החוק היבש לא "נרטב" אף פעם ! תאונות עם עצירה &#1 - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החוק היבש לא "נרטב" אף פעם ! תאונות עם עצירה &#1


Sting

Recommended Posts

evilsting- כדאי לך לשקול מחדש את הגישה שלך.

עם גישה כזו אתה תעשה עוד הרבה תאונות.

המהירות בה צריך לנסוע מוגבלת בחוק, אך צריכה להיות מותאמת לפי הדרך והמצב בו אתה נוסע.

אותו דבר לגבי שמירת מרחק.

אשמת מי זה בדיוק שהאוטו שלך ישן ולא בולם טוב?! אם אתה יודע את זה- שמור יותר מרחק. תזהר יותר.

בעבר הייתי נוהג על רנו אקספרס מודל 90'- וללא כל ספק הייתי נזהר הרבה יותר. ככה זה.

גם שנוסעים בכביש רטוב- נזהרים פי 10. ככה זה.

תנאי הנהיגה שלנו משתנים וצורת הנהיגה צריכה לנבוע מהם.

אתה אמרת ששמרת "מרחק סביר". אתה יודע מהו מרחק סביר ומהירות סבירה? כאלה שאיתם לא היית נתקע ברכב שמולך (מה שאמרתי נכון גם לגבי בית המשפט).

מבחינת החוק היבש אולי יש פרצה כלשהי שעוזרת לך כאן, למרות שאני בספק. אבל אתה כנהג צריך לשאוף לא לעשות תאונות, לא לעשות תאונות ולבדוק איך לצאת מהם מבחינה חוקית. :nono:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

תבינו, היו חסרים לי רק עוד 5-10 סנטימטרים לעצירה מלאה! זה כלום , הרכב שלי מטופל כראוי צמיגים הוחלפו בחורף שעבר ... אני מאמין שאם היה לי ABS זה לא היה קורה.

זה אבסורד שאני צריך לאמוד את המרחק יחסית לכל ... אם אני נוסע מאחורי טרנטה או אם אני נוסע מאחורי בוגטי ווירון שתפתח לי מצנח אחורי פתאום ותעצור במקום זה אומנם דוגמה קיצונית אבל אתם מבינים את העיקרון...

יכול להיות שגם בגלל שהוא בא לעשות פנייה ואז עצר גרם לבילבול מסויים הרי אתם לא עוצרים עצירה מלאה כאשר מישהו פונה מה גם שהוא אפילו לא אותת. הוא פשוט נעמד פתאום באמצע הכביש בצורה אלכסונית ולא השאיר לי מקום לברוח בכלל ממנו .

הנזק מסתכם כניראה ב 200 שקל על החלפת פנס ברכב שלי... לא סכום גדול מידי אבל עדיין יחסית לשטות של מישהו אחר זה מעצבן, אם היה קופץ לו ילד לכביש לדוגמה אז הייתי אוכל את זה בכיף ... קרה לי פעם מקרה דומה שרכב ממולי עצר בפתאומיות והצלחתי לעצור מ 100 קמ"ש גם עציבן אותי ממש בהתחלה אך כשראיתי פתאום פרה משתלולת על הכביש שבגללה הוא עצר הבנתי אותו.

אתה צריך לנהוג מתוך נקודת הנחה שכל הנהגים סביבך שיכורים/מדברים בטלפון/מתאפרות (נהגות)/קוראים עיתון/ כל דבר אחר שמסיח את דעתם בזמן נהיגה.

אני נהג דיי ותיק וההנחה הזו היא לא כזאת הזויה... אני יכול לספור לך בכל נסיעה על יותר משתי ידיים כמה אנשים מדברים בפלאפון , פעם אחת נסעתי וראיתי שלושה רכבים מזדחלים על הכביש , כשעקפתי אותם גילתי שהיה מדובר בשלושה בחורות אחת אחרי השנייה כשכל אחת מהן מדברת בפלאפון :s07:

בכל נסיעה של חצי שעה שלי אני רואה אנשים עושים דברים מפגרים על הכביש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה כיף לך עם גישה כזאת :xyxthumbs:

כשאני נכנסתי במישהו מאחורה, בטיפשותי האשמתי רק את עצמי(לא היו נפגעים למזלי),

אני ממש מקנא בך שיש לך אשם אחר בתאונה, כל הכבוד.

הלוואי עליי עיוורון ורמת הכחשה כזאת.

מה גם, שאתה משווה "אי שמירת מרחק" שלך, בתאונה

שהיא אשמתך לגמרי, לילדה שנאנסה אונס קבוצתי

והאנסים שלה יצאו לחופשי, ממש אותו דבר.

:kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וכלל מס' 2 הוא שתמיד הרכב הפוגע מאחור יהיה אשם בתאונה, ולא משנה מה הנסיבות שהובילו לפגיעה. 8)

כמעט תמיד. עדיין יש מקרים אחרים:

א. הרכב האחורי איבד שליטה (הכביש חלק באופן לא צפוי, פנצ'ר וכו').

ב. אם הרכב הקדמי עשה רוורס כמו שציינו כאן, או שהוא חתך אותך ואז בלם.

אבל באמת ב-99% מהמקרים זו אשמת הרכב שפוגע מאחור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

EvilSt!ng,

תקשיב טוב לטובתך.

למרות שזה לא נעים לשמוע אתה האשם. זה שהנהג מקדימה אידיוט/דפוק/שיכור/חדש/אשה (מחר את המיותר) לא מוריד ממך את האחריות לשמור מרחק מספיק (בהתאם לתנאי הדרך) כדי שתוכל לעצור בבטחה בכל מקרה.

פשוט מרבית הנהגים לא מעריכים נכון מהו מרחק מספיק. יש את חוק 3 השניות שעובד מצויין. כדאי לך לבדוק כמה אתה רחוק ממנו.

ועכשיו לגבי כמה טעויות שאתה ציינת.

לפני מספר ימים נסעתי לי לתומי בעיר כשלפתע הרכב שלפני בא לפנות שמאלה בלי איתות אפילו אך התחרט ובעצם דפק ברקס פתאומי במקום... לחצתי על הברקס ישר בחוזקה אך האוטו החליק לכיוונו אפילו האנד-ברקס לא עזר ! היו חסרים לי ממש עוד 5 סנטימטרים לעצירה , בקיצור היה מגע ממש קל והפנס ברכב שלי נשבר בעקבות כך לרכב השני לא נגרם כל נזק.

למה לעזאזל הרמת בלם-יד? זה לא בטיחותי ולא עוזר. במקרים מסוימים זה יכול לגרום לך לסחרור הרכב ולתוצאה הרסנית. בעת בלימה יש ללחוץ בחוזקה (עם כל הכח שיש) על הבלם ושתי ידיים על ההגה.

וזה:

תבינו, היו חסרים לי רק עוד 5-10 סנטימטרים לעצירה מלאה! זה כלום , הרכב שלי מטופל כראוי צמיגים הוחלפו בחורף שעבר ... אני מאמין שאם היה לי ABS זה לא היה קורה.

לידיעתך ABS לא מקצר בשום אופן את מרחק הבלימה. ברוב המקרים זה הפוך, מרחק הבלימה גדל. אבל אתה מרוויח שליטה ברכב לכל אורך הבלימה.

כלומר אם היה לך ABS והיית בולם באותו מצב כנראה שהתוצאה היתה זהה. אבל, ה ABS היה נותן לך את האופציה לבלום וגם להסיט את ההגה (במידה ואפשר) בכדי להימנע מהתנגשות עם הרכב שלפניך.

אני מאוד ממליץ לכל הנהגים (ובעיקר לצעירים יותר) ללכת ולעבור השתלמות במגרש החלקה. זה יתן לכם מבט הרבה יותר מפוקח על הרכב והשליטה בו ובעיקר הכרה במגבלות ויציאה ממצבים מסוכנים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נסעתי מהר מידי

מהירות היא דבר יחסי לתנאי השטח

היה פעם משפט מפורסם שבו מישהי נסעה בכביש חד סיטרי עם מכוניות חונות מ2 הצדדים במהירות של 40 קמ"ש ובדיוק קפץ לה ילד לכביש. כתוצאה מהתאונה הילד נפטר.

כאשר היא עלתה למשפט עלו שאלות האם היא תצא זכאית או לא הרי היא נסעה מתחת למהירות המכסימלית.

השופטים החליטו שהיא לא התחשבה בתנאים הסביבתיים ושהיא האשמה בתאונה. <אם אני לא טועה היה לה מאסר בפועל>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור אחד ששירת בין היתר כנהג בצה"ל ובבעלותו שנת 92 (המתעקש לעשות טוקיו דריפט בכל שלולית), וגם בעל הכרות די טובה עם הנושא, יש לי רק דבר אחד להגיד לך:

צמיגים.

חחחח בדיוק הזכרת לי..

אז נסענו אני ועוד 3 אנשים(יש פחות סיכויים שיקפוץ שוטר אם אתה מקפיץ אקסטרה מישהו בשכונה בשבת ב4 בלילה.. :) ) בירידה בכביש רטוב כשיש מבול בחוץ בירושלים.

טיפשות או משהו אחר לא יודע, האוטו האיץ בירידה וגם הגז היה לחוץ. פניה ימינה. הגלגלים ננעלו בלעט והיה חסר לאוטו 10 ס"מ בשביל להכנס לאי תנועה בנוי! בלעט זה היה כל כך מפחיד, האוטו היה ישן של חבר - סובארו לגאסי 97 בלי ABS, באינסטינקט שבא פתאום משום מקום ההנד-ברקס הורם ואני בטוח שרק בגלל זה לא הייתה תאונה.

פאק זה היה כל כך מפחיד כששמתי לב שהגלגלים ננעלו! פעם ראשונה מאז הרישיון שנוהגים בזמן גשם ועל כביש רטוב...

:jump:NOTE TAKEN :P:D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגשם הראשון נסעתי במושב ומישו פנה לכיוון שלי ועשה את הפניה רחבה מדי ונכנס לתוך הנתיב שלי

לחצתי על הברקס והחלקתי הצידה ובעצם בגלל זה שהחלקתי לא נכנסתי במשאית

ככה שהגשם וההחלקה הצילו אותי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר... אני רואה שאתה עדיין לא מבין.

תבין את זה טוב טוב- כן נסעת במהירות גבוהה מדי.

אתה יודע למה? כי נתקעת בו!

זוהי אשמתך.

גם אם אתה לא מבין את זה מבחינה הגיונית (וזה חבל מאוד), תבין לפחות שזוהי גישת החוק (ובצדק!!!!).

אתה צריך לשמור מרחק! מה התירוץ העלוב הזה של "עוד 5-10 ס"מ היו מספיקים לי"?!

אני בטוח שגם הילד (המפגר, אדיוט ומופרע) שיקפוץ לך לכביש ואתה תדרוס בעתיד, יחשוב בקבר "וואלה, עוד 10 ס"מ ולא הייתי מת\נכה".

אני גם בטוח שבכלא אתה תחשוב "וואלה, עוד 10 ס"מ לא הייתי יושב פה עכשיו".

הגישה שלך מטומטמת, תשנה אותה מיד. בגלל אנשים כמוך יש תאונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה ??????????????????????????? איך הגעת לזה ??? :kopfpatsch:

אל תבהל, לא ידעתי שאתה לא מכיר את השיר.

מוניקה סקס(להקה ישראלית) כתבו שיר שנקרא "כל החברה'",

על מקרה אונס בשמרת(4 חברים אנסו ילדה וזיכו אותם, כי הם היו בני עשירים)

ושורה מהשיר זה: "החוק היבש לא נרטב אף פעם, אפילו לא מדמעה של ילדה".

אז קצת פרופורציות אחי, לא התכוונתי להשמע מתקיף, סתם שתדע שאם נכנס במישהו מאחורה

אולי אתה לא אשם אבל מה שבטוח שאתה לא צודק.

אז תלמד מהמקרה ושים לב בכביש...אני אישית עם הזמן נוהג יותר ויותר כמו צבי מפוחד :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ליאור,

הקישור שנתת הוא דיון ערכי פילוסופי ואינו עומד בשום מבחן משפטי. למעט אולי הסיפור עם שנכנס לך לנתיב (חותך).

פשוט צריך לשמור בכל עת מרחק מספיק שיאפשר עצירה בהתאם לתנאים באותו הרגע. מה שאומר בד"כ גם לנסוע יותר לאט ממה שאנחנו רגילים.

זה אמנם קשה (ובטח שאני לא עומד בזה תמיד בעצמי) אבל זה מה שנדרש מהנהג בכביש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שחוץ מה"קיצור מרחק בלימה" הרוב מסתיימים באשמה באחוזים משתנים עד 50% אשמה לצד שנפגע מאחורה

זה במקרים הבודדים שהעניינים האלו לא נסגרו בין חברות הביטוח אלא הגיעו למשפט

אגב עכשיו שמתי לב שהנזק הוא קצת לפנסים

בשביל זה לא שווה אפילו להפעיל ביטוח, גם אם יש 50% אשמה על הצד השני

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...