עבור לתוכן
View in the app

A better way to browse. Learn more.

HWzone

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Seagate 7200.11 ו"קרובי משפחה" פגומים - הדיון הרשמי

Featured Replies

פורסם

PolishMan + genia

תבדקו עם SpeedFan את פרטי ה-SMART, יש אפשרות להשוות ברשת עם כוננים זהים של אנשים אחרים. הוא ידווח מה סטנדרטי לכונן שלכם ומה לא, בנוסף גם יציע פתרונות או אם נראה לנכון אז לגבות את המידע ולקנות כונן חדש (במקרים המתאימים כמובן).

צירפתי את מה שהבדיקה ONLINE נתנה לי. אני לא ממש מבין מה כל דבר אומר, אבל הבריאות של הכונן לפי זה היא 92 אחוז - זה כונן בן חודשיים! ייתכן דבר כזה? בכונן במחשב אחר בן 2.5 שנים אני מקבל 87%, כלומר תוצאה טיפה נמוכה יותר אבל זה כונן שעבד הרבה לעומת הכונן של SEAGATE!

[attachment deleted by admin]

  • תגובות 546
  • צפיות 73.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

קודם כל אם הוא מזוהה (אפילו אם הוא לא Online) אז כבר ניתן להסיק שלא מדובר בבעיה הידועה לשמצה (כונן לא מזוהה באתחול).

אתה יכול להוריד את התוכנה מכאן: http://www.bebits.com/app/3789

לאחר מכן תעקוב אחרי ההסברים באתר של מיקרוסופט. שים לב שבפרטי הבעיה באתר שלהם אכן יש מאפיינים של הבעיה שלך, שלא תתקן בעיה שלא קיימת בטעות.

פורסם

צירפתי את מה שהבדיקה ONLINE נתנה לי. אני לא ממש מבין מה כל דבר אומר, אבל הבריאות של הכונן לפי זה היא 92 אחוז - זה כונן בן חודשיים! ייתכן דבר כזה? בכונן במחשב אחר בן 2.5 שנים אני מקבל 87%, כלומר תוצאה טיפה נמוכה יותר אבל זה כונן שעבד הרבה לעומת הכונן של SEAGATE!

הכונן שלך עם הקושחה הספציפית שקיימת אצלך בכלל לא נמצא במאגר שלהם, כך שזו לא אינדיקציה ל"בריאות" שלו. לצורך העניין לי יש כונן שנקנה שלשום והוא מדורג ב-97%, לפי החישוב שלך גם זה נשמע מוזר. זו לא אינדיקציה בגלל שלחלק מהכוננים יש מאפיינים (בSMART) שאין לאחרים ובחלק מהם הערכים שנחשבים לנורמליים הם שונים.

עדיף שתבדוק עם כלי מתאים מבית החברה שיצרה את הדיסק.

http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools

נ.ב.- איך צילמת סקרינשוט של כל הדף ב-PDF?

BET4, תחפש בגוגל :nixweiss:

פורסם

זה בדיוק מה שקרה לי היום... רק שלי היה SD15 לפני העדכון , והעדכון לא פתר את הבעיה אלה רק גרם למצב הקשיח להשתנות מ OFFLINE ל UNREADABLE

אופס.. גם שלי זה SD15.. התלבלבתי עם כונן אחר אצלי

בכל מקרה, יחסית אליי אתה עוד במצב טוב..

טוב אז עדכנתי לו firmware והוא עדיין לא מזוהה במנהל הדיסקים

(כמו שאמרתי בdevice manager הוא כן מזוהה. בביוס אגב, הוא מראה לי שהכונן 0GB ככה שהמצב לא משהו..)

כנראה שנממש אחריות.. הבעיה היא שיביאו לי כונן חדש ואני צריך את החומר מהכונן הזה מן הסתם

קיצור שמתי אותו במקפיא בינתיים..

"למזלי" יש לי עוד שני כוננים זהים לזה, ככה שאחרי שנגבה אותם אולי נפרק לאחד מהם את הבקר, נרכיב אותו בתקול ונראה מה קורה שם..

אני אדווח אם יהיו התפתחויות.. :(

עריכה: כוסאומו אין לי מברג כוכביות לחרא הזה..

פורסם

בקשר לתמונה שהעליתי - קניתית לפני חודשיים את הדיסק המדובר של סיגייט 500 מאייבורי - לאחר יום המחשב לא זיהה אותו בעלייה - החזרתי אותו לאייבורי עשו לי פרצופים - ביקשתי דיסק חדש ושיעשו לי בדיקת SMART - הם עשו ומאז הוא עובד אך אני בפחד שכל רגע הסיפור יחזור על עצמו.

חבר שלי יש לו דיסק קשיח זהה בתוך קופסה חיצונית והוא כשל לו פעמיים בחמישה חודשים והוא התייאש וגם באייבורי התייאשו והחליפו לו ל WD.

נראה לי אני קונה 500 SAMSUNG לפחות הם שקטים ואמינים - הביצועים כבר לא חשובים. העיקר השקט הנפשי.

פורסם

עדיין לא התקנתי את הקושחה החדשה,חכיתי וחיכיתי,יש חדש בעניין חברה?

סיגייט... :bash:

פורסם

rand0m_x, תפרט קצת יותר. אמרת שהוא לפתע לא מופיע במנהל הדיסקים. הפעלת מחדש? וידאת שהחיבורים לא רופפים? הוא חזר להיות מזוהה?

dan79, אני לא המצאתי את עניין הלוג, זהו דיווח של עובד בחברה (סיגייט) אבל אני חושב שהדבר ההגיוני ביותר הוא שאם הלוג מדווח על אירועים והמחשב שלך דולק כל הזמן, אז רק 2 דברים יכולים לקרות מכאן והלאה. הדבר הראשון והסביר מאוד הוא מה שאמרת, בפעם הבאה שתפעיל מחדש (תכבה ואז תדליק) את המחשב אז הוא לא יזוהה יותר. הדבר השני הוא שבאחד מן הימים מספר האירועים יגיע לערך הנקוב והכונן בתור צעד למניעת תקלות יגרור הפעלה מחדש של המחשב/קפיאה/BSOD.

מה שכן זה ברור שבכל מקרה נרשמים אירועים בקובץ הלוג. היכן נשמר המידע של ה-SMART? היכן נשמר המידע שעל הפלטות?

אם הקבצים מאוד חשובים לך אז אני הייתי מגבה אותם ברשת/על כונן אחר/עם USB כפי שאמרת --- ולאחר מכן מפעיל את המערכת מחדש ומעדכן את הקושחה. אני היום קניתי 1TB של סמסונג בשביל לגבות את ה-ST3100034AS. גיביתי ולאחר מכן עדכנתי את הקושחה, העניין הוא שלא מחקתי את הגיבוי מן הכונן של סמסונג ואני גם לא אעשה זאת בתקופה הקרובה כי אי אפשר לדעת כיצד 2 הכוננים יתמודדו עם הסיפור. מצד אחד הכונן של סיגייט הוא בעייתי מלכתחילה, ועכשיו כשעדכנתי קושחה אז מדובר בחתול בשק. אי אפשר לדעת מה צופן העתיד. ומצד שני הכונן של סמסונג הוא חדש ובד"כ נתקלים בבעיות בתקופת שימוש התחלתית, אז בשביל להמנע מבעיות אני מעדיף לא למחוק את הגיבוי (וגם לא את המקור).

Moshe972 + PolishMan

התוכנה הזו לא אומרת הרבה. יש הרבה מאפיינים לתקינות של כונן קשיח, הרבה ערכים ב-SMART. אתם חושבים שזה הגיוני שתוכנה תגיד לכם בשניה עד כמה הכונן שלכם "בריא"? וזאת לעומת כוננים שמחוברים המון שנים למחשב שלכם ומציגים תוצאות טובות יותר? תעשו לעצמכם טובה ותתעלמו מהתוכנה הזו.

פעלת בחוכמה.

אני גם מתכוון לעשות גיבוי בדרך הזאת שמאפשרת גיבוי חם ללא איתחול שעלול להיות מסוכן במקרה שלי.

כדאי לרשום את הדרך הזאת בתחילת ה-sticky .

יש כאן אנשים בפאניקה ושלא נימצאים כל-כך בענינים וגיבוי בדרך הזאת שהיא פשוטה ולא יקרה יכולה לעזור להם מאוד.

אגב,דיסקים של סמסונג אינם נפוצים בארצנו,מדוע החלטת ללכת דווקא עליהם?

האם מדובר בדיסק פנימי רגיל או כזה שמגיע בתוך קופסא מיוחדת,כלומר דיסק חיצוני?

האם טרם הרכישה טרחת לבדוק את אמינותו (RMA,MTBF ),באתרים מיתמחים בנושא כמו STORAGEREVIEW ?

אודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט ולהגיד בכמה רכשת ובאילו תנאי אחריות?

פורסם

אופס.. גם שלי זה SD15.. התלבלבתי עם כונן אחר אצלי

בכל מקרה, יחסית אליי אתה עוד במצב טוב..

טוב אז עדכנתי לו firmware והוא עדיין לא מזוהה במנהל הדיסקים

(כמו שאמרתי בdevice manager הוא כן מזוהה. בביוס אגב, הוא מראה לי שהכונן 0GB ככה שהמצב לא משהו..)

כנראה שנממש אחריות.. הבעיה היא שיביאו לי כונן חדש ואני צריך את החומר מהכונן הזה מן הסתם

קיצור שמתי אותו במקפיא בינתיים..

"למזלי" יש לי עוד שני כוננים זהים לזה, ככה שאחרי שנגבה אותם אולי נפרק לאחד מהם את הבקר, נרכיב אותו בתקול ונראה מה קורה שם..

אני אדווח אם יהיו התפתחויות.. :(

אני מוכרח לציין שנראה לי שהבעיה אצלך היא תוכנתית ולא קשורה לקושחה.

פורסם

עשיתי את העדכון תוכנה לדיסק שלי כרגע, הוא עבר בהצלחה וכאשר נכנסתי לוינדוס

התחלתי לעשות את בדיקת הsmart בseatools ולאחר כמה דקות המחשב עשה רסטרט?

למה? :nixweiss:

עריכה:

שחכתי להזכיר מה הייתה הבעיה העיקרית שלי איתו, היו הרבה תקיעות בסרטים שהתחילו בזמן האחרון ורק בסוף קלטתי שזה בגלל הדיסק(לפי הרעש שיצא ממנו)+ צםצופים תמידיים שיוצאים ממנו אפילו כשמכוונים את העכבר על מקום מסויים, לדוגמא לינק לאתר או שימוש בגלגלת של העכבר וכו'

לגבי הסרטים לא בדקתי עדיין אם הבעיה נפתרה אבל הצפצופים לא הפסיקו( אמנם נחלשו אבל לא מספיק).

פורסם

חברים מי שרוצה לעשות גיבוי Online/Offline, מוזמן להסתכל בפוסט הזה -

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=391363.0

אומנם זו לא הגרסה האחרונה, אך היא תעשה את העבודה (והכי חשוב מקבלים רישיון בחינם, והנחה של 10$ למי שמעוניין בגרסה האחרונה).

לינק ישיר להרשמה -

http://www.acronis.co.uk/mag/ati10pe

פורסם

קיצור שמתי אותו במקפיא בינתיים..

לשים את הדיסק במקפיא = רולטה רוסית. אין לך מושג מה הבעיה שלו וכיצד לתקן אותה, לשים אותו במקפיא עלול לחסל את הסיכויים של חברת שחזור (וגם שלך) לשחזר את המידע ממנו. חבל שאתה מתעסק בדברים שאתה לא מבין בהם.

אגב,דיסקים של סמסונג אינם נפוצים בארצנו,מדוע החלטת ללכת דווקא עליהם?

האם מדובר בדיסק פנימי רגיל או כזה שמגיע בתוך קופסא מיוחדת,כלומר דיסק חיצוני?

האם טרם הרכישה טרחת לבדוק את אמינותו (RMA,MTBF ),באתרים מיתמחים בנושא כמו STORAGEREVIEW ?

אודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט ולהגיד בכמה רכשת ובאילו תנאי אחריות?

הם נפוצים, למה לא? קניתי אותו בגלל שהוא אחד מכונני ה-1TB הטובים ביותר בשוק. הוא גם אמין, גם בעל ביצועים טובים, הוא גם שקט מאוד ואפילו דיי חסכוני בחשמל. המחיר שלו ירד לאחרונה ולכן הוא הפך לאופציה ראויה מבחינתי. לפני חודש (אולי אפילו חודש וחצי) המחיר שלו היה 660 שקלים, ועכשיו המחיר הוא 530-550 שקלים. הדיסק הוא מדגם HD103UJ מסדרת Spinpoint F1, הוא אינו דיסק חיצוני (לא במארז). לא בדקתי את רמת האמינות שלו כי אני כבר ידעתי לא מעט עליו, ובפרט מבחינת אמינותו. :)

פורסם

שלום

ברשותי כונן יחיד ST3500320AS ועשיתי לו עדכון לFW

לפני העדכון הוא היה פשוט קופא ומסכים כחולים היו באים לאחר מכן

אחרי העדכון יש לי שוב קפיאות..

מה לעשות? רכשתי אותו בKSP האם האחריות מכסה?

רק שתדעו שלאחר הרבה קפיאות פשוט פירמטתי מחדש את הוינדווז כי חשבתי שזה בגללו

פורסם

קפיאות ומסכים כחולים זה לאו דווקא בגלל הכונן הקשיח, ובפרט בעניין של סיגייט- אלו הם לא הסממנים לבעיה.

אם גם לאחר הפרמוט אתה נתקל בזה אז אתה יכול במקביל לעדכן את הקושחה במידה והכונן שברשותך נגוע, וגם לחפש את מקור הבעיה בעזרת פורום תמיכה טכנית [לתקלות חומרה].

פורסם

לשים את הדיסק במקפיא = רולטה רוסית. אין לך מושג מה הבעיה שלו וכיצד לתקן אותה, לשים אותו במקפיא עלול לחסל את הסיכויים של חברת שחזור (וגם שלך) לשחזר את המידע ממנו. חבל שאתה מתעסק בדברים שאתה לא מבין בהם.

הם נפוצים, למה לא? קניתי אותו בגלל שהוא אחד מכונני ה-1TB הטובים ביותר בשוק. הוא גם אמין, גם בעל ביצועים טובים, הוא גם שקט מאוד ואפילו דיי חסכוני בחשמל. המחיר שלו ירד לאחרונה ולכן הוא הפך לאופציה ראויה מבחינתי. לפני חודש (אולי אפילו חודש וחצי) המחיר שלו היה 660 שקלים, ועכשיו המחיר הוא 530-550 שקלים. הדיסק הוא מדגם HD103UJ מסדרת Spinpoint F1, הוא אינו דיסק חיצוני (לא במארז). לא בדקתי את רמת האמינות שלו כי אני כבר ידעתי לא מעט עליו, ובפרט מבחינת אמינותו. :)

השיטה עם ההקפאה אכן מסוכנת ודורשת איטום מוחלט,אני השתמשתי ב-3 קופסאות איכותיות,כך שקופסא ניכנסת בקופסא

(כמו בבושקה רוסית למי שמבין על מה אני מדבר)על מנת להשיג אטימות מוחלטת.

אבל השיטה מומלצת אך ורק כצעד יאוש אחרון ממש ,רגע לפני שאתה זורק את הדיסק לפח וכל מה שאתה רוצה זה להציל את הקבצים שעל הדיסק הבעייתי

(יובהר בזאת שזה לא צעד שיכול להציל חומרה גוססת).

לי זה עזר בשני מיקרים בעבר,אבל רק משום שכבר ממילא לא היה לי אחריות ותקציב עבור חברת שיחזור.

אודה לך מאוד אם תוכל לפרט מעט ולהגיד היכן רכשת ובאילו תנאי אחריות?

אגב,השאיפה שלי היא דיסק קשיח גדול יותר בנפח 1.5 ועדיף אפילו 2 TERA ,אולם בנפחים כאלו אני מוצא לצערי רק דיסקים קשיחים מבית SEAGATE

כך שבלית ברירה אני אצטרך ללכת על ה- 1 TERA של סמסונג.

פורסם

גם אני רציתי 1.5 טרה-בייט אבל בסופו של דבר נמנעתי, מאותן סיבות.

בקרוב יש 1.5 טרה-בייט של סמסונג מסדרה ירוקה חדשה, הוא אמור לתת פייט מבחינה תקציבית ומבחינת רמת רעש ל-1.5 של סיגייט. מבחינת ביצועים אני מניח שהוא יהיה מעט חלש יותר אבל לא משמעותי.

רכשתי את הכונן באופן פרטי במחיר של 500 שקלים, לגבי אחריות אני לא יודע אבל אני סומך עליהם מהבחינה הזו.

לגבי הרולטה הרוסית, זה לא רק עניין של איטום. קראתי בעבר מאמר שאני לא מוצא, באתר של חברת שחזור. המאמר עסק במיתוסים כמו לשים את הדיסק קשיח במקפיא וכל מיני שיטות "תיקון" ביתיות אחרות. הנקודה שם לא הייתה שזה קשה לביצוע ושמשתמש לא אמור לעשות זאת בביתו, כי חברת שחזור לא עושה דברים כאלו. הנקודה הייתה שישנן כל מיני בעיות שמופיעות בדיסקים קשיחים וההקפאה תטפל באופן זמני אך ורק לבעיה מסוג מסוים, וכל עוד שהמשתמש לא יודע איזו בעיה מופילה מולו (והוא לא) אז יכולים לקרות שני דברים. הדבר הראשון הוא שיש קשר בין הקפאה לבין הבעיה שבכונן ובמקרה הזה הכונן יפעל למשך פרק זמן מסוים (לא לצמיתות) ולאחר מכן יקרה מה שאמור היה לקרות בדבר השני (אם לא היה קשר בין ההקפאה לבעיה שבכונן). הדבר השני הוא שהכונן לא יפעל ולא נעליים ואפילו ההיפך, ההקפאה תמזער את יכולות השחזור של חברת שחזור- הסיכויים להצלחה של חברת השחזור יפגעו.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.