להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להזהר מגיבור-נט - סיוט של חנות, פרסום שווא


guringo

Recommended Posts

באמת לא נעים מה שהולך שם.

נדמה לי שזה היה השבוע בקורס "דיני עסקים" ששמעתי על האיסור להציג בפרסומת מוצר שלא קיים במלאי או משהו בסגנון.

"דיני תאגידים", אולי ? כך או כך, איסור ההטעיה בפרסום קבוע, בין היתר, בס' 7 לחוק הגנת-הצרכן (1981).

נראה לי כי ללקוח נוצרו מספר עילות תביעה חוזיות - בגין חוסר תום-לב במו"מ, חוסר תום-לב בקיום חיובים, טעות ידועה, והפרת-חוזה - אשר עשויות להעניק לו זכות לביטול העסקה ו/או לפיצויים.

נראה כי ניתן להסתייע גם בחוק הגנת הצרכן (1981) - ס"ק 14ג(ג)(1), ולשלוח הודעת ביטול העסקה לחנות (רצוי בדואר-רשום עם אישור-מסירה - אך אפשר גם בפקס או בדוא"ל (לפי ס' 14ד לחוק הנ"ל)), ולאחר כ-14 ימי-עסקים (לפי ס' 14ה לחוק הנ"ל) לבדוק שאכן בוטל החיוב בחב' כרטיסי-האשראי - ואם טרם בוטל - להורות על ביטולו המיידי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אצלינו זה נקרא דיני עסקים.

הכל טוב ויפה לגבי האפשרות של הצרכן לתבוע,אבל מדובר בכאב ראש,שכן את הפיצוי ייקח לו זמן ממושך עד שיקבל אותו מה שגם לגבי הבחור עם המסך - הוא נתקל די באטימות של חברת האשראי(למרות שאלה הנהלים) והחנות לא הסכימה לחתום לו על הטופס שמקנה לו את הזכות לקבל בחזרה את הכסף מחברת האשראי.

אני לא מבין את הטרנויות של הבחור שנעל את הדיון על המפרט מחשב שהתעכב,הבחור הזמין מהם מפרט והמתין די מספיק זמן גם אם זה שבוע נוסף,אבל ההתנהלות שלהם פשוט מזלזלת וקלוקלת.

כשאני הזמנתי משהו מ"נועה מחשבים" במקום המוכר אמר לי שיש מחסור במלאי של מה שהזמנתי ושזה יקח קצת יותר זמן מהזמן הממוצע למשלוח,המתנתי בראש שקט וקיבלתי בסופו של דבר את ההזמנה - הכל מסתכם ביחס ובהתנהלות של החנות בסופו של דבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גיבור מחשבים עוברים בגלוי על החוק!

אני הזמנתי מהם כ. מסך בטלפון (עסקת מכר מרחוק). כשהכרטיס הגיע ראו בינוני ומטה לא משנה כמהשיחקתי עם ההגדרות שלו ושל המסך. לא התרשמתי שהכרטיס מקולקל אלא שהוא אינו עולה על ציפיותי.

שלחתי להם בחזרה את הכרטיס בדואר רשום עם אישור מסירה וצירפתי מכתב שבו אני מבקש את כספי בחזרה בניכוי 5% לפי החוק.

התשובה של ואדים, מנהל החנות (זה היה בתקופה שהם היו עונים לטלפונים בעצמם), היתה: "אתה לא תקבל כסף שלך כי השתמשת בכרטיס"

(השתמשתי בו בערך יומיים שבהם שיחקתי ללא הועיל עם ההגדרות. אח"כ פשוט נמאס לי וחזרתי לאונבורד שלי).

ואדים הוסיף ואמר שהכרטיס נבדק במעבדה ונמצא תקין ,ולכן גם זיכוי כספי לא אקבל(!), כלומר לא רק שאת הכסף הם לא יחזירו אלא גם לא אוכל לקנות מוצר אחר תמורתו!

למותר לציין שעל פי החוק הוא חייב להחזיר לי את כספי מכיון שלא מדובר במוצר פסיד .למעשה ,גם אם היה נגרם לכרטיס נזק ,הם היו חייבים קודם כל להחזיר לי את כספי ורק אח"כ לתבוע ממני נזקים.

אחרי דין ודברים ,שכלל טלפונים נוספים מצד ,התרצה ואדים והסכים ,לפנים משורת הדין, לתת לי זיכוי בלבד שאותו אוכל לממש אימתי שארצה.

מס' חודשים אח"כ, כשרציתי לממש את הזיכוי נתקלתי במערכת הסדיסטית של שירות ההודעות שלהם.אחרי אינספור טלפונים,בסוף חזר אלי עובד בחנות,ומששמע את הסיפור שלי בדק במחשב ואמר שלא רשום שום דבר מסוג זה,ורק ואדים מוסמך לטפל בזה,והוא יחזור אלי...

טוב, נו, הוא לא חזר עד היום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שלי ידוע,מבחינת החוק מותר להחזיר מוצר באריזה מקורית ולבטל את העסקה עד 14 יום.במקרה שלך המוצר כבר היה בשימוש ולכן יש איזשהיא אפשרות אולי באמת להחזירו לאריזה(בתנאי שהיא שלמה ותקינה) ולהחזירה לחנות,אבל עפ"י החוק החנות לא מחוייבת לזכות אותך על כך.זה מוצר שאחזרי זה הם אמורים למכור אותו.

יש חנויות שבאמת אפשר רק לציין אותם לטובה בעניין הזה - שגם אחרי שפתחת את המוצר ולא היית מרוצה ממנו,הם יעשהו הכל כדי לרצותך(מה שלא קורה בגיבור..).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל חיוב טלפוני חייבים את 3 הספרות בחלק האחורי של הכרטיס..

ותרגעו עם ההשמצות כי לא חסר חנויות שלאחרונה תובעות משמיצים...

זכותם לבקש את ה3 ספרות עבור כל חיוב פרט לחיוב שנעשה בגיהוץ.

אין חובה להשתמש ב3 ספרות הללו בשום מצב כולל קניה באינטרנט, זוהי בחירת החנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני לא התרשמתי מהחנות הזו.

רציתי לקנות מהם כמה חלקים בניהם מעבד לוח וכו', הרוב הגדול של החלקים לא היה במלאי, למעשה רק לוח.

אבל גם קניית הלוח הזו הייתה סיוט, רציתי למשל ספק, עד שהוא (המוכר) הבין על איזה ספק אני מדבר, הוא בכלל לא ידע שיש חברה שנקראת FSP ויש להם מוצרים שלה...

יש לי מה להגיד אבל אני לא אפתח יותר מדי את הפה, סך הכל אני לא חוזר לשם ולא משנה כמה זול זה יהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואדים הוסיף ואמר שהכרטיס נבדק במעבדה ונמצא תקין ,ולכן גם זיכוי כספי לא אקבל(!), כלומר לא רק שאת הכסף הם לא יחזירו אלא גם לא אוכל לקנות מוצר אחר תמורתו!

למותר לציין שעל פי החוק הוא חייב להחזיר לי את כספי מכיון שלא מדובר במוצר פסיד .למעשה ,גם אם היה נגרם לכרטיס נזק ,הם היו חייבים קודם כל להחזיר לי את כספי ורק אח"כ לתבוע ממני נזקים.

מצטער ידידי... החוק אומר מכשיר חשמלי ניתן להחזיר לאחר 14 יום אם וכאשר לא נעשה בו שימוש לחלוטין.

השתמשת בו... מבחינת החוק הוא צודק. מבחינת השירות? זאת הבחירה שלהם...

זכותם לבקש את ה3 ספרות עבור כל חיוב פרט לחיוב שנעשה בגיהוץ.

אין חובה להשתמש ב3 ספרות הללו בשום מצב כולל קניה באינטרנט, זוהי בחירת החנות.

ועדיין זאת זכותם. והרבה מאוד חנויות עושות את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שלי ידוע,מבחינת החוק מותר להחזיר מוצר באריזה מקורית ולבטל את העסקה עד 14 יום.במקרה שלך המוצר כבר היה בשימוש ולכן יש איזשהיא אפשרות אולי באמת להחזירו לאריזה(בתנאי שהיא שלמה ותקינה) ולהחזירה לחנות,אבל עפ"י החוק החנות לא מחוייבת לזכות אותך על כך.זה מוצר שאחזרי זה הם אמורים למכור אותו.

יש חנויות שבאמת אפשר רק לציין אותם לטובה בעניין הזה - שגם אחרי שפתחת את המוצר ולא היית מרוצה ממנו,הם יעשהו הכל כדי לרצותך(מה שלא קורה בגיבור..).

החוק אומר שפתיחת האריזה לא אינ מהווה הרעה במצב המוצר.

בכל מקרה, החוק לא מתנה את ההחזרה, ועל בעל החנות לתבוע את נזקיו, אם יש כאלה, מהלקוח לאחר מכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק אומר שפתיחת האריזה לא אינ מהווה הרעה במצב המוצר.

בכל מקרה, החוק לא מתנה את ההחזרה, ועל בעל החנות לתבוע את נזקיו, אם יש כאלה, מהלקוח לאחר מכן.

כשקניתי מKSP פעם איזשהו מארז חיצוני לHD ג'נרי - כשהגעתי הביתה ופתחתי אותה התחרטתי ורציתי להחזירה,הם לא היו מוכנים בשום פנים ואופן לתת לי זיכוי על כך כי לא הייתה להם אפשרות למכור את המוצר הזה עקב כך שהאריזה קצת הצ'תקמקה בדרך.

סה"כ חנויות שהולכות לקראת הלקוח ונותנות לו אפשרות להחזיר מוצר גם לאחר שנפתח פשוט עושות שירות טוב ללקוח ולא מחוייבים בכך עפ"י חוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא נעים מה שהולך שם.

נדמה לי שזה היה השבוע בקורס "דיני עסקים" ששמעתי על האיסור להציג בפרסומת מוצר שלא קיים במלאי או משהו בסגנון.

ממש רחמתי על הבחור עם המסך,מעניין מה נסגר איתו.

אני באמת חושב שכדאי לבדוק מה נסגר עם החנות הזו בעקבות כל התלונות הללו שיש נגדם.אם על כל אחד שרוצה לקנות מחשב באייבורי\KSP אתם מפציצים בביקורות רעות אז למה אי אפשר לעשות אותו דבר לחנות הנ"ל?

שלום, אני בעל המסך מהפוסט:

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=292460.0

קודם כל, אני יכול לספר כמו שכתבתי שם שאחרי 45 (!!!) יום סוף סוף קיבלתי את הכסף שלי בחזרה וזה רק כי ממש לא הייתה להם ברירה כי לעולם לא קיבלתי מהם את המסך ששילמתי עליו.

החנות הזאת היא החנות בעלת תודעת השירות הכי נמוכה ועלובה שראיתי מעודי, פשוט אין שם תודעת שירות!!!!

אני לא רוצה לכתוב את כל מה שאני מרגיש וחוויתי עם החנות הזאת כי אני לא רוצה לחזור לעצבים שהיו לי על החנות הזאת.

אני רק יכול לבקש שתעשו חיפוש בפורום הזה על חנויות לפני שאתה הולכים לבצע רכישה של מוצר. חיפוש קצר על "גיבור מחשבים" היה חושף בפניכם את מעללי החנות.

מוסר ההשכל מכל הסיפור הזה הוא:

1) לא להאמין לאף אחד, גם אם מדובר בחנות לגיטימית עם סניפים.

2) לא לשלם לעולם מראש למוצר אלא אם אין ברירה ובכל מקום בארץ תאלץ לשלם מראש.

3) לעולם, אבל לעולם, לא לשלם בתשלום אחד כי חברת האשראי לא יכולה לבטל עיסקה של תשלום אחד.

4) לא לוותר על מה שמגיע לך בתוך צרכן!! כולל שירות ואדיבות!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קיסין אחינו,העם איתך :yelclap:

נראה לי באמת צריך להעביר את ההמלצות שלך לסטיקים,מעט אנשים יודעים את הדברים האלה.

אני באמת מאחל לך שתיפול רק על חנויות טובות בעתיד.

לפחות דבר אחד טוב כן יצא.הרבה אנשים למדו לקח לגבי החנות הזו מהמקרה שלך.

קיבלת את הכסף באיזו סיטואציה?אני זוכר שבפעם האחרונה דיברת על התארגנות לתביעה קבוצתית.

קנית בסוף מסך?או שהתייאשת לחלוטין מהחוויה עם החנות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קניתי לבסוף את המסך שלי בחנות LCDTV בפתח תקווה ורק מילים טובות אני יכול לומר על חווית הקנייה שם.

את הכסף קיבלתי בחזרה דרך ויזה, פשוט ראיתי בחיוב החודשי את הזיכוי של החנות.

זאת הסיבה גם שהתביעה לא יצאה לפועל כי את הזיכוי קיבלתי מספר ימים אחרי שאיימתי על המוכרים (הלכתי פיזית לחנות כדי לאיים) שאני מתכוון ללכת למשטרה לפתוח תיק על הונאה, בנוסף לתבוע את החנות בבית משפט לתביעות קטנות ובנוסף ליצור קשר עם התוכנית "שומר מסך" ולהעביר להם את כל הממצאים שאספתי על החנות.

יכול להיות שהאיום השפיע ויכול להיות שלא, אותי זה לא עניין באותו רגע, העיקר שקיבלתי את הכסף שמגיע לי בחזרה.

אם המקרה שלכם הוא לגיטימי אז תפסיקו להיות ישראלים ותזיזו את התחת שלכם ותתבעו את החנויות!

תגרמו להם להזיע ותשיגו את מה שמגיע לכם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ככל שלי ידוע,מבחינת החוק מותר להחזיר מוצר באריזה מקורית ולבטל את העסקה עד 14 יום.במקרה שלך המוצר כבר היה בשימוש ולכן יש איזשהיא אפשרות אולי באמת להחזירו לאריזה(בתנאי שהיא שלמה ותקינה) ולהחזירה לחנות,אבל עפ"י החוק החנות לא מחוייבת לזכות אותך על כך.זה מוצר שאחזרי זה הם אמורים למכור אותו.

יש חנויות שבאמת אפשר רק לציין אותם לטובה בעניין הזה - שגם אחרי שפתחת את המוצר ולא היית מרוצה ממנו,הם יעשהו הכל כדי לרצותך(מה שלא קורה בגיבור..).

תמיר, אתה טועה ואינך מכיר את החוק. גם אם המוצר היה בשימוש אם אני מחזירו תוך שבועיים באריזתו המקורית,הם חייבים להחזיר לי את כספי. ועל איזה אריזה "שלמה ותקינה" אתה מדבר?....כולה קיבלתי את הכרטיס בתוך שקית אנטי סטטית...תקעתי אותו למחשב,ניסיתי, לא אהבתי ,החזרתי. אם הייתי תובע אותם הם היו מפסידים. אבל למי יש כח להתחיל להתרוצץ בבתי משפט?..

מצטער ידידי... החוק אומר מכשיר חשמלי ניתן להחזיר לאחר 14 יום אם וכאשר לא נעשה בו שימוש לחלוטין.

אני לא מכיר שום חוק כזה... קראתי לפני ולפנים את חוק הגנת הצרכן ולא מוזכר שם שום דבר מיוחד על מכשרי חשמל. מה שאתה מצטט זה תקנונים של חנויות.ברור שזה נוח להם ככה אבל התקנונים האלו אינם חוקיים.

כשקניתי מKSP פעם איזשהו מארז חיצוני לHD ג'נרי - כשהגעתי הביתה ופתחתי אותה התחרטתי ורציתי להחזירה,הם לא היו מוכנים בשום פנים ואופן לתת לי זיכוי על כך כי לא הייתה להם אפשרות למכור את המוצר הזה עקב כך שהאריזה קצת הצ'תקמקה בדרך.

סה"כ חנויות שהולכות לקראת הלקוח ונותנות לו אפשרות להחזיר מוצר גם לאחר שנפתח פשוט עושות שירות טוב ללקוח ולא מחוייבים בכך עפ"י חוק.

במקרה שאתה מתאר זאת לא היתה עסקת מכר מרחוק. בעסקת מכר מרחוק העסק מחוייב להחזיר לך את כספך גם אם פתחת את האריזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת על העניין של 14 ימי עסקים להחזרת מוצר וכו'-

החוק קובע ש-

ניתן להחזיר כל מוצר לחנות בפרק זמן של עד 14 ימי עסקים מיום הרכישה, כל עוד המוצר באריזתו המקורית ולא נעשה בו שימוש.

מרגע שהשתמשת בכרטיס מסך, זה לא נתון לשביעות רצונך- אתה לא יכול להחזיר את הכרטיס ולקבל זיכוי כספי. זיכוי של החנות- זה נתון לשיקולם בלבד.

עוד הרחבה קטנה על החוק המדובר-

החזרת מוצר מותנית בתנאים כאלו בשביל שהחנות אליה תחזיר את המוצר תוכל למכור אותו כמוצר חדש. אם פסלת את המוצר למכירה בצורה כלשהי, החנות לא מחויבת להחזיר לך אגורה.

היה סיפור עם מסכי סאמסונג, שהייתה אות שמציינת את יצרן הפאנל שבמסך (עכשיו כבר אין, אגב. על המדבקה האותיות A S ו C לא נמצאות יותר)

על אריזת המסך יש מדבקה של היבואן, שברגע שהיא נקרעת- סימן שהמסך נפתח, והוא לא חדש. ראיתי מקרה שלקוחות דורשים לקנות את המסך, לפתוח אותו, להסתכל על המדבקה, ואם זה לא מה שהם רצו- להחזיר את זה.

לכו תסבירו להם שהם עכשיו פסלו את המוצר למכירה, ולפי החוק החנות לא מחויבת לקבל את זה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת על העניין של 14 ימי עסקים להחזרת מוצר וכו'-

החוק קובע ש-

ניתן להחזיר כל מוצר לחנות בפרק זמן של עד 14 ימי עסקים מיום הרכישה, כל עוד המוצר באריזתו המקורית ולא נעשה בו שימוש.

פיקה,קראתי את החוק, ואין שם שום מילה על שימוש במוצר! רק אם מדובר במוצרים מתכלים למשל .(אני לא יכול להחזיר בקבוק מיץ אחרי שכבר שתיתי ממנו..) .אתה מצטט תקנונים של חברות ולא את לשון החוק. החוק מדבר על החזרה באריזה מקורית וזה הכל. אתה אפילו יכול להחזיר מוצר שקילקלת ולדרוש את מלוא כספך חזרה ,והחברה תהיה חייבת להחזיר לך את הכסף.רק לאחר מכן היא תהיה רשאית לתבוע ממך פיצויים.

יכול להיות שאני טועה ולא קראתי טוב או החמצתי משהו,אז בוא ותעמיד אותי על טעותי,ותראה לי ציטוט של החוק שמתנה את החזרת המוצר באי-שימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...