגב, זה לא נכון שמנהלים לא מודעים למה שקורה בבית הספר שלהם. אבל זה קצת קשה אם יש לך בית ספר של 1000 תלמידים ו-70 מורים, למשל, אם לא יותר. מה שעובד במערכת פרית לא תמיד יעבוד במערכת ציבורית.

כן, כח יכול להוביל לשחיתות - אבל מעל המנהלים האלו יהיו מפקחים ומנהלים אזוריים.

כמו שאם אתה עובד באינטל והבוס שלך עושה החלטות שערורייות שלא עוזרות לעובדים של , או לאינטל עצמה - במוקדם או במאוחר הוא יעוף כמו טיל.

אם זה היה אפשרי להפוך את כל מערכת החינוך למקומות כמו פרינסטון והאוורד, זה היה קורה, ואם לא פה, אז במדינה אחרת, עשירה יותר.

כל אחד יכול לחלק סיסמאות כמו "לשים מורים איכותיים"

בתכלס, צריך הרבה יותר תקציב, צריך ליצור תדמית חדשה למורה, וצריך לפטר את כל האנשים שקוראים לעצמם "מורים" ומזהמים את מערכת החינוך.

אתה רואה אותנו עושים את זה בזמן הקרוב, או אי פעם?

תקציב החינוך בארץ הוא אדיר, הוא גבוה מאודדד.

אני מסכים עם ארגון המורים שצריך לשפר את מעמד המורה?

איך משפרים את מעמד המורה? נורא פשוט.

לוקחים אנשים טובים יותר לתפקיד.

לא עוד אמא משועממת בת 35 שדבוקה לטלוויזיה 24/7 ומשתעממת ומחליטה לקחת קורס קצר בסמינר הקיביוצים ולהיות מורה מחליפה(סיפור אמיתי, אמא של חברה שלי, שאני בספק שמנת המשכל שלה גבוה מ90, וכמות הידע שלה שואפת ל"מה היה אתמול ב"אח הגדול", והיא הולכת להיות מורה... אשכרה הולכת להיות מורה, יש לי צמרמורת שאני חושב על זה).

עכשיו, איך עושים את זה?

שוב, פשוט מאוד, מעלים את המשכורת.

אף אדם איכותי(מתייחס לשני המינים) אשר שכלו בקודקדו, יש לו תואר שני וכד' לא יילך ללמד תלמידים בשביל 4,000 ש"ח בחודש.

איך מעלים את משכורת המורים? שוב, נורא פשוט - מפטרים מורים רעים ועודפים.

כולכם לומדים או למדתם בבית ספר, מתוך עשרות מורים שלימדו אתכם אתם בוודאי זוכרים לטובה איזה ארבעה, "מורה טוב הוא מורה לחיים" או אם נלך קצת אחורה, מורה שפשוט ידע את העבודה ולימד כמו שצריך.

אלו המורים שצריכים לקבל עוד כסף על העבודה הקשה שלהם.

אותם מורים שאם שאלתם אותם שאלה שלא הופיעה ב"תוכנית הלימוד" ופטרו אתכם ב"אתה גם ככה לא צריך לדעת את זה לבגרות", אותם מורים שמקבלים פחד קהל ולא מסוגלים לנוע ולזוז אם שני ילדים בפינה מתלחשים, אותם מורים שקשה לך לנער מעלייך את התחושה ש90% מהכיתה חכמה יותר מהם, אותם מורים שמרצים באופן יותר מונוטוני מהספיקר המובנה של סטיבן הוקינג כך שהם גורמים לכם להירדם יותר מהר ממלטונין, גם אם מדובר בנושא המעניין אתכם ביותר - אותם מורים צריכים להישלח הביתה, ויפה שעה אחת קודם.

מורים טובים יעבדו טיפה יותר ויקבלו הרבה יותר, לא עוד מורים שעובדים 3 שעות ביום(*שיעול* מורה לספורט * שיעול*), רביעי זה היום החופשי שלהם, בשישי הם עובדים שעה ובשבת הם לא עובדים בכלל שמקבלים 3,500 ש"ח לחודש - לא יעלה על הדעת שכאלו אנשים יקבלו משכורת של בערך 150 ש"ח לשעה, זה אבסורד וזה מזעזע.

מה עוד מה עוד.

אה כן.

ההשקעה בתלמיד.

אני דוגל בכך שאפשר להפוך תלמיד גרוע לתלמיד בינוני, אפשר להפוך תלמיד בינוני לתלמיד טוב ותלמיד טוב/טוב מאוד אפשר "לקדם" למצויין וגאון.

מאיפה באה הגאונות אבל? הגאונות באה מהתלמיד, לא יעזור לכם כלום, אם תלמיד מסויים מתעניין רק בכדורגל, בללכת מכות עם חברים שלו וקאונטר סטרייק, הוא בחיים לא יהיה כזה Wiz במתמטיקה או בהיסטוריה.

סקרנות היא אשר מובילה את האדם, תמיד הובילה ותמיד תוביל.

מדינת משקיעה הרבה יותר מדי משאבים בתלמידים בעייתיים, כאלו שצריכים להיות בבתי ספר מקצועיים, אם בכלל במסגרת חינוכית, כאלו שהדבר הכי טוב שייצא מאלפי השקלים שמושקעים בהם זה ציון 60 במתמטיקה 3 יחידות ו57 סופי בהיסטוריה.

תלמידים מחוננים לעומת זאת, כאלו שמקווים שהסקרנות תהרוג רק את החתול ולא אותם, כאלו שמחפשים תמיד עוד ידע, שרוצים לדעת איך לנתח אותו, שויקיפדיה זה עמוד הבית שלהם ולא רק בשביל ש.ב - אלו האנשים "הגדולים" של המחר, אלו האנשים שצריך להשקיע בהם טיפה יותר מה-0 ש"ח שהמדינה משקיעה עכשיו.

זה עניין פשוט של החזר השקעה - השקעת 10,000 ש"ח בשנה בתלמיד במב"ר(3 יחידות בכל מקצוע, ציונים נמוכים מאוד, משמעת לקויה וכו')? אתה לא תקבל ממנו שקל בחזרה כעובד או מנהל במקום עבודה איכותי(בד"כ, תמיד יש יוצאי דופן).

השקעת 10,000 ש"ח בשנה בתלמיד מחשבים 10 יחידות שהולך להקים סטארט-אפ שיעסיק עוד 40 אנשים באופן ישיר ועוד מאות באופן עקיף? זו השקעה חכמה ונבונה.

לפני די הרבה זמן ראיתי כתבה באחד המוספים של ידיעות אחרונות על כמה שזה יקר למשפחה ישראלית לגדל ילד מחונן.

אני אומר שיש להפנות אחוז ניכר מהתקציבים לטיפול בנוער "כושל" לטיפול ולעזרה לנוער מוצלח, שיצעיד את המדינה קדימה.

עוד משהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כן, כח יכול להוביל לשחיתות - אבל מעל המנהלים האלו יהיו מפקחים ומנהלים אזוריים.

כמו שאם אתה עובד באינטל והבוס שלך עושה החלטות שערורייות שלא עוזרות לעובדים של , או לאינטל עצמה - במוקדם או במאוחר הוא יעוף כמו טיל.

ומי אמר שאותם מפקחים לא מושחטים?

ההבדל בין מערכת החינוך לאינטל זה שמערכת החינוך לא מכניסה כסף, אלא רק מוציאה. היא תכניס למדינה בטווח המאוד רחוק ולא באופן ישיר.

לצאת מנקודת הנחה שמערכת החינוך צריכ הלהיות ריווחית בטווח המיידי זו שגיאה חמורה. באינטל, אם יש אגף שתפקודו לקוי, בדוחות הכספיים של אותה שנה או שנה אחריה לכל המאוחר רואים טוב מאוד איפה יש בעיות ומחסלים אותן.

עוד משהו?

כן. ההגדרה שלך לנוער כושל היא שגויה.

נוער כושל זה נוער שצריך המון תמיכה מהמדינה, מכיוון שהוא בצרות. לקויות למידה (שמצריכות לפעמים טיפולים והתאמות מאוד יקרות) למשל, זה לא סיבה לפסול מישהו. תלמיד שאמא שלו נרקומנית ואבא שלו אלכוהוליסט, או שהוא יתום וחייב לעבוד כדי להכניס 2000 שקל בחודש שיהיה מה לאכול, ולכן אין לו זמן ללימודים ממש לא כושל, אבל מה לעשות שהציונים שלו זה 60 בהיסטוריה ו-50 במתמטיקה 3 יח"ל.

וגם תלמיד שאלה הציונים שלו למרות שבא מ"בית טוב" לא צריך לייאש ולדכא. כן, הם צריכים חינוך מקצועי, דבר שנעלם מהמדינה, אבל היום זה נחשב לנחיתות. מישהו שהוא אינסטלטור בארץ, נחשב לאדם שלא השקיע בלימודים ולא יכל ללכת לאקדמיה, אז הוא נעשה אינסטלטור. צריך להעלות את המעמד של העובדים המקצועיים, וצריך לקדם את החינוך. ניתוק המערכת מהמדינה יוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה. בכלל, התפיסה שהמדינה היא עסק והוא צריך להיות רווחי היא ממש לא נכונה לדעתי. המדינה צריכה לדאוג לתושביה, ולא לעשות רק מה שיכניס לה כסף בטווח המיידי. לפזר את הכל ליידיים נשמע טוב, אבל פוגע בתושבים החלשים בצורה מדהימה. ומה לעשות שלא לכולם יש אבא שיכול לממן בית ספר ב-20 אלף שקל לשנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכח שאם אתה מפטר מורים - אתה צריך להביא מורים במקומם. אם אתה רוצה להביא מורים טובים יותר - אתה צריך להגדיל את השכר ולהשקיע כסף רב בהכשרה שלהם. כסף כסף כסף, זו מילת המפתח.

המורה שלי היום התלוננה על המערכת שלה. היא צריכה לבוא ב-8, ללמד שעה אחת, לחכות 3 שעות ואז ללמד עוד שעתיים. אתה צריך להבין שרוב המורים עובדים כ-20 שעות בשבוע, במקום שיהיו לך X מורים למתמטיקה שכולם עובדים 20 שעות ומקבלים משכורת גרועה - תפטר את הגרועים, תגרום למורים הטובים לעבוד במשרה מלאה (כמו כל אדם אחר במשק) ותעלה לו את המשכורת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומי אמר שאותם מפקחים לא מושחטים?

ההבדל בין מערכת החינוך לאינטל זה שמערכת החינוך לא מכניסה כסף, אלא רק מוציאה. היא תכניס למדינה בטווח המאוד רחוק ולא באופן ישיר.

לצאת מנקודת הנחה שמערכת החינוך צריכ הלהיות ריווחית בטווח המיידי זו שגיאה חמורה. באינטל, אם יש אגף שתפקודו לקוי, בדוחות הכספיים של אותה שנה או שנה אחריה לכל המאוחר רואים טוב מאוד איפה יש בעיות ומחסלים אותן.

כן. ההגדרה שלך לנוער כושל היא שגויה.

נוער כושל זה נוער שצריך המון תמיכה מהמדינה, מכיוון שהוא בצרות. לקויות למידה (שמצריכות לפעמים טיפולים והתאמות מאוד יקרות) למשל, זה לא סיבה לפסול מישהו. תלמיד שאמא שלו נרקומנית ואבא שלו אלכוהוליסט, או שהוא יתום וחייב לעבוד כדי להכניס 2000 שקל בחודש שיהיה מה לאכול, ולכן אין לו זמן ללימודים ממש לא כושל, אבל מה לעשות שהציונים שלו זה 60 בהיסטוריה ו-50 במתמטיקה 3 יח"ל.

וגם תלמיד שאלה הציונים שלו למרות שבא מ"בית טוב" לא צריך לייאש ולדכא. כן, הם צריכים חינוך מקצועי, דבר שנעלם מהמדינה, אבל היום זה נחשב לנחיתות. מישהו שהוא אינסטלטור בארץ, נחשב לאדם שלא השקיע בלימודים ולא יכל ללכת לאקדמיה, אז הוא נעשה אינסטלטור. צריך להעלות את המעמד של העובדים המקצועיים, וצריך לקדם את החינוך. ניתוק המערכת מהמדינה יוביל בדיוק לתוצאה ההפוכה. בכלל, התפיסה שהמדינה היא עסק והוא צריך להיות רווחי היא ממש לא נכונה לדעתי. המדינה צריכה לדאוג לתושביה, ולא לעשות רק מה שיכניס לה כסף בטווח המיידי. לפזר את הכל ליידיים נשמע טוב, אבל פוגע בתושבים החלשים בצורה מדהימה. ומה לעשות שלא לכולם יש אבא שיכול לממן בית ספר ב-20 אלף שקל לשנה.

לא הצעתי להפריט את מערכת החינוך(אני עדיין מתלבט עם עצמי אם זה הצעד הנכון או לא).

אני מסכים עם כל מה שאמרת, התכוונתי לכך שילד שאינו סקרן בנושאים אקדמאים, ילד שמקבל 50 בהיסטוריה ומתמטיקה גם יחד - מהי התועלת שאנו מביאים לו בכך שמשקיעים בו עשרות אלפי שקלים? כלום ואפס.

זו לא רק התועלת ש"חוזרת למדינה" אלא התועלת לילד - התועלת לילד במקרה כזה היא אפסית.

עדיף הרבה יותר ללמד ילדים כאלו דברים בסיסיים יחסית(עד כיתה ט' למשל, כי אני בספק שילד כזה אי פעם ישתמש בהסתברות) ואז לתת להוריו את הבחירה לשלוח אותו לבית ספר מקצועי(ואין שום דבר רע בלהיות אינסטלטור, רוב האינסטולטורים מרוויחים הרבה יותר מאבא שלי, שהוא מרצה באוניברסיטה) או שיעזוב את מערכת החינוך ויעבוד/יעזור בעסק המשפחתי וכו' וכו'.

החובה לשלוח ילדים שהם חסרי יכולת אקדמאית לבית ספר ובאים מרקע עני עד עני מאוד הינה פגיעה כלכלית משמעותית מאוד שלא צומחת ממנה שום תועלת.

הילד לומד 8 שעות ביום ולכן אינו יכול לעבוד, כתוצאה מכך הוא אינו מכניס אפילו גרוש הביתה - ויתרה מכך, יש הוצאות על אביזרי לימוד, הסעות, אוכל - ובשביל מה? בשביל ששלוש שנים אח"כ הוא לא יצליח לעשות את הבגרות ורק אז יעבוד כמחלק עיתונים? מה הטעם? סתם הארכת סבל במקום לתת תקווה.

תפקיד המדינה לשרת את אזרחיה, השירות החינוכי שהמדינה נותנת כרגע לאזרחיה, בין אם יהיו אלו בעלי עתיד אקדמאי או אלו בעלי עתיד מקצועי הוא מזעזע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קראתי הכל אבל אני רוצה להציג את הדעה שלי:

לפי דעתי הבעייה של מערכת החינוך היא במורים. רוב המורים שהיו לי התנהגו או בצורה בהמית, או בצורה מתנשאת- ולאף אחד מהם לא הייתה לי טיפת כבוד.

מבחינתי מורה שמנסה להיות "קול" וחבר של כולם, בד"כ ע"י הפלייה של ה"חברים" שלו הוא חרא מורה שלא מגיע לו שום כבוד- ולא מגיע לו להיות מורה. היו לי מורים שבגלל שלא ליקקתי להם כמו אחרים (התנהגתי רגיל- זה לא שאני זילזלתי בהם מההתחלה) נתנו לי 10-15 נקודות פחות בציונים בתרוץ של "לא משתתף" או "לא מכין עבודות"... כשאחרים שלא הכינו עבודות וקיבלו ציונים נמוכים ממני במבחנים היו מקבלים איזה 10 נקודות יותר על "השתדלות" או חרטא אחר.

ובגלל שלא רציתי "לזרום" עם החרא שהמורים העבירו (מריחת זמן בשיעור וחוסר רצון להסביר באמת את החומר) היו מורים שפשוט צחקו עלי. היו מורים שהסבירו והתיחסו אלי בכבוד- ואני עד היום מכבד אותם.

היו מיקרים שהייתי היחיד ששואל שאלה בשיעור ואז המורה שלא רוצה להסביר שואלת אם מישהו מהתלמידים יכול להסביר לי- ואחרי צעקות מכולם על "למה אני מפריע סתם" ו"איזה טיפש"- אף אחד לא ידע להסביר לי- כולל המורה שחירטטה איזה הסבר מעפן שלא הייה עוזר בכלום. ואחרי כל זה, עוד היו מתפלאים איזה שה"טיפש הזה שלא מבין כלום ושואל שלאות" הייה מקבל ציונים גבוהים במבחנים.

ושתבינו- אני רחוק מחרשן- אני עצלן בצורה קיצונית והייתי עושה את המינימום כדי להבין את החומר... רק שאני הייתי ושה את זה בצורה יעילה ולא מסתמך על ההסברים המפגרים של המורים. המון פעמים היו מיקרים שהייתי פותח ספר ולומד לבד נושאים שלמים כי המורה לא ידעה והכי חמור - לא רצתה להסביר.

המורים בארץ הפכו את בית הספר לשוק. אין טיפת מקצועיות. מורה למחשבים נתן לי 0 במבחן כי לא כתבתי את התוכניות כמו שהוא רצה- וטען שיש רק דרך אחת לכתוב תוכנית. אני מקווה שאין צורך לציין ש80% מהתוכניות באותו מבחן רצו על המחשב בצורה חלקה ובשאר היו שגיעות ברמה של ";" או סוגריים במקום לא נכון... שוב: 0 עגול במבחן.

מורים להסטוריה וספרות שפוסלים תשובות כי זה לא מה שהן הכתיבו.

מורים למתמטיקה שלא מסוגלים להסביר את התבנית והעיקרון של נושאים- ושיטת הלימוד זה "נפתור תרגילים בכיתה עד שתאבד תחושה באצבעות, ותקווה שבמבחן יהיה משהו דומה..."

ומה הכי עצוב בכל הסיפור- שיש כבר דור שני לילדים שלא מחונכים. הורים היום שכבר הספיקו ללמוד מהבהמות בבתי הספר מתנהגים בהתאם- צועקים על מורים, מאיימים, ולחשוב שאולי הילד חי בסביבה של 0 ידע שמטמטמת אותו מיום ליום זה פשוט אופצייה שלא קיימת.

אני רואה לפעמים הורים ערסים- דבילים לחלוטין, שמדברים בבבונית עם איזה מורה, ובמקום שיחה על איך לגרום לילד ללמוד ולא לשבת כל היום בחוץ "על הברזלים" הם מנסים לברר מי התחיל לצעוק ראשון ואיך זה יתכן שהמורה נותנת ציון נמוך לדביל הקטן... וזה לא רק אשמת ההורים- לצערי בהרבה מיקרים המורה בעצמה לא יודעת איך לגרום לילד ללמוד...

עכשו לדוגמאות של המורים הטובים שהיו לי:

מורה שחזר 200 פעם על הסבר עד שאחרון ה"יש!!!!11! הקפיצו אותי ל3 יח"ל כי הקבוצה של 2 יח"ל נסגרה" הבין מה נושא השיעור (בד"כ "הבינה")

מורים שידעו להחזיק שקט בכיתה במשך שעתיים ולא באיומים וסילוק תלמידים אלא מתוך כבוד עצמי שהייה להם לא להפוך לסחבקים ברמת ה"תביא סיגריה"

מורים שהחזיקו שקט בכיתה ע"י אווירת לימודים- התקדמות מתמדת בחומר הלימוד ולא טחינה של שטויות וביזבוז זמן על "ראיתם אתמול הישרדות?"

70% מהמורים הטובים היו עולים מברה"מ, אגב. ואני לא אומר שכל המורים שהגיעו משם טובים, אבל מהניסיון שלי- רובם הרבה יותר מקצועיים מהמורים הצברים.

יש לי עוד מליון דוגמאות, אבל אני אסים כאן... נראה לי שהבהרתי את הנקודה שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מורים להסטוריה וספרות שפוסלים תשובות כי זה לא מה שהן הכתיבו.

קרה לי מקרה משעשע משהו בסגנון בכיתה ח' באזרחות, שנדמה רלוונטי מתמיד באווירת הבחירות של ימים אלו.

בכיתה ח' עברתי ניתוח מסויים שבגללו לא הייתי בבית ספר בערך חודש.

כמה ימים לאחר חזרתי לבית ספר היה מבחן באזרחות שלמרות שלא ידעתי כמעט כלום מהחומר(חוץ מהידע האישי שלי, שלא נרכש בבית ספר אלא בבית) התעקשתי לקחת.

אחת השאלות הייתה:

"דגל מדינת מכיל מגן דויד, האם לדעתך אפשר לדרוש(לא זוכר ניסוח מדוייק) מערביי ומבני מיעוטים אחרים כי זה יהיה דגלם?"

אני עניתי משהו בסגנון של "המגן דויד הינו סמל מיסטי במקור אשר שומש רבות בדתות הנוצרית והמוסלמית, רק בשנים האחרונות הפך לסמלה של התנועה הציונית, שהקימה את מדינת - לכן, המגן דויד אינו סמל אנטי-ערבי, אלא סמל כלל-דתי שגם מזוהה עם התנועה אשר הקימה את המדינה היהודית, והיום הוא מזוהה יותר עם יהודים".

כמה ימים לאחר מכן קיבלנו חזרה את המבחנים, אני קיבלתי 60 ומשהו כאשר היה איקס גדול ואדום על התשובה שלי לשאלה הזו.

ניגשתי למורה וניסיתי לברר את פשר העניין, היא אמרה לי ש"התשובה שלי לא נכונה, אני הכתבתי את התשובה לפני שבועיים".

ניסיתי להסביר לה שכתוב שם "מה דעתך", ושהיא לא באמת יכולה להוריד לי על "מה דעתך"... כאשר זה לא עבד הזכרתי לה שהייתי מאושפז חודש בבית חולים ולכן לא הייתי בכיתה שהיא הכתיבה את התשובה המהוללת, היא ישר קפצה, אמרה "אוי נכון! מסכן! שכחתי שלא היית כאן!", ביטלה את השאלה, חישבה מחדש את הניקוד, קיבלתי 93.

הרי לכם מערכת החינוך הישראלית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא לא בשרת החינוך אלא במערכת החינוך ובמיוחד במערכות החינוך האזוריות. מפקח איזורי של משרד החינוך הוא אדם בעל השפעה רבה ויוקרה רבה ועקב כך מדובר בתפקיד שאליו מוצנחים מינויים פוליטיים. ברגע שלימור לבנת ורונית תירוש מילאו את מערכת החינוך במינויים פוליטיים, כל ניסיון לשינוי ממוטט את מגדל הקלפים ואת התוצאות אנחנו רואים בשטח.

המפקחים האיזוריים מכתיבים הלכה למעשה את התנהלות מערכת החינוך באזור שלהם ואת התנהלות המורים. משרד החינוך יכול להפיץ חוזרי מנכ"ל כמה שבא לו ובאזורים מסוימים בארץ פשוט יזרקו את המכתבים לפח וימשיכו להתנהל כפי שהם התנהלו עד היום. עקב כך, רמת המורים תמשיך להיות ירודה, התלמידים ימשיכו להיות אימבצילים וכולם יבכו את גורלה של מערכת החינוך. ולא שכחתי את ההורים שצועקים ומאיימים על המורים, כולל בתביעות משפטיות וגם משתמשים באלימות פיזית כנגד מורים ומגבים את הילד התמים שבסך הכל הביא סכין למריחת חמאת מזולה ללחמניה שלו ובטעות הסכין עפה לתוכו של חברו לכיתה ונעצה את עצמה בתוכו (סכין מדהימה, ילד תמים)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מורים איכותיים דורשים הרבה כסף. כיום הפתרון הכמעט יחידי (אלא אם אתה באזור רישום של הגימנסיה או אליאנס)זה לשלוח לבית ספר פרטי כמו שהורים שלי עשו איתנו. זה דורש המון כסף( שנה בישיבה זה כמעט 15000 שקל ) אבל התמזל מזלי והוריי יכול לממן זאת. בישיבה שלי כמעט ואין את אותם ילדים שמגיעים לכיתה רק בגלל חוק חינוך חובה ופשוט חייבים להפריע לכל הכיתה. כאשר תלמיד מתקשה הוא פשוט נשאר אחרי הלימודים עם המורה שיסביר לו(על חשבון המוסד).

זה הרמה שאליה משרד החינוך צריך לשאוף אליה, וכמובן שבשביל זה הוא צריך למשוך מהאוצר הרבה יותר תקציב. נקווה ש120 המושחתים הפונטנציאלים החדשים יפנימו את זה סוף כל סוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכח שאם אתה מפטר מורים - אתה צריך להביא מורים במקומם. אם אתה רוצה להביא מורים טובים יותר - אתה צריך להגדיל את השכר ולהשקיע כסף רב בהכשרה שלהם. כסף כסף כסף, זו מילת המפתח.

תאמין לי שתקציב משרד החינוך היום, כמה שמן שלא תנסה להציג אותו, אינו מספיק (ובוא נאמר שאני מכיר מישהו שעובד קרוב מאוד לתקציב הזה), על אחת כמה וכמה אם אתה רוצה להעלות את השכר למורים ולפטר מורים (רגע, מה עם הפנסיה והפיצויים שלהם? זה גם חינם? והאבטלה?).

עריכה: בכל זאת קראתי כמה פסקאות באתר הזה. ואני חייב לציין שזה פשוט בולשיט. הוא באופן מעשי אומר בואו נפריד את החינוך מהמדינה. ארה"ב היא הוכחה למה לא צריך לעשות את זה. מערכת החינוך הציבורית שם בקרשים (ואני מדבר כרגע רק על בתי הספר). מי שיש לו כסף לשלם - שולח את הילד לבית ספר פרטי. מי שאין לו כסף - הולך למערכת החינוך הציבורית. משפטי הקופים שהיו שם (ועדיין ממשיכים - רק היום שמעתי על מורה מדאלאס שפוטרה כי היא לקחה את הכיתה שלה לסיור במוזיאון - והורה אחד התלונן שבאותו מוזיאות יש פסל עירום. רוצה לתת כוח למנהל? קיבלת), הפערים העצומים בין בוגרי מערכת החינוך הציבורית לפרטית, האנשים שמסיימים בית ספר ובאופן מעשי לא יודעים לקרוא ולכתוב. הנה, זה מה שיקרה אם תפריד את מערכת החינוך מהמדינה.

המודל האולטימטיבי מבחינת המבנה של המערכת הוא האירופאי, לעניות דעתי. אתה לומד שם, נניח 10 שנים, ואז מתחלקים ל-3 - אלה שבאמת אין להם עתיד שמפסיקים ללמוד והולכים לעבוד, אלה שרוצים ומסוגלים "רק" לעתיד מקצועי - לומדים מקצוע שנתיים ויוצאים לעבוד במקצוע, ואלה שיש להם עתיד אקדמאי - שלומדים עוד 3 שנים במגמה שמתאימה לעתיד שלהם (ברור שמי שבכיוון הומניסטי לא ילמד מתמטיקה ופיזיקה ברמה הגבוהה ביותר ולהיפך). בכל ה-10 שנים הראשונות אתה מקבל אותו חינוך בדיוק, באותה רמה, והכל מתקציב המדינה. על מערכת החינוך האקדמאי אני בכלל לא מדבר כי זה נושא אחר לחלוטין (וגם פה, לדעתי, אסור לנתק אותו).

+1.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי כשיש לך מאות אלפי בוגרים כל שנה (אם לא יותר), וכמה אלפים בודדים שמתקבלים כל שנה, ברור שחלקם הגדול יהיה מהמערכת הציבורית. צריך לבדוק כמה אחוז מבוגרי המערכת הציבורית מגיעים בסופו של דבר לתואר כלשהו. את הנתון הזה לא מצאתי.

המורה שלי היום התלוננה על המערכת שלה. היא צריכה לבוא ב-8, ללמד שעה אחת, לחכות 3 שעות ואז ללמד עוד שעתיים. אתה צריך להבין שרוב המורים עובדים כ-20 שעות בשבוע, במקום שיהיו לך X מורים למתמטיקה שכולם עובדים 20 שעות ומקבלים משכורת גרועה - תפטר את הגרועים, תגרום למורים הטובים לעבוד במשרה מלאה (כמו כל אדם אחר במשק) ותעלה לו את המשכורת.

אני יודע שזה ישמע קלישאתי, אבל אתה יודע כמה זמן לוקח לחבר מבחן ואז לבדוק אותו (כיתה של 30 תלמידים למשל)? למורה מנוסה הכתיבה זה עסק של חצי שעה-שעה (וגם זה כשהוא מעתיק את השאלות ממבחנים קודמים, וכשיש לך מאגר שאלות של 5-10 שנים, אם לא יותר, סביר להניח שזה מה שתעשה, כי כמה שאלות חדשות כבר אפשר להמציא), לפתור אותו בשביל רפרנס לבדיקה זה עוד כחצי שעה-שעה, ולבדוק זה בערך שעתיים. שלוש שעות למבחן בודד למורה מנוסה (ומורה מנוסה זה אחד שיש לו כמה שנים טובות במערכת). תוסיף לכך בניית מערך שיעור, השתלמויות מפה ועד להודעה חדשה (שבמקרים רבים מחויבים להגיע אליהן על חשבון המורה בלבד, ואחרי X שעות לא מקבלים תגמולים) ותבין שמורה שמלמד 20 שעות בשבוע, עובד 40 שעות בשבוע, אם לא יותר.

עוד פעם, אני לא אומר שכל המורים גרועים, אבל התנאים שיש להם היום הם פשוט מחפירים.

IG ו-Judas Iscariot

אמנם מקרים כמו שלכם רחוקים מלהיות היחידים ואינם מתקבלים על הדעת, אבל האם חשבתם אולי שדווקא הבעיתיות מתחילה בתוכנית הלימודים?

הידעתם שברפרנס של המורים לבגרות באזרחות (ואני מניח שגם בהיסטוריה), כל סטייה קטנה זה מינוס בנקודות ולא משנה אם זה נכון או לא (מיותר לציין שהבודקים חייבים להיות צמודים לרפרנס)?

בסופו של דבר, בגלל חלק גדול מהדרישות של הבגרות, כל הנושא של יצירתיות וחשיבה עצמאית התבטל (סיפרות זו הדוגמה הקלאסית - תזכור את הסיכום של החומר ותקבל 100). היום זה לשנן כמו תוכי. ולא רק שלא מנסים לשפר את המצב, אלא את תוכנית הלימודים בהיסטוריה שינו ככה שמי שמתחיל עכשיו צריך לזכור עוד יותר תאריכים והיא תכלול עוד יותר חומר. אזרחות מהבחינה הזאת היא כמו מקצוע מדעי, שבו חייבים לדייק עד לפרטים הקטנים ביותר, ואין מורה אחד לאזרחות שמסכים עם השיטה הזאת, מהסיבה הפשוטה שהזכרתי למעלה, ו-Judas Iscariot הביא את הדוגמה הקלאסית לכך.

בהחלט חלק לא קטן מהמורים בעייתיים, אבל הבעיות האמיתיות הרבה יותר עמוקות מזה. רק להחליף את המורים שלא יפתור שום בעיה (ויצור בעיות חדשות של אבטלה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

זה בגלל שכיום רוב בתי הספר מתפקדים בתור מכינה קדם-אוניברסיטאית ולא בתור מוסד חינוכי. הכול נמדד ביחס לבגרות-"זה לא בחומר, ולכן אתה לא צריך את זה ???". השיטה הזאת מקשה על התלמידים להתפתח מבחינה אינטלקטואלית כי כאשר הם מנסים לפתח חשיבה שונה היא מיד נפסלת כי היא לא תואמת את החומר(מזלנו שאיינשטיין לא שם על המורים שלו). כיום עבודה ביסודי זה פשוט להכנס לויקיפדיה או כל מאגר מידע אחר ולהעתיק משפטים בסדר כזה או אחר, וכאשר אחותי(בעקבות שטיפת מוח שלנו) מנסה לדוג' לטעון שמס' הפלנטות במערכת השמש הוא לא בדיוק תשע אז המורה פוסלת לה את המבחן (אפשר לומר שהרעדתי את בית הספר כמו שלא הרעדתי אותו במשך 8 שנים).

מיכאל בן ארי( שלימד אצלי בישיבה ועכשיו הוא כנראה ח"כ) אמר שצריך לשנות את השם משרד החינוך למשרד הלימוד/שינון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים איתך לגמרי (ולמען האמת במערכת השמש אין 9 כוכבים אלא יותר, אתה מתכוון 8 כוכבי לכת :smile1:), הבעיה מתחילה במשרד החינוך ובשיטות ההוראה ותוכניות הלימודים הדפוקות, וממש לא במורים, שחלקם הגדול בסופו של דבר נשאב לתוך המערכת ונדפק.

כל דבר נמדד בכמה קיבלת/תקבל בבגרות והאם זה יספיק כדי להתקבל לאונ', ולא לוקחים בחשבון שלפני שהולכים לאונ' צריך עוד כמה דברים, ובעיקר שלא כולם צריכים ובעיקר מסוגלים לגמור תואר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה על תיקון הטעות :xyxthumbs: ובמאמר מוסגר נאמר כי יש כאלה שלא מכלילים את המערכת החיצונה(ואז זה 8 פלנטות) ויש כאלה שכן (ואז זה תריסר אאל"ט) מה שעיצבן אותי שהמורה לא היית מוכנה לזוז ממה שהגננת חווה לימדה אותה בגן(ועם כל הגננות סליחה).

כמו שאמרת הבעיה היא במשרד החינוך שלא מבין שהוא אמור לחנך ולא ללמד. ידע אפשר לצבור יותר מאוחר- ערכים לא!. אבל ישנה גם בעיה שישנם מורים כושלים שאי אפשר להעיף אותם מהמערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...