גראס מזיק לגוף או לא ? - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

גראס מזיק לגוף או לא ?


[NOS]

Recommended Posts

אולי במקום להסיט את הויכוח כל הזמן לכיווןן האלכוהול והסיגריות (שגם אני נגדם בגדול, אבל זה כבר נושא לדיון אחר)

תסביר לנו את האחוז הגבוה של חולי נפש, שבאופן "מקרי לחלוטין" הם גם צרכני גראס לשעבר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

קבל..

החלק הנכון ושהוכח מחקרית הוא שאחוז מעשני המריחואנה בקרב לוקים בסכיזופרניה גבוה מזה של שאר האוכלוסייה. שוב נעשה שימוש לרעה בגרירה לוגית חד כיוונית. העובדה, שמי שכבר נמצא כלוקה בסכיזופרניה, נמצא בסיכוי גבוהה יותר גם כמעשן מריחואנה, אינה גוררת שמי שמעשן מריחואנה יחלה בסיכוי גבוה יותר בסכיזופרניה. אם תחקור ותגלה שלכל החתולים יש זנב, אתה לא יכול להגיד שמי שיש לו זנב הוא בהכרח חתול. מצד שני ניתן להגיד שקיים קשר סטטיסטי כלשהו בין "זנב" ל "חתול". ואם יש לך "זנב" זה מעלה את ההסתברות שאתה "חתול" ובכן, קיום קשר סטטיסטי בין שני גורמים אינו מעיד בהכרח על כך שאחד מן הגורמים גורר קיום של השני. קשר בין גורמים יכול להעיד על:

א. הגורם הראשון גורר את הגורם השני

ב. הגורם השני גורר את הגורם הראשון

ג. שני הגורמים הם עצמם תוצר גרירה של גורם שלישי, אבל בלתי תלויים זה בזה בהינתן הקיום שלו.

כלומר מסקנת המחקרים (עדות לקשר) מעידה על אחת מהאפשרויות הנ"ל אך לא בהכרח על אפשרות א'.

מצאו שבקרב אוכלוסיית הסכיזופרנים יש יותר מעשני ג'ויינטים מאוכלוסייה רגילה ויש לכך כמה הסברים אפשריים שכרגע, לאף אחד אין שמץ מי מהם הוא הנכון:

א. מריחואנה יכולה לגרום להתפרצות מוקדמת יותר של סכיזופרניה אצל אנשים עם פרה-דיספוזיצייה (נטייה מוקדמת) למחלה. למרות כל המחקר שנעשה בעניין, מעולם לא נמצא קשר בין אחוז המעשנים באוכלוסייה כלשהי לבין אחוז הסכיזופרנים בה ולכן אלו שעדיין טוענים שיש קשר אומרים שזה תקף רק לאלו בעלי נטייה מוקדמת (גנטית) למחלה.

ב. ישנם חולי סכיזופרניה רבים (כאלו שכבר פרצה אצלם המחלה) הטוענים שמריחואנה עוזרת להם כדי להקל על הסימפטומים כך שיכול להיות שמדובר בכלל ב Medication Self והמחלה פרצה למרות המריחואנה ולא בגלל המריחואנה.

ג. מכיוון שבהרבה מקרים של סכיזופרניה הופיעו מספר שנים טרם פריצת המחלה סימנים מקדימים כגון דיכאון, קיים סיכוי סביר שאנשים אלו נטו יותר להשתמש במריחואנה כדי להקל על עצמם.

אגב, ראיתי תוכנית בערוץ 8 על תסמונת הטורט. בתוכנית הסבירו על המחלה, ראיינו אנשים שלוקים בה, וציינו את דרכי ההתמודדות איתה. חלק נרחב מהמרואיינים שם, העדיפו שלא לקחת את התרופות שאמורות לעזור לסימפטומים של התסמונת, בגלל שתופעות הלוואי שלהן היו בלתי נסבלות מבחינתם. היו שם גם הרבה שטענו שע"י שימוש במריחואנה, הם מקבלים את אותם התוצאות שהתרופות הסינטטיות סיפקו להם, רק ללא תופעות הלוואי. עכשיו אפשר לעשות מחקר ולגלות שאחוז מעשני המריחואנה בקרב אוכלוסיית האנשים הסובלים מתסמונת טורט גדול מכלל האוכלוסייה. נו, זה אומר שמריחואנה גורמת לתסמונת טורט ?!.

מצד שני, בגלל החומרה של הסכיזופרניה, עדיף להיות כמה שיותר בטוחים ולכן אנשים בעלי היסטוריה משפחתית של סכיזופרניה צריכים לנהוג במשנה זהירות.לפני שנתיים, באנגליה, הורידו את דירוג הסיכון של קנאביס (יש להם שיטה כזאת לדרג חומרים במחלקות A B C וכדומה). קמה צעקה גדולה, וכמובן שהטענה המרכזית של המתנגדים היה עניין הסכיזופרניה. מר. בלייר בעקבות לחץ כבד מהמתנגדים החליט להקים פאנל מקצועי שייעץ לממשל. לפני מספר חודשים, הפאנל סיים את עבודתו והגיע למסקנה שהקשר בין עישון מריחואנה לסכיזופרניה הוא קלוש. הנה לינק למאמר בנושא שהתפרסם בגרדיאן הבריטי:

http://www.guardian.co.uk/drugs/Story/0,,1686332,00.html

ציטוט מהמאמר:

"At worst, the risk to an individual of developing a schizophrenia form illness as a result of using cannabis is very small. The harmfulness of cannabis, to the individual, remains substantially less than the harmfulness caused by substances currently controlled under the act as class B." A source close to the committee said only one member out of 36 voted to shift cannabis back to class"

פרסום ב NRG בעקבות החלטת הוועדה:

http://www.nrg.co.il/online/43/ART1/040/617.html

ואסיים הסבר זה בציטוט של פרופסור משולם (האיש שגילה את ה THC וחתן פרס לכימיה): "הקשר הסיבתי בין השימוש בקנבוס ובין התפתחות מחלות נפש טרם הוכח, ולכן אי אפשר לקבוע שמדובר בסם מסוכן. "מובן שאינני תומך בשימוש בסם", הוא אומר, "אבל למעט אותן עבודות שמצאו קשר סטטיסטי בין השימוש בקנבוס למחלות נפש, עדיין אין לכך אף הוכחה פיזיולוגית ביוכימית. ייתכן שזה נכון, אבל מדובר בשאלה לא קלה להוכחה באופן מעשי: הרי אי אפשר כמובן לקחת אדם ולהאכיל אותו בקנבוס, כדי לבדוק אם הוא יהפוך לחולה נפש בעקבות זאת".

לקוח מה-"מחירון"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עישון ארעי לא פוגע, עושים את זה לכיף, והרי זה ברור שההשפעה הנגטיבית של הגראס היא לטווח ארוך אם בכלל.

מי שאומר שמי שמתחיל מגראס בהכרח יהפוך לנרקומן עם מחלות נפש בהמשך מדבר שטויות. כן, כולם התחילו עם גראס, אבל לומר שכולם הולכים להדרדר זה פשוט בולשיט מא' עד ת'.

ומי שלא ניסה שלא יטיף כי ראה כמה ושמע כמה הרצאות, באמת.

NOS, תיזכור לייבש ת'עלים אחרי שהוא בוגר, וגם להפריד זכר ונקבה :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה בולשיט בפוסט אחד...

1) לגבי מה שאמרו שקאנביס מוביל לסמים קשים-

:kopfpatsch:

אנשים שמתדרדרים לסמים קשים לא עושים את זה בגלל שהם מעשנים "ירוק", הדבור נובע ממצוקה חברתית\כלכלית! נערים בשכונות מצוקה ושכבות חלשות בחברה מתדרדרים להיות נרקומנים בשל הסביבה שלהם! אנשים במעמד הבינוני+ רחוקים מאוד מלהפוך לנרקומנים ואם כן אז מדובר במקרים נדירים של ניכור חברתי או בעיות במשפחה שגרמו לבן אדם לברוח אל הסמים הקשים.

2) לגבי מחלות נפשיות וגראס-

:kopfpatsch:

גראס לא מעורר מחלות נפשיות משום מקום. אנשים שיש להם את הפוטנציאל למחלות ילקו בה. במקום שהבן אדם יקבל את זה בגיל 20 הגראס יכול, משמע לא תמיד רק לפעמים לעורר את המחלה. יענו? להקדים את זמנה..

אנשים שיש להם בעיות נפשיות במשפחה בכלל לא צריכים להתקרב לגראס או לסמים! אנשים שיודעים שיש להם את הבעיה ודווקא הולכים לעשן מתפלאים שיוצאים עם בעיות.

הדבר היחיד שיכול להזיק בסם הזה הוא העשן שנכנס לראות! גראסס לא שורף תאים במוח ( איזה עלילות) הוא לא דופק אותך במוח והתופאה של בעיות מתרכשת רק בזמן הסוטול, ועוברת ביום שלמחרת.

בדיוק כמו שאלכוהול גורם לך להיות טיפש.

עוד משהו : אף פעם לא נמצא שבן אדם מת ממנת יתר או עישון של הסם הזה... אולי הוא קפץ מגג בגלל נטיות אובדניות אבל לא כתוצאה של בעיות בגוף. לעומת זאת אנחנו שומעים על המון אנשים שסובלים מהרעלות אלכוהול, כשל בכבד ועוד המון סיפורי זוועה. אבל כולם ממשיכים לשתות למרות שאנשים מתים כתוצאה מהשתיה.. אבל אף אחד לא מת כתוצאה מצריכת הגראס!

נמאס לי לשמוע ילדים קטנים שחושבים שאם הם ראו בטלוויזה משהו על סמים אז זה נכון. תפנימו שמטפטפים לכם שקרים! יצרני הסיגריות והאלכוהול מפחדים שהכיס שלהם יתרוקן אם הצמח יהיה חוקי. יודעים למה? כי ההבדל בין קאנביס לאכוהול וסיגריות הוא שכל אחד בעולם יכול לגדל את הקאנביס בעצמו, לעומת אלכוהול וטבק.

משמע? חברות לא יכולות לעשות מזה כסף ולכן הן מתנגדות לזה, ואפילו ממנות מחקרים נגד הצמח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

TYCOONMAN אתך בכל מילה ותרשה לי להוסיף...

כל חומר בעולם יכול להזיק לגוף, כל עוד משתמשים בו בכמות ובזמן לא נכונים. וההפך, כל חומר בעולם יכול להועיל כל עוד לוקחים אותו בכמות ובזמן הנכון. ואני יכול לתת דוגמאות אין ספור. בכלל הגראס והחשיש התגלו כתרופות מהמעלה הראשונה במיקרים ספציפיים. לא מזמן ראיתי תוכנית שהוצגה דווקא בטלוויזיה האמריקאית על חולי פרקנסון ומה עושה להם עישון גראס. צילמו חולה פרקינסון שאינו מסוגל להחזיק כוס משקה ביד, כי הכל נשפך לו. זאת דוגמה קטנה בקיצור האיש אננו מסוגל לתיפקוד של חיי יום יום. אחרי עישון ג'וינט של גראס לא יותר מחמש דקות האיש חדל לרעוד. ויכל להחזיק כוס קפה חם בידו. ידוע גם ממחקרים וגם מהכרות מקרה ספציפי, שחולי אסמה שמעשנים לוקים הרבה פחות בהתקפים. ויש כאלו שחדלו כמעט לקבל התקפים. חולי סרטן מסוגים מסויימים טופלו מחומר שהופק מהקנבוס כדי למתן כאבים. ולא ארכיב בדוגמאות ויש עוד תאמינו. לעומת זאת אם ילדים משועממים שאולי לא קיבלו מספיק אהבה בבית, דופקים את הראש מבוקר עד ערב. אז בטח יסבו נזק לעצמם וגם יהוו מטרד לסביבה. לכן אני טוען שהשאלה אם הגראס עושה נזק לגוף או לא היא לא רלוונתית. אם יעשה נזק או לא תלוי בזה שעושה בו שימוש. זאת לדעתי התשובה לפותח הטרד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעשן "כבד" של ירק שנה ככה, קיצר שמעו. להפריך כל מיני דברים:

-גראס מעודד אי יציבות נפשית, לא גורם לה. גראס מביאה אותך למצב ביניים, כמו היפנוזה בערך, שבה כל גירוי חיצוני משפיע ישירות על התת מודע שלך. יש אנשים שיכולים להתמודד עם זה, יש אנשים שלא. מי שיודע שהוא לא הכי סגור על עצמו פסיכולוגית - שלא יקח. כמו שנכה לא יתפס על הר - פייר?

מבחינת היחס מעשנים כלפי חולים, תנסו את היחס של חולים שהחלימו כלפי מטופלים כלפי מתים משנת 1950, נראה לאן תגיעו.

-גראס לא ממכר פיזית, הוא ממכר בידיוק כמו קניות. אחד תוצאות הלוואי של עישון גראס כבד זה שהמוח את הגרורה של גראס -> טוב, כתוצאה מן הגרורה הוא משחרר חומרים ביוכימיים אשר נותנים "הרגשה טובה". אותה פעולה מתרחשת אצלכם כשאתם קונים כרטיס מסך חדש, אם כל פעם כשיוצא כרטיס חדש תקנו אותו, תתמכרו גם. ואם פעם אחת לא תקנו את ההכי חדש, תתחילו להרגיש בFPS החסר במשחק הכי חדש, תחפשו את הדברים הרעים בכרטיס הנוכחי וכו'. זה גם הסיבה לשינוי מצבי הרוח אצל מעשנים. למעשן מסטול אין שינויי מצבי רוח כי טוב לו עם הכל.

הבן אדם מתמכר לחומרים הביוכימיים האלו ולא לגראס עצמו. זה נקרא התמכרות פסיכולוגית גבירותי ורבותי.

-גראס של הורג/פוגע בגוף (דרך אגב גם LSD לא). הוא כל כך בטוח לצריכה אנושית שמשחר ההיסטוריה הכתובה לא היה מוות ישיר כתוצאה מהרעלה עקב צריכה של גראס (לרוב כל מיני תאונות ביזריות ותאונות דרכים, אבל עדיין הרבה הרבה פחות מאלכוהול). תבדקו ותראו שמרוב החומרים עלי אדמות מת לפחות אדם אחד.

כמו גן לא מתועד על אף אחד שנפגע/מת כתוצאה משימוש תקין בLSD תקין, פרט לאידיוטים שחושבים שהם יותר חכמים מכולם ולוקחים יותר מדי ומשתגעים בצורה מהירה ומאוד כואבת.

אקסטזי - רבים ממכם בטח שמעו על החומר סרוטונין, "האופיום הביולוגי". עכשיו, הפעולה המרכזית של אקסטזי היא מתן אות לגוף (מניעת הגעת הבקר יותר נכוך) לייצור בלתי מוגבל של סרוטונין. תופעת הלוואי השלילית היא ששלוש ימים אחר כך הגוף בשוק מכמות הסרוטונין הוא ייצר והוא לא מייצר אותו... בכלל. ז"א שאין לבן אדם את היכולת הביו כימית להרגיש טוב, הוא ניצל את המלאי שהיה לו והוא לא מייצר חדש. אבל, הגוף בכל מצב נתון (ללא אקסטזי כמובן :P) מייצר סרוטונין ומחסור ממנו, אפילו ייצור חצי מהכמות הרגילה, גורם לדכאון קשה קשה קשה, יש הרבה אנשים שלא מחכים את הזמן עד שהם יוצאים מהדיכאון ואוכלים עוד אקסטזי ועוד ועוד ועוד, וככה מתמכרים לזה ממש קשה, יותר מהרואין אפילו.

אקסטזי (MDMA) טהור לא רעיל ולא כלום, אין לו שום השפעה מעבר לשלוש ימים שלאחר הצריכה אבל MDMA טהור כל כך קשה לייצר שלרוב (99% מהכדורים בארץ) הם 20% MDMA בתוספת 80% שטויות (רעלים שונים בכדי להעצים את ההשפעה של הMDMA), זה הבעיה עם אקסטזי בארץ.

LSD - אני לא ארחיב אני פשוט אגיד שלקחת LSD זה בערך כמו לדעת שהמטריקס קיים ואז לחזור אליו. זה הסם הכי חזק מאז 1943.

קיצר דעתי בפשוט זה שאי אפשר לקטלג גראס כטוב או רע, זה לא לכולם, אבל זה לרוב - יש כאלה שימותו על זה ויש כאלה שלא. זה סם שפותח את המוח לדברים חדשים ונקודות מבט שונות. אתה לומד להבין גם את השנוא ולקבל את הלא מובן. חוץ מזה, זו אחת החוויות, אחלה הרגשה שבעולם. זה כן מוחק אבל אם אתה מרגיש מחוק מדי תפסיק לחודש והמוח שלך יהיה כמו חדש, כל הרע נעלם אבל כל הטוב נשאר, זה היופי.

עכשיו סיפור קצר על ההיסטוריה של חוקיות הגראס

הכל החל אי שם בשנות השלושים המוקדות, ארה"ב רק מתחילה להתאושש מהמשבר ונתונה תחת גל עלייה מקסיקני בלתי פוסק. בסנאט מתחילים לאבד אשתונות, המקסיקנים עובדים יותר טוב, ביותר זול ובלי תנאים ואט אט השוק האמריקני מתחיל להתרוות בעובדים זרים. הציבור האמריקני מתחיל לשנוא וזועק לקונגרס "הם לוקחים לנו את העבודה - אנחנו לא רוצים אותם פה" הם צעקו. מכיוון שארה"ב לא יכולים לצאת כנגד בני אדם - הרי זה נוגד את כל עקרונות אבותיהם המייסדים הם החליטו למצוא משהו שמייחד את המקסיקנים. לאחר חיפוש ממריץ הוא מצאו שהרבה מקסיקנים מעשנים קאנאביס, וכמו שארה"ב יודעים לעשות הם המציאו מעשיות, ושם חדש - מריחואנה - כדי לתת לזה טאצ' מקסיקני. "המריחואנה אחראית לפשיעה העולה בקרב הציבור הצבעוני" העיתונים כתבו "אנס הודה שפעל בגלל שהמריחואנה אמרה לו לעשות את זה" העיתונאים המחיזו. נעשו מחקרים אך, הפלא ופלא, לא גילו כלום וטאם טאם טאם, פוטרו המדענים. אך כאן סיפורינו לא נגמר. זמן לעובדה: במשך הרבה הרבה זמן היו עושים אריגים מצמח הקאנאביס כמו מכותנה ומשי, אך הוא היה יותר סיבי וקשיח והיה משומש במגוון רחב של היבטים בחיי היום יום. הנה כאן מצטייר לנו פוליטיקאי מצליח אשר עומד בראש חברת היי טק של אותה התקופה עם המצאה חדשה שתשנה את פני העולם - סיב הניילון, אך התחרות בשוק היא קשה, הקאנאביס זול וטוב ואילו הניילון... לא. והבחור שלנו החל "לצמצם את התחרות", הוא השתמש בעמדה שלילית שהקאנאביס מהווה בפני הסנאט, וע"י הרבה כסף והבטחות - או בקיצור הדברים הרגילים - הצליח לשכנע את הקונגרס להעביר חוק אשר מוציא את הגראס מחוץ לחוק. ובכך תם עידן היופי והתחיל עידן הפשיעה.

אז אתם רואים חברים, שהגראס מחוץ לחוק לא בגלל הוכחות או עובדות (אין כאלו) אלא בגלל שנאת זרים ותעוות בצע של העם האמריקני ושל מנהיגיו.

איזה סרט שכדאי לכם להוריד fear and loathing in las vegas עם ג'וני דפ ובניסיו טורו, זה אחד הסרטים היותר טובים.

עריכה: אוי בזמן שחפרתי כבר נתנו אחלה תגובות ;[

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ידוע שבימי קדם המריחואנה היתה תרופה לאסטמה.

זהו גם "משכיח כאבים" ( לא משכח) בריא ונקי מאשר כל התרופות שמקבלים החולים הכרונים. למי שלא יודע חולי סרטן מקבלים משככחי כאבים דומים להרואין וסמים קשים אחרים! לא רק שהמריחואנה משפרת את ההרגשה ( עידוד פסיכולוגי- שהבן אדם שמח הגוף מחלים טוב יותר), אלה גם משכך בחילות וכאבים ומעודד אכילה.

ואני עדיין אומר, מריחואנה לא מזיקה אפילו אם לוקחים בכמות גדולה. זה לא אלכוהול או חומרים אחרים שאפשר לקחת מנת יתר..

מה שכן עדיף לא להתחיל לעשן לפני גיל 18+ שהראש כבר מיושב ולא עושים שטויות.

בכלל אני ממליץ לכל אחד לנסות פעם אחת - פעמיים כדי להבין את ההרגשה. זה לא יהרוג אותכם ( אחרת איך אתם מסבירים שזה חוקי בהולנד ומספר עצום של אנשים בעולם צורך את ה"סם" הזה).

אני משכונע שבעוד כמה שנים( 10-20 ) המריחואנה תיחשב כתרופה הומאופטית לכל דבר , ותיהיה תחליף לאקמול ולתרופות ( תרופות אגב נרשמות תחת המושג סמים) קשות אחרות.

עריכה: צודק..חזרת על כמה מהדברים שלי :)

בכל מקרה פחד ותיאוב בלאס וגאס בהחלט סרט גאוני ומומלץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד דוגמא. אדם חוזר אחרי יום עבודה מלחיץ ביותר. רוה האנשים ישתמשו בתרופות להרגעה כגון ווליום ועוד. סכנת ההתמכרות גדולה הרבה יותר וגם תופעות לוואי מזיקות. לעומת זאת לו היה משתמש בג'וינט קטן היה מסיג תוצאה של רגיעה טוב יותר. וללא סכנת התמכרות ואל תשכחו ששימוש בחומר אורגני עדיף על חימיקלים למינהם. ועוד הוכך שמסיב הקנבוס אפשר לארוג בדים באיכות גבוהה ביותר. אפילו חיקוי של משי שעולה על המקור מכל הבחינות. סוגי נייר משובח שעולה על המקור מכל הבחינות. ואם תוסיפו את העובדה שקל הרבה יותר לגדל קנבוס מאשר לגדל פשתן, או לכרות עצים לנייר שהעולם צורך בכמיות אדירות. הרי לכם רווח כפול. הבגדים יהיו אכותיים יותר וזולים יותר. תעצר משמעותית כריתת העצים ברחבי העולם. אבל זה לא יקרה בגלל האמריקאים וצודק Vindicator בכל מילה בהקשר הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש סיבה טובה שזה לא חוקי, אם זה היה חוקי אנשים מטומטים (תאמין לי לא חסר) היו לוקחים הרבה יותר מידיי ועושים שטויות....

חוץ מזה אין סיכויי שדברים כפיים כאלה יהיו בחינם... מכיוון שאנשים באמת טרחו להכין את זה על הכסף של עצמם אז הפכו את זה ללא חוקי...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכולם

מניסיון של קרוב ל13 שנה תתרחקו מזה רוב האנשים (כולל אני ) כאשר מתחילים לעשן לא מפסקים וזה נגרר שנים וגורם להמון בעיות _עצבים כעס אגו

זה רק המלצה מאחד שעדין רוצה להפסיק אבל ההיתמקרות הנפשית קשה מאוד [

באהבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי מעשן כבד של גראס

וכבר כמה שנים שאני לא מעשן גראס בכלל

ויש לי ברוך השם חיים טובים שמחה וכו

רד מזה רק יסבך אותך נפשי וגופני :silly:

ותדע לך שיש אנשים שהגראס ממש מזיק להם נפשי

עד כדי סכיזופרניה(אלפים כאלה בארץ )

יגידו מה שיגידו כולם הגראס עושה את הבנאדם טיפש !!!

ואם תגיד אותך עשה טיפש !

אז אני מודה עשה אותי טפש !

אבל גם עשרות משתמשים שפגשתי !

אמת!!!!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

han26 . לו היית קורא בעיון כמה פוסטים לפני, לא היית כותב את השטויות האלה. אתה בעצמך כותב "הייתי מעשן כבד" אז בטח שזה יסב לך נזק. לכן אמרתי תקרא טוב ובעיון מה שכותבים פה, ותחסוך תגובות שלא לעניין....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...