קונה DSLR והתלבטות בפני - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קונה DSLR והתלבטות בפני


psychuil

Recommended Posts

בגדול הייתי דיי נעול על D80 של ניקון עם עדשת 18-135 בארה"ב (שהייתה אמורה לעלות לי משהו כמו 2700, ופתאום אני רואה שהמחיר קפץ ל3300..).

עכשיו אמא שלי ביררה לי קצת ומסתבר שיש איזה צלם שהיא מכירה שמעוניין למכור Canon 20D ב3000.

אני לא מבין יותר מדי בכל הנוגע לDSLR, אני רק רוצה טובה, שתיתן לי איכות יחסית טובה ולא תהייה מגבילה כמו כל הPnS, כדי שאני אוכל להתפתח הלאה.

יש טעם לשקול את ה20D? יש משהו אחר שאני יכול לקנות בקיט באיזור ה3000 ש"ח בארה"ב?

ואני רוצה לצלם הכל, אין לי העדפה מיוחדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

קודם כל 3000 שקל למצלמה 20D זה יקר מדי למרות שזה תלוי באיזה עדשות וציוד נלווה מדובר, אם זה רק כולל את עדשת הקיט: 18-55 אז זה ממש אבל ממש לא עסקה טובה. בכל מקרה זה נשמה קצת יקר מדי למצלמה שכזאת למרות שה-20D היא אחלה שבהחלט תספק את מה שאתה מחפש. במחיר של 3200 אתה יכול לקנות 30D חדשה (רק הגוף) בארץ, ביד שנייה (YAD2.COM) אתה יכול בכיף למצוא ב-3000 שקל 30D כולל עדשה. לשם השוואה... ממש לאחרונה יצא הדגם 50D של קנון אשר שייך לאותה סדרה.

בקיצור ב2000 שקל כולל עדשה פשוטה יחסית אתה יכול להביא את ה-20D מיד שנייה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

* מה התקציב הכולל למצלמה, עדשה, סוללות וכרטיס זכרון? 3200 ש"ח בארה"ב

* האם אתה מתכוון לקנות עם אותו תקציב גם ציוד נוסף (עדשות נוספות, פלאש וכו')? לא מאמין שהתקציב מאפשר.

* האם לאחר הקנייה הראשונית יש לך כוונה לרכוש בהמשך ציוד צילום נוסף (עבור מצלמת ה-DSLR)? אם כן, איזה סכום בשנה אתה מתכוון להקצות לכך? לא ידוע לי עדיין

* האם יש לך נכונות לקנות מצלמה ו/או ציוד משלים בשוק היד שניה? מעדיף שלא, כי אני חדש פה

* האם יש לך ציוד קודם ממצלמת DSLR או ממצלמת SLR פילם? אם כן, פרט. יש לי Canon 500 עם עדשה לא טובה במיוחד

* אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? וגם וגם

* האם אתה מתכוון לצלם מרחוק? ציפורים במעוף? חרקים מקרוב? לא, אבל אופציה למאקרו סביר זה תמיד טוב

* האם אתה מתכוון לצלם ספורט? אם כן, איזה ענף ובאילו תנאי תאורה? אין תכנון

* האם אתה מתכוון לצלם פורטרטים? כמה חשוב לך לקבל עומק שדה מצומצם? מתכנן, אשמח לבוקה טוב

* האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? כן

* האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? יש חצובה

* האם יש לך נכונות לצלם עם חיצוני? בכיף, רק שאני לא יכול להרשות לעצמי אחד.

* האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)? אם אפשרי, כן

* האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה? כרגע אני משחק עם הA590 של חברה שלי, והיא מוגבלת מדי

* האם אתה מתכוון להדפיס את התמונות או לצפות בהן על גבי מסך? לא מתכנן להדפיס, מאמין ש7-8MP יספיקו לי

* מהו טווח העדשה (או העדשות) במ"מ שחשוב לך? צריך עדשה רחבה

* האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא נעול

* אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר: אין לי מושג

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עכשיו אמא שלי ביררה לי קצת ומסתבר שיש איזה צלם שהיא מכירה שמעוניין למכור Canon 20D ב3000.

מצלמות לא קונים מצלמים מקצועיים. בדיוק כמו שרכב לא קונים מנהג מונית ואם כן, אז במחיר מאוד נמוך. צלם משתמש במצלמה שלו באופן אינטנסיבי ומאחר שמצלמת SLR כוללת אלמנטים מכניים, כך הולך ועולה הסיכון לכשל (שתיקונו עולה מאות שקלים), המצלמה שלו גם נחשפה לתנאים קשים יותר, יש יותר סיכון להתחלה של קורוזיה במעגלים (תקלה שלא תמיד ניתן לתקן), הוא מחליף יותר עדשות (יותר אבק באיזור המראה, הפריזמה והחיישן, שלפעמים דורש ניקוי מקצועי ועלול לגרום אף לנזק בלתי הפיך).

בתקציב של 800 דולר אתה מאוד מוגבל. זה יספיק בקושי ל-D80, עדשה אחת, תיק וכרטיס . אם אתה לא נעול על ניקון אתה יכול לנסות את ה-K200D. בודי ב-520 דולר או קיט ב-600 דולר (איפה שאני בדקתי, אל תשכח להוסיף על זה אחריות בינ"ל). אם אתה אוהב לצלם פורטרטים וצילומים ב-available light ואתה רוצה עומק שדה רדוד בוקה טוב (הבנתי שזה עכשיו באופנה), אתה תזדקק ליותר מעדשת הקיט, אבל עדשת זום 2.8 כבר תגרום לך לחריגה (אם כי לא דרמטית) ועדיין לא תתן את עומק השדה והבוקה המרשימים של עדשת פריים טובה. אתה יכול על כן לרכוש את הקיט ולהוסיף מאוחר יותר פריים מהירה 50 מ"מ (מקבילה ל-75 מ"מ ומתאימה על כן לפורטרטים) יד שניה בזול. הבעיה היא שלפנטקס יש הרבה פחות ציוד יד שניה מאשר לניקון או קאנון (במיוחד בארץ).

לאולימפוס יש אופציות מעניינות גם כן, אבל אני לא מכיר מספיק על מנת להמליץ. טווח המחירים דומה.

אם אתה נעול על ניקון מסיבה זאת או אחרת, אתה יכול ללכת על ה-D40X, טובה שתתן לך תמונות איכותיות ובזול יחסית, אבל עליך לדעת שהעדשות הישנות יותר עשויות לא לעבוד ב-AF ופוקוס ידני הוא לא תענוג עם העינית הקטנה והאפלולית יחסית של DSLR קטנה. אופציה נוספת (אם אתה נעול על ניקון כאמור), היא בכל זאת לקנות קיט D80 ומאוחר יותר להוסיף עדשה יד-שניה בארץ, ל-D80 יש מנוע AF פנימי והיא תומכת במגוון רחב יותר של עדשות, זאת מסיבית יותר, יש לה יותר אפשרויות שליטה, מסך LCD עליון ועוד, אבל תביא בחשבון שאיכות ה-RAW זהה לזאת של ה-D40X ואיכות ה-JPEG אפילו נמוכה יותר (ייתכן ואפשר לתקן זאת על ידי כיוונונים שונים, אבל לא תמיד יש זמן להתעסק עם זה בשטח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם חדש אז אתה יכול ללכת על:

Nikon D60 SLR Digital Camera Kit with 18-55mm Lens

ב-700$ ב b&h בניו יורק.

אני בכל זאת ממליץ ללכת על יד שנייה, אתה תקבל הרבה יותר בשביל הכסף שאתה משקיע. יש אחלה מציאות, רק תיהיה סבלני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פנטקס K200D + ‏18-55 עולה ב-B&H ‏$600. ב-$200 הנותרים אפשר לקנות עדשה 50/1.4 שמתאימה מאוד לפורטרטים, או ציוד שימושי אחר - עדשת טמרון 70-300, פלאש חיצוני, או פשוט לשמור את הכסף לקנייה בעתיד. לא חייבים להוציא הכל עכשיו, למרות שבתחום הזה הפיתוי קיים תמיד ;)

פוסט רלוונטי בנושא הציוד שלמעלה (והמצלמות המקבילות של קנון וניקון) תוכל לקרוא כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחיר משקר. זה לא 600 דולר, זה יוצא יותר מ-700. תיק, תעודת אחריות, כרטיס ופילטר UV בסיסיים יעלו יותר מ-100 דולר. בגלל זה אני חושב שכדאי לשקול את אופצית היד השניה לגבי העדשה השניה, במיוחד בעדשת פריים שבסך הכל אין בה יותר מדי דברים שיכולים להתקלקל (פחות אלמנטים ופחות ניידות שלהם)...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחיר משקר. זה לא 600 דולר, זה יוצא יותר מ-700. תיק, תעודת אחריות, כרטיס ופילטר UV בסיסיים יעלו יותר מ-100 דולר.

:s05:

מעבר לכך, כל הדברים שציינת רלוונטיים עבור כל מצלמה וכל עדשה, גם ביד שניה יקחו ממך מחיר נוסף על כרטיס ופילטר UV.

אז לא ממש הבנתי את הנקודה.. שיד שניה יוצא זול יותר? זה דיי ברור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחיר משקר. זה לא 600 דולר, זה יוצא יותר מ-700. תיק, תעודת אחריות, כרטיס ופילטר UV בסיסיים יעלו יותר מ-100 דולר.

ממתי מחשבים את כל אלה כשמדברים על מחיר של מצלמות? כל הדברים האלה הם אופציונליים וכל אחד מהם מייצג טווח שלם של אפשרויות. באותה מידה יכולת גם לכתוב 800 דולר. אתה לא יודע אם יש או אין לו תיק מאותה קודמת ואם יש או אין לו כרטיס SD (לרבים מאיתנו יש, וגם כשאין אפשר לקנות ב-$7.50 כרטיס SD בגודל 2GB שמספיק לגמרי להתחלה). כנ"ל לגבי אחריות מורחבת ופילטר - שניהם אופציונליים לגמרי. אני למשל קניתי מצלמות מחו"ל ומעולם לא קניתי אחריות MACK. פילטרים קניתי לעדשות ללא מגן שמש או לעדשות יקרות במיוחד, אבל לעולם לא לעדשות קיט שכן כוללות מגן שמש (שגם מגן עליהן מרוב המכות).

זה נראה לי בלתי סביר בעליל לנפח את המחיר של המצלמה ב-$100.0 עם כל מיני דברים שההכרחיות שלהם לגבי קונה נתון מוטלת בסימן שאלה. זה כן מתבקש כשאותו קונה מציין מפורשות שהוא מעוניין לרכוש את כל הדברים האלה.

בגלל זה אני חושב שכדאי לשקול את אופצית היד השניה לגבי העדשה השניה, במיוחד בעדשת פריים שבסך הכל אין בה יותר מדי דברים שיכולים להתקלקל...

פנטקס 50/1.4 חדשה ומיוצבת עולה סכום דומה לניקון או קנון 50/1.4 יד-שניה ללא מייצב. מה אתה היית מעדיף?

בקנון אפשר לקנות 50/1.8 זולה יותר, אבל היא עדשה עם איכות בניה נמוכה שמתבטאת למשל בביונט שעשוי ממפלסטיק. הניקון 50/1.8 מגיעה עם ביונט מתכת, אבל לא מפקסת על הגופים שתחרותיים במחיר ל-K200D.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממתי מחשבים את כל אלה כשמדברים על מחיר של מצלמות? כל הדברים האלה הם אופציונליים וכל אחד מהם מייצג טווח שלם של אפשרויות. באותה מידה יכולת גם לכתוב 800 דולר. אתה לא יודע אם יש או אין לו תיק מאותה מצלמה קודמת ואם יש או אין לו כרטיס SD (לרבים מאיתנו יש, וגם כשאין אפשר לקנות ב-$7.50 כרטיס SD בגודל 2GB שמספיק לגמרי להתחלה). כנ"ל לגבי אחריות מורחבת ופילטר - שניהם אופציונליים לגמרי. אני למשל קניתי מצלמות מחו"ל מעולם לא קניתי אחריות MACK. פילטרים קניתי לעדשות ללא מגן שמן או לעדשות יקרות במיוחד, אבל לעולם לא לעדשות קיט שכן כוללות מגן שמש שמגן עליהן ממכות.

זה נראה לי בלתי סביר בעליל לנפח את המחיר של המצלמה ב-$100.0 עם כל מיני דברים שההכרחיות שלהם לגבי קונה נתון מוטלת בסימן שאלה. זה כן מתבקש כשאותו קונה מציין מפורשות שהוא מעוניין לרכוש את כל הדברים האלה.

אתה יודע מה הוא יודע ומה הוא לא יודע? הדבר היחיד שידוע שיש לו 800 דולר בכיס והוא רוצה מערכת עם דרישות XYZ שדורשות אקרובטיקה עם התקציב המוגבל הזה. אם יש לו כבר את הדברים הרשומים מעלה, אזי הוא יכול להתעלם מההערה שלי, אבל אם אין לו, כדי שהוא יביא את זה בחשבון.

לא הייתי קונה מצלמת DSLR ללא מסנן UV, אפילו על מצלמת DV מצ'וקמקת יש לי מסנן כזה, מסנן זה לא רק להגנה, אבל עדיין, עדיף שריטה על מסנן ב-20 דולר מאשר על עדשה ב-100. אם אין תיק, אז חייבים, תיק סביר עולה לפחות 20 דולר. כרטיס מעפן עולה 7.5 דולר, כרטיס טוב עולה 20 ומעלה, אתה לא רוצה שהכרטיס יגביל אותך במצלמה שעלתה 800 דולר, אולי הוא מצלם RAW כל הזמן? אולי הוא נוסע לטיולים ארוכים? אתה לא קנית אחריות בינ"ל, אולי הוא כן רוצה? אולי הוא לא מבין שהאחריות יצרן בארה"ב לא שווה לרוב כלום בארץ?

מצלמת DSLR זאת לא מצלמת כיס, אתה לא יודע מה הניסיון הקודם שיש למי שפתח את הדיון, זכותו לדעת שיש overhead עם הציוד הזה (וזכותו גם לא לרכוש את התוספות האלו או להתעלם מהודעתי כלל).

אני מתקשה להבין את פשר ההתנפלות הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יודע מה הוא יודע ומה הוא לא יודע?

ואתה יודע?

הדבר היחיד שידוע שיש לו 800 דולר בכיס והוא רוצה מערכת עם דרישות XYZ שדורשות אקרובטיקה עם התקציב המוגבל הזה. אם יש לו כבר את הדברים הרשומים מעלה, אזי הוא יכול להתעלם מההערה שלי, אבל אם אין לו, כדי שהוא יביא את זה בחשבון.

אז תכתוב מפורשות מה המחיר של הציוד, ומה המחיר של כל מיני תוספות שאתה חושב שהוא עשוי להזדקק להן.

לא הייתי קונה מצלמת DSLR ללא מסנן UV, אפילו על מצלמת וידאו DV מצ'וקמקת יש לי מסנן כזה, מסנן זה לא רק להגנה, אבל עדיין, עדיף שריטה על מסנן ב-20 דולר מאשר על עדשה ב-100.

אלא אם המשתמש הוא קלאמזי ברמות על, הסיכוי שלו לשרוט עדשה כמו הפנטקס 18-55 עם מגן השמש שמגיע איתה הוא אפסי. חבל על הכסף.

אם אין תיק, אז חייבים, תיק סביר עולה לפחות 20 דולר.

יש לו מצלמת רפלקס ישנה, כך שסביר שיש לו תיק. וגם אם אין לו, זה מאוד תלוי אילו תיקים כן יש.

כרטיס זיכרון מעפן עולה 7.5 דולר, כרטיס טוב עולה 20 ומעלה

שום מעפן. קרא את ביקורות המשתמשים.

אגב, אם לנפח סתם את המחיר, למה שלא תלך על כרטיס ב-$150?

אתה לא רוצה שהכרטיס יגביל אותך במצלמה שעלתה 800 דולר, אולי הוא מצלם RAW כל הזמן?

יש באפר, שכחת?

אולי הוא נוסע לטיולים ארוכים?

אז תנחש שהוא באמת צריך את אותו כרטיס ב-$150 ותוסיף גם אותו לחישוב. ואולי גם ארנק דיגיטלי או לאפטופ באותה הזדמנות. שניהם שימושיים מאוד בטיולים כאלה.

אתה לא קנית אחריות בינ"ל, אולי הוא כן רוצה?

ואולי הוא גם יירצה אחריות ל-5 שנים עם שירות לצלמים מקצועיים. זאת הרי האחריות הכי טובה. תחליט בשבילו.

אולי הוא לא מבין שהאחריות יצרן בארה"ב לא שווה לרוב כלום בארץ?

זה סיכון מחושב שרק הקונה יכול לקחת. אני החלטתי שלא שווה לי לשלם על זה סכום נוסף. אם תהיה תקלה (והן בסה"כ נדירות ביותר) אשלם על התיקון בארץ או שאשלח את המצלמה לתיקון (באחריות) בארה"ב. אני מעדיף לשלם על הדברים האלה רק כשצריך תיקון (אם בכלל) ולא מראש.

מצלמת DSLR זאת לא מצלמת כיס, אתה לא יודע מה הניסיון הקודם שיש למי שפתח את הדיון, זכותו לדעת שיש overhead עם הציוד הזה (וזכותו גם לא לרכוש את התוספות האלו או להתעלם מהודעתי כלל).

אז כתוב שיש overhead נוסף של תוספות שלדעתך חשוב לרכוש. אל תחליט בשבילו ותכתוב מחיר שמייצג את מגווון התוספות הספציפי שאתה היית קונה. אבל אתה יודע מה? עדיף פשוט לשאול אותו מה הוא צריך.

לפותח הדיון, האם יש לך תיק למצלמה, כרטיס SD, AA נטענות + מטען? האם אתה מעוניין לרכוש פילטר הגנה? האם אתה מעוניין לרכוש אחריות מעבר לאחריות שתקפה בארה"ב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הוא יודע, אני מניח שכלום. אני תמיד יוצא מנקודת ההנחה זאת, לקח מהתקופה שעבדתי במקצוע המקורי שלי. מקסימום הוא יתעלם מחלק מהדברים שאני אומר.

אני יודע שיש באפר במצלמות האלו, התייחסתי לנפח הקבצים בעיקר (כמה תמונות RAW+JPEG נכנסות ב-2 ג"ב? [תוספת - פחות מ-100] כרטיס טוב של 8 ג"ב לא עולה המון - סביב ה-20 דולר המדוברים [תיקון - הוא עולה יותר] ומכסה את רוב הבסיסים).

תוספת - ב-K200D ספציפית יש באפר זערורי, לא משנה למרבית השימושים, אבל עדיין...

אז כתוב שיש overhead נוסף של תוספות שלדעתך חשוב לרכוש. אל תחליט בשבילו ותכתוב מחיר שמייצג את מגווון התוספות הספציפי שאתה היית קונה. אבל אתה יודע מה? עדיף פשוט לשאול אותו מה הוא צריך.

לפותח הדיון, האם יש לך תיק למצלמה, כרטיס זכרון SD, סוללות AA נטענות + מטען? האם אתה מעוניין לרכוש פילטר הגנה? האם אתה מעוניין לרכוש אחריות מעבר לאחריות שתקפה בארה"ב?

כתבתי 100 דולר לא (רק) בגלל שזה סכום עגול ויפה. כתבתי את זה משום שאני עוקב אחר המחירים בארה"ב מדי פעם. משום שמדובר בסכום שמכסה את התוספות הגנריות המקובלות, הוא עוד לא סגור על פנטקס או ניקון אז אני לא יכלתי להתייחס ספציפית (כמו בעניין סוללות AA, אם כי סוללה נוספת לניקון מפירמה גנרית טובה תעלה מחיר דומה, תוסיף או תוריד חצובת כיס). תבדוק את היסטורית ההודעות שלי, אני בד"כ מבסס את הדברים שלי. במיוחד בפורום הזה או בפורום מפרטים, אני מכבד את הכסף של פותחי הדיון. כל המטרה שלי בהעלותי את הנושא הוא שפותח הדיון לא יוציא את כל הכסף על ציוד בסיסי וישאר עם מערכת חלקית וכיס ריק.

לגיטימי שתגיב ותחדד, פותח הדיון בוודאי ירוויח מדיון כזה. אבל אתה סתם תוקף, לא רשמתי שום המלצה לציוד מיותר, הבאתי לתשומת ליבו של פותח הדיון את הסוגיה הזאת - שאתה עצמך מעלה מדי פעם.

לגבי חשיבות פילטר UV מעבר להגנה על העדשה. יש מי שחושב שזה מיותר, יש מי שחושב שאין הדבר כך.

http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/filter/filter-UV.html

אולי באירופה ובארה"ב זה פחות קריטי, אבל בישראל ייתכן ויש למסנן כזה יותר חשיבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה הוא יודע, אני מניח שכלום. אני תמיד יוצא מנקודת ההנחה זאת, לקח מהתקופה שעבדתי במקצוע המקורי שלי. מקסימום הוא יתעלם מחלק מהדברים שאני אומר.

אין בעיה, אבל זה לא סביר לכתוב שהמחיר של מוצר מסויים הוא X כשהמחיר שלו למעשה שונה (נמוך יותר במקרה הזה). אם אתה רוצה להתייחס לעלויות נוספות, ציין אותן באופן מפורש. זה יהיה הרבה פחות מטעה מאשר להוסיף ברקע עלויות שנויות-במחלוקת ולהתייחס אליהן כאל עובדה נתונה.

אני יודע שיש באפר במצלמות האלו, התייחסתי לנפח הקבצים בעיקר (כמה תמונות RAW+JPEG נכנסות ב-2 ג"ב? [תוספת - פחות מ-100]

אתה שוב יוצא בהנחות לא סבירות לגבי הצרכים של הקונה. אם הוא מתכוון לצלם RAW+JPEG במקומות שכוחי אל, אז מן הסתם הוא צריך כרטיס גדול יותר. אבל רוב החובבים שקונים מצלמות DSLR יכולים להסתדר בקלות עם כרטיס של 2GB, למען האמת, במצלמת DSLR שלא מצלמת ווידאו, רובם יוכלו להסתדר בקלות גם עם כרטיס קטן יותר.

כרטיס טוב של 8 ג"ב לא עולה המון - סביב ה-20 דולר המדוברים [תיקון - הוא עולה יותר] ומכסה את רוב הבסיסים).

ואתה עדיין לא יכול לצאת מנקודת הנחה שמדובר בקנייה הכרחית, או אפילו חשובה.

תוספת - ב-K200D ספציפית יש באפר זערורי, לא משנה למרבית השימושים, אבל עדיין...

מי שצריך באפר גדול יותר (מעט מאוד אנשים), צריך מצלמה גדולה יותר. כרטיס יקר לא יפתור לו את הבעיה.

כתבתי 100 דולר לא (רק) בגלל שזה סכום עגול ויפה. כתבתי את זה משום שאני עוקב אחר המחירים בארה"ב מדי פעם. משום שמדובר בסכום שמכסה את התוספות הגנריות המקובלות

התוספות האלה (ובמיוחד האחריות והפילטר) הן תוספות גנריות כי הן מאפשרות לחנויות לדחוף לקונה עוד דברים שהוא לא ממש צריך. זה לא הופך אותן להכרחיות. אם יש לו תיק מה-SLR הקודמת, ואם יש לו סוללות AA נטענות (למי אין?), אז כל מה שהוא צריך זה $7.50 לכרטיס זכרון והוא יכול לצאת לצלם.

הוא עוד לא סגור על פנטקס או ניקון אז אני לא יכלתי להתייחס ספציפית (כמו בעניין סוללות AA, אם כי סוללה נוספת לניקון מפירמה גנרית טובה תעלה מחיר דומה, תוסיף או תוריד חצובת כיס). תבדוק את היסטורית ההודעות שלי, אני בד"כ מבסס את הדברים שלי. במיוחד בפורום הזה או בפורום מפרטים, אני מכבד את הכסף של פותחי הדיון. כל המטרה שלי בהעלותי את הנושא הוא שפותח הדיון לא יוציא את כל הכסף על ציוד בסיסי וישאר עם מערכת חלקית וכיס ריק.

המחלוקת היא לא על המחירים או על היסטורית ההודעות שלך. המחלוקת היא על כך שנראה לך סביר לכתוב שהמחיר של מוצר מסויים הוא X, כשבעצם הוספת לו ברקע כל מיני פריטים שנראים לך חשובים.

לגיטימי שתגיב ותחדד, פותח הדיון בוודאי ירוויח מדיון כזה. אבל אתה סתם תוקף, לא רשמתי שום המלצה לציוד מיותר

לדעתי כן, חלק מהדברים מיותרים או לפחות לא הכרחיים, חלק סביר שקיימים ברשותו, ובחלק ניתן להסתפק ללא בעיה בפחות ממה שנראה בעיניך כהכרחי.

הבאתי לתשומת ליבו של פותח הדיון את הסוגיה הזאת - שאתה עצמך מעלה מדי פעם.

אני אכן מעלה את הנקודה, אבל אני לעולם לא כותב שהמחיר של מצלמה מסויימת הוא X רק כי מצאתי לנכון לחשב ברקע דברים שנראים לי חשובים.

לגבי חשיבות פילטר UV מעבר להגנה על העדשה. יש מי שחושב שזה מיותר, יש מי שחושב שאין הדבר כך.

http://www.cs.mtu.edu/~shene/DigiCam/User-Guide/filter/filter-UV.html

טרחת להסתכל על התמונות? אם כן, תפנה אותי בבקשה לאותו זוג שבו רואים יתרון לצילום עם פילטר. אל תשכח באותה הזדמנות להתייחס למתודולוגיית המבחן ולהשלכות שיש לאותו פילטר על פלייר.

אולי באירופה ובארה"ב זה פחות קריטי, אבל בישראל ייתכן ויש למסנן כזה יותר חשיבות.

מניסיוני אין לפילטר UV שום חשיבות בישראל או בכל מקום אחר, ואם יש לו השפעה על איכות התמונה היא בד"כ שלילית, על אחת כמה אם מדובר על פילטר לא מצופה.

התועלת היחידה שאני מוצא בפילטרים כאלה היא הגנה על האלמנט הקדמי, אבל בחישוב של כל הגורמים המסקנה שלי הוא שעבור עדשה כמו הפנטקס 18-55 פילטר כזה מהווה קנייה מיותרת לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפותח הדיון, האם יש לך תיק למצלמה, כרטיס SD, סוללות AA נטענות + מטען? האם אתה מעוניין לרכוש פילטר הגנה? האם אתה מעוניין לרכוש אחריות מעבר לאחריות שתקפה בארה"ב?

יש תיק, אוסיף תמונה בערב, כי אני מתאר לעצמי שהוא רחוק מלהיות אידאלי.

כרטיס זה לא סיפור.

סוללות יש, והן זולות למדי בלי קשר.

לא חושב שיש צורך לפילטר.

ואין לי מושג אם אחריות זה משהו ששווה לקנות.

מעבר לזה, אני חושב שאני אשאר עם הD80, בגלל שהייתי מעדיף את האופציה לקנות ציוד יד שניה בלי לחפש בנרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...