הפרידה - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הפרידה


old fart

Recommended Posts

אני בטוח שחלק מהאנשים לא יאמינו לי, אבל כן אני משתמש עם ידע נרחב מאוד במחשבים, אני השתמשתי בלינוקס כש-RED HAT הייתה ההפצה הנפוצה, מגרסא 4 ואילך שלך. אני עבדתי שנים בתחום המחשבים מצעירותי וגם הייתי מגיב בפורום הזה עם משתמש אחר, שמסיבות שחייבות להיות שמורות איתי, אינני יכול למסור אותו, וגם אי אפשר למצא אותו הואיל והוא נמחק מהמערכת.

בשנים האחרונות פניתי לתחומים שונים לגמרי ממחשבים, ואני משתמשת במחשבים בשביל תחומים הקשורים לבלשנות ומאגרי נתונים של שפות, כאשר אני צריך שהשמחשב ישרת אותי ולא אני אותו. בזמנו, כשהייתי צריך לנסות להפעיל מודם PCI תוכנה בלינוקס הייתי מוכן להוציא ימים כלילות בשביל לפתור בעיות, אולם כיום אני בסה"כ סטודנט שרוצה להשתמש במחשב לשימושים משרדיים פרופר וגלישה באינטרנט - אין לי שום צורך מעבר לכך.

לא מזמן שקלתי לעבור על המחשב הנייך שלי ללינוקס, אבל בעיות עם כרטיס רשת אלחוטי הפריעו לי(המחשב חזק: 1.6 ג'יגה הרץ דואל קור 64 ביט, 2 ג'יגה ראם - מספיק לכל הדעות לשימושים שלי), אולם החלטתי קודם לנסות לראות איך תהיה עבודה שותפת על מחשב נייד מעט ישן יותר:

פנטיום M 2.2

256 מגה זיכרון

צ'יפסט SIS 650

כ.רשת אלחוטי עם צ'יפ של רע-לינק RT61

סה"כ כל החומרה מזוהה ע"י לינוקס, כולל כרטיס הרשת אבל אז מתחילות הבעיות:

1. אי אפשר להתחבר לרשתות מוצפנות WPA/WPA2 - בין אם הן שולחות את הSSID או לא. ניסתי לפתור, דיווחתי באגים, חרשתי את הפורומים של בובונטו, ניסיתי כמעט כל פתרון. אבל נאדאה, אי אפשר להתחבר. התשובות שאני מקבל מאנשים פה זה לנסות לתרץ בכך שהרשת בבית לא משדרת את הSSID שלה.

אחרי 6 ניסיונות להתקין 6 הפצות שונות של לינוקס - הגעתי למסקנה: אי אפשר לגרום לכרטיסם האלה לעבוד, וככל הנראה הבעיה תהיה כמו עם מודמי הPCI התוכנתיים בזמנו.

2. מדפסת: XEROX, למרות שיש הטוענים שהיום בובונטו 8.10 מגיע עם דרייבר של מדפסת מקבילה אליה של סמסונג - עדיין, בשום דרך אפשרית אי אפשר לגשת להגדרות של חסכון בהדפסה(זו מדפסת לייזר עם טונר יקר), וכן לפני שלא עוברים כמה עשרות מדורי גהנום, המדפסת - גם כשיש בה נייר - כאשר ישלחו לה עבודת הדפסה מבובונטו הנורה של תעבור לאדום כאילו חסר נייר, ולא תפסיד עד שלא יכבו וידליקו אותה כשהיא לא מחוברת למחשב שמופעל עליו בובונטו.

3. אי אפשר לתקשר עם העולם הOPEN OFFICE, כשצריך לשלוח מאמרים לפרסום.

4. בעיות עם HIBRENATE בנייד - סיוט שלא נגמר.

5. אי אפשר להתחבר כמו שצריך בבבונטו בתור ROOT, דבר שאולי היה מאפשר לפתור כמה בעיות בצורה יותר טובה דרך הGUI.

6. אי אפשר לתפעל TV OUT(למרות שזה גם פאק של בחלק מהמקרים, שחיפוש בגוגל יעלה שמדובר באחת מהפרסות הכי גדולות בעולם המחשבים, רק עוברת בשתיקה שתיקה).

אני עם לינוקס גרמתי, לקח לה 6 שנים עד שהקרנל תמך בUSB מאז שהוא התחיל להיות נפוץ בסוף שנות ה-90, ובזמנו היה סיוט להגדיר. נראה, אולי בעוד 6 שנים יסדרו גם את התמיכה ברשתות אלחוטיות מוצפנות.

בינתיים, רק .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קודם כל' date=' אובונטו***

שנית יש לי רק שאלה אחת, איזו בעיה בדיוק יש לך לעבוד באובונטו בתור ROOT?

[/quote']

הפעלתי אותו דרך הגדרות משתמשים, כשאני מחבור בתור היוזר הרגיל שהוגדר בהתקנה(כבר פאק).

בובונטו לא מאפשרת להגדיר ROOT בהתקנה - פאק רציני בהשוואה לכל הפצת אחרת.

בובונטו לא מאפשר להכנס בתור ROOT אף פעם, אלא רק כשאתה כבר מחובר בתור המשתמש הרגיל לעשות SUDO SU כשאתה אח"כ מכניס את הססמא של היוזר הרגיל.

בכל מקרה, אין מה לשכנע אותי, אני כתבתי את הדברים אחרי נסינות של כמעט חודש להביא את עצמי לבובונטו מתפקדת. היחידה שהתקרבה לזה היה מנדרעק החדשה(וכן זה השם של ההפצה המקורי), ושם היה המכאוב הרגיל של אלחוטית, חוץ מזה שאני שונא את ההפצה הזאת בגלל מה שהיא הייתה לפני כמה שנים.

ובשבילי זה בובונטו, גם כך זה ע"ש איזה מילה אפריקאית, אני רק תוהה עם המערכת בצבע חום מסיבות גזעיות או רק בשביל לסמל כמה המערכת היא כמו מה שיוצא מהחלק התחתון של מערכת העיקול האנושית, שנמצא באיזור שעליו נוהגים לשבת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שטוב בלינוקס, זה שאין רק הפצה אחת או סוג אחד. היא בהחלט לא ההפצה האהובה עליי ויש הרבה הפצות שעוקפות אותה. נסה מנדריבה 2009, אופן סוזה, פדורה- הן מצויינות באמת.

ניסיתי...

ועדיין: .

רשת אלחוטית - דברים שהם MUST בשבילי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובשבילי זה בובונטו, גם כך זה ע"ש איזה מילה אפריקאית, אני רק תוהה עם המערכת בצבע חום מסיבות גזעיות או רק בשביל לסמל כמה המערכת היא כמו מה שיוצא מהחלק התחתון של מערכת העיקול האנושית, שנמצא באיזור שעליו נוהגים לשבת.

אתה לא שווה תגובה.

רק שתדע שבאובונטו לא חייבם בכלל להכנס למשתמש וניתן בהחלט להפעיל את המסוף בתור רוט

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא שווה תגובה.

רק שתדע שבאובונטו לא חייבם בכלל להכנס למשתמש וניתן בהחלט להפעיל את המסוף בתור רוט

זה בדיוק הבעיה, שלוקחים מעולה ומנסים להפוך אותה לחלונות, ודופקים במשך השנתיים שלושה האחרונות כל הגדרה נורמאלית שהייתה למערכת ההפעלה הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתייחס רק לסוגית הקושי לעבוד עם לינוקס בעולם האקדמאי.

אני כעת כותב תיזה ומאמר ואכן נתקל בקושי מסוים, במיוחד במציאת תחליף נאות ל-endnote. בנוסף המנחה שלי מתעקש להשתמש באופיס 2007 ובמספר תכונות יחודיות לו.

יחד עם זאת, אני מכיר מספר חוקרים המשתמשים בלינוקס, חלקם מטעמי עיקרון ומסתדרים איתו נהדר. ראוי לציין ש-latex, תוכנת קוד פתוח, היא כלי עזר חשוב בידי חוקרי שפות ומתמטיקאים הנדרשים לשלב אלמנטים סימבוליים מורכבים בכתביהם. בנוסף, לאחרונה התוודעתי למספר תחליפים חופשיים ל-endnote ואופנאופיס בגרסתו החדשה יודע לדבר עם 2007 בצורה חלקה יותר.

החלטתי על כן לנסות לכתוב את מאמרי הבא בלינוקס. אני אולי אחלוק את חוויותי בפורום זה, אני אשתדל להיות יותר סימפטי ממך...

נ"ב

כרגע אני עובד מעל גבי פדורה 9 ומתחבר לנתב באופן ומוצפן. נכון, יש הרבה דברים דפוקים, אבל כך גם בחלונות (רק שלרובם אתה לא מודע שם). אני גם מחובר למכשיר משולב ולמדפסת ליזר של ברודר ועובד איתן באופן כמעט מושלם. כרטיס הקול שלי, שלא עובד בוויסטה כלל, זוהה אוטומטית בפדורה. רוב הבעיות נובעות מהראש הקשה של היצרן שמסרב להפיץ ראויים, אבל מהפצה להפצה החיוך שעל פרצופי רק הולך ומתרחב. והכל, אם בכלל יש צורך להזכיר, ב-0.00 ש"ח בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה איזה הצפנה WPA או WPA2?

באיזה מוסד אקדמי אתה לומד, סתם מסקרנות, והאם אתה מצליח להתחבר לרשת האלחוטית המוצפנת של המוסד בו אתה נמצא?

אגב, באופיס 2007 יש אפשרות ניהול בבליוגראפיה הדומה מאוד לזו של ENDNOTE(דבר שאין באופן 3).

אני אשמח לקבל את הפידבק, ושוב בעוד 16 יום אנסה אולי את הפדורה, למרות שקשה לי להאמין שזה יפתר כי הבעיה היא ככל הנראה בקרנל או בNETWORK MANAGER של GNOME.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין מה לעשות, אנשים מסרבים להבין שהמקום הראוי ללינוקס נמצא בעולם השרתים.

למשתמש הביתי והעסקי אין מה לחפש בלינוקס, מי שרוצה לעבוד ולדבר עם כל העולם צריך WIN.

אפשר להמשיך להתווכח על זה לנצח, בסופו של דבר אפילו משתמשי OS X זקוקים לגיבוי של WIN זה כבר עובדה.

אני לא כותב את זה כדי להרגיז משתמשי או , פשוט זה המצב.

ואכן מערכת WIN רחוקה משלמות, אבל לפחות מקיימת את הדרישות שלנו מהמחשב האישי.

"אין ארוחות בחינם" אתה רוצה שרות ומוצר, זה עולה כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם כל הכבוד אבל אפשר לנהל דיון בצורה נורמלית ובלי להזכיר מילים כמו "חרא" (גם באופן עקיף) כי זה פוגע באנשים אחרים (שאני ביניהם).

1. לא אגיב לגבי רשת אלחוטית לא המשתמשתי אף פעם.

2. אותו דבר לגבי XEROX.

3. לא יודע מה הבעיה שלך אם OOO יש תמיכה מצויינת ביבוא/יצוא של פורטים של MS . לא יודע מה בדיוק אתה כותב ומה בדיוק הבעיות שלך לכן לא אגע בזה יותר מדי.

4. לגבי HIBERNATE זה דיי ידוע.

5. עדיף להתחבר לחלונות עם רוט by default נכון? זה כמו לבוא מפדורה לאובנטו ולהגיד שאין אובונטו YUM. לאובונטו יש דרך משלו לנהל חשבון רוט.

6. לא השתמשתי.

יחסית למשתמש "עם ידע נרחב" הייתי אמור לבדוק ברשת קודם האם בכלל תוכל להיות מרוצה מלינוקס והאם זה יספק אותך כמו חלונות (כולל התמיכה בחומרה), ואם לא בדקת והחלטת לנסות על תבוא לבכות לפה אם משהוא לא עובד, זה מעצבן שאנשים שלא עובדת להם באים לפה ומוציאים מילים כמו "ההפצה הזאת בצבע חום כמו של חרא ולכן היא חרא". לא טוב תמחק ותחזור ל , יש אנשים שטוב להם הרבה יותר, שלא מרוצים מחלונות שלוקח חצי מהזכרון הפיזי של המחשב ונקתע על כל פעולה, ודורש פרגמנטציה של הדיסק ושלא מאובטח, אבל אף אחד לא בא ופותח נושא שבוא הוא יורד על .

זה כמו שלך יהיה אוטו אודי ואני אבוא אפתח נושא שבוא אני יורד על אודי בגלל חסור ידע שלי בשימוש בו או בגלל שאין בה כריות אוויר, זה מעליב.

אף אחד לא בא אליך אם אקדח לראש ואמר "תתקין לינוקס!". ניסת, לא אהבת, תחזור לויסטה/XP/WHATEVER, ועל תוציא לפה את העצבים שלך.

המשך שבוע נעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא טוב תמחק ותחזור ל , יש אנשים שטוב להם הרבה יותר, שלא מרוצים מחלונות שלוקח חצי מהזכרון הפיזי של המחשב ונקתע על כל פעולה, ודורש פרגמנטציה של הדיסק ושלא מאובטח, אבל אף אחד לא בא ופותח נושא שבוא הוא יורד על .

שתמצא את המערכת הפעלה שמתעלה על הפיסקה הזאת, תקרא לי! אני קונה גם אם המערכת תעלה 1000 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רוצה לפגוע אבל בתור משתמש מתחיל (ניסיתי אובונטו\קובונטו\פדורה 9\מנדריבה 2009 FREE),

הצלחתי לסדר לי את החיבור האלחוטי כמעט ללא בעייה, פרט למנדריבה FREE שמגיע יותר בסיסי (חיברתי ישירות לנתב, עשיתי עדכונים - והורדתי דרייבר לכ.רשת האלחוטי RT61, ועובד לי טוב עם הצפנה WPA\WPA2),

ואני מתחיל בלינוקס (כל בעייה קטנה בשבילי זה קריאה בפורומים וחיפוש בגוגל).

אני מחכה לרגע שאלמד להריץ virtualbox ואני עוזב את MS (כי קשה לי לוותר על מס' משחקים ).

וכל החפירה הזו, בשביל שלא תתייאש ותהנה מלינוקס...

(מנדריבה 2009 ONE כולל וחבילות תוכנה, FREE בסיסי יותר אבל בהתקנה נותן לך לבחור סביבה גרפית)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שתמצא את המערכת הפעלה שמתעלה על הפיסקה הזאת, תקרא לי! אני קונה גם אם המערכת תעלה 1000 ש"ח.

כמובן שאני אנסה להוכיח לך שלינוקס היא כזאת וכמבון שלא תסכים איתי כי אתה קשור לחלונות ומסרב לראות את הבעיות שלה, אבל טוב נו:

1. שימוש בזכרון (תאלץ להאמין למילים שלי כי אני עצלן לעשות צילום מסך):

א. אובונטו 8.04 32ביט, GNOME + COMPIZ (עם אפקטים) + GNOME TOOLBAR שמציג מזג אוויר, PIDGIN באייסיקיו ומסן, AMAROK ברקע שלא מנגן, 3 עם 4 טאבים פתוחים. מתוך 1024 MB זכרון פיזי בשימוש נמצאים 356 MB, ומתוך ~1000MB זכרון SWAP בשימוש נמצאים 0MB.

ב. חלונות SP3, IE7 4 טאבים פתוחים, מסן + 2 חלונות שיחה, WMP פתוח (לא מנגן) שימוש בזכרון ~690 מגה. כמאט פי שתיים יותר! (וזה עוד יחסית ל FF בלינוקס ואני מאמין שאתה יודע ש FF לא ממש חוסכים בזכרון). ושלא נדבר כבר על אם כל האפקטים "הנוצצים" שלה שעם כל הכבוד COMPIZ עושה את אותו הדבר בהרבה, הרבה פחות זכרון.

2. אין לי בדיוק איך לתאר לך תקיעה של כל פעולה, אני פשוט מציע לך להתשמש בחלונות ותבין מה זה מערכת שנתקעת.

3. לגבי פרגמנטציה הגזמתי, זה לא שלינוקס לא דורש אותה, הוא כן אבל במידה הרבה הרבה הרבה פחות הכרחית.

4. אבטחה: משפט המפתח "בלינוקס אין וירוסים". אוקי בסדר יש, בסביבות ה 20-30. לא אישית אין צורך באנטיוירוס בלינוקס ואני מוכן "להסתכן" לתפוס את אחד מה 30 שקיימים (דרך הגב הידעת שאנטיוירוס גם צורך ומאט את המערכת בעת העליה?). לגבי רוט by default בחלונות שמשתמש ביתי ותמים כנראה גם לא ידע למה הכוונה, וטאדאם כל אחד שמצליח לפרוץ למערכת מקבל גישה של.. נכון אדמינסטרטור! האדון הכל יכול (בסדר אני מסכים איתך אפשר לשים עליו סיסמא שזה כנראה ביכולתו של המשתמש הביתי התמים, אז בוא לא נהיה קטנוניים).

שכחתי משהוא? אאא כן חוסר סטנדרטים במיקרוסופט. (IE מישהוא? שמעתי POSIX?) לא עזוב בשביל מה לטרוח, הרי MS היא אמפריה היא יכולה להמציא סטנדרטים משלה למה להשתמש במשהוא מוכן? הם אוהבים לפתח הכל לבד...

עוד משהוא? א כן נכון כמאט ושכחתי, החלוקה הנפלא של לינוקס ל"מערכת" ול"קבצי משתמש". זה פשוט גאוני לתת למשתמש לשמור את ההגדרות של הכל בתיקיה אחד, כל מה שהוא רק צריך: מוזיקה, סרטים, קבצים, מסמכים, הגדרות תוכנות, הכל במקום אחד. וכמבון שאם המשתמש התמים היה מספיק פיקח לקרוא בגוגל ולהפריד את המחיצה של /home/ למחיצה נפרדת הוא יוכל להחליף הפצות בלי לפגוע בהום שלו.

אא וכמבון שילד בן 10 שאוהב לשחק, איש עסקים שמסתובב עם הנייד שלו, וזוג זקנים שאוהבים סוליטייר, כולם יהנו מהאינטרפייס המרהיב של שלא ממש ניתן לשינוי.... והידעת? בלינוקס יש למעלה מ 5 שולחנות עבודה שונים שכל אחד קיים לפחות 100 עיצובים שונים?

הבנת את הפואנטה ואין לי כוח להמשיך.

נ.ב.

@OMRIJ

כן מה לעשות אני אדם שנפגע בקלות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...