מתי אמור לצאת הקונרו ולוחות תומכים ועוד שאלה - עמוד 3 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתי אמור לצאת הקונרו ולוחות תומכים ועוד שאלה


zoyaniv

Recommended Posts

כפולי הליבה בפיתוח הרבה זמן לכן אפשר לעבור רק לכפולים אבל הבעיה היא השינויים שיש כרגע בשוק , רובם קיצוניים מידי והתחרות גורמת לפגיע קשה בהרבה אנשים כל מי שקנה מחשב חזק במיוחד בהרבה כסף שנה שעברה בקרוב לא יוכל לעשות שום דבר כי הכל הקפיצו בכמה רמות במעבדים הכפילו את הביצועים ובכרטיסי מסך הוציאו מפלצות שישלטו בשוק ויאפשרו לחברות המסחקים ונצל יותר ובכך כל מי שקנה מחשב לני שיצא ה 7800GT והמעבדים החדשים יתקע בלי יכולת לשחק במשחקים בצורה נורמלית וגם בלי כסף לשדרג כי שנה ליפני זה הוא בזבז הכל על מחשב "חזק"

שמע, הטנולוגיה לא יכולה לעמוד במקום.

אם הטכנולוגיה הייתה מחכה עד שכולם יוכלו לשדרג אז הטכנולוגיה לא הייתי כ"כ מתקדמת. וחבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

עם הIA32 ועכשיו עם השדרוג ל AMD64 אפשר להגיד בגדול שהטכנולוגיה במחשב הבייתי די עומדת במקום

מעבדים 8 GPR (או 16 אם זה X64) זה פשוט ביזיון, כול כך הרבה קוד מתבזבז על data movement

מתי יקרה סופסןף המהלך האמיתי של להתנתק מכבלים של IA32?

רק אז באמת יהיה שידרוג אמיתי לביצועים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם הIA32 ועכשיו עם השדרוג ל AMD64 אפשר להגיד בגדול שהטכנולוגיה במחשב הבייתי די עומדת במקום

מעבדים 8 GPR (או 16 אם זה X64) זה פשוט ביזיון, כול כך הרבה קוד מתבזבז על data movement

מתי יקרה סופסןף המהלך האמיתי של להתנתק מכבלים של IA32?

רק אז באמת יהיה שידרוג אמיתי לביצועים

מה זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

IA32 - ה"ארכיטקטורה" של 32BIT של הPC ה"רגיל", זה הפקודת שמעבד צריך לתמוך, שיכלול 8 GPR בני 32BIT, או בקיצור - זה הדברים שמעבד צריך לדעת מה לעשות אם הוא רוצה להריץ קוד למעבדי X86

GPR - זה ראשי תיבות של General Purpose Registers

אלו הם רג'יסטרים (אוגרים) של המעבד

זה בעצם הזכרון של המעבד, הוא עובד בתדר של המעבד עצמו וזה "דף הטיוטה" של המעבד, לפני כול פעולה (חיבור של 2 מספרים, חילוק, חישוב כתובת וכו') חייבים את האופרנדים (כתובת, מספר וכו') בGPR עצמו ולא בזכרון חיצוני (לא בL1 לא בL2 וכו') ולכן צריך לפני כול פעולה להכין את הקרקע לפעולה ע"י הבאת האופרנדים מהזכרון (בין אם זה מזכרון מטמון ועד אם זה בHD או מקום אחר) לGPR

הבעיה זה שIA32 כובלת תיכנון טוב יותר של מעבד

אם היום היו מתכננים את הPC מחדש אז המעבד היה נראה שונה

בעיות רציניות שיש לIA32 זה שהקוד תומך רק ב 8 GPR! תחשבו על כול החישובים שצריך לעשות - ועכשיו תחשבו על זה שיש לכם רק מקום ל8 אוגרים

הרבה מהקוד של התוכנית באסמבלי מיועד רק בשביל להעביר את המידע הלוך וחזור מהGPR לזכרון החיצוני

זה לוקח זמן ולוקח מקום (קוד ארוך יותר)

ההרחבה של בתצורת AMD64 טיפה עוזרת לזה.

א. כול הרגיסטרים הפכו מ32BIT ל64BIT (רוחב מילה הוכפל) (גישה קלה יותר לזכרון גדול, חישוב של מספרים גדולים בקלות)

ב. נוספו 8 GPR למעבד (הכפלה!) (לא הסיפו עוד עקב צורת הIA32, יש שם 4 סיביות בשביל הכתובת לרגיסטר הספציפי בGPR עד כה נוצלו רק 8 מכול טווח ה16 אבל עכשיו בAMD64 ניצלו את כול הטווח)

ג. תאימות לאחור לIA32, המעבד יכול לעבוד בMODEים שונים (בצורה די דומה לזה שהוא עובד בMODEים השונים של הזכרון (REAL, VIRTUAL וכו'))

ד. תוספת של רגיסטרים לSSE גם מ8 ל16 (אלו רגיסטרים מיוחדים לסט הפקודת של SSE והם ברוחב של 128BIT)

ועוד כמה שינויים

רק לשמוע מספרים אז למעבד POWERPC יש בדרך כלל 32 GPR ויש גם בעלי 64 GPR, למעבד Itanium יש 128 רק למספרי INTEGER (מספר שלם) ועוד

בקיצור - IA32 מגביל היום את הביצועים

הבעיה שמגבילה את המהלך של זריקת הIA32 לפח לטובת דברים חדשים טובים יותר זה - תמיכה בתוכנות

זה היה מיני מבוא למבוא למחשבים... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עובד עם PPC לא מהיר במיוחד (133-400MHZ ) יש לכם איזה המלצה על איזה בנצמרק שאני אוכל להשוות אותו לPC. לא מזמן ניסיתי איזה קוד של AES אני יכול לקמפל אותו גם על ולראות איזה קצב אני אקבל.

כעיקרון PPC הוא RISC אבל עם הרבה מאוד פקודות יחסית אני מתעסק בעיקר עם MPC82XX שזה 32 GPR של 32 ביט ו 32 FPR של 64 ביט קצת ישן אבל עדיין משתמשים במעבדים האילו להרבה דברים. הוא לא ממש הספיק לנו לחלק מהאפליקציות אז הוספנו גם DSP שבנוי בשביל לעשות עבודה שחורה של חישובים. למעבדי DSP לרוב יש כמה ALU וגם כמה multiply acumulator שעוזרים בעיבוד אותות . כרטיסי מסך הם בסך הכל DSP שמותאם לעשות תרנספורמציות ואז להוציא אותם לתצגה.

בPPC העניין הוא שאתה טוען הרבה רגיסטרים במקביל ואז מעבד את המידע. יש גם סטנדט של שימוש ברגיסטרים בדרך שמונעת שימוש יתר בזיכרון. מעבירים פרמטרים לפוקציות דרך הרגיסטרים ולא דרך הSTACK (מחסנית על הזיכרון) ככה יוצא שהמעבד בעיקר מחפש פקודות להריץ מהזיכרון. לא עבדתי ממש עם אבל הבנתי שהוא מתעסק הרבה עם הזזות ודחיפות לזכרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא אמר להם לעמוד במקום אבל תראה נגיד משחקים

מלפני 4 שנים הייתה את האפשרויות לעשות משחקים שיראו 90% אמיתיים אבל בכל זאת לא ניצלו את זה שיפרו בקצב לא גדול רק בשביל לא לפגוע בשוק ושתמיד יקנו אם הם היו עושים קפיצה חדה הם היו מפסידים מספר גדול של קונים ופוגעים בפרנסה שלהם.

הצורה ששינו במעבדים ובכרטיסי מסך יכולה לגרום למפולת גדולה בשוק מהדוגמה הכי טובה היא משחקים שהולכים בפיתוח שאפילו ה 7800GT לא יכול להפעיל על מקסימום יגרמו נזק רב למי שיש פחות טובים.נתחשב בזה שעושים אותו דבר במעבדים גם בשוק הזה בקרוב יקרו דברים דומים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...