עבור לתוכן

למישהו יש מושג מה קורה עם "משרדיה"?

Featured Replies

  • תגובות 39
  • צפיות 3.3k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

רציתי לעשות את זה, זה אכן פלילי :\

ביקורים של אנשים בחנות עצמה מעלים שהמקום נעלם, עם הכסף של עשרות לקוחות, סוף מכוער למקום כזה. חבל. למזלי זה רק 100 שקל, יש אנשים שאיבדו שם 2000 שקל על הזמנה שלא הגיעה.

פורסם

וזה כבר פלילי לדעתי :)

... לפי חוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק בעל כרטיס האשראי יכול לבטל את העסקה עד 14 יום מיום עשייתה או מיום קבלת המוצר ובמקרה זה יש לכל מי שקנה בעזרת כרטיס אשראי, לא בחנות, זכות מלאה לדרוש מחברת האשראי החזר מלא!

(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה -

(1) בנכס - מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם;

(2) בשירות - בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

אחרי שכבר כמה פעמים התעסקתי עם זה אני כבר אומר לך שאם דיברת עם יותר מחמישה אנשים בחברת האשראי ולא החזירו לך את הכסף אתה יכול ללכת לבית משפט לתביעות קטנות ולתבוע אותם על הסכום המלא + עוגמת נפש + הוצאת משפט ונראה לי שיש להם גם קנס דיי רציני על שבירה של החוק.

http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm

פורסם

... לפי חוק הגנת הצרכן בעסקת מכר מרחוק בעל כרטיס האשראי יכול לבטל את העסקה עד 14 יום מיום עשייתה או מיום קבלת המוצר ובמקרה זה יש לכל מי שקנה בעזרת כרטיס אשראי, לא בחנות, זכות מלאה לדרוש מחברת האשראי החזר מלא!

(ג) בעסקת מכר מרחוק רשאי הצרכן לבטל בכתב את העסקה -

(1) בנכס - מיום עשיית העסקה ועד ארבעה עשר ימים מיום קבלת הנכס או מיום קבלת המסמך המכיל את הפרטים האמורים בסעיף קטן (ב), לפי המאוחר מביניהם;

(2) בשירות - בתוך ארבעה עשר ימים מיום עשיית העסקה, ובלבד שביטול כאמור ייעשה לפחות שני ימים, שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

אחרי שכבר כמה פעמים התעסקתי עם זה אני כבר אומר לך שאם דיברת עם יותר מחמישה אנשים בחברת האשראי ולא החזירו לך את הכסף אתה יכול ללכת לבית משפט לתביעות קטנות ולתבוע אותם על הסכום המלא + עוגמת נפש + הוצאת משפט ונראה לי שיש להם גם קנס דיי רציני על שבירה של החוק.

http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm

אתה אומר לי - אתה עו"ד העוסק בצרכנות? מה ההשכלה שלך בנושא?

מה שכתבת פשוט לא נכון.

אם תלך לבית משפט לתביעות קטנות יגלגלו אותך מכל המדרגות ועוד תשלם הוצאות משפט לחברת האשראי.

החוק שציטטת, וציטטת את חלקו, אינו מתייחס כלל וכלל לחברת האשראי כישות משפטית המהווה צד בעניין.

להלן:

14ה. תוצאות ביטול עסקה (תיקון: תשנ"ח)

(א) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) עקב פגם בנכס נושא החוזה או העסקה, או עקב אי התאמה בין הנכס או בין השירות, לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם;

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יעמידו לרשות העוסק במקום שבו נמסר לו הנכס ויודיע על כך לעוסק, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ב) ביטל צרכן חוזה לפי סעיפים 14א(ג) או 14ג(ג) שלא מהטעמים המנויים בסעיף קטן (א) -

(1) יחזיר העוסק לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על ידי הצרכן, יבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ולא יגבה מהצרכן סכום כלשהו, זולת דמי ביטול בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הנכס נושא החוזה או העסקה, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם.

(2) קיבל הצרכן את הנכס נושא העסקה או החוזה, יחזירו לעוסק במקום עסקו, והוא הדין לגבי נכס כלשהו שקיבל הצרכן בעקבות עשיית העסקה או החוזה.

(ג) אין בהוראות סעיפים קטנים (א) ו-(ב) כדי לגרוע מזכותו של עוסק לתבוע את נזקיו, בשל כך שערך הנכס פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבו.

(ד) בסעיף זה, "דמי ביטול" - לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת שלטענת העוסק הוצאו על ידו או שהוא התחייב בהן בשל ההתקשרות בעסקה או בחוזה, או בשל ביטולה.

האחריות לביצוע האמור בחוק חלה אך ורק על העוסק ממנו נקנו הטובין.

לא ביצע העוסק את האמור, חברת האשראי אינה מהווה כל צד בעניין.

באותה מידה, אם תשלם בצ'ק, לא תוכל לתבוע את הבנק שהנפיק את הצ'ק שיחזיר לך את הכסף, ואם שילמת במזומן - לא תוכל לתבוע את בנק ישראל שהנפיק את הכסף לקבל החזר. חברת האשראי מהווה מדיה להעברת כסף, וזה הכל.

החריגים היחידים להוראות אלה נוגעים למכירה של יחידות נופש (שאינה מתבצעת בד"כ באשראי), וכאשר מדובר בעיסקת תשלומים.

כאשר ישנה עסקת תשלומים (ולא קרדיט), וניתן להוכיח לחברת האשראי כשל תמורה, או כשל תמורה צפוי - על חברת האשראי לבטל את התשלומים העתידיים.

חברת האשראי לא תחזיר תשלומים שכבר נגבו. זה בין הצרכן לבין העסק.

אנא הפסיקו להציף את הפורום בפניני חוכמה שאין בינן לבין המציאות מאום.

פורסם

צודק, האחריות נופלת על חברת האשראי רק במקרה של גניבה.

תתעלמו מההודעה הקודמת אלא אם משרדיה נחשבת ישות משפטית שאפשר לתבוע(ז"א לא בפשיטת רגל).

פורסם

מספר לינקים בנושא המראים שניתן לבטל עיסקת תשלומים (חיובים עתידיים) במקרה שלא מקבלים את הסחורה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3141610,00.html

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles/article.asp?forum=66&a=66411&c=6729&sc=0&ssc=0

http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-2174834,00.html

http://www.bankrate.co.il/site/credit_faq.asp

ועוד רבים וטובים.

פורסם

מילות המפתח הן "תשלומים עתידיים."

ולכן, תשלום שכבר הועבר, לא יוחזר על ידי חברת האשראי.

פורסם

יש מצב שיהיה שינוי:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3545279,00.html

אמנם זה לא סופי, אבל כנראה יעבור. ויפה שעה אחת קודם. כי המצב הנוכחי הוא פשוט מטומטם. בארה"ב (ואני מניח שבמדינות נוספות) הלקוח יכול לדרוש ביטול חיוב על מוצר שלא סופק או שסופק פגום, ובמקרה זה חברת האשראי מבררת מול הסוחר. וכך זה צריך להיות, שכן לחברת האשראי יש גם כוח אדם, וגם כוח משפטי להתמודד עם סוחרים "מפוקפקים", ובמקרים קיצוניים גם גב כלכלי שיכול לספוג את ההפסד או ללכת לבית משפט.

יכול להיות שהסיבה שבישראל זה היה אחרת עד עכשיו, היא כי כאן חיובי האשראי במרבית המקרים הם אוטומטיים כל חודש והכסף כבר שולם ע"י חברת האשראי לסוחר לפני שהלקוח מגלה שהסוחר רימה אותו, דפק אותו, או סתם נעלם. אבל השיטה הזו היא לא באשמת הלקוחות ולא מן הראוי שהם ישלמו במקרה שיש "תקלה במערכת".

פורסם

וואו! אלו חדשות טובות בהחלט! גם בתזמון ממש טוב. אני מחזיק אצבעות.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים