ספק זלמן ומדניות החלפה בSKYPC - עמוד 3 - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ספק זלמן ומדניות החלפה בSKYPC


mano4now

Recommended Posts

אני מעתיק את הלינק שהביאו כאן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1379988,00.html

בצורב התקליטורים שברשותי התעוררה בעיה, ובמסגרת האחריות הוא נשלח למעבדת תיקון. צורב חלופי לא הובא גם לאחר המתנה של כשבועיים. מה פרק הזמן הסביר בו נדרש יצרן להביא מוצר חלופי במסגרת אחריות?

עו"ד יעל אונגר משיבה:

הדעת נותנת, שמוצר חלופי צריך לספק מייד עם מסירת המוצר המקולקל לתיקון. אחרת אין לשירות זו שום משמעות. למשל, אם יסופק חלופי לנהג 5 ימים אחרי תאונה, וביום השישי תוחזר המכונית מהמוסך אחרי תיקון, הרי שהוא לא יוכל ליהנות כלל מהרכב החלופי. והוא הדין בצורב או בכל מכשיר אחר.

עד כאן הציטוט

במקום לקרוא ולהפנים את דברי העו"ד החליטו כאן לבקר את צורת הדיבור ולא להקשיב לתוכנו.

אפילו לא עצרתם לרגע שאולי בYNET טעו וביצעו את השגיאה.

אבל לחלק מהאנשים משום מה קשה להם לקחת ברצינות את דברי העו"ד בגלל השגיאה....כל הכבוד על האוביקטיביות.

דבר נוסף, אנו הצרכנים עובדים מול החנות ולא מול היבואן. את השירות אנו מקבלים מהחנות בגיבוי של היבואן.

אי אפשר סתם להתנער מהמכירה ולהתכסות מאחורי היבואן. ואם יש יבואן בעייתי, אז החנות צריכה להזהיר את הצרכן משירות קלוקל ולכוון את הצרכן לביצוע קנייה חכמה יותר של המוצר.

מנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

דבר נוסף, אנו הצרכנים עובדים מול החנות ולא מול היבואן. את השירות אנו מקבלים מהחנות בגיבוי של היבואן.

אי אפשר סתם להתנער מהמכירה ולהתכסות מאחורי היבואן. ואם יש יבואן בעייתי, אז החנות צריכה להזהיר את הצרכן משירות קלוקל ולכוון את הצרכן לביצוע קנייה חכמה יותר של המוצר.

מנו

מנו היקר, לצערי אין מדיניות הגנת צרכן ראויה בישראל.

כל מה שיש באפשרותך לעשות מעבר לתביעה, שבספק אם תזכה.

זה לקדם את העניין באינטרנט בעזרת הפורומים או בלוגים, ולהזהיר את הגולשים מהחנות הזאת.

בכל מקרה, אני חושב שהחנות SKYPC הורסת לעצמה את השם והמוניטין בגלל ספק-כוח.

החנות יכלה לתת לך אפילו ספק ג'נרי זמני, עד לתיקון/החלפה ע"י המעבדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה פה היא בדיוק ההתנהגות של הישראלי המצוי שחושב שזה שהוא קנה מוצר כלשהו אז חייבים לו את העולם ואישתו.

כשתגדלו ויצא לכם לעבוד בעסק או להיות בעלים של עסק תבינו שזה לא שחור ולבן כמו שאתם חושבים.

לחנות אין אפשרות לבדוק/לתקן כל רכיב מחשב שהם מוכרים, חוץ מאשר לודא שהוא לא עובד כראוי ולשלוח אותו לייבואן/יצרן.

אני מציע שלא תקדמו את התלונות שלכם מכיוון שהצדק לא איתכם (כבר תבעו אנשים בעבר על נושאים כאלו).

לנציגי SkyPc: אני כן מעריך את טיפולכם בסוגייה זו קבלו ח"ח. שתדעו שיש גם לקוחות שיודעים להעריך מהו שירות טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מציע שלא תקדמו את התלונות שלכם מכיוון שהצדק לא איתכם (כבר תבעו אנשים בעבר על נושאים כאלו).

לנציגי SkyPc: אני כן מעריך את טיפולכם בסוגייה זו קבלו ח"ח. שתדעו שיש גם לקוחות שיודעים להעריך מהו שירות טוב.

אז תן לי להבין, אתה דוגל בשיטת המאפיה...?

ודע לך מספיק להריח ספק מאחורה, וכבר אפשר לדעת אם הספק נשרף, ממש עניין של דקה.

וכל חנות שמכבדת את עצמה דואגת שבחנות תהיה מעבדה קטנה, במיוחד למקרים כאלו.

בסופו של דבר לא מדובר בבאסטה של אבטיחים! מדובר במחשבים, והיום מחשב הוא כלי הפרנסה העיקרי של חלק מהאנשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז תן לי להבין, אתה דוגל בשיטת המאפיה...?

מה קשור מאפיה? הרי הם שלחו לו את הספק לבדיקה והציעו לו לרכוש חלופי במקום, מה עוד רצית?

ודע לך מספיק להריח ספק מאחורה, וכבר אפשר לדעת אם הספק נשרף, ממש עניין של דקה.

אחלה שיטה לאבחן תקלות, אולי אני אריח את הלוח-אם לבדוק למה אני לא מגיע לאוברקלוק גבוה יותר.

ספק לא נשרף, יש חלק בספק שנשרף ולפעמים מספיק להחליף אותו ובשביל זה שולחים לייבואן.

וכל חנות שמכבדת את עצמה דואגת שבחנות תהיה מעבדה קטנה, במיוחד למקרים כאלו.

אתה באמת חושב שכל חנות יכולה להחזיק טכנאים המתמחים בתיקון כל חלק שהיא מוכרת.

בסופו של דבר לא מדובר בבאסטה של אבטיחים! מדובר במחשבים, והיום מחשב הוא כלי הפרנסה העיקרי של חלק מהאנשים.

זה נכון ואכן זה באסה, אבל זה לא בעיה של החנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ודע לך מספיק להריח ספק מאחורה, וכבר אפשר לדעת אם הספק נשרף, ממש עניין של דקה.

וכל חנות שמכבדת את עצמה דואגת שבחנות תהיה מעבדה קטנה, במיוחד למקרים כאלו.

בסופו של דבר לא מדובר בבאסטה של אבטיחים! מדובר במחשבים, והיום מחשב הוא כלי הפרנסה העיקרי של חלק מהאנשים.

בגלל זה אנשים שהמחשב הוא כלי עבודה חיוני לרוב מחזיקים מחשב גיבוי (לרוב נייד) ורוכשים חוזה שירות הכולל שירות תיקונים עד הבית/עסק בתוך אותו יום עסקים. מה לעשות ושירות כזה עולה סכום כסף נוסף ולא נכלל באחריות הרגילה שכולנו מכירים (ולא תמיד מוקירים). אתה יכול להכנס לאתר של לדוגמא ולראות שהאחריות הרגילה שלהם היא מאוד מינימלית, רוצה אחריות מורחבת עם שירות מהיר וחלקים חלופיים? שלם ושלם הרבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה אנשים שהמחשב הוא כלי עבודה חיוני לרוב מחזיקים מחשב גיבוי (לרוב נייד) ורוכשים חוזה שירות הכולל שירות תיקונים עד הבית/עסק בתוך אותו יום עסקים. מה לעשות ושירות כזה עולה סכום כסף נוסף ולא נכלל באחריות הרגילה שכולנו מכירים (ולא תמיד מוקירים). אתה יכול להכנס לאתר של לדוגמא ולראות שהאחריות הרגילה שלהם היא מאוד מינימלית, רוצה אחריות מורחבת עם שירות מהיר וחלקים חלופיים? שלם ושלם הרבה.

יש עסקים קטנים שצרכים לשרוד בג'ונגל של השוק האכזר.

אתה חושב שלכולם יש את המותרות להחזיק חוזה שרות...?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל מגני השירות הנהדר של החנות , תסבירו לי בבקשה את המשפט שלכם" "נותנת אחריות כפולה גם אצלנו וגם אצל היבואנים הרשמיים " - מה לעזאזל אומר המשפט הסתמי וללא הכיסוי הזה ?

וכמו שציינתי גם בשרשור, יכול להיות שזאת תופעה של עוד הרבה החנויות.

הגיב כאן בעל חנות אחרת שהוא גם טוען שהייתי צריך לקבל ספק חילופי בלי בעיות.

הביאו כאן ציטוט של עו"ד שמחזקת את הטענה שהצרכן צריך לקבל מוצר חליפי.

אז התחילו כל מיני אנשים להגיב כאן שזה אחלה ובסדר ושאני מבקש משהו מוגזם.....סבבה, תמשיכו להיות צרכנים שדורכים עליכם מבלי לפצות פה.

הרי שרוב הסיכויים שכל הלובי של החנות מנסה להגן על המדיניות החד-צדדית לטובת החנות ולטובת חנויות שנבהלות שהם יצטרכו לתת שירות טוב יותר שעולה יותר כסף.

ואם להציע לקנות ספק במקום המקולקל , נשמע לכם שיא השירות אז שיבושם לכם.

אז בגדול, אפשר לקנות מכל חנות צ'יקומוקואית, כי החנות עצמה היא לא רלוונטית אחרי הקנייה, זה לא משנה אם ידברו איתך או לא , שיפשטו רגל או לא, היינו-הך,

אם יש בעייה לפי הטענה הזאת, אז צריך פשוט ללכת ליבואן.

מנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל מגני השירות הנהדר של החנות , תסבירו לי בבקשה את המשפט שלכם" "נותנת אחריות כפולה גם אצלנו וגם אצל היבואנים הרשמיים " - מה לעזאזל אומר המשפט הסתמי וללא הכיסוי הזה ?

זו באמת הכרזה סתמית ודי חסרת אחריות, פה אני מסכים איתך ב 100%.

וכמו שציינתי גם בשרשור, יכול להיות שזאת תופעה של עוד הרבה החנויות.

הגיב כאן בעל חנות אחרת שהוא גם טוען שהייתי צריך לקבל ספק חילופי בלי בעיות.

הביאו כאן ציטוט של עו"ד שמחזקת את הטענה שהצרכן צריך לקבל מוצר חליפי.

הציטוט הזה של העו"ד די חסר ערך, כי מדובר על עסקה מול נציגות רשמית או יצרן. חנות היא לא נציגות רשמית ולא יצרן (אלא אם היה מדובר על ציוד שהחנות מייבאת, כמו סקיי עם של מושקין), אבל במקרה הזה מדובר על ציוד שיש לו יבואן אחר בארץ- החנות לא אחראית לזה ולא צריכה לספוג על עצמה נזק מסוג זה.

אז בגדול, אפשר לקנות מכל חנות צ'יקומוקואית, כי החנות עצמה היא לא רלוונטית אחרי הקנייה, זה לא משנה אם ידברו איתך או לא , שיפשטו רגל או לא, היינו-הך,

אם יש בעייה לפי הטענה הזאת, אז צריך פשוט ללכת ליבואן.

חנויות צ'וקומוקו לרוב יקנו מהיבואן שיתן להן את המחרי הכי זול, בין אם הוא רשמי או לא.

בוא נראה אותך מנסה לקבל שירות במקרה הזה.

אני לא מגן על אף חנות, בחיים לא קניתי בסקיי וגם לא אקנה שם (הם אי שם בראשל"צ, אני בצפון, לא חסרות חנויות טובות באיזור.....), אבל צריך לעשות הבחנה בין דברים למען ההגינות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנו, הם לא חייבים. כמובן שאם הם היו באים יותר לקראתך היה נחסך מהם הדיון הלא נעים הזה וכל הפרסומת השלילית הנלוות אליו, אולי היית אפילו מפרסם הודעה בשבחם. אבל הם ממש לא חייבים. כבר ציינתי בדיון זה שהיה לי מקרה עם ציוד DOA שקניתי בסקאי ובסך הכל קיבלתי שירות לעניין.

כמו שכבר נכתב כאן לפני כן, גם חנויות מפורסמות בארה"ב כמו נוהגות באופן דומה ולפעמים אפילו בתנאים קשוחים יותר (החלפה רק של 1 ב-1, זמני המתנה מאוד ארוכים שתלויים ביצרן, הרבה סעיפי הסרת אחריות).

אולם מאחר ושוק המחשבים הקימעונאי הוא שוק מאוד תחרותי, כל חנות עושה את השיקול שלה ומחליטה כמה היא מוכנה לבוא לקראת הלקוח. אנחנו כלקוחות אמורים לעשות את שיקול הדעת ושיקלול הנתונים של מחיר, זמינות ושירות ולהחליט איפה לקנות.

לגבי הציטוט של העו"ד... עו"ד תמיד ימצא את הזווית בחוק לטובת מי שמשלם לו, זאת בדיוק מהות המקצוע שלו!

(למען הסר כל ספק, הקשר שלי עם סקאי הוא ביצוע עסקה אחת בעבר כלקוח רגיל, זאת אפילו לא החנות "הקבועה" שלי. אני לא עוסק ולא עסקתי מעולם במכירת/הרכבת/טכנאות מחשבים ואין לי אינטרס בעסק קימעונאי כלשהו לממכר ציוד מחשבים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל מגני השירות הנהדר של החנות , תסבירו לי בבקשה את המשפט שלכם" "נותנת אחריות כפולה גם אצלנו וגם אצל היבואנים הרשמיים " - מה לעזאזל אומר המשפט הסתמי וללא הכיסוי הזה ?

וכמו שציינתי גם בשרשור, יכול להיות שזאת תופעה של עוד הרבה החנויות.

הגיב כאן בעל חנות אחרת שהוא גם טוען שהייתי צריך לקבל ספק חילופי בלי בעיות.

הביאו כאן ציטוט של עו"ד שמחזקת את הטענה שהצרכן צריך לקבל מוצר חליפי.

אז התחילו כל מיני אנשים להגיב כאן שזה אחלה ובסדר ושאני מבקש משהו מוגזם.....סבבה, תמשיכו להיות צרכנים שדורכים עליכם מבלי לפצות פה.

הרי שרוב הסיכויים שכל הלובי של החנות מנסה להגן על המדיניות החד-צדדית לטובת החנות ולטובת חנויות שנבהלות שהם יצטרכו לתת שירות טוב יותר שעולה יותר כסף.

ואם להציע לקנות ספק במקום המקולקל , נשמע לכם שיא השירות אז שיבושם לכם.

אז בגדול, אפשר לקנות מכל חנות צ'יקומוקואית, כי החנות עצמה היא לא רלוונטית אחרי הקנייה, זה לא משנה אם ידברו איתך או לא , שיפשטו רגל או לא, היינו-הך,

אם יש בעייה לפי הטענה הזאת, אז צריך פשוט ללכת ליבואן.

מנו

שום חנות לא פועלת לפי המדיניות שאתה חושב שצריכה להיות ואני לא מדבר רק על מחשבים. בכל עסק ישלחו לבדיקה אצל הייבואן/יצרן

אם זה טלוויזיות, סטריאו, מקררים וכל מה שעולה בדעתך.

אם לכל אחד היו מחליפים מוצר בחדש בלי לבדוק או לשאול שאלות כל החברות היו פושטות את הרגל מזמן.

מניסיון אישי כבר נתקלתי בהרבה לקוחות שהגיעו עם מוצר תקול שהתברר לאחר בדיקה שהתקלה כתוצאה משימוש רשלני,

כגון מכשיר תקול שהיה מלא בקורוזיה וחול כי מישהו "חכם" החליט לשחק איתו בים. לכן כל חנות רשאית וצריכה גם

להגן על עצמה מפני לקוחות כאלה (ויש הרבה) ובטח שלא צריכה לספק מוצר חליפי. לכל מוצר יש תקלות אם מבלאי, מפגם בייצור

או משימוש לא נכון, זה משהו שאתה צריך ללמוד לקחת בחשבון.

להכפיש שם של חנות רק בגלל שאתה חושב אחרת זה לא לעניין. ולידיעתך לפי החוק כל חברה חייבת לפרסם תקנון ומדיניות של

קנייה, תקלות והחזרות של מוצרים. חובתך בתור לקוח היא לקרוא את התקנון ולהחליט אם אתה מקבל אותו או לא. זה שהחלטת

לרכוש מוצר משמעו שהסכמת לתקנון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שום חנות לא פועלת לפי המדיניות שאתה חושב שצריכה להיות ואני לא מדבר רק על מחשבים. בכל עסק ישלחו לבדיקה אצל הייבואן/יצרן

אם זה טלוויזיות, סטריאו, מקררים וכל מה שעולה בדעתך.

אם לכל אחד היו מחליפים מוצר בחדש בלי לבדוק או לשאול שאלות כל החברות היו פושטות את הרגל מזמן.

מניסיון אישי כבר נתקלתי בהרבה לקוחות שהגיעו עם מוצר תקול שהתברר לאחר בדיקה שהתקלה כתוצאה משימוש רשלני,

כגון מכשיר תקול שהיה מלא בקורוזיה וחול כי מישהו "חכם" החליט לשחק איתו בים. לכן כל חנות רשאית וצריכה גם

להגן על עצמה מפני לקוחות כאלה (ויש הרבה) ובטח שלא צריכה לספק מוצר חליפי. לכל מוצר יש תקלות אם מבלאי, מפגם בייצור

או משימוש לא נכון, זה משהו שאתה צריך ללמוד לקחת בחשבון.

להכפיש שם של חנות רק בגלל שאתה חושב אחרת זה לא לעניין. ולידיעתך לפי החוק כל חברה חייבת לפרסם תקנון ומדיניות של

קנייה, תקלות והחזרות של מוצרים. חובתך בתור לקוח היא לקרוא את התקנון ולהחליט אם אתה מקבל אותו או לא. זה שהחלטת

לרכוש מוצר משמעו שהסכמת לתקנון.

יש הבדל בין תלונה להכפשה! ומנו התלונן לא הכפיש, בסה'כ רצה פיתרון זמני ללא תשלום עד לטיפול הספק ע"י היבואן.

ושוב אל תשווה נגן למחשב, במיוחד אם הוא משתמש בו לצורך עבודה.

ותסביר לי איך בדיוק החנות תפשוט רגל? כמה כבר עולה ספק ג'נרי זמני 70-100 ש"ח בשביל זה לגרום לעוגמת נפש ללקוח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל זה לא מחשב זה סה"כ ספק וזה לא משנה מהו ערך המוצר.

אני דברתי על הדרישה להחליף במקום מבלי לבדוק או לברר את מהות הנזק.

מותר לבחור להתלונן כלפי החנות, אבל ברגע שהוא מפרסם זאת ברבים ומציג זאת כשירות לא טוב של החנות

זאת הכפשה.

מעבר לזאת אני סיימתי את דבריי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מכפיש אף אחד והויכוח בהחלט עבר למוד של תמונת מצב של החנויות בארץ ולא דווקא של חנות ספציפית.

למען הדיוק, הטענה שלי היא לא שהחליפו לי 1 באחד ( למרות שהייתי מאוד רוצה - אבל אני ריאלי ), הטענה שלי היא שאמרו לי שישלחו ליבואן ורק הבדיקה ואני מדגיש רק הבדיקה תיערך בין שבועיים לשלושה.

אם היו אומרים לי, תלך אדוני ותחזור מחר או עוד יומיים עד שנסיים את הבדיקה אז ניחא, זה גובל בהגיון שצריך זמן מינימלי לבדוק את המוצר.

אבל אני מצפה שבחנות גדולה אז יבדקו את המוצר לפחות באופן ראשוני בחנות ורק אחר כך ישלחו ליבואן ושהמשך ההתחשבנות לא תהיה על גב הלקוח. זה הגיבוי שהייתי מצפה לקבל מחנות רצינית.

היה לי פעם בעבר הרחוק בעייה עם HD והחליפו לי 1 ב1 חדש בתקופת האחריות, אז אל תציגו את זה כאילו שזה משהו שלא קיים.

ושוב טענה שלי היא שתקופה כל-כך ארוכה, אז יכלו להציע ספק חילופי ולא להציע לי לקנות אותו.

אני מבין שאתם אומרים שככה זה אצל כולם ואני מקבל את זה. ההגיון הצרכני שלי כנראה מבקש משהו שלא קיים, אך עדיין אני חושב שזה לא בשמיים ועדיין אני בטוח שיש כאלו חנויות שנוהגות כך לפנים משורת הדין.

מנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...