האם אפשר לגרום שהמזגן באוטו יקרר גם כשהמנוע לא עובד? (ל"ת) - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם אפשר לגרום שהמזגן באוטו יקרר גם כשהמנוע לא עובד? (ל"ת)


אישי555

Recommended Posts

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

במכוניות רגילות המדחס מסתובב על ידי רצועה מהמנוע!

במכוניות היברידיות המדחס מסובב על ידי מנוע חשמלי שלא קשור למנוע

בעתיד הקרוב והיום כבר עושים מכוניות רגילות שהמדחס עובד על מנוע חשמלי וככה אין הפסדים מהמנוע לצורך סיבוב המדחס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההפסד הוא קבוע, כי בסופו של דבר, במכוניות רגילות (לא היברידיות) כל האנרגיה מגיעה משריפת דלק, אז זה לא משנה אם המדחס עובד על המצבר שמוטען ע"י המנוע או עובד ע"י המנוע ישירות (למעשה, אם המדחס הוא חשמלי, ההפסד גבוה יותר מפני שהרבה יותר אנרגיה מתבזבזת במעברים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האלטרנטור, שקיים בכל רכב, פולט שדה שלא חלש בהרבה מהמנוע של ההיברידיות.

אתה טועה , תבדוק את הנתונים הטכניים של אלטרנטור ממוצע ואחר -כך תשווה לנתונים הטכניים של המנוע החשמלי הממוצע שיש בכל רכב היברידי כמו הפריוס.

אם כל המטרה זה חיסכון בדלק ו\או איכות הסביבה ,אז הפיתרון של רכב המונע בגז עדיף בהרבה (לכל אלו שלא רוצים לגמור בהוספיס .... לחולים סופניים ).

לא קשור לנושא , אבל אם אתם מבינים בלוחות אם או בכרטיסי dvr או במודמים סלולאריים אודה לכם מאוד אם תגיבו בפוסטים הבאים שלי :

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=347400.msg3002428;topicseen#new

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=348767.msg3014522#msg3014522

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=349034.msg3016672#msg3016672

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההפסד הוא קבוע, כי בסופו של דבר, במכוניות רגילות (לא היברידיות) כל האנרגיה מגיעה משריפת דלק, אז זה לא משנה אם המדחס עובד על המצבר שמוטען ע"י המנוע או עובד ע"י המנוע ישירות (למעשה, אם המדחס הוא חשמלי, ההפסד גבוה יותר מפני שהרבה יותר אנרגיה מתבזבזת במעברים).

גם היום זה לא אחד לאחד

המדחס מופעל מתי שנוח למנוע ולא בכל מצב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה רק במכוניות החדשות, בעלי מחשב ניהול מנוע.

אני למשל, ברנו קאנגו שלי, על הכפתור של המזגן רשמתי "טורבו", כי כשאני מכבה אותו, זאת ההרגשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם היום זה לא אחד לאחד

המדחס מופעל מתי שנוח למנוע ולא בכל מצב.

לא מדוייק, בכמה דגמים המזגן מתנתק שצריך 100% מהמנוע, כמו עליה ברכב ליסינג...

אבל בנסיעה מנהלתית המדחס לא סתם נכבה (אלא אם כן אתה מכוון על 27 מעלות :cool2:)

זה רק במכוניות החדשות, בעלי מחשב ניהול מנוע.

אני למשל, ברנו קאנגו שלי, על הכפתור של המזגן רשמתי "טורבו", כי כשאני מכבה אותו, זאת ההרגשה.

בסדר, בקנגו יש מקסימום 80 כ"ס, המזגן לוקח איזה 12 חמורים
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההפסד הוא קבוע, כי בסופו של דבר, במכוניות רגילות (לא היברידיות) כל האנרגיה מגיעה משריפת דלק, אז זה לא משנה אם המדחס עובד על המצבר שמוטען ע"י המנוע או עובד ע"י המנוע ישירות (למעשה, אם המדחס הוא חשמלי, ההפסד גבוה יותר מפני שהרבה יותר אנרגיה מתבזבזת במעברים).

לא נכון אתה טועה

למנוע יותר קשה לסובב מדחס מאשר את האלטרנטור

ואתה רואה ברנו שלך כמה המדחס מקשה עליו!

אז נכון אם המדחס הוא חשמלי אז האלטרנטור עובד קצת יותר קשה אבל עדיין למנוע קל יותר

גם היום זה לא אחד לאחד

המדחס מופעל מתי שנוח למנוע ולא בכל מצב.

לפי מה שאני יודע המנוע המדחס מופעל לפי הטמפ' בתא הנוסעים

ושאתה מפעיל מזגן המנוע אוטומטית מעלה את הסל"ד\מומנט

והמדחס מתנתק ומשתלב בעצמו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלי בסיוויק המזגן לא משפיע בכלום על המנוע

מבחינת הסחיבה לא מרגישים שום הבדל, עם מזגן או בלי מזגן אותו הדבר אבל מבחינת הקירור יש הבדל

אני מעריך שהוא מנתק או מפחית את הכוח למדחס לפי המצב.

לעומת הסיוויק בפיאט פונטו אפשר להשתמש בכפתור המזגן בתור בלם עזר

לחיצה על הכפתור ומיד יש הרגשה שמישהו רתם לך עגלה מאחורה, האוטו נבלם מיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא משפיע בכלום כי המנוע מעלה את המומנט שלו בכך שהוא שותה לך יותר דלק ;)

הוא לא יכול להפחית את הכוח למדחס אלה רק לנתק אותו ולחבר אותו שוב

סובארו DL למשל שמפעילים מזגן הטורים עולים לבערך 1500 בסרק

מנוע של פונטו מנוע חלש אחי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז לסיכום - יש או אין אפשרות להפעיל מזגן שיקרר בזמן שהמנוע כבוי?

בחורף, כשאתה משנה את סירקולציית האוויר להכנסת אוויר חיצוני ומפעיל איוורור בלבד. אחלה מיזוג (ואפילו טבעי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא משפיע בכלום כי המנוע מעלה את המומנט שלו בכך שהוא שותה לך יותר דלק ;)

הוא לא יכול להפחית את הכוח למדחס אלה רק לנתק אותו ולחבר אותו שוב

סובארו DL למשל שמפעילים מזגן הטורים עולים לבערך 1500 בסרק

מנוע של פונטו מנוע חלש אחי

צודק , זה תלוי בעיקר בהספק של המנוע .

בוא נגיד שעם מנוע בנפח 2 ליטר ,הפעלת המזגן לא מורגשת .

ב-1.6 היא מורגשת מעט .

ב-1.3 היא מורגשת מאוד , בעיקר בעליות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...