דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין - עמוד 56 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין


Os.Master

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?  

2439 הצבעות

  1. 1. דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?

    • דתי (שומר שבת , מניח תפילין וכוד')
    • מסורתי ( מניח תפילין , מנסה לשמור כמה שיותר בשבת )
    • חילוני ( לא שומר כלום אך מאמין בבורא עולם)
    • לא מאמין כלל בבורא עולם .


Recommended Posts

שלום למר שניצל היקר, אולי יהיה זה נציג המסכנים שלא נושעו. האם זהו הגואל? אם כן המצב רע מאוד. אני הולך לקרוע את המצב:

ברוך הבא לאינטרנט. אתה לא יכול לצפות לדיון שיתרכז בנושא אחד מצומצם, כשכל הנושאים קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה. - אינני יכול לצפות זאת מילדים. אני מצפה לרמת דיון גבוהה מאנשים משכילים. הדיון עוסק בנושא אחד. אם אין ביכולתם לשלוט על המקלדת - אזי קשה יהיה לתפקד.

מדוע לא להשוות לארמנים? מה מיוחד כל כך בשואת היהודים, שמבדיל אותה משואת הארמנים או הסודנים? פשוט כי הכמויות הן לא אותן כמויות, רמת הרדיפות והשואות שנעשו ביהודים לא אותה רמה לא אותה כמות ולא אותה איכות, הם לא שנואים ע"י העולם. היהודים הם שם דבר בעולם כולו ומקור שנאה כידוע בכל עיתון בריטי/אנגלי/גרמני/ידיעות אחרונות שתקרא בו.

למעשה, די ידוע מדוע התרחשה שואת היהודים, והמשפט שלך "היהודי מחשיב עצמו לאדם שהבורא בחר בו ותו לא" הוא רק אחת מהן. אשמח אם תגלה עיניי ותראה לי מדוע התרחשה שואה בעוד שהיום גם החוקרים לא מבינים זאת. קרא את הספר: "חריש עמוק" של טום היירדל.

לאחר מכן הצגת כמה כתבות על חרדים. ובכן ידידי היקר ההסבר פשוט: חרדי - הכלל הוא : שומר מצוות. ברגע שאנשים מטורפים כאלו כבר עברו על עבירות שנכללות בתורה כעבירות החמורות ביותר שיש (כגון הלבנת פנים לאישה, האישה שהכיתה את ילדיה, סחר בסמים שהוא מעין פיקוח נפש) אזי הם חרגו מכלל של שומרי מצוות ועברו לכלל של פורקי עול. הם מצטרפים למחנה שלך כעת. אם כן תועיל להסביר לי כיצד החילונים שהצגת בכתבות עשו זאת? מדוע לא מחית על כך? והנה עוד דוגמא לחברה החילונית.

דיברת על המוסר היהודי, בצורה רדודה למדיי, הרי המוסר האנושי, צועק הוא בערגה, כל כך מגוונת ומרגשת. הנה היטלר כתב ספר-מוסר שלם הנקרא "מיין קאמפ" שם מבאר בצורה מוסרית ביותר היאך המוסר היהודי הרכרוכי בתנ"ך הורס את כל האנושות שחייבת להיות עם אופי חזק ותקיף כמו חיות השדה, על כן הפעולה המוסרית ביותר בעולם היא להכחיד את היהודים במסירות נפש, למרות הקושי הנפשי לבצע זאת! ערפאת נאם נאומים מוסריים סוחטי דמעות על האנטי מוסריות של תושבי ארץ שעשקו את מולדתם פלאשתין. סדום ושכניו חוקקו חוקי מוסר נוקשים של "עניי עירך קודמים לעניי עיר אחרת" "חייך קודמים לחיי חברך", והתעללו באורחים ועניים מבחוץ... סטאלין רצח מיליונים בשם ערכים מוסריים נעלים של "שוויון מעמד"... הציונים חתכו את פאותיהם של התימנים שעלו ארצה וחטפו ילדיהם ונתנום לאימוץ, בשביל "ערכים מוסריים" נעלים של קידמה... כל פשעי עולם, בלא יוצא מן הכלל, נעשו בשם "ערכים מוסריים", רובם דמוקרטיים... לכל הרשעים מעולם היתה "תורה מוסרית" משלהם: לבן הארמי נתן "שיחה מוסרית" ליעקב: לא נהוג כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה. ראש המאפיה בשיקגו הרוצח הנתעב אל-קפונא השאיר לאנשי העולם מכתב מוסרי סוחט דמעות: כל מה שרצחתי והרגתי, היה בשביל לעזור למסכנים. ראיתם מימיכם פושע מחד או ילד פרוע מאידך שלא נתן גיבוי מוסרי למעשיו? "מגיע לו", "צריך לחנך אותו", "אסור שיחשבו אותנו לתמימים". אפילו המוסריות האוניברסאלית היא מוסר יחסי: הקומוניזם היא מוסר לתועלת העניים, והקפיטליזם לעשירים. ועי' בחובת הלבבות שער הפרישות פ"ב באריכות מבהילה על ההמוניים ה"עושים כרסם אלוהיהם ומלבושיהם לתורתם וחיזוק בתיהם למוסרם", דהיינו: "מוסר" להמוניים הוא מילה נרדפת לתאוות שהם חושקים! היאך יקבע האדם על פי השקפות-רדודות-תועלתניות ערכי עולם? מה למשל עם המתת חסד? הקובע בזה הוא יחסך לרגע בחיים, אך על פי איזה נתונים תדע לקבוע זאת? הפלות עוברים, יקבע מהו יחסך לעובר, כחי או מת, אך היאך תקבע? חופש ביטוי מול פגיעה בזולת, חופש המעשים לעומת ההיזק העצמי ועוד. הפלשתינאי [וחלק מאנשי השמאל] רואה במוסלמי המפוצץ עצמו עם כמה עשרות יהודים בתור "שהיד" ההולך ישירות לגן עדן על מסירות נפשו להיהרג ולעזור לשחרר את פלאשתין מהכובשים הלא מוסריים. בעיני היהודי הנורמאלי הוא רוצח נתעב. האסקימוסי רואה לזכות מוסרית נעלית להרוג את אביו הזקן שלא יסבול מהזקנה... כך כל דבר והיפוכו, כגון הימני והשמאלני, שניהם יכולים להיות מאוד "מוסריים", והצעקות ה"מוסריות" בכנסת יוכיחו...

רק המוסר האלוקי הוא אבסולוטי, כי יקבע מהו ערך אמתי, ומהו משקלו של ערך מסוים מול ערך אחר. ורק הרצון האלוקי יש לו משמעות קיומית ונצחית כלשהי, המעלה את האדם מעל רצונותיו הבהמיים ונותן לו מטרה ערכית למענה יחיה את חייו. כל דבר אחר: פשוט חבל על הזמן...

והנה גם לפני שנבאר את מעלת מוסר התורה, מוסרו של בורא עולם, הנה כבר ראינו גבי המשפחה היהודית, שמצוות תורת הבית היהודי "הוכיחו" עצמן [כאילו חוקי אלוקים זקוקים להוכחה כלשהי] ע"י הבאת אושר לבני הזוג השומרן. הוא הדין גבי מצות המוסר: העם היהודי היה מתמיד העם המוסרי, הרחמן והאכפתי ביותר מכל אומות העולם עם דתיהם ומוסריהם. בעוד שכוהני הדת הנוצרים היו מחנכים את הילדים מגיל צעיר שיהודי הוא נציג השטן שצריך להשפילו/ להורגו/ לדכאו וכו', הרי שאותנו חינכו רבותינו, כמו בכל הדורות מאז מעמד הר סיני, שצריך לילך בדרכי ה' שרחמיו על כל מעשיו. וכך נהגו אבותינו שריחמו על כל יצור אנוש, אברהם על אלה שנדמו לערבים ועל אנשי סדום, משה על בנות לוט, הנודע ביהודה על ילד גוי שאיבד כספו וכו' וכו', וכדברי ר"ח ויטל בשערי קדושה חלק א' שער ה': "ויאהב את כל הבריות אפילו גוי"! "חביב האדם שנברא בצלם"! ובזמן ש"מוסר העמים" גרם להם לרדוף ולאבד באכזריות מפלצתית לא רק את היהודים, אלא גם אלה את אלה [פרס-יוון-רומא, מסעי הצלב, חמילינסקי, יפן-סין, היטלר צוענים וכו' וכו'] במשך אלפי שנים, מוסר התורה עשה שעם לדורותיו אפילו הגויים ידעו שהם מיוחדים: יבמ' ע"ט ע"א: אמר שלשה סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים, ותמיד היו נכנעים וענווים אפילו לגויים, גם בזמן שנאתם אלינו: ואהבת את הגר, עבד כנעני יוצא בשן ועין, איסור נקימה ונטירה [אף שהאיסור הוא כלפי יהודי ולגוי אין איסור, אך הטעם: כי הכל מבורא עולם, שימש לגורם לא לנקום גם בגוי]. גזל הגוי אסור. מפרנסים עניי הגוים עם של , מרפאים חוליהם, קוברים מתיהם, מתפללים לשלומם ולשלום מלכותם, עי' אבות ג' ב'. כל זה, למרות מעלת היהודי על פני הגוי, כדלקמן.

לו היית טורח לקרוא את הדיון, היית רואה ש-3d7 כבר ציין שהוא גדל בבית דתי, וקיבל את קיומו של אלוהים כדבר מובן מאליו. עצם העובדה שאתה מניח שהוא מעולם לא היה ב"בית יהודי" מראה על יהירותך. בית דתי הוא לא מדד לאמת. אמרתי שהוא מעולם לא גדל כחרדי! לא כדתי אלא כחרדי! לעולם לא דיבר עם רב או מרצה או הוגה דעות יהודי. מעולם לא התווכח עם אדם המבין תורה ומדע. הוא בקושי מתמודד עימי. הרי זו טיפשות מעין כמוה לומר מה שהוא אמר. ההוכחה לקיום הבורא מושגת ע"י כללים לוגיים פשוטים ברגע שהוא אומר שזאת הוא לא קיבל בחינוך - אזי לא היה זה חינוך חרדי. ספק אם דתי בכלל. ושוב: הוא לא גדל בבית יהודי כהלכה כמו שאמרתי ולא עשה את הפעולות שפיטרתי לעיל.

הוריי (החילוניים) חינכו אותי לאהבת הזולת, ולמיטב ידיעתי, הוריהם של כל חבריי (שגם הם, ברובם, חילונים) חינכו אותם לאהבת הזולת. למעשה, לא חסרים מקרים נגדיים בחברה החרדית (גזענות כלפי רוסים, שנאת הומוסקסואלים וכד'). איננו שונאים הומוסקסואלים כשם שאיננו שונאים גנבים. אנו שונאים את המעשים כאשר הם מגיעים למעשים. איננו שונאים רוסיים, אנו שונאים את מעשי הרוסיים שמוכרים חמץ ומוכרים חזירים באמצע בני ברק כשם שכל ניצולי השואה שימכרו להם צלבי קרס באמצע הרחוב ישנאו מעשה שכזה.

ובקשר לערכים המזוייפים שהניחלו לך הוריך: קרא למעלה על המוסר החילוני.

שוויון לא אומר שכל בני האדם זהים. שוויון משמעותו שוויון הזדמנויות, חובות וזכויות. למעשה, יש בדיוק שני דברים המונעים ממך להיות ראש ממשלה (גילך, ועצם העובדה שלא נבחרת ע"י העם). ראש הממשלה, הרמטכ"ל, רופאים וכל בעל מקצוע אחר, קיבלו את מקצועם לא משום זכות טבעית, אלא משום שזכו במקצועם באמצעות עבודה קשה (לימודים, קמפיין בחירות, מה שלא יהיה). הגיל שלי? האם בגלל שאני נחות ביולוגית בכמה שנים מאחר זה אומר שאיני מתאים? האם בגלל שלא נבחרתי זה אומר שאיני מתאים? אולי לא מכירים אותי היטב? הרי מה אומרים כליפ הגויים? הם לא נבחרו לעם כיוון שלא רצו, הם לא שווים כיוון שלא רצו להיות כאלו. דרך אגב הזמר שנבחר בארוויזיון הוא פשוט חוצפן ואלו שבחרו בו הם חוצפנים. מדוע הוא זוכה ואחרים לא? מדוע אין שוויון? מדוע הוא מעל כולם? מדוע בוחרים סרט הכי טוב ולא את כל הסרטים כהכי טובים? מהי אפליה זו ומה ערכה?

אשמח אם תביא סימוכין לכך ש"הרצל רצה שנהיה נוצרים". אני לא יכול... יש לי יצר הרע לשפוך לפניך את מה שאמרו כל אבותינו ולא רק הרצל. אתן לך ציטוטים + מקורות:

בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים לכל הפחות באוסטריה, בעזרת הכנסייה הקתולית, ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה, ולהשיג על ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי וגאה לנצרות...(מתוך קטעי יומנו של הרצל יומן א' ע"מ 14)

וכך מתאר הרצל את תכנית ההתנצרות ההמונית המתוכננת: "המרת הדת תתבצע לאור היום ביום ראשון בצהריים, בקתדראלת סטאפן הקדוש,בתהלוכה חגיגית וצלצולי פעמונים, לא בחשאי כפי שנהגו היהודים לעשות עד עתה, אלא בגאון. העובדה שמנהיגים יקיימו את יהדותם וילוו את העם עד שערי הכנסייה, תעניק כנות רבה למעמד, אנחנו שעמדנו איתן, הננו הדור האחרון שדבק באמונת אבותינו, אבל רצינו להפוך את בנינו הצעירים לנוצרים לפני שיגיעו לגיל התבונה שבו המרת הדת שבו המרת הדת לובשת צורה של מורך לב" (יומן א' ע"מ 14).

כותב הרצל ביומנו: "הרב גלבוייז ביקר אותי ושאל : הנכון הוא שלא מלתי את בני הנס? עניתי לו: זה עניין משפחתי, הוא הוסיף בעיניים סגורות: לא, זהו עניין לאומי. נכון הוא יהודים רבים אינם מלים את בניהם אך אין אלה מתיימרים להביא את הגאולה לעם . (מתוך קטעי יומנו של הרצל, דן שבועון "תמורה" מספר 2 ע"מ 12-13).

בנו של הרצל מספר: "גם כשנעשה אבי מנהיגו של העם היהודי סירב בעצת מקורביו להביא אותי בברית האמונה ולמול אותי. הלא נעלם מכם שאבי הדליק בכל שנה ושנה את אילן המולד הנוצרי ולא חדל מזה אף בשנתו האחרונה. אבי ציוה על המחנכות שלנו, שיתפללו עמנו בוקר וערב את התפילות הנוצריות". (נגוהות מן העבר,י.נדבה, ת"א, תשכ"א, עמ' 69).

וכך כתב: "אני רואה עצמי כיהודי ממוצע ואין אני נרתע ממעבר פורמאלי לנצרות...אני מברך על כל יהודי שיש לו ילדים המחליט להתנצר. לי יש בן הייתי מעדיף להתנצר היום ולא מחר כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר, וכדי לחסוך ממנו את הפגיעות ואת הפיקוח שנפלו בחלקי ושעוד יפלו בחלקי על עצם היותי יהודי. (מתוך הספר "הרצל" מאת עמוס איילון).

וכך כותב הסופר חיים הזז מהוגי הדעות של ההנהגה הציונית (מוסף ה"ארץ" אלול תש"ג 1943):

"אין הציונות והיהדות דבר אחד, אלא שני דברים השונים זה מזה, בודאי שני דברים הסותרים זה את זה!

כשאדם אינו יכול להיות יהודי, הוא נעשה ציוני. הציונות מתחילה ממקום הריסת היהדות, ממקום שתש כוחו של העם...דבר אחד ברור הציונות לא המשך, לא למכה, והיא עקירה והריסה. אדרבה, היא

מסיחה את דעתה מן העם, מתנגדת לו, הולכת נגד רצונו ורוחו, חותרת תחתיו ועוקרת אותו, ופורשת ממנו לדרך אחרת, למטרה רחוקה ומסויימת. היא וקומץ אנשים בראשה גרעין של עם אחר, בבקשה לשים לב, לא חדש לא מחודש אלא אחר. מי שאינו סבור כך או שהוא טועה או שהוא מרמה את עצמו". (מתוך "שואה משמיים ע"מ 81)

לפי חיים הזז ממנהיגי הציונות ידידי השניצל היקר - אם אתה ציון אתה לא יהודי!

וכך אומר ד"ר תום שגב, היסטוריון ועיתונאי: "התנועה הציונית הייתה תנועה חילונית, היא נתנה הגדרה חילונית לזהותו של היהודי: היהודי הוא עם כמו כל העמים באירופה, הציונות נובעת מתוך התנועה הגרמנית באירופה, ואין לה באמצע מקום לחרדים בתוכה. התנועה הציונית הייתה מתחרה לדת וגם ראתה את עצמה מתחרה לדת משום שהיא נתנה הגדרה חדשה ליהדות, יכול יהודי להיות אדם שאפילו לא מאמין באלוהים, והיא ראתה את עצמה מתחרה, ואחד המאבקים הראשונים של התנועה הציונית לא היה כלפי חוץ אלא כלפי פנים, צריך היה לשכנע את היהודים להאמין בציונות והיריב הגדול ביותר של הציונות הייתה היהדות החרדית".

ראה מה כתב אחד מחבריך:

יוסף חיים ברנר, סופר , איש רוח וידיד תנועת העבודה, 1881 1992, כותב כך שנתיים לפני מותו: אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה...מעולם לא היינו אומה יוצרת, תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו? את חזון השנאה והבוז לישראל.

היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניוול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצועים. (מתוך "שואה משמיים" עמוד 79). ברנר בז ושונא את עמו, הוא רואה בו וביהודים כנחותים ומכנה אותם בשמות ומילים אנטישמיות.

ד"ר תום שגב: "כשאתה קורא את מה שהציונים הראשונים כתבו, אלו דברים שנשמעים לפעמים כמעט אנטישמיים, משום שהם ביזו את היהודי הגלותי".

זאב ז'בוטינסקי, 1880 1940, אבי תנועת הרוויזיוניסטית ואחד ממנהיגי הציונות כותב כך:

בבית הלאומי, נכריז על אותם יהודים שלא יסירו מעליהם את חלד הגלות ויסרבו לגלח את הזקן ואת הפאות כעל אזרחים ממדרגה שנייה, לא ניתן להם זכות בחירה! (מתוך "מחוץ למחנה", חדשות הארץ 22/10/1919) לפי ז'בוטינסקי היהודים שומרי המצוות שלא יסירו מעליהם את עול המצוות, יוכרזו בעניו כאזרחים בעלי מדרגה שנייה ולא תינתן להם זכות בחירה.

בשנת 1943 כשהיהודים גוועו ברעב בגטאות אירופה, כשאלפים מהם נשלחו בכל יום לתאי הגזים, הכריז יצחק גרינבוים 1879 1970, מדינאי ופובליציסט מראשי התנועה הציונית בפולין, המנהיג הציוני האחראי על פעולות ההצלה ושר הפנים בממשלת בן גוריון: "כששאלו אותי, הלא תוכלו לתת מכספי קרן היסוד להצלת היהודים בארצות הגולה אמרתי - לא!! ואני אומר עוד פעם לא!! צריך לעמוד בפני גל זה, הדוחה את הפעולות הציוניות לשורה השנייה. כשבאים להציע 2 הצעות, הצלת המוני היהודים באירופה או הגאולה בארץ, אני בוחר בלי רגע של היסוס את הגאולה בארץ. ריבוי הדברים על הטבח גורם להפחתת התאמצותנו להגדיל את הכוח העברי בארץ" (מתוך "בימי שואה וחורבן").

גרינבוים היה יכול לתת כספים כדי להציל יהודים מגרמניה, מהשואה ומהגולה, אך לא רצה זאת מכיוון שזה דוחה את הפעולות הציוניות לשורה השנייה, וכמו שאמר: הגאולה בארץ, היא יותר חשובה מהצלת המוני יהודים מהגולה שהועמדו למוות!

ובכן קרא זאת. אם תרצה עוד מידע פנה אליי....אנפיק לך נהרות של מידע על אבותיך הכופרים המלוכלכים שלא הצילו את אבותינו בשואה.

לגבי ההבדל בין שדרות ותל אביב - ייתכן. מצד שני, ייתכן שהסיבה שלא יוצאים למלחמה על שדרות היא מפני ששדרות היא עיר קטנה היושבת קילומטרים ספורים מרצועת עזה, בניגוד לתל אביב, שהיא עיר המאוכלסת פי 15 ממנה, ונמצאת במרכז הארץ. עדיין לא נעשה המחקר שקובע שהסיבה ל"אפליה" של שדרות היא גזענות.

בכל מקרה, אף אחד לא טוען שהחברה החילונית (או החברה בכלל) טהורה ונקייה מגזענות. הסיבה שלך לא מעניינת. יש סיבה שהתקשורת מכריזה בגלוי: מדובר באשכנזים וספרדים והמחלוקות. כשם שהיה בתחילת הדרך בהקמת המדינה.

אינך מבין ולו דבר הקטן ביותר על ההיסטוריה - למד כבר!

לא הכניסו שירים תימנים לגלגל"ץ רק לאחר שהזמר העיד שהוא לא תימני ושיקר כדי שהשיר שלו יתפרסם.

ישנם מאות אלפי מקרים של גזענות במדינת ישראל והדבר הונחל. בין הדתיים אין. ואם יש מדובר בקבוצת השוליים ואין שום אדם חרדי ירא שמיים כגון הרבנים גדולי הדור - שיסכימו עם כך.

לכן ידידי הנה לך מציאות. השלם עימה.

בברכה, הנרי..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 896
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

שלום למר שניצל היקר, אולי יהיה זה נציג המסכנים שלא נושעו. האם זהו הגואל? אם כן המצב רע מאוד. אני הולך לקרוע את המצב:

ברוך הבא לאינטרנט. אתה לא יכול לצפות לדיון שיתרכז בנושא אחד מצומצם, כשכל הנושאים קשורים זה בזה ומשפיעים זה על זה. - אינני יכול לצפות זאת מילדים. אני מצפה לרמת דיון גבוהה מאנשים משכילים. הדיון עוסק בנושא אחד. אם אין ביכולתם לשלוט על המקלדת - אזי קשה יהיה לתפקד.

מדוע לא להשוות לארמנים? מה מיוחד כל כך בשואת היהודים, שמבדיל אותה משואת הארמנים או הסודנים? פשוט כי הכמויות הן לא אותן כמויות, רמת הרדיפות והשואות שנעשו ביהודים לא אותה רמה לא אותה כמות ולא אותה איכות, הם לא שנואים ע"י העולם. היהודים הם שם דבר בעולם כולו ומקור שנאה כידוע בכל עיתון בריטי/אנגלי/גרמני/ידיעות אחרונות שתקרא בו.

למעשה, די ידוע מדוע התרחשה שואת היהודים, והמשפט שלך "היהודי מחשיב עצמו לאדם שהבורא בחר בו ותו לא" הוא רק אחת מהן. אשמח אם תגלה עיניי ותראה לי מדוע התרחשה שואה בעוד שהיום גם החוקרים לא מבינים זאת. קרא את הספר: "חריש עמוק" של טום היירדל.

לאחר מכן הצגת כמה כתבות על חרדים. ובכן ידידי היקר ההסבר פשוט: חרדי - הכלל הוא : שומר מצוות. ברגע שאנשים מטורפים כאלו כבר עברו על עבירות שנכללות בתורה כעבירות החמורות ביותר שיש (כגון הלבנת פנים לאישה, האישה שהכיתה את ילדיה, סחר בסמים שהוא מעין פיקוח נפש) אזי הם חרגו מכלל של שומרי מצוות ועברו לכלל של פורקי עול. הם מצטרפים למחנה שלך כעת. אם כן תועיל להסביר לי כיצד החילונים שהצגת בכתבות עשו זאת? מדוע לא מחית על כך? והנה עוד דוגמא לחברה החילונית.

דיברת על המוסר היהודי, בצורה רדודה למדיי, הרי המוסר האנושי, צועק הוא בערגה, כל כך מגוונת ומרגשת. הנה היטלר כתב ספר-מוסר שלם הנקרא "מיין קאמפ" שם מבאר בצורה מוסרית ביותר היאך המוסר היהודי הרכרוכי בתנ"ך הורס את כל האנושות שחייבת להיות עם אופי חזק ותקיף כמו חיות השדה, על כן הפעולה המוסרית ביותר בעולם היא להכחיד את היהודים במסירות נפש, למרות הקושי הנפשי לבצע זאת! ערפאת נאם נאומים מוסריים סוחטי דמעות על האנטי מוסריות של תושבי ארץ שעשקו את מולדתם פלאשתין. סדום ושכניו חוקקו חוקי מוסר נוקשים של "עניי עירך קודמים לעניי עיר אחרת" "חייך קודמים לחיי חברך", והתעללו באורחים ועניים מבחוץ... סטאלין רצח מיליונים בשם ערכים מוסריים נעלים של "שוויון מעמד"... הציונים חתכו את פאותיהם של התימנים שעלו ארצה וחטפו ילדיהם ונתנום לאימוץ, בשביל "ערכים מוסריים" נעלים של קידמה... כל פשעי עולם, בלא יוצא מן הכלל, נעשו בשם "ערכים מוסריים", רובם דמוקרטיים... לכל הרשעים מעולם היתה "תורה מוסרית" משלהם: לבן הארמי נתן "שיחה מוסרית" ליעקב: לא נהוג כן במקומנו לתת הצעירה לפני הבכירה. ראש המאפיה בשיקגו הרוצח הנתעב אל-קפונא השאיר לאנשי העולם מכתב מוסרי סוחט דמעות: כל מה שרצחתי והרגתי, היה בשביל לעזור למסכנים. ראיתם מימיכם פושע מחד או ילד פרוע מאידך שלא נתן גיבוי מוסרי למעשיו? "מגיע לו", "צריך לחנך אותו", "אסור שיחשבו אותנו לתמימים". אפילו המוסריות האוניברסאלית היא מוסר יחסי: הקומוניזם היא מוסר לתועלת העניים, והקפיטליזם לעשירים. ועי' בחובת הלבבות שער הפרישות פ"ב באריכות מבהילה על ההמוניים ה"עושים כרסם אלוהיהם ומלבושיהם לתורתם וחיזוק בתיהם למוסרם", דהיינו: "מוסר" להמוניים הוא מילה נרדפת לתאוות שהם חושקים! היאך יקבע האדם על פי השקפות-רדודות-תועלתניות ערכי עולם? מה למשל עם המתת חסד? הקובע בזה הוא יחסך לרגע בחיים, אך על פי איזה נתונים תדע לקבוע זאת? הפלות עוברים, יקבע מהו יחסך לעובר, כחי או מת, אך היאך תקבע? חופש ביטוי מול פגיעה בזולת, חופש המעשים לעומת ההיזק העצמי ועוד. הפלשתינאי [וחלק מאנשי השמאל] רואה במוסלמי המפוצץ עצמו עם כמה עשרות יהודים בתור "שהיד" ההולך ישירות לגן עדן על מסירות נפשו להיהרג ולעזור לשחרר את פלאשתין מהכובשים הלא מוסריים. בעיני היהודי הנורמאלי הוא רוצח נתעב. האסקימוסי רואה לזכות מוסרית נעלית להרוג את אביו הזקן שלא יסבול מהזקנה... כך כל דבר והיפוכו, כגון הימני והשמאלני, שניהם יכולים להיות מאוד "מוסריים", והצעקות ה"מוסריות" בכנסת יוכיחו...

רק המוסר האלוקי הוא אבסולוטי, כי יקבע מהו ערך אמתי, ומהו משקלו של ערך מסוים מול ערך אחר. ורק הרצון האלוקי יש לו משמעות קיומית ונצחית כלשהי, המעלה את האדם מעל רצונותיו הבהמיים ונותן לו מטרה ערכית למענה יחיה את חייו. כל דבר אחר: פשוט חבל על הזמן...

והנה גם לפני שנבאר את מעלת מוסר התורה, מוסרו של בורא עולם, הנה כבר ראינו גבי המשפחה היהודית, שמצוות תורת הבית היהודי "הוכיחו" עצמן [כאילו חוקי אלוקים זקוקים להוכחה כלשהי] ע"י הבאת אושר לבני הזוג השומרן. הוא הדין גבי מצות המוסר: העם היהודי היה מתמיד העם המוסרי, הרחמן והאכפתי ביותר מכל אומות העולם עם דתיהם ומוסריהם. בעוד שכוהני הדת הנוצרים היו מחנכים את הילדים מגיל צעיר שיהודי הוא נציג השטן שצריך להשפילו/ להורגו/ לדכאו וכו', הרי שאותנו חינכו רבותינו, כמו בכל הדורות מאז מעמד הר סיני, שצריך לילך בדרכי ה' שרחמיו על כל מעשיו. וכך נהגו אבותינו שריחמו על כל יצור אנוש, אברהם על אלה שנדמו לערבים ועל אנשי סדום, משה על בנות לוט, הנודע ביהודה על ילד גוי שאיבד כספו וכו' וכו', וכדברי ר"ח ויטל בשערי קדושה חלק א' שער ה': "ויאהב את כל הבריות אפילו גוי"! "חביב האדם שנברא בצלם"! ובזמן ש"מוסר העמים" גרם להם לרדוף ולאבד באכזריות מפלצתית לא רק את היהודים, אלא גם אלה את אלה [פרס-יוון-רומא, מסעי הצלב, חמילינסקי, יפן-סין, היטלר צוענים וכו' וכו'] במשך אלפי שנים, מוסר התורה עשה שעם לדורותיו אפילו הגויים ידעו שהם מיוחדים: יבמ' ע"ט ע"א: אמר שלשה סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים, ותמיד היו נכנעים וענווים אפילו לגויים, גם בזמן שנאתם אלינו: ואהבת את הגר, עבד כנעני יוצא בשן ועין, איסור נקימה ונטירה [אף שהאיסור הוא כלפי יהודי ולגוי אין איסור, אך הטעם: כי הכל מבורא עולם, שימש לגורם לא לנקום גם בגוי]. גזל הגוי אסור. מפרנסים עניי הגוים עם של , מרפאים חוליהם, קוברים מתיהם, מתפללים לשלומם ולשלום מלכותם, עי' אבות ג' ב'. כל זה, למרות מעלת היהודי על פני הגוי, כדלקמן.

לו היית טורח לקרוא את הדיון, היית רואה ש-3d7 כבר ציין שהוא גדל בבית דתי, וקיבל את קיומו של אלוהים כדבר מובן מאליו. עצם העובדה שאתה מניח שהוא מעולם לא היה ב"בית יהודי" מראה על יהירותך. בית דתי הוא לא מדד לאמת. אמרתי שהוא מעולם לא גדל כחרדי! לא כדתי אלא כחרדי! לעולם לא דיבר עם רב או מרצה או הוגה דעות יהודי. מעולם לא התווכח עם אדם המבין תורה ומדע. הוא בקושי מתמודד עימי. הרי זו טיפשות מעין כמוה לומר מה שהוא אמר. ההוכחה לקיום הבורא מושגת ע"י כללים לוגיים פשוטים ברגע שהוא אומר שזאת הוא לא קיבל בחינוך - אזי לא היה זה חינוך חרדי. ספק אם דתי בכלל. ושוב: הוא לא גדל בבית יהודי כהלכה כמו שאמרתי ולא עשה את הפעולות שפיטרתי לעיל.

הוריי (החילוניים) חינכו אותי לאהבת הזולת, ולמיטב ידיעתי, הוריהם של כל חבריי (שגם הם, ברובם, חילונים) חינכו אותם לאהבת הזולת. למעשה, לא חסרים מקרים נגדיים בחברה החרדית (גזענות כלפי רוסים, שנאת הומוסקסואלים וכד'). איננו שונאים הומוסקסואלים כשם שאיננו שונאים גנבים. אנו שונאים את המעשים כאשר הם מגיעים למעשים. איננו שונאים רוסיים, אנו שונאים את מעשי הרוסיים שמוכרים חמץ ומוכרים חזירים באמצע בני ברק כשם שכל ניצולי השואה שימכרו להם צלבי קרס באמצע הרחוב ישנאו מעשה שכזה.

ובקשר לערכים המזוייפים שהניחלו לך הוריך: קרא למעלה על המוסר החילוני.

שוויון לא אומר שכל בני האדם זהים. שוויון משמעותו שוויון הזדמנויות, חובות וזכויות. למעשה, יש בדיוק שני דברים המונעים ממך להיות ראש ממשלה (גילך, ועצם העובדה שלא נבחרת ע"י העם). ראש הממשלה, הרמטכ"ל, רופאים וכל בעל מקצוע אחר, קיבלו את מקצועם לא משום זכות טבעית, אלא משום שזכו במקצועם באמצעות עבודה קשה (לימודים, קמפיין בחירות, מה שלא יהיה). הגיל שלי? האם בגלל שאני נחות ביולוגית בכמה שנים מאחר זה אומר שאיני מתאים? האם בגלל שלא נבחרתי זה אומר שאיני מתאים? אולי לא מכירים אותי היטב? הרי מה אומרים כליפ הגויים? הם לא נבחרו לעם כיוון שלא רצו, הם לא שווים כיוון שלא רצו להיות כאלו. דרך אגב הזמר שנבחר בארוויזיון הוא פשוט חוצפן ואלו שבחרו בו הם חוצפנים. מדוע הוא זוכה ואחרים לא? מדוע אין שוויון? מדוע הוא מעל כולם? מדוע בוחרים סרט הכי טוב ולא את כל הסרטים כהכי טובים? מהי אפליה זו ומה ערכה?

אשמח אם תביא סימוכין לכך ש"הרצל רצה שנהיה נוצרים". אני לא יכול... יש לי יצר הרע לשפוך לפניך את מה שאמרו כל אבותינו ולא רק הרצל. אתן לך ציטוטים + מקורות:

בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים לכל הפחות באוסטריה, בעזרת הכנסייה הקתולית, ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה, ולהשיג על ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי וגאה לנצרות...(מתוך קטעי יומנו של הרצל יומן א' ע"מ 14)

וכך מתאר הרצל את תכנית ההתנצרות ההמונית המתוכננת: "המרת הדת תתבצע לאור היום ביום ראשון בצהריים, בקתדראלת סטאפן הקדוש,בתהלוכה חגיגית וצלצולי פעמונים, לא בחשאי כפי שנהגו היהודים לעשות עד עתה, אלא בגאון. העובדה שמנהיגים יקיימו את יהדותם וילוו את העם עד שערי הכנסייה, תעניק כנות רבה למעמד, אנחנו שעמדנו איתן, הננו הדור האחרון שדבק באמונת אבותינו, אבל רצינו להפוך את בנינו הצעירים לנוצרים לפני שיגיעו לגיל התבונה שבו המרת הדת שבו המרת הדת לובשת צורה של מורך לב" (יומן א' ע"מ 14).

כותב הרצל ביומנו: "הרב גלבוייז ביקר אותי ושאל : הנכון הוא שלא מלתי את בני הנס? עניתי לו: זה עניין משפחתי, הוא הוסיף בעיניים סגורות: לא, זהו עניין לאומי. נכון הוא יהודים רבים אינם מלים את בניהם אך אין אלה מתיימרים להביא את הגאולה לעם . (מתוך קטעי יומנו של הרצל, דן שבועון "תמורה" מספר 2 ע"מ 12-13).

בנו של הרצל מספר: "גם כשנעשה אבי מנהיגו של העם היהודי סירב בעצת מקורביו להביא אותי בברית האמונה ולמול אותי. הלא נעלם מכם שאבי הדליק בכל שנה ושנה את אילן המולד הנוצרי ולא חדל מזה אף בשנתו האחרונה. אבי ציוה על המחנכות שלנו, שיתפללו עמנו בוקר וערב את התפילות הנוצריות". (נגוהות מן העבר,י.נדבה, ת"א, תשכ"א, עמ' 69).

וכך כתב: "אני רואה עצמי כיהודי ממוצע ואין אני נרתע ממעבר פורמאלי לנצרות...אני מברך על כל יהודי שיש לו ילדים המחליט להתנצר. לי יש בן הייתי מעדיף להתנצר היום ולא מחר כדי שתקופת החברות שלו בנצרות תתחיל מוקדם ככל האפשר, וכדי לחסוך ממנו את הפגיעות ואת הפיקוח שנפלו בחלקי ושעוד יפלו בחלקי על עצם היותי יהודי. (מתוך הספר "הרצל" מאת עמוס איילון).

וכך כותב הסופר חיים הזז מהוגי הדעות של ההנהגה הציונית (מוסף ה"ארץ" אלול תש"ג 1943):

"אין הציונות והיהדות דבר אחד, אלא שני דברים השונים זה מזה, בודאי שני דברים הסותרים זה את זה!

כשאדם אינו יכול להיות יהודי, הוא נעשה ציוני. הציונות מתחילה ממקום הריסת היהדות, ממקום שתש כוחו של העם...דבר אחד ברור הציונות לא המשך, לא למכה, והיא עקירה והריסה. אדרבה, היא

מסיחה את דעתה מן העם, מתנגדת לו, הולכת נגד רצונו ורוחו, חותרת תחתיו ועוקרת אותו, ופורשת ממנו לדרך אחרת, למטרה רחוקה ומסויימת. היא וקומץ אנשים בראשה גרעין של עם אחר, בבקשה לשים לב, לא חדש לא מחודש אלא אחר. מי שאינו סבור כך או שהוא טועה או שהוא מרמה את עצמו". (מתוך "שואה משמיים ע"מ 81)

לפי חיים הזז ממנהיגי הציונות ידידי השניצל היקר - אם אתה ציון אתה לא יהודי!

וכך אומר ד"ר תום שגב, היסטוריון ועיתונאי: "התנועה הציונית הייתה תנועה חילונית, היא נתנה הגדרה חילונית לזהותו של היהודי: היהודי הוא עם כמו כל העמים באירופה, הציונות נובעת מתוך התנועה הגרמנית באירופה, ואין לה באמצע מקום לחרדים בתוכה. התנועה הציונית הייתה מתחרה לדת וגם ראתה את עצמה מתחרה לדת משום שהיא נתנה הגדרה חדשה ליהדות, יכול יהודי להיות אדם שאפילו לא מאמין באלוהים, והיא ראתה את עצמה מתחרה, ואחד המאבקים הראשונים של התנועה הציונית לא היה כלפי חוץ אלא כלפי פנים, צריך היה לשכנע את היהודים להאמין בציונות והיריב הגדול ביותר של הציונות הייתה היהדות החרדית".

ראה מה כתב אחד מחבריך:

יוסף חיים ברנר, סופר , איש רוח וידיד תנועת העבודה, 1881 1992, כותב כך שנתיים לפני מותו: אופיינו הלאומי פסול מימות עולם ועד הנה...מעולם לא היינו אומה יוצרת, תמיד חיינו חיי צוענים וכלבים, מה אתם רוצים מהאנטישמים? מדוע לא תאבו להבין את המובן מאליו? את חזון השנאה והבוז לישראל.

היהודים הם צוענים, זוהמה, רפש וניוול, ביצה סרוחה, לא אדם, כלבים פצועים. (מתוך "שואה משמיים" עמוד 79). ברנר בז ושונא את עמו, הוא רואה בו וביהודים כנחותים ומכנה אותם בשמות ומילים אנטישמיות.

ד"ר תום שגב: "כשאתה קורא את מה שהציונים הראשונים כתבו, אלו דברים שנשמעים לפעמים כמעט אנטישמיים, משום שהם ביזו את היהודי הגלותי".

זאב ז'בוטינסקי, 1880 1940, אבי תנועת הרוויזיוניסטית ואחד ממנהיגי הציונות כותב כך:

בבית הלאומי, נכריז על אותם יהודים שלא יסירו מעליהם את חלד הגלות ויסרבו לגלח את הזקן ואת הפאות כעל אזרחים ממדרגה שנייה, לא ניתן להם זכות בחירה! (מתוך "מחוץ למחנה", חדשות הארץ 22/10/1919) לפי ז'בוטינסקי היהודים שומרי המצוות שלא יסירו מעליהם את עול המצוות, יוכרזו בעניו כאזרחים בעלי מדרגה שנייה ולא תינתן להם זכות בחירה.

בשנת 1943 כשהיהודים גוועו ברעב בגטאות אירופה, כשאלפים מהם נשלחו בכל יום לתאי הגזים, הכריז יצחק גרינבוים 1879 1970, מדינאי ופובליציסט מראשי התנועה הציונית בפולין, המנהיג הציוני האחראי על פעולות ההצלה ושר הפנים בממשלת בן גוריון: "כששאלו אותי, הלא תוכלו לתת מכספי קרן היסוד להצלת היהודים בארצות הגולה אמרתי - לא!! ואני אומר עוד פעם לא!! צריך לעמוד בפני גל זה, הדוחה את הפעולות הציוניות לשורה השנייה. כשבאים להציע 2 הצעות, הצלת המוני היהודים באירופה או הגאולה בארץ, אני בוחר בלי רגע של היסוס את הגאולה בארץ. ריבוי הדברים על הטבח גורם להפחתת התאמצותנו להגדיל את הכוח העברי בארץ" (מתוך "בימי שואה וחורבן").

גרינבוים היה יכול לתת כספים כדי להציל יהודים מגרמניה, מהשואה ומהגולה, אך לא רצה זאת מכיוון שזה דוחה את הפעולות הציוניות לשורה השנייה, וכמו שאמר: הגאולה בארץ, היא יותר חשובה מהצלת המוני יהודים מהגולה שהועמדו למוות!

ובכן קרא זאת. אם תרצה עוד מידע פנה אליי....אנפיק לך נהרות של מידע על אבותיך הכופרים המלוכלכים שלא הצילו את אבותינו בשואה.

לגבי ההבדל בין שדרות ותל אביב - ייתכן. מצד שני, ייתכן שהסיבה שלא יוצאים למלחמה על שדרות היא מפני ששדרות היא עיר קטנה היושבת קילומטרים ספורים מרצועת עזה, בניגוד לתל אביב, שהיא עיר המאוכלסת פי 15 ממנה, ונמצאת במרכז הארץ. עדיין לא נעשה המחקר שקובע שהסיבה ל"אפליה" של שדרות היא גזענות.

בכל מקרה, אף אחד לא טוען שהחברה החילונית (או החברה בכלל) טהורה ונקייה מגזענות. הסיבה שלך לא מעניינת. יש סיבה שהתקשורת מכריזה בגלוי: מדובר באשכנזים וספרדים והמחלוקות. כשם שהיה בתחילת הדרך בהקמת המדינה.

אינך מבין ולו דבר הקטן ביותר על ההיסטוריה - למד כבר!

לא הכניסו שירים תימנים לגלגל"ץ רק לאחר שהזמר העיד שהוא לא תימני ושיקר כדי שהשיר שלו יתפרסם.

ישנם מאות אלפי מקרים של גזענות במדינת ישראל והדבר הונחל. בין הדתיים אין. ואם יש מדובר בקבוצת השוליים ואין שום אדם חרדי ירא שמיים כגון הרבנים גדולי הדור - שיסכימו עם כך.

לכן ידידי הנה לך מציאות. השלם עימה.

בברכה, הנרי..[br]פורסם בתאריך: 15.04.2008 בשעה 12:16:24


הגבתי לפיקה, אבל כנראה ההודעה נמחקה...חבל....

א. אין מדובר בחרדים אלא בחילונים - לגבי כל מי שהצגת שהרי הם לא מקיימים מצוות ועוברים על עבירות.

ב. אין מליון וחצי רבנים כך שאתה שקרן.

ג. אתה רוצה שאכבד אותך בזמן שאתה משקר לי בפנים.

ד. אתה אמרת שאתה לא רוצה שאגיב - דהיינו אתה תסתגר אצלך בעצמך בבועה משלך ולא תצפה להבין את האמת. ובכן זו לא המציאות...

השלם עם המציאות ידידי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצורה שבה אתה מנסה להתחמק מהעיקר ומתנגח בכל שטות דוחה.

"אין מליון וחצי רבנים"

תודה לך שרלוק.

זו צורת התנסחות בלבד (כמו השורה למעלה, שכן אתה לא שרלוק הולמס...)

להגיד שמי שעובר על מצוות הוא לא חרדי זה כמו שמישהי תלד בן ואחרי כמה שנים תתכחש לו.

"להתעלם ולהדחיק את הצד הרע, הם לא חלק מאיתנו". דבר פחדני וחשוך לעשות.

משקר לך בפנים? שוב עניין המליון וחצי רבנים? תתבגר.

ולגבי סעיף ד', אם הייתי מסתגר בבועה כלשהי, לא הייתי צריך להשקיע שעות על גבי שעות בעשיה של מה שעשיתי (ובחרת להתעלם ממנו) מרגע שהדיון הזה נפתח.

שוב אתה מדגים בצורה מבזה את הדרך בה אתה שולל כבוד ממשתתפי הדיון, ואף מטיח עלבונות בהתבסס על שטויות תפלות בהודעות המשתמשים האחרים.

תתבייש לך. ברצינות. ולחשוב שאתה מתייחס לעצמך כאדם משכיל ותרבותי.

עם מנטליות כזו, אני לא מבין איך אתה יוצא לרחוב בראש מורם.

ההימנעות שלי מהדיון היא כי אני לא רוצה לנגח ראשים עם אף אחד, כמו שאמרתי- אין לי בעיה עם צורת ראיית הדברים של האחר, אני לא מעוניין ולא אנסה לשנות את דעתו של מישהו אחר. למה? כי אני מכבד אותו ואת ראיית העולם שלו, בניגוד אליך.

שום תגובה שלי בדיון הזה לא תהיה בעניין "יש/אין אלוהים" או משהו בסגנון (או אפילו קשור)

אם תגיב לי, אגיב לך רק בחלק הנוגע לי ולתגובה זו.

אני מציע שתשב קצת עם עצמך ותחשוב לפני שאתה מגיב שוב, שקול מילים טוב טוב לפני שהתגובה שלך יוצאת לעמודי הפורום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחר כל בכיותך לגבי אי העניין שלך כלפי הפורום וכאשר הכרזת בקולי קולות שלא תגיב ואין זה מעניין אותך, חזרת להגיב...מכאן אנו רואים על אמיתותך.

הצורה שבה אתה מנסה להתחמק מהעיקר ומתנגח בכל שטות דוחה.

"אין מליון וחצי רבנים"

תודה לך שרלוק. אין בעד מה. אני מודה לך שאתה מודה שאתה שקרן.

זו צורת התנסחות בלבד (כמו השורה למעלה, שכן אתה לא שרלוק הולמס...) ובכן אתה מתגלה כליצן לא קטן גם כן...

להגיד שמי שעובר על מצוות הוא לא חרדי זה כמו שמישהי תלד בן ואחרי כמה שנים תתכחש לו. לא ידידי, עצם כך שהיא ילדה אותו זה אומר שהיא אמא שלו. הלידה היא הקובעת. המצוות הם הקובעים. אדם הרוצה להשתייך לדת היהודית צריך 2 דברים: א. להיוולד לאמא יהודיה. ב. להראות סממנים יהודיים: קיום מצוות ואי עבירת עבירות. לכן ברגע אתה יוצא מהגדרה זו אתה לא חרדי כבר. לכן אני שוב שואל לגבי החילונים הללו...

"להתעלם ולהדחיק את הצד הרע, הם לא חלק מאיתנו". דבר פחדני וחשוך לעשות. מצטער, לא אמרתי משפט שכזה, לכן אתה שוב משקר דבר שקורה כבר כמה פעמים...לא אוכל להתייחס לשקרים נבזיים.

משקר לך בפנים? שוב עניין המליון וחצי רבנים? תתבגר. כן...וגם לאחר ציטוט שמעולם לא כתבתי אותו.

ולגבי סעיף ד', אם הייתי מסתגר בבועה כלשהי, לא הייתי צריך להשקיע שעות על גבי שעות בעשיה של מה שעשיתי (ובחרת להתעלם ממנו) מרגע שהדיון הזה נפתח. אשמח אם תיתן לי קישור...אפריך כל דבר קטן ושטותי ואני יודע זאת כיוון שהספקתי לחוות את רמה הידע הנמוכה הנמצאת בפורום זה של משתמשים שונים.

שוב אתה מדגים בצורה מבזה את הדרך בה אתה שולל כבוד ממשתתפי הדיון, ואף מטיח עלבונות בהתבסס על שטויות תפלות בהודעות המשתמשים האחרים.

תתבייש לך. ברצינות. ולחשוב שאתה מתייחס לעצמך כאדם משכיל ותרבותי. אני אדם תרבותי. אדם משכיל הוא באופן יחסי. בכל מקרה, כרגע אתה פונה לצד הרגישי שלי, הסברתי לך שבדרך שבה מתנהגים כאן אני יתנהג גם כן. ברגע שקובעים כאכסיומה שהתנ"ך נכתב בידי בני אדם ועל כך רוצים לבנות דיון שלם, אזי זה לא דיון. ברגע שאתה בא מסלף ומשקר דברים מול פניי, אזי על כך אי אפשר לדון. מי שהתגלה כשקרן זה אתה, אתה הוא לא התרבותי. ואתה מעיז בעזות פנים וחוצפה שאין כמוה לבוא ולהאשימני על לא עוול בכפי...הרי זוהי עזות פנים וחוצפה שרק מסכת סוטה דף מב עמוד ב יכולה לנבא שתיהיה בדורות האחרונים ...ואכן הנה הדברים מתרחשים למול עיני.

עם מנטליות כזו, אני לא מבין איך אתה יוצא לרחוב בראש מורם. מצטער אל תשווה אותי לחילונים הגאוותנים. אני יוצא לרחוב בראש מורד מתוך ענווה והתגברות על היצרים. וכן ההלכה אומרת שאין להרים את הראש בגאווה. חבל שאתם לא מחייבים עצמכם בהלכה יפה שכזאת.

ההימנעות שלי מהדיון היא כי אני לא רוצה לנגח ראשים עם אף אחד, כמו שאמרתי- אין לי בעיה עם צורת ראיית הדברים של האחר, אני לא מעוניין ולא אנסה לשנות את דעתו של מישהו אחר. למה? כי אני מכבד אותו ואת ראיית העולם שלו, בניגוד אליך.אני מכבד דעות. אשמח לשמוע שאתה לא מאמין. אבל ברגע שאתה מונה סיבות טיפשיות או מתחיל לספר לי סיפורים ולנסות להוכיח לי דברים - אזי כאן עליי להתערב ולשבור את טענותיך לחצאים.

שום תגובה שלי בדיון הזה לא תהיה בעניין "יש/אין אלוהים" או משהו בסגנון (או אפילו קשור) אוקיי....

אם תגיב לי, אגיב לך רק בחלק הנוגע לי ולתגובה זו. בשונה מהאחרים שמגיבים בצורה של כאשר מדברים איתם על נסיעה לאילת מדברים איתך על אוכל סיני בתאילנד.

אני מציע שתשב קצת עם עצמך ותחשוב לפני שאתה מגיב שוב, שקול מילים טוב טוב לפני שהתגובה שלך יוצאת לעמודי הפורום. וכן לאמור...

בברכה, הנרי...

כעת ברצינות: איני חושב שיש כאן ולו אדם אחד שמסוגל להתמודד עימי ברצינות, בדיון אמיתי בלי קללות וירידה לרמה אישית, ודיונים מסביב.

לא בגלל שיש כאן אנשים טיפשים. אלא בגלל שאנשים כאן מעולם לא בדקו את המציאות שבהם הם חיים. הם חיים בעולם אחד - חילוני! וטוענים לגבי עולם אחר- חרדי. לו היו יודעים מעט על העולם החרדי הנפלא (שאכן גם בוא יש שלילי כמו בכל חברה, אך אין זה שייך לחברה עצמה) לא היו מדברים כך מעולם.

אנשים כאן מעיזים בחציפותם, כסילותם, בורותם, טיפשותם ואולי אף הכל ביחד, לדבר על רבנים כאילו היו איזה חברים. והרי טיפשים שכמותם, רבנים אלו למדנו יותר מכל רופא שיחש להכי טוב בעולם. רבנים אלו מעלים את רמת האי.קיו שלהם לגבהים שאי אפשר לתאר.

החכמה, העצמה, המידות, הבינה, הדעת שיש להם הם כשם של מלאכים. ובאים אנשי רחוב מלוכלים ומטונפים בעבירות ותאוות שלא למדו מעולם לא תורה ולא יודעים היכן הם חיים ומעיזים להרעיף קללות לכל עבר...הרי אלו משוקצים ומשוגעים שאין ראוי להתייחס אליהם..

ותחול ברכתי (לשון סגי נהור) עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע זה אני שולף השתתפותי מהדיון עם אדם יהיר, פחדן, חמקני וחלקלק כמוך.

אני לא מבין איך אתה מסוגל לחיות עם עצמך, אבל שיהיה לך יום טוב וחיים טובים.

להתראות. ומעתה אמור זאת כך: לא הוכחתי שאתה יהיר, פחדן, חמקני, חלקלק וכו', אבל אטען זאת כדי לצאת נקי מן העניין.

אני מוסר לך חיים טובים כדי שיראה שאני הבן אדם הטוב ואתה הוא הרע בהתגלמותו.

ידידי היקר, ניסתי ליצור דיון עם חברי הפורום, ואני אשמח גם אם תשתתף. אבל ברגע שאתה לא מפריך דבר מדבריי ואין לך יכולת להתמודד עימי ואתה במקום כך משקר לי במצח עזה ומכנה אותי בשמות - לא אוכל להתמודד עימך.

אני מבין אתה הקושי להתמודד מולי...אבל אינני מבין דבר אחד: איך לעזזאל (לא מצאתי את המילה במילון אבן שושן או אחר, לכן סלחו לי אם טעיתי...) אינכם מצליחים להתמודד עם אדם חרדי, צעיר ממכם, עם פחות ניסיון חיים ממכם, ואינכם מצליחים לתת לו תשובה, לענות לו, להתווכח איתו, להוכיח לו, להוכיח אותו, להבין את שפתו - החרדי הזה הוא אני. אינני עובד, אינני מסתובב הרבה בעולם (בעבר אכן כן...כיום לא) אבל החרדי הסגור הזה שלומד כל היום תורה, יודע יותר מכם בתחומים שאתם אמורים להיות טובים ממני. כעת אתם מבינים מה החילונים הבורים עושים? הם לא בקיאים בכלום ולכן כתוצאה מכך מאשימים אחרים בחוסר בקיאותם בעניינים שונים. בושה...באמת בושה...

ישנם יחידים כאן שמצאתי לנכון ששאלו שאלות ונענו בתשובות אך לא חזרו מאז...אני רק מצפה וממתין לאדם שיעמוד מולי ויוכל לדבר איתי באמת בידידות ובהנאה, בשמחה ולא בשנאה, בידידות ולא ביהירות. אני מחכה לאדם שיודע על מה הוא מדבר ולא בא במטרה של: "אני שונא חרדים ואין אלוקים לכן אני יקרע לך תצורה כי היות ואני שונא חרדים לא נוח לי שיהיה אלוקים". אלא במטרה של: "כבד אותי, אינני מאמין. אני יציג לך דעותיי ואשמח אם נביע דעות אחד של השני ונדון לנו בנושאים שונים".

זו הדרך ידידיי לנהל דיון.

אני באמת אשמח לנהל דיון ולא לרדת לרמות נחותות שכאלו, אך מדוע לא תשתפו פעולה? מדוע תקשרו את הבורא לחרדים ? הרי אנו מדברים על בורא ולא חרדים. כיצד אתם עורכים קפיצות שכאלו בדיון שכזה?

התאפקו נא ודונו כדין וכהלכה.

תודה רבה,

הנרי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט כי הכמויות הן לא אותן כמויות, רמת הרדיפות והשואות שנעשו ביהודים לא אותה רמה לא אותה כמות ולא אותה איכות, הם לא שנואים ע"י העולם. היהודים הם שם דבר בעולם כולו ומקור שנאה כידוע בכל עיתון בריטי/אנגלי/גרמני/ידיעות אחרונות שתקרא בו. אשמח אם תגלה עיניי ותראה לי מדוע התרחשה שואה בעוד שהיום גם החוקרים לא מבינים זאת. קרא את הספר: "חריש עמוק" של טום היירדל.

שואת היהודים קרתה בגלל שנאת זרים. אתה יכול לתהות מדוע דווקא הגרמנים היו אלו שביצעו אותה, אבל הסיבה להתרחשותה של שואת היהודים (אל תשכח שהיהודים לא היו היחידים שניצודו בשואה) הייתה שנאה של אנשים כלפי השונה מהם.

לאחר מכן הצגת כמה כתבות על חרדים. ובכן ידידי היקר ההסבר פשוט: חרדי - הכלל הוא : שומר מצוות. ברגע שאנשים מטורפים כאלו כבר עברו על עבירות שנכללות בתורה כעבירות החמורות ביותר שיש (כגון הלבנת פנים לאישה, האישה שהכיתה את ילדיה, סחר בסמים שהוא מעין פיקוח נפש) אזי הם חרגו מכלל של שומרי מצוות ועברו לכלל של פורקי עול. הם מצטרפים למחנה שלך כעת. אם כן תועיל להסביר לי כיצד החילונים שהצגת בכתבות עשו זאת? מדוע לא מחית על כך? והנה עוד דוגמא לחברה החילונית.

אולי הם לא חרדים יותר, אבל הם עדיין תוצר של החברה ושל החינוך החרדי. זו הייתה הכוונה שלי.

דיברת על המוסר היהודי, בצורה רדודה למדיי...

למעשה, לא דיברתי על המוסר היהודי. רק דיברתי על כך שהחרדים טוענים שהם מוסריים יותר, ושאין בחברתם פשיעה. אתה זה שבחרת להשתפך על נושא לא קשור (המוסר היהודי בראי היטלר, אל קפונה וכד'). אגב, סטאלין לא רצח מיליונים בשם ערכים מוסריים, הוא רצח מיליונים על מנת לשמור על שלטונו ולמנוע הפיכה. אבל זה כבר לא קשור לדיון.

בית דתי הוא לא מדד לאמת. אמרתי שהוא מעולם לא גדל כחרדי! לא כדתי אלא כחרדי! לעולם לא דיבר עם רב או מרצה או הוגה דעות יהודי. מעולם לא התווכח עם אדם המבין תורה ומדע. הוא בקושי מתמודד עימי. הרי זו טיפשות מעין כמוה לומר מה שהוא אמר. ההוכחה לקיום הבורא מושגת ע"י כללים לוגיים פשוטים ברגע שהוא אומר שזאת הוא לא קיבל בחינוך - אזי לא היה זה חינוך חרדי. ספק אם דתי בכלל. ושוב: הוא לא גדל בבית יהודי כהלכה כמו שאמרתי ולא עשה את הפעולות שפיטרתי לעיל.

קודם כל, טענת ש-3d7 מעולם לא שהה בבית יהודי שיענה לו על שאלות. לא טענת דבר וחצי דבר על בית חרדי. חוץ מזה, אתה מניח הנחות חסרות ביסוס על עברו של 3d7 (אתה יודע שהוא לא גדל בבית חרדי? אתה יודע שהוא מעולם לא היה בהרצאה?). או שמא תטען שבית שבו יכול לגדול מישהו שיבוא יום ולא יאמין יותר באלוהים, הוא אינו בית דתי?

איננו שונאים הומוסקסואלים כשם שאיננו שונאים גנבים. אנו שונאים את המעשים כאשר הם מגיעים למעשים. איננו שונאים רוסיים, אנו שונאים את מעשי הרוסיים שמוכרים חמץ ומוכרים חזירים באמצע בני ברק כשם שכל ניצולי השואה שימכרו להם צלבי קרס באמצע הרחוב ישנאו מעשה שכזה.

ובקשר לערכים המזוייפים שהניחלו לך הוריך: קרא למעלה על המוסר החילוני.

אבל כאן אתה מכליל. הרי לא כל הרוסים מוכרים חמץ ובשר חזיר באמצע בני ברק, ובכל זאת קיימים אנשים שמתייחסים לכל הרוסים כגויים (ופלא שאחר כך קשה להם להשתלב בחברה). כמו שאמר חבר שלי פעם - "ברוסיה קראו לי יהודי, בישראל קוראים לי רוסי". ולגבי הומוסקסואלים, לא חסרות התבטאויות על כך שהומוסקסואלים הם חיות, אינם בני אדם, ושיש להרגם.

לא דיברתי על כל הערכים (בין אם מזוייפים או לא) שהוריי הנחילו לי. דיברתי על אהבת הזולת בלבד. אתה טוען שאהבת הזולת שהוריי הנחילו לי מזוייפת? בעצם, מה ההבדל בינה לבין אהבת הזולת שהנחילו הוריך (או רבניך)?

הגיל שלי? האם בגלל שאני נחות ביולוגית בכמה שנים מאחר זה אומר שאיני מתאים? האם בגלל שלא נבחרתי זה אומר שאיני מתאים? אולי לא מכירים אותי היטב? הרי מה אומרים כליפ הגויים? הם לא נבחרו לעם כיוון שלא רצו, הם לא שווים כיוון שלא רצו להיות כאלו. דרך אגב הזמר שנבחר בארוויזיון הוא פשוט חוצפן ואלו שבחרו בו הם חוצפנים. מדוע הוא זוכה ואחרים לא? מדוע אין שוויון? מדוע הוא מעל כולם? מדוע בוחרים סרט הכי טוב ולא את כל הסרטים כהכי טובים? מהי אפליה זו ומה ערכה?

למעשה, כן. הגיל שלך מעיד על כך שככל הנראה, אתה פחות מפותח מבחינה שכלית, ושנסיון החיים שלך מועט. הזמר שנבחר באירוויזיון נבחר כי שר את השיר האהוב ביותר שנבחר באופן דמוקרטי (במידה מסויימת) ע"י הצופים. אפליה היא אפליה רק אם היא בלתי מוצדקת.

סימוכין לכך ש"הרצל רצה שנהיה נוצרים"...

תודה רבה. האמת היא, לא ידעתי על זה. בכל מקרה, אני לא יודע ממש מה הקשר בין זה לבין הדיון שלנו (ממתי הדיון הוא על ציונות?)

ובכן קרא זאת. אם תרצה עוד מידע פנה אליי....אנפיק לך נהרות של מידע על אבותיך הכופרים המלוכלכים שלא הצילו את אבותינו בשואה.

אשמח אם לא תקרא לאבותיי "כופרים מלוכלכים". אני לא אומר דברי נאצה כלפיך וכלפי אבותיך, ולא אכנס לדיון על מה אבותיי עשו או לא עשו בשואה.

הסיבה שלך לא מעניינת. יש סיבה שהתקשורת מכריזה בגלוי: מדובר באשכנזים וספרדים והמחלוקות. כשם שהיה בתחילת הדרך בהקמת המדינה.

אינך מבין ולו דבר הקטן ביותר על ההיסטוריה - למד כבר!

לא הכניסו שירים תימנים לגלגל"ץ רק לאחר שהזמר העיד שהוא לא תימני ושיקר כדי שהשיר שלו יתפרסם.

ישנם מאות אלפי מקרים של גזענות במדינת ישראל והדבר הונחל. בין הדתיים אין. ואם יש מדובר בקבוצת השוליים ואין שום אדם חרדי ירא שמיים כגון הרבנים גדולי הדור - שיסכימו עם כך.

קודם כל, אשמח לכתבה לגבי שדרות. חוץ מזה, כמו שכבר ציינתי - החברה החילונית (והחברה בכלל) אינה טהורה. יש כאן גזענות, ומה לעשות, תמיד תהיה. כמו שאתה אומר שאין רב שיסכים עם הגזענות, כך גם אין אדם בכיר בחברה החילונית (כגון חבר כנסת או שר בממשלה) שיסכים עם כך. חוץ מזה, הטענה שאצל הדתיים אין גזענות היא אבסורדית:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1924474,00.html

ויש עוד הרבה דוגמאות, בעיקר בין אשכנזים וספרדים.

הערה נוספת:

כבר אי אפשר לנהל דיון בלי להיסחף לנושאים אחרים, כי הדיון הוא כבר ככה על הרבה נושאים. אם אתה באמת רוצה, תתחיל דיון חדש (לא צריך שרשור חדש, אפשר כאן) מהשאלה הזו:

האם קיים בורא?

לטענתך, ניתן להוכיח זאת. אנא הבא את טענתך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע זה אני שולף השתתפותי מהדיון עם אדם יהיר, פחדן, חמקני וחלקלק כמוך.

אני לא מבין איך אתה מסוגל לחיות עם עצמך, אבל שיהיה לך יום טוב וחיים טובים.

להתראות. ומעתה אמור זאת כך: לא הוכחתי שאתה יהיר, פחדן, חמקני, חלקלק וכו', אבל אטען זאת כדי לצאת נקי מן העניין.

אני מוסר לך חיים טובים כדי שיראה שאני הבן אדם הטוב ואתה הוא הרע בהתגלמותו.

ידידי היקר, ניסתי ליצור דיון עם חברי הפורום, ואני אשמח גם אם תשתתף. אבל ברגע שאתה לא מפריך דבר מדבריי ואין לך יכולת להתמודד עימי ואתה במקום כך משקר לי במצח עזה ומכנה אותי בשמות - לא אוכל להתמודד עימך.

אני מבין אתה הקושי להתמודד מולי...אבל אינני מבין דבר אחד: איך לעזזאל (לא מצאתי את המילה במילון אבן שושן או אחר, לכן סלחו לי אם טעיתי...) אינכם מצליחים להתמודד עם אדם חרדי, צעיר ממכם, עם פחות ניסיון חיים ממכם, ואינכם מצליחים לתת לו תשובה, לענות לו, להתווכח איתו, להוכיח לו, להוכיח אותו, להבין את שפתו - החרדי הזה הוא אני. אינני עובד, אינני מסתובב הרבה בעולם (בעבר אכן כן...כיום לא) אבל החרדי הסגור הזה שלומד כל היום תורה, יודע יותר מכם בתחומים שאתם אמורים להיות טובים ממני. כעת אתם מבינים מה החילונים הבורים עושים? הם לא בקיאים בכלום ולכן כתוצאה מכך מאשימים אחרים בחוסר בקיאותם בעניינים שונים. בושה...באמת בושה...

ישנם יחידים כאן שמצאתי לנכון ששאלו שאלות ונענו בתשובות אך לא חזרו מאז...אני רק מצפה וממתין לאדם שיעמוד מולי ויוכל לדבר איתי באמת בידידות ובהנאה, בשמחה ולא בשנאה, בידידות ולא ביהירות. אני מחכה לאדם שיודע על מה הוא מדבר ולא בא במטרה של: "אני שונא חרדים ואין אלוקים לכן אני יקרע לך תצורה כי היות ואני שונא חרדים לא נוח לי שיהיה אלוקים". אלא במטרה של: "כבד אותי, אינני מאמין. אני יציג לך דעותיי ואשמח אם נביע דעות אחד של השני ונדון לנו בנושאים שונים".

זו הדרך ידידיי לנהל דיון.

אני באמת אשמח לנהל דיון ולא לרדת לרמות נחותות שכאלו, אך מדוע לא תשתפו פעולה? מדוע תקשרו את הבורא לחרדים ? הרי אנו מדברים על בורא ולא חרדים. כיצד אתם עורכים קפיצות שכאלו בדיון שכזה?

התאפקו נא ודונו כדין וכהלכה.

תודה רבה,

הנרי...

יפה אמרת לגבי שלא מדברים כאן על דברים שצריך.

כמו שאמרת הנרי אתה צעיר אתה יודע מה אמרו לי כאן בהתחלת הדיון? אמרו לי לך תביא את הרב זמיר כהן אנחנו נחזיר אותו בשאלה. אפילו איתך הם לא מתמודדים.

אז בוא נדבר רק על הבורא אבולוציה לא משנה מה העיקר לא על האחד והשני.

לכן אני מציע לך הנרי שאתה תתחיל בנושא מסוים תביא הוכחות ונראה מה יש לחברה לומר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדיון הזה חפר כבר ברמות' date=' אף אחד לא ישכנע אחד את השני.

נסכם בזה שאין אלוהים, מי שנוח לו להאמין שיש לבריאות

[/quote']

איך אתה יכול לסכם דבר כזה???

חוץ מזה, הדיון כבר חרג מהנושא של יש/אין אלוהים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה מבחינתי אין אלוהים' date=' אם מבחינתו של מישהו יש אני לא אנסה לשכנע אותו כל עוד הוא לא מפריע לי

[/quote']

גם אני לא אנסה לשכנע אותך שיש, אבל עדיין אי אפשר לסכם דבר כזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז... על מה מתווכחים עכשיו?

חילונים, ודתיים( חרדים בעיקר). איזה ציבור דפוק ואיזה טוב.

(אני אישית לא חושב שיש על מה להתווכח, כל ציבור טוב, וכל ציבור דפוק)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לך,

"הסיבה היחידה למה שאמרתי בלי להכיר אותו כלל הוא כי יש לו את "התואר" רב לפני השם שלו.זה מעיד בדיוק על סוגו."

פירוש:יש סיבה אחת שבגללה אמרתי בלי לדעת עליו פרטים רבים שהוא שרלטן. הסיבה לזה היא בגלל שהוא רב. הכוונה בפירוש, הוא לפירוש לאחר שגילית את חומרת הטעות שלך. מפשט דבריך משתמע כך: "כי יש לו את התואר רב לפני השם שלו" - ובכן איני חושב שהדבר דרוש ביאור. היות ויש תואר לפני שם, אזי הוא שרלטן. וכל האנשים החשובים בחברה שלנו כיום הם כאלו, ממילא לפי הגדרתך הם שרלטנים, מה גם שאתה אחד מהם.

תגיד ברצינות לימודי התורה הרסו לך את החשיבה או שזה משהו אחר?

כתוב במפורש בין שני ההדגשים שלך "רב" ,זו הסיבה! אתה יותר :s07: ממה שחשבתי.

המילה "רב" מודגשת גם בתגובה המקורית.אני הייתי במקומך מנסה טיפה, רק טיפה לשפר את הבנת הנקרא. את ההגיון צריך "קצת" יותר. הרמה שבה אתה מנסה להגן בחירוף נפש על דבריך מראה ש"על ראש הגנב בוער הכובע"...

ג.אתה מודה שטעית בזה שהאשמת אותי שאני מתבסס על דבריו?

למה אתה חושב שהוא(לא הם!)לא עזר לי?אתה יודע מה המטרה שלשמה נתתי את הלינק(רמז: כתבתי אותה בהודעה המקרוית)?

הלינק,מבחנתי השיג את המטרה שלו,בידור. בדיוק! אינך מבין כלום מלבד בידור. החיים בשבילך הם בידור אחד גדול ולא מטרה רצינית. לא אוכל להתייחס ולדון עם ליצן ידידי.

אתה פשוט לא מסוגל לענות לשום דבר ברצינות? זה עוד אחרי שאתה מפציר בכולם להתייחס ברצינות ובעצמך לא מתייחס?

אתה פשוט בדיחה גרועה של מישהו.

ד.

1.אז מה שרבנים נהרגו? אני לא מבין מה הנקודה שלך בטיעון הזה.נהרגו הרבה "סוגי" יהודים בשואה כתוצאה ישירה/עקיפה מהשואה.

זה משנה מה אני? אני בן אדם.לא יהודי,לא מוסמלמי,לא נוצרי בודהיסטי או כל בן דת אחרת. - אני אומר שהחרדים שאתה שונא, החרדים שהצגת דברים כלפיהם כשם שהציגו ב"דר שטירמר" הנאצי, הם היו לבסוף אותם אלו שנרצחו בשואה. עם רעיונות כמו שלך, לא אתפלא אם אראה חרדים מוכים ונרצחים ברחוב בעוד כמה שנים, וסבורני שגם אתה לא.

והם נרצחו כמו רבים אחרים so what?

2.תן לי לנסח את זה טיפה אחרת אולי אז תראה כמה הטיעון שלך נראה מטומטם:

"שניכם לא מעל 1.9m. במהות אין שוני בינכם ידידי. אני מקיים מעל 1.9m. אני שונה בכך."

המסקנה שאתה פחות מ1.9m היא על פי המוצע הארצי.אין לי שום בעיה למצוא דבר אחר שדומה בכם ושונה בי חוץ מגובה. הטיעון שלך פשוט מגוחך. - מצטער ידידי, המהות שלכם שונה. אתם משתייכים לאותה קבוצה - חילונים שלא מקיימים מצוות, שונאי דת, לא מאמינים בבורא. אני לא מדבר על מראה חיצוני אלא מהות. כעת הסבר לי מה השוני בינך לבין היטלר או בין כל ערבי אחר.

כן...לימודי תורה לא טובים לפיתוח מחשבה בריאה או שזה פשוט רק אתה כזה.אתה באמת לא מצליח להבין או שאתה מנסה לכתוב שטויות במטרה להינצל בלהודות בטעות?

למי אכפת אם אתה מתייחס למהות או לא?אני מתייחס למראה.אתה מתייחס למהות ולא אכפת לך שאני למראה?

זה למשל להראות לך שאפשר לראות הכל משני צדדים שווים.אתה רוצה דוגמאות לאנשים נוראים שהאמינו באלוהים?אתה יודע כמה יש כאלו?למשל כל הטרוריסטים?

אוקי, נעשה את זה. מה ההבדל בינך לבין טרוריסט שיושב בעזה עכשיו? שניכם מאמינים באלוהים,שניכם מקיימים את מצוות הדת שלכם.אתה שייכים לאותה קבוצה!

כן אם אתה לא מצליח להבין כמה הטיעון שלך מכוחך ערורה תיהיה למידת התורה היא פשוט הורסת כל חשיבה אנושית בריאה.

3.איזה דר שטירמר?הוחכה? הוא מפיץ דברי שקר. ואו, שכחתי שאני מדבר עם איש האמת.

אתה שוב ושוב נכשל בלהראות טיפה יותר מעצמך מאשר "אני חרידי oh look at me!!!".איפה התייחסות רצינית למה שכתבתי? there is none.

ה.היחידים? אתה באמת מנותק קצת מהמציאות אתה לא חושב?יש מדענים מכל קצוות האנושות ורק לעניין יש הרבה יותר מדענים נוצרים למשל משאר יהודים. ידידי אתה הוא שמנותק מהמציאות, החרדים הם היחידים שנמצאים בכל מקומות העשיה. לא רק בתור מדענים אלא בכל מקומות העשיה. חבל שאתה מנותק מהמציאות וסגור בחדרך. צא ממנו ונשום אוויר צח, זה גם בריא וגם בחינם.

מה עם הנוצרים?

אתה מודע שאם אני מוכיח שגם הם במקומות העשייה השונים אז אתה איך לומר? מנותק מהמציאות? מה שלכל אחד כאן, חוץ ממך(או שגם)מודעים אליו היטב.

ו.איך התשובה שלך מתקשרת לתוכן של מה שכתבתי? היא לא, פשוט,כנראה אין לך איך להגיב למה שתכתבי.אם כן תגיב אל תתביש. ובכן אם התשובה לא קשורה, אל תכתוב אותה.

:screwy:

אתה מדבר עם עצמך על גבי הפורום?

ז.מה יש להפריך שלא הפרכתי כבר? את כל הדברים....לא הפרכת דבר אחד, אשמח אם תציג טענה כבר במקום לברבר סביב...

כל דבר שאתה מעלה אני מוריד.אתה פשוט לא מודה בזה וממשיך ללכת עם הראש בקיר.אתה טוען שלא? אז תכתוב במפורש מה לא הורדתי אין טעם שתמשיך להגיד "לא" בלי להראות דבר כי זה פשוט אינפטילי מצידך.

אתגר קטן לחרידי הקטן:

הדיון הזה הוא על סביב השאלה אם יש אלוהים או אין. אתה מוזמן להוכיח שהוא יש נכון?

קדימה תפסיק לכתוב שטויות ותתחיל להוכיח שהוא קיים.I dere you !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...