החוק היבש לא "נרטב" אף פעם ! תאונות עם עצירה &#1 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החוק היבש לא "נרטב" אף פעם ! תאונות עם עצירה &#1


Sting

Recommended Posts

לפני מספר ימים נסעתי לי לתומי בעיר כשלפתע הרכב שלפני בא לפנות שמאלה בלי איתות אפילו אך התחרט ובעצם דפק ברקס פתאומי במקום... לחצתי על הברקס ישר בחוזקה אך האוטו החליק לכיוונו אפילו האנד-ברקס לא עזר ! היו חסרים לי ממש עוד 5 סנטימטרים לעצירה , בקיצור היה מגע ממש קל והפנס ברכב שלי נשבר בעקבות כך לרכב השני לא נגרם כל נזק.

עכשיו אני מודע לכך שהחוק היבש אומר שאני אשם בגלל אי שמירת מרחק,

אבל עדיין הדבר הזה נורא נורא מעצבן !!! לא נסעתי מהר מידי ואפילו שמרתי מרחק סביר ממנו , יש עוד גורמים שמשפיעים כמו איכות כביש לקויה, כביש רטוב והבדלי עצירה של כל רכב . הרכב שעצר בפתאומיות היה רכב מדבקה חדש הרכב שלי מודל 94 ... בכל זאת יש כאן הבדל מסויים למרות שהרכב מטופל כראוי. אז מה אני אמור להדפק עכשיו בגלל שיש לי רכב ישן ובגלל שאיזה אידיוט אחד החליט לעצור פתאום באמצע הכביש בגלל החלטה לקוי ?

האם יש משהו שאני יכול לעשות בנידון ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא הבנתי, הרכב שבא ממולך פנה שמאלה ונכנסת בו?

או שהוא היה הרכב לפניך (בכיוון התנועה שלך)?

במקרה הראשון - התאונה היא באחריותו המלאה. הוא צריך לתת לך זכות קדימה.

במקרה השני - המרחק שאתה צריך לשמור הוא לא קבוע. הוא משתנה בהתאם לתנאי הדרך (אמרת שהכביש היה רטוב) ואיכות הבלמים באוטו שלך (אתה צריך להכיר את האוטו שלך). אמרת בעצמך שיש לך ישן, ולכן אתה צריך לדעת לשמור יותר מרחק.

חוץ מזה, מי אמר שהוא אידיוט אחד שהחליט לעצור באמצע הכביש? החוק אמנם אוסר לרכב לעצור עצירה פתאומית ללא סיבה, אבל מי אמר שאין לו סיבה טובה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל עדיין הדבר הזה נורא נורא מעצבן !!! לא נסעתי מהר מידי ואפילו שמרתי מרחק סביר ממנו , יש עוד גורמים שמשפיעים כמו איכות כביש לקויה, כביש רטוב והבדלי עצירה של כל רכב . הרכב שעצר בפתאומיות היה רכב מדבקה חדש הרכב שלי מודל 94 ... בכל זאת יש כאן הבדל מסויים למרות שהרכב מטופל כראוי. אז מה אני אמור להדפק עכשיו בגלל שיש לי רכב ישן ובגלל שאיזה אידיוט אחד החליט לעצור פתאום באמצע הכביש בגלל החלטה לקוי ?

האם יש משהו שאני יכול לעשות בנידון ?

בדברים האלה רק אתה צריך להתחשב, על אחת כמה וכמה שאתה בחור נבון שמבין ויודע שהאשמה היא רק עלייך ושהמכונית שלך ישנה יחסית...

אם אתה יודע שהכביש רטוב ויודע שהרכב שלך לא עוצר הכי טוב שאפשר (ואני משאר גם שהצמיגים לא במצב הכי טוב), ועוד בתקופה הזאת

שהגשם לא רציף וכל מידי פעם יש והג'יפה והשמן עדיין עולה מהכביש...הייתה צריך פשוט לשמור יותר מרחק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העיניין הוא שאני לפחות זוכר משעורי הנהיגה שלי עדיין שכאשר עוצרים בפתאומיות מסתכלים במראה האחורית. אני לא פעם ולא פעמיים נמנעתי מתאונות כאלו כך.

אם תעשה ניסוי עם מאה מכוניות שיעצרו לך בכביש דיי מהיר בפתאומיות ללא שום סיבה תגיע לאחוזי תאונות נורא גבוהים... בתאוריה זה נשמע טוב אבל בפרקטיקה מרחקי העצירה לא ממש ישימים או הגיוניים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העיניין הוא שאני לפחות זוכר משעורי הנהיגה שלי עדיין שכאשר עוצרים בפתאומיות מסתכלים במראה האחורית. אני לא פעם ולא פעמיים נמנעתי מתאונות כאלו כך.

זו פעולה מונעת. אבל זה עדיין באחריות הנהג שמאחור לשמור מרחק.

ולגבי הניסוי שלך - אתה צודק, מסיבה מאוד פשוטה - אנשים לא מספיק שומרים מרחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור אחד ששירת בין היתר כנהג בצה"ל ובבעלותו שנת 92 (המתעקש לעשות טוקיו דריפט בכל שלולית), וגם בעל הכרות די טובה עם הנושא, יש לי רק דבר אחד להגיד לך:

צמיגים.

ואני לא אומר לך רק "לבדוק לחץ אוויר" ולהחליף צמיגי "חרטה-ברטה" ישנים/שחוקים בצמיגי "חרטה-ברטה" חדשים.

אתה לא רוצה לעשות תאונה רצינית. תשקיע סכום כסף קטן כעת, ותחסוך לעצמך את עוגמת הנפש והנזק הכספי וחס וחלילה הגופני.

רכוש רביעיית צמיגים טובים וסבירים מחברה מוכרת, ובדוק אחת לשבוע את לחץ האוויר בכל ארבעתם.

מרחק הבלימה יתקצר פלאים, פתאום השליטה ברכב תהיה קלה יותר וגם במצב של החלקה - רוב הסיכויים שתוכל לשלוט חלקית על הרכב, במקום לעזוב הגה ולחכות לבום.

וזה בעצם מופנה לכל הנהגים שבינינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^

נכון מאוד.

העיניין הוא שאני לפחות זוכר משעורי הנהיגה שלי עדיין שכאשר עוצרים בפתאומיות מסתכלים במראה האחורית.

ובכל זאת, האחריות כולה מוטלת על הנהג שצריך לשמור מרחק, לא על הבולם. באותה מידה הוא יכל לבלום כדי להמנע מלדרוס חתול שבדיוק עבר לו מול הגלגלים - הסיבה לבלימה הפתאומית לא חשובה כאן. מה שחשוב הוא שלא שמרת מספיק מרחק.

ואתה בטח ובטח לא יכול להסתמך על הנהג שיסתכל במראה. יותר מכך, אתה לא אמור להסמוך על שיקול דעתו של אף נהג אחר, בשום מצב. אתה צריך לנהוג מתוך נקודת הנחה שכל הנהגים סביבך שיכורים/מדברים בטלפון/מתאפרות (נהגות)/קוראים עיתון/ כל דבר אחר שמסיח את דעתם בזמן נהיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא אמור להסמוך על שיקול דעתו של אף נהג אחר, בשום מצב. אתה צריך לנהוג מתוך נקודת הנחה שכל הנהגים סביבך שיכורים/מדברים בטלפון/מתאפרות (נהגות)/קוראים עיתון/ כל דבר אחר שמסיח את דעתם בזמן נהיגה.

יפה אמרת, זה כלל מס' 1 בנהיגה.

וכלל מס' 2 הוא שתמיד הרכב הפוגע מאחור יהיה אשם בתאונה, ולא משנה מה הנסיבות שהובילו לפגיעה. 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מניסיון - לא מחייב שזו אשמתך

יש נסיבות מקלות

אם הנזק הוא מיזערי - עזוב את זה

אם תובעים אותך לך על משפט - השופט משכנע ללכת לפשרה - זאת אומרת הוא לא יפסוק לחובתך בלבד - יש לך נסיבות מקילות והן הנהיגה המסוכנת והלא אחראית של הנהג מקדימה .

השופט יכול לפרש את החוק וכמו כן אין כמעט חוק שלא ניתן להביא חוק נוסף שמקל על הפירוש שלו לטובתך ( כמו למשל נהיגה בלתי אחראית וכו ' ניגזרת של החוק הראשון לתנועה " אסור למנוע ולהפריע למהלך התנועה בדרך " ( אל תתפוס אותי בציטוט - אבל זו רוח הדברים )

לא יתכן שרק בגלל שמישהו נוהג לפניך על הכביש הוא יכול לעשות מה שבה לו ואם הוא יפגע אתה תהיה אשם ( אתה מבין את האפסורד ?)

כמו כן אי אפשר לשמור על מרחק בטוח בתחבורה צפופה כמו שיש היום ( עם מס' רכבים רב כל כך על הכביש ) - השופטים יודעים שהמרחקים בין הרכבים מקצרים ושופטים ומקלים בעקבות זאת .

כמו כן אם אתה חושב להגיע לפשרה ( על הסכום הקטן ) מחוץ לבית משפט - תתעקש על הנקודה שלך ותדגיש את האחריות של הצד השני - בקיצור תתמקח . לפי דבריך זו לא אשמתך בלבד . ( מעט מאוד מהמיקרים המשפטיים הם פשוטים - ואם הם כן - אז בשביל זה יש עורכי דין , לסבך אותם )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...