מערכת החינוך(הופרד מ: "עד תוצאות האמת- יאללה מדגמים") - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מערכת החינוך(הופרד מ: "עד תוצאות האמת- יאללה מדגמים")


Judas Iscariot

Recommended Posts

אני סמוך ובטוח שלולא רן ארז היה פוליטקאי מושחת ומגעיל מאין כמוהו, שהדבר האחרון שבראש מעיניו(ובראש ארגון המורים) הוא החינוך, אלא טובתו האישית וטובתם של המורים האפסים החברים בארגון, מערכת החינוך הייתה היום במקום נורמלי יחסית, יחסית ללבנת המזעזעת, שקיצצה בכל הבא ליד והתנהגה כמו פרחה במקום לשמש דוגמא.

אני לא אגלוש לנושא מערכת החינוך כי זה לא נושא הדיון, אבל אולי כדאי שתנסה להבין שרן ארז הוא הצרה הקטנה ביותר של המערכת הזאת.

אני חושב שהבעיה של מערכת החינוך היא ועדי העובדים בצורת ההסתדרות והארגון, או בראייה רחבה יותר, אני חושב שהבעיה של מערכת החינוך היא המורים המזעזעים שנמצאים בה ואי אפשר לפטר אותם או לשלוח אותם לפנסיה מוקדמת כי יש להם את הוועדים החזקים שלהם שידאגו להם.

בתור מי שעומד בראש ועד העובדים החזק ביותר של המורים(ארגון המורים), בתור מורה לספורט לא יוצלח כמעט ללא השכלה, בתור אדם שרימה את מערכת המשפט על מנת לקבל עוד כמה שקלים, בתור אחד שמרוויח פי 10 מכל מורה, אני ממש חושב שעל רן ארז מוטלת המון אשמה בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

צריך לעשות דבר מאוד פשוט. המנהל הוא המלך בין כתלי בית הספר.

http://www.kav.org.il/pages/show/?id=76

ממש לא.

למנהלים אין שמץ מה קורה באמת בבית הספר, הם לא אחראיים בד"כ על הפדגוגיה, אז אין להם מושג מה הולך בציונים ובתוכנית הלימודים, אלא אם מדווחים להם, הם גם לא יודעים מה הולך בכיתות, את הבעיות שנוצרות.

בקיצור, אפילו לאב הבית יש יותר ידע מה הולך בבית הספר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תמהרו להשמיץ את המורים,הוועדים,הארגונים למיניהם והפוליטיקאים למרות שללא ספק הם גם אנשים.

תסכלו כל אחד על עצמו (לפחות אלו שיש להם ילדים בני 5+) או על הילדים של קרוב משפחה\חבר וכו'

האם הם באמת חונכו כמו שצריך מהבית ? לא יודע אם יצא לכם לראות הנוער של היום אבל התמונה לא יפה..

הנוער הזה דפוק לגמרי - בלי שום ערכים,בלי טיפת משמעת,בלי טיפת כבוד למבוגרים,בלי כבוד לרכוש של אחרים ובלי חשיבה על הזולת אפילו לדקה

(נעזוב את העובדה שהנוער של היום טיפש לגמרי ומפונק מעל לכל רמה)

אז כן נכון גם כל הארגונים אשמים גם הפוליטקאים והמורים אשמים וגם הקיצוצים לא תורמים אבל אם כל הורה היה מקדיש חלק מזמנו היקר כדי את הן שלו! (לא של מישהו אחר) אז לפחות תחנך אותו כמו שצריך ואל תשאיר את העבודה שלך בתור הורה למישהו אחר שלא יכול לחנך כיתה של 30+

אני הורה לילד בן 9 ולילד בן 6

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממש לא.

למנהלים אין שמץ מה קורה באמת בבית הספר, הם לא אחראיים בד"כ על הפדגוגיה, אז אין להם מושג מה הולך בציונים ובתוכנית הלימודים, אלא אם מדווחים להם, הם גם לא יודעים מה הולך בכיתות, את הבעיות שנוצרות.

בקיצור, אפילו לאב הבית יש יותר ידע מה הולך בבית הספר.

רואים שלא קראת את מה שכתוב שם. מדובר בשינוי כללי של מערכת הלימודים שתעניק לבתי הספר סביבה תחרותית שבה למנהל יש השפעה משמעותית. התחרות תיצור סביבה דומה (בפשטות) למה שהולך בין ATI ל-, כל אחת מנסה להיות יותר טובה כדי שתלמידים ירצו להצטרף אליה, כמו בקולג'ים בארה"ב. במקום להיות עם ערימת מורים גרועים, משכורות נמוכות וחוסר תמריצים להיות בית-ספר מעולה - הדבר יתהפך. אם המורה טוב - יעלו לו את השכר, כי הוא מביא תוצאות, אם המורה גרוע - כולם מרוויחים, והוא עף מהמערכת. לא עוד למורים גרועים שמוגנים בהסכמים וחוזים, עובדים 20 שעות בשבוע, מקבלים הטבות, חופשות, שנת שבתון ואי אפשר לפטר אותם.

דוגמא טובה תהיה הבית-ספר שלי - המורה למתמטיקה נכנסת לשיעור בהיסטריה, היא לא יודעת מה הולך סביבה, אין לה מושג קלוש איך ללמד את החומר (מצליחה לפתור את התרגילים - אבל ללמד אותו? אין סיכוי), מחליטה על פיצולי שעות נוראיים שגורמים לכך שאף אחד לא יספיק כלום, משתגעת, ובכל זאת נשארת במערכת - למרות שמתלוננים עליה בלי סוף. המחנכת אמרה לי שבכל אסיפת הורים שהיא זוכרת בבית-הספר, מאז שהמורה הזאת מלמדת - היא מקבלת תלונות כל פעם מחדש.

השינוי בחינוך יבוא מרפורמה מקיפה בגיוס אנשים איכותיים להוראה, תגמול מורים ובתי-ספר טובים, הקנייה של שיטות לימוד מודרניות, השלטת סדר בבתי הספר (אם תלמיד מתפרע - בית הספר יעיף אותו על מנת לשמור על המוניטין הטוב שלו. דמיינו את כל בתי הספר מנסים להיות כמו הארוורד או סטנפורד), הקניית סמכויות למנהל וכמובן חיזוק נושאי הליבה.

לשפוך עוד כסף למערכת לא יתקן את הבעיות האלה - משקיעה כ-8% מהתקציב שלה בחינוך, לעומת מדינות שעוקפות אותנו בהרבה ומשקיעות בהרבה פחות. הגיע הזמן לטרטר את מערכת החינוך ולנקות אותה מטפל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בעצם אתה רוצה להפוך את כל התיכונים למכונת ציונים.

זה פשוט גרוע.

תלמידים צריכים ללמוד, ולא שיטחנו להם את הצורה כדי שיקיאו את החומר על המבחן ויוציאו 100

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בעצם אתה רוצה להפוך את כל התיכונים למכונת ציונים.

זה פשוט גרוע.

תלמידים צריכים ללמוד, ולא שיטחנו להם את הצורה כדי שיקיאו את החומר על המבחן ויוציאו 100

צריך להבין שאני לא מדבר על שישיגו ציונים ויגדלו ללא ערכים, אבל צריך להתחיל מאיפשהו. לימוד בצורה נכונה, משמעת ומורים איכותיים לא אומרים שבית-הספר יהפוך למקום נטול ערכים, אלא להפך - תסתכל על אנשים שיוצאים מהארוורד, פרינסטון, אוקספורד, רובם הם לא מפלצות. כרגע התלמידים לא לומדים בכלל, רוב בתי הספר נמצאים בכאוס מוחלט, למנהל אין שליטה, מערכת החינוך מפורזת ומבולגת, מלאה בבירוקרטיה והנוער גודל להיות להיות פשוט מטומטם.

איך קשורה העובדה שתלמידים ילמדו טוב ויוציאו ציונים מעולים לזה ש"יטחנו להם את הצורה"? אני לומד ממש מעט ומוציא ציונים בשמיים, וכל זה בזכות כמה ספרים שקראתי על טכניקות למידה.

תכניס משמעת, מורים איכותיים, מערכת חינוך שמתפקדת והכנסת הערכים לנוער תהיה קלה יותר מאי פעם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה הרבה יותר מזה. תן למנהל את הכוח - ואתה מקבל מקור לשחיתות. עזוב את זה שככה אתה מונע את אחת הזכויות הבסיסיות בדמוקרטיה - הזכות להתאגד, אתה יוצר מצב שמנהל יוכל לקדם מקורבים אליו. מנהל יוכל להפחית בשכר למישהו שהוא לא "אוהב" ולקדם מישהו שהוא כן. ואני יכול להמשיך...

אגב, זה לא נכון שמנהלים לא מודעים למה שקורה בבית הספר שלהם. אבל זה קצת קשה אם יש לך בית ספר של 1000 תלמידים ו-70 מורים, למשל, אם לא יותר. מה שעובד במערכת פרית לא תמיד יעבוד במערכת ציבורית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ושוב אני אומר, תקראו את הכל, אני בסה"כ תימצתתי כמה חלקים. המנהל לא מקבל את כל הכוח. המערכת עובדת בזה שבמקום להשתמש בתקציב החינוך לבתי הספר ישירות - היא מחזירה אותו להורים במענק מיוחד שבו הם יוכלו להשתמש כדי להרשם ולשלם לבתי הספר. יקום וועד הורים שתהיה לו אחריות דומה לזו של המנהל, והם יעבדו ביחד איתו כדי לשפר את בית הספר. אם ינסה לעשות צעדים מלוכלים - הם פשוט יפטרו אותו. המערכת ממש ארוכה, וקשה להסביר אותה, אז כנסו ללינק של מאירפולוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא ממש אקרא את זה ואסמוך על התימצות שלך (ובגדול אני מכיר את הגישה הזאת), אבל מה שאתה אומר זה בוא נהפוך את המערכת הציבורית לכאילו פרטית. מצא את הסתירה במשפט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם זה היה אפשרי להפוך את כל מערכת החינוך למקומות כמו פרינסטון והאוורד, זה היה קורה, ואם לא פה, אז במדינה אחרת, עשירה יותר.

כל אחד יכול לחלק סיסמאות כמו "לשים מורים איכותיים"

בתכלס, צריך הרבה יותר תקציב, צריך ליצור תדמית חדשה למורה, וצריך לפטר את כל האנשים שקוראים לעצמם "מורים" ומזהמים את מערכת החינוך.

אתה רואה אותנו עושים את זה בזמן הקרוב, או אי פעם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתכלס, צריך הרבה יותר תקציב

התקציב כבר שם - הוא פשוט מפוזר ולא מיועל כלל.

בתכלס, צריך הרבה יותר תקציב, צריך ליצור תדמית חדשה למורה, וצריך לפטר את כל האנשים שקוראים לעצמם "מורים" ומזהמים את מערכת החינוך.

אתה צודק, זה חלק מהדבר ואתה בדרך הנכונה, אני מאוד ממליץ לך לקרוא את זה:

http://kav.org.il/pages/show/?id=76

כן, זה ארוך, אבל אם אתה באמת מתעניין במערכת החינוך - זה שווה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תשכח שאם אתה מפטר מורים - אתה צריך להביא מורים במקומם. אם אתה רוצה להביא מורים טובים יותר - אתה צריך להגדיל את השכר ולהשקיע כסף רב בהכשרה שלהם. כסף כסף כסף, זו מילת המפתח.

תאמין לי שתקציב משרד החינוך היום, כמה שמן שלא תנסה להציג אותו, אינו מספיק (ובוא נאמר שאני מכיר מישהו שעובד קרוב מאוד לתקציב הזה), על אחת כמה וכמה אם אתה רוצה להעלות את השכר למורים ולפטר מורים (רגע, מה עם הפנסיה והפיצויים שלהם? זה גם חינם? והאבטלה?).

עריכה: בכל זאת קראתי כמה פסקאות באתר הזה. ואני חייב לציין שזה פשוט בולשיט. הוא באופן מעשי אומר בואו נפריד את החינוך מהמדינה. ארה"ב היא הוכחה למה לא צריך לעשות את זה. מערכת החינוך הציבורית שם בקרשים (ואני מדבר כרגע רק על בתי הספר). מי שיש לו כסף לשלם - שולח את הילד לבית ספר פרטי. מי שאין לו כסף - הולך למערכת החינוך הציבורית. משפטי הקופים שהיו שם (ועדיין ממשיכים - רק היום שמעתי על מורה מדאלאס שפוטרה כי היא לקחה את הכיתה שלה לסיור במוזיאון - והורה אחד התלונן שבאותו מוזיאות יש פסל עירום. רוצה לתת כוח למנהל? קיבלת), הפערים העצומים בין בוגרי מערכת החינוך הציבורית לפרטית, האנשים שמסיימים בית ספר ובאופן מעשי לא יודעים לקרוא ולכתוב. הנה, זה מה שיקרה אם תפריד את מערכת החינוך מהמדינה.

המודל האולטימטיבי מבחינת המבנה של המערכת הוא האירופאי, לעניות דעתי. אתה לומד שם, נניח 10 שנים, ואז מתחלקים ל-3 - אלה שבאמת אין להם עתיד שמפסיקים ללמוד והולכים לעבוד, אלה שרוצים ומסוגלים "רק" לעתיד מקצועי - לומדים מקצוע שנתיים ויוצאים לעבוד במקצוע, ואלה שיש להם עתיד אקדמאי - שלומדים עוד 3 שנים במגמה שמתאימה לעתיד שלהם (ברור שמי שבכיוון הומניסטי לא ילמד מתמטיקה ופיזיקה ברמה הגבוהה ביותר ולהיפך). בכל ה-10 שנים הראשונות אתה מקבל אותו חינוך בדיוק, באותה רמה, והכל מתקציב המדינה. על מערכת החינוך האקדמאי אני בכלל לא מדבר כי זה נושא אחר לחלוטין (וגם פה, לדעתי, אסור לנתק אותו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...