מתי לדעתכם יהיו תוכנות שמנצלות מעבדים כפולים...כי כרגע זה ביזבוז - לא? - עמוד 3 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתי לדעתכם יהיו תוכנות שמנצלות מעבדים כפולים...כי כרגע זה ביזבוז - לא?


eitanbts

Recommended Posts

  • תגובות 67
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

הצליחה יפה שיווקית , כמו ה-DDR2 של אינטל שהצליחה כל כך יפה ש- גם עברה למתכונת דומה

המיקרו-ארכיטקטורה? היא הצליחה לקחת את בכל המבחני ביצועים לשנה וחצי

למה להגיד שה 64bit לא הצליח ?, סוף סוף אפשר להשתמש ביותר מ 4GB !!!.

אהמ, עם 3 סלוטים (סוקט 754) ומקסימום של 3GB (הגבלה של הלוח אם)? או עם 4 סלוטים ומקסימום של 4GB (סוקט 939 והגבלה של הלוח אם)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפחות כפולי מנוצלים חלקית וזה טבעי לעת הזאת שזה כך

אבל מה עם מעבדי 64bit שהגיע מבית עם הרבה רעש וצלצולים

מה אתה אומר... :kopfpatsch:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=7635643

http://www.softimage.com/products/pro_ren/default.aspx

http://www.newtek.com/news/releases/12-14-04a.html

תמורה של 20% ביצועים רק מהמעבר ל-64 ביט, כמו כן זה גם עונה על השאלה שלך לגבי כפולי-.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עומרי שוסטר,

לא בדיוק הבנתי אותך, מדוע אתה טוען שצורת העבודה של חלוקה לנימים אינה טובה בהשוואה לחלוקה של מעבד אחד לביצוע מטלה א' בעוד מעבד ב' מבצע מטלה שנייה?

בכלל, מערכות עם מעבדים כפולי ליבה נותנות כבר היום יתרונות עצומים.

תוכנות רבות אשר באמת צריכות את כח העיבוד הנוסף כבר משתמשות בריבוי נימים, ויראו יתרון במערכת כפול ליבה. Explorer, Outlook ו-Word למשל, אני לא באמת רואה צורך לשכתב אותם בדחיפות.

היתרון הגדול בריבוי ליבות הוא במולטיטסקינג כפי שנאמר, ובמקום הזה ניתן לראות שיפור משמעותי יום יום, שעה שעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הערות, לאחר שקראתי את כל התגובות כאן...

חלוקה ל-2 נימים, היא ממש לא מורגשת, הרבה מתחת לטעות במדידה.

צריך לחלק להרבה מאוד נימים כדי לקבל תופעה של ירידה משמעותית בביצועים.

בכל מקרה, הנקודה אינה חלוקה של תוכנות לנימים. אני מאמין שנדירות התוכנות היום שאין בהן חלוקה מסויימת לנימים.

הנקודה היא חלוקה יעילה לנימים, כך שלמשל, מספר נימים מרכזיים יירכזו את הנושאים שצורכים הכי הרבה כוח עיבוד מהמעבד. וזה נושא לחישובים ומחקר, עבור כל תוכנה בנפרד (או עבור כל "סגנון" תוכנה בנפרד, לכל הפחות). לכן, זה מאוד תלוי במהות התוכנה. כפי שאני רואה את זה, במשחקים יש הרבה מקום לריבוי נימים יעיל. בגלל שמדובר בדר"כ בסביבת משחק מסויימת, ובגלל שההשפעות בסביבה הן בדר"כ נקודתיות (כלומר, מנקודה אחת בסביבה, משפיעים על הסביבה הקרובה בעיקר) יש מקום לפיצול הסביבה עצמה, אבל זה לא פשוט בכלל... אני מאמין שייקח זמן עד שהחברות יפתחו את הדרכים שלהן לטיפול בזה... ואז משחקים יוכלו לנצל מספר לא קטן של ליבות (אבל זאת רק השערה שלי, שוב...).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההגבלה אצל היא בבקר הזכרון, לא בלוח

ה-Opteron מזמן תומכים ב-16GB לכל מעבד

אבל גם אם תלחים בעצמך בקר שכן תומך הלוח לא תומך

זה עוד בלי לציין שאת מספר הסטיקים של ה-2GB שהם לא ECC/ REG (ועוד בארה"ב!) אפשר לספור על יד אחת של פז"מניק מהנדסה קרבית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נושא פשוט.

תעשו הפרדה בין תוכנות שתומכות במרובי ליבה ומערכת הפעלה.

ל יש המון תהליכים שרצים ברקע ומרובה רק תורם לביצועים.

אם תוכנה פרימיטיבית לא תומכת במרובי אז התוכנה לא תעבוד מהר יותר.(כל תוכנה רצינית משתמשת בנימים)

אבל כל סביבת העבודה תעבוד טוב יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל גם אם תלחים בעצמך בקר שכן תומך הלוח לא תומך

זה עוד בלי לציין שאת מספר הסטיקים של ה-2GB שהם לא ECC/ REG (ועוד בארה"ב!) אפשר לספור על יד אחת של פז"מניק מהנדסה קרבית

שוב פעם - זה לא משנה מה כתוב בנתונים של הלוח, התמיכה נמצאת בבקר הזכרון שיושב על המעבד. הלוח בכלל לא משחק תפקיד בקטע הזה (אלא אם היצרן התקמצן ושם רק שני סלוטים של זכרון).

ומה הקשר לסטיקים של 2GB שהם לא Registered? אולי הם לא זמינים כי אין ביקוש? לשוק השרתים איפה שיש ביקוש הם זמינים בשפע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ע"פ הדיון פה אני כנראה טועה.

אבל מה שאני הבנתי מכפולי/מרובעי/מתומני וכיוב' הליבה ,את חלוקת המשימות המעבד בעצמו ולכן אין שום צורך בהתאמה של התוכנה.

ז"א שלמעבד אותם Registers ופקודות מובנות ברמת החומרה.

בדומה ל Pipeline של ה486 ומעלה, שלא מתריך תכנות מחדש אלא רק צורת עיבוד המידע בCPU הוא שונה/משופר.

טעיתי בגדול ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב פעם - זה לא משנה מה כתוב בנתונים של הלוח, התמיכה נמצאת בבקר הזכרון שיושב על המעבד. הלוח בכלל לא משחק תפקיד בקטע הזה (אלא אם היצרן התקמצן ושם רק שני סלוטים של זכרון).

ומה הקשר לסטיקים של 2GB שהם לא Registered? אולי הם לא זמינים כי אין ביקוש? לשוק השרתים איפה שיש ביקוש הם זמינים בשפע

למה שהלוח לא ישחק תפקיד? ה- חייב לזהות אחרת כלום לא יעבוד

ע"פ הדיון פה אני כנראה טועה.

אבל מה שאני הבנתי מכפולי/מרובעי/מתומני וכיוב' הליבה ,את חלוקת המשימות המעבד בעצמו ולכן אין שום צורך בהתאמה של התוכנה.

ז"א שלמעבד אותם Registers ופקודות מובנות ברמת החומרה.

בדומה ל Pipeline של ה486 ומעלה, שלא מתריך תכנות מחדש אלא רק צורת עיבוד המידע בCPU הוא שונה/משופר.

טעיתי בגדול ?

אם הבנתי אותך נכון, אתה חושב שגם תוכנה שלא נכתבה מראש לריבוי ליבות תחולק ע"י המעבד? בהחלט טעות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...