ארגון המורים מאיים: נשבש ההכנות לבגרויות - עמוד 6 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ארגון המורים מאיים: נשבש ההכנות לבגרויות


Dr. Evil

Recommended Posts

  • תגובות 195
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

צודק, אני גם בבית ספר פרטי וכל המורים שלי בעלי תארים אקדמאים.

המחנכים שלנו הם אנשים שהוציאו מעל 700 בפסיכומטרי (המחנך של הכיתה המקבילה הוציא 800 עגול).

אם הוא לא הבית ספר הכי עשיר במדינה, אז הוא לפחות הכי יפה:

יש מצב אתה לומד במדעים ואומנויות בירושלים? ליד גן החיות?

הייתי שם במחנה קיץ, מקום יפה ובהחלט בעל מורים משכילים, למעשה גם התקבלתי אך איני לומד שם מכל מיני שיקולים כלכליים :-[

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל העבודה שרובם עושים גם זה יותר מידי.

שיתחילו ללמוד כמו שצריך ולא לעשות צחוק מהעבודה, ואז שידברו על תוספות תשלום.

ולא, הם לא מלמדים כמו שצריך- כי אם הם היו מלמדים כמו שצריך מערכת החינוך והנוער לא הייה נראה כמו שהוא נראה היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשביל העבודה שרובם עושים גם זה יותר מידי.

שיתחילו ללמוד כמו שצריך ולא לעשות צחוק מהעבודה, ואז שידברו על תוספות תשלום.

ולא, הם לא מלמדים כמו שצריך- כי אם הם היו מלמדים כמו שצריך מערכת החינוך והנוער לא הייה נראה כמו שהוא נראה היום.

זה כמו התרנגולת והביצה.

כדי להצדיק שכר נורמלי, צריך מורים טובים. כדי להביא מורים טובים, צריך שכר נורמלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מצב אתה לומד במדעים ואומנויות בירושלים? ליד גן החיות?

הייתי שם במחנה קיץ, מקום יפה ובהחלט בעל מורים משכילים, למעשה גם התקבלתי אך איני לומד שם מכל מיני שיקולים כלכליים :-[

זה בירושלים, אבל זה לא מדעים ואומנויות.

זה בית ספר במושבה הגרמנית, ניקרא הרטמן (הבית ספר היחידי שבו מורים מבריזים לתלמידים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמעת פעם על "שעות לימוד" ו"מספר תלמידים בכיתה"?

אלו גורמים קריטיים ומהותיים לאיכות החינוך, לא רק איכות המורה (שכמובן חשובה).

גם עם שעות הלימוד הקיימות עכשו המורים לא עושים הרבה... רבע שעה על השתקת הכיתה (שאמת אפשר לעשות הרבהיותר מהר- והיו לי כמה מורים שאחרי 5 דקות ראשונות איתם הייה בכיתה שקט יחסי לאורך כל השנתיים שהמורים האלה לימדו אותנו!), רבע שעה על סיפורי סבתא שלא קשורים לעולם, רבע שעה עם הסתבכות עם עצמם- והופה, נגמר השיעור :bash:

ואני לא מדבר על זה שיש מורים שפשוט שורפים שעות שלמות כדי לקבל שעות תיגבור אחר כך... או על מורים שפשוט לא בא להם ללמד אז הם משחררים את הכיתה ב10 מתוך 12 השעות השבועיות שיש להם...

לתלמידים זה כיף, ואף אחד (כמעט) לא מתנגד לזה, אבל זה לא אומר שלמורים יש את הזכות לדרוש יותר על זה שהם עושים בית זונות לתלמידים! זה לא המטרה של בית הספר, ולא בשביל זה אלפי תלמידים מתעוררים בשעות לא הגיוניות כל בוקר.

ועם הטימטום שהולך בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים בכלל הם צריכים לשבת בשקט ולהגיד תודה שמישהו מעסיק אותם!

9 שנים שבהם לא לומדים כמעט שום דבר! מבזבזים חצי שנה על טכסים מעפנים ושיעורי "יצירה" או ועדות קישוט, ובחצי השני המורים מנסים ללמד בשיטות הכי מטומטמות ובדרך הכי זרקנית שיש!

אני כמעט ולא עשיתי שיעורי בית, הייתי מבריז מלא, ובקושי הקשבתי למורים, אבל לקרוא איכשהו למדתי תוך חצי שנה מאז שהגעתי לארץ- עקרונית לבד , ועם עזרה באמת מינימאלית (בסוף כיתה א' ידעתי לקרוא יותר טוב מרוב הצברים, כשאני הייתי רק שנה בארץ), בשאר המקצועות הייתי מוציא מאיות ובד"כ הייתי מתקדם פי 2 יותר מהר משאר הכיתה ורק כי הייה לי משעמם בזמן השיעורים (הייתי לומד לבד מהספרים- פשוט מתקדם בעצמי...).

אפילו אנגלית למדתי תאכלס לבד- ואני לא מדבר על כל החוקים- אלא אנגלית שימושית, שלא מלמדים בבית הספר (!), רק ע"י קריאה של 4~5 ספרים נורמאליים (ממוצע של 400 עמודים לספר) באנגלית.

את כל זה עשיתי תוך סינון ה"תירגולים" מיותרים (שמקבעים צורת חשיבה מסויימת ומנטרלים את היכול להתמודד עם בעיות) וטחינת המים (237687346 חזרות על אותו הדבר), והתעלמות מהסברים מפגרים.

הייה לי מיקרה בכיתה ט' שבמשך כמה שבועות "למדנו" משהו חדש במתמטיקה, וממש זרקתי ז', אז במבחן הוצאתי איזה 80, וזה גם בחסד (כי ממש לא הבנתי את החומר... ועם רמת ידע כזו נותנים 80- אז זה רק מוכיח עד כמה המצב קשה... כי מבחינת המורה הייתי בסדר גמור!). אחרי המבחן לקחתי את הספר ופשוט ביומיים עברתי על החומר מהתחלה... אחרי שבוע הייתי כבר מתווכח עם המורה על דרכי פיתרון ועל כל מיני דברים לא מובנים שהיא חירבשה.

בביולוגיה היתה לי מורה ממש טובה... אני את המקצוע לא כל כך אהבתי, ועדיין הייתי מוצא ציונים מקסימאליים (כולל בונוסים וכו'). הייה מיקרה שבאתי לבית הספר ושמתי לב שכולם בלחץ מדברים על איזה מבחן, כששאלתי על מה מדובר סיפרו לי שיש איזה מבחן שיכבתי בביולוגיה באותו היום (ואיכשהו הם מתכוננים אליו כבר שבוע :P בלי שאני יודע עליו בכלל ;D). בלי להתכונן, מהשרוול, סיימתי את המבחן בחצי מהזמן וקיבלתי שוב את הציון המקסימאלי. כששאלתי את המורה למה הרמה כל כך נמוכה היא אמרה לי שזה ההוראות של משרד החינוך וגם היא חושבת שצורת הלימוד זה די ביזבוז זמן.

ובאמת שאם אני הצלחתי להתקדם לבד כל כך הרבה בשנים האלה (ועוד בהתחשב בזה שביליתי חצי מהשיעורים בחוץ- על הפרעות ;D, או בבית- על מכות בהפסקות) באמת שכולם יכולים להספיק הרבה יותר ממה שעושים היום בזמן הזה!

זה כמו התרנגולת והביצה.

כדי להצדיק שכר נורמלי, צריך מורים טובים. כדי להביא מורים טובים, צריך שכר נורמלי.

ונגיד יבואו מורים טובים

אז מה יעשו עם המורים ה"ישנים"?

אני רוצה לראות שמפטרים את כל הבטלנים\ ות שמלמדים 30 שנה ואף תלמיד שלהם לא זוכר את שם המקצוע אחרי סיום הלימודים...

הייה לי מורה שהייה חדש בבית הספר, והוא פשוט הייה אידיוט. חרא של בנאדם וחרא מורה.

את החומר למדנו לבד (לא הייתה ברירה) ואיכשהו היינו מקבלים ציונים נורמאליים (אחרי שהוא הייה מגלה לנו את התשובות במבחנים שלו :kopfpatsch:).

למנהלת לקח שנתיים להעיף אותו, וזה אחרי שפשוטו עשינו עליו חרם הכיתה (התייחסנו אליו בתור עציץ)

זה בירושלים, אבל זה לא מדעים ואומנויות.

זה בית ספר במושבה הגרמנית, ניקרא הרטמן (הבית ספר היחידי שבו מורים מבריזים לתלמידים).

תתפלא ::)

החרא (זה שעשינו עליו חרם) הייה מבריז לנו קבוע... גם משיעורי תיגבור שהוא בעצמו קבע (!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו מה נתת פה את הקורות חיים שלך...

זו בדיוק הסיבה שכיתות הלימוד צריכות להיות קטנות יותר!!! :bash:

היום החזירו את שיטות לימוד הקריאה לפעם, למה שאני למדתי, כמו ב"חיידר".

זו השיטה הכי טובה, אולי "פרימיטיבית" אבל מביאה לתוצאות הטובות ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו מה נתת פה את הקורות חיים שלך...

זו בדיוק הסיבה שכיתות הלימוד צריכות להיות קטנות יותר!!! :bash:

היום החזירו את שיטות לימוד הקריאה לפעם, למה שאני למדתי, כמו ב"חיידר".

זו השיטה הכי טובה, אולי "פרימיטיבית" אבל מביאה לתוצאות הטובות ביותר.

אנחנו 25 תלמידים בכיתה, אבל בשיעור ממוצע אנחנו 13, ובתקופה הבאה לא ניראה לי שנימצא מיניין בשתי הכיתות יחד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כדי שתהיה למידה טובה צריך 3 גורמים:

1- כיתות לימוד קטנות ולא 40 תלמידים בכיתה.

2- מורים איכותיים.

3- תלמידים שהם בני אדם ולא קופים אוזבקים.

הבעיה בארץ מתחילה בזה שאין אף אחד מהגורמים האלו.אז מה הפלא שהמצב נראה ככה?

ואללה, אני "למדתי" בכיתות של 40 איש, אולי המצב בכל זאת השתפר?

הוא בבית ספר פרטי אם אני לא טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו מה נתת פה את הקורות חיים שלך...

זו בדיוק הסיבה שכיתות הלימוד צריכות להיות קטנות יותר!!! :bash:

היום החזירו את שיטות לימוד הקריאה לפעם, למה שאני למדתי, כמו ב"חיידר".

זו השיטה הכי טובה, אולי "פרימיטיבית" אבל מביאה לתוצאות הטובות ביותר.

כל יום הייה אצלנו "חוויה" חדשה, וכל מורה הייה ייצור בפני עצמו... זה ממש לא קורות החיים שלי :P

ואולי היה פשוט יותר אם כיתות הלימוד היו קטנות יותר, אבל זה לא הסיבה העיקרית לכישלון של מערכת החינוך. זה סתם תירוץ למורים לזרוק יותר ז ולהאשים את הממשלה והתלמידים בכישלון שלהם.

מהניסיון שלי, מורה טוב יסתדר גם בכיתה של 200 איש, ולמורה גרוע יהיו בעיות גם עם 5 תלמידים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נכון, אבל גודל כיתות הלימוד זה גורם מכריע.

ברור שמורה טוב צריך לדעת להתשלט על תלמידים וזה לא דבר נרכש, לך תמצא כאלה אנשים עם השכר הזעום שהם מקבלים בתור מורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך נכון?

אני רוצה לראות מורה שמלמד 200 תלמידים שלא יושבים לשנייה ,זורקים עליו דברים וצועקים ומביע אותם להשגים.

גם המורה מצויין לא יצליח לעשות את זה כי זה בלתי אפשרי במצב כזה.

כדי שתהיה למידה טובה צריך 3 גורמים:

1- כיתות לימוד קטנות ולא 40 תלמידים בכיתה.

2- מורים איכותיים.

3- תלמידים שהם בני אדם ולא קופים אוזבקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...