שרת לינוקס ביתי קל, לשימוש כראוטר וסמבה - תכנה וחומרה - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שרת לינוקס ביתי קל, לשימוש כראוטר וסמבה - תכנה וחומרה


maCr0T

Recommended Posts

בגלל שזה הנושא החם בזמן האחרון, שרת לינוקס קטן שיהיה פרוקסי, , פיירוואל, ואולי שרת קטן. (סמבה).

אז, ת'רד זה נפתח כדי להשאר ולהתעדכן בדיעות חברי הפורום בקשר לתכנה המתאימה, וגם קצת חומרה (זה המקום לציין, זה לא ת'רד של מפרטים.) בשביל האדם הפשוט שרוצה שרת נוח וקל בביתו. כל אדם שיש לו דיעה בכל נושא מוזמן לפרסמה. (כמובן שאי אפשר להגיד כתכנה מערכת של MS או כחומרה שלא עובדת בלינוקס.)

נחלק את זה לפי תקציב ורמת ידע של המשתמש. אולי אף נגיע לסקריפטי הגדרות.

אני אתחיל. מערכת מנימלית לאדם שכסף אין לו בשפע, אבל ידע ויכולת התקנה יש.

מחשב מבוסס לוח שprognathous הראה לי, לוח כולל כרטיס רשת, מסך, וקול, ומעבד דיורון 1.2. ב570 שקלים. יחד עם HD 7200 בנפח 20G, כונן CD, פלופי, מארז מינימלי וספק ג'נרי. (אולי איזה גוף סביר), ו256 מגה של SDR. כ1800 ש"ח.

ולחלק המעניין! תכנה!

מערכת דביאן 3.0 וודי, יחד עם IP tables, סמבה בורסיה החדשה שלה, iprouting2 וסקוויד.

* - אני לא בקיא כ"כ בתוכנות, אך אשמח עם תמליצו על תוכנות צד שלישי.

אז יאללה! let it begin!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הנה הלינק ללוח המדובר.

ולמי שרוצה לחסוך את שלב הרכבת הלוח וחיבור החוטים השונים, נטאקשן מציאים את הלוח הזה מורכב כבר בתוך מארז (800 ש"ח).

רק להוסיף זכרון, דיסק קשיח ואיזה CD-Rom ישן וזהו. החומרה מורכבת :smoke:

אני לא בטוח שדווקא Debian צריכה להיות ההמלצה הראשית, הההתקנה שלה היא לא הדבר הכי מהנה בעולם (אלא אם כן אני לא מעודכן והשתנה משהו בגרסאות האחרונות). אין סיבה שכל הפצות הגדולות האחרות לא יתאימו לצורך הזה, להוציא כמובן הפצות לא בטוחות שבהן המשתמש מוגדר כ-root (כמו Lindows).

גם FreeBSD יכולה להוות חלופה לא רעה ללינוקס, אם היא מספיק טובה להוטמייל ול-Yahoo, היא יכולה להספיק גם לצרכים שלכם.

ונא לא לשכוח את המדריך המצויין של ניצן בנושא בניית . מומלץ.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מה הפואנטה? הלא כדאי להתקין שרת מבוסס על כל מה שהמלצת מעלה על מחשב ישן בבית. כשמדובר על שרת ביתי אני לא חושב שירצו להשקיע סכום משמעותי על האפשרויות הנ"ל כאשר ישנן אופציות (Router בחומרה) יותר זולות.

האופציה שאתה ממליץ כמובן מומלצת לספקי קטנים - ISP שמעוניינים להשיג ביצועים גבוהים במינימום השקעה (רשיונות וכ...).

עבדתי בעבר עם הסקוויד והתוכנה פשוט מדהימה. פילטרינג ברמה של פאקט בפרוטוקול TCP/IP .כמובן לצרכים האילו דרוש מחשב חזק כפונקציה של מספר משתמשים(חיברנו את השרת הזה בעבר למגורי נערים בפנימיה - קיבלנו לוג של 400Mbyte אחרי יומיים בלבד של עבודה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית דבר, עם מחשב בסדר גודל כזה (או יותר, נניח 2,000) ש"ח אפשר לעשות בתוכנה (לינוקס) הרבה הרבה הרבה יותר מראוטר חומרה במחיר מקביל.

חוקי הניתוב והאבטחות שניתן לבצע באת'רנט בכלל וב PPP מפרט והרבה יותר הם פשוט סופר-מגניבים (for lack of a better word) ורק עתה אני מתחיל להוודע להם בכל עוצמתם.

שנית, אין כל צורך במחשב כזה, לצורך ניתוב *בלבד*, הלא מראש דובר כאן, גם, בשרת איכסון, למשל ובין השאר, תראה לי ראוטר שעושה זאת...

שלישית, לצורך ניתוב בלבד, או ברובו המוחלט, לא כל צורך בתחנת כוח של ממש כזו, דיי אף להשתמש במחשבים חלשים פי עשרות מונים(מחלקים מיותרים, למשל, ובכלל).

לסיכום, מדובר בעוד מחשב, וחזק למדי, במקרה זה - ולו שימושיות עצומה.

הערות: לא הייתי ממליץ עוד על SNF, הוא מיושן מדי (מבוסס 2.2 על כל נגזרותיו) לא מעודכן בחבילותיו, וכסטנדרט מכיל חורי ענקים (למשל בגירסה של סקוויד שמסופקת איתו), העדכון לא תמיד פשוט וטריביאלי ומבוגבג משהו לעיתים.

אם מישהו *חייב* משהו כ"כ ידידותי ונוח לתחזוקה והתקנה, טוב יעשה אם יחכה לגרסאות חדשות יותר.

דביאן נחשבת ללינוקס מאובטח ביותר (להפצה רגילה, כלומר שגם עובדים איתה) אם לא המאובטח ביותר, אישית אני לא כ"כ אוהב אותה כי היא תמיד נראית לי מיושנת משהו (מצד שני, as far as security goes, זה לטובה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, תודה על הלוח הזה, בהחלט משהו שחיפשתי כבר הרבה זמן ואני עשוי לקנות אותו.

דבר שני, להשתמש במחשב כזה רק כפיירוול, פרוקסי וראוטר זה -ממש- ממש ביזבוז רציני. (כרגע אני מריץ אותו דבר על פנטיום 60 וזה רץ מעולה)

על חומרה כזאת אפשר להריץ בצורה מצויינת: apache, mysql, proxy, , firewall, nids, file server, ftp, sshd, ircd, cvs ועוד המון המון דברים שאני שוכח, הצוואר בקבוק במקרה הזה הוא הרוחב פס... מחשב טוב כזה יוכל להריץ בנוסף להכל סביבה גראפית מלאה ולעבוד עם רציניות. ועם כמות סבירה של (128 זה סביר מאד) כל השרתים האלה שעובדים ברקע לא יהיו מורגשים כלל.

שוב תודה על הלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פרוג, מה שיש בנטאקשן זה לא בדיוק אותו דבר (או שאני פספסתי אותך?) זה אט'לון 1200, ולוח של , מה שאני ראיתי היה לוח של PCCHIPS. (לא! לשרת לא נורא לוח גרוע)

ראוטר וFW זה פחות. זה לא הנקודה שלי. שרת אחסון, ושרת שיכול להיות dedicated למשחקים שיש להם פורט לשרת.

בקשר להפצה, דביאן זה הפרסונל פייבוריט שלי, אבל כל המלצה מצוינת. אין סיבה לא להשתמש בRH. (אני משתמש בה בבית. רק שבשרת לא צריך את כל ה"זבל" שלה.) מיותר לציין שמנדריק לא בא בחשבון, וכל מיני סוגים של MiniLinux. (מיני כמשהו שרץ בתוך ווינדוס, לא פלופי לינוקס)

לדעתי התקנת הוודי, דביאן 3.0 היא בסדר גמור. אבל זה מבוסס על מדריכים ופה לאוזן, עדין לא התקנתי כלום.

בתור אדם שיש לו ניסיון הרבה יותר עם ראוטרים אמיתים, ורק לאחרונה נחשף לכח האמיתי של ניתוב לינוקס, לדעתי לינוקס היא עולמות מעל. מה? מה נותן לך ראוטר של 500 דולר? פרוקסי? לא... פיירוואל כמו IPTABLES? לא... (יש פיירוואל, אבל לא כזה גמיש לרוב), להריץ שרתים? מה?! איזה ראוטר עושה את זה?... סביבת עבודה קלה, נוחה ומהנה (KDE, גנום, פלאקס בוקס, ווינדו מאייקר, ויש עוד) עדכונים, כל פרצת אבטחה יש עדכון. לראוטר? פרימוואר שיוצא אחרי שיצאה לנו הנשמה. יש דרישה חדשה מהרשת? חייכנו, ראוטר חדש. לינוקס? ברבע שעה אני יכול להתקין ולקנפג (אני אומר "אני" כוונתי לכל אחד כאן).

FreeBSD מעולה, אני דווקא מעדיף את OpenBSD, אבל חסרון שלהם שאני לא סולח להם זה חוסר תמיכה בSMP. (הפרוקסי שלנו הוא דואל P3 800. וBSD**** לא נותן לי לעבוד אתו. למי שתוהה, הוא גם הpre-servers , ומי שזה לא אומר לא כלום זה לא נורא. רץ עליו רד האט 6.1! כן כן, 6.1. )

החסרון היחיד של שרת בהיותו ראוטר, זה פורטים. צריך לקנות לו סוויצ', מה שלעיתים כלול בראוטר, אבל באחד של 500 דולר זה כלול. עבודה בGB? לא בעיה. כרטיס כזה, וגיגביט סוויצ'. (אאוצ'. מלא כסף...)

מנדרייק SNF הוא "שרוף" מבחינתי אחרי שהתקנתי לאחי אחד כזה, ולאחר בדיקת בטיחות קלה, השגתי ROOT... בלי כל קושי.. מה שאומר שבטוח זה לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פרוג, מה שיש בנטאקשן זה לא בדיוק אותו דבר (או שאני פספסתי אותך?) זה אט'לון 1200, ולוח של , מה שאני ראיתי היה לוח של PCCHIPS.

בשני הלנקים שהבאתתי למעלה, ובכל ההודעות שלי בנושא הכוונה הייתה ל-K7SEM

k7sem_3x.jpg

זה שנטאקשן כותבים שיש בו AthlonXP זאת פשוט הטעייה של הציבור. ב-K7SEM יש מעבד דיורון 1200.

לגבי PC-Chips, ההיצע והמחירים שלהם דומים, אבל אני הייתי הולך על ה- מתוך הכרות טובה עם החברה הזאת.

FreeBSD מעולה, אני דווקא מעדיף את OpenBSD, אבל חסרון שלהם שאני לא סולח להם זה חוסר תמיכה בSMP.

אין לי מחשב מרובה מעבדים כדי לבדוק את זה, אבל מהדף הזה משתמע ש-FreeBSD תומכת ב-SMP כבר מגירסה 3 של הקרנל.

ולפי הדף הזה נראה שהם מתכוונים להציג SMP מתקדם מאוד בגירסה 5 המתקרבת ובאה.

עוד אופציה שלא עולה כסף ונחשבת בטוחה ויציבה היא Solaris, אבל מהניסיון שיש לי איתה, מספיקה ההתקנה שלה כדי להוציא לך את לגמרי את החשק לעבוד איתה.

ואני בספק גדול אם יש לה בכלל ללוח הזה.

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר ללוח, אוקי, ראיתי אני משהו אחר.

בטוח? אני דיי בטוח שאמרו לי שOBSD לא עובדת בSMP. טוב, אני לא מעודכן ;).

מחשב כזה יכול להיות מחשב ניסוים, ועוד דברים רבים. בעיה עם תפקוד שלו כשרת זה שמלבד חברה אחת, IP סטטי עולה כ90 דולר לחודש פר "רגל". כל חיבור, IP סטטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי. תחכה ועוד מספר ימים / דקות / שעות / דורות / כוסות קפה מישהו או אנוכי נכניס מספר מערכות חדשות לניוביז, עם סקריפטים מוכנים להרצה OOTB, out of the box

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שאלתי מה זה כל התוכנות ובלי להעליב אני רוצה לקנפג לבד(איפו הכיף בלהריץ סקריפט) אז אם אתם יכולים להשביר בשביל מה כל תוכנה ואיפו יש מדריך מה עושה מה(כי לדוגמא בסמבה יש את הקובץ CONF שצריך לערוך אז אותו דבר) תודה על התגובה המהירה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי להעליב? להיפך! אני שמח שאנשים רוצים לעבוד לבד ולא לקבל את זה מאליו.

כל מערכות הBSD זה התפתחות מקבילה ללינוקס, גם של מערכות דמויות יוניקס. מה ההבדל? הBSD תמיד הרבה יותר מורכבות ומסובכות, ההפצה לא עשירה כמו RH ודומיו, אין RPM או מקביל, והקרנל שונה. ישנן שלוש, netBSD, שבשלבי דעיכה כרגע, freeBSD שהיא ה"שולטת" מבניהן, והיא קלה ומהירה, אם אתה יודע מה אתה עושה. ואופן BSD, שהיא רק אם אתה יודע בדיוק מה אתה עושה, ויש לך את החוש לא להתאבד אם זה מדכא אותך עד עפר.

שאל כל מונח, ואשמח לענות לך!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...