דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0 - עמוד 158 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז - V2.0


karpad

Recommended Posts

כן ודאי היזכירו

הדר' שדיברה לצערי שכחתי את שמה , אני אחפ באתר של גלי צה"ל

היא השוותה גם את מספר האיזכורים הזרטוסטראים כמו נניח שטן בתלמוד הבבלי ובתלמוד הירושלמי ( עכשיו ברור לי למה התלמוד הבבלי התקבל ולא התלמוד הבבלי )

[br]פורסם בתאריך: 25.06.2009 בשעה 22:14:49


טוב

לבונבון הזה קוראים דר' תמר עילם גינדין

סתם כאן צרפתי את ההופעה שלה בלומדון וקישינבאום כאשר היא מדברת על מגילת אסתר ( מאוד מעניין ) אפשר להיכנס לאתר שלה ולחטט , אני אחפש בגלי צה"ל לראות את סידרת ההרצאות שלה .

[br]פורסם בתאריך: 25.06.2009 בשעה 22:38:29
גלגלו לאמצע הדף כדי לראות את הקורס שלה , אפשר להאזין לשעור האחרון על ידי קליק בתחתית הפרק שלה .

על כל מיקרה היא בטוח נראת הרבה יותר טוב מעובדיה היוסף וגם מדברת לטעמי בטוב טעם יותר מימנו ( לתשומת ליבך הזרטוסטראי רררררוווונננננייייי )

http://glz.msn.co.il/inner.aspx?page_id=6

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 4.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לא קשור.

רוני אף אחד לא יעשן גראס תאמין לי,והכיפה שהם שמים ומקללים הם לא שמים פס ואני לא אתפלה אם הם לא מניחים תפילין גם,אני מדבר על הנוער שאני מכיר אני לא יודע איזה נוער אתה מכיר אבל אני מכיר מקרוב ומהשכבה שלי גם כמה.

האלה בבני ברק סבבה מצידי לא יודע מה איתם,אני מדבר על הנטולי קרטא המשוגעים שמבחינתי מה שהם עושים זה פסול.זו דעתי בלבד

לא הבנתי,

מה רע בגראס? זה בטוח יותר מדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גראס וכל מיני סמים זאת הכוונה ...

פשוט אתה לוקח לי דוגמא מאנשים שגדלו חילונים והם מעשנים סמים אחר כך שמים כיפה וכו'...

פרדס -כץ היית ככה ואפשר לראות איך היא כיום ברגע שנכנסו לשם דתים -עיר יותר נקייה.

כמו הישיבה של הרב דניאל זר: http://rabenu.co.il/

לפני שהיתה הישיבה הזאת השכונה היתה חילונית מאוד, ופושעת מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח הייתי בטוח שהיום כבר יום שבת, איזה בססה הייתי בטוח שתפסתי אותך :silly:

בכל מקרה אז יצא סבבה ינראה שאני מקדים את הלוח הזמנים שלי, אם כך צריך לצאת קצת היום :cool2:

דרך אגב מה אתה חושב על התמונה שלי? במחיוד בשבילך עבור פורום דת ואמונה (ה DOH זה של הומר סימפסון למקרה ואתה תוהה )

http://i43.tinypic.com/205trvl.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח הייתי בטוח שהיום כבר יום שבת, איזה בססה הייתי בטוח שתפסתי אותך :silly:

בכל מקרה אז יצא סבבה ינראה שאני מקדים את הלוח הזמנים שלי, אם כך צריך לצאת קצת היום :cool2:

דרך אגב מה אתה חושב על התמונה שלי, בשבילך עבור פורום דת ואמונה? (האה DOH זה של הומר סימפסון למיקרה ואתה תוהה )

http://i43.tinypic.com/205trvl.png

תגובה שכולה LOL אחד גדול.

באמת חשבת שהיום כבר שבת? החיים שלך כנראה "דבש".

וקבל ח"ח על התמונה, יצא מעולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתמול שמעתי הרצאה בגלי צה"ל על הקשר בין הדת הזראטוסטראית לבין היהדות כיום , אני חייב להגיד לכם , זה סידר לי כמה רהיטים במוח .

הכוונה היא שהדת הרבנית לקחה את רעיון העולם הבא ואת הרעיון של גן עדן וגיהינום מהם , ולמי שלא מבין "אללאה הוא אכבר " והרצון של השיעים להיתאבד ולהיות שהידים מבוסס על הרעיון שיש להם לאן ללכת לאחר מותם , אצל בני ישראל אף פעם לא היה דבר כזה , כשר האבות מתו , הם " נאספו אל אבותיהם / עמם " רק לאחר גלות סנחריב הם התחילו ללכת לעולם הבא , גם הרעיונות על טומאה וטהרה הרבנים שאבו מהאירנים , בתורת משה כתוב שבזמן הנידה האישה איננה טהורה , ניגמרה לה הווסת ניגמרה לה הטומאה , לאחר הגלות הרבנים החליטו על פי האירנים שהיו שומרים גם שיבעה " נקיים " לחייב את העם גם הם לשמור שיבעה נקיים , כמובן את עולם המלאכים והשדים הם הרבנים לקחו מהאירנים , בתורת משה "מלאכים" הם שליחים בלבד , בעולם של האירנים יש למלאכים תפקידים וכו' אותו דבר שדים , בתורת משה הם אינם מופיעים כלל . השטן בספר איוב הוא דוגמה לאיך הרבנים שהם הפרושים הקימו דת גלותית .

רוני אתה וחברייך כול טועים ואתם אלו שחיים בגלות , תורת משה היא תורה שמשחררת את האדם מהשטויות ואילו אתם מלאים ברעיות גלותיים ועבודה זרה .

אם היית יודע - חבל עליכם , באמת חבל .

אולי פעם יגיע איזה רב שיכול לבטל את המוסד הזה , אולי באיזה דור יגיע שוב משה וימשה את עם ישראל מהחרא שהם קבורים בו .

דרך אגב , האיסלם השיעי גם הוא שאב מהם והנצרות שאבה המכת הרבנית הפרושית -

בבקשה להבדיל בין דת משה לבין הכת הרבנית שהיא איננה כלל ועיקר דת משה . לא להיתבלבל בין עם ישראל לבין יהדות ולבין כת רבנית .

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA

טעות חמורה מאין כמוהה לידידי המגלומן.

העולם הבא כן מוזכר בתנ"ך, האמנם אין פרטים רבים עליו אך הוא מוזכר גם בתורה ומפורט עליו עוד יותר בנביאים.

התורה, ספר ויקרא - מצוות סקילת המעלות באוב.

ספר שמואל - מאורע העלאת נשמתו של שמואל הנביא באוב, בידי שאול המלך והאישה המעלה.

[ספר שמואל א פרק כח פסוק טו): ו?י??אמ?ר ש??מו?א?ל א?ל ש??או?ל ל?מ??ה ה?ר?ג??ז?ת??נ?י ל?ה?ע?לו?ת או?ת?י, ו?י??אמ?ר ש??או?ל, צ?ר ל?י מ?או?ד ו?פ?ל?ש??ת??ים נ?ל?ח?מ?ים ב??י, ו?אלו?ה?ים ס?ר מ?ע?ל?י ו?ל?א ע?נ?נ?י עו?ד, ג??ם ב??י?ד ה?נ?ב?יא?ים, ג??ם ב??ח?לו?מו?ת, ו?א?ק?ר?א?ה ל?ך? ל?הו?ד?יע?נ?י מ?ה א?ע?ש??ה:

ו?ת??אמ?ר ה?א?ש???ה א?ל?יו ה?נ??ה א?ת??ה י?ד?ע?ת?? א?ת א?ש??ר ע?ש??ה ש??או?ל א?ש??ר ה?כ?ר?ית א?ת ה?או?בו?ת ו?א?ת ה?י??ד??עו?נ?י מ?ן ה?א?ר?ץ, ו?ל?מ?ה א?ת??ה מ?ת?נ?ק??ש? ב??נ?פ?ש??י ל?ה?מ?ית?נ?י: ו?י??ש???ב?ע ל?ה? ש??או?ל ב?ה` ל?אמ?ר ח?י ה` א?ם י?ק??ר?ך? ע?ו?ן ב??ד??ב?ר ה?ז??ה

ייתכן שישנם עוד מקומות בהם רמזים על העולם הבא (נקרא לעתים עולם השאול) בתנ"ך אך איני מכיר עוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שליחה מחדש עם הוספות.

.[br]פורסם בתאריך: 26.06.2009 בשעה 10:03:24


אתמול שמעתי הרצאה בגלי צה"ל על הקשר בין הדת הזראטוסטראית לבין היהדות כיום , אני חייב להגיד לכם , זה סידר לי כמה רהיטים במוח .

הכוונה היא שהדת הרבנית לקחה את רעיון העולם הבא ואת הרעיון של גן עדן וגיהינום מהם , ולמי שלא מבין "אללאה הוא אכבר " והרצון של השיעים להיתאבד ולהיות שהידים מבוסס על הרעיון שיש להם לאן ללכת לאחר מותם , אצל בני ישראל אף פעם לא היה דבר כזה , כשר האבות מתו , הם " נאספו אל אבותיהם / עמם " רק לאחר גלות סנחריב הם התחילו ללכת לעולם הבא , גם הרעיונות על טומאה וטהרה הרבנים שאבו מהאירנים , בתורת משה כתוב שבזמן הנידה האישה איננה טהורה , ניגמרה לה הווסת ניגמרה לה הטומאה , לאחר הגלות הרבנים החליטו על פי האירנים שהיו שומרים גם שיבעה " נקיים " לחייב את העם גם הם לשמור שיבעה נקיים , כמובן את עולם המלאכים והשדים הם הרבנים לקחו מהאירנים , בתורת משה "מלאכים" הם שליחים בלבד , בעולם של האירנים יש למלאכים תפקידים וכו' אותו דבר שדים , בתורת משה הם אינם מופיעים כלל . השטן בספר איוב הוא דוגמה לאיך הרבנים שהם הפרושים הקימו דת גלותית .

רוני אתה וחברייך כול טועים ואתם אלו שחיים בגלות , תורת משה היא תורה שמשחררת את האדם מהשטויות ואילו אתם מלאים ברעיות גלותיים ועבודה זרה .

אם היית יודע - חבל עליכם , באמת חבל .

אולי פעם יגיע איזה רב שיכול לבטל את המוסד הזה , אולי באיזה דור יגיע שוב משה וימשה את עם ישראל מהחרא שהם קבורים בו .

דרך אגב , האיסלם השיעי גם הוא שאב מהם והנצרות שאבה המכת הרבנית הפרושית -

בבקשה להבדיל בין דת משה לבין הכת הרבנית שהיא איננה כלל ועיקר דת משה . לא להיתבלבל בין עם ישראל לבין יהדות ולבין כת רבנית .

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA

ידוע שאני כבר לא מתייחס לליצן ,אבל אמונה עיוורת אמרנו? אדם לא מכיר תתורה עצמה [שהיית לפני הדת הזאת בכלל] אבל קובע עובדות.

כתבת שאין חיים לאחר המוות מן התורה?

http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=796414&forum_id=4142

המילים "גן עדן" ו"גהנום" נועדו בכדי להמחיש את השכר והעונש בעולם הבא.

דברים (פרק ל, טו): "ראה נתתי לפניך היום את החיים ואת הטוב, ואת המוות ואת הרע, אשר אנוכי מצווך היום לאהבה את ה´ אלוהיך ללכת בדרכיו ולשמור מצוותיו וחוקותיו ומשפטיו".

על חנוך נאמר: "ויתהלך חנוך את האלוהים, ואיננו כי לקח אותו אלוהים". בתיאור מותה של רחל מוזכרת במפורש יציאת הנפש: "ויהי בצאת נפשה כי מתה". בעלת האוב העלתה את שמואל מקברו, והוא ניבא לשאול שהוא ובניו ייפלו ביד פלשתים: "ויאמר שמואל אל שאול למה הרגזתני להעלות אותי". אביגיל אומרת לדוד: "והייתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה´ אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע".

בספר קוהלת נאמר במפורש (פרק יב): "וזכור את בוראך בימי בחורותיך... כי הולך האדם אל בית עולמו וסבבו בשוק הסופדים, עד אשר לא ירחק [ירתק] חבל הכסף ותרוץ גולת הזהב ותישבר כד על המבוע ונרוץ הגלגל אל הבור - וישוב העפר על הארץ כשהיה, והרוח תשוב אל ה-לוהים אשר נתנה. הבל הבלים אמר הקוהלת, הכול הבל. ויותר שהיה קוהלת חכם, עוד לימד דעת את העם... סוף דבר הכול נשמע, את האלוהים ירא ואת מצוותיו שמור, כי זה כל האדם. כי את כל מעשה האלוהים יביא במשפט, על כל נעלם, אם טוב ואם רע".

מה זה "להאסף אל עמיו" ? זאת אומרת שכל האבות הקדושים נאספים למקום אחד ודבר זה נאמר גם על מי שלא נקברו יחד כלל.

[עכשיו המשך מתוך אקדמיה -ליהדות]

VVV

הטיעון הספציפי שהישארות הנפש וכדו' הם רעיונות פרסיים שנקלטו בישראל, הוא מוטעה לחלוטין.

*** "האמונה בהישארות הנפש אינה נעדרת במקרא, כדעתם של כמה ממבקריו" (אנצ"מ ערך הישארות הנפש). "האמונה שנפש המת קיימת קיום נפרד מן הגוף היא מן האמונות העתיקות ביותר.. את האמונה הזאת אנו מוצאים באמת גם במקרא", (תולדות האמונה הישראלית ח"ה עמ' 544).

*** גם י. קלוזנר (היסטוריה של הבית השני) מאריך לדחות את המוצאים בתורת אחרית הימים של בית שני השפעות פרסיות, מלבד ההבדלים והתהומות העוברים בין האמונות, גם את הגשרים המדומים המציאו מתחברים אל היהדות זמן רב לאחר בטול מלכות פרס. ובאנצ"מ ערך דת (כרך ב' עמ' 768): "לעומת זה יש להטעים את העובדה שדת פרס לא נזכרה לא במקרא ולא בספרות החיצונית, לא נזכר שום אל מאלהי פרס בספרות המקראית והחיצונית. אין שום פולמוס נגד דת פרס, ואין שום סימן לגרוי של מגע" (ראה שם על הבדלי התפיסות בין היהדות של בית שני, ובין הדת הפרסית באותם ימים).

ברור שהאמונה בהישארות הנפש היתה נחלתו של כל אחד ואחד מבני קדם, וכבר בחפירות יריחו מן השכבות הקדומות ביותר יש עדות לאמונה זו ('חפרנו את יריחו', ק. קניון). ענין האוב והידעוני המוזכר בכמה וכמה מקומות בתורה ובנביאים, מוכיח בעליל כי הכל האמינו בהישארות הנפש, וגם כי חשבו שהנפש נמצאת במצב נעלה מבני האדם שבעולם הזה, והיא יכולה לדעת את העתיד או לעזור וכדו'. וכן שמואל העולה באוב מתרעם "למה הרגזתני", הרי שהוא נמצא במקום שטוב לו שם[1]. (איסור התורה הוא להרחיק מעבודה זרה, אבל אינו שייך לעצם מציאות המעשים האלו כמובן).

הדורשים אל המתים נזכרים גם בדורות מאוחרים יותר (ישעיה יד יט, סה ד). וכן ראה: רחל מבכה על בניה ברמה (ירמיהו לא). "ועתה מת.. עוד אני הולך אליו והוא לא ישוב אלי", (שמואל ב יב) - דוד מתבטא כי הוא יפגוש את בנו לאחר מיתתו שלו עצמו, אך בנו לא ישוב אליו בעודו בחייו.

וראה בשמואל (א' כה'): "והיתה נפש אדוני צרורה בצרור החיים את ה' אלוקיך, ואת נפש אויביך יקלענה בתוך כף הקלע". המושג צרור החיים מוכיח מתוכו כי הוא מושג של קיום נצחי רוחני (ראה להלן מתהלים), גם אם נאמר כאן בדרך השאלה. קיומה של הרוח ופעולותיה וכן האפשרות לקשר שלה עם האלהים מוזכר גם במלכים (א כב) ויצא הרוח ויאמר אני אפתנו.

ברור שאמונה זו היא מקור הבטויים "וייאסף אל עמיו", "וישכב עם אבותיו", גם למי שאינו נקבר במקום אבותיו ועמיו (ראה דברים לב). (בניגוד למשפט המוזר שאתה מצטט: "כאשר האבות מתו , הם " נאספו אל אבותיהם / עמם " רק לאחר גלות סנחריב הם התחילו ללכת לעולם הבא").

וזוהי גם קללת התורה: "ונכרתה הנפש ההיא מלפני", כשההדגשה היא על כריתת הנפש ו"מלפני ה'", וכן ההיכרתות מהעם ומהקהל "והאבדתי את הנפש ההיא מקרב עמה" (ויקרא כג ל), לא מהעולם הזה, אלא שנדונה כנשמת מי שאינו יהודי.

המקום אליו מגיעות הנשמות לאחר המוות נקרא "שאול", והנביאים האריכו בפרטי המאורעות בו. פרק לב' ביחזקאל כולו עוסק בהמון מצרים שיבא לשאול וימצא שם את כל המוני המתים האחרים, ומה יחשוב עליהם פרעה כשיראה אותם באים לבקר: "נהה על המון מצרים והורדהו אותם ובנות גויים אדירים אל ארץ תחתיות את יורדי בור.. ידברו לו אלי גבורים מתוך שאול את עזריו ירדו שכבו הערלים חללי חרב שם אשור וכל קהלה.. שם עילם וכל המונה.. אשר נתנו חתיתם בארץ חיים וישאו כלמתם את יורדי בור.. ולא ישכבו את גבורים נפלים מערלים אשר ירדו שאול בכלי מלחמתם ויתנו את חרבותם תחת ראשיהם.. שמה נסיכי צפון כולם וכל צדוני אשר ירדו את חללים בחיתתם מגבורתם בושים.. אותם יראה פרעה ונחם על כל המונו חללי חרב פרעה וכל חילו". בתהלים (ו יג) מוזכר כי "יורדים" אל שאול שהיא מתחת לאדמה, בור בארץ תחתיות (יחזקאל לב יח). הגוף הלא נח בקברו, וברור כי המדובר כאן על הישארות הנפש.

ובתהלים מודגש כי הרשעים הם הבאים לשאול, ואילו הצדיקים מצפים להיות בחיק ה' לנצח. בפרק טז: "לדוד.. לא תעזוב נפשי לשאול לא תתן חסידך לראות שחת תודיעיני אורח חיים שובע שמחות את פניך נעימות בימינך נצח". תהלים מט: "לבני קורח.. כי יראה חכמים ימותו יחד כסיל ובער יאבדו ועזבו לאחרים חילם.. כצאן לשאול שתו.. אך אלהים יפדה נפשי מיד שאול כי יקחני סלה אל תירא כי יעשר איש כי ירבה כבוד ביתו כי לא במותו יקח הכל..". יש גם יסורים בשאול כפי שמובא בתהלים קטז "מצרי שאול מצאוני", השאול לא נתפס כאפיסה. "ואחר כבוד תקחני.. כלה שארי ולבבי.. וחלקי אלהים לעולם". (תהלים עג כד). אבל שמואל הנביא לא סבל יסורי שאול, ממקומו הוא ידע את עתידו של שאול, והחזרתו לעולם הזה היתה 'הרגזה'.

בישעיהו יד' מתוארת קבלת הפנים למלך בבל בשאול: "שאול מתחת רגזה לך לקראת בואך, עורר לך רפאים כל עתודי ארץ הקים מכסאותם כל מלכי גוים, כלם יענו ויאמרו אליך גם אתה חלית כמונו אלינו נמשלת". ואיוב יודע את הגורל המצפה לו בשאול: "למה לא מרחם אמות.. כי עתה שכבתי ואשקוט ישנתי אז ינוח לי, עם מלכים ויעצי ארץ הבונים חרבות למו, או עם שרים זהב להם.. שם רשעים חדלו רוגז ושם ינוחו יגיעי כח יחד אסירים שאננו לא שמעו קול נוגש. קטן וגדל שם הוא ועבד חפשי מאדניו".

הנביא ישעיהו (סו') מדבר במפורש על אש השורפת את הרשעים לאחר מותם: "פגרי האנשים הפושעים בי תולעתם לא תמות ואשם לא תכבה".

האמונה בתחיית המתים, היא עדות ברורה לכך שהנפש קיימת ונמצאת, ורק הגוף הוא שצריך לקום. בדניאל (יב): "ורבים מישני אדמת עפר יקיצו", וכך ישעיהו (כו יט) "יקומו מתיך נבלתי יחיון הקיצו ורננו שוכני עפר", ויחזקאל: "וידעתם כי אני ה' בפתחי את קברותיכם". בשירת חנה נאמר "ה' ממית ומחיה מוריד שאול ויעל" (ש"א ב ו'), גם במלכים א יז כשאליהו מחיה את הילד "ותשב נפש הילד אל קרבו", נפש שאפסה ונעלמה אינה יכולה לשוב. וכן מ"ב ד' ומ"ב יג'. אורבך כנראה התחיל את האמונה בתחית המתים רק בספר מכבים. (יש לצין כי גם פילון רואה כדבר פשוט את האמונה בתחית המתים, למרות שהיה מן הפזורה ההלניסטית, ולא הושפע מן התנאים, ראה בדבריו על המבול בספרו על קדמוניות בראשית).

אליהו עולה בסערה השמימה (מ"ב ב) וכן חנוך "לקח אותו אלהים" (בראשית ה), מכאן מובן כי ישנה מערכת קיום לנשמות בשמים.

גם קהלת (יב') אומר: "העפר ישוב על הארץ כשהיה והרוח תשוב את האלהים אשר נתנה". (והפסוק "רוח האדם יורדת היא למטה" הוא השאול כמוזכר להלן ועוד מקומות רבים כי אל השאול "יורדים", ואין הספק על הישארות הנפש).

מבחינה טכנית אפשר אמנם לפרש חלק מן המקורות דרך מטאפורה ומשל, אבל האמת ידועה לנו, כי הקדמונים האמינו בכל אלו. ההשוואה הברורה בין "מצרי שאול" ו"כף הקלע", ובין "נעימות בימינך נצח" ו"מדוע הרגזתני", כמו הרעיון שהנפש עתידה לשוב לעולם, מראים בבירור כי גם לאחר המוות 'יש תכנית' עבור הנשמה. וזו כמובן מתחלקת לטובים ולרעים.

טעות נפוצה היא להבדיל בין המסורת המאוחרת למוקדמת מבלי שום בדיקה, עצם העובדה שענין נזכר בכתבים מזמן הבית השני, אין זה מכריח שלא היה קיים בימי הבית הראשון וקודם לכן. שהרי ספרי הנביאים הם בעלי מגמה מיוחדת, ולא כל ענין מתאים להיכנס בהם. כשם שמכתבי "בעלי המוסר" שבדורינו אין למצוא שום ענין השייך לקבלה, אבל לא משום שאינם מאמינים בענינים אלו, אלא מפני שאין הנושא והמגמה שלהם מתאימים לכך.

*** "פרשנותו של גריניץ נובעת מהשקפתו הבסיסית שרעיון שרי אומות העולם נולד בישראל יש מאין בימי חיבורו של דניאל, וראיתו הם הכתובים הידועים הגורסים שאין ממש בעבודה זרה ומזהים את אלהי העמים לפסילים המתים. אבל אין להגזים בהערכתם של אותם דברי פולמוס. רעיון אלהי אומות העולם נעוץ בהשקפה תיאולוגית שקדמה לספר דניאל מאות בשנים", (ש"א ליונשטם, מסורת יציאת מצרים בהשתלשלותה, עמ' 50)

עד כאן.

הרבנים המציאו את רעיון הנידה או שהאיראנים לקחו זאת מהיהודים?

"ו?א?ל א?ש???ה ב??נ?ד??ת ט?מ?אָת?הּ ל?א ת?ק?ר?ב, ל?ג?לּוֹת ע?ר?ו?ת?הּ." (ויקרא י"ח י"ט).

"ו?א?ש???ה כ??י-ת?ה?י?ה ז?ב?ה, ד??ם יִה?י?ה ז?ב?הּ ב??ב?ש??ר?הּ, ש??ב?ע?ת י?מ?ים ת??ה?י?ה ב?נ?ד??ת?הּ, ו?כ?ל-ה?נ??ג?ע? ב??הּ יִט?מ?א ע?ד-ה?ע?ר?ב." (ויקרא, ט"ו, י"ט)

"ו?א?ש???ה כ??י-י?זוּב זוֹב ד??מ?הּ י?מ?ים ר?ב??ים, ב??ל?א ע?ת-נ?ד??ת?הּ, אוֹ כ?י-ת?זוּב, ע?ל-נ?ד??ת?הּ: כ??ל-י?מ?י זוֹב ט?מ?אָת?הּ, כ??ימ?י נ?ד??ת?הּ ת??ה?י?ה--ט?מ?אָה ה?וא. ... ו?א?ם-ט?ה?ר?ה, מ?זּוֹב?הּ--ו?ס?פ?ר?ה ל??הּ ש??ב?ע?ת י?מ?ים, ו?אַח?ר ת??ט?ה?ר" (ויקרא, ט"ו, כ"ה-כ"ז)

חובת שבעה נקיים הונהגה על ידי רבי יהודה הנשיא בישראל במאה השניה לספירה, מחשש לדין התורה של זיבה, התורה מצוה על זיבה שבעה נקיים, ורבי יהודה הרחיב דין זה גם לנדה.

לגבי המלאכים ,ושדים

מלאכים היו ותמיד יהיו שליחים של הקב"ה - גם בתורה וגם בחז"ל מוזכרים המלאכים בתור שליחים, אף אחד לא יותר גדול מהקב"ה! הקב"ה הוא נותן החיים והמוות והוא הנותן לכל היצורים החיים כח ויכולת חיים. הגישה הזאת מעולם לא השתנתה ביהדות, אף פעם.

מה גם שבתנ"ך -

מלאך ה' שעיכב את אתון בלעם היה בלתי נראה, מלאך ה' שהתגלה אל מנוח עלה בסערה השמימה, מלאך ה' קרא אל אברהם מן השמים, עשה חיפוש על המילה מלאך בתנ"ך ותראה שהלעיטו אותך בשקרים.

האמונה בשדים היא חלק מאמונת אלילים בכוחות המפילים פחד ואימה. היו גם זובחים להם זבחים: יזבחו לשדים לא אלוה (דברים ל"ב י"ז), ויזבחו את בניהם ואת בנותיהם לשדים (תהלים ק"ו ל"ז) תרגומו לשעירין.

שעירים הם חיה בעלת שער. ושעיר אל רעהו יקרא (ישעיה ל"ד י"ד) ושעירים ירקדו שם (שם י"ג כ"א). יש משערים שהיו אלה קופים שחיקו את מעשי האדם, והקדמונים חשבו אותם לילידי נפשות המתים המתהוללים ומהתלים בם, והקריבו להם קרבנות. על כך נאמר ולא יזבחו עוד את זבחיהם לשעירים אשר הם זונים אחריהם (ויקרא י"ז ז'). המלך רחבעם העמיד לו כהנים לבמות ולשעירים (דהי"ב י"א ט"ו). יאשיהו נתץ את במות השעירים (מ"ב כ"ג ה'). אין שעירים אלא שדים (ויק"ר פכ"ב).

פירש הראב"ד כי השדים נקראו כן בעבור שיראו אותם המשוגעים כדמות שעירים. רמב"ן מפרש שדים בעבור שמשכנם במקום שדוד, כגון המדבר ועיקר מציאותם בקצוות, כגון פאת צפון שהוא חרב מפני הקור (עי' פרקי דר"א פ"ג ומיוסד על ירמיה א' י"ד).

בתלמוד ובמדרשים מדובר על מציאות שדים ומזיקים. בספרותנו אין למזיקים כח עצמי לעשות מטוב ועד רע, והם שליחיו של הקב"ה ועושי רצונו. רמב"ן (לויקרא י"ז ז') מבאר הלשון "לשדים לא אלוה" כאילו אמר שאין להם כח וממשלה, כי אלהים לשון אילות וכח, ולכן אין צורך בהם כי לא ידעו להרע או להטיב

בקיצור -השדים אינם חלק מן התורה שבכתב או שבעל פה, אלא מופיעים עליהם סיפורים בגמרא, ונכון הדבר שבתקופות קדומות לא סיפרו עליהם. אך אין כאן שום קשר לתורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעזרת השם תברך שבוע הבא תהיה ההרצאה אותה שמעתי באתר גלי צה"ל ( הם נותנים את ההרצאה משבוע שליפני ) כך שאני אצרף קישור מחדש להרצאה ומקווה שאתם תשמעו ( פחחח , "אוזניים להם ולא ישמעו " )

טוטא המשיחי , אתה הולך יותר מידיי אחרי הנביאים וכבר אמרתי לך , קח קרטון אחד וגם אתה תהיה נביא ( חחח ) אלו אנשים הוזים שניבחרו על ידי המימסד הפרושי קרי הרבני שהכניס אותם לתוך התנ"ך כדי לחזק את מעמדו ( של המימסד הרבני ) ולא שום דבר אחר ( אוייש אתם כול כך חכמים עשירי ידע ובעלי יכולת חשיבה יוצאת מהכלל ) ( חחח )

ורררררווווננננייייי הזרטוסטראי ( מבלי לדעת את זה - חחח ) גם לך אני ממליץ לשמוע את ההרצאה ( אתה כל כך חכם , רררוווונננניייי אתה כל כך גאון , אולי אתה בכלל צדיק עליו חי עם , אתה והבולס שלך שמביאים אור לעם ( פחחחח ) ( חחחח ) ומלמדים בני יהודה קשת (פחחחח ) אתם כל כך נאורים כ=עם עולמות השדים והמלאכים שלכם , אני מתחיל לחשוב שמשה רבינו אפילו לא היה קיים ( אני רואה שאתם לא מקיימים אותו בכלל עם ההלכה שלכם ) ( עבודה זרה , זה מה שאתם עושים ובגלל זה עם על הפנים ) ( אבל אתם מסכנים שעושים את האחרים מסכנים )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

בבקשה קיבלת תתשובות- אנא להתייחס לטענות ולא בבני-אדם.

--------------------------------------------------------------------------------

עכשיו לבחור CRT

וואלה לא יודע אבל יש לי הרבה מה להגיד פה לגבי החרדים למיניהם.

סתם לקחת דוגמא קלאסית של עבריינים.

שכונת תל גיבורים חולון מי שמכיר בתחילת שנות תשעים הייתה נחשבת לשכונת עבריינים. אחרי כ10 שנים השכונה הייתה מלאה בדתיים חרדים למיניהם.

אבל היה קטע מוזר האוכלוסיה בשכונה לא השתנתה... מה זה אומר

כשרב נוסע על על מרסדס ספורטיבית... ויש עליה 3 מצלמות 24\7 והוא לא נכנס לאוטו אם משהו התקרב עליו אלא מזמין חבלה קודם כל....

לא נשמע הזוי... שלרב תהיה יכטה עם הימורים במים לא טריטוריאליים (מעניין למה אולי משחקים לא חוקיים אולי יותר גרוע מזה)... לא נשמע קצת חשוד.

בקיצור אני נתקל בשני מקרים עיקריים. הראשון או שהם עבריינים ומכסים תחת ע"י מראה של אני חרדי ושומר מצוות. או שהרמת השכלה ידע והבנת העולם הרבה פחות ממה שהייתי מצפה מילד בן 10.

ועל כל דבר שאין להם תשובה הם נותנים תשובה כגון אסור לשאול שאלות כאלו וכו'... אז תעשו לי טובה זאת אטימות לדעתי.

וסתם לדוגמא להסתכל ברוב המקרים איך המשפחות נוסעות ברכב שמותר לסוע עד חמישה אנשים כולל נהג אם איזה 7-8 נפשות.... זה גם בסדר נכון. הוא התפלל בבוקר אז אפשר לעבור על החוק, למה לא.

כל העניין של הזה זה וויכוח להוציא עוד כסף מתקציב המדיני על תפילות שיהיה גשם במקום להשקיע את הכסף הזה ממתקני התפלת מים ולעשות משהו מועיל עם הכסף הזה.

תזכרו כמה מקרים היו של זריקת אבנים על רכבים שנסעו ביום שבת זוכרים... עכשיו תזכרו בפלסטינים... יש משהו משותף שניהם נגד המדינה.

כמו כן יד את הקיצוניים שגרים במדינה נהנים מהתשלומים שהם מקבלים ובכל מקרה נגד המדינה ורוצים שהיא תיפול בגלל שהיא קמה לא כמו שכתוב בספר שלהם.

תזכרו בעמותות דתיות (לדעתי היה בשידור חוקר) שקיבלו תרומות כסף וצ'קים לילדים חולי סרטן ומחלות סופניות... עד כמה שזכור לי הרב או מי שזה לא יהיה אבל הוא היה דתי גנב את הכסף מילדים עם מחלות סופניות... זה נראה לכם כמו מצווה.

תפסיקו לבלבל במוח ותהיו הגיוניים ותנסו להבין מה עומד מאחורי כל מעשה... ומעשים כאלו נעשים כל יום בעשרות יש רק מעטים שאנחנו יודעים אז מה שאני רואה כקהילה דתית שומרת שבת מהר מאוד נשברת לי ההסתכלות על אוכלוסיה שומרת מצוות וחוקים. במיוחד כשהם מכה את ילדיה למוות בגלל שהתנהגו לא יפה מכניסה ידים של ילד לתוך תנור מכה עם פטיש על ראש ילדה בת כמה שנים... זה ברבריות !!!!!!!!!!!!!!!!!

מה שנאמר פה שקהילה שלמה תפסיק להשתמש בתחבורה ציבורית וזה יעשה נזק.. אני מנסה להיזכר ב4 ערים שגרתי ואני לא זוכר שהיו הרבה חרדים\דתיים באוטובוסים... אני רואה יותר אותם על BWM וולוו מרסדסים מאשר בתחבורה ציבורית.

תהיו חכמים ותעבדו את המידע שאתם מקבלים יום יום תגיעו למסקנות.

ושוב אל תגידו לי שזה נדיר כי אתם יודעים טוב מאוד בעצמכם שזה לא נדיר פשוט אנחנו לא רוצים לפתוח את העיניים כי נוח לנו ככה.

אתייחס לדבריםה עיקרים מתווך הודעה קיצונית זאת..

1.ידוע שהיכן שחוזרים בתשובה הפשיעה יורדת. הרבה שכונות חילוניות של פשע הפכו להיות ישרות ונקיות לאחר שחזרו בהם רבים בתשובה.

כמו הישיבה של הרב דניאל זר: http://rabenu.co.il/ [פרדס-כץ]

לפני שהיתה הישיבה הזאת השכונה היתה חילונית מאוד, ופושעת מאוד.

2. רבנים שנוסעים על מכוניות ספורט עם מצלמות.? לא נשמע.

רבנים לא מהמרים.

אתה אולי מדבר על אנשים שמתלבשים כמו חרדים, כמו "באבות" למיניהם...

אם אתה מדבר על החברה החרדית - הרי שהרבנים חיים בצניעות וביושר.

באופן כללי -רוב הציבור החרדי הם אנשים קשי יום שנוסעים בתחבורה ציבורית, כ50% ממנו אברכים, המדינה משלמת לכל אברך 700 ¤ לכולל, וראשי הכולל מוסיפים במקרה הטוב עוד כ1000 ¤, להיכן אפשר להגיע עם משכורת של 1700 ¤ ברור שישנם אנשים שעובדים, אבל בכל מקרה רמת החיים של הציבור החרדי היא נמוכה , אחוזי הרכבים נמוכים . וגם אם יש כאלו במרצדס אין זה אומר כלום.

3.אמרת שאסור לשאול שאלות, וזה שקר גס מאוד.

היהדות היא הדת היחידה בעולם שמעודדת שאלות.

ביהדות לא מטייחים שאלות, אלא דווקא להיפך - חוקרים ודורשים בהם. כל יהודי שלמד אפילו דף גמרא אחד בחייו יודע שהיהדות עוסקת בחקר האמת, בצורה ביקורתית שאין דומה לה בדתות העולם. היהדות מעלה כל שאלה, בוחנת אותה ללא משוא פנים, וגם לא חוששת להשאיר שאלות פתוחות ["תיקו"].

ביהדות כל אדם מוזמן לשאול על מנת לדעת, והוא אינו אפיקורס [ אפיקורס הוא רק מי ששואל על מנת להתגרות ולקנתר -ללעוג ליהדות], . לעומת זאת מי ששואל על מנת לברר - הרי הוא מבורך, ומדף הספרים היהודי מלא בספרי הגות ומחשבה .

זכור רק זאת - היהדות היא הדת הרציונאלית ביותר בעולם, ולכן בשמה נמצאים עשרות אלפי ספרים עבי כרס על מחשבה והגות בשם היהדות. ביהדות לא מטשטשים שאלות, אלא דווקא להיפך - בוחנים ומתעמקים בהן.

4.אני מסכים איתך שיש אנשים בלבוש חרדי שהם חסרי מצפון, כפי שיש בכל קבוצה. כמו כן ישנם חרדים נאיביים , וזה לא חסרון כזה גדול. חרדים לפעמים מעמיסים על רכבם יותר מן המותר מכיון שיש להם הרבה ילדים, אף אחד לא מוציא כסף על תפילות.אנשים מתפללים עבור הקב"ה, ולא מבקשים תמורה כספית עבור תפילותיהם. אתה מזכיר זריקת אבנים על רכבים בשבת, האם זה באישור המנהיגים הרוחניים? זריקת אבנים אסורה בשבת בכל מקרה.http://www.olam-jew.com/shut/zrikat-avanim-beshabat.htm האם באמת אתה חושב שאין הבדל בין חרדי לפלסטיני? ואם חרדי גנב תרומות, גם הירשזון גנב, מה זה אומר? בכל קבוצה ישנם גנבים. אתה חושב שאליאור חן מיצג את הציבור החרדי? אולי הוא מייצג את החילוני מכיון שהוא בעל תשובה? בלי ספק מדובר בחולה נפש שאינו מייצג אף אחד.

תסתכל על העמותות החרדיות הגדולות בארץ עושים יותר מכל המדינה גם יחד - הם מצילים חיים, עוזרים לחולים ולנזקקים וליתומים ולאלמנות. לחילונים ודתיים גם יחד, ללא חילוק בין דת, גזע ומין.

יד שרה, עזר מציון, עזרא למרפא, ועוד ועוד עוזרים לאנשים בכל רחבי הארץ.

5.כתבת -"כמו כן יד את הקיצוניים שגרים במדינה נהנים מהתשלומים שהם מקבלים ובכל מקרה נגד המדינה "

חסידי סאטמר ונטורי קרתא דווקא אינם לוקחים שופ דבר מהמדינה אפילו לא ביטוח לאומי

והם לא נגד ציונות אלה ציונות החדשה החילונית

ראה- http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2445906&forum_id=4142

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ררררווווננניייי רציתי להגיד לך בבבעעעע

זרטוסטראי שכמוך

עאלק סופר שבע נקיים - חחחח בתורה כתוב רק נידה , מאיפה החכמים שלך הקריצו את השבע נוספים ???? הינה לך תשובה - מאירן !

וגם כל השאר , אבל אתה כל כך חכם פפפחחחח .[br]פורסם בתאריך: 26.06.2009 בשעה 17:24:00


אולי תלך לחניון ספרא , ניראה היס"מ הולך להחטיף שמה מכות - חחח

( אני חושב שזו טעות ,כמובן למעט ההליכה שלך לשם - חחח ) ( סתתתתםםםם ! )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

מוזר שזה היה נהוג לפני אירן ::)

כוחה של הליצנות לדחות אפילו 1000 תוכחות.

עכשיו לגבי דברי [סיפורי] IG החביב

כל הוויכוח המטומטם הזה הזכיר לי איזה משהו שהייתי עד לו לפני כמה שבועות... זה לא בדיוק קשור לתבחורה ציבורית אבל זו דוגמא להיגין חרדי:

אני נוסע באוטובוס כלשהו ברחבי גוש דן, והאוטובוס עובר בבני ברק.

עולה אישה עם ילד- אולי בן 6 ומייד מכסה לו את הפנים. בהתחלה לא הבנתי למה, ואז שמתי לב ששהאישה מציצה מזווית העין על בחורה שלובשת גופיה

הילד בן ה6, עם עיניים מכוסות נתקל בכל מיני דברים עד שמגיע למושב ואז האמא שמה לו שקית מול הפרצוף כדי שחלילה לא יראה את הבחורה...

כאילו, WTF? אם הילד הזה אנס עד כדי כך מסוכן שיקפוץ על הבחורה רק מזה שהוא יראה את הכתפיים שלה, למה נותנים לו להסתובב חופשי? ואיך מרשים להורים שלו בכלל לגדל ילדים עם כזה חינוך?

השמירה על צניעות של ילד קטן אינה מפחד שמא יאנוס אותה, אלא מתוך הכרה בערך המוסרי של צניעות, וחוסר רצון לחשוף אותו להתנהגות פרוצה.

מראות פרוצים הם מטמאים את הנפש, ללא קשר לרמת היצר המינית. מי שמרגיל את עצמו להתסכל על נשים בלבוש פרוץ, מרגיל את עצמו להיות עבד ליצר שלו, ולא יוכל להתגבר עוד על יצרו ולהיות איש ישר וצדיק.

הכל מתחיל מגיל קטן. אם ילד מתרגל לראות נשים פרוצות, גם כשהוא יגדל לא יהיה לו בעיה עם זה, והדבר רק ימשוך אותך מטה מטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...