עבור לתוכן

סיפורי תמיכה שקרו באמת

Featured Replies

פורסם

אז אני אבוא עם סיפורים חדשים בקרוב :)

  • תגובות 1k
  • צפיות 375.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

[ltr]I'll contribute something from the end user point of view.

there was no connection to the internet, though the router (ADSL modem router) was synced and reseting it didn't work. the problem did not self repair over the night. I got into the router and saw that under diagnostic report the router did not pass ATM sync (ATM is bezeq). called bezeq, told the tech suppot dude about the problem and asked him to reset the line. he obviously refused, claiming that they don't support routers, even though I got it from bezeq as is and did not flash/hack it. so he told me to reset the router to default and create a dialer. I'm like, for fuck sakes, why!? but it was of no use. I realized that if I want internet access I'll have to comply with the tech support moron. so I did what he ask and amazingly enough (not!) it did not work (shock and awe).

now you would think that at this point he'll bother checking the line and reseting it, but nooooo! now it's the filters' turn and somehow, without noticing, I slipped something about having a telephone switcher, which, again, they don't support (do you see a pattern here?). I tired to explain that there's a line directly to the router that bypasses the switcher, but it was of no use. for the love of god, why oh why did I mention the switcher?! so we moved on to investigate the house's infrastructure. when he was convinced that I wasn't lying or something he was willing to check the line status. so he put me on hold and after about a minute he came back and says the line was out of sync (no shit!) and he reseted it and I should check the router. so I did and amazingly enough (not!(again...)) it was up.

so instead of doing what I told him, I had to define a dialer which I don't need, reset an impeccably configured router, dig up the telephone switch box and waste 20 minutes of my life. all of that in order to get the line reseted, which should have taken less than a minute...[/ltr]

פורסם

דיי תיבנו שלםסרם הודעות באנגלית זה מקסימום 4 שורות אחרת אף אחד לא יקרא...

פורסם

[ltr]nobody forced you to read it, it's funny though... your loss...[/ltr]

פורסם

דיי תיבנו שלםסרם הודעות באנגלית

ישבתי 2 דקות בניסיון לקרוא את זה ולא הצלחתי.

אפשר פירוש?

פורסם

היית מת שמישהו ישב לקרוא את זה..

:lol:

אני קראתי :-X

(מה לא עושים כדי לא להתכונן למבחן שיש לי בעוד יומיים :P)

[ltr]nobody forced you to read it, it's funny though... your loss...[/ltr]

אל תגזים... זה לא שפעם ראשונה כותבים פה על מיקרים כאלה... תקרא את הפוסט של נמסיס לפני כמה עמודים... (אבל עדיין משעשע ;))

פורסם

*שלפרסם

I read it, and there WASN'T anything funny in it! Waste of fucking 2 minuts of my life!

And btw, CAPITAL letters start sentances!

פורסם

אני מודה, גם אני קראתי

הנה סיכום קצרצר:

בסך הכל הבנאדם רצה שהתומך יעשה ריסט לקו טלפון שלו, אבל התומך האכיל אותו בשטויות שגזלו זמן יקר ולא הועילו, עד שלבסוף החכים לעשות מה שהוא ביקש ממנו והפלא ופלא-זה עבד :screwy:

פורסם

ישבתי 2 דקות בניסיון לקרוא את זה ולא הצלחתי.

אפשר פירוש?

"דיי, תבינו שלפרסם הודעות באנגלית..." סורי אני פשוט עייף...וגם, ה-ם היא ליד ה-פ אז תסתכל על המקלדת... :xyxthumbs:

פורסם

BigDickBastard יש תומכים ויש תומכים.

למשל כמגיע לקוח עם ראוטר (שאין לו תמיכת רשתות של בזק).

דבר ראשון שאני עושה זה בדיקה של תקינות הקו והגדרות תקינות בקו.

לכן אם זה ההיתי אני, יכול להיות שתוך 4 דקות כבר ההית גולש, לך תדע...

רק לידע כללי בהרבה מקרים (לא תמיד) הוצאה ל-30-60 שניות והחזרה פשוטה של כבל הטלפון יכולה לעשות לך את האיפוס הזה לקו.

בזה אתה חוסך לעצמך את הכאב ראש של התקשרות למוקד התמיכה.

פורסם

turned off the router for a minute and turned it back on, isn't it the same? (didn't work obviously)

פורסם

לא תמיד.

כמו שאמרתי זה לא תמיד עוזר, אבל זה עוד דבר שכדאי לעשות לפני שמתקשרים.

כיבוי והדלקה יכולים לעזור כשהבעיה כרגע בראוטר, הוצאה והכנסה עוזרים כשהקו נתקע בצד בזק.

פורסם

לא מפריע לי אנגלית, קראתי, משעשע D:

אהבתי את הקטע שהוא הריץ אותך לחפש את הקופסה של הקווי טלפון. נחמד. בשיחה הבאה שלכם הוא יתן לך הסמכת טכנאי בזק D:

פורסם

לא הבנתי, ם ליד פ? ::) ::) ::):bash:

אהה... והסיפור מצחיק, בכלל ת'רד נחמד! לצערי אין לי סיפורים על שירות לקוחות, אבל יש לי כמה טובים על עבודה בבצפר יסודי והתקלות עם כמה מהמחנכות היותר גרועות שידעה האנושות, אבל זה לת'רד אחר... :hi:

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים