עבור לתוכן

הדיון הראשי על פרוייקט Larrabee, מאיץ ה3D של Intel

Featured Replies

פורסם

אורן, יכול להיות שאלה ליבות מבוססות פנטיום P54C כמו שקונרו מבוסס פנטיום 3.

אבל עדיין 2TFLOPS לכרטיס מסך שיצא לקראת סוף 2009, זה לא משו :nixweiss:

אולי הכוונה ל- 32 מעבדי אטום...

  • תגובות 436
  • צפיות 86.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם
  • מחבר

מממ . . . נראה ש NVIDIA הולכת חזק נגד אינטל עם מייקרוסופט ומנסה לבלום את האיום של INTEL.

מיקרוסופט לא תציג ב DIRECTX 11 תמיכה ב RAY TRACING. אני מאוד מאוכזב מההכרזה הזאת ואלא אם כן מפתחים לא יעברו ל OPEN GL, לא נראה משחקים עם RAYT RACING ב2009 עד DIRECT X 12 לפחות ב2010.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8370&Itemid=1

פורסם

אינטל מכוונת רק על RT?

מעניין איך יהיו הביצועים שלה בDX רגיל מול AMD ונוידיה.

פורסם
  • מחבר

אינטל מכוונת רק על RT?

לא ידידי.

הכרטיס תומך RASTERIZATION, פשוט אם משחק יתוכנת ב RAYT TRACING ושאר הכרטיסים בשוק בקושי יריצו אותו, על הכרטיס של INTEL הוא ירוץ בטירוף ועם גרפיקה מהממת באיכותה.

בדיוק כמו שב95 3DFX הוציא את ה GLIDE שלה שעליו כל משחק נראה מדהים ורק ל 3DFX הייתה החומרה המתאימה בשביל להאיץ אותו.

בדיוק את אותו GLIDE של שנת 2009 בדמות DIRECTX11 NVIDIA מנסה למנוע ממיקרוסופט להציג וכמו שקראת, הוא לא יכלול תמיכה ב RAY TRACING.

מה היה קורה אם כן היה כולל תמיכה ב RT? אולפני משחקים היו עוברים לייצר משחקים ב RT שלא ל NVIDIA ולא ל ATI יש כרגע כרטיסים מוכנים לזה (גם לא ל אינטל אבל עוד 5 חודשים בדצמבר, יוצא SAMPLE ליצרנים).

פורסם

אלכס מוזר לי לקרוא את אותן התגובות בשני פורומים :silly:

פורסם
  • מחבר

אלכס מוזר לי לקרוא את אותן התגובות בשני פורומים :silly:

מכיוון שיש כסאח ביניהם ואין מלך בישראל, אני הישר בעיניי אעשה ואביא את החדשות הטכנולוגיות הטובות ביותר לכמה שיותר גולשים ישראלים. . ;)

פורסם

עדיין לא הבנתי איך אינטל תיקח את מעבדי הCELL שמבוססים על X86 ותגרום להם לבצע חישובי גרפיקה? (המעבדים הנוכחיים של אינטל לא מסוגלים להחזיק על עצמם חישובים של משחק).

פורסם
  • מחבר

אני מניח שזה דומה ל GP GPU שזה GENERAL PURPOSE ואז תוכל לגרום לכח העיבוד לעבוד על סוג שונה של חישובים.

יש פה איזה הסבר עם זה שCPU או GPU עושים האחד חישובים של נקודות צפות והשני חישובים אחרים, אולי מישהו אחר יוכל להסביר.

פורסם

בקצרה - CPU יעשה כל מה שתזרוק עליו, אבל GPU מיועד לחישובי DX9C, DX10 ו-OPEN GL, ויעשה אותם הכי טוב. יש תוכנות, מצד שני, שיכולות לנצל את הכוח האדיר שיש ל-GPU מודרני (בנוסף לזיכרון ייעודי לו), ולעבוד הרבה יותר מהר משהן היו עובדות על CPU לבד. זה נקרא GP-GPU - שימוש בכוח החישוב העצבני של הכרטיס מסך לביצוע מטלות חישוב מהר יותר ויעיל יותר.

למעשה, הגישה הזאת בעלת פוטנציאל לא פחות טוב מזה של שימוש בריבוי נימי קוד לניצול מעבדים בעלי 2 ליבות ומעלה.

פורסם

אוקיי, אז אתה אומר שהGPU יכול לעשות חישובי DX או OPEN GL למיניהם במהירות רבה ובאופן יותר יעיל ממעבד CPU.

אז איך בכל זאת לוקחים CPU רגיל X86 ונותנים לו יכולת חישוב DX או OPEN GL שתהיה טובה?

פורסם

כמו ש-CPU עושה את זה - ריבוי נימים. על כל כרטיס מסך היום יש איזה כמה מעבדים (Shaders), בטובים יש אפילו הרבה, ותכנות נכון לריבוי נימים יפיק תועלת אדירה גם מהכוח העצום שיש למעבדים האלה, וגם מהעובדה שעל כרטיס מסך מודרני יש לפחות 256MB של זיכרון פנימי ייעודי (GDDR ולא DDR רגיל), בעל רוחב פס אדיר ומהירות גבוהה מ-GDDR III ומעלה, שעושה את העבודה לא פחות טוב ממעבד-לוח-זיכרון.

http://hwzone.co.il/news/1215686742/83178/

מאוד ממליץ שתקרא את זה - חדשה משובחת.

פורסם
  • מחבר

אם ה LARRABEE מתבסס על ה CELL , אולי הגרסה הבאה שלו תתבסס על המעבד החדש הזה של IBM.

ובכלל מה ההבדל בין ה CELL ללבין ה סדרת ה POWER 6 וה 7 החדשה הזאת ?

מצאתי הסבר שמישהו כתב בנוגע לאופן פעולת ה CPU והGPU. מה אתם אומרים, זה נכון ב100%?

"כרטיסי מסך גם מחשבים INTEGER, ו CPU יודע גם לחשב FLOAT POINT . אבל (ופה זה מתחיל) ה CPU בנוי בעיקר ל INTEGER ו לפעולות חשבוניות ופונקציות פשוטות כגון: חיבור, חיסור ובזמן האחרון גם שורש, חיזקה (אגב את זה הוא עושה בכפל שנימצא ב LOOP מיספר פעמים כמיספר החיזקה) בקיצור כל משעושה מחשבון פשוט ב 15 שקל, אבל משמש מהר ובקמויות :).

כרטיס המסך לעומתו עושה לרוב פעולות גאומטריות במרחב תלת מימדי (TANGENS ARCTANGENS KOTANGENS SINUS וכו), לדוגמא למה ליצרני המשחקים לקח הרבה זמן לצייר עיגול עגול (ולא מרובע) כי עיגול מצוייר על ידי משולשים שבנויים על נקודת מפגש תיכונים. וזה חישובים אדירים.

ותכלס כרטיס גרפי הוא מחשבון מדעי אבל בהרבה יותר איטי (בהשוואה למעבד). "

פורסם

זה ההסבר הכי מטומטם ועקום ששמעתי בחיים שלי.

פורסם

זה ההסבר הכי מטומטם ועקום ששמעתי בחיים שלי.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

פורסם

יש בו כמה נקודות נכונות, אבל כן, הוא לא יותר מדי מוצלח.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים