מישהו יכול להסביר לי??? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מישהו יכול להסביר לי???


A-L-o-n

Recommended Posts

מקור - ויקיפדיה

לינק למאמר מלא:http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%93

מעבד, יחידת העיבוד המרכזית (CPU - Central Processing Unit), הוא החלק המרכזי במחשב, שמבצע את הפקודות המאוחסנות בזיכרון המחשב. פקודות אלה הן פקודות אלמנטריות ביותר, כשכל פקודה בנויה מרצף קצר של ביטים, שמשמעותו מובנת על-ידי המעבד. רצף זה קרוי שפת מכונה. כל דגם של מעבד מתאפיין בסט הפקודות שלו.

המעבדים המודרניים (המכונים מיקרו-מעבדים) בנויים על גבי שבב אחד בודד. יכולותיו של המעבד כוללים קריאת מידע מהזיכרון או מהתקנים שונים, ביצוע פעולות מתמטיות ולוגיות על מידע זה וכתיבת תוצאות החישוב בחזרה לזיכרון או לחלופין שליחתו להתקנים חיצוניים. יכולת זו מאפשרת למעבד גמישות רבה מספיק כדי לשמש למגוון רחב ביותר של יישומים.

מבחינה מספרית, הרוב המכריע של המעבדים המיוצרים כיום, משמשים כיחידות בקרה של מוצרי צריכה דוגמת: צגים, מדפסות, מכוניות, מכונות כביסה טלפון סלולרי, וכן הלאה. המעבדים הללו מיועדים לשימושים ייעודיים, למשל - עיבוד אות ספרתי (DSP), מיקרו-בקר, עיבוד רשתות תקשורת (Network Processing), או מעבד גרפי. למעבדים אלו סט פקודות שונה הנותן עדיפות לפקודות שאותן מעבד זה . עם זאת, המעבדים בעלי החשיבות הרבה ביותר מבחינה טכנולוגית, בהם מתמקדים רוב מאמצי המחקר והפיתוח הם המעבדים המשמשים כיחידת עיבוד מרכזית במחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח התרד ברוך הבא..

לפני שאלות מיותרות וכו..אני ממליץ לך לקרוא את המדריכים והמאמרים באתר..

כמו כן להריץ חיפוש בפורום על משהו לא ברור..

ויש לך מידע בWIKI על כל נושא אפשרי...

;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מעבד מבצע פעולות. המעבד מסוגל לבצע מספר פעולות מסויים בכל "יחידת שעון" כל יחידת שעון נקראת HZ (הרץ). מיליון יחידות שעון כאלו נקראות MHZ (מגה הרץ). מיליארד פעולות כאלה נקראות GHZ (ג'יגה הרץ).

בעבר, ככל שהמעבד היה יותר מהיר (יותר יחידות שעון בשניה) הוא היה יותר טוב ומהיר.

כיום, יצאה חדשה (משהו כמו צורת הבניה של המעבד, המבנה שלו) שהיא יותר מהירה מהקודמת. זאת אומרת, שבכל HZ אחד (יחידת שעון) במקום לבצע למשל 3 פעולות הוא 5. אז ככה אם תיקח מעבד ישן שהיה במהירות 2 GHZ ומעבד עדכני במהירות 1.5GHZ, העדכני יהיה מהיר יותר כי הוא יותר פעולות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...