שאלה על Physx ב-9800GTX+ - עמוד 4 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה על Physx ב-9800GTX+


idanoosh10

Recommended Posts

הרצתי 3DMARK06

קיבלתי עוד 200 נקודות

וואווווווווווווווווווו

ולמה בPhysx אצלי זה ככה? זה בסדר?

איך אני מגיע ללוח הזה של הפיזיקס? למה אני לא רואה את האופציה שיש לך?

איפה זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 63
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

איך אני מגיע ללוח הזה של הפיזיקס? למה אני לא רואה את האופציה שיש לך?

איפה זה?

תרשום במחשב שלי בחיפוש Physx proper

וזה ימצא לך את הקיצור דרך של זה

בכל מקרה, קיבלתי בVANTAGE קרוב ל11 אלף נקודות

נתקע לי המחשב לפני שהספקתי לשמור ;D

אני יריץ עוד פעם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה מצאתי את זה בסוף :P

הדמואים מדליקים דרך אגב

איזה דמו?

הורדתי את המוד של UT3

אני רק צריך להתקין אותו וזהו המשחק יעבוד לי עם הPhysx?

יש מצב לתוספת 200נק' ב3DM06 עם 8800GT אם אני מוחק את הAGEIA ומתקין Physx מהקישור שהבאתם???

מה יתנו לך עוד 200 נקודות?

נראה לי שבVANTAGE יש את השיפור המשמעותי

אם אין לך בעיה עם ההתעסקות וההתקנה אז תתקין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה דמו?

הורדתי את המוד של UT3

אני רק צריך להתקין אותו וזהו המשחק יעבוד לי עם הPhysx?

מה יתנו לך עוד 200 נקודות?

נראה לי שבVANTAGE יש את השיפור המשמעותי

אם אין לך בעיה עם ההתעסקות וההתקנה אז תתקין.

ובמשחקים שתומכים יש שיפור?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלות ותשובות:

Question: Which graphics cards can accelerate NVIDIA PhysX?

A: All GeForce 8, 9, and GTX 200 series graphics cards with at least 256MB of local onboard graphics memory will be able to accelerate NVIDIA PhysX.

Question: Do you support PhysX on SLI now?

A: Running PhysX in SLI performance mode (SLI on), where each GPU renders a separate frame that includes both graphics and physics workloads, is supported in our August Release 177 drivers, but its still a work in progress. Our initial focus with these drivers is to either use a single GPU to run graphics and physics, or run graphics on one GPU and physics on a second GPU. The latter multi-GPU configuration currently has a limitation under Vista (not XP) that requires a monitor attached to each GPU (extending the desktop to the second monitor), or a monitor cable attached to both GPUs and connected to a single monitor. Future drivers will remove this limitation.

Question: How will PhysX scale from single card to 2-way and 3-way SLI in the future?

A: PhysX will support multi-GPU setups. Future drivers will deliver better performance and user experiences.

Question: Can I run PhysX on a different card than the one I use for gaming? When will you release support for asymmetrical multi-GPU configurations?

A: Yes. PhysX will support asymmetric multi-GPU configurations within the next few months. There is some limited Beta support in the first release, but the support will improve in future releases. This will enable users to still use their older 8 or 9-Series card when they upgrade to a newer card based on the GeForce GTX 280 for example.

Question: Can I run PhysX on my motherboard GPU?

A: PhysX uses NVIDIA CUDA technology, so if the motherboard GPU supports CUDA, then it can be used for PhysX. Generally running both graphics and PhysX on a motherboard GPU may not deliver the best experience; adding a discrete GeForce GPU significantly improves performance.

Question: Does PhysX scale across the GPU and CPU? If yes, does that mean having a faster CPU enhances PhysX performance or visual quality?

A: PhysX uses both the CPU and GPU, but generally the most computationally intensive operations are done on the GPU. A CPU upgrade could result in some performance improvement, as would a GPU upgrade, but the relative improvement is very dependent on the initial balance of the system. An optimized PC with the right mix of CPU to GPU horsepower will be the best balanced solution.

Question: How does PhysX support heterogeneous computing?

A: PhysX shows how heterogeneous computing delivers the best user experience. While the game is running, the PhysX system executes portions of the physical simulation on the CPU and other portions on the parallel processors of the GPU. This ensures all the components of a balanced PC are used efficiently to deliver the best experience.

Question: Why do some PhysX demos only run on one CPU core?

A: PhysX fully supports applications which are multi-threaded to leverage multiple CPU cores. Some single-feature PhysX demos consist of only one type of physics body which runs more efficiently on a single CPU core. If the same demo was part of a more complete game environment, there would be multiple PhysX objects and active game and rendering threads, so the game would leverage more than one CPU core more efficiently. Improving the way individual PhysX objects can be efficiently spread over multi-processors is being actively researched and developed.

Question: Will running PhysX on a GPU slow down gaming performance?

A: Running physics on the GPU is typically significantly faster than running physics on the CPU, so overall game performance is improved and frame rates can be much faster. However, adding physics can also impact performance in much the same way that anti-aliasing impacts performance. Gamers always enable AA modes if they can because AA makes the game look better. Gamers will similarly enable physics on their GPUs so long as frame rates remain playable. With AA enabled, running physics on a GPU will generally be much faster than running physics on a CPU when AA is enabled. PhysX running on a dedicated GPU allows offloading the PhysX processing from the GPU used for standard graphics rendering, resulting in an optimal usage of processing capabilities in a system.

Question: Intel and AMD say its better to run physics on the CPU. What is NVIDIAs position?

A: PhysX runs faster and will deliver more realism by running on the GPU. Running PhysX on a mid-to-high-end GeForce GPU will enable 10-20 times more effects and visual fidelity than physics running on a high-end CPU. Portions of PhysX processing actually run on both the CPU and GPU, leveraging the best of both architectures to deliver the best experience to the user. More importantly, PhysX can scale with the GPU hardware inside your PC. Intel and AMD solutions, which utilize the Havok API, are fixed function only and cannot scale.

http://forums.slizone.com/index.php?showtopic=26187

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

נקווה שהם יעמדו במילים שלהם..

ד.א אף אחד לא ענה לי עדיין, COD4 הפסיק לעבוד לאחר התקנת הדרייברים הנ"ל...מישהו חווה את זה גם כן?

זה פשוט נותן את הלוגו של COD4 ויוצא לאחר חצי שנייה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הורדתי את החבילה שהצעתם למעלה..אני עם הדרייברים של 177.79..

התזוזתיות של השמלה של הבחורות שהולכות על המסלול דוגמניות נראה מדליק לגמרי...זה זז בצורה אמיתית לחלוטין..באמת חמוד!

רק חבל שה FPS הוא 10 :lol:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז רגע, אני רואה שהדריבר החדש דנדש 177.83 כבר מכיל את הדריבר physx בתוכו :) נהדר אני זז להסיר הכל ולהתקין מחדש...

יש הרבה זבל לבדוק איזה כיף חיכיתי לזה (אפילו badaboom יצא בגרסאת trial beta חחח)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז רגע, אני רואה שהדריבר החדש דנדש 177.83 כבר מכיל את הדריבר physx בתוכו :) נהדר אני זז להסיר הכל ולהתקין מחדש...

יש הרבה זבל לבדוק איזה כיף חיכיתי לזה (אפילו badaboom יצא בגרסאת trial beta חחח)

אוקיי אז תעדכן אותנו אם שווה או שעדיף 177.79 עם Physx לחוד... :]]]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...