תוכנית ההתפכחות - האם ימשיך אולמרט לעצום עיניים? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תוכנית ההתפכחות - האם ימשיך אולמרט לעצום עיניים?


Milford Cubicle

Recommended Posts

המתרחש בימים אלה ברצועת עזה מחייב את ראש הממשלה אולמרט לפקוח את עיניו, זאת לאחר שבתיאום עם קודמו, אריאל שרון, הובילו השניים את הכישלון הגדול של תוכנית ההתנתקות - כישלון אסטרטגי שנבע מראייה קצרת טווח, אטימות והתעלמות מוחלטת מהצפוי לנו כתוצאה ישירה מההחלטה האומללה הזו.

האובססיה הבלתי מובנת עד היום, לבצע את ההתנתקות בחיפזון (ללא תוכנית תקלות שתאפשר את עצירתה), ב"זבנג וגמרנו", ותוצאותיה הקשות של החלטה זו כפי שאנו חווים היום - חייבות להדיר שינה מעיני ראש הממשלה ולהובילו למסקנה אחת ויחידה: לא עוד מהלכים חד-צדדיים. בטל סדר יום ההתכנסות, עקב כך שהמתרחש בעזה עתיד להתרחש ביהודה ושומרון.

עת לאסוף את השברים ולא להמר יותר על גורל העם והמדינה, כאשר אויבינו המרים יודעים להסיק מסקנה אחת בלבד: טרור גורם לבריחה ומתן ללא משא ומתן, הסכם ותמורה. נסיגה תחת אש מתפרשת ככניעה, מערערת את יכולת העמידה, מבקעת את כושר ההרתעה ומותירה אותנו חלשים וחסרי אונים. בעת הזו נדרש ממקימי "קדימה" להודות בטעותם האסטרטגית. כולנו היינו מאושרים אילו נדרשו נאמני הדרך - או ה"מורדים", כהגדרת רבים - להודות בטעותם עת התנגדו נחרצות למהלכי שרון-אולמרט, אך המציאות מלמדת שתחזיותיהם השחורות מ"אתמול" מתפוצצות בפנינו היום. על ממשלת האולמרט לא לחשוב יותר על "מתנות חינם" ולמנוע המשך הידרדרות חלקלקה ומסוכנת, פן יהיה מאוחר.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3272345,00.html


השר שטרית היה הראשון שהתייצב פומבית נגד ההתכנסות מבין שרי קדימה: "לנוכח מה שקורה בעזה", אמר השר לערוץ הכנסת, "מתחזקת ההתנגדות לתוכנית ההתכנסות. אני מאמין בשלום, אך כזה שיגיע בהסכמה, מתוך משא ומתן. אני מאמין שאנו זקוקים לאורך רוח, עד שיהיה עם מי לדבר. אני לא מאמין שצריך לעשות זאת בצעדים חד-צדדיים. גם ראש הממשלה אריאל שרון, התנגד לנסיגה נוספת של ישראל". אחריו העלו גם השרים גדעון עזרא וזאב בוים שאלות סביב מימוש ההתכנסות.

דברי ראש הסי אי איי הקודם:

"הגישה שישראל מתכוונת לנקוט בגדה המערבית נוסתה בעזה ונחלה כישלון חרוץ.

הנסיגה הישראלית בשנה שעברה (מחבל עזה) יצרה מערכת של תוצאות שהן הגרועות ביותר שניתן לדמיין. נוכחות כבדה של אל קאידה, החיזבאללה ואפילו יחידות של משמרות המהפכה האיראניות. החמאס זוקף לזכותו ובצדק את הנסיגה הישראלית, ונסיגה זו תרמה במידה ניכרת לניצחונו של החמאס בבחירות. לפני השבץ שלו אמר אריק שרון מספר פעמים שהוא לא יחזור על המהלך של הנסיגה מעזה בגדה המערבית.

תמונת מצב בגדה המערבית הדומה לזו הקיימת היום ברצועת עזה תיצור חלום בלהות חמור פי כמה. כיצד ניתן יהיה להתמודד עם שיגור חוזר ונשנה של טילים ומרגמות מהגדה המערבית כמעט לכל שטח בישראל? קשה לתאר שהתגובה תוכל להיות תקיפה אווירית מיידית כתגמול אם ישוגרו הקטיושות מתוך בתי ספר, בתי חולים ומסגדים כפי שאכן יקרה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3273681,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמנם אני מסכים שעקב האירועים האחרונים, יש ספק לגבי הנכונות לביצוע נסיגות חד צדדיות.

בכל זאת, אני עדיין חושב שיש צורך בפעולה נוספת ביהודה ושומרון, אבל היא צריכה להיות מתוכננת ומסודרת.

נסיגה חד צדדית היא פתרון של "הם שם ואנחנו כאן", שהיא פתרון פחדני שלא רוצה להתמודד עם המציאות בדרך בוגרת. לצערי אחרי כמעט 40 שנה שההצלחה במלחמה הפכה לכישלון (במקרה האידיאלי\ עולם מושלם\ מדינה מתוקנת, לאחר 67, השטחים היו אמורים לחזור לערבים תמורת הסכמים כמו שהיה עם סיני),

נראה שכל מה שנותר לנו הוא אותו פתרון פחדני שכן לא היה ולצערי לא יהיה מישהו עם ביצים מספיק גדולות כדי לפתור את הסכסוך הזה בדרך בוגרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם היום הם יכולים לשלוח קסאמים לכל פינה בישראל - הם יכולים לשלוח מקלקיליה ומרמאללה ומעוד כל מיני מקומות ...

אני בניגוד אליך לא חושב שההתנתקות פגעה בבטחון המדינה -אולי אפילו הגבירה אותו בכך שיש יותר חיילים פנויים לעבודה אמיתית במקום ביביסיטינג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם היום הם יכולים לשלוח קסאמים לכל פינה בישראל - הם יכולים לשלוח מקלקיליה ומרמאללה ומעוד כל מיני מקומות ...

אני בניגוד אליך לא חושב שההתנתקות פגעה בבטחון המדינה -אולי אפילו הגבירה אותו בכך שיש יותר חיילים פנויים לעבודה אמיתית במקום ביביסיטינג.

נכון.

לפני ההתנתקות נלחמו ב2 חזיתות אפשר להגיד, הגנה על ההתנחלויות שהיו קשות להגנה בגלל מיקום אסטרטגי גרוע, מה שסיכן חילים וביזבז כוח אדם, ובאותו זמן הגנה על כל שאר מדינת (אני לא אומר שההתנחליות הם לא חלק ממנה) מהטרור והגנה על הגבול שצה"ל בנה. וראינו טוב מאוד שזה לא היה אפקטיבי, אפשר להשוואת את מספר הפיגועים לפני ואחרי.

עכשיו אנחנו יכוילם להילחם בהם בלי כל הכאב ראש שההתנחלויות יצרו, תדמינו כמה תגבור להגנה הינו צריכים לכל התנחלות בעקבות מבצע כמו "גשמי קיץ"! אין בזה הגיון אסטרטגי לדעתי.

הטעות היתה שצה"ל פינה גם את עצמו בנוסף לתושבים הישראלים מהרצועה, מה שהפך אותה לקן צרעות ענקי. צה"ל היה צריך להמשיך לשלוט בשטחים או לפחות לפעול במידה מסוימת.

עריכה:

כמו שאמר בתגובה הזאת לאהוד יתום:

יש להפריד הפרדה ברורה בין ההתנתקות, שבה השמאל אמנם תמך, ובין הצורך של להגן על עצמה, ולגבות מחיר הולם עבור כל פגיעה בה.

מראש היה ברור לכל מי שעיניו בראשו שהתישבות כמה יהודים בתוך רצועת עזה היא מעשה מטומטם וחסר כל היגיון. המהלך המטומטם הזה גרר אחריו שנים רבות של פריסת חיילים בכל חור בעזה, ותשלום כבד בחיי אדם, ובתקציבים אדירים לתחזק את הכלום הזה בשום מקום. לכן, ורק משום כך טוב היה לבטל את הטעות הזו ולפרק את היישובים.

לגבי הנושא השני , שהוא הגנה עצמית של מדינת , אותו אתה בטעות קושר ביחד עם ההתנתקות - אין שום קשר.

מדינת חייבת לגבות מחיר כבד מאוד מאלו המתקיפים אותה. אם זה בגבול הצפון ואם זה מתוך רצועת עזה. מחיר כבד הוא כמובן לא מה שמתבצע עתה - כרגע מנהיגנו נותנים הוראה לצה"ל לשחק בקקה.

כל ירי של קסאם צריך לגרום להורדת שלטר החשמל לרצועת עזה ל - 24 שעות, יש לחרוש את כבישי הרצועה כדי שמשגרי הקסאמים יצטרכו לשאת אותם על גבם. יש להפעיל לחץ מסיבי על האוכלוסיה האזרחית כי בלי זה כל לחץ אחר לא משפיע עליהם כלל. יש לצמצם למינימום הכנסת דלק לרצועה (שימוש הומניטרי בלבד), יש למקש את כל מרחבי השיגור.

בקיצור - יש לפעול בכוח ובאכזריות, אם אנו רוצים לשרוד כאן.

אין ולא יהיה כל קשר לפרשה האומללה של ההתנחלויות הגוזלות מישראל את מיטב כוחה, כספה, והופכות אותה למדינה דו לאומית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...