דת ואמונה - דיון מרוכז - עמוד 68 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דת ואמונה - דיון מרוכז


cleric

Recommended Posts

אני מצטער-אבל לא.

הרבנים אינם שופטים על פי מה שידוע לי מהתורה

לדעתי-"בימים ההם"מכוון למשהו אחד והוא בימים שבהם מדובר-כל דור והכוהנים הלוים והשופטים שלו

בנושא הקורבנות שהעלת-קרא את הפסוקים שהעלתי ועשה מה שכתוב שם,זה הכל לא ממש מסובך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

רחת

חחחח

בגלל מה שאתה אומר עכשיו הקב"ה רשם במפורש

"א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם"

נכון לדור שלנו מכיוון שקובצנו מהגלויות לכל עדה יש את השופט שלה אבל יש אחד שאפשר להגיד שהוא מוסכם על כולם

במקרה שלנו הרב עובדיה יוסף לספרדים והרב קנייבסקי לאשכנזים

כזכור לי שניהם מאמינים בתורה שבעל פה ^^

ואם אתה בוחר להתעלם מהעובדה ובכל זאת ללכת בדרכים שלך כנגד כל התורה כולה

חבל מאוד

אפילו ניוב מנסה להסביר לך שאתה טועה

לרב עובדיה יוסף אין ידע עולם? ועוד בעברית עתיקה????? בהלכה????? אתה רוצה לבחון אותו?

יש לך מושג על העבר שלו? על מי הוא בכלל? מעמדו התורני ?

אין לך מושג על מה אתה מדבר

אגב בטח התגובה שלך תיהיה תוקפנית אדיוטית עם פסיכולוגיה בגרוש את תחסוך שטויות ותענה לעניין

אגב בקשר לכהנים

אז בוא תגיד לי אתה

עכשיו כשאין בית מקדש

איך נקריב קרבן שבת? קרבן מוסף? קרבן פסח?

תגיד לי אתה מר ידען

איפה אתה רוצה שלויים ישירו במקלחת

ע?ל-פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך?, ו?ע?ל-ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר-י?אמ?רו? ל?ך?--ת??ע?ש??ה

הקב"ה מצווה עליך

התורה שלו נתנה לחכמים לאלו שמבינים בתורה

האמן לי אם הם לא היו חכמים וגאוני עולם

הקב"ה היה מפיל אותם ולא היית שומע עליהם בכלל

אם אתה לא עושה מה שהם אומרים משמע אתה מתחמק מתורתו של הבורא יתברך

*אני יעלים את מילות הקישור וירידת השורות הלא דרושה מצדך ואתייחס רק לעיקר

בגלל מה שאתה אומר עכשיו הקב"ה רשם במפורש "א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם"

-תן לי את הפסוק המלא ממנו לקחת קטע קטן זה, והסיבות

-אני לא יכול לדעת אם זה מדבר על אותו פסוק שניוב הזכיר

-אתה עדיין לא תצא צודק כי אתה מייצג שקר, הסמכות הדתית בדת משה וישראל כמו שהתקבלה בסיני וכמו שאסור לשנות אותה - היא הכהונה, המבצע דין אחר, או משנה\סותר את הניתן בסיני כופר הוא ועל כן העיד הקדוש ברוך הוא עצמו.

נכון לדור שלנו מכיוון שקובצנו מהגלויות לכל עדה יש את השופט שלה אבל יש אחד שאפשר להגיד שהוא מוסכם על כולם

במקרה שלנו הרב עובדיה יוסף לספרדים והרב קנייבסקי לאשכנזים

-ואתה אומר לי כל אחים?, אם כל אחים הם ישכחו את גלות הבל ויתחילו להעתסק בעיקר ולא בתפל, מהוא התפל? ההבדלים הטפשיים של הקהילות שמהן באו, רק בגלל הרייבי הם עדיין מדברים יידיש ועושים הבדלים גזעניים נוגדי דרך בין מזרחים לאשכנזים, חזרנו מהגלות כבר בשנת 1948 וכמו שזה נראה אפילו לפני זה אז תפסיק לחלטר אותי בחייך.

כזכור לי שניהם מאמינים בתורה שבעל פה ^^

-תורה שבעל-פה על פי גרעין המסורת היא מספר כללים שניתנו מה' למשה 39, היא לא אף אחד מהספרים החיצוניים של הרבנים.

ואם אתה בוחר להתעלם מהעובדה ובכל זאת ללכת בדרכים שלך כנגד כל התורה כולה

-אני רק משמר את התורה, זה שאני קדם נגד השחיתות ונגד האבסורד של שינוי\פיסול הדת ובניית הלכה שבחלקה נוגדת הגיו אנושי אני בסה''כ תורם את חלקי לשימור תורת כפי שהתקבלה בסיני והכופר היחיד פה שהולך בעיניים עצמומות אחרי מטעים\צודקים (מהמר) הוא אתה, אני לא מהמר, הקב''ה קדם לכל החכמים.

אפילו ניוב מנסה להסביר לך שאתה טועה

-ניוב לא ניסה כלום, ניוב רק ציין פסוקים כתובים או דברים שאינם קשורים בכלל לויכוח שלנו.

לרב עובדיה יוסף אין ידע עולם? ועוד בעברית עתיקה????? בהלכה????? אתה רוצה לבחון אותו?

-אני רוצה לבחון אותו?, חס ושלום.

אולי בתנ''ך הוא יכול לבחון אותי.

אגב בקשר לכהנים

אז בוא תגיד לי אתה

עכשיו כשאין בית מקדש

איך נקריב קרבן שבת? קרבן מוסף? קרבן פסח?

-מזה משנה אם כרגע תקריב או לא תקריב, אני לא מדבר איתך מבחינה טכנית אני מדבר איתך מבחינה שמרנית, אם קיבלת תורה בסיני, המעידה כל הכהנים כסמכות הרוחנית אתה תשאיר אותם כאלה, ולא תתן לרבנים לקחת את המעשרות לעצמם ולשלוח את הכהנים לעשות ברכת כהנים, ותאמין לי, שם משפחתי אינו כהן ואף אין לי קרובים בשם משפחה זה.

תגיד לי אתה מר ידען

איפה אתה רוצה שלויים ישירו במקלחת

ע?ל-פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך?, ו?ע?ל-ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר-י?אמ?רו? ל?ך?--ת??ע?ש??ה

-אני יקשיב לחכמי אמת מה אתה לא מבין?

אבל לפני שאקשיב להם אני אבחן את הנאמר, לראות שאיני כופר במילת ה' אם אותו החכם סותר אותה בבקשה שאקשיב לו באוזניים סתומות, עיניים עצומות, לעולם לא.

התורה שלו נתנה לחכמים לאלו שמבינים בתורה

-התורה שלו ניתנה לכל האנושות, מי שרוצה ללמוד אותה ילמד בה, בלי תחרות, בלי שחתיתות ובלי דרגות, מי שמבין בתורה הוא אדם שלמד, למד מהגרעין שהם אלו ששימרו אותה בדורות הראשונים כמו שניתנה ודחו את כל הספרים החיצוניים ופליטות הפה של מורים\רבנים שונים.

האמן לי אם הם לא היו חכמים וגאוני עולם

-זאת בעייה שאתה משוכנע שחכמים (כבר בלי להבחין\בלי לבחון) הם "גאוני עולם" כך שאתה הולך אחריהם בעיניים עצומות בלי לדעת אם אתה כופר במילת האל שקדמה להם אין ספור מידות.

הקב"ה היה מפיל אותם ולא היית שומע עליהם בכלל

-אם הקב''ה היה מפיל אותם הקב''ה גם היה מפיל את הנאצים בגרמניה, אבל הקב''ה לא מתערב, הוא נותן לאדם את הבינה להבין בעצמו, רבים הם אלו אשר איבדו את הבינה, גם אתה שטוען טיעונים לא הגיונים שכן הקב''ה לא הפיל את אליאור חן.

ובוא נלך קצת יותר רחוק, ישו, שאינו היה חכם אמת, איך זה שתלמידיו שהיו 12 היום הם 2 מליארד?, אתה אומר שהקב''ה מפיל את השקרנים וההבלים.

אם אתה לא עושה מה שהם אומרים משמע אתה מתחמק מתורתו של הבורא יתברך

-אני מתחמק מתורתם שלהם אם אינה משקפת את אמת ה' ואני עושה זאת בשמחה בעודי יודע ששימרתי את דת משה וישראל כפי שהתקבלה בסיני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניה שניה

כמה שאלות בשביל שתצטייר לי דמות שלך

מבחינתך הגמרא זה סילוף תורת משה

מבחינתך הרמב"ם הוא כופר בתורת משה שסילף את התורה בפסיקותיו

כנ"ל הבן איש חי הרמב"ן הר"אש הרי"ף רבי יוסף קארו

אגב הם לא לבשו שחור לבן ולא מגבהת

זה שאלה ראשונה

שאלה שניה

אתה לא מאמין שמשה קיבל 60 סדרי משנה בהר סיני אשר הצליח רבי יהודה הנשיא להעתיק רק 6

שאלה שלישית

הרב עובדיה יוסף וכל גדולי הדור- האמיתיים למיניהם כולם חלטורה אחת גדולה נכון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה שאלות בשביל שתצטייר לי דמות שלך

מבחינתך הגמרא זה סילוף תורת משה

-אני צריך ללמוד את החומר, אם קייימות בו סתירות למצוות מהתורה\עשרת הדברות אז זה סילוף, אבל שים לב - אני לא בקיא בספרים חיצוניים ולא רוצה להיות בקיא בהם, אני רוצה להיות בקיא בתורת שהתקבלה בסיני בלבד, היא תורת תורת אמת יחידה, והתנ''ך החתום הוא ספר , דברי נביאים הם גם מילת האל.

מבחינתך הרמב"ם הוא כופר בתורת משה שסילף את התורה בפסיקותיו

-אתה שמעת אותי אי פעם אומר את זה?.

כנ"ל הבן איש חי הרמב"ן הר"אש הרי"ף רבי יוסף קארו

-אתה שמעת אותי אי פעם אומר את זה?

אגב הם לא לבשו שחור לבן ולא מגבהת

זה שאלה ראשונה

שאלה שניה

אתה לא מאמין שמשה קיבל 60 סדרי משנה בהר סיני אשר הצליח רבי יהודה הנשיא להעתיק רק 6

-אני מאמין שהוא קיבל כללים, חוקים מוצווה, כמו שמוזכר בתנ''ך, איני יודע מה הכללים, כל רב טוען למספר אחר.

שאלה שלישית

הרב עובדיה יוסף וכל גדולי הדור- האמיתיים למיניהם כולם חלטורה אחת גדולה נכון?

-אתה שמעת אותי אי פעם אומר את זה?

איזה תשובות אתה רוצה ממני?, תשובות שנוח לך לשמוע?.

מעניין למה עד עכשיו לא קיבלתי ממך תשובה עניינת לדברים שנכתבו מעל בריחתך מהנושא בשאלות סרק.

[br]פורסם בתאריך: 14.07.2008 בשעה 10:43:38


תודה שברחת.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

newb:

מש??ה ק?ב??ל ת?ו?ר?ה מ?ס??ינ?י, ו?מ?ס?ר?ה? ל?יהו?ש??ע?, ו?יהו?ש??ע? ל?ז?ק?נ?ים, ו?ז?ק?נ?ים ל?נ?ב?יא?ים, ו?נ?ב?יא?ים מ?ס?רו?ה? ל?א?נ?ש??י כ?נ?ס?ת ה?ג??דו?ל?ה".תורה זו היא התורה שבעל פה.תורה שבכתב ניתנה לכלל במעמד הר סיני.

בספר דברים(יז ח-יא) נאמר:" כ??י י?פ??ל?א מ?מ??ך? ד?ב?ר ל?מ??ש??פ??ט ב??ין ד??ם ל?ד?ם ב??ין ד??ין ל?ד?ין ו?ב?ין נ?ג?ע ל?נ?ג?ע ד??ב?ר?י ר?יב?ת ב??ש??ע?ר?יך? ו?ק?מ?ת?? ו?ע?ל?ית? א?ל ה?מ??קו?ם א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה א?ל?ה?יך? ב?ו?: ו?ב?את? א?ל ה?כ??ה?נ?ים ה?ל?ו?י??ם ו?א?ל ה?ש???פ?ט א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך? א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט: ו?ע?ש??ית? ע?ל פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? מ?ן ה?מ??קו?ם ה?הו?א א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?:ע?ל פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך? ו?ע?ל ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר י?אמ?רו? ל?ך? ת??ע?ש??ה ל?א ת?סו?ר מ?ן ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? י?מ?ין ו?ש??מ?אל"

אני חושב שברור מאוד מהפסוקים מי הם חכמי התורה שאחרי קביעתם עלינו ללכת בכל דור ודור. אלו הקראים והצדוקים שהלכו נגד סנהדרין וקבעו הליכות משלהם.

[דרך אגב... שופט זה חכם של אות ודור]

Rahat lokum:

אני רואה שאתה כועס די הרבה בתגובה שלך ואתה מגיב די בחוצפה, השתמטת הרבה דברים שלי והתייחסת רק לכמה חלקים מהם...

כעת נענה לדבריך ביתר שאת:

א. דיברת על טעויות חז"ל והאפשרות שהם יטעו שזה לא יתכן שהבורא ציווה ועוד שטויות שכתבת...ובכן ידידי התורה עצמה אומרת בויקרא ד' י"ג שאפילו הסנהדרין הגדולה יכולה לטעות ואפילו להטעות לעבוד ע"ז, וכל פ"ק דהוריות מזה העניין, רק שאין דבר זה נוגע לנו כלל כי אותה תורה שאמרה שחז"ל יכולים לטעות אומרת בדברים י"ז לשמוע לדברי חכמי הדור: "כי יפלא ממך דבר למשפט כו' ובאת אל הכוהנים הלויים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם וכו' ועשית וכו' ככל אשר יורוך וכו'". ועי' דבריו הנפלאים של החינוך במצוה תצ"ו על סמכות מסורתו חז"ל, ובתוך דבריו: "לא תסור ממנו ימין ושמאל, אפילו יאמרו לך על ימין שהוא שמאל וכו' אפילו יהיו הם [=החכמים] טועים בדבר אחד מן הדברים, אין ראוי לנו לחלוק עליהם אבל נעשה כטעותם, וטוב לסבול טעות אחד ויהיו הכל מסורים תחת דעתם הטוב תמיד וכו'" [וכ"כ רמב"ן דברים י"ז י"א : "אפילו טעו", עי"ש]. אך לאחר כל זאת לנו אין שום נפקא מינה לזה שחז"ל יכולים לטעות, כי יש לשאול: מי יקבע אם זה טעות? תאר לך ילד שבכתה ב' למד ש 4 =2+2. ילך עם "נוסחה" זו וישמע את איינשטיין מסביר נוסחה מסובכת, ויזעק: "שטויות! לפי השגותי אין זה נכון!". מי שיכול לקבוע שב"ד או חז"ל טעו זה הם עצמם. וסמכות זו לא ניתנת למישהו אחרי חתימת הגמרא, עי' ב"מ פ"ו ע"א רבינא ור' אשי סוף הוראה, ובס' הקבלה לראב"ד שקיבלום עליהם כל , ועי' רשב"ם ב"ב ק"ל ע"ב ד"ה "עד שיאמרו" בהרחבה. [ומלבד היות החיוב לשמוע לחכמים גזירת הכתוב, כמה זה מתיישב גם על שכלנו שהקב"ה ימסור את פרשנות התורה העוברת במסורת, יחד ע?ם הניתן להבין מתוכה בדרכי הדרשה המקובלים, דווקא לאלה המוסרים נפש על הבנתה בכל כוח יגיעתם, ובמיעוט שינה אכילה ותענוגות, ובהתמסרות למענה בכל הקניינים שבהם נקנית [כבאבות ו' ו'] ולא שתהא מופקרת לפרשנות כל פוקר הרוצה לעוות אותה לתאוותו: רפורמים, קונסרבטיביים, חברי כנסת, שופטים ו...נבלים. וככל שיתמסר לתורה באמת, כך היא תאיר לו פנים ותגלה לו סודותיה, עי' יבמ' קי"ז ע"א רד"ה "בדברי תורה כתיב"]. וראה סופו של זקן ממרא בסנה' פ"ז שמיתתו בחנק על שהורה או עשה לא כפי הוראת ב"ד הגדול, אע"פ שהוא חכם גדול ואע"פ שהוא בטוח בצדקתו, כי הקב"ה מסר את הבנת והוראת התורה לחכמי הדור, ותפקיד עם לשמוע לקולם ולא "לחשוד" שהם טועים. ובאפשרות לטעות אין הבדל בין הלכה למדע]. ועי' לשונו הזהב של הרמב"ם בהקדמתו למשנה תורה: "נמצא רבינא ור' אשי וחבריהם סוף גדולי חכמי ישראל המעתיקים תורה שבע"פ וכו' אבל כל הדברים שבגמרא הבבלי

חייבין כל ישראל ללכת בהם, וכופין כל עיר ועיר וכו' לנהוג בכל המנהגות שנהגו חכמי הגמרא

וכו' הואיל וכל אותם הדברים שבגמרא הסכימו עליהם כל ישראל וכו' ואותם חכמים וכו' הם כל חכמי ישראל או רובם והם ששמעו הקבלה בעיקרי התורה כולה דור אחר דור עד מרע"ה וכו', עי"ש בהירות ואמת באמיתם של חז"ל. ועי' במכתב הארוך דברים מלהיבים על נוראות השגות חז"ל מהרמב"ן ומהחזו"א. וזה שחז"ל יכלו לטעות בהלכה, וכ"ש במדע, לא נוגע לנו כלל, כי בהלכה ממילא חייבים לשמוע בקולם עד שהם יגידו שטעו. ובדברי האגדה וה"מדע" אין לנו תפיסה בעומק דבריהם. ואם רחוקה היא- ממך. וע"כ דיברו המהר"ל והרמח"ל והגר"א על כוונותיהם הפנימיות של חז"ל בעניינים אלה, ראה לקמן.

ועיין רמב"ן דבר' י"ז י"א על לא תסור שמבאר גדרו, ובסוף דבריו: "כי על דעת שלהם הוא נותן לנו התורה, אפילו יהיו בעיניך כמחליף הימין בשמאל, וכש"כ שיש לך לחשוב שהם אומרים על ימין שהוא ימין,כי רוח השם על משרתי מקדשו ולא יעזוב את חסידיו, לעולם נשמרו מן הטעות ומן המכשול" [וכן כתב בצורה אחרת בדברים י"ט י"ט גבי כאשר זמם ולא כאשר עשה, ואינו חולק על ה"חינוך" שעלולים לטעות, ועל משנת "הורו ב"ד" טעות, אלא יש פה ענין עמוק שהקב"ה רוצה שתמיד נשמע לחכמים, ואם היה להם טעות, הרי זה כמין עונש משמים לאלה שלהם מורים, וכמש"כ אוהחה"ק גבי מרגלים הצדיקים שעוון הדור הטעתם, ומעין הגמ' בגיט' נ"ו ע"ב "משיב חכמים אחור ודעתם יסכל", ועי' ב"ק נ"ב ע"א "כד רגיז כו' וברד"ה עביד ועי' פנים יפות לבעל ההפלאה בויקרא ד' כ"ב אשר נשיא יחטא שזה מפני אשמת העם, כך שמעתי, וצריך יתר ביאור] ומה שאנחנו מאמינים לכל דברי חז"ל לא רק בהלכה אלא גם באגדה ובדברים של "מציאות", אינו דווקא בגלל הטעם הנ"ל של "ועשית כו' ככל אשר יורוך", אלא מפני שאנו "מבינים" מספיק בחז"ל כדי להבין שאין לנו שום הבנה בקצות כוונותיהם. ואין לנו אלא דבריו הנאצלים, המרווים והמאירים של אדוננו החזו"א באיגרות, ח"א איג' ט"ו: "והנני שב לאמונה הפשוטה בתורה שבע"פ, ואינני נכנס להשיב 'מפני מה', רק רצוני להיות כישראל הדיוט המספר "מה" שקבל, והוא שאין כח בשום חכם מחכמי התורה אחר חתימת המשנה לחלוק על המשנה, ואין שום חכם מחכמי התורה ברשותו לחלוק על התלמוד אחר חתימת התלמוד. משרשי האמונה שכל הנאמר בגמרא בין בהלכה ובין באגדה, הם הם הדברים שנתגלו לנו ע"י כח נבואי שהוא כח נשיקה של השכל הנאצל, עם השכל המורכב בגוף, בזמן שהנבואה היתה חזון נמצא, רוח הקדש הוא שפע מהשכל הנאצל על השכל המורכב, אבל יש הבדל יסודי בין נבואה לרוה"ק, נבואה, אין השכל המורכב של האדם משתתף בה, אלא אחרי התנאים הסגוליים שנתעלה בהם עד שזכה לזוהר נבואי, אפשר לו להיות לכלי קולט דעת..., מבלי עיון ועמל שכלי, אבל רוה"ק היא יגיעת העיון ברב עמל ובמשנה מרץ, עד שמתוסף בו דעת ותבונה בלתי טבעי. מיסודי האמונה המקובלת שרוה"ק מטיבה להשיג את האמת שבתורה שניתנה בנבואה, בהיות שאין התורה "אמת" - "אפשרי", אלא אמת חיובי, אמת קיים, ומבטחת את בעליה על אמתת השגתו. נרתעים אנחנו לשמוע הטלת ספק בדברי חז"ל בין בהלכה בין באגדה, כשמועה של גידוף ר"ל, והנוטה מזה הוא לפי קבלתנו ככופר בדברי חז"ל, ושחיטתו נבילה, ופסול לעדות ועוד, ולכן נגעו דבריך בלבי". החזו"א יכל לכתוב על אמיתות התורה המושגת ע"י רוה"ק הבאה מעמלה, כי שם הוא אחז. ומזה הבין לבאר בדרגת חז"ל. אנחנו, שפעמים מתעלים להרגשת מתיקות התורה והשגתה העל-טבעית לפרקים בעמלנו בה- מסוגלים להבין קצת מה התכוון החזו"א. הפוקרים, להבדיל, מעולם לא עמלו כיאות בתורה אלא כדי לקנטר, ע"כ מעולם לא חשו כלום במעלתה וקדושתה, ע"כ לא יבינו לא את חז"ל, לא את החזו"א, וגם לא אותנו...

ב. איזה ביאורים ניתנו למשה? אם ניתנו הסברים בעל פה הרי לנו שיש תורה שבעל פה. תודה שאתה מאמת את דבריי (:

ג. להתחמק ממה? עניתי לך תשובה איך אני יתחמק מתשובה שאני כותב לך? אתה כותב תשובה, מחלק אותה לשתיים וטוען שאני מתחמק? האם יש לך הזיות ידידי?

ד. לאחר מכן כתבת על מלאכה...יפה מאוד שהמחשבה שלך היא פרימיטיבית ונראה שלא למדת תורה מימיך היטב: הרי המלאכה הפשוטה ביותר: הדלקת אש נחשבת לאסורה בשבת כיוון שהיא מלאכה, ומה קשה בלהדליק אש? אז נכון שאחת השאלות הנשאלות ביותר על יום השבת, שאלה שכבר חרגה ממושג "שאלה" והפכה לתלונה וטענה, היא "מדוע אסור להדליק גפרורים או חשמל בשבת". הלא כדי להדליק אש היו יגעים להקיש שתי אבני אש זו בזו עד שיצאו ניצוצות מהאבנים, אכן אז הייתה זו פעולה אסורה, עקב הקושי הרב. זה לא יו "מנוחה". אך היום קל להדליק גפרור, ופשוט להתניע מכונית ולהדליק חשמל, מדוע פעולות אלו אסורות?

אך לא! לא זאת מלאכה, ולא זה מה שהיה מהסיבות הבאות:

א. שאלה זו יוצאת מתוך קביעה כי בימי קדם הייתה הוצאת אש כרוכה בקשיים טכניים פשוטים, בגלל הפרימיטיביות ששררה בתקופה ההיא. אולם קביעה זו אינה הגיונית כלל כי איך יתכן שלא המציאו אז טכניקה מתקדמת להוצאת אש, שאינה מוכרת לנו? הרי בבניית הפירמידות שבמצרים רואים חוכמות עצומות שאין לנו מושג כיצד הגיעו אליהן. חניטת המתים במצרים הקדומה נותרה תעלומה בלתי פתורה. בנקבת השילוח הוכחה יכולת מרשימה, כיצד הצליחו לחצוב משני צדי ההר ולהיפגש בתוך ההר בהפרש זעיר ביותר.

האם לא מצאו או המציאו פטנט מיוחד להדלקת אש? והלא אבותינו עד לפני דורות לא רבים עשו עבודות חריטה ואומנות מרשימות ביותר בידיהם בלבד, מה שהיום איש אינו מבין מאיפה היה להם כוח ריכוז וסבלנות כה גדולה. האם יתכן שעבודה הנצרכת למלאכה יום יום, בתדירות גבוהה, ובכל מקום ומקום, לא הייתה נעשית על ידם בקלות יתירה? הרי זה לא מתאים לכל מה שאנחנו קוראים ושומעים אודותם?

בוודאי, כפי שידיהם היו מאומנות יותר מאיתנו בחיצי הקשת ובחרבות, כך גם יתכן שמגיל הילדות כבר הורגלו בתפיסת האבנים בזווית כזו שבמהירות ובלי קושי מיוחד, היו מדליקים את האש.

ואפילו אם נניח שאכן זו הייתה עבודה קשה, אם המטרה הסופית היא מנוחה ועונג, למה שיאסור אותה האל? הרי כל הכנת סעודה, קניות, קילוף, בישול והגשה הן עבודות קשות, ובכל אופן כולנו מסכימים לעשות אותם בכלל התענוג שבא אחר כך. גם לנסוע לים במשך זמן רב זוהי טרחה אך כשהמטרה היא תענוג, גם הנסיעה תענוג. אם כן אם יצירת האש הייתה טרחה, לא היה צריך האל לאסור אותה, כיוון שבכך נשלל התענוג שיהיה אחר כך אור וחום, בית מוסק וארוחה חמה. אם כן, ודאי שלא היגיעה והמאמץ הפיזי הם סיבת האיסור להדליק אש בשבת.

ב. אפילו אם נניח כי הבערת אש אולי הייתה קשה בתקופת נתינת התורה, אך בהעברת אש דולקת למקום נוסף בוודאי לא הייתה כל בעיה. כלומר: בהוצאת האש בתחילתה יש מאין מה שנקרא "הבעה", אולי אנו רואים קשיים, אבל לקחת אש ממדורה ולהעבירה למקום נוסף, בוודאי שלא קשה, ומדוע פעולה זו אסורה בשבת בדיוק כמו הדלקה הבערה?

ובוודאי בנקודה זו לא נתקלו בני אדם בקושי, כי רואים שיירי מדורות במערות ובמבנים קדומים. כלומר, הם שמרו על מקור האש, וממנו הדליקו הלאה. בוודאי זה לא היה עמל קשה. וגם את זה אסר האלוקים. ברור אפוא שאין האיסור תלוי במאמץ פיזי קשה.

ג. אנשים ששואלים שאלה זו לא מכירים את הלכות שבת. ואיזה מן התנהגות זאת להקשות קושיות על דבר שלא מכירים בו כלום?

ה. כתבת: אתה מודה שיש כאן כללים, אתה מודה שיש כאן חוקים, מה עוד אתה רוצה?, אתה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

ובכן ידידי אני לא יודע על איזה עוגות לא כשרות אתה מדבר...אבל בטוח אני שמדמיין אתה. אתה די עצבני לכן אנסה להגיב בקור רוח: מה שניסיתי להוכיח זה שיש וחייבת להיות תושב"ע. לאחר שצפית בזאת ולאחר שצפית שבכל דור יש חכמים מוסמכים שמורים ופוסקים את ההלכה כמו שציוותה התורה, די לנו בכך! אם כן מה השאלה? הפסק לדמיין דברים וצא לחופשי.

ו. הלבוש השחור, הפאות הטיפשיות, היידיש, ההלכה שהרחיקה, זה הרס לישראל - הג'ינס הקרוע האמא שהולכת כמו בהמה ולא מתלבשת צנוע, האבא שאוסר להתקרב לדת ונמצא טיפש, הילד שכופר בתורה שבעל פה והחכמים - זה הרס לישראל! ולנמשל: שום אדם לא יאמר על גידול פאות שזהו הידור מצווה מן התורה שהם טיפשיות, ודאי שלא ילד קטנוני שחבריו מחוררים את גופם ופושטים מעליהם בגדים כמו האדם הקדמון שבסרטי הזימה של שנות ה60.

ז. רק בגלל זה הגרמנים עשו לנו שואה, בגלל המוזריות והלבוש הליצני שבא מההלכה שאתה הולך אחריה בעיניים עצומות בלי למיין אמת ושקר ובכן ידידי המטורלל שהולך שיגעון אחרי שמעולם לא בדק, ומקשיב לרופא שמעולם לא הבין ומציית למדינה שחטפו את אבותיו והעבירה אותם על דתם, אני חושב שהדברים הללו שאמרת יותר מדוייקים לגביך. בעניין הלמה היית שואה, יפה שאתה מנסה למצוא פיתרון שכל חוקר נורמאלי לא עלה על הסיבה להתרחשותו. באופן מסורתי, היהודים היו שונים למדי משכניהם. לבושם היה שונה, חוקיהם היו שונים ולעתים הם גם דיברו בשפה שונה.

ייתכן שהבדלים תרבותיים אלה גורמים לכך, שהמדינות אליהן היגרו היהודים אינן מסוגלות לקבל אותם. באופן כללי, אנשים פוחדים ממי ששונה מהם או חשים דחייה ממנו. זו הייתה התגובה כלפי הסינים בראשית ימיה של אמריקה וכך הגיבו האנגלים אל הצרפתים שחיו בקרבם. למעשה, זוהי שנאת זרים.

תיאוריה זו נשמעת כמו הסבר הגיוני לאנטישמיות: היהודים שנואים כיוון שהם שונים.

יש מידה של אמת בהצהרה זו. לאורך השנים, היהודים התרחקו מסביבתם וחיו בחברה סגורה: מגעיהם החברתיים עם הלא-יהודים היו מצומצמים ביותר וגם מערכות המוסר, התרבות והחברה שלהם היו שונות לחלוטין מאלו של שכניהם. גם חזונם מעולם לא עסק בהשתלבות בסביבתם, אלא בשיבה לציון. אמנם, הם היו אזרחים שומרי חוק שתרמו למדינות בהן חיו ואפילו התגייסו לצבא כדי להגן עליהן, אולם ליבם היה נתון תמיד לארץ המובטחת. לכן, אין ספק בכך שלאורך השנים, היהודים היו נטע זר.

אולם, מה קרה כשהיהודים השילו מעליהם את ההבדלים התרבותיים והפכו להיות "כמו כולם"? אם תיאוריית "הנטע הזר" נכונה, הרי שהתשובה לאנטישמיות היא היטמעות בסביבה. כלומר, האנטישמיות נעלמת, ככל שגדלה יכולת היהודים להשתלב בחברה בה הם חיים.

האמנם?

היהודים שמרו על היבדלות במשך אלפי שנים, עד המאה השמונה-עשרה, עם הגיעה של תנועת ההשכלה לאירופה. תנועת ההשכלה ניסתה לנתק את 'טבעת החנק' של הנצרות ולהעניק זכויות שוות לכולם, כולל היהודים, ללא כל קשר לדתם.

בדצמבר 1789, במהלך דיון שהתנהל באסיפה הלאומית הצרפתית בנושא הענקת זכויות שוות ליהודי צרפת, הצהיר הרוזן סטניסלס דה קלרמונט-טונר: "ליהודים כבודדים יינתן הכל ליהודים כעם, לא יינתן דבר".

יהודי אירופה קפצו בלהט על ההזדמנות לשוויון זכויות, מתוך תקווה להיפטר סופית מהשנאה ממנה סבלו.

הם השילו מעליהם את הלבוש המסורתי, גילחו את זקניהם והחלו ללמוד באוניברסיטאות ולבלות בתיאטראות. הם אימצו את השפה, התרבות, אורח החיים וסגנון ההתנהגות של שכניהם הלא-יהודים. הם נישאו בנשואי תערובת ומחקו כל זכר לשיבת ציון מתפילותיהם. במילים אחרות, הם הפכו להיות יותר צרפתים מהצרפתים.

נפוליון מיהר לנצל תופעה זו, ובשנת 1807 כינס סנהדרין שהפעיל לחץ על היהודים, להתנתק מכל מחויבות ליהדותם ובני עמם ולהצהיר על נאמנותם הלאומית לצרפת ולה בלבד.

היהודים קלטו את המסר. בגרמניה הצהירה תנועת הרפורמה של היהודים: "ברלין היא ירושלים שלנו, גרמניה היא ארץ אבותינו".

פרשת דרייפוס משפט הראווה, בו הועלו האשמות שקריות על בגידה, כנגד קצין יהודי בסוף המאה ה-19, נועד להוכיח, כי היהודים לעולם לא יוכלו להיות אזרחים נאמנים לארצם. זמן לא רב לאחר מכן, עלייתו של היטלר ימ"ש לשלטון, שמטה שוב את הקרקע מתחת לרגלי היהודים וערערה את תחושת הביטחון בהצלחתם להשתלב ולהידמות לשכניהם הלא-יהודים.

לאחר מאות שנות שנאה, ציפו יהודי אירופה לקבלת פנים חמה משכניהם הגויים. אולם, הם זכו לאכזבה מרה.

הנאצים שלחו ליהודים מסר ברור: שנאת הזרים אינה קשורה לעניין! איננו שונאים אתכם משום שאתם שונים מאתנו, אלא משום שאתם מנסים להיות כמונו! איננו יכולים להרשות לכם 'לזהם' את הגזע הארי עם הגנים הנחותים שלכם.

כל עוד נותרו היהודים זרים, הייתה מידה של היגיון בתיאוריית ה"נטע זר". אולם, ברגע שהיהודים ניסו להשתלב בחברת הלא-יהודים, תיאוריה זו התנפצה לרסיסים כיוון שהיא מעולם לא הייתה הסיבה האמיתית מאחורי השנא

התירוץ החדש הפך כעת להיות נחיתות הגזע היהודי. במילים אחרות, המסר ליהודים היה: אתם יכולים לשנות את מראכם החיצוני, אתם יכולים לגלח את זקנכם, להיפטר מן הכיפה ואפילו להמיר את דתכם או להחליף את הלאום שלכם, אך לעולם לא תוכלו לשנות את גזעכם.

בכך שימרנו את תורת משה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני נראה לי שבכלל לא הבנת אותי.

כל מה עניתי\אמרתי נאמר ל Matteo בלבד.

אתה מתרץ תירוצים מהתושבע ומשתמש בתושבע (לא ככלים פשוטים מה' למשה) כדי לאמת את טענויתך.

התירוץ החדש הפך כעת להיות נחיתות הגזע היהודי. במילים אחרות, המסר ליהודים היה: אתם יכולים לשנות את מראכם החיצוני, אתם יכולים לגלח את זקנכם, להיפטר מן הכיפה ואפילו להמיר את דתכם או להחליף את הלאום שלכם, אך לעולם לא תוכלו לשנות את גזעכם.

בכך שימרנו את תורת משה!

-רוני אתה סטלן?, אני מנסה רק לשמר את התורה כמו שהתקבלה ולא שעות נוספות בהלכה, על סמך מה אתה מסיק שאני מנסה להמיר את דתי? (אף שאני מנסה רק לשמר אותה) חח, על סמך אתה מסיק אני מגלח את זקני?, כי אני לא עושה את זה, על סמך מה אתה מסיק שאני מנסה להתרברב עם הגויים?, (אף שאני מנסה לקרב אותם לתורת ישראל), אדון מתרברב בעצמו, זרוק את המחשב שלך לזבל אם אינך מתרברב איתם.

אני בנתיים מציין עובדות קיימות, אתה בנתיים מרמה את עצמך בשעות נוספות מהתובע במקום לזכור מה באמת קיבלת בסיני.

[br]פורסם בתאריך: 14.07.2008 בשעה 11:43:41


חוץ מיזה שהתשובה שנתת ל Nweb אינה תשובה מן התנ''ך אלה תיאור למסורת התשוב''ע מצינור העברתה.

אבל התשוב''ע אינם ספרים חצוניים ותפסיק להתחמק מעובדה זו, התשובע היא מספר כללים פשוטים.

תפסיק כבר!!!!!! אני כבר 5 עמודים מחכה לשתובה על זה!!!! תפסיק להתחמק!!!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

newb:

מש??ה ק?ב??ל ת?ו?ר?ה מ?ס??ינ?י, ו?מ?ס?ר?ה? ל?יהו?ש??ע?, ו?יהו?ש??ע? ל?ז?ק?נ?ים, ו?ז?ק?נ?ים ל?נ?ב?יא?ים, ו?נ?ב?יא?ים מ?ס?רו?ה? ל?א?נ?ש??י כ?נ?ס?ת ה?ג??דו?ל?ה".תורה זו היא התורה שבעל פה.תורה שבכתב ניתנה לכלל במעמד הר סיני.

בספר דברים(יז ח-יא) נאמר:" כ??י י?פ??ל?א מ?מ??ך? ד?ב?ר ל?מ??ש??פ??ט ב??ין ד??ם ל?ד?ם ב??ין ד??ין ל?ד?ין ו?ב?ין נ?ג?ע ל?נ?ג?ע ד??ב?ר?י ר?יב?ת ב??ש??ע?ר?יך? ו?ק?מ?ת?? ו?ע?ל?ית? א?ל ה?מ??קו?ם א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה א?ל?ה?יך? ב?ו?: ו?ב?את? א?ל ה?כ??ה?נ?ים ה?ל?ו?י??ם ו?א?ל ה?ש???פ?ט א?ש??ר י?ה?י?ה ב??י??מ?ים ה?ה?ם ו?ד?ר?ש??ת?? ו?ה?ג??ידו? ל?ך? א?ת ד??ב?ר ה?מ??ש??פ??ט: ו?ע?ש??ית? ע?ל פ??י ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? מ?ן ה?מ??קו?ם ה?הו?א א?ש??ר י?ב?ח?ר י?ה?ו?ה ו?ש??מ?ר?ת?? ל?ע?ש?ו?ת כ??כ?ל א?ש??ר יו?רו?ך?:ע?ל פ??י ה?ת?ו?ר?ה א?ש??ר יו?רו?ך? ו?ע?ל ה?מ??ש??פ??ט א?ש??ר י?אמ?רו? ל?ך? ת??ע?ש??ה ל?א ת?סו?ר מ?ן ה?ד??ב?ר א?ש??ר י?ג??ידו? ל?ך? י?מ?ין ו?ש??מ?אל"

אני חושב שברור מאוד מהפסוקים מי הם חכמי התורה שאחרי קביעתם עלינו ללכת בכל דור ודור. אלו הקראים והצדוקים שהלכו נגד סנהדרין וקבעו הליכות משלהם.

[דרך אגב... שופט זה חכם של אות ודור]

לפי מה שזכור לי מספר שופטים-בני חטאו-אלוהים כעס-בני ביקשו עזרה-אלוהים מינה שופט שיעזור להם.

יכול להיות שאני מתבלבל אבל זה מה שאני זוכר.

במידה ואני מתבלבל,מי מוגדר כחכם?

ובמידה ואני לא,וגם שופט הוא חכם אזי שאלוהים אמור למנות את השופטים בעצמו ולא הם את עצמם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני נראה לי שבכלל לא הבנת אותי.

כל מה עניתי\אמרתי נאמר ל Matteo בלבד.

אתה מתרץ תירוצים מהתושבע ומשתמש בתושבע (לא ככלים פשוטים מה' למשה) כדי לאמת את טענויתך.

התירוץ החדש הפך כעת להיות נחיתות הגזע היהודי. במילים אחרות, המסר ליהודים היה: אתם יכולים לשנות את מראכם החיצוני, אתם יכולים לגלח את זקנכם, להיפטר מן הכיפה ואפילו להמיר את דתכם או להחליף את הלאום שלכם, אך לעולם לא תוכלו לשנות את גזעכם.

בכך שימרנו את תורת משה!

-רוני אתה סטלן?, אני מנסה רק לשמר את התורה כמו שהתקבלה ולא שעות נוספות בהלכה, על סמך מה אתה מסיק שאני מנסה להמיר את דתי? (אף שאני מנסה רק לשמר אותה) חח, על סמך אתה מסיק אני מגלח את זקני?, כי אני לא עושה את זה, על סמך מה אתה מסיק שאני מנסה להתרברב עם הגויים?, (אף שאני מנסה לקרב אותם לתורת ישראל), אדון מתרברב בעצמו, זרוק את המחשב שלך לזבל אם אינך מתרברב איתם.

אני בנתיים מציין עובדות קיימות, אתה בנתיים מרמה את עצמך בשעות נוספות מהתובע במקום לזכור מה באמת קיבלת בסיני.

[br]פורסם בתאריך: 14.07.2008 בשעה 11:43:41


חוץ מיזה שהתשובה שנתת ל Nweb אינה תשובה מן התנ''ך אלה תיאור למסורת התשוב''ע מצינור העברתה.

אבל התשוב''ע אינם ספרים חצוניים ותפסיק להתחמק מעובדה זו, התשובע היא מספר כללים פשוטים.

תפסיק כבר!!!!!! אני כבר 5 עמודים מחכה לשתובה על זה!!!! תפסיק להתחמק!!!!!

מי בכלל הגיב על הוויכוח שלך עם Matteo? , אני מגיב על דברייך ששלחת לי. אז בבקשה לא להתעלם. ותפסיק לקחת ציטוטים ולשנות להם את המשמעות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה. כתבת: אתה מודה שיש כאן כללים, אתה מודה שיש כאן חוקים, מה עוד אתה רוצה?, אתה מנסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

ובכן ידידי אני לא יודע על איזה עוגות לא כשרות אתה מדבר...אבל בטוח אני שמדמיין אתה. אתה די עצבני לכן אנסה להגיב בקור רוח: מה שניסיתי להוכיח זה שיש וחייבת להיות תושב"ע. לאחר שצפית בזאת ולאחר שצפית שבכל דור יש חכמים מוסמכים שמורים ופוסקים את ההלכה כמו שציוותה התורה, די לנו בכך! אם כן מה השאלה? הפסק לדמיין דברים וצא לחופשי.

-תורה שבעל-פה היא כמו שידוע לכולנו מספר חוקים וכללים.

אז למה אתה לא משמר את אותם כללים וממשיך לפתח דת חדשה על חשבונם?, אני לא מתנגד לתושב''ע בכלל, אני מתנגד לספרים חיצוניים שנפהכו להיות חלק ממנה.

ו. הלבוש השחור, הפאות הטיפשיות, היידיש, ההלכה שהרחיקה, זה הרס לישראל - הג'ינס הקרוע האמא שהולכת כמו בהמה ולא מתלבשת צנוע, האבא שאוסר להתקרב לדת ונמצא טיפש, הילד שכופר בתורה שבעל פה והחכמים - זה הרס לישראל! ולנמשל: שום אדם לא יאמר על גידול פאות שזהו הידור מצווה מן התורה שהם טיפשיות, ודאי שלא ילד קטנוני שחבריו מחוררים את גופם ופושטים מעליהם בגדים כמו האדם הקדמון שבסרטי הזימה של שנות ה60.

-אני מסכים איתך על האמא שהולכת כמו בהמה.

-תאמין לי שאני לא פושט מעצמי בגדים, אבל אני מבין בני אדם שנגעלים מפיאות סטילסטיות כמו של זרמים שונים אצל החרדים.

ז. רק בגלל זה הגרמנים עשו לנו שואה, בגלל המוזריות והלבוש הליצני שבא מההלכה שאתה הולך אחריה בעיניים עצומות בלי למיין אמת ושקר ובכן ידידי המטורלל שהולך שיגעון אחרי שמעולם לא בדק, ומקשיב לרופא שמעולם לא הבין ומציית למדינה שחטפו את אבותיו והעבירה אותם על דתם, אני חושב שהדברים הללו שאמרת יותר מדוייקים לגביך. בעניין הלמה היית שואה, יפה שאתה מנסה למצוא פיתרון שכל חוקר נורמאלי לא עלה על הסיבה להתרחשותו. באופן מסורתי, היהודים היו שונים למדי משכניהם. לבושם היה שונה, חוקיהם היו שונים ולעתים הם גם דיברו בשפה שונה.

- נו ו?

אגב תודה שאתה קורא לי מטורלל.

אבל רד לעומק הדברים.

ממתי ללבוש חליפות שחורות, גרביונים, לגדל פאות מסולסלות יללכת עם משקפי ענק יהייה זה לוק שימשוך את הגויים? - תתעורר, הלוק הזה רק ירחיק אותם מלהכיר בה' כבורא כל חי.

עובדה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רואה שלא הגבת לכלום מלבד כמה שורות...הפרכתי את הטענה שלך בנושא שהשואה התרחשה כי היהודים היו שונים. היהודים מתבדלים מן הגויים כמו שהיה וכך נמשיך. המשך להתבולל ושיהיה לך בהצלחה. התושב"ע היא ספר חוקים וכללים בדיוק כמו שיש לנו כיום.

[אתה יכול לראות מה היטלר כתב בספרו, ממליץ לך לראות את זה http://hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=9254&CategoryID=9&subID=9122&StrCategory=איפה%20היה%20אלוקים%20בשואה ]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רואה שלא הגבת לכלום מלבד כמה שורות...הפרכתי את הטענה שלך בנושא שהשואה התרחשה כי היהודים היו שונים. היהודים מתבדלים מן הגויים כמו שהיה וכך נמשיך. המשך להתבולל ושיהיה לך בהצלחה. התושב"ע היא ספר חוקים וכללים בדיוק כמו שיש לנו כיום.

[אתה יכול לראות מה היטלר כתב בספרו, ממליץ לך לראות את זה http://hidabroot.org/Site/ProDetile.asp?id=9254&CategoryID=9&subID=9122&StrCategory=איפה%20היה%20אלוקים%20בשואה ]

א.לא הפרכת שום טענה, אני לא הגבתי כי אתה חופר דרך הוחכות חוץ תנכיות - שכן אני מתדיין איתך על התנ''ך בלבד ואתה בורח למתרסים לא יודעים ועוד מאשים אותי שאני לא בקיא בהם בשביל לנהל איתך מלחמת סרק.

ב.על סמך מה אתה מסיק שנאי מתבולל?, אתה יודע שהוצאת דיבה\הלבנת פני חבריך ברבים היא עבירה המשקפת רצח?

ג.אתה משקר במצח נחושה אבל תפעדל יא חביבי, על הקב''ה אתה לא יכול לעבוד, על חברי הפורום אולי כן.

-התושב''ע על פי גרעין המסורת היא לא שום "ספר" חוקים, היא מספר כללים פשוטים המפרשים דברים כמו ציצית\תפילין, אם אני זוכר נכון מודבר ב39 חוקים תמימים שהועלו על הכתב מהפחד שישכחו.

אם אתה בונה דת חדשה על חשבונם דינך במשפט של מעלה, לא כאן, ולא ממני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי עד עכשיו מה הם ה39 חוקים האלה שאתה מדבר עליםה

אתה מאמין בגמרא? במשנה?

רבי יהודה הנשיא בשבילך שרלטן?

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין עד עכשיו

רק בלבלת תשכל שהחרדים הם חרטה

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין

תפרט

ואל תתחיל לבלבל תשכל במה נכון ולא נכון

פשוט תגיד מי אתה ובמה אתה מאמין

אגב זאת הפעם השניה שאני שואל פשוט בחרת להתעלם פעם שעברה מהסיבה שאני מתחמק :s07:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי עד עכשיו מה הם ה39 חוקים האלה שאתה מדבר עליהם

אתה מאמין בגמרא? במשנה?

רבי יהודה הנשיא בשבילך שרלטן?

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין עד עכשיו

רק בלבלת תשכל שהחרדים הם חרטה

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין

תפרט

ואל תתחיל לבלבל תשכל במה נכון ולא נכון

פשוט תגיד מי אתה ובמה אתה מאמין

אגב זאת הפעם השניה שאני שואל פשוט בחרת להתעלם פעם שעברה מהסיבה שאני מתחמק :s07:

לא הבנתי עד עכשיו מה הם ה39 חוקים האלה שאתה מדבר עליהם

-התורה שבעל-פה שניתנה למשה רבינו גדול הנביאים היא לא ספר שלם בעל-פה, ובטח שלא ספר שלם שנכתב הרבה אחרי מותו שלו, התורה שבעל-פה על פי גרעין המסורת (האורגינלית) היא מספר חוקים\מצוות (כמו שכתוב בתנ''ך החוקים והמצוות אשר נתתי לכם), פשוטים שמפרשים חלקים בתורה שאינם פשט, זה הכל, שום דבר אחר אינו התורה שבעל-פה, ישנו מושג בעת המודרנית "תורה שבעל-פה" לתיאור הספרים החיצוניים "כתורה שבעל-פה שהעולתה על הכתב" אך היא כלל וכלל לא תורה שבעל-פה שניתנה למשה רבינו, למשה רבנו ניתנה תורה שבכתב וניתנו כללים, אין שום סמכות לאף אחד לפתח דת חדשה על בסיס כללים תמימים אלה.

אתה מאמין בגמרא? במשנה?

-אני לא מקבל כלום חוץ מתורת משה, התורה שבכתב, והכללים שמפרשים את הכנת התפילין או דברים דומים, אותם הכללים שהעולו על הכתב לאחר הפחד שישכחו, כמו כן אינני מקבל כלום חוץ מהתנ''ך כספר מחייב, ומאותם חוקים ומצוות שניתנו למשה.

רבי יהודה הנשיא בשבילך שרלטן?

-אתה שוב מערב אישים לא קשורים שמעולם לא הזכרתי שמם.

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין עד עכשיו

-דת משה וישראל, כמו שהתקבלה בסיני, כך אשמר אותה עד יום מותי, אין לנו זכות לשנות\להוריד\להוסיף\לפסל אותה.

רק בלבלת תשכל שהחרדים הם חרטה

-זה אתה אמרת.

לא הבנתי בכלל במה אתה מאמין

תפרט

-----------

ואל תתחיל לבלבל תשכל במה נכון ולא נכון

אדון חרדי יקר, הדיבור הזול שלך באמת כבר מתחיל להעמיט מערך הדיון, אני מבקש ממך, כבד את המקום ואת המשתתפים בדיון, אני לא יתפלא אם תקבל אזהרה מ cleric על הדיבור הילדותי והלמלמי הזה.

-----------

פשוט תגיד מי אתה ובמה אתה מאמין

-אמרתי לך 20 פעם, עברי מעם ה', שייך אל דת משה וישראל, זוכר את מעמד הר סיני, את הנביאים שבאו אחרי משה, את הכתובים, את התנ''ך החתום, ואת כללי האמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב לא עונה לי על השאלה הרצינית

אני עדיין לא מבין מהם הכתובים שהועלו כדי שלא ישכחו

על איזה כתובים אתה מדבר לא הבנתי?

ואני אשאל שוב

מיהו רבי יהודה הנשיא בשבילך, רבן שמעון בן גמליאל, רבא, רשב"י, רבי יהושע, כל התנאים

מהם בשבילך? הם נקראים שומרי תורת משה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב לא עונה לי על השאלה הרצינית

אני עדיין לא מבין מהם הכתובים שהועלו כדי שלא ישכחו

על איזה כתובים אתה מדבר לא הבנתי?

ואני אשאל שוב

מיהו רבי יהודה הנשיא בשבילך, רבן שמעון בן גמליאל, רבא, רשב"י, רבי יהושע, כל התנאים

מהם בשבילך? הם נקראים שומרי תורת משה?

-חחחח אתה שואל אותי מהם החוקים והמצוות שהועלו על הכתב? (החוקים הפשוטים שניתנו למשה?)

דבר ראשון

-זה אבסורד שאתה לא יודע על מה אני מדבר, במיוחד שאתה חרדי

-תברר מהם החוקים האלה ותראה שלא מדובר באף אחד מהספרים החיצוניים

דבר שני

-למה אתה בורח מהנושא אל מתרסים לא ידועים?, אני לא מכיר את כל התנאים בעל-פה, ולא את האמוראים והאחרונים, אני יכול לקרוא על קורות חייהם של חלק מהם ולהשכיל כי בסה''כ מדובר בצדיקים טובים, אבל תורה חדשה מפי מישהו מהם? (אם קיימת כזו) :nono:

לא בשביל זה באתי לעולם, באתי בשביל התורה שקיבל משה בסיני, היא תורת האמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...