עבור לתוכן

הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel

Featured Replies

פורסם

אם נקרא את הכתבה ב-ars technica בפירוט. נראה שחישובי RTRT - real time ray tracing עדיין רחוקים מאוד מישום חלק. ההדגמה של פוהל של לא רק עשתה הנחות רבות בתמונה, השתמשה בטריקים וקיצורי דרך על מנת להמנע מהחישובים הדרושים להצגה נאותה של תאורה לא ישירה (שזה הרוב המכריע למעשה של קרני האור בסצינות מציאותיות), הוא גם נמנעה מהצגת טקסטורות מורכבות (שוב פעם - אחד מהמרכיבים העיקריים של סצינה מציאותית) והראה להשתמש במשטחים מחזירי אור ומתכתיים שאולי נראים מרשימים, אבל מאוד לא מציאותיים.

המאמר ממשיך וכותב שההדגמה רצה על 4 מחשבי 4-ליבות (שזה בערך 120MFLOP בדיוק כפול) וגם אז בקצב מאוד מקרטע. כותבי המאמר גם ציינו שהתוצאות שהוצגו המקדמיות עם RTRT אכן הציגו הצללה והשתקפויות מדויקות, אבל הטכנולוגיה הנוכחית עדיין מציגה תמונה כוללת מרישמה יותר.

אני מאמין (אך מקווה להתבדות) שאנחנו רחוקים עוד לפחות 5-6 שנים מ-RTRT שירוץ היטב על מחשבים ביתיים.

כהערת שוליים - nehalem לא אמור להיות במקור "נחלים" (הרבים של "נחל" בעברית וממשיך במסורת הבניאס ושאר נופי ארצנו)?

  • תגובות 436
  • צפיות 85.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

אני חושב שאינטל יצא בהנחיה לא לקרוא יותר לשמות קוד על שם דברים ישראלים. ה Larrabee מפותח בארץ ?

פורסם

אני חושב שאינטל יצא בהנחיה לא לקרוא יותר לשמות קוד על שם דברים ישראלים.

בדקתי קצת על השם - nehalem הוא שם של שבט אינדיאני, יש כמה עיירות בארה"ב עם השם הזה. לא לגמרי ברור איך צריך לבטא את זה.

מלבד זאת "בניאס" הוא בכלל לא שם עברי, אלא שיבוש ערבי של שם יווני (על שם האל פאן, פאניאס -> בניאס).

לגבי "דותן" אין ממש תירוץ, אבל זהו שם תנ"כי ולכן יכול להחשב כמעט אוניברסלי, כנ"ל "יונה".

חוץ מזה, זה עדיף על מה שעלול להיות אם איראן תחליט לפתח פעם מעבדים, חכה חכה ל"ג'יהאד" או ל"שאהיד" (הגרסה הניידת שרצה במהירות 33 מה"צ ועובדת על נפט, אם לוחצים על הכפתור האדום שיש יהודים בסביבה יש מופע אורקולי מרשים עם מסמרים מתעופפים).

פורסם

:lol: :lol: :lol: :lol: ^^^

פורסם

איראן בנתה איזה מחשב על מבוסס AMD לאחרונה וגם איזה חברה מהמפרץ הערבי קנתה 10% מ AMD...

פורסם

^^^

חברת ההשקעות של דובאי.

פורסם

איראן בנתה cluster מבוסס על אופטרונים. הפתרון הזה כבר שנים רבות שימש דרך לעקוף את האיסור על יצוא מחשבי על אמיתיים. בישראל ישמו את הרעיון הזה כבר לפני שנים רבות.

אני משער שטכנולוגיות cell או core היום מתאימות יותר מהאופטרון המזדקן לצורך טחינת המספרים הדרושה בפרויקט גרעיני, אבל אלו הן טכנולוגיות שטומאו על ידי היישות הציונית ולכן לא ראויות לשימוש על ידי העולם הערבי/פרסי הגאה.

בנוסף, יש דרך ארוכה בין לרכוש נתח מחברת טכנולוגיה לבין פיתוח של טכנולוגיה בעצמך.

פורסם

מה שנכתב בפתיח של השרשור פשוט לא נכון.

ה-Ray Tracing לא מחליף שיטות רינדור נוכחיות המבוססות פולגונים.

הפוליגונים משמשים לבניית הגאמוטריה בעוד ש-Ray Tracing משמש לחישובי תאורה, החזרים - ובעצם הצבע של כל נקודה על המסך. ה-Ray Tracing מופעל על סצנה שבנוייה מפוליגונים. הפוליגונים לא הולכים להעלם בעתיד הנראה לעין.

פורסם
  • מחבר

מה שנכתב בפתיח של השרשור פשוט לא נכון.

ה-Ray Tracing לא מחליף שיטות רינדור נוכחיות המבוססות פולגונים.

הפוליגונים משמשים לבניית הגאמוטריה בעוד ש-Ray Tracing משמש לחישובי תאורה, החזרים - ובעצם הצבע של כל נקודה על המסך. ה-Ray Tracing מופעל על סצנה שבנוייה מפוליגונים. הפוליגונים לא הולכים להעלם בעתיד הנראה לעין.

צודק, עודכן עם שינוי תחבירי.

פורסם

למעשה הוא די מסכם את הדברים שנאמרו גם כאן - צפויה התפתחות רבתי בתחום ה-GPU לחישובים כלליים. לטכנולוגיה ה-raster יש עוד מרווח נשימה של מספר שנים. הגישה של אינטל ליישום real-time ray-tracing ידרוש ככל הנראה כוח עיבוד עצום (וכמויות אדירות של זיכרון) - הפתרון עשוי להיות טמון באלגוריתמים מחוכמים.

פורסם
  • מחבר

יחד עם זאת עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין RASTERIZING לבין RAY TRACING. זה הכל סה"כ דרכים שונות לתכנת את אותה סצינה מבחינת אור ולא מבחינת כמות או הדרך בה הפוליגונים נראים?

בכתבה שלי שאגב התפרסמה במגזין השבוע כתבתי שהN1 של NVIDIA שיצא בשנת 1995 היה הדרך שלה לתכנת את המשחקים בצורה של מיפוי טקסטורות ריבועי, QUADRATIC TEXTURE MAPPING ואני מניח שזה היה התחליף היחיד עד היום לניסיון להעיף את הפוליגונים מהמלוכה ?

פורסם

יחד עם זאת עדיין לא הבנתי מה ההבדל בין RASTERIZING לבין RAY TRACING. זה הכל סה"כ דרכים שונות לתכנת את אותה סצינה מבחינת אור ולא מבחינת כמות או הדרך בה הפוליגונים נראים?

בכתבה שלי שאגב השבוע כתבתי שהN1 של NVIDIA שיצא בשנת 19995 היה הדרך שלה לתכנת את המשחקים בצורה של מיפוי טקסטורות ריבועי, QUADRATIC TEXTURE MAPPING ואני מניח שזה היה התחליף היחיד עד היום לניסיון להעיף את הפוליגונים מהמלוכה ?

זה היה בין תכנות הפירמידות...? :)

פורסם
  • מחבר

זה היה בין תכנות הפירמידות...? :)

אני חושב שבמאה ה120 שהשנה 19000 מתייחסת אליה אנחנו ניכנס לאולמות הולגרמה סגנון "אנטרפרייז", ניקח רובי לייזר, נלבש משקפיים וניכנס למציאות וירטואלית ל FreeWorld Open GL מלא (כל הזכויות על השם שמורות) ;)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים