הצעת חוק: איסור מכירת סיגריות ו/או נרגילות לבני נוער. - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצעת חוק: איסור מכירת סיגריות ו/או נרגילות לבני נוער.


Vega

Recommended Posts

http://news.walla.co.il/?w=//414120 סיגריות? לא לבני נוער.

האם לדעתכם מוצדק למנוע מבני נוער לעשן, גם כאשר יש מספר לא מבוטל של מעשנים מכורים לסיגריות? לדעתי מניעת עישון מבני נוער (ובכלל) זו עבודת קודש, אבל, אתם לא חושבים שהדבר הזה יגרום למאפיה להתחיל למכור סיגריות לבני נוער כמו שהיה בארצות הברית בשנות החמישים לאחר שאסרו מכירת אלכוהול? בכל אופן, אין שום ספק שזה יוריד את אחוז המעשנים, אבל כאשר אנשים יצטרכו לקנות סגריות במחיר של 5 שקל לסיגריה, והם מכורים לזה... אז הם יפשטו רגל, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 67
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אורח The_Exorcist

כל הכבוד להם, סוף סוף מתחילים לעשות משהו טוב במדינה הזאת. נערםי ונערות לא צריכים להתעסק עם סיגריות, זה ממכר וזה הורס (מניסיון)

באותה הזדמנות אני אומר כל הכבוד לתיכון מגדים בכרמיאל וליסודי אלון בכרמיאל שסוף סוף החליטו להנהיג תלבושות אחידות.

אני אגב, מעשן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אל תגזים... סיגריות במיוחד אצל בני זה לא התמכרות כמו סמים... אתה לא חייב את זה ובטח לא תגיע למצבים של גניבה וכאלה... רק פריקים למיניהם שעושים פוזה.

אני הייתי מעשן נרגילה הרבה, זה כיף, אני אוהב את זה, עכשיו אני לא עושה את זה כי לא יוצא לי מסיבות שונות אבל בכל מקרה זה רק מראה כמה שזה לא ממכר כי היה יוצא לי לעשן עם חברים כמעט כל יום למשך הרבה זמן ועובדה שאף פעם לא הרגשתי שאני חייב את זה או משהו, אבל תמיד שיש נרגילה בסביבה אני שמח לעשן, כי זה פשוט כיף.

סיגריות ? שיאסרו על זה כי אני יודע שכל מי שמעשן את זה צריך להיות ילד פלצן מתלהב שעושה פוזה, כי לעומת נרגילה שבשביל זה אתה צריך ממש לאוהב את זה כדי להיסחב עם כל העסק והבלאגן, סיגריות אתה סתם מעשן, תמיד ילדים באים ביום שישי ככה ופתאום מישהו מוציא סיגריה, זה סתם לעשות פוזה - סיגריות זה דבר מסריח חבל"ז, זה מגעיל, זה מאוד לא בריא וזה יקר. מעשנים כבדים וכולם נהיים כאלה אחרי הרבה זמן מעשנים יותר מקופסא ביום וזה מאוד מאוד יקר.

בניגוד לסיגריות אני לא מכיר אף אחד שהתמכר לנרגילה, נרגילה זה יותר תרבות או תחביב... זה משהו מחבר כזה, כמו שפעם היו עושים מדורה תמיד עם חברים... (לא רק בל"ג בעומר) ויושבים לידה, היום נרגילה עושה את זה, זה נחמד, זה כיף, מרגיע, ולא ממש מזיק כמו סיגריה, וגם לא ממכר, לא שמעתי אל אף אחד מהחברים שלי שהתמכר לזה, והיו הרבה שעישנו את זה פעם פעמיים ביום. וזה גם אפילו טעים.

קיצר, סיגריות מצידי שיפסיקו למכור או שיגבו על זה מס של איזה 50%, נרגילה - עשו טובה בסדר ?

עוד סיבה נגד סיגריות ובעד נרגילה זה שאני מכיר המון מקומות שנותנים לך להזמין נרגילה לשולחן, פאב-מסעדה לילי כזה... אבל אני לא מכיר אף מקום שאתה יכול להביא אליה נרגילה ופשוט לעשן, למשל ביתי קפה או מסעדות מכובדות, בניגוד לסיגריות שאתה יכול תמיד לעשן וגם אף אחד לא שם זין על החוק, זה מסריח מקום שלם, לא נעים ומעכיר ת'אווירה. ולא רק במסעדות אלא בכל מקום, תמיד אתה יכול לקחת איתך סיגריות ולעשן, זה גם לא נעים לדבר עם מישהו שמעשן סיגריות למה הפה שלו מסריח חבל על הזמן.

נרגילה - לא, אתה לא הולך עם מישהו ופתאום שולף נרגילה מהכיס ומתחיל לעשן... זה משהו אחר.

נ.ב

exor - מה הקשר לתלבושת אחידה ? ולמה זה טוב ? זה מגעיל, תשאיר את המדים לצבא בסדר ? עד אז תן לבני אדם שמשלמים בשביל ללכת לבית ספר להגיע איך שהם רוצים, כמובן בצורה מכובדת ככל האפשר... אבל בכל זאת לא תלבושת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סמים כמו חשיש גראס הרואין אקסטזי, כבר ממזמן יצאו מחוץ לחוק ועדיין יש בני נוער(לא רק :() שמתשמשים בהם.

אם יאסרו בחוק הפצה ועישון סיגריות, זה יצטרף לרשימה של הדברים האסורים שנמכרים בשוק השחור.

כדי למנוע את התופעה צריך לגרום למשתמשים לרצות להגמל, כמו הגברת מודעות לנזקים של סיגריות ושאר הסמים[=הח*א], כי היום במקרה הטוב אומרים לנו שזה "מגעיל ולא בריא" פעמיים או שלוש בכיתה א' או ב'.

ולא מפרסמים נזקים אפשריים לדוגמא:

*שמתשמשים עלולים להתמכר לסיגריות/סמים(ושאר הח*א)

*שמשתמשים עלולים לזהם את הריאות(במקרה של סיגריות), או לגרום לנזקים בלתי הפיכים למוח(במקרה של סמים)

*שמשתמשים עלולים לגרום לעצמם סתימות בעורקים(מה שיגרום מהר מאוד להתקף לב)

*שמשתמשים עלולים לחטוף גידול שיכול להתפתח לסרטן במשך 10-15 שנה, כמעט מבלי ללחוש אותו[מניסיון מר] ואז יום תמים אחד(לכאורה) למות במקום מסרטן בראש/בריאות(בכל סנטימטר בגוף).

ויש עוד הרבה. . .

וד"א

בתור אחד שלא ניסה לעשן אפילו פעם אחת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל בנוגע לפוסט הפותח, איסור האלכוהול היה בשנות העשרים בארה"ב, לא החמישים.

לגבי הסגריות, בלי קשר לדעותיי האישיות המעשנים הכבדים שאני מכיר אז כמעט תמיד מדובר גם על אבא "סחבק" שמשתתף איתם בחפיסות וכו', ככה שנראה לי שפשוט אז הם ישיגו דרך אותם הורים...

מה שכן, אולי זה יפחית את השימוש אצל המעשנים הפחות כבדים, שזה כמובן חיובי (לדעתי בכל מקרה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הסגריות, בלי קשר לדעותיי האישיות המעשנים הכבדים שאני מכיר אז כמעט תמיד מדובר גם על אבא "סחבק" שמשתתף איתם בחפיסות וכו', ככה שנראה לי שפשוט אז הם ישיגו דרך אותם הורים...

אני בטוח שב-90% מהמקרים זה לא ככה.

לרוב הילדים המעשנים דווקא מנסים להסתיר זאת מהוריהם והוריהם מראים להם התנגדות לדברים כמו עישון. רק במקרים ממש נדירים, יש הורה סחבק שמעשן עם ילדיו או חולק איתם חפיסות סיגריות... אבל ברוב המקרים זה לא ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הצעת החוק - סוף סוף!

רק זה קצת מאוחר מדי בגלל אחוז המעשנים בקרב בני נוער, מה שכן זה אולי ימנע מהדור הבא לעשן בגיל צעיר ובכלל.

ד"א אל תגידו לי שנרגילה זה בריא, בולשיט.

עריכה: לגבי זה שאמר שסיגריות זה לפוזה והכל אתה צודק במאה אחוז, אבל נרגילות בדיוק באותה צורה זה פוזה והכל..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סיגריות זה לפוזה, ותו לא. טוב מאוד שהוציאו את החוק הזה... זה באמת עלול להפחית את כמות המעשנים בצורה דראסטית...

DXT, נרגילה זה לא לפוזות. זה אכן מזיק.. אני בטוח שזה מזיק פחות מסיגריות אך זה מזיק. מה שבטוח זה שזה לא לפוזות... נרגילה זה כיף לעשן! להבדיל אלפי הבדלות מסיגריה, יש לזה ריח וטעם נהדר. כמו ש Mortar אמר, זה גם די מרגיע...

אני אישית אוהב את זה, ולא מעשן את זה בשביל הפוזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח The_Exorcist

נרגילה זה יותר לפוזה מסיגריות. כל הערסוואתים הקטנים והוואנביז למיניהם "אוי איזה מגניב אני, בואו נעשן נרגילה מאחורי האולם ספורט"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נרגילה זה יותר לפוזה מסיגריות. כל הערסוואתים הקטנים והוואנביז למיניהם "אוי איזה מגניב אני, בואו נעשן נרגילה מאחורי האולם ספורט"

יש ויש. ::)

יש באמת "ערסונים" שמנסים לעשות פוזות עם זה.

אבל רוב מאשני הנרגילות הם לא מכורים לזה, הם לא עושים את זה לפוזה, והם מעשנים רק עם חברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...