המלצה על סרט: I Am Legend - עמוד 7 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה על סרט: I Am Legend


Yossarian22

Recommended Posts

פעם ראשונה שאני לא יודע אם אני מאוכזב או מרוצה מסרט שראיתי.

כעקרון, הם יכלו לפתח את הסרט הזה כל כך הרבה יותר... כמו שכבר אמרו כאן, נראה כאילו הורידו שם שעה שלמה מהסרט. היו יכולים וצריכים לפתח את הדמות של וויל סמית' הרבה יותר משעשו. בדמות הזאת יש פוטנציאל עצום, וזה מוביל אותי לנקודה שכנראה שמה את הסרט הזה בעמדה מעל הממוצע ולכיוון של סרט באמת טוב.

וויל סמית' הולך ומתפתח מסרט לסרט שהוא עושה, הולך ומתעצם. תמיד אהבתי אותו, אבל בסרט הזה הוא נותן תצוגת יחיד מדהימה שלא ראיתי כמוהה באף סרט עד היום. הוא עושה הכל בכזאת טבעיות, לא נראה שהוא מודע בכלל לזה שיש מולו מצלמות. ויותר מזה, הדמות שלו, אף על פי שלא פותחה מספיק, היא עדיין דמות מאד מורכבת, והוא מגלם אותה בצורה כל כך טבעית וטובה שזה פשוט דורש אוסקר (מה שהוא לא יקבל, כי זה לא סרט שמקבלים עליו אוסקר). דוגמה טובה לעוצמה וליכולת הקלילה שלו הוא הביצוע שלו בסצנה שהוא צועק אל האינפקטד (זה לא ספוילר, מי שלא ראה לא יבין מזה כלום, מי שראה יודע על מה אני מדבר). זה ממש כמה שניות, אבל זה כל כך עוצמתי שזה עשה לי צמרמורת בידיים.

מעבר לכך, הדמויות המשניות היו יכולות להיות טובות יותר, הן בקושי קיבלו זמן מסך, כי שוב, הסרט קצר ולא שלם, ויותר חשוב, הם לקחו שחקנים שלא קשורים לכלום, וליד וויל סמית' זה פשוט בולט שהם לא ברמה המתאימה לשחק לידו.

אולי כל הטענות האלה כלפי חוסר פיתוח דמויות ועלילה, נובע מזה שהרעיון שעומד במרכז הסרט הזה (שהוא רעיון כל כך גדול, הרבה יותר רחב ועמוק מרזידאנט אויל שמוזכר כאן שוב ושוב, ממש שלא בצדק), והדרך שבה הוא מוצג, דורש פורמט שלם וגדול הרבה יותר מסרט, כמו ספר או סדרה או סדרת . יש הרבה בעיות עם זה כי סרט אחד מספק חוויה עוצמתית ויחידנית, שקצת מאבדת מערכה בפורמטים אחרים, אבל הדבר כבר נעשה בצורה טובה בטרילוגיות, כמו זאת של שר הטבעות, אז אולי היה כאן מקום לנסות משהו דומה.

לסיכום, נהנתי מאד מהסרט, הקטעים של ניו יורק הריקה מדהימים בהתחלה, נמאסים מהר, הקטעים עם האינפקטד מעוררי גיחוך, לא מפחידים, לא מזוויעים, מפוספסים מאד.

הסרט הזה, אם היה נעשה טוב יותר מבחינת עומק, היה יכול להכנס למועדון האקסקלוסיבי של אל-מותיים וחסרי זמן, בו חברים כמו הטרילוגיה הראשונה של סטאר ווארס, סדרת אליאנס (יותר הראשונים), ואי.טי.

נ.ב

אני לא חושב שכתבתי כזאת הודעה רצינית וארוכה באתר הזה אי פעם... זה רק מראה עד כמה התרשמתי מהסרט המדהים והמיוחד הזה, לטוב ולרע.

מאוד מזכיר את ההתרשמות שלי מהסרט בייוולף, בהרבה היבטים. במיוחד התחושה של פוטנציאל לא ממומש, הפרזנטציה של הרעיון שנמצא בלבו של הסרט אבל יחד עם זאת רחב מכדי שהסרט יכיל אותו, והיעדר בשלות של הדמויות המשניות. כשלמרות הכל ובסופו של דבר, נהניתי ממנו.

^ ראית את "המרדף לאושר"? גם שם הוא מעולה, בכלל בשנים האחרונות הוא הבשיל להיות שחקן דרמטי טוב ("עלי" הוא עוד דוגמה).

די קשה להאמין כשנזכרים בנסיך המדליק מבל-אייר, וב"קריירת" הראפ שלו :lol:

היי! השיר Boom Shake The Room היה שיר ענק!

ונכון, עלי הוא דוגמא מצויינת.

דרך אגב, אמנם לא ראיתי את הסרט עדיין, אבל אני לא יכול שלא להזכר מיד בסרט cast away של טום הנקס, שם המיקוד המוחלט של הסרט בדמות שהוא משחק, ללא אינטראקציה עם דמויות אחרות (מלבד Wilson :)) , נראה דומה מאוד. האם יש מקום להשוואה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 145
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

יש מקום להשוואה לדעתי, ב 90% מהסרט הוא לבד (אם לא מחשיבים את סם הכלבה)

מוזיקת רקע כמעט ולא קיימת, האוווירה הכללית גורמת לצופה להזדהות איתו ולהרגיש איך זה להיות לבד בעולם, לחיות כל הזמן על הגבול הדק שבין שפיות לטירוף, ממש כמו בcastaway.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני זוכר שב cast away אהבתי את העובדה שברוב הסרט אין נעימות פס קול, דבר שלדעתי מהווה החלטת בימוי מצויינת שבהחלט עושה את העבודה בהעברת התחושה הנכונה. אני שמח שזה ככה גם כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש כמה שירים של בוב מרלי שמשתלבים בעלילה, אין כמעט (אם בכלל?) מוזיקת רקע

הנה, בדיוק כמו שאמרתי, הפסקול מורכב מ 4 שירים של בוב מרלי, שמתוכם 1 זה בכלל וויל סמית מזמזם:

http://www.imdb.com/title/tt0480249/soundtrack

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה נחמד אם היה לו כלב והיו קוראים לו ווילסון ;) מעין מחווה :smile1:

לפי דעתי זה רק עניין של זמן עד שוויל יקבל אוסקר[לאו דווקא על הסרט הזה כן...], או כמו שארי מהפמליה היה אומר "let's get this guy a statue" ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מסכים עם גל לגבי האינפקדט....

בניגוד להמון סרטים בשנים האחרונות שבאמת לא היו דמויות מפחידות אלה סתם מגוכחות...

כאן באמת נוצר רושם שנעשתה עבודה טובה מאוד.......קטעי מתח טובים איתם...ובהחלט דמויות שמקפיצות אותך עם טוב

(סיבה לראות בקולנוע) העיצוב הגרפי שלהן לפי דעתי מעולה...פשוט ככה צריך לעשות אותן...

כמובן שיכלו להוסיף עוד קטעים איתם...אבל בכל אופן...ואני ממש לא אומר את זה על כל סרט....כאן עשו עבודה טובה..אם זה במראה שלהם

בהתנהגותם בקולם ובכל השאר.........

אולי התחושה שלי נובעת מזה שגם הם מהווים חלק מהפספוס של הסרט הזה. אפשר היה לעשות עוד הרבה קטעים חזקים מאד איתם. סתם משהו שעלה לי לראש -

ספוילר

למה לא הייתה סצנה שבה הוא מציץ מהחלון של הבית שלו איזה לילה באקראי ורואה אותם מסתובבים ברחוב? זה בונה יופי של מתח אצל הצופה לקראת מה שיקרה הלאה.

או למשל סצנה שבה מסיבה כלשהיא הוא חייב לצאת החוצה בלילה... זה פשוט מתבקש לעשות סצנה כזאת...

בקשר לביוולף, עוד לא ראיתי... קראתי את הספר עם חברים בסיפריה של הבית ספר בכיתה ז' ... זה היה באנגלית, באנגלית מן ספרון כזה, וממש צחקנו... בטח אני אהנה לראות את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל הייתה כזאת סצינה, אחרי שהספוילר שלו ספוילר, והוא מנסה ספוילר

הוא מנסה להתאבד בפרץ של טירוף, לא יוצא החוצה באופן שקול ומחושב.

גם הסצנה ב"כוורת" לא מתאימה למה שאני מתכוון. אני מתכוון למשל, שהוא צריך משהו, לא יודע, אם חושבים אפשר להגיע למשהו הגיוני, מאיזה חנות ליד הבית שלו. ואז הוא חייב לצאת החוצה והוא עובר ברחובות, לתת לנו להרגיש מה זה המקום הזה בלילה, איפה שהאינפקטד מסתובבים חופשי... לא סתם שהוא נכנס בהם באוטו ולא רואים כמעט כלום... כי, לאורך כל הסרט יש את התחושה הזאת שהיום מגן עליו והחושך הוא האויב, אבל זה לא ממומש ולא קורה עם זה כלום חוץ מבסצנה האחרונה, וגם שם הכל נגמר ממש מהר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב בטעות כתבתי את זה בדיון אחד

אז אני מעתיק לפה -

טוב ראיתי את הסרט סך הכל סרט נחמד ודי מרגש

אבל זה הרבה הרבה יותר סרט דרמה מאשר אימה

יש בערך 80% דרמה ו20% אסונות\אימה\פעולה

אני חושב שהבעיה הגדולה בסרט זה שמתעסקים בעיקר בהווה ולא בעבר

הייתי רוצה יותר דברים מהעבר

וויל סמית באמת יתפתח להיות שחקן מצוין

אבל חסר לי עוד אירועים מהעבר וזה כבר עניין של תסריט

בכל אופן אני לא חושב שהוא טוב כמו RE3

RE3 לז'אנר שלו היה הרבה יותר טוב

וI AM LEGEND לא הגיע לרמה הגבוה של סרטי דרמה פעולה כמו להציל את טוראי ריין לדוגמה

עריכה-

החלק של אלוהים די מעצבן

רק אמריקאים יכולים להכניס לסרט כזה את אלוהים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...