שאלה בקשר לקצב ריענון - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר לקצב ריענון


amit123

Recommended Posts

בדר"כ קצב הריענון מסכים דקים הוא נמוך (בגלל זה אומרים שמסכים דקים הם לא טובים למשחקים), עדיף CRT מאשר LCD למשחקים למרות שהוא "שמן"....

קצב הריענון יכול להגיע עד ל-200 אבל המסך לא יחזיק את זה (לא יודע למה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדר"כ קצב הריענון מסכים דקים הוא נמוך (בגלל זה אומרים שמסכים דקים הם לא טובים למשחקים), עדיף CRT מאשר LCD למשחקים למרות שהוא "שמן"....

במה CRT טוב יותר במשחקים מ LCD בדיוק? חוץ מהרזולוציה המוגבלת ב LCD?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

:kopfpatsch:

זה שונה מאוד ממסך CRT ל-LCD...

CRT:

יותר refresh rate מאפשר פחות ריצוד (תבדקו עם דיגיטלית ותבינו על מה מדובר) כמובן תדר גבוה יותר מאפשר FPS גבוה יותר , 60Hz גם זה מפריע לחלק מהאנשים (כמוני, אני ממש רואה את הריצוד...)

75 יותר נוח אבל ב-85 אני אישית כבר לא רואה ריצוד וזו גם הבחירה המינימלית שלי במסכי CRT...

LCD:

מסכי LCD פועלים בשיטה אחרת, להם אין קרן אלקטורנית ש"בונה את התמונה" ולכן אין להם ריצוד כלל. לכל נקודה על המסך מחובר טרנזיסטור והוא משנה את התמונה בבת אחת... זה טוב לעיניים אבל רע למשחקים. משום מה נקבע בתחילת דרכו שהתדירות תהיה על 60Hz וזה רודף את הטכנולוגיה (לא יודע בדיוק את הרקע מאחורי זה, אולי זו הייתה מגבלה טכנולוגית) ה-60 הרץ במסך LCD לא יגרום לריצוד כמו ב-CRT מכיוון שהתדר מורה על העברת הנתונים בקו ולא על שינויים בתמונות. כמובן שפה יש הגבלה של FPS בגלל אותה הסיבה ל-60 FPS מקסימום... (היום אפשר להשתמש בתדר גבוה יותר, אני משתמש ב-75 הרץ במסך 913B שלי.)

עכשיו בקשר לסוגיית המסך למשחקים שהזכירו פה.... המסך LCD פחות טוב למשחקים לא ממש בגלל ה-FPS הטיפה מוגבל שלו... אלא בגלל קצב התגובה של הנקודות (הגורם למריכה ואפילו במסכים הכי חדשים!), אפשרות הצגת גוונים פחות טובה (contrast), זווית צפייה קטנה יותר, גודל נקודה גדול יותר ובעייה מאוד חמורה עם הרזולוציה - מסכי LCD אוהבים את הרזולוציה הטבעית שלהם (native resolution) אם היא תהיה נמוכה יותר אז התמונה תצא מטושטשת, ולהגדילה בלתי אפשרי (בגלל כמות הנקודות הקבועה).

ובקשר למחיר אז מסכי LCD יותר חסכנים בגלל שהם צורכים חשמל פחות בהרבה - הם "קונים" את עצמם במחשבון החשמל די מהר (תוך שנה שנתיים... סביר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...