Steam - הדיון הראשי - עמוד 291 - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Steam - הדיון הראשי


IlanF

Recommended Posts

צריך לזכור שלוקחים כסף על מודים ניכנסים לתחום החברה למטרת רווח

ובהרבה מדינות החוקים בנושא שונים מול ,מודים חינמים

עם סתם לדוגמה מוד חינמי למישחק שלוקח ודמויות מSTAR WARS ,במקסימום פשוט הזכינים (היום דיסני) יבקשו להוריד אותו

שזה בתשלום ,זה כבר עילה לתביעה על זכויות יוצרים

בנוסף יש חשיפה לתביעה ,במיקרים שהמודים לא פועלים טוב ,או הורסים את המישחק

מדבר חובבני ,בלי הרבה יתחיבות ,זה יאפוך לעסק רציני ,אני רואה מצב שקבוצות קטנות יתאגדו ,ליצר מודים בתשלום

חלקם גם יעשו הסכם עם בעלי זכויות

אולי סטים לא הפלטפורמה הכי טובה לזה ,75% זה מאוד גבוה ,אבל אחרות אולי כן טובות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.5k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אתה טרחת לראות את הסרטונים שהביא אילן? יש שם כמה טיעונים הגיוניים וחזקים למה המהלך הזה תורם כמעט אך ורק לvalve ולא ממש עוזר לקדם את תופעת המודים.

לגבי זכויות יוצרים, TC מעלה טענה כזו - מה אם מישהו ילך ויצור מוד של הארי פוטר לסקיירים? כל עוד המוד היה בחינם, סביר להמו"ל של הארי פוטר לא יתבעו את היוצר (למרות התביעה מוצדקת) ויעדיפו לעצום עין. אבל ברגע שהמודר יבקש תשלום - תהיה בטוח שתבוא תביעה של זכויות יוצרים. וכנראה בצדק.

כמו שאמרתי ולא התייחסת - יש כבר היום מודל שמאפשר למוד להפוך למשחק מלא בתשלום. זה עבד יפה מאד עם Dear Esther, The Stanley Parable, Red Orchestra, Garry's mod, Dayz, Natural Selection, Counter Strike וכמובן DOTA ויש עוד

כן ראיתי סרטונים בנושא, עם חלק מהדברים אני מסכים ועם חלק לא. דרך אגב רוב האנשים שדברו על הנושא כן הסכימו שצריך לאפשר למודרים לדרוש תשלום על העבודה שהם עשו, הבעיה היא יותר ה 75% שלא הולכים ליוצרי התוכן והעובדה שבהתחלה יהיה הרבה בלגן של זכויות יוצרים ושלא בטוח ש יסדרו את הדברים כמו שצריך.

הדבר היחיד ששינו זה שהיום יוצרי מודים יכולים לבקש תשלום על העבודה שלהם כל עוד באמת מדובר בעבודה שלהם או שיש להם אישור להשתמש בעבודה של מישהו אחר. כמובן שהם מוגבלים לשימוש בכלים שסופקו להם על ידי מפתחי המשחק (כולל אפשרות להשתמש בתוכן המקורי של החברה למרות זכויות היוצרים), כמובן שאסור לנצל זכויות יוצרים של חברות אחרות ללא אישור מפורש.

כרגיל אתה קורא חצי ממה שאני כותב, התיחסתי בסוף לזה שרוב המודים הגדולים פותחו במטרה למצוא עבודה בתחום וציינתי מספר דמויות (2 מפתחים של DOTA שהיום עובדים ב , קבוצה של מודרים שהיום עובדים ב ו SPLASH DAMAGE שהפכו לסטודיו עצמאי אחרי שעשו עבודות בשביל id). כמובן שיש דוגמאות נוספות אבל לא חסר גם כאלה שנכשלו כי לא היה להם את היכולת הכלכלית להחזיק מעמד. כמו כן תעבור על הרשימה שלך ותראה כמה מהמשחקים האלה הצליחו בזכות , ארבעה מתוכם משתמשים בכלי של של החברה, 2 מהם הפכו להיות מוצרים של החברה ולפחות 5 משתמשים ב STEAMWORKS. כמובן שאפשר גם להזכיר את המפתחים של EVOLVE שגם בעבר יצרו מודים ופתחו תוכן בשביל VALVE.

כשאני ראיתי את זה הדוגמה הראשונה למוד בתשלום שעלתה לי לראש היא skyUI, המודרים בפרוש עשו עבודה יותר טובה ממפתחי המשחק ולדעתי זכותם לדרוש תשלום על העבודה שלהם. רוב האנשים התקינו את המוד הזה כי בלעדיו הממשק משתמש של המשחק מזעזע. זה באמת נשמע לכם כל כך נוראי שהם יבקשו מאנשים לשלם? זה באמת נשמע לכם כל כך לא סביר שאנשים שעשו עבודה מחופפת שילמו להם כי הם עובדים אצל BETH אבל אנשים שעשו את העבודה כמו שצריך צריכים לתת את המוצר הסופי בחינם?

בקשר לחוק, במקרה של DMCA הגעה למשפט היא רק במקרה שיוצר התוכן לא מוכן להוריד אותו, כלומר ברוב המקרים לא יגיעו לבית משפט.

אנשים מדברים גם כאילו זה פעם ראשונה ש VALVE עושים את זה, האפשרות הזו קיימת במשחקים של VALVE כמה שנים. אנשים יכולים ליצור חפצים ל DOTA, TF2 ו CS:GO ואם הם עברו אישור על ידי VALVE אז אפשר לקנות אותם ו 25% עוברים ליוצר החפץ. מה שהשתנה זה שעכשיו VALVE לא בודקים שום דבר (שזה צפוי, הם לא אוהבים לעבוד) ועכשיו אפשר לעשות את זה עם משחקים שלא מפותחים על ידי VALVE.

בקיצור אנשים עושים רעש בלי סיבה, בואו ניתן לדברים להתיצב ואז נגיד אם זה טוב או לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן יש אפשרות לתת לאנשים לבחור כמה כסף הם רוצים לשלם אבל יש על זה מגבלה מסויימת (נראה לי מינימום דולר). השאלה היא למה זה לא נראה לך סביר ש SkyUI יעלה כסף, או ש skywind יעלה כסף. למה שהם יחיו מתרומות? למה הם צריכים לקבץ נדבות?

לא כ-ו-ל-ם עושים רעש! יש הרבה שעושים רעש ומתוכם חלק מכובד הם רעש לבן בלי תוכן (כל אלה שאומרים שאסור שמודים יעלו כסף). הרבה גם התחילו לדבר על סוף העולם כי לא ידאגו לסדר ויהיה מלא גנבות, כרגע נראה כאילו יש פשלות אבל הם מסדרים את זה, כל פעם ש הוסיפו משהו בהתחלה היה בלגן צריך לתת לדברים שבוע שבועיים ואז יהיה אפשר לדעת איך כל הדבר הזה יתקדם.

הדבר היחיד שראיתי שמדברים עליו ובאמת ראוי לדיון זה החלוקה של הכסף, 25% ליוצר המוד זה ביזיון, 30% ל זה מוגזם ו 45% למפיצת המשחק זה בדיחה, קשה לי לראות את זה משתנה במיוחד לאור העובדה שיש יותר מידי רעש והבעיה הזו לא זוכה למספיק דגש. ליוצר התכון צריך להגיע 50% לפחות מהכסף והם יהיו חייבים לשנות את הרף שצריך לעבור בשביל למשוך את הכסף כי כרגע צריך להגיע ל 100$ רווח (כלומר למכור ב 400$) וזה יהיה מאוד קשה להגיע לסכום הזה אם החלוקה הנוכחית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב את הדוגמה של WIKI, קשה להגיד שהאתר הזה חי, הוא יותר בכיוון של שורד. לפני כמה חודשים לכנסתי לשם לקרוא על משהו וחצי מהדף היה הודעה של "בבקשה תן לנו כסף בשביל לחיות"...ולכן כן הייתי ממליץ להם לעבור למודל של wolfram|alpha שהוכיח את עצמו כיציב יותר (וגם הם במהלך השנים הורידו הרבה אפשרויות למשתמשים שלא רשומים וכאלה שיש להם משתמש חינמי). ככה משתמשים מזדמנים שבכל מקרה לא ישלמו כסף יכולים להנות מהאתר אבל כאלה שנכנסים באופן קבוע חייבים גם לתמוך בשירות שהם מנצלים.

הסיבה שעד היום מודים היו בחינם היא לא כתוצאה מטוב ליבם של המפתחים, הם היו בחינם כי לא היה שום חוזה שאפשר ליוצרים לגבות כסף. אם מישהו היה מנסה לדרוש תשלום זה לא היה נגמר טוב בשבילו (וכן היו מקרים כאלה). בכל זאת אנשים בחרו לפתח מודים וליצור מפות כאשר הסיבה מאחורי זה הייתה לרוב ניסיון לצבור ניסיון, לאפשר להם להציג פרוטפוליו ואולי אפילו למצוא עבודה, כמובן שהם בחרו לעבוד על משחקים שהם אהבו ושיחקו בהם בכל מקרה.

אף אחד לא עובד כל כך קשה מטוב לב, המטרה הסופית היא בדרך כלשהי להגיע למצב שכסף נכנס לחשבון הבנק שלהם. עכשיו יש להם אפשרות נוספת שלא מגבילה אותם לחברה מסויימת ומשאירה להם יותר חופש, הם כן חייבים להלחם על אחוז גדול יותר מהכסף הזה כי 25% זה בדיחה.

הזכרתי כמה פעמים שהדבר הזה לא צץ משום מקום, התחילו לפני כמה שנים לאפשר לאנשים ליצור חפצים ל- TF2 וגם שם 25% מהכסף הלך ליוצר החפץ. בהמשך זה הורחב גם ל- CS:GO ו- DOTA 2 כאשר ב- DOTA 2 יש סטים שנוצרו על ידי הקהילה ומחירם עומד על כמה עשרות דולרים. יש להם כמה שנים של מחקר עם סכומים שנעים בין דולרים בודדים לסביבות ה- 50$, יותר ממספיק בשביל להרחיב את האפשרות הזו ב- WORKSHOP לעוד משחקים ולדברים שהם לא חפצים קוסמטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

http://forums.blackmesasource.com/index.php/Thread/17088-Happy-Birthday-Half-life/

לא יודע מה אתה קראת אבל הם היו במגעים עם VALVE בשביל לאפשר למכור את המוד והמגעים צלחו. זה היה ב 2013! עוד דוגמה לזה שהיה אפשר עוד לפני כמה שנים לראות שהמהלך הזה בדרך.

הדוגמה של קוד פתוח לא קשורה, מודים לא תמיד קוד פתוח ולא תמיד מודרים שתפו פעולה אחד עם השני. ב SOF2 למשל היו 2 מודים גדולים שבאופן קבוע המפתחים האשימו אחד את השני בגניבת קוד ובעתקה. בכללי קהילת הקוד הפתוח לא זוהרת כמו שאתה מתאר אותה, מאחוריה עומדים הרבה גופים שהמטרה היחידה שלהם היא רווח, מבחינתם קוד פתוח זה אמצעי להחדיר את המוצרים שלהם לשוק (בדומה למה ש EPIC ו VALVE עושים היום, הכל פתוח ובחינם כל עוד מהדלת האחרוית נכנס כסף). בנוסף לזה לא חסר דוגמאות לתוכנות קוד פתוח שנמכרו לגופים שלא כל כך תמכו בקוד פתוח, open כנראה הדוגמה הבולטת ביותר.

הדעה שלך מבוססת על הנחה שגויה שמודרים לא פעלו ממניעי רווח. הסיבה שההנחה שלך שגויה היא שאין לה שום בסיס, בעבר לא היה להם בכלל את האפשרות להרוויח ישירות מהעבודה שלהם, אם עוד שנה נראה שאכן רובם העדיפו להישאר בחינם תוכל לכתוב את מה שאתה כותב היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו יכול לחשוב על סיבה מדוע יש משחקים בסטים ללא קלפים? למפתחים זה לא עולה כסף ועוזר לקדם את המשחק; למשתמשים רבים הנושא הזה הוא פקטור בהחלטה אם לקנות משחק, ויש מספיק מהם שמוכנים לשלם עבור קלפים (דבר שמדהים אותי כל פעם מחדש). לסטים כמובן יש אינטרס שבכל משחק יהיו קלפים כי הם גוזרים את הקופון שלהם על כל מכירה. אז איך זה שיש כל כך הרבה משחקים בלי קלפים? ואיך זה שיש כל כך הרבה משתמשים שקונים קלפים בכסף אמיתי?

אגב, בסייל הבא אני מתכוון להשתמש רק בכסף שקיבלתי עבור קלפים. לפני יומיים התחלתי ב"כרייה" אוטומטית של הקלפים במשחקים שלי, ומאז אני כבר עם $5.5 בחשבון ועם כמעט אפס מאמץ מצידי. אני מוכר את כל הקלפים ב-bulk, עם מחיר שהגדרתי מראש ל-2 סנט פחות ממחיר השוק והם נמכרים כמו לחמניות טריות. עכשיו רק צריך למצוא דרך לגרום לכל התהליך הזה לקרות ברקע מבלי שאקבל עדכון על כל קלף שנוסף לי לחשבון ומבלי לאשר ידנית מכירה של כל bulk של קלפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, בסייל הבא אני מתכוון להשתמש רק בכסף שקיבלתי עבור קלפים. לפני יומיים התחלתי ב"כרייה" אוטומטית של הקלפים במשחקים שלי, ומאז אני כבר עם $5.5 בחשבון ועם כמעט אפס מאמץ מצידי. אני מוכר את כל הקלפים ב-bulk, עם מחיר שהגדרתי מראש ל-2 סנט פחות ממחיר השוק והם נמכרים כמו לחמניות טריות. עכשיו רק צריך למצוא דרך לגרום לכל התהליך הזה לקרות ברקע מבלי שאקבל עדכון על כל קלף שנוסף לי לחשבון ומבלי לאשר ידנית מכירה של כל bulk של קלפים.

אשמח לדעת מה הכוונה ב"כרייה"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...