דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין - עמוד 50 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין


Os.Master

דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?  

2439 הצבעות

  1. 1. דתי/ חילוני / מסורתי / לא מאמין?

    • דתי (שומר שבת , מניח תפילין וכוד')
    • מסורתי ( מניח תפילין , מנסה לשמור כמה שיותר בשבת )
    • חילוני ( לא שומר כלום אך מאמין בבורא עולם)
    • לא מאמין כלל בבורא עולם .


Recommended Posts

תראו כמה דברים נוגדים אחד את השני יש בדת

בדת מאמינים בה' ואומרים מצב אחד שהוא נותן לנו את חופש הבחירה לגבי העתיד שלנו ולפי ההתנהגות שלנו ככה יקבע גורלנו

מצד שני אומרים שהכל מכתוב וכבר ידוע מראש מהזוהר או מהת"ך או מאיפה שזה לא יהיה

מצד שלישי אומרים שיש עין הרע שמשפיעה על הגורל של בן אדם

מצד רביעי ה' כבר יודע מה יהיה

מבולבלים?

גם אני

הסבר דתי :

כתוב במסכת אבות "הכל צפוי , והרשות נתונה "

הקב"ה יודע מה יהיה , אבל נותן לאדם לעשות כרצונו .

יש ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 896
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

הסבר דתי :

כתוב במסכת אבות "הכל צפוי , והרשות נתונה "

הקב"ה יודע מה יהיה , אבל נותן לאדם לעשות כרצונו .

יש ?

מה אני אומר מה אתה עונה

אבל עזוב בחייך אל תענה לי עוד,נמאס לי שאתם עונים לא לעניין

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן אה ה' יודע מה יקרה אבל בכל זאת מחכה לראות מה אנחנו נעשה חחחחחחחחחחחחחחח

זה יותר טיפשי מעצוב

בכל מקרה ראיתם את ההתנהגות של אוהדי ביתר?!

עם "סגולה" אנחנו! והעיקר שהם מיצגים את המנורה!

כל אלה עם הכיפות של נ נח נחמ נחמן

עם מפגר

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3531179,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רועי. אתה צריך לראות מה התורה אומרת ולא כל מי שיש לו כיפה הוא עושה כל מה שכתוב בה. הברסלב הם לרוב עבריינים שהיו [יש כל מיני]. עדיף שהיו ככה מאשר סמים וכדומה.

אלוקים יודע מה יהיה ומה היה וכדומה אבל הוא ברא את האדם כדי להטיב לו זה לא משנה אם הוא יודע כי את השכר הוא יתן למי שמגיע.

כל אחד וגדולתו וכוחו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלוקים יודע מה יהיה ומה היה

אתה חבר שלו אה?!

רק עכשיו אני רואה את העיתון של שבת שעברה על אחד בשם דרווין שחי בשנת 1800 וגילה כל מיני דברים בעולם שגרמו לו לא להאמין בבורא

כמו שבתנ"ך רשום שהחיות לא ישתנו בצורתן אף פעם

והוא שם לב שבין יבשת ליבשת יש הבדל בין אותם חיות (פרה פרה קוף וקוף וכו')

ושכדור הארץ מסתובב 360 מעלות פעם ביום והמון גילויים שסתורים את התורה

אז כל החכמים שמביאים לפה את הזוהר וחושבים שמי שכתב אותו גילה את אמריקה

שיחשוב פעמיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלוקים יודע מה יהיה ומה היה וכדומה אבל הוא ברא את האדם כדי להטיב לו זה לא משנה אם הוא יודע כי את השכר הוא יתן למי שמגיע.

כל אחד וגדולתו וכוחו.

כדי להטיב למי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה חבר שלו אה?!

רק עכשיו אני רואה את העיתון של שבת שעברה על אחד בשם דרווין שחי בשנת 1800 וגילה כל מיני דברים בעולם שגרמו לו לא להאמין בבורא

כמו שבתנ"ך רשום שהחיות לא ישתנו בצורתן אף פעם

והוא שם לב שבין יבשת ליבשת יש הבדל בין אותם חיות (פרה פרה קוף וקוף וכו')

ושכדור הארץ מסתובב 360 מעלות פעם ביום והמון גילויים שסתורים את התורה

אז כל החכמים שמביאים לפה את הזוהר וחושבים שמי שכתב אותו גילה את אמריקה

שיחשוב פעמיים

יש פסוקים אני לא זוכר בעל פה.

למה אתה לא מפנה את השאלות שלך במקומות יותר נכונים? אולי תקבל תשובות טובות? [לא חרידים שאתה רואה ברחוב. אלה לשאול אנשים שעוסקים בשאלות כאלה]

[br]פורסם בתאריך: 14.04.2008 בשעה 11:23:29


כדי להטיב למי?

כל העולם נברא בשביל האדם .

הרי אלוקים יכל לתת ישר לאדם כל טוב ושכר. אבל אלוקים זה דבר מושלם אין לו דבר חיסרון. ולתת לאדם ישר שכר בלי עמל זה נקרא לחם בושה. כמו עני שמקבל צדקה. אבל אדם שעובד ועמל ואז מקבל את שכרו כי מגיע לו ולא מחסד זה נקרא דבר מושלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[br]פורסם בתאריך: 14.04.2008 בשעה 11:23:29


כל העולם נברא בשביל האדם .

הרי אלוקים יכל לתת ישר לאדם כל טוב ושכר. אבל אלוקים זה דבר מושלם אין לו דבר חיסרון. ולתת לאדם ישר שכר בלי עמל זה נקרא לחם בושה. כמו עני שמקבל צדקה. אבל אדם שעובד ועמל ואז מקבל את שכרו כי מגיע לו ולא מחסד זה נקרא דבר מושלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

[br]פורסם בתאריך: 14.04.2008 בשעה 11:23:29


כל העולם נברא בשביל האדם .

הרי אלוקים יכל לתת ישר לאדם כל טוב ושכר. אבל אלוקים זה דבר מושלם אין לו דבר חיסרון. ולתת לאדם ישר שכר בלי עמל זה נקרא לחם בושה. כמו עני שמקבל צדקה. אבל אדם שעובד ועמל ואז מקבל את שכרו כי מגיע לו ולא מחסד זה נקרא דבר מושלם.

כתבת שאלוהים ברא את האדם כדי להטיב עם האדם

מה ההיגיון בכך?

אם לא היה בורא אותנו היה לנו רע?

רע לא, משעמם כן :silly:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוני אף בן אדם לא ישכנע אותי

ראיתי כבר את המסביר הכי טוב שלכם אמנון יצחק ופשוט ריחמתי על כל הטיפשים במופע שלו שמאמינים לכל מה שהסוטה הזה אומר

ה' מטיב למי שהולך באמונתו?

בגלל זה שקורה דברים רעים לדתיים אומרים "דתי ורע לו"

לכו תעשו חמוצים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתם.

אלוקים ברא את אדם כדי להטיב .זה אומר שאין מצב שהוא ברא את האדם סתם כי לסתם הוא לא היה בורא אותו.

השכר של האדם זה לא כאן בעולם הזה. כאן האדם רק עובד מצוות מעשים טובים וכו.

"רצה אלוקים להיטיב אם האדם כן ירבה לו תורה ומצוות". [כדי שאדם יהיה לו הרבה דברים לעשות ולקיים כדי שיקבל שכר]

לדוגמא: אבא שאומר לבנו אני נותן לך 600 עבודות שאתה יכול לעשות אותם ועל כך תקבל שכר על כל עבודה. אותו ילד יקפוץ וישמח שיש לו הזדמנות לעשות הרבה וכך לקבל הרבה.

ואם הוא היה נותן לו למשל 7 מצוות רק לעשות? היה לאדם שכר מועט. לכן "רצה אלוקים להיטיב אם האדם כן ירבה לו תורה ומצוות".

בקיצר חברים התורה זה דבר עמוק צריך ללמוד במקומות נכונים כדי לדעת באמת ולא מהתקשורת וכדומה.[br]פורסם בתאריך: 14.04.2008 בשעה 11:59:58


רוני אף בן אדם לא ישכנע אותי

ראיתי כבר את המסביר הכי טוב שלכם אמנון יצחק ופשוט ריחמתי על כל הטיפשים במופע שלו שמאמינים לכל מה שהסוטה הזה אומר

ה' מטיב למי שהולך באמונתו?

בגלל זה שקורה דברים רעים לדתיים אומרים "דתי ורע לו"

לכו תעשו חמוצים

אממ יש בני אדם שצריכים להתחיל מהתחלה. ללכת למשל להרצאות מסודרות מ א' עד ת' . ולא לראות ישר משהו שכניראה הוא לא מבין.

רועי אתה מבולבל אני מבין אותך אני לא מאשים אף אחד .אבל אני יגיד את זה תמיד .אדם צריך ללכת למקומות נכונים ומסודרים ושם להקשיב [לרשום בדף כל דבר ולא להאמין ישר אלה לחקור] לאט לאט ולשאול שאלות ואז להגיע למסקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש פסוקים אני לא זוכר בעל פה.

למה אתה לא מפנה את השאלות שלך במקומות יותר נכונים? אולי תקבל תשובות טובות? [לא חרידים שאתה רואה ברחוב. אלה לשאול אנשים שעוסקים בשאלות כאלה]

קודם כל, אני יודע את התשובות. אני שואל אותך אותך שאלות לא כדי להחכים, אלא כדי לראות האם אתה יודע במה אתה מאמין, או שהאמונה שלך עיוורת.

כל העולם נברא בשביל האדם .

כל היקום נברא עבור האדם? אתה טוען שאין ולא יכולים להיות חייזרים באיזשהו כוכב לכת אחר?

אתה יודע שפעם חשבו שכדור הארץ הוא מרכז היקום, והשמש והירח מקיפים אותו? עכשיו ידוע שכדור הארץ מקיף את השמש, ומערכת השמש שלנו נמצאת בשולי שביל החלב שהיא גלקסיה לא גדולה באופן מיוחד?

אלוקים ברא את אדם כדי להטיב .זה אומר שאין מצב שהוא ברא את האדם סתם כי לסתם הוא לא היה בורא אותו.

איך אתה יודע? חשבתי שאדם לא מסוגל להבין את דרכי האל, אז מאיפה לך שהוא לא ברא את האדם סתם ככה כי היה לו משעמם, והוא ברא את האדם כדי שיהיה לו בידור?

השכר של האדם זה לא כאן בעולם הזה. כאן האדם רק עובד מצוות מעשים טובים וכו.

איך אתה יודע שיש עולם הבא? מישהו חזר פעם וסיפר? תחשוב איזה מבאס זה שבמקום להינות בחיים היחידים שיש לך, אתה מבזבז אותם על תפילה 3 פעמים ביום, ועל עבודה של אל שבכלל לא קיים? בעצם, אתה לא תדע שהפסדת משהו, כי אחרי שתמות אתה פשוט תחדל מלהתקיים, ולכן לא תתבאס.

אממ יש בני אדם שצריכים להתחיל מהתחלה. ללכת למשל להרצאות מסודרות מ א' עד ת' . ולא לראות ישר משהו שכניראה הוא לא מבין.

הווה אומר: יש אנשים חכמים מדי ששטיפת מוח פשוטה לא מספיקה בשבילם, וכדי להעביר אותם על דעתם ולגרום להם להאמין בשטות מוחלטת, יש צורך בשטיפת מוח יסודית וארוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, אני יודע את התשובות. אני שואל אותך אותך שאלות לא כדי להחכים, אלא כדי לראות האם אתה יודע במה אתה מאמין, או שהאמונה שלך עיוורת.

כל היקום נברא עבור האדם? אתה טוען שאין ולא יכולים להיות חייזרים באיזשהו כוכב לכת אחר?

אתה יודע שפעם חשבו שכדור הארץ הוא מרכז היקום, והשמש והירח מקיפים אותו? עכשיו ידוע שכדור הארץ מקיף את השמש, ומערכת השמש שלנו נמצאת בשולי שביל החלב שהיא גלקסיה לא גדולה באופן מיוחד?

איך אתה יודע? חשבתי שאדם לא מסוגל להבין את דרכי האל, אז מאיפה לך שהוא לא ברא את האדם סתם ככה כי היה לו משעמם, והוא ברא את האדם כדי שיהיה לו בידור?

איך אתה יודע שיש עולם הבא? מישהו חזר פעם וסיפר? תחשוב איזה מבאס זה שבמקום להינות בחיים היחידים שיש לך, אתה מבזבז אותם על תפילה 3 פעמים ביום, ועל עבודה של אל שבכלל לא קיים? בעצם, אתה לא תדע שהפסדת משהו, כי אחרי שתמות אתה פשוט תחדל מלהתקיים, ולכן לא תתבאס.

הווה אומר: יש אנשים חכמים מדי ששטיפת מוח פשוטה לא מספיקה בשבילם, וכדי להעביר אותם על דעתם ולגרום להם להאמין בשטות מוחלטת, יש צורך בשטיפת מוח יסודית וארוכה.

אף אחד בהרצאות לא מחייב אותך להאמין. אמרתי כבר לכתוב את דבריהם ואחרי זה לחקור .

יש לכם שאלות אבל איפה אתם מחפשים תשובות? במקומות לא נכונים.

א. למה אדם לא יכול להבין את דרכי האל? יש פסוקים מפורשים.

ב. אם כבר אדם לוקח הימור אז אדם שמאמין ומקיים מצוות א. תאמין לי שאם אתה בתוך זה . זה נראה אחרת מאשר שאתה מסתכל בחוץ. תמיד אני רואה חרידים למדים אברכים שנהנים מהחיים. ויש להם שמחה ואושר. ואם כבר לקחת הימור עדיף את זה כי אם יש אלוקים ואותו אחד לא האמין ולא היה איכפת לו אני לא רוצה לומר מה יקרה לו.

ג.יש סיאנס וזה הוכחה שיש נשמות . פשוט אתה מתעלם מזה. מוות קליני . יש על זה פסוקים מה הולך וזה קולע בול. דיבוק אם אתה יודע מה זה.

איך יש מדענים שמאמיים בבורא לעלום? אחד שחוקר על העין אז דרך העין הוא מגיע שחייב שיהיה בורא לעולם .השני חוקר על המוח הוא מגיע למצב שחייב שיהיה בורא שזה לא יכול להיות במקריות. מקריות זה אי סדר.

ד. זה לא סותר .כל אדם בפני עצמו יכול לומר בשבילי נברא העולם. אז השני יאמר גם בשבילי .זה לא סותר

פסקל, מתמטיקאי ענק ופילוסוף רוח גדול קבע משוואה על פיה צריך כל אדם לחזור בתשובה. המשוואה מסתכמת לשתי אפשרויות:

1. אם אלוקים קיים ויש חיים אחרי המוות ושכר ועונש: א. הכופר יהנה בעולם הזה ימות ויירש גיהינום.ב.הדתי שומר המצוות יהנה פחות (כביכול) ימות ויירש גן-עדן.

2. אם אין אלוקים קיים ואין חיים אחרי המוות ושכר ועונש:א. הכופר יהנה בעולם הזה ימות וייעלם. ב. הדתי שומר המצוות יהנה פחות (כביכול) ימות ויעלם.

סיכום: הכופר בשני המקרים או יירש גיהינום או מת ונעלם.הדתי שומר המצוות בשני המקרים או יירש גן-עדן או ימות וייעלם.

מסקנה: לדתי שומר המצוות יש יתרון של 50 אחוז לטובתו שבזכותם הוא יכול לזכות בגן-עדן לנצח נצחים.הכופר בכל מצב יוצא מופסד.

הסיכון: פחות הנאה בעולם הזה.

ההפסד: חיי נצח של תענוגות שאין אפשרות לתאר את האושר שהם גורמים לאדם.

טענה: אם אין חיים אחרי המוות אז החיים הנוכחיים הם החשובים כי הם כל מה שיש. לכן לא כדאי לבזבז אותם על דברים ללא משמעות כמו קיום מצוות.

תשובה: אם יש סוף אז אין נצח ולכן הכל יאבד וישכח כאילו לא היה. הדתיים מאמינים שיש משמעות ומטרה למה שהם עושים והצדק קיים בכל מה שהם יעשו. שלא כמו הכופרים, מה המשמעות במעשיהם?

לפי הכופרים אין חיים אחר המוות, אם כך ממילא כל מה שיעשו בעולם הזה ישכח ויעלם כלא היה וממילא אין משמעות להנאות בעולם הזה...זה לא יעזור מה נעשה או מה נהנה או מה נשיג ממילא הכל ישכח ויעלם כלא היה עם הזיכרונות והרגשות.

טענה: אם יש חיים אחרי המוות ודת או תפיסת עולם אחת של אמת מתוך רשימה ארוכה ורק היא נכונה, אז הזמן בעולם הזה ינוצל לריק אם תלך בדרך היהדות.

אם נניח למשל שהדת הנוצרית נכונה, תפיסתם היא שאם אינך מאמין בשילוש הקדוש אז אתה יורש גיהינום.

תשובה: עלינו לברר את הדתות בקפידה ולבחור בזו המסברת וההגיונית ביותר, זו שלא ניתן לזייף ושאפשר להגיע אליה בעזרת ההגיון העומד לרשתנו ושטבע בנו בורא העולם, דת כזאת שאנו יודעים שבורא עולם לא ישפוט אותנו לשלילה אם נבחר בה כי עשינו זאת לפי ההגיון שהוא בעצמו נתן לנו.

טענה: ישנם תפיסות עולם שונות זו מזו. כשיש כל כך הרבה אפשרויות הרי שהדבר דומה למישהו שנותן לך לבחור משקה אחד מבין 1000 משקאות, כש-999 מתוכם מורעלים.

תשובה: אז ראשית, היהדות פותרת את הפער במשוואה הזו מכיוון שבשונה מכל דת אחרת היא סוברת שכל הגויים מגיעים לגן עדן (שלהם) על ידי קיום של שבע מצוות בסיסיות ביותר שאותן יודע לקיים כל אדם מתוך הרגשות הטבועים בו (אל תרצח, אל תגנוב וכדו'). יתירה מזאת, יש פרט שלא רשום במשל: אם לא תבחר כוס אז תמות במקום. שהרי אנו מחוייבים לבחור דרך בחיים. נניח שתראה כי לכל הכוסות (הדתות) צבע שחור, סמיך וכהה ולעומתם, במרחק קרוב תראה כוס אחת שונה, נקיה, מים נקיים וזכים בתוכה אבל היא מוסתרת היטב (כוס אחת מתוך 1000) אני חושב שאתה תבחר בכוס הנקייה הרי כל השאר נראות אותו דבר ואין לך אפשרות להבדיל ביניהם (כמו שלא תוכל בין ישו למוחמד ושאר הדתות).

עלינו לברור את הדתות בקפידה ולבחור בזו המסברת וההגיונית ביותר, הזו שלא ניתן לזייף, הזו שאליה נגיע בעזרת ההיגיון העומד לרשותנו שאותו טבע הבורא בנו, הזו שאנו יודעים שבורא עולם לא ישפוט אותנו לרעה אם נבחר בה כי עשינו זאת לפי ההיגיון שנתן לנו כבני אדם.

טענה: היות וכל קיומי מתמצה בתקופת חיי, אני רוצה להינות מחיי בצורה מקסימלית גם אם כשאמות הכל ישכח.

תשובה: הדתי מאמין ובטוח שיש מטרה לכל מה שהוא עושה בעולם ושהצדק קיים בכל אשר יפנה ולכן הוא ייהנה גם מחיים אלה, אפילו יותר מהאתיאיסט. החילוני לעומת זאת יטען שהיות וכל קיומו מתמצה בתקופת חייו אזי הוא רוצה ליהנות מחייו בצורה המכסימלית ביותר שאפשר גם אם ישכח את עברו לאחר מכן! חילוני האומר כדבר זה איננו באמת מבין שהעבר מתקיים למעשה רק בזיכרון, ואם אין זיכרון מהעבר אז גם ל"עבר" אין משמעות. נקודת מבטו של החילוני, לאחר המוות לא תהיה הישארות הנפש וממילא אין משמעות לדבר על "עבר". היות והעבר של החילוני "ייעלם" עם מותו, כפי שהוא מאמין אזי אין זה משנה מה קרה בעבר זה. בקיצור: "היות וממילא העבר יימחק אחרי מותי, לא משנה איך היתה איכות חיי". כאשר האדם מבין זאת הוא אף מבין שיש טעם לדון בהימור של פסקל.

כרדיט Henry_Is_Back_Again

הידעת שאבות המדע הסיקו שיש בורא לעולם?

שנאתם של אתיאיסטים (לא מאמינים באל וכופרים במציאותו) רבים עיוורה אותם באופן כזה, שהם מגנים כל אמונה ואפילו מושכלת במציאות בורא. בין אם חוזר בתשובה עשה זאת משכל, מהתבוננות בעולם ובקוסמוס ובין אם עשה זאת מרגש, ההכרה במהותו הפנימית, אתיאיסטים יגנו אותו ויקטלגו אותו מיד בתור "טיפש". אותם שונאים חשים עצמם מורמים מעם, "מדעיים", "מביני עניין", ואת המאמינים כ-"פאנטים", "עיוורים" וכדו'.אתיאיסטים אלו נוטים פעמים רבות להצביע על האמונה בבורא כמשהו שסותר את המדע והעובדות המדעיות, או כמשהו הבא לכפות על פערים בידע. דבר שהוא רחוק והפוך לגמרי מהמציאות.במאמר זה נוכיח שלא רק שגדולי המדענים והפילוסופים הסיקו שיש בורא לעולם, אלא שאמונה היא מצב מוכרח מהסתכלות אובייקטיבית ביקום והעולם.

למעשה אנשי המדע והפילוסופיה הגדולים ביותר קיבלו את מציאות האלוקים כמושג המובן מאליו. בתור מדענים, לא היה להם צורך למלא אילו שהם פערים בידע, שכן, בכל תחום מדעי רב תמיד המוסתר על המרובה. חוסר הבנה או ידע מעולם לא היווה סיבה עבור אנשי מדע או פילוסופיה להאמין באלוקים. בדיוק להיפך. המחקרים, התגליות והידע הרב על התכנון הקוסמי הוא שהביא אותם לאמונה כה מוצקה ומבוססת בקיום בורא.תמיד אפשר לנסות לומר שאותם מדענים ופילוסופים הם גם בני אדם, והאמינו בבורא מתוך צורך נפשי. אך גם טענה זו נופלת לאור העובדה, שהם לא קיבלו או חייהם על פי דת זו או אחרת, ולא בהכרח האמינו בחיים לאחר המוות.הם בחרו לקבל את מציאותו של כח עליון שברא ועדיין מחזיק את העולם מסיבה אחת ויחידה - זוהי המסקנה המושכלת ביותר לאור התכנון הקוסמי.הם לא חששו לכפור בכל התיאוריות הקודמות להם, והיו מספיק אובייקטיבים כדי להבחין בכך שהעולם וחוקיו לא הסתדרו מעצמם.- הגדולים ביותר...

הפיסיקאי הגאון בן המאה ה-17, אייזיק ניוטון, גילה את חוק המשיכה העולמי. חוק זה קובע שהכוח שבו מושכים כל שני גופים זה את זה תלוי במסה שלהם ובריבוע המרחק שביניהם. אייזיק ניוטון היה ידוע באמונתו בכח עליון שברא את העולם. כמו מדענים רבים אחרים, הסיק גם הוא על מציאות האלוקים מתוך חוקי הטבע המסודרים להפליא שחקר. וכך כותב: "האלוקים הוא ישות אין סופית שולטת בכל, נצחית ומושלמת. הוא אלוקים חי, פיקח ועצום, הנעלה מכל תבל ומושלם בהחלט, כל יכול ויודע הכל, הוא קיים מעולם ועד עולם מאין סוף עד אין סוף, הוא מושל בכל ויודע הכל, ההווה ואשר יהיה".

(principia vol 2. the system of the world p.546-547)גלילאו גלילאי (1564-1642): "הטבע הנו ביטוי קפדני של חוקי אלוהים - אחדות התופעות בשמים ובארץ. חוקי התנועה, מושגי ההתמד והתאוצה".

יוהאן קפלר מייסד האסטרונומיה המודרנית ( 1571-1630): "לעולם מבנה הרמוני. הכוכבים נעים במסלוליהם בהתאם לחוקיות קוסמית מושכלת." "מודה אני לך הבורא...גיליתי לבני האדם את תפארת מעשיך כאשר תוכל בינתי המוגבלת לתפוס מאין סופיותם". (Carola Baumgardt,Johannes keppler's Life and Letters, 1951; p.133).עמנואל קנט (פילוסוף, 1804 1724): "המסקנה האחת היא הנכונה: אם במבנה העולם מתבלטים הסדר והיופי יש אלוקים. גם המסקנה השנייה אינה פחות מוצדקת. אם סדר זה יכול לנבוע מחוקי הטבע הכלליים, הרי כל הטבע על כורחו הוא פרי התבונה הגבוהה ביותר. ( kant lmmanuel theorie of himmels, ostwalds klassiker, p.126)ועוד: "קיים אלוקים. הואיל והטבע, אף בתוהו ובוהו אינו יכול אלא לנהוג באופן מסודר כהלכה... כל היצורים קשורים בסיבה אחת, שהיא תבונתו של אלוקים. לכן אין ביכולתם לגרור תוצאות שונות מאלו המביאות לתפיסת השלמות של אותו מושג אלוקי עצמו". (תורת הטבע הכללית ותורת השמים)

יש אומרים שגם פרופסור אלברט איינשטיין, מהפיסיקאים הגדולים ביותר שהעולם הכיר, הסיק שיש בורא לבריאה, בורא בעל חוכמה אינסופית וכוחות אינסופיים, כזה שהוא מתכנן אך שאינו פרסונאלי. "לדעת כי מה שאיננו ניתן להשגה על ידינו, באמת קיים, ומגלה עצמו בחכמה העילאית והיופי הקורן ביותר אשר אמצעינו הדלים מסוגלים לקלוט רק בצורות הפרימיטיביות ביותר, ידיעה זו, הרגשה זו, היא במרכז הדתיות האמיתית".(como je vois p,p 210-211)מקס פלנק (זוכה פרס נובל בפיזיקה): "לא תיתכן סתירה אמיתית בין דת ומדע מפני שהם משלימים זה את זה. כל אדם רציני ומעמיק נוכח לדעת שהיסוד הדתי שבאופיו מחייב הכרה וטיפוח כדי שכל כוחות רוח האדם יפעלו יחד באיזון והרמוניה. ואכן, אין זה מקרה שגדולי ההוגים בכל הדורות היו בעלי רגש דתי עמוק. המדע מעמיק את הערכים המוסריים של החיים, מפני שכל התקדמות בידע מעמידה אותנו פנים אל פנים עם המסתורין של קיומנו".פרופסור פרנסיס קריק (זוכה פרס נובל על גילוי מבנה הדנ"א): "אדם ישר, המצויד בכל הידע המדעי הקיים היום, יוכל רק לקבוע שמוצא החיים נראה, במובן מסוים כ??נ?ס. כה רבים התנאים הצריכים להתקיים כדי שיווצרו החיים, עד כי אין מנוס מכאן והוכחה מדעית שהעולם נברא ע"י בורא רוחני בעל כוחות שמפעיל את העולם כולו".סר ג'ון אקלס, מגדולי חוקרי המוח במאה ה-20: "אני מאמין שיש מיסתורין מהותי בקיומי האישי, החורג מההסבר הביולוגי של התפתחויות פי ומוחי. ודאי שאמונה זו תואמת את המושג הדתי נשמה ואת בריאתה בידי האלוקים". פרופסור יהושע לדרברג (חתן פרס נובל בביולוגיה מאוניברסיטת רוקפלר בניו-יורק): "עד כה שום ממציא אינו סותר את האמונה בבורא העולם".גוסטוב תאודור פכנר (מייסד הפסיכו פיזיקה):קיומה של התודעה האנושית מוכיחה את קיומה של התודעה העליונה, התודעה האלוקית". (מ. זולה בספרו מבוא לפילוסופיה עמוד 186). פרופסור מ. זולה: "הביולוגים קבעו שהחיים יוצרים צורות עדינות ומשוכללות יותר ויותר. ותהליך זה אינו מובן בלי האמונה בקיומה של תבונה עולמית עליונה, המכוונת את היצירה בחכמה ותכלית" (מבוא לפילוסופיה עמוד 213).

פרופסור ולדימיר חבקין, ממציא התרכיב שהדביר את מגפות הדבר והכולרה בהודו "כאשר עוסק איש המדע לאט לאט ובהדרגה דרך נתיבות אין מספר, בניתוח בעלי החיים והצומח והתופעות היסודיות של חום, אור, מגנטיות, חשמל, כימיה, מכניקה, גיאולוגיה, חקר קווי האור ואסטרונומיה, הוא הולך ובא לידי הכרה כי יש בכל הבריאה כח אחד, בלי ראשית ובלי תכלית, אשר היה בטרם כל יציר נברא, ואשר יהיה אחרי ככלות הכל. הוא המקור והמוצא לכל יש, מעל לכל מושג".

פרופסור סמרט (אסטרונום ממלכתי בגלזגו): "כאשר חוקרים אנו את התבל ומתפלאים למראה הודה והסדר הקבוע בה, הרי אנו באים להכרה בכוח עליון ובמטרה קוסמית העולה על כל אשך ישיג שכלנו המוגבל... האמונה בבורא עליון הכרחית היא עתה לא פחות משהייתה בכל עת בעבר. לאסטרונום אחד לפחות השמים מספרים כבוד א-ל ומעשי ידיו מגיד הרקיע...'' (התהוות הארץ).

פרופסור אשר םרנדסדורף, מומחה לחיסון "כל אימת שהאדם מנסה להסביר בהגיונו הצנוע והצר את הכמה העמוקה המתקיימת בטבע ובמעשה הבריאה, הוא יכול בקלות לגלוש אל הדת, ולהיות דתי".

אלפי מדענים בכירים ברחבי עולם בכל התחומים השומרים תורה ומצוות קלה כבחמורה בהכירם את אמיתות התורה [ביניהם אנשי המדע הבכירים בעולם כגון הפיסיקאים פרופ' אלוין רדקובסקי, מגדולי מדעני הגרעין בעולם- מתכנן הצוללת האטומית הראשונה, פרופ' אברהם קליקשטיין ראש הפקולטה לפיסיקה באונ' ניו יורק, פרופ' ברג מהפנטגון, פרופ' פנזיאס מארה"ב מקבל פרס נובל לפיזיקה, פרופ' ראובן פרבר מלטביה, פרופ' ירמיהו ברנובר מבאר שבע, פרופ' בנימין פרנקל ופרופ' שוואב מירושלים. ומהמתמטיקאים הגדולים בעולם: פרופ' רוברט ג. אומן מירושלים, פרופ' שטרנברג ראש לימודי המתמטיקה באונ' הרווארד, פרופ' אליהו ריפס מהאונ' העברית, ועוד מדענים שומרי תורה בארץ בכל התחומין: פיסיקה, מתמטיקה, ביולוגיה, כימיה ורפואה: פרופ' ג. שרודר, פרופ' נ. אביעזר, פרופ' ז. לב, פרופ' יהודה לוי, פרופ' מ. ימר, פרופ' דניאל מיכלסון, פרופ' יעקב פרידמן, פרופ' מ. טרופ, פרופ' לוינגר, פרופ' י. פליקס, פרופ' א. קושילבסקי, פרופ' סימפולינסקי, פרופ' נ. קרויצסקי, פרופ' מ. כסליו, פרופ' ח. סוקניק, פרופ' עלי דייויס, פרופ' ש. גליק, פרופ' ח. סומר, פרופ' א. שטינברג, פרופ' א. ס. אברהם, פרופ' א. מורג וכו' וכו' משמשים ראיה, שאכן ישנה מציאות אלוקית וזה דבר הגיוני וברור לכל.

- ניוטון וקריק היו פרימיטיביים?

מדענים כניוטון, גליליאו גלילאי ואלברט איינשטיין מלמדים אותנו שמבחינה מדעית אין כל סתירה למציאות האלוקים, ולהיפך, היא נלמדת מתוך הכלים שהמדע מציע לנו. גם בתור איינשטיין ניתן לקבל את ההיגיון הברור מאליו בבחינת היקום. שום מידע חדש לא הפריך את המסקנות הקודמות ולכן כל אדם ישר בנפשו יישאר את המסקנה ההגיונית ביותר, המדעית ביותר, ויוותר על פרשנויות דמיוניות להסברת הבריאה על דרך המקרה. הבה וניצמד למושכל הראשון - הרציונאל לאיש הרציונאל.למרבה הצער, הדור שלנו כיום בכלל וה"משכילים" שבו בפרט, חוששים מאפשרות קיומו של בורא לעולם, שכן, אז אצל רבים תהיה קצרה הדרך להבנת משמעותנו בעולם אותו ברא האלוקים בעבורנו. לכן מתעלמים אנשים כה רבים מן האפשרות שכח עליון ברא את כל הקיים. אבות המדע לפחות לא התכחשו לשכל הבסיסי, מן ההיגיון הפשוט והמסקנה הברורה אותה אנו מסיקים מהתבוננות בעולמנו המורכב וחוקי הטבע הסימטריים להפליא, כי יש בורא לעולם והוא מקיים את הבריאה בכל רגע ורגע. - מקורות:

לגבי אמונותיו של גליליאו, להלן הציטוטים באנגלית + המקורות: http://michaelcaputo.tripod.com/godandthegreatests cientists/galileo.htm

לגבי ניוטון, דעותיו בנוגע לבורא היו ברורות. להלן ציטוט מתוך הביוגרפיה באתר: http://scienceworld.wolfram.com/biography/Newton.h tmlAlthough his methodology was strictly logical, Newton still believed deeplyin the necessity of a God. His theological views are characterized by his beliefthat the beauty and regularity of the natural world could only "proceed from thecounsel and dominion of an intelligent and powerful Being

כרדיט Henry_Is_Back_Again

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...