מחשב נייד HP TX2500Z Tablet PC - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד HP TX2500Z Tablet PC


tgolin

Recommended Posts

בשעה טובה הגיע אלי ה-tx2500z מארה"ב וחשבתי שאחלוק כמה מהרשמים שלי אחרי שימוש קצר במחשב.

ה-tx2500z הינו ממשיכם של ה-tx2000 וה-tx1000 של , סדרה שמציעה שילוב נדיר של מסך מגע ומחיר נמוך ואשר פונה לקהל הרחב תחת מיתוג של מחשבי בידור ומולטימדיה.

לאחרונה הגיע הדגם הזה לארץ והוא נמכר כרגע בסביבות ה-5000 ש"ח. המחיר, הגודל והתכונות של המחשב הזה הופכים אותו לאפשרות מעניינת בשביל קונים שמחפשים מאד במחיר נמוך.

מפרט:

מעבד: Turion X2 Ultra ZM-82 2.2 GHz

זכרון:800MHz 3gb DDR2

דיסק קשיח: 250gb 5400rpm

מסך: מסך מגע 12.1' , 800X1280, Dual Digitizers (פסיבי + אקטיבי)

כרטיס מסך: HD3200 Integrated GPU

כרטיס רשת: 802.11 b/g WLAN

מערכת הפעלה: Home Premium 64bit

מצלמה מובנית

סוללת 6 תאים

מחיר קניה בארה"ב: 1080$

מראה ועיצוב:

העיצוב הכללי של ה-tx2500z הוא נעים ומושך, כיסוי המסך שחור ומבריק עם הדפס עדין שלא מרגיש מוגזם. המקלדת ומשטחי הפנים צבועים אפור-כסוף ומעוטרים באותו הדפס. כל כפתורי המדיה והאינדיקטורים בצידי המסך והמקלדת מוארים בכחול ויוצרים שילוב מוצלח של מראה "מעוצב" אבל לא כה מעוצב שיש להצטייד במשקפי שמש על מנת להסתכל לכיוונו.

המחשב שוקל בסביבות 2 ק"ג, משקל גבוה בקטגוריה של מחשבי 12' אך נמוך מספיק בשביל להיות קומפקטי ולאפשר ניידות גבוהה. עם זאת, המחשב אינו רק כבד אלא גם קצת גדול ממחשבי 12' אחרים. הסוללה הסטנדרטית של 6 תאים בולטת מאחורי המחשב וגורמת ל-tx2500z להרגיש מנופח וגם קצת עבה. לא הצלחתי להכניס אותו למעטפת 12' גנרית שהיתה לי בבית ונאלצתי לפנות למעטפה של 15'.

הסוללה בולטת מאחור:

img0902ic3.th.jpg

איכות בניה:

איכות הבניה הכללית היא בהתאם למצופה מסדרה צרכנית. סה"כ האיכות סבירה אך ישנן מספר נקודות חלשות.

בסיס המחשב מרגיש עמיד וקשיח וכמעט לא מתכופף תחת לחץ, משענות הידיים מספקות תמיכה חזקה ומקנות תחושה של יציבות. תחתית המחשב עשויה היטב, הפלסטיק נראה עבה והראה סימנים (מינימליים מאד) של תזוזה רק תחת לחץ כבד.

לעומת זאת, הפלסטיק של כיסוי המסך מרגיש חלש יותר, זול ודק. קיימת תזוזה תחת לחץ קל ובלחיצה על צידי המסך (בעיקר מעליו) נוצרים "גלים" (Ripples).

ל-tx2500z תפס שמחזיק את המחשב סגור , המנגנון הזה עובד בצורה סבירה אולם לעתים קיימת תזוזה קלה של המסך לצדדים (על גבי המקלדת) במצב סגור. הציר של המסך מרגיש עמיד למדי. ישנה תזוזה מסויימת בתצורת לפטופ אבל אם לוקחים בחשבון כי מובר במחשב היציבות טובה. השינוי ממצב של לפטופ למצב של Slate הוא קל ופשוט ומרגיש חלק.

איכותם של רוב הכפתורים על המחשב היא ירודה. רבים מהם מרגישים מאד עדינים, נוטים להתנדנד ותורמים להרגשה של חוסר עמידות. הבעייתיות בכפתורים כוללת גם את הכפתור של העט ואת כפתורי ה-Touchpad.

הסוללה ב-tx2500z שלי מתנדנדת מעט בתוך התושבת שלה. לא מדובר במשהו ברמה שגורם לניתוק של המתח אבל זה בהחלט מציק.

מקלדת - המקלדת של ה-tx2500z מספקת התנגדות מוצלחת ולא מרגישה קופצנית או עדינה. לטעמי הפידבק של המקשים רדוד מידי אבל זו שאלה של הרגל והעדפה אישית. סה"כ המקלדת יציבה ונוחה לשימוש. מקשי החיצים קטנים במיוחד, גם בהשוואה למחשבי 12' אחרים.

Touchpad/ משטח עכבר משטח העכבר עצמו מוצלח ונוח לשימוש. הוא מרגיש חלק ועמיד ואיזור הגלילה הייעודי עובד כראוי. כפתורי העכבר שממוקמים מתחת למשטח מוצלחים פחות לטעמי. הם מאד צרים וממוקמים במרחק של כ-1 סנטימטר מהמשטח. בקלות היו יכולים הכפתורים להיות רחבים יותר על חשבון הרווח. המרחק בין הכפתורים למשטח רק מציק לדעתי ומצאתי את עצמי לוחצת בנחישות על הרווח הרבה מאד פעמים.

ה-Touchpad

img0903ub7.th.jpg

עט העט עשוי פלסטיק שמרגיש עמיד למדי ואיכותו סטנדרטית. הכפתור היחיד על גבי העט מאד ירוד באיכותו והרגשתי היא שהוא כמעט בלתי שמיש. הכפתור עצמו לא יושב טוב על גבי העט והוא "משקשק" עם כל תזוזה שלה. הלחיצה מפיקה פידבק מאד רדוד ויש צורך ללחוץ בנקודה מאד מסויימת על מנת להפעיל אותו. תופעה זו גורמת לכך שפעמים רבות יש צורך להסתכל על העט בזמן השימוש בכפתור על מנת לקבוע את המיקום הנכון.

מסך:

המסך ב-tx2500z מציע רזולוציה של 800X1280 ו-Dual Digitizers. הוא מאד מבריק (עד כמה מבריק? מספיק בשביל להתאפר מולו) ומגורען. גרעון במסכי מגע פסיביים זו תפועה נפוצה אך התרשמותי היא שמדובר במסך שנופל באיכותו ממסכים של מחשבי רבים. זוויות הצפייה לא מוצלחות במיוחד ומחייבות להחזיק את המחשב בצורה מסויימת כאשר עושים בו שימוש במצב של . הבעיה מפריעה במיוחד כאשר מורידים את בהירות המסך.

השתקפות על גבי המסך:

img0882pv5.th.jpg

זווית צפיה מהצד:

img0908zs3.th.jpg

זווית צפיה מלמטה:

img0907ty8.th.jpg

כפי שניתן לראות זוויות הצפיה בעייתיות הרבה יותר בזוויות מלמעלה ומלמטה מאשר מהצדדים אבל בגלל שמדובר ב- זה מפריע (וכמובן ש"למעלה ו"למטה" עשוי להיות הצדדים במקרה של שימוש במצב של Tablet).

המסך משנה אוריינטציה באופן אוטומטי עם מעבר בין מצב לפטופ למצב Tablet. המנגנון עובד באופן מוצלח בדר"כ אולם כאשר מכבים את המחשב במצב של Tablet האוריינטציה נותרת בעינה עם ההפעלה הבאה ללא קשר למצב העבודה. כלומר, אם מתחילים במצב לפטופ יש לשנות אותה באופן ידני.

פונקציית המגע עובדת בצורה יעילה וחלקה. ה-Active Digitizer מאפשר כתיבה נוחה על המסך וזיהוי הכתב (באנגלית כמובן) הוא מוצלח בדרך כלל. הניווט בעזרת העט או האצבע הוא פשוט ונוח (מלבד הבעיה של הכפתור המובנה). קיימת בעיה מינורית של קליברציה עם העט. למרות מספר ניסיונות כיוונון התקשתי להגיע לרמת דיוק גבוהה. התופעה בעייתית בעיקר בעבודה עם ציורים או גרפים שדורשים דיוק מושלם ובשבילי לא הפריעה יותר מידי לשימוש שוטף במחשב.

חום ורעש:

לאור הביקורות שקראתי ברשת ציפיתי לסיים עם כוויות דרגה שלישית אחרי עבודה של כמה שעות על ה-tx2500z. אני שמחה לדווח שהמצב לא כלכך גרוע. כן, המחשב מתחמם קצת יותר מרוב המחשבים. בעבודה קלה או עבודה משרדית החום בהחלט לא בלתי נסבל והצלחתי לעבוד עם המחשב על הברכיים בלי שום בעיה. בעבודה אינטנסיבית או בזמן הרצת משחקים כבר העדפתי להשתמש במגש או שולחן. הבעיה שהפריעה לי יותר מהחום היתה הרעש שהמאוורר הפיק בזמן עומס על המחשב. לא מדובר ברעש בלתי נסבל אבל רעש ברמה כזו בהחלט היה עשוי להפריע לי באולם הרצאות לדוגמא.

עם זאת, רוב הסטודנטים (שהם הלקוחות העיקריים של מחשב כזה) לא מריצים יישומים כבדים בזמן הרצאות כך שהבעיה אינה מאד משמעותית.

חיי בטריה:

חיי הבטריה אינם הצד החזק של ה-tx2500z. במצב Balanced עם סוללת 6 תאים ושימוש קל מאד במחשב הצלחתי להפיק כ-2.5 שעות של עבודה. יש לציין כי בגלל איכות המסך אין זה פרקטי להוריד את בהירות התצוגה לרמה נמוכה מאד. אפילו ברמת balanced התקשיתי להנות מהשימוש במחשב ונאלצתי להחזיק את המסך בזווית מסויימת על מנת לאפשר צפייה נוחה. עקב כך, לא נראה לי שניתן לצפות להרבה יותר משעתיים וחצי של עבודה על הסוללה הסטנדרטית.

משחקים:

פלטפורמת פומה החדשה מציעה מעבדים מעודכנים ובעיקר את כרטיס המסך המובנה העוצמתי ביותר בשוק. תוצאות הרצת משחקים במציאות עד כה היו מעודדות למדי, ניתן לשחק אפילו משחקים חדשים מסויימים על הגדרות נמוכות. בהחלט לא דבר ברור מאליו בשביל כרטיס מסך מובנה. 4 רץ בצורה חלקה על הגדרות נמוכות, משחק ישן יותר כמו Half Life 2 רץ בצורה חלקה על הגדרות גבוהות.

Super Pi 1m: 43s

Super Pi 2m: 01m 40s

3Dmark05: 2890

Benchmarks ודיווחים נוספים על הביצועים ואפשרויות המשחק בדרך.

מסקנות:

ה-tx2500z אינו מחשב שבדרך כלל הייתי בוחרת לעצמי. בתור מישהי שאוהבת את המחשבים שלה עשויים כמו טנק, קשה לי להתפשר על מחשבים איכותיים פחות (ואכן מדובר במחשב איכותי פחות מרוב ה-Tablets) עם זאת, במקרה יצא לי להניח את הידיים על אחד והאמת היא שהוא הצליח קצת לשבות את ליבי. בהחלט מדובר במחשב חביב שיכול להיות שימושי מאד ובמיוחד לסטודנטים. המחיר הנמוך באלפי שקלים מכמעט כל מחשב Tablet אחר הנמכר בארץ הופך את ה-tx2500z למפתה במיוחד.

בהחלט הייתי ממליצה על המחשב לסטודנטים בעלי תקציב מוגבל שיש להם שימוש למסך מגע. עם זאת, חיי הבטריה הנמוכים ואיכות המסך מהווים בעיות מציקות ומי שלא זקוק למסך מגע עלול למצוא את הפשרה בלתי משתלמת למרות ההנאה שבניווט במגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבהה על הסקירה המפורטת :xyxthumbs:

באמת שאי אפשר לצפות מטאבלט במחיר כזה להשתוות ואפילו להתקרב לאחרים שעולים הרבה יותר ממנו.

למעשה, במחיר רצפה הזה, הוא נותן תמורה מושלמת למחיר. (לפי מה שהבנתי מהסקירה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על הביקורת המושקעת. :)

סה"כ יוזמה ברוכה של להכניס טאבלט גם לשוק הבינוני-נמוך. מרשים שהוא מגיע עם 64bit.

המסך נראה כמו נקודת החולשה העיקרית. בטאבלטים האיכותיים מקובל להשתמש בטכנולוגיות LCD שמספקות זויות צפיה רחבות (VA או IPS), ולפי התיאור שלך כאן מדובר ב-TN פשוט ונחות משמעותית, כמו שמוצאים בניידים הרגילים. כמובן, כשמדובר בטאבלט שנועד לפי הגדרה שיעבדו בו בכל מיני זויות, זה כמעט בלתי מתקבל על הדעת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לשניכם על הפידבק :)

המסך נראה כמו נקודת החולשה העיקרית. בטאבלטים האיכותיים מקובל להשתמש בטכנולוגיות LCD שמספקות זויות צפיה רחבות (VA או IPS), ולפי התיאור שלך כאן מדובר ב-TN פשוט ונחות משמעותית, כמו שמוצאים בניידים הרגילים. כמובן, כשמדובר בטאבלט שנועד לפי הגדרה שיעבדו בו בכל מיני זויות, זה כמעט בלתי מתקבל על הדעת.

נראה לי שאכן זה המצב. האם יש דרך לוודא כזה דבר? (מלבד אינפורמציה כתובה של החברה והתרשמות אישית כמובן). זה כנראה היה צפוי בהתחשב בעלות. ל-tx2000 היה מסך TN לדעתי.

בהחלט, המסך הוא נקודת החולשה. תחת עבודה על בהירות מירבית זה פחות מפריע אבל חיי הבטריה במצב כזה הם נוראיים וזה לא ממש פרקטי. זוויות הצפיה הן בהחלט הבעיה העיקרית, צריך להיאבק עם המחשב במצב של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי לפני שנה את הtx1320us שהוא שני דורות לפני ה tx2500z.

בגדול זה אותו מחשב רק שהוא סובל מכרטיס מסך חלש יותר וממסך מגע פסיבי בלבד כך שאי אפשר להשתמש בו לכתיבה בצורה נוחה.

המסך הוא לדעתי נקודת החולשה העיקרית של המחשב הזה. כמעט בלתי אפשרי להשתמש בו מחוץ לבית בגלל שהשילוב של מסך קטן, מסך מגורען, בהירות בינונית ומסך מבריק פשוט הופך אותו למראה באור יום.

אצלי יש גם בעיות חום, הכרטיס מסך הנוראי 6150 GO ששמו בו הוא כלכך גרוע שלא רק שהוא לא מריץ ויסטה אירו אלא גם הוא מגיע ל100 מעלות צלזיוס כשהוא מנסה.

תמיכת דרייברים של HP היא נוראית שזה לא חדש בשבילם.

סה"כ אני די מרוצה מהמחשב למרות שהוא קרע לי את העיניים.

אני רוצה לשים שם 4 גיגה זכרון כדי לשפר קצת את הביצועים הבינוניים שלו.

מרשים שהוא מגיע עם Vista 64bit.

לדעתי זאת ממש טעות לשים 64 ביט על מחשב עם 3 גיגה זכרון. הרי ויסטה 64 ביט צורכת יותר זכרון גם בפני עצמה וגם כל תוכנה שתרוץ עליה. ההישג היחיד של HP בקטע הזה הוא שהם הצליחו להקטין את כמות הזכרון שפנוי לצרכי עבודה עוד יותר. גם חבל שלא שמו 2 שבבים של 2 גיגה כדי שהמחשב יוכל להנות מDual Channel. כל טיפה יתרון למחשב של שבא נגד מחשבי מהירים וחסכוניים יותר הוא יתרון מבורך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סקירה מקצועית ומשעשעת כאחד :)

היה אצלנו לקוח באופיס דיפו שהביא של חברת JETWAY שיא הכיעור אבל הפתיע אותי מאוד הקלות שלו ונוחות השימוש.

סוללה חזקה מאוד 6.5 שעות (אני ממש לא צוחק) על הגדרות ברירת מחדל ולא על חיסכון בסוללה.

מקשים עשויים מתכת כמו בHP tx2500z.

המפרט שלו היה כך

מסך 12.1

מעבד 5750

4 GB זיכרון

250GB HD

כרטיס 9300GT

מערכת הפעלה WIN VISTA 32BIT

שיא הכיעור אבל מקסימום הביצועים.

אינני זוכר את הדגם אבל הוא בין הטובים שיצא לי לראות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סקירה מקצועית ומשעשעת כאחד :)

תודה רבה :)

אני לא מכירה את המחשב הזה, אף פעם לא שמעתי על מותג של Jetway. זה היה במקרה אולי בנוי על Barebone?

איך הוא קיבל 6.5 שעות על כאלו ספסיפיקציות? זה על רגילה או מפלצתית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה :)

אני לא מכירה את המחשב הזה, אף פעם לא שמעתי על מותג של Jetway. זה היה במקרה אולי בנוי על Barebone?

איך הוא קיבל 6.5 שעות על כאלו ספסיפיקציות? זה על רגילה או מפלצתית?

אין על מה

לגבי אני לא בטוח אבל לגבי המפרט והשם אני יותר מאשר בטוח,הבנאדם לא מבין בשיט במחשבים

לגבי המחיר הוא אמר שהשיג את זה בכ800$ אם אני זוכר נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי אני לא בטוח אבל לגבי המפרט והשם אני יותר מאשר בטוח,הבנאדם לא מבין בשיט במחשבים

לגבי המחיר הוא אמר שהשיג את זה בכ800$ אם אני זוכר נכון.

נשמע מעולה. אני רוצה כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר...

לא ידעתי שלמחשב הזה קיימת בכלל סוללת 4 תאים, למיטב ידיעתי בארה"ב זה לא זמין.

כמה זמן עבודה אתה מקבל על סוללת 8 תאים אם אפשר לשאול? אני שוקלת רכישה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...