למה בעצם הרזולוציה במשחקים כל כך חשובה? - עמוד 2 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה בעצם הרזולוציה במשחקים כל כך חשובה?


RLM

Recommended Posts

מה ש Anti Aliasing עושה, זה ליצור מעין "צבעי ביניים" בגבולות של אובייקטים, כדי שהתמונה לא תיהיה מפוקסלת.

מכיוון שאי אפשר לצייר באמת קו אלכסוני, אלא הוא בעצם הרבה ריבועים באלכסון, אז הAA עושה את המעבר חלק יותר.

anti-aliasing.gif

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה הקשר? אז הכל יראה אותו דבר רק יותר גדול.

זה לא כמו שתיקח את התמונה הזאת לפוטושופ ותגדיל אותה.

ברגע שאתה מרנדר ברזולוציה יותר גבוה, אתה מקבל בדיוק את אותה תמונה, באותה איכות, רק גדול יותר.

זה בערך מקביל להגדלת תמונה ווקטורית (כמו פלאש), אתה לא באמת מקבל משהו שונה, פשוט יותר גדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא תלוי רזולוציה רק, זה גם תלוי בגודל נקודה (שזה כבר פונקציה של רזולוציה וגודל מסך פיזי). מעבר לסף מסויים בקושי תוכל לשים לב להבדל בין AA לבין בלי.

אולי אתה לא מבין, אבל מה ש FSAA עושה זה פשוט מרנדר את התמונה ברזולוציה פי 4 למשל ואז פשוט עושה לה צמצום לרזולוציה מקורית, עכשיו תחשוב מה היה קורה אם היה לך פשוט רזולוציה פי 4 (על גודל מסך דומה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת בדקתי את זה, ואתה צודק.

רינדרתי אותה תמונה פעם ברזולוציה 640X480 בלי AA, ואז פי ארבע והקטנתי, וזה נראה כמעט בדיוק אותו דבר.

אז בעצם מה ההבדל בין לשחק ברזולוציה גבוהה לבין לשחק עם AA אם זה עושה בדיוק אותו דבר?

לא עדיף כבר לשחק על רזולוציה נמוכה ולהקל על המחשב בAF?

עריכה:

התבלבלתי לגמרי כבר :kopfpatsch:

זה שאתה משחק ברזולוציה יותר גבוהה לא אומר שאתה לא צריך AA. כי אתה לא משחק ברזולוציה יותר גבוהה ממה שהמסך מסוגל להציג,

לכן הוא לא עושה לו DownScale, ולא נוצר האפקט הזה.

האפקט של ה AA לא נוצר כי הרזולוציה גבוהה, הוא נוצר כי אתה מקטין את התמונה. (בניגוד למה שכתבתי כמה הודעות למעלה :P)

אתה כשאתה משחק במסך LCD על רזולוציה גבוהה, אתה עדיין צריך AA, כי לא מתבצעת הקטנה!

ככה שכמו שאמרתי (ואני מקווה שאני לא מתבלבל שוב :\)

גם ברזולוציה גבוהה צריך AA. אלא אם אתה באמת מציג תמונה ברזולוציה יותר גבוהה משהמסך שלך מסוגל להציג, ואז מקטין אותה.

(ואת זה משחקים לא נותנים לעשות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם ברזולוציה גבוהה צריך AA. אלא אם אתה באמת מציג תמונה ברזולוציה יותר גבוהה משהמסך שלך מסוגל להציג, ואז מקטין אותה.

בדיוק ההיפך.

האפקט של ה-aliasing נוצר כשמרנדרים תמונה ברזולוציה גבוהה ואז מציגים אותה ברזלוציה נמוכה יותר. כמו בדוגמה שלך - תמונה מרונדרת ברזולוציה יותר גבוהה ממה שמהמסך יכול להציג ומוקטנת לרזולוציה של המסך. זה מה ש-antialiasing בא לפתור. אם לעומת זאת, התמונה מוצגת בשלמותה ללא הקטנה - אין aliasing ולכן גם לא צריך שום anti-aliasing.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AA זה בדיוק תהליך של UPSAMPLING בAUDIO

כמו שדיסק שיש לכם הוא בעל 44KHZ

אבל יש DACS שלוקחים ומעלים ל192KHZ

ואז בסופו של דבר מורידים ל44KHZ שאתם שומעים.

בכל מקרה - רזולציה גבוהה תמיד עדיפה על פילטרים, איך שלא תראו את זה

אבל

וזה אבל גדול

רזולציה גבוהה יותר לא תבטיח לך "פחות רעש" בתמונה.

על מנת להשיג פחות רעש, אתם מעלים רזולציה (הכרטיס מעלה באופן ויראטולי) ואחר כך "מנחית" את התמונה בחזרה לרזולציה שעבדתם איתה.

זה גם למה יש המון משמועת לאיך הפילטר מבוצע, פילטר שיבוצע רע על ידי כרטיס המסך לא רק שלא יוריד רעשים אלא אף יוסיף.

בכל מקרה

אתם לא תראו יותר רזולציה או פרטים או גודל תמונה לא משנה כמה פילטרים תפעילו - לכן תמיד רזולציה גבוהה עדיפה אם אפשרי.

אבל

אתם כן תראו תמונה יותר ויותר חלקה ככל שתעלו את הפילטרים (שוב לפעמים ההחלקה הזאתי מתחילה לעוות, מאוד תלוי איך מבוצע הפילטר)

לסיכום - הכי טוב להפעיל את המסך ברזולציה נאיבית שלו בLCD

יתן איכות הכי טובה שניתן

ואם המשחק לא רץ לאט מידי, אפשרי להפעיל פילטרים.

2X לדעתי מספק ביותר כיום.

4X נראה נפלא, אבל כבר דורש קצת יותר כוח ולא תמיד מצדיק את הירידה בפריימים ביחד לשיפור בתמונה שיתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם לא לגמרי צודקים.

Aliasing קורה בכל רינדור. בלי קשר לרזולוציה. לא משנה איך מציגים אותו.

גם את תרנדר עכשיו תמונה על 640X480, ותציג אותה ככה (אני לא מדבר עכשיו על Full Screen)

ולא תפעיל AA עדיין אתה תראה הכל עם Jagging.

כמו שאמרתי, תנסה לצייר קו אלכסוני בצייר, ותראה שהוא לא חלק. זו בדיוק אותה בעיה.

מה שהAnti-Aliasing עושה זה "להחליק" את הקו שלא יהיה עם Jagging.

(ע"י הוספת פיקסלים בצבעי "ביניים" בין הקו לרקע)

לדוגמא תנסו לצייר קו בפוטושופ, ותראו שהוא יותר חלק, כי הפוטושופ עושה לו Anti-Aliasing.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^^^

אין שום דבר שונה ממה שאני אמרתי ומה שאתה אמרת

אז להגיד "לא הבנתם" זה קצת לא נכון.

אמרתי את זה חד וחלק - פילטרים מעלים רזולציה, משפרים כמה שיכולים התמונה ואז מקטינים בחזרה לרזולציה שעבדת איתה.

ברור שלא משנה אם תעבוד ב3000 על 3000 או ב640 על 480, עדיין קו יראה ישר יותר כשיש פילטרים.

אבל

ברזולציה גבוהה יותר יהיה הרבה יותר פרטים על המסך, הדברים יראו טוב יותר, ואתה פחות תבחין בעובדה שהקו הישר לא באמת ישר בצורה מושלמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

תמיד יש צורך מסויים.

אתה יודע, בגרפיקה מקצועית משתמשים לפעמים גם בX32 עבור AA (ויש כבר 64X גם) והם עוד עובדים ברזולציות סופר גבוהות!!!

כלומר

ברור שיש שיפור

העניין הוא שככול שהרזולציה גבוהה יותר וגודל נקודה קטן וכו', ובהתחשב בכך שאתה לא יושב "על המסך", אז כפי שאמרתי, לא שווה את הירידה בביצועים.

אני מעריך שעוד כמה שנים כולנו נשחק באיזה 3200 על 2400 או משהו כזה, גם במסכים בגודל 24 (המסכים יהו טובים יותר מLCD בכמה וכמה רמות) ואז באמת לא נצטרך פילטרים בכלל.

האמת

שתקח מסך 30 עם גודל נקודה שיש לו - 0.25

שים ברזולציה של המקס שלו

2560 על 1600

ותשב מרחק של כמטר וחצי (פחות יהיה לא נעים לצוואר שלך) וכבר הצורך בAA הוא ממש בזבוז ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה אי אפשר לצייר קו באמת חלק על מסך (לא משנה אם ברינדור או בציור או כל צורה אחרת) בליי AA.

ההשפעה של הרזולוציה נובעת מכך שהוא פשוט מצייר נקודות קטנות יותר. אבל שוב, אתה מוגבל לגודל נקודה של המסך.

ולי לפחות, 0.25 זה לא ממש מספיק, אני עדיין רואה שהקו לא חלק.

זה שיש יותר פרטים, לא נראה לי מפצה על העובדה שהקווים לא חלקים, פשוט יהיו לך יותר קווים לא חלקים :\

יכול ליהיות שבLCD זה פחות מורגש כי הוא פחות חד מCRT, לכן הוא מעין "החלקה" כתופעת לוואי...

אמרתי את זה חד וחלק - פילטרים מעלים רזולציה, משפרים כמה שיכולים התמונה ואז מקטינים בחזרה לרזולציה שעבדת איתה.

לא כולם. רק FSAA. (שד"א, זאת צורה די חורנית נראה לי, כנראה שהיא פשוט הכי מהירה).

את כל שאר התיקונים לדעתי הוא עושה ברזולוציה הרגילה. אין לו שום סיבה לעבד תמונה פי 4 יותר גדולה לא לצורך.

(לAF לדוגמא..)

אתה יודע, בגרפיקה מקצועית משתמשים לפעמים גם בX32 עבור AA (ויש כבר 64X גם) והם עוד עובדים ברזולציות סופר גבוהות!!!

גם כאן, זה לא באמת קשור לרזולוציה. כי הם לא עובדים עם Full Screen. אז לא מתבצעת הקטנה או הגדלה, אז יש להם פשוט תמונה ענקית, מפוקסלת בדיוק

באותו האופן כמו תמונה ברזולוציה נמוכה.

אם הם ירנדרו בדיוק את אותה תמונה ברזולוציה נמוכה יותר, היא תראה בדיוק עם אותה רמת פיקסול. בהתאם לרזולוציה של המסך, ולא של התמונה.

וד"א, יש גם X256...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...